Jönköping: Produktägare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktägare i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-10 // Varaktighet: Heltid

För vår kund söker vi en Produktägare - Teamcenter PLM.

Uppdragsbeskrivning:

Kunden driver ett stort PLM-program där de introducerar nya PLM-lösningar och kapaciteter till sina affärsanvändare. Inom programmet är de organiserade i olika arbetsströmmar som fokuserar på applikationer, migration, förändring, affärsimplementationer och infrastrukturella frågor.

I denna roll kommer du att leda infrastrukturteamet som arbetar med Azure-teknologier och stöder Teamcenter PLM-applikationen samt de relaterade tekniska detaljerna för att säkerställa god prestanda, säkerhet och infrastrukturarkitektur för lösningarna. Du kommer även att vara ansvarig för CI/CD-praktiker och verktyg inom programmet.

Du kommer att agera som Produktägare för infrastrukturteamet, prioritera deras backlog och säkerställa att de rätta behoven och kraven från de andra teamen (applikation, migration etc.) inom programmet förstås och kommuniceras tydligt inom teamet för att leverera rätt från början vid rätt tidpunkt.

Funktionella färdigheter krävs för att:

Prioritera tekniska aktiviteter kring Teamcenter PLM
Leda hanteringen av Teamcenter-miljön
Förstå grundläggande CyberSecurity-processer och rutiner
Agera på applikations- och infrastrukturrelaterade prestandaaktiviteter
Leda teamet som arbetar med Cloud/Azure-teknologier


Affärsfärdigheter krävs för att:

Demonstrera viktiga mjuka färdigheter (värderingar, samarbetsförmåga, kommunikationsförmåga, agilitet)
Leda och driva en agil/SAFe-mentalitet och transformation inom ditt team
Identifiera risker och ge förslag på riskminimeringsidéer och planer
Samarbeta i en multikulturell global arbetsmiljö
Stå stark och försvara dina väl underbyggda visioner
Stödja den helhetslösningen och helhetsleveransen


Det går att jobba 100% distans. Kontoret ligger i Husqvarna

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Produktutvecklare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Produktutvecklare.

Mekanikkonstruktör till Husqvarna Group!

Läs mer Maj 20
Nu söker vi dig som vill arbeta mot konstruktion med fokus på funktionalitet. Vi ser framför oss att du frodas i tekniska miljöer där du får grotta ner dig, diskutera utfall och ta fram välfungerande komponenter. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Välkommen till Husqvarnas avdelning för Base Engine Technology, Power and Drive Systems! Här arbetar tre team som tillsammans är ca 20 kollegor med konstruktionen för roterande system och komponenter. Avdelningen designar tvåtaktsmotorer och tar fram alla roterande och rörliga delar i gjutet gods som cylindrar, kolvar, svänghjul och kopplingar.
Vi söker nu dig som vill arbeta med konstruktion från idé till färdig komponent. Ditt arbete kommer kantas av samarbeten både i gruppen men också med andra avdelningar som beräkning, labb, inköp och SQA. Du behöver därför trivas i det kommunikativa samt ha en förståelse och vilja att sätta dig in i tekniska diskussioner inom till exempel rotorsaksanalys, beräkningar och simuleringar.

Vi ser gärna, och tror att du kommer trivas extra bra i detta team, om ditt intresse för teknik och fordon/motorer även återspeglas utanför arbetstid. Kanske åker du cross, brukar meka med bilen eller har andra spännande fritidsprojekt igång? Att känna igen sig i beskrivningen "tekniknörd" är ett gott tecken på att du kommer trivas i denna omgivning!
Vi förstår att alla har individuella mål och drömmar i sina karriärer. Som konsult hos oss får du stöttning i att forma din karriär i den riktning som lockar just dig. Kanske drömmer du om att en dag ha en ledande position, eller vill du istället bli specialist på ditt område? Vårt mål är att utefter din önskade riktning ge dig de rätta förutsättningarna att växa! Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Konstruera i CAD, Catia
* Analysera resultat av simulationer och föra dialoger vidare för att utveckla konstruktionen
* Arbeta med toleransutredningar
* Arbeta med produktunderhåll inkl. produkt- och kostnadsförbättringar


VI SÖKER DIG SOM
- Har en Civil- eller högskoleingenjörsexamen inriktning maskinteknik eller likvärdigt
- Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska då båda språk förekommer i det dagliga arbetet
- Har goda CAD-kunskaper, gärna i Catia

Det är meriterande om du
- Erfarenhet från ett liknande arbete sedan tidigare
- Ett fritidsintresse för mekanik, fordon och motorer

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta start up. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Mekanikkonstruktör till Husqvarna Group!

Läs mer Apr 12
Nu söker vi dig som vill arbeta mot konstruktion med fokus på funktionalitet. Vi ser framför oss att du frodas i tekniska miljöer där du får grotta ner dig, diskutera utfall och ta fram välfungerande komponenter. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Välkommen till Husqvarnas avdelning för Base Engine Technology, Power and Drive Systems! Här arbetar tre team som tillsammans är ca 20 kollegor med konstruktionen för roterande system och komponenter. Avdelningen designar tvåtaktsmotorer och tar fram alla roterande och rörliga delar i gjutet gods som cylindrar, kolvar, svänghjul och kopplingar.
Vi söker nu dig som vill arbeta med konstruktion från idé till färdig komponent. Ditt arbete kommer kantas av samarbeten både i gruppen men också med andra avdelningar som beräkning, labb, inköp och SQA. Du behöver därför trivas i det kommunikativa samt ha en förståelse och vilja att sätta dig in i tekniska diskussioner inom till exempel rotorsaksanalys, beräkningar och simuleringar.

Vi ser gärna, och tror att du kommer trivas extra bra i detta team, om ditt intresse för teknik och fordon/motorer även återspeglas utanför arbetstid. Kanske åker du cross, brukar meka med bilen eller har andra spännande fritidsprojekt igång? Att känna igen sig i beskrivningen "tekniknörd" är ett gott tecken på att du kommer trivas i denna omgivning!
Vi förstår att alla har individuella mål och drömmar i sina karriärer. Som konsult hos oss får du stöttning i att forma din karriär i den riktning som lockar just dig. Kanske drömmer du om att en dag ha en ledande position, eller vill du istället bli specialist på ditt område? Vårt mål är att utefter din önskade riktning ge dig de rätta förutsättningarna att växa! Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Konstruera i CAD, Catia
* Analysera resultat av simulationer och föra dialoger vidare för att utveckla konstruktionen
* Arbeta med toleransutredningar
* Arbeta med produktunderhåll inkl. produkt- och kostnadsförbättringar


VI SÖKER DIG SOM
- Har en Civil- eller högskoleingenjörsexamen inriktning maskinteknik eller likvärdigt
- Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska då båda språk förekommer i det dagliga arbetet
- Har goda CAD-kunskaper, gärna i Catia
- Har ett intresse för konstruktion ur ett funktionellt perspektiv samt en förståelse för tekniska frågeställningar som beräkning, simulering och rotorsaksanalys
- Har en teknisk förståelse för hur motorer är uppbyggda samt god materialkunskap inom stål, aluminium och plast

Det är meriterande om du
- Erfarenhet från ett liknande arbete sedan tidigare
- Ett fritidsintresse för mekanik, fordon och motorer

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta start up. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Mekanikkonstruktör med fokus på produktutveckling

Läs mer Feb 6
Som mekanikkonstruktör hos AFRY i Jönköping har du möjlighet att arbeta med spännande och varierade projekt inom mekanikutveckling och produktdesign. Vi samarbetar med en bred mix av kunder – från innovativa startups till väletablerade företag inom områden som fordon, medicinteknik, energi och konsumentprodukter.
Dina arbetsuppgifter kan omfatta allt från att designa och utveckla mekaniska produkter och system till att göra tekniska analyser och simuleringar för att säkerställa att lösningarna är både hållbara och funktionella. Du kan även delta i val av material och produktionsmetoder i nära dialog med både kunder och tillverkare. Arbetet sker i en dynamisk miljö där du använder verktyg som Creo, SolidWorks eller Catia för att skapa och utveckla tekniska lösningar.
Som konsult hos AFRY anpassas dina projekt utifrån både våra kunders behov och din egen kompetens och ambition. Vi strävar efter att skapa uppdrag där du kan utvecklas och bidra med dina styrkor. Det kan innebära att du arbetar i inhouse-projekt via vår organisation Customized Solutions eller på plats hos våra kunder.

Ansök nu

Product Developtment Coordinator at Orkla House Care

Läs mer Jan 7
Why You Are Important
As a Product Development Coordinator at Orkla House Care, you will have the opportunity to work in a global environment, refining your expertise in product data management and process improvement. In this role, you will play a vital part in creating order and structure, enabling you to influence and enhance our workflows. Joining us means being part of an innovative company with strong values, where you can grow both professionally and personally. This role offers variety, cross-departmental collaboration, and experiences that will strengthen your career development.
This is Orkla House Care
Do you know that sense of accomplishment after completing a painting project? At Orkla House Care, we help our customers achieve that feeling every day by providing them with the best tools for their projects. We are a leading supplier of brushes, rollers, and other painting tools, as well as relevant consumables sourced through external partnerships. Orkla House Care is part of the Orkla ASA portfolio and employs approximately 750 people, with a turnover of around 1.5 billion NOK.
Our Culture
What is the secret to our success? Our people. At Orkla House Care, we take pride in our company and the products we create. We succeed through dedication, expertise, and bringing our whole selves to everything we do. If you are looking to join a close-knit team with opportunities for learning and growth, Orkla House Care is the place for you. Learn more about us at www.orklahousecare.com.
What the Role Entails
As a Product Development Coordinator, you will be responsible for creating and updating product specifications while ensuring our data and product workflows are handled efficiently and accurately. You will play a key role in our transition to a new PLM system, collaborating closely with colleagues in procurement and product development.
Key responsibilities:
Create and maintain product specifications and structures in our systems.
Collaborate with procurement to streamline product development workflows.
Act as a project consultant or team member in product development and change projects.
Ensure material and product data are up-to-date and accurate.
Support our innovation process and assist with the implementation of our new PLM system.

What We Are Looking For:
A relevant academic background in product development, engineering, or economics, or equivalent experience in creating product specifications or managing product data in a PLM system.
Previous experience in a relevant industry and similar role.
The ability to work independently?and handle complexity and multiple tasks in parallel
Strong IT skills in Microsoft Office, beneficial with experience in SAP PLM and IFS.
Fluency in English, both written and spoken, as it is our primary working language.

Is This the Right Place for You?
We are looking for someone meticulous and structured, with an eye for detail and the ability to manage multiple tasks across a range of projects simultaneously. You thrive in a role that requires both independence and teamwork to achieve shared goals. A positive and solutions-oriented mindset is essential, and when challenges arise, you see them as opportunities for improvement. To succeed in this role, clear communication and comfort working in an international environment are key.
Good to Know
Full-time, permanent position
Location: Bankeryd (Jönköping) Sweden
You will report to: Peter Sandström, Product Development Manager
Please note that we review applications as they are submitted, so do not wait to send yours
For questions, contact recruitment consultant Elina Terne, +46 73-039 70 04

Ansök nu

Projektledare inom produktutveckling till HAGAB

Läs mer Jan 7
Därför är du viktig
”Vi vill verkligen framåt och det är något som känns inom hela bolaget, och att få vara med på den här resan kommer bli jättekul!”
Linn Leicht, Produkt- och utvecklingschef på HAGAB har nyligen besökt Addpeoples poddstudio för att prata om HAGABs nästa stora rekrytering: en Projektledare inom produktutveckling. Det här är en nyckelroll där du får leda hela processen från idé till färdig produkt och sätta din prägel på framtidens innovationer. Lyssna på vår podcast där Linn berättar om möjligheterna att växa tillsammans med ett engagerat team som brinner för att skapa lösningar som verkligen gör skillnad!
Du hittar avsnittet vi länken nedan och där poddar finns genom att söka på Addpeople.
https://open.spotify.com/episode/62SX1EGKxvN85sK1Cd4Hh4?si=61edfe81d8a34d63
Det här är HAGAB
HAGAB är ett värderingsstyrt bolag och en offensiv aktör i ventilationsbranschen. Tack vare ett antal nyskapande produkter som hindrar att brandgaser sprids i ventilationssystem är HAGAB ett aktat varumärke. Företaget startade som ventilations- och legotillverkare i mitten av 1980-talet – strävan efter att utveckla egna produkter fanns från början. Nära samarbeten med relevanta partners – konsulter, brandskyddsexperter, installatörer, etc – har inneburit nyskapande produkter med god efterfrågan. Minst lika efterfrågad är vår ackumulerade kunskap om brandskydd i byggnaders ventilationssystem. All utveckling och tillverkning sker vid anläggningen i Taberg söder om Jönköping. HAGAB ingår i Herencokoncernen. Vi är 30 anställda med en omsättning på cirka 80 miljoner kronor. Läs mer om oss på www.hagab.com.
Vår kultur
På Hagab tror vi på människans förmåga att utvecklas och ta ansvar. Hos oss får du en trygg och innovativ arbetsplats med positiva och engagerade kollegor. Vi har genom hårt arbete satt företaget i en bra ekonomisk situation vilket idag ger företaget och de anställda bra möjligheter att utvecklas vidare i en prestigelös miljö.
Fokus i din roll
Som Projektledare på Hagab får du arbeta under stor frihet, vilket kräver såväl ett starkt driv som ansvarstagande. Dina fokusområden i rollen blir:
Driva utvecklingsprojekt gällande nya produkter, samt viss uppdatering av befintliga produkter.
Medverka i hela produktutvecklingsprocessen vad det gäller; konkurrensanalyser, konceptval, verifiering, produktion och dokumentation.
Medverka i interna och externa projekt kopplat till hela vår produktutvecklingsprocess med exempelvis konkurrensanalyser, kostnadsbesparingar och produktkommunikation.
Ansvara för tidplan, ha koll på kostnaderna och se till att teknisk specifikation uppfylls i de projekt du leder.
Vara med och utveckla processer och rutiner för att skapa så effektiva arbetssätt som möjligt.
Nära samarbete med produktion, sälj och marknad samt kontakt med externa parter i branschen.

Om vi får önska har du:
YH- utbildning med teknisk inriktning, alternativt en ingenjörsutbildning med relevant inriktning.
Några års arbetslivserfarenhet (1–3 år) av konstruktion, produktutveckling eller teknisk projektledning.
Svenska och engelska i tal och skrift.
Med fördel även erfarenhet inom ventilationsbranschen, brandskydd eller testning alternativt annan teknisk bransch.

Är du rätt person?
Att vara driven och ansvarstagande är två viktiga egenskaper för att lyckas i rollen, men din kommunikativa förmåga har minst lika stor betydelse. Du är bra på att ta kontakt med nya människor och har lätt för att samarbeta – du är en lagspelare som gillar att lyckas ihop med andra! Att ha många bollar i luften är något du trivs med, och du strävar efter att samla informationen på ett strukturerat sätt. Din nyfikenhet för att ta dig an nya utmaningar driver dig framåt, och din förmåga att tänka i olika banor går hand i hand med din kreativitet. I en föränderlig miljö är du flexibel och hittar andra vägar för att driva projektet i hamn.
Passar vår beskrivning in på dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Bra att veta
Placering Taberg.
Du rapporterar till Produkt- och utvecklingschef Linn Leicht.
Visa ditt intresse snarast, urval sker löpande.
Vid frågor kontakta Elina Terne 073–039 70 04 eller Ida Jergell 073-706 80 80.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Quest Consulting Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Quest Consulting Sverige AB .

System/Produktförvaltare

Systemförvaltare
Läs mer Apr 25
Åt vår kund söker vi en System/Produktförvaltare

Uppdragsbeskrivning: 

Du kommer jobba med utgångspunkt i ett team som har identitetshantering som ett av sina större ansvar. Uppgifterna kan i vissa delar vara mer självständiga så som utredningar eller implementations arbeten. Men du kommer i huvudsak vara en integrerad del i teamet och bidra i olika förvaltningsaktiviteter samt i 3:e linjesupport.

Obligatoriska krav

Erfarenhet från arbete inom IT, i olika roller så som utvecklare, arkitekt m.m.
Erfarenhet från arbete på statlig myndighet
Erfarenhet av agilt arbetssätt
Vara flytande svenska i både tal och skrift
Personlig mognad och omdöme att hantera frågeställningar av känslig art
Erfarenhet av AD/ADFS
Kunna vara på plats i kundens lokaler i Jönköping


Börkrav

Utvecklarbakgrund samt kunskaper i Powershell
Kunskaper/erfarenhet inom IT-säkerhet/säkerhetsarkitektur
Erfarenhet av opentext IDM/IGA


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Javautvecklare till vår myndighetskund

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 23
Uppdragsbeskrivning

Vår kund tar nu successivt fram en ny generation av verksamhetsstödet till verksamheten. De nya delarna av verksamhetsstödet bygger på deras nya utvecklingsplattform med Java EE, REST och Angular. För närvarande pågår lyft av delsystem för att skapa förutsättningar för såväl överlämning av mål mellan olika entiteter, som ett inflöde med mer strukturerad information från andra myndigheter och e-tjänster.

Det aktuella uppdraget är delat där du kommer att ingå i två team. Dels teamet som arbetar med fokus på ny Mottagning och dels ett team med fokus på tekniska förutsättningar som DevOps, teknisk följsamhet och förvaltning av gemensamma komponenter som exempelvis ramverk för åtkomstkontroll.

Som utvecklare kodar du i fullstack i de produkter teamen ansvarar för. Utvecklingen bedrivs i en modern miljö med inriktning mot DevOps.

Verktyg som används i utveckling är exempelvis IntelliJ, Maven, Jenkins, Git, SonarQube och Docker. För att hålla ordning och reda på arbetet används Jira och Confluence.

Skakrav:

Ha flera års erfarenhet av utveckling i Java med hög kompetens om webbutveckling inom Microservice arkitektur med Jakarta EE & Eclipse Microprofile
Ha erfarenhet om containerbaserad miljö med Docker och paketering av applikation i bootable jar. Har även kunskap om DevOps / Kubernetes.
Ha erfarenhet av åtkomstkontroll med JSON web Token (JWT) standard för applikations säkerhet
Hög samarbetsförmåga, kommunikativ, ansvarstagande, strukturerad och god problemlösningsförmåga
Vara flytande svenska i både tal och skrift
Kunna vara på plats i kunds lokaler i Jönköping minst 3 dagar/vecka.


Börkrav

Ha erfarenhet av komplexa miljöer och flera samverkande utvecklingsteam
Ha kompetens inom Typescript, Angular, Javascript och HTML 5
Ha god kännedom om kunds egna domän


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Strategisk inköpare/upphandlare till vår kund i Jönköping

Inköpare
Läs mer Mar 24
Uppdragsbeskrivning

Vår kund söker en erfaren och strategisk inköpare/upphandlare med bred kunskap inom offentlig upphandling och inköp. Har dokumenterad erfarenhet av att leda och genomföra upphandlingar av både varor, tjänster och entreprenader enligt gällande lagstiftning.

Obligatoriska krav

Upphandlingsprocesser & lagstiftning – Gedigen kunskap om LUF och LOU och strategisk affärsjuridik inom upphandling.
Projektledning & processutveckling – Van vid att självständigt planera, driva och genomföra upphandlingar från behovsanalys till avtalstecknande.
Affärsmässighet & hållbarhet – Förmåga att genomföra affärsmässiga och hållbara inköp med fokus på långsiktigt värdeskapande.
Avtalsförhandling & avtalsuppföljning – Erfarenhet av att skapa och förvalta avtal samt säkerställa efterlevnad och optimering.
Rådgivning & utbildning – Stark kommunikativ förmåga med erfarenhet av att utbilda och stödja organisationer inom upphandling och inköp.
Digitala verktyg & system – Erfarenhet av e-Avrop eller andra upphandlingsverktyg.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

HR-konsult till vår kund i Jönköping

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Jan 27
Uppdragsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en konsult inom HR, rekrytering, personalsäkerhet och administration.

Arbetsuppgifter:

Huvudfokus är rekrytering och onboardingprocesser, även cross- och offboardingprocesser) med tillhörande administration.
Arbete med personalsäkerhet, ex utföra bakgrundskontroller och säkerhetsprövningsintervjuer i samband med personalrörlighet.
Övrigt förekommande personaladministration.


Obligatoriska krav:

Du har en HR utbildning eller annan relevant bakgrund.
Du har en administrativ förmåga.
Du är serviceminded.
Du har 2-5 års erfarenhet inom området, du har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag.
Du har vana av att hantera personuppgifter.
Du kan självständigt utföra avgränsade arbetsuppgifter.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Entreprenadansvarig till vår kund i Jönköping

Byggnadskonsult
Läs mer Jan 20
Uppdragsbeskrivning



För vår kunds räkning söker vi en erfaren och engagerad entreprenadspecialist med gedigen bakgrund inom entreprenadbranschen. Du har tidigare erfarenhet som platschef, projektchef, entreprenadchef eller liknande roll och är väl insatt i bygg- och anläggningsprocesser.

I denna roll kommer du att ansvara för att hantera och säkerställa kvaliteten i entreprenadavtal, ha nära kontakt med underleverantörer samt arbeta strategiskt med inköp och avtalshantering. Du ingår i kundens entreprenadledningsgrupp och bidrar aktivt till att optimera framdrift och ekonomiska resultat i produktionsskedet.

För att lyckas i rollen krävs både teknisk kompetens inom anläggning och djup kunskap i entreprenadjuridik, inklusive ABT06 och AB04.

Obligatoriska krav:



Gedigen kunskap och erfarenhet av entreprenadjuridik, specifikt ABT06 och AB04.
3–8 års erfarenhet i roller som platschef, projektchef, entreprenadchef eller liknande.
Stark förståelse för entreprenadekonomi och dess påverkan på projektens resultat.
Dokumenterad erfarenhet av inköp av entreprenader.
Möjlighet att arbeta på plats minst 3 dagar i veckan.
Flytande i svenska, både i tal och skrift.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Projektledare till vår kund i Jönköping

Projektledare, IT
Läs mer Nov 5
Uppdragsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en projektledare som kommer att vara en del av en process som berör bland annat villkor för stöd och utbetalningar. Den här utvecklingen genomförs av 12st medarbetare som arbetar med systemutveckling, systemförvaltning, kravanalys, test samt en produktägare.

Arbetsbeskrivning:

Sammanfoga teamen till ett team med gemensamma mål och planer.
Ta fram och införa ett nytt arbetssätt med gemensam process och möten.
Leda och driva det dagliga arbetet i teamet, samt ansvara för att planera, leda och följa upp teamets leveranser.
Samverka med portföljledare och andra teamledare för taktisk och operativ planering av teamets uppgifter.
Kontinuerligt rapportera till berörda enhetschefer.
Genomföra stå-uppmöten, sprintplaneringar och retrospektiv tillsammans med teamet.
Coacha och stötta teamet och ge dem förutsättningar att lösa sina uppgifter.
Ansvara för att tillsammans med det egna teamet samt andra teamledare vidareutveckla och driva det agila arbetet.


Obligatoriska krav:

Du ska ha erfarenhet av teamledning, uppdragsledning eller projektledning inom systemutveckling
Du ska ha erfarenhet av agilt arbetssätt och scrum
Du ska ha erfarenhet av förändringsledning
Du ska ha kännedom om Jira eller liknande ärendehanteringssystem


Mervärdeskrav:

Erfarenhet av LeSS eller SAFE 
Scrum Master-certifiering
Erfarenhet som produktägare
Erfarenhet av testledning eller systemtest
Erfarenhet av kravanalys
Erfarenhet av programmering.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just dä

Ansök nu