Jönköping: Kundtjänsthandläggare/Provförrättare Visstid

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundtjänsthandläggare/Provförrättare Visstid i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

Som Kundtjänsthandläggare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att bidra i det viktiga arbetet med trafiksäkerhet.
Är du serviceinriktad och tycker om att möta nya människor? Då kan det här vara ditt nya jobb!


Kundtjänsthandläggare/Provförrättare Visstid

Arbetsuppgifter

Vår uppgift på Förarprov är att genomföra prov inom körkortsområdet och yrkestrafikområdet. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att varje kund känner sig välkommen, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper.
Arbetsuppgifterna varierar och man växlar i gruppen under dagen att genomföra de olika arbetsuppgifterna. I ditt dagliga arbete kommer du att möta många olika kunder, så bemötande och tydlig information är därför viktiga delar i ditt arbete. I arbetsuppgifterna ingår det myndighetsutövande uppdraget att förrätta kunskapsprov både i grupp, individuellt och ibland med tolk. Tidvis innebär arbetet högt tempo så du behöver trivas med det som en del i arbetet och du arbetar enligt fastlagt schema, arbete på annan ort förekommer. Du kommer bland annat att arbeta med:  
Receptionsarbete
Förrätta kunskapsprov
Tidsbokning av kunskaps- och körprov
Svara på kundfrågor
Administration av körkortsfoto i samband med körkortsprov och förnyelse av körkort
Utföra allmänna kontorsgöromål


Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!

Kvalifikationer

Vem är du?
Du kommer att vara vårt ansikte utåt och den första person våra kunder träffar, därför ser vi att du är en trygg och serviceinriktad person som tycker om att möta nya människor. Det är viktigt att du är en kommunikativ person, vilket innebär att du förmedlar budskap på ett tydligt och respektfullt sätt samt anpassar din kommunikation till mottagaren. Du har en positiv inställning och är mån om att bidra till ett gott samarbete i gruppen. Därutöver har du ett flexibelt och problemlösande förhållningssätt och du kan enkelt anpassa dig till nya omständigheter och situationer, alltid med kundens och organisationen bästa i fokus.
Vi söker dig som
har en avslutad gymnasieutbildning
är minst 23 år, vilket är lägsta ålder för att få förrätta kunskapsprov enligt Transportstyrelsens föreskrift om förordnande att förrätta prov
har några års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av fysiska kundmöten, som exempelvis i reception/kundtjänst/informationsdisk med frekventa kundkontakter
har goda kunskaper i svenska i skrift
har goda kunskaper i svenska i tal
har grundläggande kunskaper i engelska i tal
har goda datorkunskaper och är van vid att arbeta i Officepaketet
har körkort för personbil


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Hos Förarprov på Trafikverket bidrar du till att säkerställa trafiksäkerheten och miljömedvetenheten på Sveriges vägar. Vår uppgift är att genomföra prov inom körkorts- och yrkestrafikområdet. Det är hos oss som drömmen om ett körkort och de möjligheter som det skapar kan förverkligas. Det är vi som gör så att alla kunder känner sig välkomna, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Kundtjänstmedarbetare.

Kundservicemedarbetare

Läs mer Jul 4
Är du en kommunikativ och nyfiken person som trivs i en serviceinriktad roll? Vi söker dig som är öppen för att bli matchad till en tjänst inom kundservice och kundtjänst till hösten!
Om tjänsten
Vi förmedlar kontinuerligt tjänster inom området kundservice och söker dig som vill utvecklas inom detta område. Om dina kompetenser och erfarenheter matchar våra kunders behov har du stora möjligheter att få ett nytt jobb snabbt och smidigt. Vi gör alltid urval baserat på kompetens och erfarenhet. Du kommer att vara anställd som konsult hos Bravura och arbeta inom kundservice hos någon av våra kunder. Uppdraget är på heltid och längden på uppdraget baseras på företagets behov. Genom att söka denna tjänst blir du matchad mot lediga uppdrag som kan passa din profil. Exempel på aktuella branscher som uppdragen gäller är logistik, transport och telekom.
Om företaget
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Arbetsuppgifter
Som kundservicemedarbetare hos våra kunder ansvarar du för att hantera och administrera inkommande ärenden via telefon och mail. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och du administrerar sedan ärendena i affärssystem. Du arbetar tillsammans med kollegor i samma roll som du, där samarbete är en stor del av ditt arbete. I rollen kan även försäljning ingå i form av merförsäljning. Du kommer att erbjudas en introduktion för att skapa en förståelse för företagets arbetssätt och system.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Avslutad gymnasieutbildning
Du talar och skriver obehindrat på svenska och du har goda kunskaper i engelska
Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice eller andra kundnära roller

Vi tror att du som söker tjänsten är en person som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig extra för att leverera lösningar. Du sätter kunden i fokus och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du tar egna initiativ i arbetet och trivs i en social roll med ett varierat arbetstempo.
Övrig information
Det här är en förutsättningslös ansökan där du anmäler ditt intresse för tillgängliga jobb inom kundservice. Vi kan inte garantera att du får ett jobb, men om dina kompetenser och erfarenheter matchar något av de uppdrag vi har inom kundsupport har du stora möjligheter att få ett nytt jobb med nya utvecklingsmöjligheter.
Start: Hösten 2025 Plats: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse 
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support:
info@bravura.se
010-171 47 10
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

#Nextgen

Ansök nu

Sales Support Till Denios AB

Läs mer Jun 27
Välkommen till ett engagerat team som vill bidra till säkrare arbetsplatser för både människa och miljö!
Om Rollen
Vår ambition är att hjälpa företag skapa säkrare arbetsplatser för både människor och miljön. Vi erbjuder våra kunder produkter och lösningar för att hantera, förvara och sanera kemikalier, och här kommer du in i bilden. Som Sales Support på DENIOS blir du en del av ett engagerat team och vi erbjuder dig en varierad och viktig roll där du fungerar som en viktig supportfunktion gentemot säljteamet. Du har dagligen kontakt med såväl innesäljare som leverantörer, kunder samt vårt huvudkontor i Tyskland,
I uppdraget kommer du att:
Säkerställa rätt kunddata i vårt affärssystem samt registrera nya kunder.
Hantera kund- och webborders.
Administrera reklamationsärenden och agera intern koordinator.
Boka transporter och följa upp leveranser av produkter
Administration kring fakturor och kreditkontroller samt övriga administrativa uppgifter

Vi är ett team på 14 kollegor på kontoret här i Huskvarna där alla har lite olika roller men där vi alltid hjälps åt, för vårt och våra kunders bästa. Vi erbjuder dessutom möjlighet till att ett par dagar i veckan arbeta hemifrån eller liknande.
Din profil
Vi söker dig som har ett genuint intresse för administration och service, både internt och externt. Du är flexibel, effektiv och noggrann och är vass på att hitta lösningar. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt hög kunskap i affärssystem och MS365 är meriterande. Oavsett om du är i början av din karriär eller redan har erfarenhet så värdesätter vi din vilja att utvecklas och bidra till vårt lagarbete. Viktigast är dina personliga egenskaper – vi letar efter någon som gärna tar ansvar för sitt uppdrag samtidigt som du bidrar till att skapa god stämning bland dina kollegor.
Ditt administrativa driv, din nyfikenhet samt förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt kommer att bli väldigt viktigt i uppdraget. Då vår produktflora består av tekniska produkter är det viktigt att du har såväl tekniskt intresse som förståelse.
Vi erbjuder
På DENIOS får du en trygg arbetsgivare som satsar på hållbarhet och trivsel. Här arbetar du i fräscha lokaler i Huskvarna med utsikt över Vättern och möjlighet till hybridarbete. Du får stöd av engagerade kollegor, blir en del av en framgångsrik internationell koncern och får en serviceorienterad roll.
Så vill du vara med och göra skillnad för säkrare arbetsmiljöer och en mer hållbar värld? Vi tar gärna emot din ansökan redan idag, dock senast den 24/8. Då vi står inför en semesterperiod kan återkoppling komma att ske från v34 och framåt. Vid eventuella frågor om uppdraget, vänligen kontakta Elin Dresch på 072 214 23 87 alt Mia Boozer på 070 617 75 75.
Välkommen till DENIOS – tillsammans skapar vi framtiden!

Om DENIOS
På DENIOS förenar vi teknik, hållbarhet och säkerhet för att skydda människor och miljö vid hantering av kemikalier. Sedan 1986 har vi utvecklat lösningar som gör arbetsplatser tryggare – och vår värld lite bättre.
Vi är en familjeägd och internationell koncern med över 1100 medarbetare, sex egna fabriker, verksamhet i 26 länder och en omsättning på 3,5 miljarder. Genom att ständigt investera i innovation, lagerkapacitet och kompetens bygger vi framtidens säkerhetslösningar – och en stark, ansvarstagande kultur.
Med full kontroll från idé till leverans erbjuder vi marknadens mest genomtänkta produkter.
I Sverige finns vi i Huskvarna, där ett mindre team arbetar nära våra kunder i Sverige och Norge

Ansök nu

Kundservicemedarbetare

Läs mer Jun 24
Vi tror på att framgång skapas när passion och drivkraft möter teknik. Med rätt verktyg skapar vi på Junora möjligheter varje dag genom att skapa nytt liv i begagnade fordon eller maskiner. Genom ett tätt samarbete mellan alla medarbetare skapar vi en värdefull tjänst där vi samtidigt bidrar till en hållbar miljö.
Arbetsbeskrivning
Som kundservicemedarbetare hos oss har du en nyckelroll i att skapa en positiv kundupplevelse. Du fungerar som den viktiga länken mellan våra kunder och säljare, och bidrar till att säkerställa smidiga och effektiva processer. Du hanterar frågor kring affärer och objekt samt stöder våra säljare i deras vardag över hela Sverige. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att ta emot inkommande samtal, besvara kundfrågor av både praktisk och teknisk karaktär samt hantera administrativa uppgifter kopplade till affärer, exempelvis granskning av annonser, transporter och finansiering.
Under samtalen identifierar du kundernas behov och presenterar företagets tjänster för att erbjuda bästa möjliga lösning. Ditt mål är att leverera snabb och professionell service genom att lösa ärenden vid första kontakten.
Exempel på arbetsuppgifter:
Hantera inkommande samtal och meddelanden via e-post, SMS och chatt.
Presentera lösningar och svara på kunders frågor.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av kundservicemedarbetare och en genuin passion för service. Du trivs i en dynamisk miljö där du kan växla mellan självständigt arbete och teamwork. Med en lösningsorienterad och prestigelös inställning är du en person som tar initiativ, bidrar med energi och vågar ställa frågor för att hitta de bästa lösningarna.
För att lyckas i rollen tror vi att du är strukturerad, engagerad och duktig på att prioritera i ett högt tempo. Din kommunikativa förmåga och ditt engagemang är avgörande för att du ska kunna ge våra kunder bästa möjliga service.
Vi söker dig som är:
Serviceinriktad och lösningsorienterad.
Kommunikativ och ansvarstagande.
Prestigelös och kvalitetsmedveten.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi erbjuder
En möjlighet att utvecklas och växa i en viktig roll inom företaget.
En dynamisk och innovativ arbetsmiljö med engagerade och kompetenta kollegor.
Chansen att vara delaktig i företagets framgångsresa och påverka våra framtida satsningar.
Fokus på kreativitet, innovation och långsiktiga lösningar.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare

Läs mer Jun 4
Vi tror på att framgång skapas när passion och drivkraft möter teknik. Med rätt verktyg skapar vi på Junora möjligheter varje dag genom att skapa nytt liv i begagnade fordon eller maskiner. Genom ett tätt samarbete mellan alla medarbetare skapar vi en värdefull tjänst där vi samtidigt bidrar till en hållbar miljö.
Arbetsbeskrivning
Som kundservicemedarbetare hos oss har du en nyckelroll i att skapa en positiv kundupplevelse. Du fungerar som den viktiga länken mellan våra kunder och säljare, och bidrar till att säkerställa smidiga och effektiva processer. Du hanterar frågor kring affärer och objekt samt stöder våra säljare i deras vardag över hela Sverige. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att ta emot inkommande samtal, besvara kundfrågor av både praktisk och teknisk karaktär samt hantera administrativa uppgifter kopplade till affärer, exempelvis granskning av annonser, transporter och finansiering.
Under samtalen identifierar du kundernas behov och presenterar företagets tjänster för att erbjuda bästa möjliga lösning. Ditt mål är att leverera snabb och professionell service genom att lösa ärenden vid första kontakten.
Exempel på arbetsuppgifter:
Hantera inkommande samtal och meddelanden via e-post, SMS och chatt.
Presentera lösningar och svara på kunders frågor.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av kundservicemedarbetare och en genuin passion för service. Du trivs i en dynamisk miljö där du kan växla mellan självständigt arbete och teamwork. Med en lösningsorienterad och prestigelös inställning är du en person som tar initiativ, bidrar med energi och vågar ställa frågor för att hitta de bästa lösningarna.
För att lyckas i rollen tror vi att du är strukturerad, engagerad och duktig på att prioritera i ett högt tempo. Din kommunikativa förmåga och ditt engagemang är avgörande för att du ska kunna ge våra kunder bästa möjliga service.
Vi söker dig som är:
Serviceinriktad och lösningsorienterad.
Kommunikativ och ansvarstagande.
Prestigelös och kvalitetsmedveten.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi erbjuder
En möjlighet att utvecklas och växa i en viktig roll inom företaget.
En dynamisk och innovativ arbetsmiljö med engagerade och kompetenta kollegor.
Chansen att vara delaktig i företagets framgångsresa och påverka våra framtida satsningar.
Fokus på kreativitet, innovation och långsiktiga lösningar.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare

Läs mer Maj 15
Vi tror på att framgång skapas när passion och drivkraft möter teknik. Med rätt verktyg skapar vi på Juneporten möjligheter varje dag genom att skapa nytt liv i begagnade fordon eller maskiner. Genom ett tätt samarbete mellan alla medarbetare skapar vi en värdefull tjänst där vi samtidigt bidrar till en hållbar miljö.
Arbetsbeskrivning
Som kundservicemedarbetare hos oss har du en nyckelroll i att skapa en positiv kundupplevelse. Du fungerar som den viktiga länken mellan våra kunder och säljare, och bidrar till att säkerställa smidiga och effektiva processer. Du hanterar frågor kring affärer och objekt samt stöder våra säljare i deras vardag över hela Sverige. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att ta emot inkommande samtal, besvara kundfrågor av både praktisk och teknisk karaktär samt hantera administrativa uppgifter kopplade till affärer, exempelvis granskning av annonser, transporter och finansiering.
Under samtalen identifierar du kundernas behov och presenterar företagets tjänster för att erbjuda bästa möjliga lösning. Ditt mål är att leverera snabb och professionell service genom att lösa ärenden vid första kontakten.
Exempel på arbetsuppgifter:
Hantera inkommande samtal och meddelanden via e-post, SMS och chatt.
Presentera lösningar och svara på kunders frågor.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av kundservicemedarbetare och en genuin passion för service. Du trivs i en dynamisk miljö där du kan växla mellan självständigt arbete och teamwork. Med en lösningsorienterad och prestigelös inställning är du en person som tar initiativ, bidrar med energi och vågar ställa frågor för att hitta de bästa lösningarna.
För att lyckas i rollen tror vi att du är strukturerad, engagerad och duktig på att prioritera i ett högt tempo. Din kommunikativa förmåga och ditt engagemang är avgörande för att du ska kunna ge våra kunder bästa möjliga service.
Vi söker dig som är:
Serviceinriktad och lösningsorienterad.
Kommunikativ och ansvarstagande.
Prestigelös och kvalitetsmedveten.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi erbjuder
En möjlighet att utvecklas och växa i en viktig roll inom företaget.
En dynamisk och innovativ arbetsmiljö med engagerade och kompetenta kollegor.
Chansen att vara delaktig i företagets framgångsresa och påverka våra framtida satsningar.
Fokus på kreativitet, innovation och långsiktiga lösningar.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Trafikverket

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Trafikverket .

Underhållsingenjör Bana till Sydöstra Regionen

Drift- och underhållsingenjör, anläggning
Läs mer Jul 2
"Det roligaste med jobbet som Underhållsingenjör Bana är att få vara med och påverka vilka åtgärder som görs i anläggningen och sakta men säkert arbeta för att vända pålitligheten och tilltron till svensk järnväg", uttrycker en medarbetare. Vill du också vara med och bidra till framtidens infrastruktur? Kom och bli vår nya kollega!


Underhållsingenjör Bana till Sydöstra Regionen

Arbetsuppgifter

Som underhållsingenjör Bana ingår du i ett projektteam som under ledning av projektledaren driver järnvägsunderhållet i ett eller flera baskontrakt. Du följer upp, kontrollerar och analyserar såväl entreprenörens som järnvägsanläggningens leveranser och omsätter det i rapportering som blir underlag till underhållsplanering och beställningar till entreprenören. Du är tekniskt stöd till projektledaren inom banteknik och är en viktig resurs för att tillämpa de avtal och kontrakt som tecknats mellan Trafikverket och våra entreprenörer/ leverantörer. Ditt arbete är också en del i projektens ekonomi- och fakturahantering.
Din vardag innebär en stor del arbete i fält och leveransuppföljning av de underhållsarbeten entreprenören genomfört. Fältarbetet innebär även inventering av järnvägens status för att ta fram underlag till underhållsplaner och beställningar. Anläggningskännedom är mycket viktigt i ditt arbete att stödja verksamheten internt och externt. På kontoret är datorn ditt huvudsakliga verktyg där du omsätter fältarbetet i våra IT-system och där du även analyserar och föreslår förbättringsåtgärder. Mycket av vårt arbete och många av våra möten sker digitalt men kontoret är en viktig plats för både fysiska möten och samverkan med kollegor.
Du jobbar i huvudsak dagtid men kvälls- och nattarbete samt övernattningar sker i undantagsfall. Du kommer delta i och ibland leda mindre utredningar och du har en viktig roll som teammedlem i samband med upphandlingar av nya entreprenader. Du deltar normalt i projektteamets möten och vid behov även på byggmöte med entreprenören.
I vår enhet är vi ett gäng där vi blandar gedigen erfarenhet med nyfikenhet och nytänkande. Vi prioriterar ett bra arbetsklimat där alla deltar och bidrar till att leverera bra järnvägsunderhåll varje dag. Vi är öppna och transparenta med både framgångar och utmaningar och alla bidrar till att vi når våra mål och fortsätter utveckla enheten.
"Den stora fördelen med jobbet är att det är väldigt omväxlande och fritt. Dagar på kontoret växlas med dagar i fält och innehållet varierar många gånger i takt med att årstiderna avlöser varandra. Som underhållsingenjör Bana kombinerat med leveransuppföljning får man dessutom följa hela kedjan från analys till beställning, åtgärd och kontroll av leverans och åter till analys. I arbetsgruppen på Södra Stambanan 1 och bland övriga kollegor i region Sydöstra får man dessutom nöjet att arbeta med kunniga, positiva och engagerade kollegor", fortsätter din blivande kollega.

Övrig information

Platsbesök i fält innebär att du vistas i eller i närhet av trafikerade järnvägsspår och att resor med bil är en förutsättning och vanligt förekommande.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Vi planerar att hålla digitala intervjuer 4-5/9.
Chef är tillgänglig för frågor om tjänsten t o m vecka 28 och fr o m vecka 33.
Placeringsort är Jönköping, Linköping eller Norrköping. Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan.
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Vem är du?
För att nå framgång i tjänsten har du ett stort tekniskt intresse. Du är självgående med en administrativ förmåga, vilket innebär att du ansvarar för att planera och strukturera ditt arbete och dina leveranser. Du trivs med att jobba i team, är kommunikativ och motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra. Därutöver har du god analytisk problemlösningsförmåga.
Vi söker dig som har
relevant eftergymnasial banteknisk utbildning för järnväg eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
några års arbetslivserfarenhet från underhåll eller nybyggnation inom banteknik järnväg
goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet
giltigt körkort för personbil

Det är meriterande om du har
erfarenhet av att arbeta i något/några av följande system: Bessy, 0felia, Optram, BIS och Besiktningsplan
utbildningar inom säkerhets- och underhållsbesiktning
kunskap om entreprenadjuridik och miljölagstiftning

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.
Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Regional Direktör , Planering Sydöstra regionen

Avdelningschef, statlig
Läs mer Jun 27
Trafikverket befinner sig i en spännande förändringsresa där vi ökar vårt fokus på kund, omvärld och samverkan. Vi stärker vår leveransförmåga och vår inre effektivitet samtidigt som vi har en allt viktigare roll i Sveriges samhälls- och beredskapsplanering. Söker du en roll där du i nära dialog med regioner, kommuner, myndigheter och näringsliv kan bidra till att utveckla samhällets infrastruktur? Vill du vara med och forma framtidens transporter i en tid då både långsiktig utveckling och beredskap står högt på agendan? Ta chansen att få vara med och bidra till att skapa ett tillgängligt Sverige och förverkliga visionen att alla ska komma fram smidigt, grönt och tryggt.


Regional Direktör , Planering Sydöstra regionen

Arbetsuppgifter

Trafikverkets Sydöstra region består av Kalmar län, Jönköpings län och Östergötlands län.
Som Trafikverkets regionala direktör möter du samhället och samverkansparter på såväl lokal som regional nivå och du är övergripande ansvarig för att tillsammans med regionala och kommunala samhällsaktörer utveckla den statliga infrastrukturen i regionen. Det övergripande uppdraget är att utifrån Trafikverkets ansvar:
bidra till samhällsutvecklingen med ett samhällsekonomiskt effektivt och långsiktigt hållbart transportsystem för medborgare och näringsliv i regionen.
bygga relationer och föra dialog samt förhandla med berörda parter om samhällsutveckling i åtgärder med medfinansieringslösningar.
vara ansvarig för de avsiktsförklaringar och avtal som ingås på regional nivå.
säkerställa att Trafikverket tillgodoser statens intressen för transportinfrastruktur i den fysiska planeringen och i regionala och kommunala planer.

Du ansvarar för att planera framtidens väg- och järnvägsinfrastruktur inom regionen och som kreativ samhällsutvecklare har du alla fyra trafikslag i beaktande. Uppdraget omfattar även ansvar för att fatta beslut om, beställa och följa upp genomförande av de olika skedena avseende investeringsobjekt på väg- och järnvägssidan.
Som regional direktör kommer du också ha en viktig roll i att leda den regionala ledningen i samordningen av Trafikverkets verksamhet inom den regionala geografin. Regionala ledningen består av dryga tiotalet regionala chefer med ansvar för olika leveranser.
Trafikverket är en av regeringen utpekad beredskapsmyndighet vilket innebär att ha en förmåga att upprätthålla en fungerande infrastruktur under störda förhållanden så långt möjligt. Trafikverket är också sektorsansvarig myndighet för beredskapssektorn Transporter som innebär ett ansvar att samordna privata och offentliga organisationer i transportbranschen. Som regional direktör leder du det regionala arbetet för att bygga upp och öva vår beredskapsorganisation - både som beredskapsmyndighet och sektorsansvarig beredskapsmyndighet.
Förutom din egen ledningsgrupp med fem regionala enhetschefer, ingår du i verksamhetsområde Planerings ledningsgrupp tillsammans med övriga regiondirektörer i landet och nationella avdelningschefer. Du rapporterar till chefen för verksamhetsområde planering och du har verksamhets-, budget- och personalansvar för regionens verksamhet, som består av cirka 55 medarbetare.

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. #LI-Hybrid
Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på fyra år.
Svenskt medborgarskap är ett krav då anställningen är placerad i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen, som genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585).
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells och du är välkommen att kontakta chefsrekryterare Anna Arborelius på 072 537 50 11 eller Pär Gårdbro på 070 268 80 76.

Kvalifikationer

Vem är du?
Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas.
Vi söker dig som har:
mångårig erfarenhet som chef och ledare med verksamhets-, budget- och personalansvar med goda resultat.
erfarenhet av att leda andra chefer .
verka på strategisk nivå genom att leda/ingå i strategisk ledningsgrupp.
god kunskap och bred relevant erfarenhet av arbete inom samhällsplanering, infrastruktur och/eller samhällsutveckling.
erfarenhet av att leda förändringsarbete i större organisationer.
god förhandlingsvana och ett affärsmässigt förhållningssätt.
universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom relevant område, alternativt annan relevant utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer likvärdig.
god kommunikativ förmåga och talar samt skriver svenska obehindrat.

Det är meriterande om du har:
erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet eller annan statlig myndighet.
erfarenhet av att leda geografiskt spridd verksamhet.

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.

Ansök nu

Säkerhetsspecialist inriktning beredskap

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Jun 17
Vill du vara med och bidra i uppbyggnaden av ett robust och säkert samhälle? Vi söker en ny kollega som har mycket eget driv och vilja att tillsammans med oss förbättra Trafikverkets beredskapsförmåga.


Säkerhetsspecialist inriktning beredskap

Arbetsuppgifter

Trafikverket har en viktig roll för hela transportsektorns utveckling inom civil beredskap. Oavsett vilken del av Trafikverket du finns på - i vår gemensamma vision "Alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt" har beredskapsfrågor en självklar plats. Som specialist på verksamhetsområde Underhåll utgör du tillsammans med kollegorna i Sydöstra regionens stab kompetensstöd till att utveckla och bygga upp Trafikverkets civila beredskap och del i totalförsvaret.
Stabens ansvarsområde är också att stödja och utveckla verksamheten inom specialistområdena säkerhetsskydd, informationssäkerhet, medarbetarskydd, fysisk säkerhet och brandskydd. Inom ansvarsområdet civil beredskap arbetar vi med stöd och utveckling av krisberedskap, kontinuitetshantering och civilt försvar. Tillsammans med enhetschefer och kollegor säkerställer du framdrift och leveranser i dessa områden.
I rollen som säkerhetsspecialist kommer du att involveras i en bred flora av frågor, utmaningar och projekt som alla i någon omfattning har bäring mot vårt gemensamma uppdrag, att stärka säkerhetsarbetet och säkerhetskulturen. Du är en del i ett team där du förväntas kunna driva frågor självständigt, fatta beslut inom givna ramar och där du också visar på ett gott omdöme i de beslut du tar för att lösa uppgiften. Dina arbetsuppgifter innebär att du:
deltar i planering av verksamhetsområdets arbete med civil beredskap
stödjer verksamhetsområdets arbete med kontinuitetsplanering samt bidrar till Trafikverkets arbete med risk- och sårbarhetsanalyser
samordnar, genomför och bistår i övnings-, utbildnings- eller andra kompetenshöjande insatser inom civil beredskap på verksamhetsområdet; vilket inkluderar även att arbeta fram utbildnings-och övningsmaterial.
analyserar och utreder komplexa frågeställningar
representerar verksamhetsområdet i Trafikverksinterna forum och arbetsgrupper kopplat till civil beredskap.

Du kommer att få möjlighet att driva egna projekt och utredningar inom området civil beredskap samt arbeta med att utveckla arbetssätt inom ramen för Trafikverkets sektorsansvar inom beredskap.
"Jag som blir din chef heter Karin Selander-Schneider och jag tror att utveckling och goda resultat nås bäst i en trygg organisation där vi vågar testa nya sätt att arbeta och mina förväntningar på dig är att du bidrar till detta".

Övrig information

På Trafikverket arbetar vi för att genomföra fördomsfria rekryteringar och i linje med detta är vårt fokus riktat på kandidaters kompetens och potential. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer därför att ligga till grund för vårt första urval. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du även bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Vad händer härnäst? Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt strax efter att sista ansökningsdagen har passerat. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är planerade att äga rum v. 34/ 2025. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.
Rekryterande chef Karin Selander-Schneider har semester v. 27-29 samt v. 31. Under semesterveckorna svarar hon på frågor om tjänster via mejl, i mån av tid.
Möjliga placeringsorter för tjänsten är Jönköping, Linköping och Norrköping. Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan.
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Vem är du?
För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha förmågan att självständigt inrikta, planera, driva och utvärderar frågor. Vi erbjuder dig stort mandat att forma rollen tillsammans med enhetschef och kollegor samt stort utrymme att driva frågor inom ramen för ditt ansvarsområde. Därför behöver du självständigt kunna leda och slutföra uppdrag, fatta nödvändiga beslut och arbeta strukturerat för att nå uppsatta mål med hög kvalitet på dina leveranser. Du har också en god kommunikationsförmåga vilket innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt sätt samt är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren. Du har lätt för att samarbeta och är smidig i din samverkan med interna och externa aktörer samt att du arbetar för att hitta lösningar som gynnar alla parter på bästa sätt. Därutöver har du en god analytisk förmåga som gör att du identifierar risker och behov samt utvecklar lösningar ur ett helhetsperspektiv. En annan viktig egenskap är din förmåga att anpassa dig till nya eller ändrade förutsättningar.
Vidare söker vi dig som har:
universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp/120 p med inriktning krishantering, samhällssäkerhet eller beredskap; alternativt så har du annan utbildning i kombination med för tjänsten relevant yrkeserfarenhet som vi bedömer likvärdig
erfarenhet i närtid av att aktivt arbeta med att utveckla/ samordna processer, projekt eller uppdrag inom området samhällets krishantering/ civil beredskap. Med detta menar vi att utveckling och samordning av arbete kring krishantering, civil beredskap, total försvar etc är/ har varit ett av dina primära ansvarsområden
giltigt B-körkort
goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:
erfarenhet av arbete med civil beredskap från en annan myndighet/ offentlig organisation
arbetat med att ta fram utbildnings- eller övningsmaterial/ genomfört övningar inom området samt utbildat andra medarbetare inom civil beredskap.

Ansök nu

Projektledare för investeringsprojekt väg

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jun 19
Har du gedigen erfarenhet av projektledning och genuint intresse för samhällsinfrastruktur? Då kanske är du vår nya projektledare för investeringsprojekt inom väg!


Projektledare för investeringsprojekt väg

Arbetsuppgifter

Som projektledare hos oss på verksamhetsområdet Investering arbetar du framåtriktat med innovation och hållbarhet som ledstjärna i dina projekt. Du samordnar projekt från start till mål och ansvarar för att projektet genomförs utifrån beslutad omfattning inom bestämda tids- och kostnadsramar.
Tillsammans med projektingenjör, specialister, konsult och entreprenör formar ni projektets arbetssätt avseende strategi, tidsstyrning, ekonomi och administration. I arbetsuppgifterna ingår att säkerställa att mål och hållbarhetskrav uppnås och att arbeta löpande med kvalitet, riskhantering och prognoser.
Några exempel på vad våra projekt kan handla om:
planering och byggnation av vägar, broar, hållplatser, gång- och cykelvägar
trafiksäkerhetsprojekt som mitträckesåtgärder, breddning, upprustning mm
vattenskydd- och miljöåtgärder, till exempel faunaåtgärder.

Övrig information

På Trafikverket arbetar vi för att genomföra fördomsfria rekryteringar och i linje med detta är vårt fokus riktat på kandidaters kompetens och potential. Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt strax efter att sista ansökningsdagen har passerat. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är tänkta att genomföras v. 33-34/ 2025. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: noreply@heroma.se i dina e-postkontakter.
Rekryterande chef Linda Blom har semester v. 28-31/ 2025 och under dessa veckor besvarar frågor via mejl i mån av tid.
Placeringsort för tjänsten är Jönköping eller Kalmar. Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan.
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Vem är du?
Du har en stark egen drivkraft och driver dina projekt framåt på ett strukturerat sätt. Ditt ledarskap präglas av att du inspirerar, skapar delaktighet, klargör riktning och levererar resultat.
Du bygger förtroende för vår verksamhet och skapar goda samarbeten genom din goda kommunikativa förmåga, som innebär att du är lyhörd och tydlig. För att lyckas i rollen krävs det också att du har god analytisk förmåga med ett helhetsperspektiv.
Vi söker dig som har:
universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom ett för tjänsten relevant område eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig
flerårig aktuell och relevant erfarenhet av arbete som projektledare eller i motsvarande roll (platschef, uppdragsledare) inom anläggning av infrastruktur
god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
körkort för manuellt växlad personbil.

Det är meriterande om du har:
erfarenhet av projektarbete i planskede från konsult och/eller kommunal eller statlig verksamhet
erfarenhet av projektarbete i produktionsskede från entreprenör och/ eller kommunal eller statlig verksamhet
certifiering inom projektledning.

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.
Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Projektingenjör för investeringsprojekt väg

Projekteringsingenjör, bygg och anläggning
Läs mer Jun 17
Vill du jobba i samhällets framkant och vara en del av utvecklingen av dess nya infrastruktur?


Projektingenjör för investeringsprojekt väg

Arbetsuppgifter

Som projektingenjör spelar du en viktig roll inom projektledningen och bidrar i arbetet som underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Du medverkar i projekt genom att vara ett stöd till projektledare i arbetet med att leda, styra och följa upp projekt från vägplan till färdig anläggning. Du kommer att vara delaktig i upphandlingar, projekterings- och byggmöten samt uppföljning av kontrakt för konsultuppdrag och entreprenader.
Exempel på arbetsuppgifter:
. Upphandling av leverantörer.
. Kontraktsuppföljning och fakturahantering.
. Proaktivt arbete utifrån Trafikverkets målsättningar.
. Säkerhet och hållbarhet.
. Administration i projektledningssystem.
Vad kan vi erbjuda dig?
Inom vår investeringsverksamhet för väg har du bra möjligheter att utvecklas tillsammans med goda kollegor och arbeta med spännande projekt i teknikens framkant. Vi delar hela tiden erfarenheter, förbättrar våra arbetssätt och tänker nytt. Allt med ambitionen att utveckla såväl dig som vår verksamhet.

Övrig information

Placeringsort Jönköping eller Kalmar.
I denna rekrytering är det viktigt att du bifogar ditt CV och tar dig tid att besvara de frågor som du får ta del av när du skickar in din ansökan och som ligger till grund för det första urvalet vi gör.
Vi använder även webbaserade tester som en del i urvalet. Testerna skickas ut digitalt vecka 33.
Intervjuer är preliminärt planerade under vecka 34 och 35. Intervjuerna genomförs digitalt via Skype.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

För att lyckas som projektingenjör har du en god kommunikativ förmåga och är bra på samarbete med andra då du kommer ha många kontaktytor både internt och externt. Rollen ställer krav på ett strukturerat arbetssätt eftersom flera ärenden kan komma att behöva hanteras samtidigt. Du behöver vara van att arbeta självständigt och är en god problemlösare med mycket bra analytisk förmåga.
Vi söker dig som har:
. Universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) med inriktning teknik eller samhällsbyggnad alternativt annan utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.
. Viss arbetslivserfarenhet inom infrastruktur.
. God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
. Körkort för manuellt växlad personbil.
Det är också meriterande om du har:
. Kontraktsvana samt viss kunskap inom entreprenad- och konsultjuridik.
. Erfarenhet av kalkyl- och budgetarbete, tidsplanering eller riskhantering.
. Vana av att arbeta i projektledningssystem.

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.
Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Samordnande miljöspecialist

Miljösamordnare/Miljökoordinator
Läs mer Maj 20
Som samordnande miljöspecialist stöttar du investeringsprojekten med bred och djup miljökompetens från tidigt planeringsskede till färdig anläggning.


Samordnande miljöspecialist

Arbetsuppgifter

Som samordnande miljöspecialist hanterar du miljöfrågor i stora och små projekt. Du är ett stöd till projektledaren och vägleder projektorganisationen för att säkerställa att Trafikverket ställer korrekta och relevanta miljökrav, bidrar till mål för miljö och hälsa och en bra miljöanpassning. Arbetet innefattar att identifiera och bedöma miljöaspekter i projekten samt följa miljöarbetet genom projektens alla skeden, från tidigt planskede till byggskede. Det kan t.ex. innebära att säkerställa framtagandet av handlingar till anmälningar och tillståndsansökningar, medverka i upphandlingar av konsulter och entreprenörer samt att genomföra mottagningskontroller av konsulternas och entreprenörernas leveranser.
Du deltar i möten, samarbetar och har kontakter med projektledning, kollegor och andra specialister, konsulter, entreprenörer och myndigheter. Du arbetar i ett antal olika projekt samtidigt. Du blir en del av en nationell miljöenhet med ca 145 miljöspecialister inom verksamhetsområdet Investering på avdelningen Teknik och Miljö. Detta ger dig stora möjligheter till samarbete med och stöd från andra miljöspecialister samt kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte inom den egna organisationen - vilket vi ser som en stor styrka.
Du kommer tillhöra en sektion med ca 20 medarbetare placerade i Jönköping, Linköping, Norrköping, Nyköping och Stockholm som stöttar både stora projekt och investeringsprojekt. På sektionen finns både ämnesspecialister och samordnande miljöspecialister.

Övrig information

Tjänsten är placerad i Jönköping.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad och analytisk med förmåga att se helhet och samband i komplexa frågeställningar. Du har förmåga att självständigt strukturera ditt arbete och tar ansvar för framdriften av dina frågor samtidigt som du är flexibel och kan omprioritera bland uppgifter när situationen kräver det. Du trivs med såväl grupparbete som ensamarbete och att ha en samordnande och stödjande roll. Arbetet som samordnande specialist innebär en ledande roll med många kontaktytor, såväl internt som utanför Trafikverket. Du har därför lätt för och tycker om att samordna en grupp, och att samarbeta både med kollegor, leverantörer och andra intressenter. Du har förmågan att kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt och du anpassar din kommunikation utifrån mottagare.
Vi söker dig som har:
universitets- eller högskoleexamen om minst 180 hp (120p) inom miljöområdet med teknisk eller naturvetenskaplig inriktning, alternativt annan utbildning som tillsammans med för tjänsten relevant erfarenhet som kan bedömas likvärdigt
flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom miljöområdet, framförallt kopplat till miljöbalken, till exempel arbete med miljökonsekvensbeskrivningar, miljöutredningar, miljökontroll och uppföljning
körkort för personbil
goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Vi ser det önskvärt att du även har:
erfarenhet av att samordna miljöfrågor
erfarenhet av planläggningsprocesser för väg- och/eller järnvägsprojekt
erfarenhet av upphandlingsskede i infrastrukturprojekt
erfarenhet från entreprenad-/byggskede
specialistkompetens inom naturmiljö, markmiljö, klimat, buller, hälsa eller vattenverksamhet

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.
Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu