Jönköping: Handledare i Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handledare i Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-08 // Varaktighet: Heltid

Är du driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor? Vill du bli en del av Jobbpunkten och få göra skillnad för någon varje dag?
Hos oss får du hjälpa arbetssökande att lyckas på resan från vision till verklighet.
Jobbpunkten AB grundades 2016 och vi har sedan dess arbetat för att hjälpa människor hitta sin nästa sysselsättning, samtidigt som vi hjälpt arbetsgivare hitta sin nya medarbetare. För oss är det viktigt att hitta den perfekta matchningen mellan arbetsgivare och arbetssökande eftersom vi vet att det resulterar i hållbara anställningar.
Vi arbetar på uppdrag av Arbetsförmedlingen med insatsen Rusta och Matcha och är idag en av Sveriges ledande leverantörer med totalt 15 kontor runt om i Sverige.
Vi söker nu en handledare till vårt kontor Jönköping.
Vi erbjuder dig:
En anställning på ett dynamiskt företag inom en attraktiv bransch.
Möjlighet att påverka och utveckla Jobbpunktens verksamhet.
Spännande och varierande arbetsdagar.
Chansen att arbeta med det du brinner för -att hjälpa människor.

Som handledare på Jobbpunkten kommer du att vara en viktig länk i vår organisation där vi som arbetsgivare sätter stor fokus på att du ska få rätt förutsättningar för att kunna ta plats, växa och utvecklas i din yrkesprofil.
Din anställning kommer att inledas med skräddarsydd introduktion för att ge dig en stabil grund att bygga vidare på.
Vem är du?
Vi tror att du som söker tjänsten har en genuin vilja att göra skillnad i den enskilde individens tillvaro, där du med kunskap, engagemang och viljestyrka matchar rätt person mot rätt arbete eller utbildning.
Det är viktigt för oss att du tycker om att utmana dig själv och har en målinriktad mentalitet som är drivkraften bakom dina uppnådda resultat.
Din styrka sitter i din kommunikativa förmåga och det faller dig naturligt att bygga nya relationer och skapa förtroende med dina deltagare och samarbetspartners.
Det är en självklarhet för dig att bemöta och coacha alla dina deltagare med professionalitet, lyhördhet och ett öppet sinne. Du delar våra värderingar om alla människors lika värde.
Du har ett organiserat och effektivt sätt att arbeta och är strukturerad, oberoende och van vid att ta mycket eget ansvar.
Du får gärna ha erfarenhet från att ha arbetat som handledare tidigare och du besitter med fördel ett brett nätverk.
Även flerspråkighet är mycket meriterande för tjänsten.
Dina arbetsuppgifter:
Coacha och matcha arbetssökande mot arbete eller utbildning.
Arbeta kontinuerligt med att varva nya samarbetspartners.
Hålla i informativa och motiverande föreläsningar relaterade till arbetsmarknaden och vägen till ett arbete.
Dokumentation och administration i vårt affärssystem Workbuster och Arbetsförmedlingens verktyg Mina sidor för fristående aktörer.

För att kunna arbeta som handledare hos oss behöver du också uppfylla kraven för ett av alternativen nedan:
Alternativ 1
Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två år.
Alternativ 2
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
- Arbetsledning med personalansvar.
- Rekrytering.
- Omställningsarbete för arbetssökande.
- Studie- och yrkesvägledning.
- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
- Arbete med social- och grupp-psykologi.
- Karriärvägledning.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre år.


Stämmer det in på dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Jobbcoach/Utbildningscoach

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Jobbcoach/Utbildningscoach.

Allakando läxhjälp Jönköping, privatlärare, Matematik och NO

Läs mer Apr 8
Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid!
Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid
Mycket utvecklande och en merit som imponerar
Gör skillnad och bli en förebild för dina elever



Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/
Så fungerar jobbet som studiecoach
Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal
Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online
Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan



Extrajobbet passar perfekt för dig som:
Går på exempelvis gymnasiet eller universitet
Vill göra skillnad för andra människor
Är positiv och engagerande
Har goda ämneskunskaper i dina ämnen
Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan
Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift



Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper:
Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online
Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa
Jobba på de dagar och tider som passar dig
Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig!





Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/


Ansök till jobbet på 3-4 minuter
Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/
Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando!



Läs mer om oss här: https://www.allakando.se


En arbetsgivare – många möjligheter
Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som:
Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/
Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/
Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se
Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu
Personlig nanny: https://nannypoppins.se/
Privat barnvakt: https://barnvakt.se/
Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/



Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter:
Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/
Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/
Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

Ansök nu

Allakando läxhjälp Jönköping, privatlärare 1-2 lektioner/vecka, Matematik

Läs mer Apr 8
Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid!
Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid
Mycket utvecklande och en merit som imponerar
Gör skillnad och bli en förebild för dina elever



Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/
Så fungerar jobbet som studiecoach
Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal
Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online
Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan



Extrajobbet passar perfekt för dig som:
Går på exempelvis gymnasiet eller universitet
Vill göra skillnad för andra människor
Är positiv och engagerande
Har goda ämneskunskaper i dina ämnen
Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan
Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift



Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper:
Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online
Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa
Jobba på de dagar och tider som passar dig
Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig!





Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/


Ansök till jobbet på 3-4 minuter
Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/
Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando!



Läs mer om oss här: https://www.allakando.se


En arbetsgivare – många möjligheter
Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som:
Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/
Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/
Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se
Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu
Personlig nanny: https://nannypoppins.se/
Privat barnvakt: https://barnvakt.se/
Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/



Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter:
Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/
Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/
Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

Ansök nu

Allakando läxhjälp Jönköping, 1-2 lektioner/vecka, Samhällskunskap

Läs mer Apr 14
Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid!
Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid
Mycket utvecklande och en merit som imponerar
Gör skillnad och bli en förebild för dina elever



Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/
Så fungerar jobbet som studiecoach
Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal
Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online
Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan



Extrajobbet passar perfekt för dig som:
Går på exempelvis gymnasiet eller universitet
Vill göra skillnad för andra människor
Är positiv och engagerande
Har goda ämneskunskaper i dina ämnen
Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan
Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift



Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper:
Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online
Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa
Jobba på de dagar och tider som passar dig
Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig!





Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/


Ansök till jobbet på 3-4 minuter
Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/
Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando!



Läs mer om oss här: https://www.allakando.se


En arbetsgivare – många möjligheter
Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som:
Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/
Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/
Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se
Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu
Personlig nanny: https://nannypoppins.se/
Privat barnvakt: https://barnvakt.se/
Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/



Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter:
Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/
Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/
Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

Ansök nu

Arbetsledare till Arbetsmarknadsavdelningen

Läs mer Apr 4
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i.




Är ett meningsfullt jobb viktigt för dig? Hos oss får du bidra till att framtidens världsmedborgare får en god utbildning.

Välkommen till en arbetsplats där lärglädje är hjärtat i allt vi gör

Ditt nya jobb
Som arbetsledare på AMA har du en nyckelroll i att leda och utveckla arbetsmarknadsinsatser för individer som står utanför arbetsmarknaden. Du ansvarar för att planera, strukturera och följa upp den dagliga verksamheten inom ett eller flera av våra verksamhetsområden – exempelvis städ, kök, fastighet eller återbruk.

Du handleder deltagare i arbetsträning, samordnar arbetsuppgifter samt säkerställer en god arbetsmiljö. Tillsammans med engagerade kollegor skapar du struktur, tydlighet och trygghet för deltagarna, samtidigt som du bidrar till verksamhetens kontinuerliga förbättring och utveckling. Ditt uppdrag är praktiskt och relationsskapande, med människan i fokus.

Vi söker dig som trivs med ansvar, som är trygg i ledarrollen och som vill vara med och göra skillnad – varje dag.

Välkommen till oss
Arbetsmarknadsavdelningens uppdrag är att rusta människor för arbetslivet och att skapa vägar till egen försörjning. Vi arbetar nära andra förvaltningar, myndigheter och näringslivet, och bygger broar mellan individ och samhälle.

Hos oss får du arbeta i en meningsfull verksamhet med stor variation, där stämningen präglas av samarbete, engagemang och lösningsfokus. Du blir en del av ett team där kunskap, omtanke och yrkesstolthet går hand i hand. Vår ledningsfilosofi bygger på tillit, tydlighet och stöd i vardagen – där utveckling både för individen och verksamheten är i centrum.

Din kompetens
För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har: 

- Erfarenhet av arbetsledning, gärna inom arbetsmarknadsinsatser, socialt arbete eller praktisk verksamhet.
- Förmåga att handleda, engagera och skapa struktur för personer i behov av stöd.
- God administrativ förmåga och erfarenhet av att dokumentera och följa upp verksamhet.
- Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
- God datorvana.

Vi ser det som meriterande om du som söker har: 

- Erfarenhet av samverkan med myndigheter såsom Arbetsförmedlingen och socialtjänst.
- Kunskap om arbetsmarknadspolitiska insatser och målgrupper.
- Erfarenhet från något av våra verksamhetsområden (t.ex. städ, kök, fastighet, återbruk).

Vidare så är dina personliga egenskaper viktiga i uppdraget, för oss är det viktigt att du är strukturerad, lyhörd och lösningsfokuserad. Du har en tydlig och trygg ledarstil, god samarbetsförmåga och ett genuint intresse för människor och utveckling.

Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig bifoga relevanta betyg och intyg. Tjänsten omfattas av skollagens krav på utdrag ur belastningsregistret. Utdraget beställs via denna länk: 
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. 

Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan.https://www.jonkoping.se/fackligaubf

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som arbetsledare på AMA. 

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Underkonsult inom rekrytering och omställning i Jönköping

Läs mer Mar 29
Underleverantör till Nordisk Kompetens inom omställning och rekrytering.

Nordisk Kompetens är en växande rekrytering och omställnings leverantör.

Nu behöver vi stärka vår kompetens runt om i Sverige med några erfarna konsulter i tjänsten RUSTA OCH MATCHA och andra tjänster.

Nordisk Kompetens har inom omställning ramavtal med med Arbetsförmedlingen RUSTA OCH MATCHA, Trygghetsstiftelsen TSn, Trygghetsfonden TSL, Sobona (fd KFS), TRS, CIKO och ett flertal privat aktör och kommuner.

Nordisk Kompetens arbetar även med Bemanning och Rekrytering. har avtal med ett flertal privata aktörer.

Vi är trippelcertifierad av Almega inom omställning, bemanning, rekrytering och använder verktyg som JTI, Matrigma, Ascend, MAPX, MAP, AON, Match V, MINT.

Korta fakta om jobbet

Anställningsform: Underleverantör.

Kvalifikationer

Arbetslivserfarenhet

Skall krav- Det är inte bara digital leverans, därför krävs det att du finns på plats på orten.

Önskvärda krav-

• Omställning eller coaching
• Erfarenhet av rekrytering
• Akademisk utbildning minst 3 år- inom beteendevetenskap/personal och arbetsliv/sociologi, studie-yrkesvägledare eller liknande en ett årig eftergymnasial utbildning
• Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN.
• Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar.

Om jobbet

Nordisk Kompetens får vi människor, företag och organisationer att utvecklas och växa - tillsammans formar vi framtiden! Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig kontaktperson som står i annonsen. Vi är ledande inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning.

Vi finns på flera orter i landet. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden.

Vi söker vi underkonsulter och anställda då vi växer! Nordisk Kompetens skapar möjligheter för individer i arbetslivet där vi stöttar medarbetare, arbetsgivare och fack vid förändring.

Vi är en partner när företaget står inför att utveckla personal, växla eller minska personal.

Nordisk Kompetens befinner sig i en spännande fas där det sker en utveckling över hela Sverige. Vill du vara med på vår resa? Vi söker dig som har eget företag och vill vara vår samarbetspartner. Vad blir dina arbetsuppgifter?

I rollen som underkonsult arbetar du konsultativt med att coacha, rekrytera, stödja och vägleda personer i olika förändrings, karriär och omställnings frågor.

Ditt uppdrag riktar sig främst mot individer, men kan också vara för organisationer, grupper samt chefer.

Vi söker dig som är erfaren coach eller rekryterare och kan börja inom kort, med vår tjänst RUSTA OCH MATCHA i eget företag.

Som egen företagare/underkonsult skall du inneha F-skattsedel. Vi erbjuder även att arbeta med våra andra uppdrag inom omställning och rekrytering.

För att kunna ha en stadigare inkomst. Fler olika tjänster.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt.

Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN.

Vidare ser vi att du är en lösnings orienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar.

Tillträdesdag Enligt överenskommelse

Övrigt- Vi drar igång ett samarbete så fort vi hittar rätt kompetens

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Jobbpunkten AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Jobbpunkten AB .

Handledare

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Maj 6
Är du driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor? Vill du bli en del av Jobbpunkten och få göra skillnad för någon varje dag?
Hos oss får du hjälpa arbetssökande att lyckas på resan från vision till verklighet.
Jobbpunkten AB grundades 2016 och vi har sedan dess arbetat för att hjälpa människor hitta sin nästa sysselsättning, samtidigt som vi hjälpt arbetsgivare hitta sin nya medarbetare. För oss är det viktigt att hitta den perfekta matchningen mellan arbetsgivare och arbetssökande eftersom vi vet att det resulterar i hållbara anställningar.
Vi arbetar på uppdrag av Arbetsförmedlingen med insatsen Rusta och Matcha och är idag en av Sveriges ledande leverantörer med totalt 15 kontor runt om i Sverige.
Vi söker nu en handledare till vårt kontor i Jönköping.
Vi erbjuder dig:
En anställning på ett dynamiskt företag inom en attraktiv bransch.
Möjlighet att påverka och utveckla Jobbpunktens verksamhet.
Spännande och varierande arbetsdagar.
Chansen att arbeta med det du brinner för -att hjälpa människor.

Som handledare på Jobbpunkten kommer du att vara en viktig länk i vår organisation där vi som arbetsgivare sätter stor fokus på att du ska få rätt förutsättningar för att kunna ta plats, växa och utvecklas i din yrkesprofil.
Din anställning kommer att inledas med skräddarsydd introduktion för att ge dig en stabil grund att bygga vidare på.

Vem är du?
Vi tror att du som söker tjänsten har en genuin vilja att göra skillnad i den enskilde individens tillvaro, där du med kunskap, engagemang och viljestyrka matchar rätt person mot rätt arbete eller utbildning.
Det är viktigt för oss att du tycker om att utmana dig själv och har en målinriktad mentalitet som är drivkraften bakom dina uppnådda resultat.
Din styrka sitter i din kommunikativa förmåga och det faller dig naturligt att bygga nya relationer och skapa förtroende med dina deltagare och samarbetspartners.
Det är en självklarhet för dig att bemöta och coacha alla dina deltagare med professionalitet, lyhördhet och ett öppet sinne. Du delar våra värderingar om alla människors lika värde.
Du har ett organiserat och effektivt sätt att arbeta och är strukturerad, oberoende och van vid att ta mycket eget ansvar.
Du får gärna ha erfarenhet från att ha arbetat som handledare tidigare och du besitter med fördel ett brett nätverk.
Även flerspråkighet är mycket meriterande för tjänsten.


Dina arbetsuppgifter:
Coacha och matcha arbetssökande mot arbete eller utbildning.
Arbeta kontinuerligt med att varva nya samarbetspartners.
Hålla i informativa och motiverande föreläsningar relaterade till arbetsmarknaden och vägen till ett arbete.
Dokumentation och administration i vårt affärssystem Workbuster och Arbetsförmedlingens verktyg Mina sidor för fristående aktörer.



För att kunna arbeta som handledare hos oss behöver du också uppfylla kraven för ett av alternativen nedan:
Alternativ 1
Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två år.
Alternativ 2
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
- Arbetsledning med personalansvar.
- Rekrytering.
- Omställningsarbete för arbetssökande.
- Studie- och yrkesvägledning.
- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
- Arbete med social- och grupp-psykologi.
- Karriärvägledning.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre år.


Stämmer det in på dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Lokalvårdare

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Dec 7
Är du intresserad av att arbeta som lokalvårdare i Jönköping? Då har vi tjänsten för dig!
Vi på Jobbpunkten arbetar med rekrytering och bemanning, Rusta och Matcha samt vuxenutbildning. Vi samarbetar med flera arbetsgivare inom olika branscher och hjälper dem att hitta kvalificerad personal.
Just nu söker vi, för kunds räkning, lokalvårdare till en bilfirma i Jönköping.
Som lokalvårdare är dina huvudsakliga uppgifter att torka av, damma, dammsuga, moppa golv, tömma papperskorgar, putsa fönster mm. Detta inkluderar även mer noggrann städning av olika ytor såsom golv, väggar, fönster, kök, badrum och andra områden för att säkerställa att lokalen är i ett godtagbart skick.
Låter det intressant? Skicka då in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Förstärka upp handledare Jönköping deltid

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Aug 11
Jobbpunkten har sedan vi grundades hösten år 2016 hjälpt arbetssökande ut på arbetsmarknaden. Vårt uppdrag i samarbete med Arbetsförmedlingen inom insatsen Rusta och Matcha (KROM) bygger på att hjälpa arbetssökande komma ut till arbete eller studier så snabbt som möjligt utifrån behov och förutsättningar. Vi arbetar kvalitativt och skräddarsytt där vi tänker långsiktigt och hållbart.
Vi på Jobbpunkten söker nu dig som gillar att arbeta med olika individer och att finna den perfekta matchningen vid en rekrytering samt ge sökande det rätta stödet och handledningen. Med anledning av att en medarbetare går vidare mot nya utmaningar så söker vi en ny kollega till kontoret.
Som handledare har du ett trevligt bemötande och kan vägleda sökande med ett coachande förhållningssätt. Vidare är du trygg i din roll och förutom en god servicekänsla har du en personlighet där du vågar ta för dig och nätverka med olika företag.
Hos oss på Jobbpunkten ska du se resultaten som viktigast och att hjälpa våra arbetssökande till att nå sysselsättning på snabbast möjliga sätt och skapa nöjda deltagare inför framtiden. Vi ställer höga krav på handledarna och vi ser att det finns en säljande tävlingsinstinkt hos dig som gör att du kan växa in i din roll.


Dagarna består av att coacha och handleda våra sökande mot arbetsmarknaden och med stöd från personal som arbetar med praktisk support till handledaren ser vi även att du har god datorvana och gillar administration.


Du kommer ingå i ett arbetslag med drivna handledare som brinner för sitt arbete och har högt fokus på att ständigt uppnå resultat.
För att lyckas i rollen:
Arbeta med ett coachande förhållningssätt
Hantera olika arbetsuppgifter samtidigt
Strukturerad och gilla administration
Service- och resultatinriktad


Krav på handledarens kompetens
Alternativ 1
Kvalificering via tjänstespecifik utbildning och generell arbetslivserfarenhet.
Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, pedagogik, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet:
Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.
Alternativ 2
Kvalificering via generell utbildning och tjänstespecifik arbetslivserfarenhet.
Utbildning
Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.


Arbetslivserfarenhet:
Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter; Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete förarbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor, arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning, pedagogik.
Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.
Om anställningen
Lön
Lönetyp: Individuell lönesättning enligt överenskommelse
Provanställning, timanställning och tidsbegränsad anställning

Ansök nu

Förstärka upp handledare Jönköping 75% tjänst

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Feb 10
Jobbpunkten har sedan vi grundades hösten år 2016 hjälpt arbetssökande ut på arbetsmarknaden. Vårt uppdrag i samarbete med Arbetsförmedlingen inom insatsen Rusta och Matcha (KROM) bygger på att hjälpa arbetssökande komma ut till arbete eller studier så snabbt som möjligt utifrån behov och förutsättningar. Vi arbetar kvalitativt och skräddarsytt där vi tänker långsiktigt och hållbart.
Vi på Jobbpunkten söker nu dig som gillar att arbeta med olika individer och att finna den perfekta matchningen vid en rekrytering samt ge sökande det rätta stödet och handledningen.
Som handledare har du ett trevligt bemötande och kan vägleda sökande med ett coachande förhållningssätt. Vidare är du trygg i din roll och förutom en god servicekänsla har du en personlighet där du vågar ta för dig och nätverka med olika företag.
Hos oss på Jobbpunkten ska du se resultaten som viktigast och att hjälpa våra arbetssökande till att nå sysselsättning på snabbast möjliga sätt och skapa nöjda deltagare inför framtiden. Vi ställer höga krav på handledarna och vi ser att det finns en säljande tävlingsinstinkt hos dig som gör att du kan växa in i din roll.


Dagarna består av att coacha och handleda våra sökande mot arbetsmarknaden och med stöd från personal som arbetar med praktisk support till handledaren ser vi även att du har god datorvana och gillar administration.


Du kommer ingå i ett arbetslag med drivna handledare som brinner för sitt arbete och har högt fokus på att ständigt uppnå resultat.
För att lyckas i rollen:
Arbeta med ett coachande förhållningssätt
Hantera olika arbetsuppgifter samtidigt
Strukturerad och gilla administration
Service- och resultatinriktad


Krav på handledarens kompetens
Alternativ 1
Kvalificering via tjänstespecifik utbildning och generell arbetslivserfarenhet.
Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, pedagogik, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet:
Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.
Alternativ 2
Kvalificering via generell utbildning och tjänstespecifik arbetslivserfarenhet.
Utbildning
Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.


Arbetslivserfarenhet:
Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter; Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete förarbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor, arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning, pedagogik.
Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.
Om anställningen
Lön
Lönetyp: Individuell lönesättning enligt överenskommelse
Provanställning och tidsbegränsad anställning

Ansök nu