Jönköping: Senior Verksamhetsutvecklare till Orkla House Care i Bankeryd

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior Verksamhetsutvecklare till Orkla House Care i Bankeryd i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-10 // Varaktighet: Heltid

Du vet den där känslan av lycka som kommer när du har avslutat ett målningsprojekt? På Orkla House Care arbetar vi varje dag med att hjälpa våra kunder att uppnå den känslan, genom att erbjuda dem de bästa verktygen för deras arbete. Vi är en ledande leverantör av penslar, rollers och andra måleriverktyg. Vi är en totalleverantör och erbjuder ”allt” för ditt måleriprojekt. Som företag vill vi göra det enklare för våra kunder och konsumenter att lyckas med sina utmaningar inom vår kategori, genom våra starka varumärken såsom Anza, Jordan, Harris, Hamilton, Spekter, S.A.M, Mirka och Wagner. Orkla House Care ägs till 100 procent av Orkla med säte i Norge och är ett av de 12 portföljbolag som i dagsläget ingår i Orklakoncernen. Verksamheten har cirka 700 anställda och omsätter runt 1,6 miljarder norska kronor. En majoritet av produkterna är egenproducerade och distribueras via våra fabriker i Bankeryd i Sverige och via Bromsgrove i Storbritannien. På siten i Bankeryd, som också är vårt nordeuropeiska logistikcentrum, finns förutom fabriksorganisationen också funktioner såsom finans, HR, försäljning, strategiskt inköp, utveckling, kundservice och marknad. Med en stolt historia, fokus på innovation och i nära samarbete med våra kunder fortsätter vi vår satsning för framtiden. Läs mer på www.orklahousecare.com.
Från siten i Bankeryd produceras och levereras årligen över 30 miljoner måleriverktyg. Detta ställer höga krav på en väl fungerande verksamhet där flöden, processer och arbetssätt arbetar i symbios tillsammans med människor och maskiner. Orkla jobbar löpande för att stärka sin position och konkurrenskraft och rekryterar nu en Senior Verksamhetsutvecklare.
Om rollen I rollen som Senior Verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva kontinuerliga förbättringar samt större förändringar inom fabrikens väggar men också mot andra delar i organisationen i linje med företagets strategiska plan för en ökad konkurrenskraft. Du ansvarar och lotsar projektportföljen från implementering, genomförande till uppföljning i nära samverkan och samarbete med fabrikschef, övrig ledningsgrupp, ditt team och andra funktioner. Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Driva det kontinuerliga förbättrings- och förändringsarbetet brett inom fabriken och mot andra funktioner
I samverkan med ledningsgrupp prioritera projektportföljen och leda och föra projekt från start till mål
Operationell ledning av projekt med ansvar att säkra planering, äskande av resurser för genomförande, säkra beslutsunderlag, äga styrgruppsmöten och administrera genomförande och projektuppföljning.
Utveckla fabriken och verksamheten med fokus på LEAN med mer effektiva och hållbara processer som ledord
Personalansvar för Projekt-/Industrialiseringsingenjör
Driva och förslå framtida inriktning och masterplaner genom datadrivna analyser
Vid behov agera som tillförordnad fabrikschef

Din profil
Till tjänsten söker vi dig som har en relevant akademisk bakgrund inom supply chain, ekonomi, teknik eller liknande och vi kräver att du har gedigen erfarenhet av projektledning och verksamhetsutveckling från en tillverkande verksamhet. Du är väl införstådd i förbättringsarbeten och LEAN, gärna från tidigare erfarenhet från en verksamhet i förändring, samt god insyn i och förståelse för övriga produktionsnära funktioner.
För att passa in och leverera enligt bolagets målsättning ställer krav på att du är resultatinriktad, lösningsorienterad och du har stark genomförandekraft. Du har vana att upprätta budget som du följer upp och analyserar löpande tillsammans med ledningsgrupp. Som person så brinner du för förändring och genomförande och vill nå goda resultat i det du tar dig an. Du är kommunikativ och serviceinriktad och trivs i en fartfylld miljö där du är inblandad i flera projekt med många kontaktytor. Utöver detta så kräver tjänsten att du är analytisk, strukturerad och noggrann. Du är van att jobba metodiskt i affärssystem och Office-paket där du också har lätt att se förbättringar i struktur och funktion. Du ingår i fabrikens ledningsgrupp och rapporterar till fabrikschef. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat som managementkonsult och har kunskaper om Lean samt är certifierad i Six sigma.
Placeringsort för tjänsten är Bankeryd
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se
Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Utvecklingschef

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Utvecklingschef.

Head of Product Platform Management

Läs mer Apr 25
Nytt
Want to influence the bigger picture? At Saab, you can realise amazing innovations that keep people and societies safe. Together, we can truly make an impact - and your part matters.

Your role

Saab Training & Simulation is the leading provider of high fidelity training solutions for Live Simulation in the land domain. We are now continuing to strengthen our capabilities within platform management to support the development and sustainment of our product offer.

At Saab Training & Simulation, we're revolutionizing military training with cutting-edge live simulation solutions. As a global leader in the field, we empower armed forces worldwide with realistic and immersive training experiences that enhance readiness and mission success. To continue driving innovation and growth, we're seeking a passionate and experienced Line Manager to lead our Product Platform Management department.

As a Line Manager, you will lead and provide strategic direction and guidance to three Managers, each overseeing dedicated Product Platform Teams. You will help cultivate a collaborative environment that supports continuous growth, ensuring your team has the tools, trust, and support needed to reach their full potential.

Your key responsibilities will be:

* Ensure alignment between departments objectives and overall organizational strategy and objectives.
* Take the lead to further develop and implement best practices, optimizing the quality and efficiency of our product platform engineering and testing processes while ensuring consistency and alignment across all departments.
* Responsible for building collaboration and buy-in from all stakeholder.
* Report to the Head of Operations Live Training and actively contribute as a member of the Operations Live Training Management Team, working collaboratively to achieve company objectives.

The Product Platform Management department has the design ownership and is responsible for the planning and execution of the development and lifecycle management of our generic product platforms. The department also manages testing and verification of these Product Platforms and our Live Training System.

Your Profile

We're looking for a line manager with strong analytical skills and a data-driven approach to solving complex problems. Your leadership is value-driven, and you have a proven ability to inspire and guide teams through change. You lead with a people-centered approach, recognizing the human side of transformation while continuously improving workflows and driving efficiency. You communicate clearly and effectively across teams, cultures, and countries, building strong relationships and encouraging collaboration. With solid business acumen and financial understanding, you keep both operational and strategic goals in focus.

To succeed in this role, you have:

* Documented experience from leadership and line management.
* Experience in systems engineering work and a deep understanding of product development lifecycles.
* Master of Science in Engineering or another related field.
* Fluent in both written and spoken English and Swedish.

This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.

What you will be a part of

Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between.

Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe.

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 25,500 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world.

Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here.

For further information, please contact Stefan Wärn, Head of Operations Live Training, stefan.warn@saabgroup.com

Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement. You are welcome to send us your application in either Swedish or English.

Ansök nu

Software Engineering Manager Embedded Linux & FreeRTOS

Läs mer Feb 10
ABOUT THE COMPANY
SVP Worldwide is the world’s largest consumer sewing machine company, accounting for approximately one out of every three household sewing machines sold annually across the globe. The company and its three iconic brands - SINGER®, VIKING®, and PFAFF® - have delighted consumers for over 170 years. These premium brands and products are regarded as the choice for serious sewists and novice crafters.
The company’s corporate headquarters is in Nashville, TN, and supported by regional headquarters/sales offices located in Milan (Italy), and Mexico City (Mexico) that, combined, reach consumers in more than 180 countries. SVP has manufacturing facilities across Asia and Latin America, multiple R&D centers, and a global supply chain with distribution centers in all regions.
SVP Worldwide continues to weave our culture into the fabric of our team members by living out our core values of Integrity, Trust, Teamwork and Customer Focus. As our industry continues to grow, there are vast opportunities for new team members who share our commitment to delivering the world’s finest sewing products, services and overall customer experience.
We are around 50 talented engineers at the R&D center in Jönköping, where some of the most advanced sewing and embroidery machines in the world are being developed.
ABOUT THE ROLE
We are seeking a Software Engineering Manager with a strong background in Embedded Linux, FreeRTOS, and Qt for UI development to lead and mentor a team of talented engineers. This role is ideal for a hands-on leader who excels at managing teams, driving technical excellence, and aligning engineering efforts with business objectives through OKRs (Objectives and Key Results).
As a key leader in our machine software team, you will be responsible for guiding the team in designing, developing, and optimizing real-time and embedded software solutions for next-generation products. You will work closely with cross-functional teams, including hardware engineers, product managers, and stakeholders, to deliver high-quality, scalable, and efficient embedded solutions.
KEY RESPONSIBILITIES
Team Leadership & Management:
Lead, mentor, and grow a team of embedded software engineers.
Foster a culture of innovation, collaboration, and continuous learning.
Define and track OKRs to measure team and project success.
Oversee hiring, onboarding, and career development of engineers.



Embedded Software & UI Development:
Guide the design and development of Embedded Linux and FreeRTOS-based applications.
Oversee board bring-up, BSP development, and driver integration.
Ensure efficient real-time system performance and low-power optimizations.
Develop and optimize Qt-based graphical user interfaces (GUIs) for embedded systems.
Improve UI performance and responsiveness in resource-constrained environments.



Project & Technical Execution:
Own the software development lifecycle, from planning to deployment.
Help define architecture and best practices for scalable embedded software.
Lead Agile development processes, code reviews, and CI/CD integration.
Collaborate with stakeholders to translate business requirements into technical roadmaps.



Basic Electronics & Debugging:
Read schematics, analyze circuits, and assist in hardware-software debugging.
Work closely with the hardware team on PCB bring-up and system validation.



QUALIFICATIONS
Education & Experience:
Bachelor’s or Master’s degree in Computer Engineering, Electrical Engineering, or a related field.
5+ years of experience in embedded software development.
2+ years of experience managing or leading engineering teams.



Technical Skills:
Strong experience with Embedded Linux, FreeRTOS, Yocto, and Buildroot.
Proficiency in C, C++, Python, and shell scripting.
Experience with Qt framework for UI development and optimization.
Expertise in UI performance tuning and resource-efficient graphical rendering.
Experience with ARM Cortex-M/A architectures, BSPs, and device drivers.
Knowledge of I2C, SPI, UART, CAN, Ethernet, MQTT, and BLE.
Familiarity with basic electronics, including reading schematics and debugging circuits.



Leadership & Project Management:
Proven ability to hire, mentor, and develop engineers.
Experience with Agile methodologies (Scrum), Jira, and Confluence.
Strong communication skills for cross-functional collaboration.
Ability to define and execute OKRs for team and project success.



Nice-to-Have Skills:
Experience with OTA firmware updates and secure boot.
Knowledge of DevOps for embedded software (CI/CD, Jenkins, Docker, etc.).
Experience with low-power embedded systems and battery-operated devices.



WORK ENVIRONMENT
You’ll be working from our office in Jönköping, with the flexibility to work remotely part of the time. Occasional domestic and international travel may be required.


THE INDUSTRY
The sewing machine industry is a global industry that is experiencing renewed growth. In developed markets, growth rates are projected to outpace GDP growth, according to Global Industry Analysts, Inc., the leading industry data source. Growth in these markets is driven by the millennial generation that is increasingly attracted to personalization, crafts, and self-expression. In developing markets, the industry is expected to grow at 4% annually, fueled by the emerging middle class and the “need to sew” segment that uses sewing machines to support the household.


THE FUTURE
In 2021, SVP Worldwide was acquired by Platinum Equity (www.platinumequity.com), a global investment firm with more than $25 billion of assets under management and a portfolio of approximately 50 operating companies that serve customers around the world. Platinum Equity has committed to fully support SVP’s continued growth and to bring additional financial and operational resources to bear to help accelerate the company’s efforts.
SVP is planning to invest even more in R&D to meet the increasing demand of new products and innovations.
Join our dynamic team and contribute to innovative solutions in sewing technology.
Apply now to make a difference with your design expertise!

Ansök nu

Innovative Leader for our Avionics Products department

Läs mer Dec 4
Want to influence the bigger picture? At Saab, you can realise amazing innovations that keep people and societies safe. Together, we can truly make an impact - and your part matters.

Your role

At Saab Avionics Systems, we are proud to present an exceptional opportunity for a visionary leader to spearhead our Saab Avionics Product Unit Product Management department. You'll be at the forefront of innovation, guiding the development and launch of cutting-edge avionics products within our specific portfolio.

Here you will join the Product Unit Avionics Management team as our Head of Products, leading a diverse and dynamic team. With multiple product families and products under your strategic guidance, you'll have the opportunity to shape and develop our innovative Avionics Product portfolio that support our company's growth drive. Our product portfolio is targeted for safe, secure, sustainable and efficient aviation applications.

Your responsibilities will include:

* Developing and implementing strategic plans for the overall Product portfolio.
* Overseeing and guiding the execution of complex product development, ensuring technically, timely delivery and quality outcomes.
* Managing a diverse team of managers, fostering open communication and a collaborative environment.
* Monitoring, analysing and reporting product contribution, performance and financial results of each of the product portfolios.
* Support in identifying new business opportunities and developing relationships with key stakeholders.
* Coordination of the Marketing and Business Support activities and prepare Operations Data packs including cost estimations, product descriptions etc.
* Coordination and organise the Design Authority and Configuration Management responsibilities for all products within the portfolio.

Your profile

If you thrive in a fast-paced environment and have a passion for leading high-performing teams, we encourage you to apply. The ideal candidate excels in social settings, enjoys engaging with people, and has confidence in their abilities, paired with an analytical mindset and a talent for sound decision-making.

As a collaborative team player, you will foster mutual support and inspire your team with exceptional leadership. Strong communication skills and the ability to build lasting relationships are crucial. We value adaptability, proactive problem-solving, and a commitment to continuous improvement and innovation.

To succeed in this role, you have:

* A strong proven track record in leadership, product management and strategic planning.
* Good knowledge in Swedish and English language
* Strong business and financial acumen

A relevant educational background would be considered a bonus.

This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.

What you will be a part of

Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. ?

Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe.

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 23,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world.

Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here.

The Products department within PU Avionics is a product and customer centric organization which are responsible for the Product Management for the whole life cycle of our products with customers both from internally Saab and from the global Avionics market. The department has multiple sub-units, each headed by a separate manager, with an assigned product portfolio. The managers are also Product Owners for products within assigned portfolio.

Ansök nu

Group R&D Manager

Läs mer Nov 1
Om Brenderup Group
Brenderup Groups välkända varumärken – Brenderup, Fogelsta, Ellebi, OneWay, Transparts, Tysse och 24Rental – erbjuder kunder pålitliga och användarvänliga släpvagnar samt ett brett utbud av tillbehör. Produktsortimentet omfattar fritids-, professionella-, båt- och snöskotersläp, tillbehör och reservdelar. Våra produkter används för privata, professionella och halvprofessionella ändamål. Brenderup Group är även marknadsledande inom släpvagnsuthyrning i Skandinavien med Europas största släpvagnsflotta.
Brenderup Group har 400 anställda och en försäljning på nära 1,3 miljarder SEK. Koncernen, som har sitt huvudkontor i Malmö, driver en produktionsanläggning i Wiele?, Polen, en monteringsfabrik i Stigamo, söder om Jönköping, och en produktionsanläggning i Tyssebotnen utanför Bergen, Norge. Vi har försäljningskontor i Sverige, Norge, Danmark, Polen, Tyskland, Frankrike och Italien.
Brenderup Group är del av Storskogen Group som består av tre affärsområden - Trade, Industry och Services. Storskogen har ca 12,000 anställda och omsätter SEK 35 miljarder och är noterat på Nasdaq Stockholm. Centralt i Storskogens framgångskoncept är långsiktighet, entreprenörsanda och hållbarhet.
Vi söker nu en nyckelperson för vår fortsatta utveckling
Group R&D Manager
Som Group R&D Manager kommer du att ha en central roll i att exekvera vår strategiska utveckling, vilket innefattar både att bygga underliggande förmågor, men framför allt, acceleration av innovation och tillväxt. Det övergripande målet för tjänsten är att säkerställa en R&D-funktion med korta ledtider till marknaden genom en effektiv process för produktutveckling, stärkt kompetens inom teamet och realiserade av synergier inom koncernen.
Du och ditt team är baserade på anläggningen i Stigamo, Jönköping. I rollen kommer du också att arbeta med produktionsenheten i Polen samt med integration av verksamhet i Norge. Du rapporterar till vår Business Development and Innovation Director och är en del av BD&I Management Team. Rollen ingår även i den lokala ledningsgruppen för Brenderup AB och Stigamo siten.
Huvudsakliga ansvarsområden
Leda och driva processen och arbetet med att planera och ta fram nya produkter samt förbättra befintligt produktsortiment, i linje med bolagets övergripande strategi.
Leda och coacha R&D-teamet, med personalansvar för åtta personer (inklusive konsulter). Teamet består av ingenjörer, konstruktörer och labtekniker.
Säkerställa teamets långsiktiga kompetens genom kompetensutveckling och nyrekrytering.
Budgetansvar, detaljplanering och uppföljning av projektkostnader samt kapitalisering av nyutvecklingsprojekt (NPD CAPEX).
Skapa goda förutsättningar för teamet att leverera i tid och med rätt kvalitet och kostnad. Initialt sker detta genom att utveckla struktur och metoder, t.ex. standardisering.
Skapa en kultur som bygger förtroende för teamet, både internt och externt, och stärka tvärfunktionella samarbeten med övriga delar inom Brenderup och de olika tillverkningssiterna.
Förbereda underlag för strategiska beslut och styrgruppsmöten samt bidra i det kontinuerliga strategi- och sortimentsarbetet.

Bakgrund och erfarenhet
Du har en examen från teknisk högskola och god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska. Du har flera års dokumenterad ledarerfarenhet från tillverkande industri inom relevanta områden som R&D, produktutveckling, konstruktion, och projektledning. Du är van och erfaren i att driva produktutveckling och projekt framåt genom dialog, samarbete och en pragmatisk approach. Du har visat prov på god förmåga att bygga metodik och struktur inom exempelvis modularisering och standardisering samt har erfarenhet av att leda och utveckla medarbetare, både individuellt och i team. Erfarenhet av förändringsledning som involverar människor, processer och kultur i större internationella tillverkande bolag är meriterande.
Du är trygg i ditt ledarskap och trivs i en miljö där du förväntas leverera mot en högt satt ambition och samtidigt får möjlighet att vara med och påverka och interagera direkt med koncernledningen. Tydligt ledarskap, prestigelöshet, god kommunikationsförmåga samt förmåga att se helheten och omsätta den till konkreta planer och aktiviteter är utmärkande egenskaper hos dig.
Vi erbjuder
Välkommen till en arbetsplats med välkända produkter och varumärken, moderna lokaler, god sammanhållning och hög energi och ambition. Brenderups mål är att vara marknadsledande i Europa och uppnå detta genom förvärv och geografisk expansion men även genom innovation och utveckling av hållbara transportlösningar. Vi erbjuder en möjlighet att vara med på resan och leda och driva betydande tillväxt och förändring. Brenderup - on the move.
Kontaktuppgifter och ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta Finnveden Executives rekryteringskonsulter Malin Classon 070-397 31 40 eller Christina Cajtoft 070-302 15 23. Eftersom det pågår en löpande urvalsprocess ber vi dig att skicka in din ansökan snarast via vår webbplats https://www.finnvedenexecutive.se för att säkerställa bästa möjliga kvalitet under rekryteringsprocessen.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Karriärmöjlighet som utvecklingschef till Flintab!

Läs mer Okt 2
Har du tidigare erfarenhet inom både ledarskap och mjukvaruutveckling? Vill du dessutom tillhöra en arbetsplats med mycket kompetens och härlig stämning där du får vara en nyckelspelare i bolaget från dag ett? Då kan rollen som utvecklingschef hos Flintab vara något för dig! Flintab är en ledande helhetsleverantör inom vågar och registreringssystem och som utvecklingschef kommer du att tillhöra deras kontor i Jönköping. Här får du chans att arbeta med spännande och innovativa tekniker samtidigt som du får utveckla och driva ditt team framåt. Låter det som något för dig? Ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Flintab är en ledande helhetsleverantör inom området vågar och registreringssystem. De specialiserar sig på att utveckla skräddarsydda produkter och tjänster som möter kunders unika behov, oavsett deras verksamhetsområde. Bolagets målsättning är att generera maximal affärsnytta för sina kunder vilket kräver en kombination av innovativa lösningar, precision, hög kvalitet samt en djup förståelse för kundernas affärsverksamhet. Flintab befinner sig just nu i en spännande expanderingsfas och söker en utvecklingschef som vill vara med på den resan.

Som utvecklingschef hos Flintab kommer du erbjudas en central roll i bolaget från dag ett. Ditt huvudansvar kommer vara att leda Flintabs mjukvarutveckling och ha personalansvar över bolagets mjukvaruteam. Du kommer även att arbeta mycket med bolagets processer, rutiner och arbetsflöden. Tjänsten passar dig som har tidigare erfarenhet från en chefsposition och kunskap inom mjukvaruutveckling. Du kommer välkomnas till en sammansvetsad arbetsplats där bra samarbete och god stämning värderas högt. Du kommer även erbjudas goda utvecklingsmöjligheter både i din roll och inom företaget samt få chans till att påverka dina arbetsuppgifter och vart bolaget är på väg.

Du erbjuds:
- En arbetsgivare som är i en spännande expanderingsfas på en växande marknad.
- En roll där du får driva verksamhetens utveckling framåt och arbeta med innovativa tekniker och produkter.
- Möjligheten att bli en del av en positiv och engagerad arbetsplats med medarbetare som gärna har roligt tillsammans på jobbet.
- En arbetsgivare som är på en digitaliseringsresa där du som utvecklingschef får chans till att påverka företagets riktning.
- En arbetsgivare som satsar mycket på sin personal genom exempelvis kompetensutveckling och konferenser.
- En flexibel roll där du självständigt får planera dina arbetsdagar och uppgifter samtidigt som du driver ett team om 5–6 personer.
- Trygga anställningsvillkor och generösa förmåner.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som utvecklingschef hos Flintab kommer du arbeta i en bred roll där dina arbetsuppgifter kommer vara både operativa och strategiska. Du kommer exempelvis att:
- Leda Flintabs mjukvaruutveckling och mjukvaruteam.
- Ha personalansvar över Flintabs mjukvaruteam och genomföra exempelvis medarbetarsamtal och lönesamtal.
- Vara teamets ansikte utåt mot resten av organisationen.
- Samarbeta nära både mjukvaruarkitekt och produktägare samt även med offertingenjör och projektledare stundvis.
- Vara med och utveckla Flintabs rutiner, processer och arbetsflöden kopplat till bolagets mjukvaruutveckling.

VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetat i en chefsposition tidigare.
- Har erfarenhet inom mjukvaruutveckling, antingen som programmerare alternativt att du varit ledare för ett mjukvaruteam tidigare.
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.

Det är meriterande om du:
- Har en relevant högskoleexamen.
- Har erfarenhet av att arbeta med Microsoft Azure eller andra molntjänster.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Stabil
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken
- Prestigelös

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Flitab här.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Ljung Kompetensförsörjning AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Ljung Kompetensförsörjning AB .

Teknisk innesäljare till SEW-EURODRIVE i Jönköping

Innesäljare
Läs mer Dec 18
SEW-EURODRIVE AB är sedan 1968 ett helägt dotterbolag till SEW-EURODRIVE GmbH & Co KG i Tyskland, som är världsledande inom drivutrustningar till industrin. Vårt svenska huvudkontor samt monteringsfabrik finns i Jönköping. Våra försäljningskontor är belägna i Stockholm, Göteborg, Malmö, Jönköping, Skellefteå och Gällivare. Vi är idag ett nittiotal anställda, omsätter 600 miljoner samt är AAA-rankade och ISO 9000-certifierade. SEW-EURODRIVE har marknadens största produktprogram inom området motorer, växlar, decentraliserad elektronik, frekvensomformare, servosystem, motion-control. För varje kund skräddarsys lämpliga högkvalitativa lösningar. Våra kunder finns inom svensk industri som Automotive, distribution, livsmedel, papper- och trä och gruv- och stålindustrin. SEW-koncernen omsätter 50 miljarder och har ca 21.000 anställda
Vi står inför en mycket spännande framtid! Vi fortsätter att växa på marknaden, bygger en ny fin fabrik i Jönköping och söker nu dig som drivs av att ge råd och support till såväl kunder som kollegor. Tillsammans med oss ska du forma framtiden och bidra kreativt till vår fortsatta utvecklingsresa.
För oss är det självklart att leda utvecklingen av smartare och effektivare drivsystem och automations-lösningar åt våra kunder. Ända sedan starten har vi hjälpt våra kunder att skapa de branschfördelar de behöver genom att hjälpa till att projektera samt leverera produkter med hög kvalité och leveranssäkerhet.
I rollen arbetar du med såväl nya som befintliga kunder. I kontakt med kund gör du en behovsanalys och samlar in nödvändig information och tillsammans med erfarna kollegor och ett effektivt systemstöd tar du sedan fram förslag på lösningar. Då vi alltid vill effektivisera vår kommunikation och process, utbildar du också kunder att hantera fler ärenden via våra digitala verktyg. Du ingår i ett kompetent och genuint team av tekniska innesäljare och kollegor inom kundsupport, med ett nära samarbete med övriga funktioner. Placering är på vårt huvudkontor i Jönköping.
Du har med fördel eftergymnasial utbildning inom maskinteknik eller liknande erfarenhet från teknisk försäljning och support mot tillverkningsindustrin. Du är genuint nyfiken på och intresserad av ny teknik och gillar att sätta dig in i att stötta kunder med teknisk problemlösning. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett naturligt driv att ta affärer framåt samtidigt som du är en serviceinriktad lagspelare som trivs med att jobba mot gemensamma mål. Som person är du kommunikativ, utvecklingsorienterad och gillar att prestera tillsammans med övriga i företaget. Du har en god IT-mognad och är van användare av både Microsoft Office och ett större affärssystem.
Du blir en del av ett välkänt och välmående familjeföretag som tänker och agerar långsiktigt. Med en stark företagskultur, där sammanhållning och glädje är viktigt. Vi sätter medarbetaren i centrum och ger frihet under ansvar för att lyckas! Du får dessutom arbeta med produkter som är i en klass för sig avseende kvalité samt täcker det mesta inom framtidens behov.
Vi söker dig som ser möjligheterna i tjänsten och som vill dela med dig av din erfarenhet och ditt engagemang. Skriv och berätta för oss vad som lockar dig med denna roll och varför just du vill anta den här utmaningen.
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vid frågor gällande tjänsten vänligen kontakta Marcus Ljung på 0705-187441. Fackling representant på SEW-EURPDRIVE är Patrik Damberg som nås på 036-344239.
Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Produktionsledare till BUBS i Jönköping

Gruppchef, teknik
Läs mer Apr 1
Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Koncernen har drygt 18 000 anställda och omsätter cirka 43 miljarder NOK. Orkla Confectionery & Snacks Sverige gör livets små stunder större, med älskade och starka varumärken inom kex, snacks och konfektyr såsom OLW, Cheez Doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Smash och BUBS. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad, Nöbbelöv och Jönköping. Bolaget, med cirka 370 medarbetare, omsätter ca 2,1 miljarder kronor årligen. På Orklas anläggning söder om Jönköping producerar man konfektyr under varumärket Bubs där du bland annat hittar Hallon-Lakrits Skallen. På anläggningen är man idag ca 60 anställda. Läs mer om oss på www.bubs.se.
Efterfrågan på BUBS produkter är stor och trycket på produktionsanläggning en i Jönköping är hög. För att möta efterfrågan så pågår stora förändringar på både teknik-, resurs- och processnivå tillsammans med en utökad skiftgång.
Om rollen
Till ett 2-skift söker vi nu en driven och förändringsbenägen produktionsledare med ett ansvar för att leda och koordinera aktiviteter i ditt produktionsteam för att nå långsiktiga målsättningar för EHS, kvalitet, leverans och produktivitet. Stort fokus kommer att ligga på nytänkande och systematiskt förbättringsarbete. På fabriken arbetar ca 35 medarbetare varav du har person-, arbetsmiljö- och resultatansvar för en arbetsgrupp som består av ca 15 personer som går på ett löpande 2-skift.
Din Profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda produktionsteam, gärna inom livsmedelsproduktion eller annan tillverkande industri med hög teknisk nivå. Vi tror också att du har erfarenhet av och stort intresse för förbättringsarbete kopplat till produktion, och känner dig trygg med processverktygen inom LEAN. Då produktionen håller en hög teknisk nivå ser vi att du är nyfiken och har förståelse för tekniska processer. Hälsa, miljö/hållbarhet och säkerhet är prioriterade områden inom hela Orkla Confectionery & Snacks och du bör därför ha mycket god erfarenhet av den typen av frågor. God administrativ förmåga och stor systemvana krävs.
Ditt ledarskap präglas av en personlig trygghet som gör att du har förmåga att möta människor utifrån deras förutsättningar. Du är målorienterad, driven och van att nå resultat. Du är intresserad av människor och har förmåga att bygga interna och externa relationer. Genom ett arbetssätt präglat av fokus på ständiga förbättringar och med samarbete uppnår du engagemang och resultat. Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig!
Du kommer till ett marknadsledande företag med solida varumärken så som BUBS, OLW och Göteborgs Kex. Kulturen präglas av ett högt engagemang och en personlig stämning där alla får möjlighet att ta plats och utvecklas. Modig, pålitlig och inspirerande är Orklas värdeord vilka hjälper oss att utmana och leverera mot våra affärsmål. Orkla erbjuder dig ett utvecklande arbete i en stimulerande miljö med goda karriärmöjligheter inom hela Orkla-koncernen.
Placeringsort: Jönköping
Arbetstider: 2-skift, Mån-Fre 06:00-14:00 samt Mån-Fre 14:00-22:00, Flex finns
Villkor: Individuell lönesättning samt bestämmelser enligt kollektivavtal Unionen Livs
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se
Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Produktionsledare till BUBS i Jönköping

Gruppchef, teknik
Läs mer Mar 19
Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Koncernen har drygt 18 000 anställda och omsätter cirka 43 miljarder NOK. Orkla Confectionery & Snacks Sverige gör livets små stunder större, med älskade och starka varumärken inom kex, snacks och konfektyr såsom OLW, Cheez Doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Smash och BUBS. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad, Nöbbelöv och Jönköping. Bolaget, med cirka 370 medarbetare, omsätter ca 2,1 miljarder kronor årligen. På Orklas anläggning söder om Jönköping producerar man konfektyr under varumärket Bubs där du bland annat hittar Hallon-Lakrits Skallen. På anläggningen är man idag ca 60 anställda. Läs mer om oss på www.bubs.se.
Efterfrågan på BUBS produkter är stor och trycket på produktionsanläggning en i Jönköping är hög. För att möta efterfrågan så pågår stora förändringar på både teknik-, resurs- och processnivå tillsammans med en utökad skiftgång.
Om rollen
Till ett 2-skift söker vi nu en driven och förändringsbenägen produktionsledare med ett ansvar för att leda och koordinera aktiviteter i ditt produktionsteam för att nå långsiktiga målsättningar för EHS, kvalitet, leverans och produktivitet. Stort fokus kommer att ligga på nytänkande och systematiskt förbättringsarbete. På fabriken arbetar ca 35 medarbetare varav du har person-, arbetsmiljö- och resultatansvar för en arbetsgrupp som består av ca 15 personer som går på ett löpande 2-skift.
Din Profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda produktionsteam, gärna inom livsmedelsproduktion eller annan tillverkande industri med hög teknisk nivå. Vi tror också att du har erfarenhet av och stort intresse för förbättringsarbete kopplat till produktion, och känner dig trygg med processverktygen inom LEAN. Då produktionen håller en hög teknisk nivå ser vi att du är nyfiken och har förståelse för tekniska processer. Hälsa, miljö/hållbarhet och säkerhet är prioriterade områden inom hela Orkla Confectionery & Snacks och du bör därför ha mycket god erfarenhet av den typen av frågor. God administrativ förmåga och stor systemvana krävs.
Ditt ledarskap präglas av en personlig trygghet som gör att du har förmåga att möta människor utifrån deras förutsättningar. Du är målorienterad, driven och van att nå resultat. Du är intresserad av människor och har förmåga att bygga interna och externa relationer. Genom ett arbetssätt präglat av fokus på ständiga förbättringar och med samarbete uppnår du engagemang och resultat. Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig!
Du kommer till ett marknadsledande företag med solida varumärken så som BUBS, OLW och Göteborgs Kex. Kulturen präglas av ett högt engagemang och en personlig stämning där alla får möjlighet att ta plats och utvecklas. Modig, pålitlig och inspirerande är Orklas värdeord vilka hjälper oss att utmana och leverera mot våra affärsmål. Orkla erbjuder dig ett utvecklande arbete i en stimulerande miljö med goda karriärmöjligheter inom hela Orkla-koncernen.
Placeringsort: Jönköping
Arbetstider: 2-skift, Mån-Fre 06:00-14:00 samt Mån-Fre 14:00-22:00, Flex finns
Villkor: Individuell lönesättning samt bestämmelser enligt kollektivavtal Unionen Livs
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se
Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Produktionsledare till BUBS i Jönköping

Gruppchef, teknik
Läs mer Apr 8
Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Koncernen har drygt 18 000 anställda och omsätter cirka 43 miljarder NOK. Orkla Confectionery & Snacks Sverige gör livets små stunder större, med älskade och starka varumärken inom kex, snacks och konfektyr såsom OLW, Cheez Doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Smash och BUBS. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad, Nöbbelöv och Jönköping. Bolaget, med cirka 370 medarbetare, omsätter ca 2,1 miljarder kronor årligen. På Orklas anläggning söder om Jönköping producerar man konfektyr under varumärket Bubs där du bland annat hittar Hallon-Lakrits Skallen. På anläggningen är man idag ca 60 anställda. Läs mer om oss på www.bubs.se.
Efterfrågan på BUBS produkter är stor och trycket på produktionsanläggning en i Jönköping är hög. För att möta efterfrågan så pågår stora förändringar på både teknik-, resurs- och processnivå tillsammans med en utökad skiftgång.
Om rollen
Till ett 2-skift söker vi nu en driven och förändringsbenägen produktionsledare med ett ansvar för att leda och koordinera aktiviteter i ditt produktionsteam för att nå långsiktiga målsättningar för EHS, kvalitet, leverans och produktivitet. Stort fokus kommer att ligga på nytänkande och systematiskt förbättringsarbete. På fabriken arbetar ca 35 medarbetare varav du har person-, arbetsmiljö- och resultatansvar för en arbetsgrupp som består av ca 15 personer som går på ett löpande 2-skift.
Din Profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda produktionsteam, gärna inom livsmedelsproduktion eller annan tillverkande industri med hög teknisk nivå. Vi tror också att du har erfarenhet av och stort intresse för förbättringsarbete kopplat till produktion, och känner dig trygg med processverktygen inom LEAN. Då produktionen håller en hög teknisk nivå ser vi att du är nyfiken och har förståelse för tekniska processer. Hälsa, miljö/hållbarhet och säkerhet är prioriterade områden inom hela Orkla Confectionery & Snacks och du bör därför ha mycket god erfarenhet av den typen av frågor. God administrativ förmåga och stor systemvana krävs.
Ditt ledarskap präglas av en personlig trygghet som gör att du har förmåga att möta människor utifrån deras förutsättningar. Du är målorienterad, driven och van att nå resultat. Du är intresserad av människor och har förmåga att bygga interna och externa relationer. Genom ett arbetssätt präglat av fokus på ständiga förbättringar och med samarbete uppnår du engagemang och resultat. Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig!
Du kommer till ett marknadsledande företag med solida varumärken så som BUBS, OLW och Göteborgs Kex. Kulturen präglas av ett högt engagemang och en personlig stämning där alla får möjlighet att ta plats och utvecklas. Modig, pålitlig och inspirerande är Orklas värdeord vilka hjälper oss att utmana och leverera mot våra affärsmål. Orkla erbjuder dig ett utvecklande arbete i en stimulerande miljö med goda karriärmöjligheter inom hela Orkla-koncernen.
Placeringsort: Jönköping
Arbetstider: 2-skift, Mån-Fre 06:00-14:00 samt Mån-Fre 14:00-22:00, Flex finns
Villkor: Individuell lönesättning samt bestämmelser enligt kollektivavtal Unionen Livs
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se
Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Processingenjör till Orkla Snacks/Bubs i Jönköping

Processingenjör, kemiteknik
Läs mer Apr 1
Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Koncernen har drygt 18 000 anställda och omsätter cirka 43 miljarder NOK. Orkla Confectionery & Snacks Sverige gör livets små stunder större, med älskade och starka varumärken inom kex, snacks och konfektyr såsom OLW, Cheez Doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Smash och BUBS. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad, Nöbbelöv och Jönköping. Bolaget, med cirka 370 medarbetare, omsätter ca 2,1 miljarder kronor årligen. På Orklas anläggning söder om Jönköping producerar man konfektyr under varumärket Bubs där du bland annat hittar Hallon-Lakrits Skallen. På anläggningen är man idag ca 60 anställda. Läs mer om oss på www.bubs.se.
Efterfrågan på BUBS produkter är stor och trycket på produktionsanläggningen i Jönköping är hög. I takt med att möta upp marknadens behov av volym och nya produkter så förutsätter det att vår produktionsanläggning och våra processer kontinuerligt optimeras, förbättras och utvecklas. För att möta upp mot dessa krav rekryterar vi nu en erfaren processingenjör.
Som processingenjör på Bubs ansvarar du för att leda och optimera produktionsprocesser för att säkerställa effektivitet, kvalitet och säkerhet. Dina fokusområden beskrivs nedan:
Processoptimering: Analysera och förbättra processer, implementerar verktyg och metoder(5S, Kaizen) och driver kontinuerlig utveckling med stort fokus på Lean.
Kvalitetskontroll: Säkerställa att produkterna uppfyller kvalitetsstandarder genom att övervaka och justera processparametrar.
Projektledning: Leda och delta i projekt gällande processförbättringar och vid produktintroduktioner.
Säkerhet och efterlevnad: Genomföra riskanalyser och säkerställa att alla processer följer föreskrifter och standarder.
Ledning och utbildning: Vägleda och utbilda kolleger i ”best praxis” och Lean-principer samt främja en kultur där samarbete och kontinuerliga förbättringar ligger högt upp på agendan.
Du blir en stark ambassadör för varumärket och dess kvalitet där du kommer arbeta aktivt med att olika standarder och regler efterföljs.
Du som söker tjänsten har en relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot kemi- eller maskinteknik och du har med dig erfarenhet från optimering och processutveckling från tillverkningsindustrin. Du är en ambassadör för arbetet med Lean och har goda kunskaper i verktyg som Kaizen och 5S. Som person så är du kommunikativ, lyhörd och har förmågan att på ett förtroendeingivande sätt involvera, informera och få med dig dina kollegor i enlighet med de bestämmelser som rör Lean och utveckling av processer på siten. Då du jobbar nära en produktion med högt tempo är det viktigt att du är självgående, har ett eget driv och är handlingskraftig. Vidare tror vi att du är en problemlösare med god struktur och stark analytisk förmåga. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.
Du kommer till ett marknadsledande företag med solida varumärken så som BUBS, OLW och Göteborgs Kex. Kulturen präglas av ett högt engagemang och en personlig stämning där alla får möjlighet att ta plats och utvecklas. Modig, pålitlig och inspirerande är Orklas värdeord vilka hjälper oss att utmana och leverera mot våra affärsmål. Orkla erbjuder dig ett utvecklande arbete i en stimulerande miljö med goda karriärmöjligheter inom hela Orkla-koncernen.
Placeringsort: Jönköping
Arbetstider: Dagtid
Villkor: Individuell lönesättning samt bestämmelser enligt kollektivavtal Unionen Livs
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se.
Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Processingenjör till Orkla Snacks/Bubs i Jönköping

Processingenjör, kemiteknik
Läs mer Mar 22
Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Koncernen har drygt 18 000 anställda och omsätter cirka 43 miljarder NOK. Orkla Confectionery & Snacks Sverige gör livets små stunder större, med älskade och starka varumärken inom kex, snacks och konfektyr såsom OLW, Cheez Doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Smash och BUBS. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad, Nöbbelöv och Jönköping. Bolaget, med cirka 370 medarbetare, omsätter ca 2,1 miljarder kronor årligen. På Orklas anläggning söder om Jönköping producerar man konfektyr under varumärket Bubs där du bland annat hittar Hallon-Lakrits Skallen. På anläggningen är man idag ca 60 anställda. Läs mer om oss på www.bubs.se.
Efterfrågan på BUBS produkter är stor och trycket på produktionsanläggningen i Jönköping är hög. I takt med att möta upp marknadens behov av volym och nya produkter så förutsätter det att vår produktionsanläggning och våra processer kontinuerligt optimeras, förbättras och utvecklas. För att möta upp mot dessa krav rekryterar vi nu en erfaren processingenjör.
Som processingenjör på Bubs ansvarar du för att leda och optimera produktionsprocesser för att säkerställa effektivitet, kvalitet och säkerhet. Dina fokusområden beskrivs nedan:
Processoptimering: Analysera och förbättra processer, implementerar verktyg och metoder(5S, Kaizen) och driver kontinuerlig utveckling med stort fokus på Lean.
Kvalitetskontroll: Säkerställa att produkterna uppfyller kvalitetsstandarder genom att övervaka och justera processparametrar.
Projektledning: Leda och delta i projekt gällande processförbättringar och vid produktintroduktioner.
Säkerhet och efterlevnad: Genomföra riskanalyser och säkerställa att alla processer följer föreskrifter och standarder.
Ledning och utbildning: Vägleda och utbilda kolleger i ”best praxis” och Lean-principer samt främja en kultur där samarbete och kontinuerliga förbättringar ligger högt upp på agendan.
Du blir en stark ambassadör för varumärket och dess kvalitet där du kommer arbeta aktivt med att olika standarder och regler efterföljs.
Du som söker tjänsten har en relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot kemi- eller maskinteknik och du har med dig erfarenhet från optimering och processutveckling från tillverkningsindustrin. Du är en ambassadör för arbetet med Lean och har goda kunskaper i verktyg som Kaizen och 5S. Som person så är du kommunikativ, lyhörd och har förmågan att på ett förtroendeingivande sätt involvera, informera och få med dig dina kollegor i enlighet med de bestämmelser som rör Lean och utveckling av processer på siten. Då du jobbar nära en produktion med högt tempo är det viktigt att du är självgående, har ett eget driv och är handlingskraftig. Vidare tror vi att du är en problemlösare med god struktur och stark analytisk förmåga. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.
Du kommer till ett marknadsledande företag med solida varumärken så som BUBS, OLW och Göteborgs Kex. Kulturen präglas av ett högt engagemang och en personlig stämning där alla får möjlighet att ta plats och utvecklas. Modig, pålitlig och inspirerande är Orklas värdeord vilka hjälper oss att utmana och leverera mot våra affärsmål. Orkla erbjuder dig ett utvecklande arbete i en stimulerande miljö med goda karriärmöjligheter inom hela Orkla-koncernen.
Placeringsort: Jönköping
Arbetstider: Dagtid
Villkor: Individuell lönesättning samt bestämmelser enligt kollektivavtal Unionen Livs
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se.
Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu