Jönköping: Säljledare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säljledare i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

Marknaden efterfrågar mer hållbara lösningar. Inredningsbranschen måste förändras och vi på Kinnarps tar ledningen. Vill du starta din karriär i en dynamisk och internationell miljö där hållbarhet och innovation är i fokus? Vi söker en driven och passionerad Säljledare som operativt vill vara med och bära ut marknadens bästa erbjudande för framtidens arbetsmiljöer. Hos oss på Kinnarps får du möjlighet att utvecklas och växa i en framgångsrik, global inredningskoncern.

Om Rollen

• Sälja hållbar arbetsplatsdesign och helhetslösningar som bidrar till bättre arbetsmiljöer för människor inom kontor, utbildning och omsorg.
• Utveckla vår lokala verksamhet i Jönköping och säkerställa att vi växer och tar marknadsandelar.
• Aktivt bearbeta beslutsfattare inom offentlig och privat sektor.
• Ansvara för fortlöpande analys, prognoser och budgetering.
• Bygga och leda ett högpresterande lokalt team.

Din Profil

För att lyckas i rollen söker vi dig som:

• Har en akademisk utbildning (t.ex. civilingenjör eller civilekonom).
• Har ett starkt affärsmannaskap och är resultatinriktad med mycket god ekonomisk förståelse.
• Är strukturerad och strategisk – du arbetar metodiskt och har en förmåga att tänka både kort- och långsiktigt.
• Är en ambassadör och inspiratör – du är en förebild som inspirerar andra.
• Är bildad, nyfiken och kunskapstörstande – du håller dig uppdaterad om omvärlden och affärstrender.
• Har förmågan att driva förändringsledning och är inte rädd för att utmana.
• Är kommunikativ och relationsskapande – du har en naturlig förmåga att bygga, utveckla och vårda relationer.
• Har goda kunskaper i Office-paketet, behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt innehar B-körkort.

Vi Erbjuder

Förutom en välkomnande kultur, passionerade kollegor och ett spännande arbete där ditt ledarskap gör skillnad erbjuder vi:

• Chans att vara en del av en internationellt framgångsrik inredningskoncern.
• Möjlighet att utvecklas och växa inom organisationen.
• Kontinuerlig kunskapsutveckling och träning i värdeskapande försäljning.
• Nätverkande med andra, både internt och externt, i liknande roller.
• En inspirerande arbetsmiljö i vårt showroom.

Vi ser detta som en perfekt möjlighet för dig som har några års arbetslivserfarenhet efter din examen och nu vill ta ditt nästa steg i karriären.

Är du redo att anta utmaningen och vara med på vår resa mot framtidens hållbara arbetsmiljöer? Välkommen med din ansökan till en roll där du kommer göra skillnad – varje dag.

Upptäck Kinnarps värld på kinnarps.se

I denna rekrytering samarbetar Kinnarps med Stella Rekrytering. Information om tjänsten lämnas av Mia Boozer, 036 - 291 2450

Välkommen med din ansökan senast 18 augusti.

Om Kinnarps AB

Kinnarps är en av Europas ledande helhetsleverantörer av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, utbildning och omsorg. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder. Kinnarps är representerade i delegationen för cirkulär ekonomi, det rådgivande organet till regeringen som ska bidra till näringslivets omställning till en cirkulär ekonomi.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Säljledare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Säljledare.

?Operativ Säljledare

Läs mer Okt 17
Abkati är en av landets ledande importörer och distributörer av komponenter och detaljer för industri och kommersiella fordon. Vi är ca 60 anställda med huvudkontor och lager i nya fräscha lokaler i Malmö/Arlöv. Abkati är en del av Axel Johnson International, en privatägd svensk industrigrupp som består av mer än 200 bolag i ca 30 länder, med en omsättning på ca 2000 MEUR. Axel Johnson International präglas av ett aktivt, långsiktigt ägarskap med ambition att främja förnyelse och skapa tillväxt.

Om tjänsten
Är du en driven och erfaren säljare med ledarambitioner som vill ta nästa steg i karriären? Har du teknisk kompetens och en passion för att bygga långsiktiga kundrelationer? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Vi söker en Operativ Säljledare till vårt dynamiska team som främst jobbar gentemot industrikunder och påbyggnadsbranschen. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt med att utveckla försäljningen inom ditt segment. Du kommer att leda och stötta ditt team samtidigt som du har egna kunder och genomför både egna kundbesök och sambesök. En viktig del i ditt arbete är att vara produktspecialist för gasfjädrar vilket innebär produktansvar och leverantörskontakter.
Tjänsten innefattar resor i tjänsten, främst tisdag till torsdag. Du rapporterar till vår försäljningschef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda ett team om 4 personer.
Bygga och utveckla kundrelationer inom industri- och påbyggnadssegmentet.
Genomföra egna kundbesök och sambesök med distriktssäljare.
Ansvara för planering, uppföljning och genomgång av offerter.
Fullt budgetansvar med tydligt fokus på att driva lönsam försäljningstillväxt.
Tätt samarbete med produktansvariga och leverantörer.


Vi söker dig som:
Har gedigen, dokumenterad säljerfarenhet och har jobbat med fordonskomponenter.
Är en stark kommunikatör och flytande i både svenska och engelska. Kunskaper i andra språk, gärna tyska, är meriterande.
Är redo att ta dig an ett ledaransvar för ett mindre team.
Är tekniskt kunnig, och kan sälja komplexa produkter med långa säljcykler.
Är social, driven, resultatorienterad och älskar att göra affärer. Du trivs i en roll där du själv tar ansvar och initiativ.
Har erfarenhet av att resa i tjänsten.
Är en lagspelare som bidrar till att skapa en öppen och inkluderande arbetsmiljö.


Vi erbjuder:
Ett spännande arbete i ett expansivt företag med mycket hög servicenivå.
En familjär och jordnära företagskultur med fokus på mångfald och inkludering.
Friskvårdsbidrag.
Kollektivavtal (Unionen).
Bonus och tjänstebil.


Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstidOmfattning: Tillsvidareanställning på heltidPlacering: Stockholm eller Mellansverige. Du utgår från din bostad.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Camilla Benckert, Senior Consultant HR & Recruitment på All About People AB via camilla@allaboutpeople.se eller 070-314 10 80.
Vi rekryterar löpande och du är välkommen att sända in din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Vi söker en Säljchef i Jönköping!

Läs mer Jan 23
Svenska Trygghetslösningars idé är enkel: Vi erbjuder våra kunder säkerhet och valfrihet. Det innebär full säkerhet till en lägre månadskostnad, med möjlighet för kunderna att skräddarsy sina egna säkerhetslösningar.
Vi söker dig som har vässat dina försäljningskunskaper och är redo att lära upp andra till att bli våra nya stjärnsäljare. Söker du en ny utmaning och vill arbeta på en dynamisk arbetsplats med drivna kollegor? Då har du hittat rätt!
Vi söker dig som har:
Tidigare arbetslivserfarenhet från fältförsäljning till privatpersoner och känner att det är dags för nästa steg i karriären.
Dokumenterade resultat från tidigare fältförsäljning.
B-körkort.
Dokumenterad erfarenhet av ledarskap, men viktigast är förstås att du besitter rätt ledaregenskaper.
En drivkraft att anta utmaningar och trivs med att arbeta i högt tempo.

Som Säljchef kommer du att coacha, stötta och följa upp teamets fältsäljare. Din uppgift blir att se till att både teamet och individerna utvecklas och presterar på toppnivå. I tjänsten ingår även planering, rapportering och budgetansvar. Detta är en operativ tjänst där du förväntas vara med och sälja samt föregå med gott exempel.
Du har förmågan att inspirera dina medarbetare och coacha dem till utveckling och förbättring. Vi erbjuder dig en arbetsplats med fokus på kvalitet, tillväxt, kreativitet och motivation. Hos oss får du möjligheten att ingå i en företagskultur präglad av stark entreprenörsanda, dynamisk atmosfär och utvecklingsmöjligheter. Genom ett kreativt förhållningssätt till ledarskap kan du föra verksamheten till nästa nivå.
Det vi erbjuder är:
Tjänstebil.
Ett omväxlande och roligt arbete.
Fast lön + hög provision utan tak.
Möjlighet till utveckling inom ett spännande företag.
Vara en del av en bransch under ständig utveckling.

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Skicka in din ansökan direkt på vår webbplats (klicka på "Ansök här"). Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor om jobbet eller arbetsplatsen. Mejla oss på denis.larsson@stl.nu och märk den "Säljchef Jönköping".
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Vi söker en Säljchef i Jönköping!

Läs mer Nov 25
Svenska Trygghetslösningars idé är enkel: Vi erbjuder våra kunder säkerhet och valfrihet. Det innebär full säkerhet till en lägre månadskostnad, med möjlighet för kunderna att skräddarsy sina egna säkerhetslösningar.
Vi söker dig som har vässat dina försäljningskunskaper och är redo att lära upp andra till att bli våra nya stjärnsäljare. Söker du en ny utmaning och vill arbeta på en dynamisk arbetsplats med drivna kollegor? Då har du hittat rätt!
Vi söker dig som har:
Tidigare arbetslivserfarenhet från fältförsäljning till privatpersoner och känner att det är dags för nästa steg i karriären.
Dokumenterade resultat från tidigare fältförsäljning.
B-körkort.
Dokumenterad erfarenhet av ledarskap, men viktigast är förstås att du besitter rätt ledaregenskaper.
En drivkraft att anta utmaningar och trivs med att arbeta i högt tempo.

Som Säljchef kommer du att coacha, stötta och följa upp teamets fältsäljare. Din uppgift blir att se till att både teamet och individerna utvecklas och presterar på toppnivå. I tjänsten ingår även planering, rapportering och budgetansvar. Detta är en operativ tjänst där du förväntas vara med och sälja samt föregå med gott exempel.
Du har förmågan att inspirera dina medarbetare och coacha dem till utveckling och förbättring. Vi erbjuder dig en arbetsplats med fokus på kvalitet, tillväxt, kreativitet och motivation. Hos oss får du möjligheten att ingå i en företagskultur präglad av stark entreprenörsanda, dynamisk atmosfär och utvecklingsmöjligheter. Genom ett kreativt förhållningssätt till ledarskap kan du föra verksamheten till nästa nivå.
Det vi erbjuder är:
Tjänstebil.
Ett omväxlande och roligt arbete.
Fast lön + hög provision utan tak.
Möjlighet till utveckling inom ett spännande företag.
Vara en del av en bransch under ständig utveckling.

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Skicka in din ansökan direkt på vår webbplats (klicka på "Ansök här"). Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor om jobbet eller arbetsplatsen. Mejla oss på denis.larsson@stl.nu och märk den "Säljchef Jönköping".
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

DSV Söker Sales Manager till Jönköping!

Läs mer Sep 6
DSV – Global transport and logistics

DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career.

Read more at www.dsv.com

Dina arbetsuppgifter
* Uppsökande ny- och merförsäljning av vägtransporter
* Förberedelse av offerter och produktlösningar
* Presentation, förhandling, avtalsskrivning och kundintegration


Dina kompetenser och erfarenheter
* Erfarenhet av försäljning, gärna inom transportbransche
* God kännedom om företag i Småland är meriterande
* Erfarenhet av att följa deadlines, och att arbeta självständigt
* Behärskar engelska i både tal och skrift på förhandlingsnivå
* Du har sinne för affärer och är grym på att skapa relationer
* Du är utåtriktad och energisk samt har ett stort inre driv

Ansök nu

Vi söker en Säljchef i Jönköping!

Läs mer Aug 6
Svenska Trygghetslösningars idé är enkel: Vi erbjuder våra kunder säkerhet och valfrihet. Det innebär full säkerhet till en lägre månadskostnad, med möjlighet för kunderna att skräddarsy sina egna säkerhetslösningar.
Vi söker dig som har vässat dina försäljningskunskaper och är redo att lära upp andra till att bli våra nya stjärnsäljare. Söker du en ny utmaning och vill arbeta på en dynamisk arbetsplats med drivna kollegor? Då har du hittat rätt!
Vi söker dig som har:
Tidigare arbetslivserfarenhet från fältförsäljning till privatpersoner och känner att det är dags för nästa steg i karriären.
Dokumenterade resultat från tidigare fältförsäljning.
B-körkort.
Dokumenterad erfarenhet av ledarskap, men viktigast är förstås att du besitter rätt ledaregenskaper.
En drivkraft att anta utmaningar och trivs med att arbeta i högt tempo.

Som Säljchef kommer du att coacha, stötta och följa upp teamets fältsäljare. Din uppgift blir att se till att både teamet och individerna utvecklas och presterar på toppnivå. I tjänsten ingår även planering, rapportering och budgetansvar. Detta är en operativ tjänst där du förväntas vara med och sälja samt föregå med gott exempel.
Du har förmågan att inspirera dina medarbetare och coacha dem till utveckling och förbättring. Vi erbjuder dig en arbetsplats med fokus på kvalitet, tillväxt, kreativitet och motivation. Hos oss får du möjligheten att ingå i en företagskultur präglad av stark entreprenörsanda, dynamisk atmosfär och utvecklingsmöjligheter. Genom ett kreativt förhållningssätt till ledarskap kan du föra verksamheten till nästa nivå.
Det vi erbjuder är:
Tjänstebil.
Ett omväxlande och roligt arbete.
Fast lön + hög provision utan tak.
Möjlighet till utveckling inom ett spännande företag.
Vara en del av en bransch under ständig utveckling.

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Skicka in din ansökan direkt på vår webbplats (klicka på "Ansök här"). Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor om jobbet eller arbetsplatsen. Mejla oss på hr@stl.nu och märk den "Säljchef Jönköping".
Vi ser fram emot din ansökan och önskar samtidigt dig en fin sommar!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Stella Rekrytering och Ledarskap AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Stella Rekrytering och Ledarskap AB .

Kund- och Säljsupport

Innesäljare
Läs mer Jan 29
Om Rollen
I rollen som Kund- och Säljsupport blir du en nyckelperson i kontakten med våra svenska och finska kunder. Du ansvarar för att hantera kundförfrågningar, inkommande beställningar, reklamationer, leveranser och fakturering – alltid med fokus på att skapa en smidig och professionell kundupplevelse.

Utöver detta stöttar du våra säljare genom att proaktivt driva merförsäljning, identifiera nya affärsmöjligheter och följa upp kundärenden. Du bidrar även med intern försäljningsadministration och vill effektivisera och utveckla våra arbetsprocesser. På sikt får du även möjligheten att delta på mässor, arbeta med kampanjer och utveckla våra specialerbjudanden tillsammans med marknadsansvarig och sälj.

Din Profil
Vi tror att du har erfarenhet av kundservice eller innesälj, gärna inom B2B. Du har goda administrativa kunskaper, är van vid att arbeta i affärssystem och behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Kunskaper i finska är meriterande.

Du är en strukturerad och lösningsorienterad person som trivs med att skapa ordning och hålla en hög servicenivå. Samtidigt är du nyfiken och proaktiv, vilket gör att du förstår kundernas behov och kan erbjuda lösningar som stärker långsiktiga relationer. Med din samarbetsförmåga och positiva inställning bidrar du till teamets gemensamma framgång.

I den här rekryteringen samverkar vi med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig konsult Jennifer Djureholt på 070-209 16 93 alternativt Mia Boozer på 036-291 2450. Vi kommer intervjua löpande, så ansök redan idag!

Vi erbjuder

Hos oss får du en utvecklande roll i en organisation som värdesätter initiativförmåga och delaktighet. Du blir en del av ett engagerat team där vi jobbar nära varandra och där du har möjlighet att forma och utveckla din roll över tid. Med en ledare som prioriterar transparens, tydlig kommunikation och att skapa de bästa förutsättningarna för teamet, får du stort utrymme att växa i en dynamisk och händelserik vardag.

Om VSM Sverige AB

En ledande aktör inom försäljning och marknadsföring av hemsymaskiner och tillbehör. Som en del av en integrerad nordisk organisation arbetar vi nära våra kollegor i regionen för att erbjuda produkter av hög kvalitet och tillförlitlighet.

Med huvudkontor i Jönköping har vi etablerat en stark position på den nordiska marknaden. Vi representerar tre av de mest välkända varumärkena inom symaskinsindustrin: Husqvarna Viking, Singer och Pfaff. Våra kunder utgörs huvudsakligen av återförsäljare och större kedjekunder, med vilka vi har utvecklat långvariga relationer.

Vårt mål är att fortsätta vara en pålitlig partner och leverantör av förstklassiga symaskiner och tillbehör, och att bidra till våra kunders framgång genom vårt breda sortiment och vår expertis inom branschen.

Ansök nu

Systemingenjör

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Jan 30
Rollen
I rollen som Systemingenjör kommer du att arbeta nära produktledning och R&D och få möjligheten att utvecklas i en bred och varierad roll. Du blir en del av ett team med många kontaktytor, både internt i Jönköping och internationellt. Du kommer att delta i nyutvecklings- och förbättringsprojekt, från koncept till färdig produkt, med fokus på att hitta de bästa tekniska lösningarna.

Tillsammans med vårt tvärfunktionella team, som består av bl.a elektronikingenjörer, mekanikingenjörer, mjukvaruutvecklare, UX-designers och sömnadsspecialister, kommer du att definiera och utforma systemkrav för våra symaskiner, de digitala lösningarna och även tillbehör. Du bidrar i produktvecklingsprojekten och stöttar testavdelningen med information kring kravspecifikationer.

Utöver detta får du möjlighet att vara med och vidareutveckla våra arbetssätt kring systemkrav och kravhanteringsprocesser. Du rapporterar till Sr Manager, System design and User experience. Internationella resor förekommer och tjänsten är placerad i Jönköping.

Din profil
Vi ser gärna att du har en civilingenjörsexamen och något års erfarenhet, gärna som systemingenjör. Du har ett intresse för tekniskt avancerade produkter och digitala lösningar och har du dessutom arbetat inom konsumentvarusektorn är det en fördel, men inget krav. Eftersom vi är ett globalt företag, behöver du kunna kommunicera obehindrat på engelska, i både tal och skrift.

För att trivas i rollen är du en nyfiken och lösningsorienterad person som gärna tar dig an tekniska utmaningar. Du har en vilja att utvecklas och bidra till teamets framgång genom ett öppet och samarbetsinriktat arbetssätt. Med din positiva inställning och engagemang strävar du efter att nå uppsatta mål och tar gärna initiativ för att förbättra arbetssätt och lösningar. Du har också en god förmåga att kommunicera tekniska idéer på ett tydligt och anpassat sätt.

Vi erbjuder
Vi är världens största symaskinsföretag som alltid strävar efter att utveckla såväl tekniken i våra produkter som medarbetarna inom verksamheten. Tillsammans med oss får du möjligheten att vara med i en spännande transformationsresa och som Systemingenjör på SVP får du vara med och påverka riktningen framåt med fokus på våra produkter och det digitala ecosystemet.

Här har du chansen att göra verklig skillnad. Välkommen att bli en del av vårt team!

Vi samarbetar med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Jennifer Djureholt på 070-209 16 93. Vi välkomnar ansökningar löpande och ser fram emot din ansökan.

Om SVP WORLDWIDE
SVP, som gör affärer genom SVP-Singer Holdings, Inc. och dess dotterbolag, är världens största symaskinsföretag för konsumenter och står för ungefär en av tre hushållssymaskiner som säljs årligen över hela världen. Företaget och dess varumärken - SINGER®, VIKING® och PFAFF® - har glatt konsumenter i över 460 år. Dessa premiummärken och produkter anses vara valet för både privat och professionellt bruk.

SVP har verksamhet i 19 länder och huvudkontor ligger i Nashville, TN, och stöds av regionala huvudkontor/försäljningskontor i Italien och Mexiko som tillsammans når konsumenter i mer än 180 länder. SVP har tillverkningsanläggningar i Asien och Latinamerika, flera R&D-center, ett mjukvaruutvecklingscenter i Europa samt en global leveranskedja med distributionscenter i alla regioner.

Ansök nu

Interim Löneadministratör

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Jan 26
Vi söker nu en löneadministratör till ett större företag i Jönköping. Uppdraget förväntas pågå i 3-6 månader med omgående start.

I det aktuella uppdraget kommer du att arbeta löpande med personaladministration, hantera frågor kring lön och förmåner, såsom försäkringar, sjukfrånvaro, traktamente, utläggshantering och semester. Utöver detta kommer du även att hjälpa till med andra administrativa uppgifter som förekommer på en HR/löneavdelning. Komplett lönekörning ingår inte i uppdraget då den processen är outsourcad.

För uppdraget söker vi dig med relevant utbildning samt god erfarenhet av löneadministration och bred kunskap om såväl kollektivavtal som olika löne- och schemaläggningsystem osv. Du har en hög digital förmåga sätter dig med enkelhet in i nya system och verktyg. Du kan även komma att bli involverad i olika intressanta utvecklingsprojekt under ditt uppdrag koppla till lön och personal.

Som individ är du självdriven och ansvarstagande. Du har ett strukturerat arbetssätt och trivs i en central roll med mycket kontaktytor.

Företaget är placerat i Jönköping och det finns möjlighet att arbeta 80-100% enligt överenskommelse. Vid frågor om uppdraget, vänligen kontakta ansvarig konsult Elin Dresch på 072-214 23 87 eller Frida Grandt på 072 148 38 17. Vi hanterar ansökningar löpande så vänta inte med din ansökan.

Välkommen att bli en del av vårt interimsnätverk!

Ansök nu

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Dec 19
Om rollen

Som Redovisningsekonom hos oss på Atteviks är du en nyckelspelare på ekonomiavdelningen. Du ansvarar för att kvalitetssäkra redovisningen och säkerställa att våra ekonomiska processer är i topptrim. Övergripande mål i uppdraget handlar om att effektivisera och digitalisera våra arbetsprocesser, säkerställa att lagar och regler inom skatteområdet efterföljs samt att aktivt bidra i förbättringsarbete som driver verksamheten framåt. Tillsammans med ekonomiteamet ser du till att vi har korrekta siffror i tid – samtidigt som du bidrar med proaktiva analyser och insikter.

Huvudsakliga ansvarsområden

• Upprätta och rapportera månads- och årsbokslut.
• Genomföra kontoavstämningar och kvalitetssäkra redovisningen.
• Analysera rapporter och utmana processer för ständiga förbättringar.
• Ansvara för momsredovisningar, skatter och avgifter.
• Analysera och rapportera relevanta nyckeltal

Vi söker dig som har

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning på redovisning.
• Minst 3-5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete.
• Gedigen erfarenhet av att självständigt upprätta månads- och årsbokslut.
• Goda IT-kunskaper, särskilt inom Excel och affärssystem.
• Du är obehindrad i svenska språket och hanterar engelska på god nivå.

Med stark fördel har du även erfarenhet av systembyten och processutveckling och som har god vana av att kommunicera ekonomiskt utfall till olika intressentgrupper.

Varför välja oss?

Vi erbjuder en arbetsplats där du får växa och utvecklas i din roll. Här finns en prestigelös kultur, engagerade kollegor och stora möjligheter att påverka. Atteviks och fordonsbranschen är inne i en spännande förändringsfas – och vi vill att du är med på resan!

Den här rekryteringen sker i samarbete med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Elin Dresch på 072 214 23 87 alternativt elin.dresch@stellaab.se Vi önskar dig en riktigt god jul och ser fram emot att läsa din ansökan. Återkoppling gällande din ansökan kommer ske först i januari på grund av julledighet.

Vi ser fram emot att träffa dig och berätta mer om vår resa – och hur just du kan bli en del av vårt team!

Om Atteviks

Ett kvalitetsbegrepp sedan 1945

Atteviks grundades 1945 av Sigvard Attevik och drivs i dag av tredje generationens Attevikare. Företaget är en av Sveriges större privata återförsäljare av märkena VW, Audi, SEAT, Skoda, Cupra och Scania.

Atteviks är en modern koncern med verksamhet på åtta olika orter i Småland. Detta har skett genom målmedveten satsning på egen lönsamhet och kloka uppköp av andra bilföretag i regionen.

Verksamheten är uppdelad i två fristående bolag: Atteviks Personvagnar och Atteviks Lastvagnar. Moderbolaget Atteviks Bil har sitt säte i Jönköping.

Koncernen har en omsättning på ca 3 000 MSEK och har ca 450 anställda. Atteviks Personvagnar har en omsättning på ca 2 500 MSEK och har ca 330 anställda.

www.atteviks.se

Ansök nu

Försäljnings- och driftansvarig

Utesäljare
Läs mer Jan 17
Om Rollen
Yxhage Lås och Europalarm är ett genuint familjeföretag med lång erfarenhet inom säkerhetslösningar. Vi arbetar nära våra kunder och värdesätter kvalitet, service och engagemang. Som Försäljnings- och driftansvarig för vårt satsningsområde Larm kommer du att ha ett brett ansvar med fokus på tre huvudsakliga områden:

Försäljning och kundrelationer: Du ansvarar för att aktivt bearbeta nya kunder och bygga långsiktiga relationer med bl.a. industrier, bostadsrättsföreningar och fastighetsägare runt om i Småland. Du driver hela säljprocessen, från att identifiera affärsmöjligheter och skapa offerter till att utveckla goda, hållbara relationer.

Drift och operativt ansvar: Här fungerar du som en möjliggörare som ser till att skapa rätt förutsättningar för montörerna i det dagliga arbetet. Du planerar, projekterar, kalkylerar samt följer upp projekten som är av större karaktär. Du involveras även vid slutbesiktning för att säkerställa kvalitet och kundnöjdhet.

Strategiskt arbete och affärsutveckling: Utöver det operativa arbetet förväntas du ta en aktiv roll i att utveckla såväl affären som verksamheten. Med fokus på att möta marknadens framtida utmaningar följer du teknik och branschutvecklingen och omvandlar insikter till konkreta affärsmöjligheter. Här kommer du bidra till fortsatt stabil och lönsam verksamhet som gör skillnad för dagens- och morgondagens kunder.

Resor inom Småland förekommer regelbundet. Du har ansvar för två montörer och du ingår i ledningsgruppen. Placering är på vårt kontor i Jönköping.

Din profil
Vi söker dig med stark kombination av teknisk förståelse och affärsmässighet, gärna med erfarenhet från säkerhet, bygg- eller fastighetsbranschen. Försäljning och kundrelationer är något du brinner för, och det är med din förmåga skapa förtroende och kontinuerligt utveckla ditt professionella nätverk du blir framgångsrik i uppdraget.

Du är en trygg ledare med förmåga att växla mellan operativt och strategiskt arbete. Du vågar utmana, har tålamod och förstår vikten av att bygga stabila processer som fungerar över tid. Du håller dig uppdaterad om branschtrender och teknikutvecklingen där du omvandlar insikter till konkreta affärsmöjligheter. Har du erfarenhet av att ta fram nya affärsmodeller, produkter och/eller tjänster ser vi det som mycket positivt.

Vi månar om laget och vi hoppas att du likt oss verkligen värdesätter samarbete där vi använder varandras kompetenser och olikheter.

Vi erbjuder
Hos oss på Yxhage Lås och Europalarm AB blir du en del av ett familjärt företag där vi värderar engagemang och samarbete högt. Du får möjligheten att påverka både din roll och vår framtid genom att vara med och både sätta strategin och därefter driva igenom den, tillsammans med oss.

Vi erbjuder dig helt enkelt en varierad och utvecklande roll där du får kombinera din tekniska förståelse med affärsutveckling.
Så är du nyfiken på att bli en del av oss? vi samarbetar med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Elin Dresch på 072 214 23 87 alt Frida Grandt på 072 148 38 17.

Vi önskar dig en riktigt god jul och ser fram emot att läsa din ansökan. Återkoppling kan dock komma att dröja till vecka 2-3 på grund av helgledighet. Sista ansökningsdag är 19/1 2025

Om Yxhage Lås och Europalarm AB
Yxhage Lås & Europalarm i Jönköping grundades 1973 och erbjuder tjänster inom kameraövervakning, installation av passersyst och mekaniska lås. Vi hjälper även till med att optimera brandskydd och utrymningsvägar. Med fokus på kvalitet, service och trygghet levererar vi lösningar som gör skillnad – både idag och i framtiden.
Som familjeföretag är vi en pålitlig partner för fastighetsägare, små och medelstora företag samt privatkunder i Jönköpingsregionen. Idag är vi 12 anställda och har en omsättning på cirka 26 miljoner kronor.

Vi känner Jönköping – och Jönköping känner oss.
Läs mer på: www.yxhage.se

Ansök nu

Försäljnings- och driftansvarig

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Dec 12
Om Rollen
Yxhage Lås och Europalarm är ett genuint familjeföretag med lång erfarenhet inom säkerhetslösningar. Vi arbetar nära våra kunder och värdesätter kvalitet, service och engagemang. Som Försäljnings- och driftansvarig för vårt satsningsområde Larm kommer du att ha ett brett ansvar med fokus på tre huvudsakliga områden:

Försäljning och kundrelationer: Du ansvarar för att aktivt bearbeta nya kunder och bygga långsiktiga relationer med bl.a. industrier, bostadsrättsföreningar och fastighetsägare runt om i Småland. Du driver hela säljprocessen, från att identifiera affärsmöjligheter och skapa offerter till att utveckla goda, hållbara relationer.

Drift och operativt ansvar: Här fungerar du som en möjliggörare som ser till att skapa rätt förutsättningar för montörerna i det dagliga arbetet. Du planerar, projekterar, kalkylerar samt följer upp projekten som är av större karaktär. Du involveras även vid slutbesiktning för att säkerställa kvalitet och kundnöjdhet.

Strategiskt arbete och affärsutveckling: Utöver det operativa arbetet förväntas du ta en aktiv roll i att utveckla såväl affären som verksamheten. Med fokus på att möta marknadens framtida utmaningar följer du teknik och branschutvecklingen och omvandlar insikter till konkreta affärsmöjligheter. Här kommer du bidra till fortsatt stabil och lönsam verksamhet som gör skillnad för dagens- och morgondagens kunder.

Resor inom Småland förekommer regelbundet. Du har ansvar för två montörer och du ingår i ledningsgruppen. Placering är på vårt kontor i Jönköping.

Din profil
Vi söker dig med stark kombination av teknisk förståelse och affärsmässighet, gärna med erfarenhet från säkerhet, bygg- eller fastighetsbranschen. Försäljning och kundrelationer är något du brinner för, och det är med din förmåga skapa förtroende och kontinuerligt utveckla ditt professionella nätverk du blir framgångsrik i uppdraget.

Du är en trygg ledare med förmåga att växla mellan operativt och strategiskt arbete. Du vågar utmana, har tålamod och förstår vikten av att bygga stabila processer som fungerar över tid. Du håller dig uppdaterad om branschtrender och teknikutvecklingen där du omvandlar insikter till konkreta affärsmöjligheter. Har du erfarenhet av att ta fram nya affärsmodeller, produkter och/eller tjänster ser vi det som mycket positivt.

Vi månar om laget och vi hoppas att du likt oss verkligen värdesätter samarbete där vi använder varandras kompetenser och olikheter.

Vi erbjuder
Hos oss på Yxhage Lås och Europalarm AB blir du en del av ett familjärt företag där vi värderar engagemang och samarbete högt. Du får möjligheten att påverka både din roll och vår framtid genom att vara med och både sätta strategin och därefter driva igenom den, tillsammans med oss.

Vi erbjuder dig helt enkelt en varierad och utvecklande roll där du får kombinera din tekniska förståelse med affärsutveckling.
Så är du nyfiken på att bli en del av oss? vi samarbetar med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Elin Dresch på 072 214 23 87 alt Frida Grandt på 072 148 38 17.

Vi önskar dig en riktigt god jul och ser fram emot att läsa din ansökan. Återkoppling kan dock komma att dröja till vecka 2-3 på grund av helgledighet.

Om Yxhage Lås och Europalarm AB
Yxhage Lås & Europalarm i Jönköping grundades 1973 och erbjuder tjänster inom kameraövervakning, installation av passersyst och mekaniska lås. Vi hjälper även till med att optimera brandskydd och utrymningsvägar. Med fokus på kvalitet, service och trygghet levererar vi lösningar som gör skillnad – både idag och i framtiden.
Som familjeföretag är vi en pålitlig partner för fastighetsägare, små och medelstora företag samt privatkunder i Jönköpingsregionen. Idag är vi 12 anställda och har en omsättning på cirka 26 miljoner kronor.

Vi känner Jönköping – och Jönköping känner oss.
Läs mer på: www.yxhage.se

Ansök nu