Jönköping: Junior Redovisningsekonom till kund i Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior Redovisningsekonom till kund i Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-07 // Varaktighet: Heltid

Vill du få möjligheten att arbeta med ekonomi på ett trevligt företag med en fin kontorsmiljö? Har du tidigare erfarenhet av redovisning eller ambitionen att vilja utvecklas inom redovisning? Då har vi möjligheten här!

Till kund i Jönköping söker vi nu en Junior Redovisningsekonom med önskemål om start omgående eller enligt överenskommelse. Tjänsten är initialt på konsultbasis under minst 1 år. Därefter finns stora möjligheter för förlängning för rätt person.

Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!


Om tjänsten
I din roll som Junior Redovisningsekonom är du främst ansvarig för den löpande bokföringen, kund- och leverantörsreskontra. Du arbetar både självständigt och tillsammans med ekonomiteamet som idag består av 10 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter består av:
• Ansvara för kundreskontra: hjälpa till med kundfakturering, avstämning av inbetalningar, kunduppföljning (påminnelser och kravhantering), samt hantera interna rutiner för obetalda fakturor.
• Ansvara för leverantörsreskontra: hantera leverantörsfakturor, förkontering, attestering, påminnelser och betalningar.
• Utföra löpande bokföring: hantera månatliga transaktioner som lönebetalningar, semesterskuldsbokningar och skattekonto.
• Hjälpa till med månads- och årsbokslut: avstämning av vissa balansposter.
• Kvittohantering och bokföring relaterat till detta.
• Utföra övrig ekonomiadministration inom företaget.

Här får du möjligheten att arbeta i ett trevligt bolag med en fin kontorsmiljö där du kan trivas och utvecklas i din roll som redovisningsekonom.

Arbetstid: Kontorstider måndag - fredag
Du rapporterar till CFO.


Vem är du?
Vi söker dig som har en ekonomiutbildning i grunden, yrkeshögskola eller en högskoleexamen. Du har tidigare arbetslivserfarenhet av ekonomi. Antingen har du redan erfarenhet av redovisning eller vill utvecklas inom redovisning. Vidare talar och skriver du obehindrat på svenska och engelska.

För att trivas i rollen som Junior Redovisningsekonom är du en person som tycker om struktur och ordning och reda. Du kan med enkelhet prioritera dina arbetsuppgifter. Vidare ser vi gärna att du bidrar med en glad och positiv stämning till arbetsgruppen, tar eget ansvar för dina ansvarsområden såväl som du bidrar till att hjälpa dina kollegor.


Om verksamheten
Poolia tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller, redovisningsekonom eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Redovisningsekonom.

Senior Ekonomiansvarig/Redovisningsekonom till Strigo

Läs mer Feb 7
Strigo är en kompetenskoncern som fokuserar på vuxnas utveckling.

Genom sina dotterbolag MoA Lärcentrum, Veldi och Cuben Utbildning erbjuder Strigo utbildningar med sikte på specifika yrken, inom områden som vård- och omsorg, barn- och fritid samt industri.

Ekonomiansvarig/Redovisningsekonom till Strigo

I en värld där ekonomisk osäkerhet och snabba förändringar är normen, blir redovisningsekonomi en oumbärlig komponent för varje framgångsrik verksamhet.

Nu rekryterar vi en senior Redovisningsekonom med bas över stora delar av Sverige till Strigo

Om Strigo

Strigo är en kompetenskoncern som fokuserar på vuxnas utveckling.

Genom sina dotterbolag MoA Lärcentrum, Veldi och Cuben Utbildning erbjuder Strigo utbildningar med sikte på specifika yrken, inom områden som vård- och omsorg, barn- och fritid samt industri. Utöver det är de en stor leverantör av vuxenutbildning mot svenska för invandrare och grundläggande ämnen. Koncernen arbetar också med vidareutbildning för vuxna som vill förbättra sina färdigheter inom sina nuvarande yrken.

Koncernen omfattar idag MoA Lärcentrum, Veldi och Cuben Utbildning med verksamheter spridda över flera orter i Sverige. Strigo befinner sig i en spännande utvecklingsfas där den snabba förändringen i omvärlden skapar nya möjligheter för både oss och våra deltagare.

Är du en driven och erfaren redovisningsekonom som vill ta din karriär till nästa nivå? Vi på Strigo söker nu en senior Redovisningsekonom som har en gedigen erfarenhet och är helt självgående från start. Du är prestigelös och trygg med siffror och har ett enormt självförtroende i ditt arbete.

Om Tjänsten

I denna roll kommer du att ha det övergripande ansvaret för ekonomiprocesserna inom vår växande koncern. Du kommer att rapportera direkt till styrelsen och ägarna, samt leda ett engagerat ekonomiteam. Ditt strategiska tänkande och din förmåga att effektivisera processer kommer att vara avgörande för vår framgång.

Dina arbetsuppgifter

• Leda och utveckla ekonomiprocesserna i koncernen.
• Deltaga aktivt i ledningsgruppens arbete och rapportera till styrelsen.
• Coacha och stödja ekonomiteamet i deras dagliga arbete.
• Ansvara för månadsvis resultatuppföljning och årsredovisning.
• Identifiera förbättringsmöjligheter och föreslå kostnadsbesparingar.
• Övergripande ansvar för interna policyer och ekonomiska system.
• Bidra med kalkyler och prisberäkningar till anbud.

Vi söker dig som

• Har gedigen erfarenhet av redovisning och ekonomistyrning, gärna inom koncernredovisning och K3-regelverket.
• Är analytisk, strukturerad och har ett öga för detaljer.
• Har stark kommunikativ förmåga och kan presentera komplex information på ett tydligt sätt.
• Har erfarenhet av att leda och utveckla team.
• Trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och ha ett proaktivt förhållningssätt.

Du kommer till

• En utmanande och spännande roll i en framåtblickande koncern.
• Möjlighet att påverka och utveckla ekonomifunktionen.
• Konkurrenskraftig lön och förmåner.
• Flexibilitet att arbeta hemifrån
• Resor ca 1 gång i månaden till våra olika enheter i landet.

Detta är ett vikariat på 8 månader, med möjlighet till förlängning. Vi ser gärna att du kan starta omgående eller senast i april för att få bästa möjliga introduktion.

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt team? Skicka din ansökan redan idag.

Vi kommer gå igenom ansökningarna löpande varje dag så tjänsten kommer tillsättas så fort vi hittar rätt person för uppdraget.

Tjänsten är på 100 %

Har du frågor är du välkommen att ringa ansvarig rekryterare Marie Sandvall 0704-53 22 70 eller mejla marie.sandvall@enrival.se

Varmt välkommen med din ansökan redan idag

Ansök nu

Redovisningsekonom till vår kund i Jönköping

Läs mer Feb 7
Fokus i din roll
Till vår kund söker vi nu en Redovisningsekonom, där tjänsten är en utökning i deras Shared Service team. I rollen som redovisningsekonom kommer du att ansvara för ekonomin i flera av koncernens bolag, från det löpande redovisningsarbetet till årsbokslut. Du kommer att stödja bolagsansvariga och vara delaktig i förbättringsarbete genom att löpande analysera bolagens intäkter och kostnader. Tillsammans med övriga ekonomifunktioner kommer du att utveckla flöden och processer och rapportera till koncernens Ekonomichef.
Rollen innefattar:
Redovisning och bokföring
Månads- delårs- och årsbokslut
Uppföljning och analyser
Skatter och deklarationer
Fakturahantering

Om vi får önska
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi och minst tre års erfarenhet av en liknande roll. Du är van vid att hantera hela ekonomiprocessen i mindre till medelstora företag men också gärna koncernredovisning. Om du har kunskaper i ekonomisystemet Pyramid så är det meriterande. Du är bekväm med Excel samt övriga delar av Office 365.
Är det rätt plats för dig?
För att trivas i tjänsten är du en lagspelare som trivs med att stötta verksamheten och samarbeta med kollegor. Du är trygg i din roll, prestigelös och drivs av att utveckla de bolag och processer du arbetar med. Ett intresse för controlling och viljan att bidra till företagets framgång är också viktigt.
Bra att veta
Tjänsten är placerad på huvudkontoret strax utanför Jönköping, men du kommer också att arbeta ute hos fler bolag inom koncernen i Jönköpingsområdet cirka en till två dagar per vecka.
Tillsvidareanställning
Visa ditt intresse senast den 23 februari 2025, vi tillämpar löpande urval.
För frågor om rollen kontakta Anette Beckman, 072-500 30 23 eller Ida Jergell, 073-706 80 80.

Ansök nu

Accounting Controller till Husqvarna AB

Läs mer Jan 27
Är du en engagerad redovisningsekonom som trivs med utmanande och varierade arbetsuppgifter? Vill du bidra till att forma framtidens ekonomiavdelning i en internationell miljö? Då är du varmt välkommen till Husqvarna Finance!

Hos Husqvarna erbjuds du möjligheten att arbeta självständigt inom ett internationellt framstående och expansivt företag. För rätt person finns stora möjligheter till såväl professionell som personlig utveckling. Vi värdesätter ett innovativt och inkluderande arbetsklimat och arbetar aktivt utifrån våra värdeord: Bold, Dedicated, Care.

Tjänsten är ett föräldravikariat på ett år, där du blir anställd som konsult hos oss på Poolia.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I denna roll blir du en del av Husqvarnas internationella organisation, GBS – Global Business Solutions, där du ingår i teamet Accounting Sverige och rapporterar direkt till Accounting Manager för Sverige.
Stor del av ditt fokus kommer att ligga på bolagets intern- och externredovisning samt bokslutsrapportering. De återkommande månads- och kvartalsboksluten och deltagande i revision utgör rollens kritiska huvuduppgifter och kräver redovisningskompentens, god analytisk förmåga och erfarenhet av att lösa rapporteringsfrågor. Du kommer att jobba framför allt inom projektredovisning kopplat till Research & Development-teamen och deras olika utvecklingsprojekt av våra produkter. Du kommer också att delta i arbetet med den årliga budgetprocessen.
Dessutom får du en viktig roll i vårt team där du aktivt bidrar till att förbättra, harmonisera och effektivisera våra processer, vilket är avgörande för att vi ska kunna utvecklas och arbeta mer effektivt tillsammans.

Rollen är placerad på vårt kontor i Huskvarna, där vi arbetar på plats tre dagar i veckan med möjlighet till distansarbete två dagar.


Vem är du?
Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi, exempelvis som Civilekonom, från en YH-utbildning eller annan motsvarande utbildning. För att lyckas i rollen tror vi att du har 2-3 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och/eller revision. Du har också erfarenhet av att arbeta i större affärssystem, exempelvis SAP, och är en van användare av Excel. Erfarenhet av projektredovisning och ett intresse för att effektivisera och utveckla arbetssätt är särskilt värdefullt. Då koncernspråket är engelska krävs goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Vi ser gärna att du har ett starkt intresse för externredovisning och en god förståelse för hur olika processer samverkar och påverkar varandra. Din analytiska förmåga och noggrannhet gör att du kan skapa struktur och förståelse för siffror, både på detaljnivå och i helhetsperspektiv.

Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten och har en förmåga att prioritera rätt och fokusera på det som är viktigt. Därtill har du ett naturligt intresse för att samarbeta och skapa goda relationer med såväl kollegor som andra delar av verksamheten. Samtidigt bidrar du med ett långsiktigt perspektiv och ett engagemang för att förbättra och utveckla både processer och arbetssätt.


Om verksamheten
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Vårt sortiment omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin. Läs mer om oss här: https://www.husqvarnagroup.com/

Ansök nu

Accounting Controller till Husqvarna AB

Läs mer Jan 24
Är du en engagerad redovisningsekonom som trivs med utmanande och varierade arbetsuppgifter? Vill du bidra till att forma framtidens ekonomiavdelning i en internationell miljö? Då är du varmt välkommen till Husqvarna Finance!

Hos Husqvarna erbjuds du möjligheten att arbeta självständigt inom ett internationellt framstående och expansivt företag. För rätt person finns stora möjligheter till såväl professionell som personlig utveckling. Vi värdesätter ett innovativt och inkluderande arbetsklimat och arbetar aktivt utifrån våra värdeord: Bold, Dedicated, Care.

Tjänsten är ett föräldravikariat på ett år, där du blir anställd som konsult hos oss på Poolia.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I denna roll blir du en del av Husqvarnas internationella organisation, GBS – Global Business Solutions, där du ingår i teamet Accounting Sverige och rapporterar direkt till Accounting Manager för Sverige.
Stor del av ditt fokus kommer att ligga på bolagets intern- och externredovisning samt bokslutsrapportering. De återkommande månads- och kvartalsboksluten och deltagande i revision utgör rollens kritiska huvuduppgifter och kräver redovisningskompentens, god analytisk förmåga och erfarenhet av att lösa rapporteringsfrågor. Du kommer att jobba framför allt inom projektredovisning kopplat till Research & Development-teamen och deras olika utvecklingsprojekt av våra produkter. Du kommer också att delta i arbetet med den årliga budgetprocessen.
Dessutom får du en viktig roll i vårt team där du aktivt bidrar till att förbättra, harmonisera och effektivisera våra processer, vilket är avgörande för att vi ska kunna utvecklas och arbeta mer effektivt tillsammans.

Rollen är placerad på vårt kontor i Huskvarna, där vi arbetar på plats tre dagar i veckan med möjlighet till distansarbete två dagar.


Vem är du?
Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi, exempelvis som Civilekonom, från en YH-utbildning eller annan motsvarande utbildning. För att lyckas i rollen tror vi att du har 2-3 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och/eller revision. Du har också erfarenhet av att arbeta i större affärssystem, exempelvis SAP, och är en van användare av Excel. Erfarenhet av projektredovisning och ett intresse för att effektivisera och utveckla arbetssätt är särskilt värdefullt. Då koncernspråket är engelska krävs goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Vi ser gärna att du har ett starkt intresse för externredovisning och en god förståelse för hur olika processer samverkar och påverkar varandra. Din analytiska förmåga och noggrannhet gör att du kan skapa struktur och förståelse för siffror, både på detaljnivå och i helhetsperspektiv.

Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten och har en förmåga att prioritera rätt och fokusera på det som är viktigt. Därtill har du ett naturligt intresse för att samarbeta och skapa goda relationer med såväl kollegor som andra delar av verksamheten. Samtidigt bidrar du med ett långsiktigt perspektiv och ett engagemang för att förbättra och utveckla både processer och arbetssätt.


Om verksamheten
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Vårt sortiment omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin. Läs mer om oss här: https://www.husqvarnagroup.com/

Ansök nu

Redovisningsekonom

Läs mer Jan 1
Om företaget
Vi är ett bolag med två olika verksamheter. Den ena verksamheten fokuserar på långsiktigt arbete med två bolag där vi erbjuder en helhetsservice inom ekonomi och den andra verksamheten sysslar med bolagsservice där vi får in mindre bolag som ska avslutas där en del administration, redovisning och små bokslut tillkommer.
Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom hos oss kommer du att ha en viktig roll i att säkerställa att redovisning och administrationen fungerar smidigt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Hantering och bokföring av leverantörs- och kundreskontra.
Betalningar och avstämning av konton.
Stöd i löneadministration och rapportering.
Uppföljning av in- och utbetalningar samt hantering av påminnelser.
Bokslutsarbete, göra mindre bokslut
Övriga administrativa och ekonomirelaterade uppgifter

Vem söker vi?
Vi söker dig som är lättsam, ordningsam, strukturerad och trivs med att arbeta i en roll där detaljerna spelar stor roll. Du har intresse för att lära dig nya uppgifter. Du har förmåga att arbeta självständigt. Du är en teamspelare med god kommunikativ förmåga och en vilja att utvecklas tillsammans med oss.
Vi ser gärna att du har:
Utbildning inom ekonomi (gymnasial eller eftergymnasial).
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
God datorvana och erfarenhet av ekonomisystemen Visma e-ekonomi och Fortnox.
Gjort eller varit behjälplig vid bokslut
Förmåga att arbeta självständigt och prioritera arbetsuppgifter.

Vad vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att växa i en stöttande och utvecklande miljö. Vi erbjuder:
Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete vid behov.
Tjänstepension
Friskvård
Möjlighet till fler uppgifter och ökad arbetstid

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50 % med möjlighet till ökad arbetstid. Vi tillämpar provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB .

Intresseanmälan för tjänster inom ekonomi i Jönköping

Ekonomikonsult
Läs mer Sep 13
Är du en driven och nyfiken ekonom med 0-5 års erfarenhet som söker nya utmaningar? Vi söker nu ekonomer till olika roller i Jönköpings län in för kommande uppdrag hos våra kunder. Oavsett om du är nyutexaminerad eller har några års erfarenhet, kan vi ha den perfekta rollen för dig!

Genom att skicka in ditt intresse via denna annons öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar. Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Om tjänsten
Konsultuppdragen förekommer i hela Jönköpings län. Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov men vanligt förekommande önskemål på kunskap är följande:

- Löpande bokföring och kontering
- Utarbeta och granska månads- och årsbokslut
- Hantera kund- och leverantörsreskontra
- Förbereda och granska skattedeklarationer
- Genomföra finansiella analyser och rapporter
- Utvärdera ekonomiska resultat och trender
- budgetering och prognosarbete
- Hantera fakturering och betalningar
- Utföra avstämningar av bankkonton
- Assistera med bokföring och ekonomiska rapporter
- Supporta redovisningsteamet i olika administrativa uppgifter



Vem är du?
- Du har en relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller finans
- Grundläggande erfarenhet av ekonomiska arbetsuppgifter (beroende på roll)
- God analytisk förmåga och noggrannhet
- Starka kommunikativa och organisatoriska färdigheter
- Förmåga att arbeta både självständigt och i team

Är du intresserad av att vara en del av Poolia Jönköping och vårt nätverk av attraktiva arbetsplatser. Skicka in din intresseanmälan idag!

Om verksamheten
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens.

Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till Isabella, Rebecca eller Alexandra som är våra konsultchefer och din närmaste kontakt ute på uppdragen.

Vi kommer att kontakta dig om vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Vi ser fram emot att prata med dig!

Ansök nu

Ekonomiassistent till Addbrand

Ekonomiassistent
Läs mer Sep 26
Vill du bli en värdefull del av Addbrands ekonomiteam? Har du erfarenhet av kund eller levreskontra och är nyfiken på en lite bredare roll? Då kan detta vara rätt roll för dig! Addbrand söker nu en Ekonomiassistent som kommer ansvara för kundreskontran för tre bolag inom koncernen samt arbeta med koncernens leverantörsreskontror. Här erbjuds en spännande möjlighet där du blir du en del av ett företag med ett starkt fokus på kundrelationer och tillväxt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Bankeryd där du blir direkt anställd av Addbrand. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Det här är Addbrand
Addbrands vision är att vara den ledande grossisten i Norden på trycksaker. De arbetar med kuvert, lätta emballage, exponeringsprodukter och med mängder av andra pappersprodukter. Dessa säljer de till det ”grafiska mellanledet” som för Addbrand innebär grafiska företag, kontorsvarubolag, promotion företag och reklambyråer i hela Norden.
För att nå bolagets mål och kunna serva deras partners med fler produkter arbetar Addbrand kontinuerligt med att bredda sortimentet. Genom att lyssna på återförsäljare, samtidigt som de hela tiden skannar av marknaden efter passande produkter, ser Addbrand till att ha en ständigt växande produktportfölj. Detta ihop med nya kunder och målet att förvärva inom branschen är grunden i Addbrands mål om ständig tillväxt. Omsättningen i koncernen 2023 var ca SEK 335 miljoner och totalt har koncernen ca 100 anställda. Addbrand finns i Bankeryd (SE), Stockholm (SE), Göteborg (SE), Svedala (SE), Drammen (NO) och Vejle (DK).
Om tjänsten
Som Ekonomiassistent kommer du vara en del av Addbrands ekonomiavdelning som idag består av en grupp härliga kollegor på fyra personer. Här får du vara en del av en positiv och energifylld arbetsmiljö där samarbete och glädje är nyckeln till framgång.
I din roll kommer du huvudsakligen att ansvara för kund- och leverantörsreskontran men även arbeta en del med löpande bokföring. Vidare kommer du vara en viktig del av Addbrands förbättringsarbete och tillsammans med övriga i teamet bidra till att uppdatera rutiner och arbetssätt för att skapa ännu mer effektiva och smidiga processer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Ansvara för kundreskontra och påminnelsehantering


Arbeta med leverantörsreskontra i tätt samarbete med inköpsavdelningen


Löpande redovisning och avstämning av konton


Uppdatera och följa rutiner för reskontrahantering


Säkerställa att gällande lagkrav följs inom ekonomiområdet


 Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du har:


Eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi


Några års erfarenhet av arbete med kund- eller leverantörsreskontra. Meriterande om du tidigare arbetat med redovisning


Stort intresse för system och goda kunskaper i Excel


Behärskar det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift


Personliga egenskaper:
Som person är du noggrann, trygg i dig själv och känner en stark ansvarskänsla för ditt arbete. Du har hög integritet och trivs i samarbete med andra. Du behöver inte vara expert inom området, men det är viktigt att du har ett stort intresse för siffror och att du är villig att utvecklas inom området. För att lyckas så bra som möjligt i denna roll är det viktigt att du är en ansvarstagande och lösningsorienterad person som alltid är mån om att hitta de bästa lösningarna för våra kunder. Vidare trivs du som allra bäst när du får arbeta i en föränderlig miljö där teamwork är centralt.
På Addbrand får du arbeta i en familjär miljö med ett starkt samarbetsklimat, där vi ser flexibilitet och lösningsfokus som nycklar till framgång. Här erbjuds du en inspirerande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas både professionellt och personligt.
Bra för dig att veta

Placeringsort är på huvudkontoret i Bankeryd.


Du rapporterar till Ekonomichef.


Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Linnea Broman på 072-078 83 17.

Ansök nu

Controller till produktionsbolag i Tranås

Controller
Läs mer Okt 4
Är du en driven och analytisk Controller med goda redovisningskunskaper? Är det dags för en ny utmaning? För kunds räkning söker vi en nyckelroll till ekonomiteamet. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 80% via Poolia, med start i slutet av oktober/början av november och väntas pågå under minst ett år.
Urval sker löpande, välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I denna roll stöttar du verksamhetsområdena produktion, underhåll, fastighet och kvalitet. Du är en nyckelperson i budget- och prognosarbetet, kostnadskontroll, samt framtagning av nyckeltal och rapporter till den operativa verksamheten. Vidare innebär tjänsten framför allt att:
• Vara delaktighet i löpande redovisning framförallt avseende lager och anläggningstillgångar.
• Ansvara för lagerredovisning, lagerinventering och artikelkalkylering.
• Stötta vid månadsbokslut och årsbokslut tillsammans med dina kollegor på ekonomiavdelningen.
• Medverkan i ett omfattande ERP-projekt som kan innebära en uppgradering eller byte av system.
Uppdraget är på 80 % med placering i Tranås. Vi ser gärna att du är på plats fyra dagar i veckan för att maximera ditt stöd till den operativa verksamheten. Det finns möjlighet att arbeta på distans en dag i veckan.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har följande:
• Systemvana och mycket goda kunskaper i Excel.
• Redovisningsbakgrund och erfarenhet av att ha arbetat med bokslut kopplat till lager och anläggningstillgångar.
• God förmåga att sätta dig in i ERP-system och analysera transaktioner.
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Vidare är du en analytisk person som har en känsla för detaljer. Du trivs i samarbete med andra likväl som du tar ett stort eget ansvar för att driva ditt eget arbete framåt. Därtill gillar du att stötta och kommunicera med operativa chefer för att hitta lösningar som gynnar verksamhetens utveckling.

Om verksamheten
Som konsult på Poolia får du tillgång till ett brett nätverk av uppdragsgivare i hela Jönköping län. Det är en perfekt möjlighet för dig som vill utvecklas och göra karriär snabbt genom olika konsultuppdrag. På Poolia i Jönköping har vi gedigen erfarenhet av just roller inom ekonomi och samverkar därmed med många intressanta bolag, stora och välkända, likväl som de mindre spännande bolagen som är i framfart.

Som konsult har du självklart kollektivavtal och friskvård. Därtill arrangeras konsultträffar varje halvår där du kan nätverka med andra konsulter och utbyta erfarenheter. Som konsult får du även en dedikerad konsultchef som följer din resa hos, tillgänglighet är viktigaste fokus efter din arbetsmiljö och trivsel.

Låter detta intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss på Poolia redan idag!

Ansök nu

Rekryteringskonsult till Poolia Jönköping

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Sep 27
Vill du representera ett av rekryterings- och bemanningsbranschens mest välkända varumärken och bli en del av ett framgångsrikt kontor med stark teamkänsla? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Poolia Jönköping förstärker kontoret med ytterligare en affärsfokuserad Rekryteringskonsult.

Vi söker dig som har erfarenhet av rekrytering, försäljning eller ledarskap och som vill utvecklas i en inspirerande roll som Rekryteringskonsult. Hos oss får du arbeta i ett framåtblickande och öppet team som delar din passion för samarbete och utveckling.

Som Rekryteringskonsult hos Poolia är affärsfokus, relationsbyggande och att förstå människors potential centrala delar av din vardag. Du kommer att ansvara för hela rekryteringsprocesser – från att identifiera nya affärsmöjligheter till att matcha rätt kandidater med rätt uppdrag. Din förmåga att skapa förtroende och bygga starka kundrelationer kommer vara avgörande för framgång i rollen.

Som en extra bonus får du arbeta från vårt kontor i Jönköping, med en oslagbar utsikt över Vättern som garanterat kommer att inspirera dig varje dag.

Ansök redan idag och bli en del av ett vinnande team!


Om tjänsten
Som Rekryteringskonsult på Poolia Jönköping får du ett helhetsansvar för dina uppdrag, där du arbetar affärsinriktat och relationsbyggande med både kunder och kandidater. Du kommer att ha en central roll i hela rekryteringsprocessen där din arbetsdag kan bestå av bland annat möten med befintliga kunder, intervjuer och teståterkopplingar med kandidater, bearbetning av potentiella nya kunder samt uppföljning av genomförda rekryteringar.

För att vara en framgångsrik Rekryteringskonsult krävs det att du har en förmåga att snabbt identifiera och förstå kunders behov, samtidigt som du effektivt kan matcha dem med rätt kandidater. Du behöver vara skicklig på att navigera och bygga förtroendefulla relationer, både på chefsnivå och med potentiella kandidater. Din förmåga att arbeta strukturerat och hantera flera parallella processer kommer vara avgörande för att trivas i rollen.

Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med Researcher, Rekryteringskonsulter, Säljare och Konsultchefer, där vi stöttar och lyfter varandra för att nå framgång tillsammans. Rollen innebär också att vara en rådgivande partner till dina kunder, där du med din expertis vägleder dem i att fatta välgrundade beslut kring rekrytering och bemanning.

Vi erbjuder en arbetsmiljö som är både flexibel och utvecklande, där du får möjlighet att växa och aktivt bidra till både din egen, teamets och dina kunders framgång. Du har också tillgång till marknadens bästa digitala verktyg, vilket hjälper dig att arbeta både snabbt och precist i alla delar av rekryteringsprocessen.


Vem är du?
Vi söker dig som är nyfiken, driven och målmedveten. Du trivs med att arbeta i en miljö där tempot är högt och du har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Du har erfarenhet av rekrytering/bemanning, ledarskap eller försäljning, samt relevant högskoleexamen. Därtill motiveras du av affärer och resultat, samt av att skapa värdefulla relationer med både kunder och kandidater.

Vi på Poolia drivs och arbetar ständigt efter våra värderingar - Passion & Execution. För att vara en del av vårt team behöver du alltså känna passion för det du gör och är bra på. Du behöver också ha förmågan att omvandla din inre glöd till utförande och resultat för att på så sätt vara med på vår fortsatta framgångsresa här på Poolia Jönköping.

Välkommen att bli en del av vårt härliga team! //Alexandra, Andreas, Halima, Isabella, Jennie, Linnea, Rasmus och Rebecca

• Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid.
• Arbetstider är förlagda måndag-fredag 8.00-16.30 med möjligheter till flex
• Placering: Norra Strandgatan 4 i Jönköping med en vacker utsikt över Vättern.
• Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Rebecca Levinsson på Poolia Jönköping på rebecca.levinsson@poolia.se


Om verksamheten
Hos oss hittar du de bästa medarbetarna och de bästa jobben – och vi hjälper dem att hitta varandra genom att matcha rätt kandidat mot rätt uppdrag. Genom mer än 30 års erfarenhet, specialisering, arbetsmetodik och vårt engagemang har vi lärt oss vad rekrytering och uthyrning av chefer och specialister innebär. Som konsult- och rekryteringsföretag bidrar vi till våra kunders framgång genom engagerad och kvalificerad kompetens.

Vi erbjuder dig en härlig arbetsplats i ett trevligt team där det finns stora möjligheter att växa vidare och utvecklas. Det är människorna som gör Poolia och det är de som är den viktigaste tillgången för oss. Därför vill vi göra allt för att du ska trivas, utvecklas och må bra. Vi ska helt enkelt vara branschens bästa arbetsgivare. Tillsammans med dig vill vi fortsätta att göra det vi är bäst på – att hitta rätt individ på rätt plats, alltid!

Ansök nu

Rekryteringskonsult till Poolia Jönköping

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Sep 26
Vill du representera ett av rekryterings- och bemanningsbranschens mest välkända varumärken och bli en del av ett framgångsrikt kontor med stark teamkänsla? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Poolia Jönköping förstärker kontoret med ytterligare en affärsfokuserad Rekryteringskonsult.

Vi söker dig som har erfarenhet av rekrytering, försäljning eller ledarskap och som vill utvecklas i en inspirerande roll som Rekryteringskonsult. Hos oss får du arbeta i ett framåtblickande och öppet team som delar din passion för samarbete och utveckling.

Som Rekryteringskonsult hos Poolia är affärsfokus, relationsbyggande och att förstå människors potential centrala delar av din vardag. Du kommer att ansvara för hela rekryteringsprocesser – från att identifiera nya affärsmöjligheter till att matcha rätt kandidater med rätt uppdrag. Din förmåga att skapa förtroende och bygga starka kundrelationer kommer vara avgörande för framgång i rollen.

Som en extra bonus får du arbeta från vårt kontor i Jönköping, med en oslagbar utsikt över Vättern som garanterat kommer att inspirera dig varje dag.

Ansök redan idag och bli en del av ett vinnande team!


Om tjänsten
Som Rekryteringskonsult på Poolia Jönköping får du ett helhetsansvar för dina uppdrag, där du arbetar affärsinriktat och relationsbyggande med både kunder och kandidater. Du kommer att ha en central roll i hela rekryteringsprocessen där din arbetsdag kan bestå av bland annat möten med befintliga kunder, intervjuer och teståterkopplingar med kandidater, bearbetning av potentiella nya kunder samt uppföljning av genomförda rekryteringar.

För att vara en framgångsrik Rekryteringskonsult krävs det att du har en förmåga att snabbt identifiera och förstå kunders behov, samtidigt som du effektivt kan matcha dem med rätt kandidater. Du behöver vara skicklig på att navigera och bygga förtroendefulla relationer, både på chefsnivå och med potentiella kandidater. Din förmåga att arbeta strukturerat och hantera flera parallella processer kommer vara avgörande för att trivas i rollen.

Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med Researcher, Rekryteringskonsulter, Säljare och Konsultchefer, där vi stöttar och lyfter varandra för att nå framgång tillsammans. Rollen innebär också att vara en rådgivande partner till dina kunder, där du med din expertis vägleder dem i att fatta välgrundade beslut kring rekrytering och bemanning.

Vi erbjuder en arbetsmiljö som är både flexibel och utvecklande, där du får möjlighet att växa och aktivt bidra till både din egen, teamets och dina kunders framgång. Du har också tillgång till marknadens bästa digitala verktyg, vilket hjälper dig att arbeta både snabbt och precist i alla delar av rekryteringsprocessen.


Vem är du?
Vi söker dig som är nyfiken, driven och målmedveten. Du trivs med att arbeta i en miljö där tempot är högt och du har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Erfarenhet av rekrytering/bemanning, ledarskap eller försäljning är önskvärt, men viktigast är att du har rätt inställning och en vilja att utvecklas. Därtill motiveras du av affärer och resultat, samt av att skapa värdefulla relationer med både kunder och kandidater.

Vi på Poolia drivs och arbetar ständigt efter våra värderingar - Passion & Execution. För att vara en del av vårt team behöver du alltså känna passion för det du gör och är bra på. Du behöver också ha förmågan att omvandla din inre glöd till utförande och resultat för att på så sätt vara med på vår fortsatta framgångsresa här på Poolia Jönköping.

Välkommen att bli en del av vårt härliga team! //Alexandra, Andreas, Halima, Isabella, Jennie, Linnea, Rasmus och Rebecca

• Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid.
• Arbetstider är förlagda måndag-fredag 8.00-16.30 med möjligheter till flex
• Placering: Norra Strandgatan 4 i Jönköping med en vacker utsikt över Vättern.
• Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Rebecca Levinsson på Poolia Jönköping på rebecca.levinsson@poolia.se


Om verksamheten
Hos oss hittar du de bästa medarbetarna och de bästa jobben – och vi hjälper dem att hitta varandra genom att matcha rätt kandidat mot rätt uppdrag. Genom mer än 30 års erfarenhet, specialisering, arbetsmetodik och vårt engagemang har vi lärt oss vad rekrytering och uthyrning av chefer och specialister innebär. Som konsult- och rekryteringsföretag bidrar vi till våra kunders framgång genom engagerad och kvalificerad kompetens.

Vi erbjuder dig en härlig arbetsplats i ett trevligt team där det finns stora möjligheter att växa vidare och utvecklas. Det är människorna som gör Poolia och det är de som är den viktigaste tillgången för oss. Därför vill vi göra allt för att du ska trivas, utvecklas och må bra. Vi ska helt enkelt vara branschens bästa arbetsgivare. Tillsammans med dig vill vi fortsätta att göra det vi är bäst på – att hitta rätt individ på rätt plats, alltid!

Ansök nu

Fastighetschef till Fagerhults Belysning

Fastighetschef/Fastighetsdirektör
Läs mer Okt 7
Vill du vara med och bidra till en mer hållbar och ljusare framtid för både människor och vår omvärld? Vill du vara en del av ett företag som både har en väldigt stark lokal närvaro i bygden men samtidigt verkar på en internationell arena? Lockas du av möjligheten att ta helhetsansvar för Fagerhults fastigheter och att arbeta med utveckling av både medarbetare och fastigheter? Då kan detta vara helt rätt roll för dig! Hos norra Europas största belysningskoncern skapas hela tiden nya belysningslösningar i teknikens framkant och nu söker vi en Fastighetschef som tillsammans med oss vill fortsätta driva utvecklingen framåt på Fagerhults Belysning!
Om tjänsten
I rollen som Fastighetschef hos oss på Fagerhult är du ytterst ansvarig för all drift, underhåll och utveckling för Fagerhults fastigheter i Habo. Ytan som utgör de olika fastigheterna är på 50 000m2 och omfattar både fabriks- och kontorsdelar. Du har helhetsansvaret för samtliga byggnadsinvesteringar, vilket innebär att du har ett brett och nära samarbete med entreprenörer och leverantörer i fastighetsrelaterade frågor. Därtill ansvarar du även för bland annat brandskydd, skalskydd och inpassering. Du ansvarar även för att säkerställa att Fagerhults fastigheter följer rådande myndighetskrav.
En viktig och spännande del av rollen är att leda ditt team, du har personalansvar för tre personer, samt arbetsledningsansvar för ytterligare fyra konsulter som arbetar på fastighetsavdelningen. Du kommer utöver det även arbetsleda ett antal skiftande underentreprenörer inom exempelvis ventilation, värme och sprinkler. Tjänsten innebär även budgetansvar och du rapporterar till Industrialiseringschefen.
Vad vi erbjuder dig?
På Fagerhults Belysning erbjuds du en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö med ett brett spann av arbetsuppgifter. Vi har en modern produktionsanläggning med en god arbetsmiljö och härliga medarbetare som ständigt utvecklas. Vi uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget.
Placeringsort är Fagerhult, en mil norr om Habo, där ditt skrivbord står färdigt, men möjligheter till distansarbete ett par dagar i veckan finns, då Fagerhults Belysning tillämpar ”Flexible Work-policy”. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid under kontorstider.
Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom bygg- eller fastighetsteknik, eller motsvarande kompetens. Du har tidigare arbetat inom tillverkningsindustrin på en fastighetsavdelning. Du är väl insatt i fastighetsfrågor och byggprocessens olika steg. Tidigare erfarenhet av budgethantering och ekonomisk uppföljning är viktigt, och vi ser gärna att du har haft en ledande roll tidigare. Vi finner det meriterande om du har kunskaper inom fastighetsjuridik.
Som person är du affärsmässig och har ett seriöst kund- och servicetänk i alla dina kontaktytor, både internt och externt ,vilket även ställer höga krav på din kommunikativa förmåga. Du har ett genuint intresse för människor och drivs av att leda, samordna och utveckla personal. Med ditt helikopterperspektiv har du god förmåga att planera dina arbetsuppgifter samtidigt som du målinriktat arbetsleder dina medarbetare. Att delegera arbete och visa förtroende för dina medarbetares kompetens är en självklarhet för dig. Detta visar du genom att uppmuntra varje person att göra det den är bäst på, för att växa och känna personlig tillfredställelse i det dagliga arbetet. Du fungerar som ett bollplank och finns som stöd när de behöver.
Vi uppskattar ett gott humör och med ett härligt och hjärtligt engagemang för både dina medarbetare och företaget i stort, kommer du att nå utveckling och bidra till företagets framgång!
Om verksamheten
Fagerhult är ett av Europas ledande belysningsföretag med över 4 100 medarbetare i 27 länder. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa och energieffektiva belysningslösningar för professionella inomhus- och utomhusmiljöer. Ett brett utbud av produkter och lösningar som utvecklas med kunskap och insikt om ljusets positiva inverkan på människan i olika miljöer. Fagerhults portfölj av tretton varumärken har samtliga starka positioner på sina respektive hemmamarknader. De har en central roll i tillväxtstrategin för att nå en större marknadstäckning och öka våra marknadsandelar. Läs gärna mer på -We light up your world - Fagerhult Group
Bra för dig att veta
Ansvarig Rekryteringskonsult är Linnea Broman, 072-078 83 17, på Poolia Jönköping. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu