Jönköping: Project Quality Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Project Quality Manager i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-08 // Varaktighet: Heltid

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad.



Din roll

Du kommer i rollen verka som kvalitetsledare för utveckling, produktion och underhåll av komplexa system och andra produkter för flygplan och helikoptrar. Du kommer vara den som ansvarar för att kundens kvalitetskrav implementeras i våra produkter och du kommer få hjälpa medarbetarna att göra sitt arbete på rätt sätt så att vi upprätthåller den höga kvalitet som krävs i vår bransch och förväntas av våra kunder.



I den här tjänsten kommer du få chansen att påverka hela kedjan från offert till leverans, och från leverantörer till kunder. Om vi brister på något sätt i vårt arbete ska du redovisa detta muntligen och skriftligen i dina kvalitetsrapporter och hjälpa till att korrigera eventuella brister. Parallellt med detta kommer du att utföra internrevisioner för att hitta förbättringsmöjlighet och eventuella brister.



Du kommer även få redovisa vårt arbetssätt och resultat för våra kunder samt hjälpa till i bedömningen av våra leverantörer och eventuell förbättring av dessa. Därför kan det förekomma en del resor i och utanför Sverige.



Din profil

För att lyckas och bli framgångsrik i rollen tror vi att du har erfarenhet av arbete med kvalitetsfrågor inom liknande område, alternativt att du tidigare har arbetat praktiskt med underhåll, utveckling eller produktion av elektronik eller mekanik. Du har en god kommunikativ förmåga, ett stort intresse för kvalitetsarbete samt ett sinne för ordning och reda. Du gillar att hjälpa andra göra rätt, och vågar påpeka om regelverket inte följs - oavsett om det gäller externa eller interna parter.



Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.



Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.



Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.



Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Kvalitetssamordnare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Kvalitetssamordnare.

Kvalitetsledare

Läs mer Apr 17
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll.

Din roll

I rollen som operativ kvalitetsledare kommer du att ha fokus på kvalitetssäkring i både utvecklings- och kundprojekt samt bidra till verksamhetsutveckling med särskilt fokus på informationssäkerhet. Din huvudsakliga uppgift blir att driva förbättringsarbete och utveckla samt underhålla vårt verksamhetssystem. Inom ramen för projekt ansvarar du för att genomföra och följa upp aktiviteter som påverkar kvaliteten - främst kopplat till teknik, konfiguration och arbetsprocesser. En central del av rollen är också att vidareutveckla våra metoder för styrning och granskning av informationssäkerhet.



Din profil

Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och trivs i en föränderlig miljö. Du välkomnar nya idéer och förändringar med ett öppet sinne, och anpassar dig snabbt till nya situationer. Hos oss är samarbete och feedback viktiga delar av vardagen. Du är en lagspelare som är öppen, ärlig och visar respekt för både kollegor och beslut. Du litar på andras kompetens och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vidare ser vi att du är strukturerad, analytisk och noggrann samt tar initiativ och får saker att hända.



För att lyckas i den här rollen tror vi att du har:

* Civilingenjör- eller en högskoleingenjörsexamen eller har tillägnat dig likvärdig kompetens på annat sätt
* Kunskap och/eller erfarenhet från arbete med projektledning, teknik, och utvecklingsprocess
* Kunskap och/eller erfarenhet från arbete med verksamhetsutveckling, konfigurationsstyrning och förändringsarbete och informationssäkerhet
* Kunskap och/eller erfarenhet från revision, RCA och Lessons Learned
* Goda kunskaper i svenska och engelska då dokumentation och kundkontakter förekommer på båda språken



För det här uppdraget krävs givetvis en matchning mellan krav och kompetens, men det viktigaste för oss är att du är förtrogen med våra värderingar och känner att du delar dem. Inom Saab jobbar vi med värderingar med fokus på kunnande, vilja och förtroende och det genomsyrar hela vår verksamhet, från rekrytering och utbildning till ledarskap och individuell målsättning för alla medarbetare.

Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

Saab Training & Simulation (T&S) är världsledande inom avancerad militär utbildningsmateriel. Vi kombinerar olika tekniker som optronik, laserelektronik, bildhantering och mekanik för att konstruera användarvänliga system som har hög träningseffekt.

Ansök nu

Säkerhets, risk - och kvalitetsspecialist inom infrastruktursektorn

Läs mer Jan 20
Har du bred kompetens inom säkerhet, risk och kvalitet och vill bidra till att skapa de bästa förutsättningarna i underhållsprojekt inom väg och järnväg i Sydöstra regionen? Läs nedan och sök jobbet!


Säkerhets, risk - och kvalitetsspecialist inom infrastruktursektorn

Arbetsuppgifter

Nu utökar vi vår stabsenhet - en stöd- och specialistfunktion som tillsammans med övriga avdelningen ansvarar för drift och underhåll av Trafikverkets väg- och järnvägsanläggning inom Sydöstra regionen. Stabsenheten har till uppgift att styra och stödja avdelningens verksamhet inom områdena kvalité, säkerhet, ekonomi och planering.
I din roll som Säkerhet-, risk och kvalitéspecialist stödjer och vägleder du verksamheten i frågor beträffande el- och trafiksäkerhet på väg och järnväg, byggherrens arbetsmiljö, risk och kvalité.
Rollen innebär bl a att:
Du kommer att samordna och delta i leverantörsronder, som syftar till att säkerställa uppföljning av Trafikverkets kontraktskrav
Du stödjer och vägleder verksamheten vid verksamhetsutveckling såsom införande av nya arbetssätt, processer och verktyg samt säkerställer efterlevnaden av befintliga arbetssätt, processer och verktyg.
Du stödjer och vägleder verksamheten vid upphandling, etablering, genomförande och avetablering av underhållsprojekt.
Du bidrar till en god säkerhetskultur genom att verka för ett systematiskt arbete där mål uppnås, krav omhändertas, risker i verksamheten är under kontroll och korrigerade åtgärder genomförs.
Vid behov bereder du svar på remisser inom detta område.

Du kommer att arbeta tillsammans med medarbetare på avdelningens projektenheter samt ingå i ett kompetent nätverk som består av SRK-specialister från andra regioner.
Resor, främst till entreprenörer i våra projekt och kontor inom regionen, men även några nationella per år, förekommer i arbetet, vilket gör att B-körkort krävs.
"Jag som blir din chef heter Karin Selander-Schneider och jag tror att utveckling och goda resultat nås bäst i en trygg organisation där vi vågar testa nya sätt att arbeta och mina förväntningar på dig är att du bidrar till detta".

Övrig information

På Trafikverket arbetar vi för att genomföra fördomsfria rekryteringar och i linje med detta är vårt fokus riktat på kandidaters kompetens och potential. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer därför att ligga till grund för vårt första urval. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du även bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Vad händer härnäst? Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt strax efter att sista ansökningsdagen har passerat. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är planerade att äga rum den 20 samt 24-25 februari/ 2025. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Vem är du?
Du är strukturerad och kvalitetsmedveten i dina åtaganden och har en god analytisk förmåga. Rollen ställer krav på att du är självständig som person med en hög servicenivå, samt att du är flexibel och tycker om att ha kontakter med andra både internt inom Trafikverket och externt, till exempel med entreprenörer. Du har en god kommunikationsförmåga så att du kan förmedla budskap på ett enkelt sätt och vara lyhörd och anpassa din kommunikation till mottagaren. En annan viktig egenskap är din förmåga att anpassa dig till nya eller ändrade förutsättningar.
Vi söker dig som har:
högskoleutbildning med inriktning säkerhet, risk eller kvalitet (HMSQ) eller arbetsmiljö, alternativt har du annan utbildning och/ eller erfarenhet som sammantaget bedöms väga upp utbildningskravet
minst ett par års erfarenhet i närtid av att ge aktivt stöd i kvalitetsarbete och riskhantering inom komplexa verksamheter (t. ex. samhällsinfrastruktur/ transportsektor/ industri)
aktuell erfarenhet av uppföljning och kontroll av kontraktkrav inom arbetsmiljöområde (t ex deltagit/ genomfört arbetsmiljöronder e.d.)
god systemvana och erfarenhet av rapportering i stödsystem
erfarenhet av att skriva dokument/ protokoll/ remissvar
giltigt B-körkort
goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:
erfarenhet av byggherrefrågor och byggherrens arbetsmiljöansvar
erfarenhet av att arbeta med projekt inom väg/ järnväg
BAS P/U-utbildning och/eller SoS-utbildning (skydds- och säkerhetsledare).


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.

Ansök nu

Socialt ansvarig socionom (SAS) till kvalitetsenheten

Läs mer Jan 16
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Har du kvalificerad erfarenhet inom äldreomsorgsområdet och vill värna kvalitet med hjälp av bestämmelserna runt lex Sarah? Vill du genom ditt uppdrag vara med och utveckla socialtjänsten i Sveriges nionde största kommun? Då är du välkommen att söka till oss på kvalitetsenheten som socialt ansvarig socionom/samordnare (SAS).

Välkommen till oss
Kvalitetsenheten är en del av den gemensamma staben på socialförvaltningen och ansvarar för att analysera, följa upp och verka för kvalitet i verksamheten som inkluderar äldreomsorg, hälso- och sjukvård, funktionsstöd och individ- och familjeomsorg. En viktig del av enhetens ansvar handlar om att utreda missförhållanden enligt lex Sarah och vårdskadelagstiftningen.

På enheten arbetar elva medarbetare med olika kompetenser (utvecklingsledare, medicinskt ansvariga sjuksköterskor, socialt ansvariga socionomer, medicinskt ansvarig för rehabilitering och apotekare). Vi har våra kontor vid Juneporten i centrala Jönköping, med närhet till tåg och buss. Efter en lång tid på tjänsten går vår nuvarande SAS vidare till annat uppdrag och vi söker en ny kollega.

Ditt nya jobb
I rollen som SAS inom äldreomsorgsområdet är ditt ansvar framför allt att utreda misstänkta missförhållanden enligt lex Sarah. Vid allvarliga missförhållanden, eller risk för allvarliga missförhållanden, kommer du att ha delegation på att anmäla dessa till Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Som SAS har du en central roll i att bevaka kvalitetsfrågor inom äldreomsorgsområdet.  

Du kommer ha ett delat ansvar för kvalitetsenhetens övergripande uppdrag och kan få ansvaret för särskilda uppdrag kopplat till äldreomsorgen. Det ingår att samverka med äldreomsorgens ledning samt ha nära kontakt med områdets enhetschefer. Du kommer även att vara med och skriva förvaltningens kvalitetsrapport samt göra kvalitetsuppföljningar. I tjänsten kan andra uppgifter som åligger kvalitetsenheten komma att ingå.

Din kompetens
Du som söker är utbildad socionom alternativt har annan högskoleexamen som bedöms likvärdig av arbetsgivaren, till exempel från sociala omsorgsprogrammet. Du har minst fem års erfarenhet inom äldreomsorgen som biståndshandläggare och/eller enhetschef. Arbetet ställer krav på god kunskap om socialrätt och specifikt inom äldreomsorg. Det är meriterande om du även har erfarenhet av rollen som SAS alternativt utvecklingsledare/verksamhetsutvecklare inom äldreomsorgen.

Vi söker dig som är trygg med att strukturera och driva processer framåt. Du har en god samarbetsförmåga och trivs att arbeta i team samtidigt som du självständigt tar ansvar för ditt arbete. Du kan anpassa ditt arbete efter olika förutsättningar och kan sätta dig in i komplexa frågeställningar där du ser såväl helheten som relevanta detaljer. Arbetet ställer krav på en kommunikativ skicklighet och förmåga att förmedla komplexa budskap på ett pedagogiskt sätt, såväl muntligt som skriftligt på svenska.

Utöver relevant yrkeserfarenhet kommer dina personliga kompetenser att väga tungt.

Vi erbjuder dig
Hos oss erbjuds du ett intressant arbete i en positiv och utvecklingsinriktad enhet med ett tillitsbaserat ledarskap. Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun även en trygg anställning och möjlighet att ta del av en mängd förmåner såsom friskvårdsbidrag och betald semester första anställningsåret samt andra generella förmåner. Du kan läsa mer om det här: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss

Bra att veta
Rekryteringen avser en tillsvidareanställning med tillträde 1 mars eller enligt överenskommelse. Din arbetstid är förlagd på dagtid, måndag till fredag med möjlighet till flex. 

Löpande urval tillämpas och intervjuer planeras till eftermiddagar 4:e och 5:e februari. För att hantera din ansökan vill vi att det finns ett CV och relevant examensbevis samt gärna tjänstgöringsintyg för att styrka din utbildning och erfarenhet.

Vill du veta mer?
För information kontakta rekryterande chef Karin Pilkvist, 036-10 56 08.

Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som SAS på kvalitetsenheten!


Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Socialt ansvarig socionom (SAS) till kvalitetsenheten

Läs mer Dec 20
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Har du kvalificerad erfarenhet inom äldreomsorgsområdet och vill värna kvalitet med hjälp av bestämmelserna runt lex Sarah? Vill du genom ditt uppdrag vara med och utveckla socialtjänsten i Sveriges nionde största kommun? Då är du välkommen att söka till oss på kvalitetsenheten som socialt ansvarig socionom/samordnare (SAS).

Välkommen till oss
Kvalitetsenheten är en del av den gemensamma staben på socialförvaltningen och ansvarar för att analysera, följa upp och verka för kvalitet i verksamheten som inkluderar äldreomsorg, hälso- och sjukvård, funktionsstöd och individ- och familjeomsorg. En viktig del av enhetens ansvar handlar om att utreda missförhållanden enligt lex Sarah och vårdskadelagstiftningen.

På enheten arbetar elva medarbetare med olika kompetenser (utvecklingsledare, medicinskt ansvariga sjuksköterskor, socialt ansvariga socionomer, medicinskt ansvarig för rehabilitering och apotekare). Vi har våra kontor vid Juneporten i centrala Jönköping, med närhet till tåg och buss. Efter en lång tid på tjänsten går vår nuvarande SAS vidare till annat uppdrag och vi söker en ny kollega.

Ditt nya jobb
I rollen som SAS inom äldreomsorgsområdet är ditt ansvar framför allt att utreda misstänkta missförhållanden enligt lex Sarah. Vid allvarliga missförhållanden, eller risk för allvarliga missförhållanden, kommer du att ha delegation på att anmäla dessa till Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Som SAS har du en central roll i att bevaka kvalitetsfrågor inom äldreomsorgsområdet.  

Du kommer ha ett delat ansvar för kvalitetsenhetens övergripande uppdrag och kan få ansvaret för särskilda uppdrag kopplat till äldreomsorgen. Det ingår att samverka med äldreomsorgens ledning samt ha nära kontakt med områdets enhetschefer. Du kommer även att vara med och skriva förvaltningens kvalitetsrapport samt göra kvalitetsuppföljningar. I tjänsten kan andra uppgifter som åligger kvalitetsenheten komma att ingå.

Din kompetens
Du som söker är utbildad socionom alternativt har annan högskoleexamen som bedöms likvärdig av arbetsgivaren, till exempel från sociala omsorgsprogrammet. Du har minst fem års erfarenhet inom äldreomsorgen som biståndshandläggare och/eller enhetschef. Arbetet ställer krav på god kunskap om socialrätt och specifikt inom äldreomsorg. Det är meriterande om du även har erfarenhet av rollen som SAS alternativt utvecklingsledare/verksamhetsutvecklare inom äldreomsorgen.

Vi söker dig som är trygg med att strukturera och driva processer framåt. Du har en god samarbetsförmåga och trivs att arbeta i team samtidigt som du självständigt tar ansvar för ditt arbete. Du kan anpassa ditt arbete efter olika förutsättningar och kan sätta dig in i komplexa frågeställningar där du ser såväl helheten som relevanta detaljer. Arbetet ställer krav på en kommunikativ skicklighet och förmåga att förmedla komplexa budskap på ett pedagogiskt sätt, såväl muntligt som skriftligt på svenska.

Utöver relevant yrkeserfarenhet kommer dina personliga kompetenser att väga tungt.

Vi erbjuder dig
Hos oss erbjuds du ett intressant arbete i en positiv och utvecklingsinriktad enhet med ett tillitsbaserat ledarskap. Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun även en trygg anställning och möjlighet att ta del av en mängd förmåner såsom friskvårdsbidrag och betald semester första anställningsåret samt andra generella förmåner. Du kan läsa mer om det här: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss

Bra att veta
Rekryteringen avser en tillsvidareanställning med tillträde 1 mars eller enligt överenskommelse. Din arbetstid är förlagd på dagtid, måndag till fredag med möjlighet till flex.

Löpande urval tillämpas och intervjuer planeras preliminärt till 23 och 24 januari. För att hantera din ansökan vill vi att det finns ett CV och relevant examensbevis samt gärna tjänstgöringsintyg för att styrka din utbildning och erfarenhet.

Vill du veta mer?
För information kontakta rekryterande chef Karin Pilkvist, 036-10 56 08.

Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som SAS på kvalitetsenheten!


Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Projektresurs schema- och vakanshantering inom Boende - Korttids

Läs mer Dec 9
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Har du intresse och erfarenhet av vakanshantering, planering och schemaläggning? Vill du också arbeta i team med andra? Då har du ett jobb att söka som Projektresurs till funktionshinderomsorgen inom Boende - Korttids!
Ditt nya jobb
Inom Boende - Korttids har vi nu ett pågående projekt som innebär nya visstidstjänster för att stötta områdets enhetschefer och verksamheter med arbetet kring schema och vakanshantering samt bemanning.

Detta innefattar hantering av schemaläggning för personalgrupper i Multi Access och frånvarohantering i Time Care Pool. Tillsammans kommer vi ansvara för att utveckla områdets arbetssätt för bemanningsplanering kopplat till resurspass och samplanering.

Projektresursen kommer arbeta gentemot flera enhetschefer och arbetsgrupper där kontakt även sker med medarbetare och medborgare. Arbetet utgår från att hitta lösningar i vardagen genom att boka vikarier och ha nära samarbete med resurspoolen. Du hanterar även scheman utifrån aktuella lagar med stöd av en schemacontroller kopplat till området. Arbetsbeskrivningen kan ändras under anställningen utifrån förutsättningar samt behov och du är involverad i att forma rollen.

Din kompetens
Du som söker har som lägst en avklarad gymnasieutbildning och det skulle kunna vara inom administration, ekonomi, omsorg alternativt annat område. Det viktigaste är att du har erfarenhet av arbete med schemaläggning och vakanshantering där du har arbetat i verksamhetssystemen Multi Access och Time Care Pool. Meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg.

Du behärskar svenska i tal, skrift och läsförståelse då det förekommer kontakter, dokumentation och inläsning på information som berör arbetet. Arbetet ställer även krav på god datavana.

Personliga förmågor och kvalifikationer
Du är självgående, ansvarstagande och strukturerar ditt arbete väl. Du har god initiativförmåga och håller dig lugn i pressade situationer. Arbetet ställer krav på att du är lösningsfokuserad och förblir motiverad trots eventuella motgångar där du arbetar tills resultat är uppnådda. Viktigt med lyhördhet samt god samarbets- och anpassningsförmåga till olika personer och behov, som du kopplar till uppdraget.

Framförallt är du serviceinriktad och har empati, förståelse och respekt för människors olikheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Vi erbjuder dig
Du får ett varierande och givande arbete som ger stort utrymme för eget ansvar. Under ett tillitsbaserat ledarskap kommer du ha möjligheten att utveckla rutiner och arbetssätt där du tillsammans med ansvarig chef tar fram och utvecklar rollen.

Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun en trygg anställning och möjlighet att ta del av en mängd förmåner såsom friskvårdsbidrag samt andra generella förmåner. Du kan läsa mer om det här: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss

Välkommen till oss
Område Boende - Korttids, som vid årsskiftet byter namn till Boende LSS, består av två områdeschefer, 26 enhetschefer och sex enhetsadministratörer. I rollen som Projektresurs hos oss kommer du arbeta nära enhetscheferna inom området och vara med att bygga upp ett arbetssätt för att hitta bästa samarbetet inom bemanningsfrågan. Din arbetsplats hittar du på Kasernen och det finns möjlighet till viss del av distansarbete i uppdraget men majoriteten av tiden utförs på arbetsplatsen.

Vi värderar ett gott samarbete, kunskapsutbyte, teamkänsla och att alla bidrar till en trivsam arbetsmiljö.

Bra att veta
Rekryteringen avser fyra särskilda visstidsanställningar på ungefär 11 månader med tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Din arbetstid är förlagd på dagtid måndag-fredag.

Löpande urval och intervjuer tillämpas, planerade tillfällen är 18-19/12 samt 8/1. Arbetsprov kommer genomföras som en del av rekryteringsprocessen. I din ansökan vill vi att det finns ett CV samt bifogat relevant examensbevis och aktuella tjänstgöringsintyg för att styrka din utbildning och erfarenhet, blir det aktuellt med intervju kan du även lämna in dina papper under tillfället.

Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta rekryterande områdeschef Elin Joelsson.
Telefon: 036-10 63 01 / E-post: mailto:elin.joelsson@jonkoping.se

Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som Projektresurs schema- och vakanshantering inom Boende - Korttids!


Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från SAAB AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från SAAB AB .

Elektronikmontör

Elektronikmontör
Läs mer Mar 27
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad.

Din roll

Du kommer ingå i ett team på ca 7 personer som ansvarar för verksamhetens elektronikmontering. Vi arbetar med montage av elektronikapparater och dess undergrupper, kablagetillverkning och vid behov service och reparationer från produkt ner till komponentnivå.

I din roll som elektronikmontör kommer du att delta i flera projekt samtidigt såsom nya utvecklingsprojekt och löpande serieprojekt. Inom verksamheten använder vi Office och har idag IFS som affärssystem. Du jobbar i tätt samarbete med vår planering, inköpsavdelning, kvalitetsavdelning och våra produktionstekniker. Tjänsten är på vår site i Huskvarna.

Din profil

Du är noggrann, kommunikativ och pedagogisk då arbetet innebär samarbete med flera funktioner inom företaget. Rollen innebär att du behöver vara flexibel, ansvarstagande och strukturerad med en god planeringsförmåga. Du drivs av att arbeta målorienterat och självgående. Vi söker dig som tar ett helhetsperspektiv för produkterna, är lösningsorienterad, vågar ta beslut och framför allt bidrar till en god stämning och teamkänsla i gruppen.

Vi söker dig som har:

* Kunskaper inom elektronik
* Goda kunskaper inom ritningsläsning
* Erfarenhet av mjuklödning
* Erfarenhet av montering

Teknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande, samt kunskaper i engelska är meriterande.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.

Du blir en del av affärsområdet Surveillance, en del av Saab AB. Vi utvecklar och tillverkar säkerhetskritiska system och utrustningar till flygplan, helikoptrar och obemannade farkoster. Vi levererar till exempel system, apparater och programvara till JAS 39 Gripen, Boeing 787 och Airbus A400M. Många av våra produkter är utvecklade i samarbete med andra delar av Saab och externa partners.

Ansök nu

Kontrollant inom elektronik

Elektronikmontör
Läs mer Mar 27
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad.





Din roll

I din roll som kontrollant kommer du att delta i flera projekt samtidigt såsom nya utvecklingsprojekt och löpande serieprojekt. Inom verksamheten använder vi Office och har idag IFS som affärssystem. Du jobbar i tätt samarbete med vår planering, inköpsavdelning, kvalitetsavdelning och våra produktionstekniker. Som kontrollant kommer du ha stor variation i dina arbetsuppgifter där bl.a. montering, lödning, felsökning, kontrollarbeten och slutmontering även kan förekomma.



Du kommer ingå i ett team på ca 10 personer som ansvarar för verksamhetens kvalité av elektronikapparater. Att utföra kompletta leveransprov och olika former av tester på apparatnivå är en del av din vardag.


Tjänsten är på vår site i Huskvarna.



Din profil

Vi söker dig som tar ett helhetsperspektiv för produkterna, är lösningsorienterad, vågar ta beslut och framför allt bidrar till en god stämning och teamkänsla i gruppen. Du är noggrann, kommunikativ och pedagogisk då arbetet innebär samarbete med flera funktioner inom företaget. Rollen innebär att du behöver vara flexibel, ansvarstagande och strukturerad med en god planeringsförmåga. Du drivs av att arbeta målorienterat och självgående.



Vi tror att du som söker har:

*

Utbildning på gymnasienivå, gärna teknisk inriktning
*

Kunskaper inom elektronik
*

Goda kunskaper inom ritningsläsning
*

Erfarenhet av mjuklödning
*

Erfarenhet av montering



Kunskaper i engelska är meriterande.



Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Vid befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering, finns krav på svenskt medborgarskap.


Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.



Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.



Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.



Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.



Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.



Du blir en del av affärsområdet Surveillance, en del av Saab AB. Vi utvecklar och tillverkar säkerhetskritiska system och utrustningar till flygplan, helikoptrar och obemannade farkoster. Vi levererar till exempel system, apparater och programvara till JAS 39 Gripen, Boeing 787 och Airbus A400M. Många av våra produkter är utvecklade i samarbete med andra delar av Saab och externa partners.



Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.

Ansök nu

Head of Product Platform Management

Utvecklingschef
Läs mer Apr 25
Nytt
Want to influence the bigger picture? At Saab, you can realise amazing innovations that keep people and societies safe. Together, we can truly make an impact - and your part matters.

Your role

Saab Training & Simulation is the leading provider of high fidelity training solutions for Live Simulation in the land domain. We are now continuing to strengthen our capabilities within platform management to support the development and sustainment of our product offer.

At Saab Training & Simulation, we're revolutionizing military training with cutting-edge live simulation solutions. As a global leader in the field, we empower armed forces worldwide with realistic and immersive training experiences that enhance readiness and mission success. To continue driving innovation and growth, we're seeking a passionate and experienced Line Manager to lead our Product Platform Management department.

As a Line Manager, you will lead and provide strategic direction and guidance to three Managers, each overseeing dedicated Product Platform Teams. You will help cultivate a collaborative environment that supports continuous growth, ensuring your team has the tools, trust, and support needed to reach their full potential.

Your key responsibilities will be:

* Ensure alignment between departments objectives and overall organizational strategy and objectives.
* Take the lead to further develop and implement best practices, optimizing the quality and efficiency of our product platform engineering and testing processes while ensuring consistency and alignment across all departments.
* Responsible for building collaboration and buy-in from all stakeholder.
* Report to the Head of Operations Live Training and actively contribute as a member of the Operations Live Training Management Team, working collaboratively to achieve company objectives.

The Product Platform Management department has the design ownership and is responsible for the planning and execution of the development and lifecycle management of our generic product platforms. The department also manages testing and verification of these Product Platforms and our Live Training System.

Your Profile

We're looking for a line manager with strong analytical skills and a data-driven approach to solving complex problems. Your leadership is value-driven, and you have a proven ability to inspire and guide teams through change. You lead with a people-centered approach, recognizing the human side of transformation while continuously improving workflows and driving efficiency. You communicate clearly and effectively across teams, cultures, and countries, building strong relationships and encouraging collaboration. With solid business acumen and financial understanding, you keep both operational and strategic goals in focus.

To succeed in this role, you have:

* Documented experience from leadership and line management.
* Experience in systems engineering work and a deep understanding of product development lifecycles.
* Master of Science in Engineering or another related field.
* Fluent in both written and spoken English and Swedish.

This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.

What you will be a part of

Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between.

Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe.

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 25,500 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world.

Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here.

For further information, please contact Stefan Wärn, Head of Operations Live Training, stefan.warn@saabgroup.com

Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement. You are welcome to send us your application in either Swedish or English.

Ansök nu

Teamledare inom testutrustning

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Apr 17
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad.

Din roll

Hos oss får du som teamledare vara en del av ett team inom sektionen Test Equipment Hardware, där vi tillsammans utvecklar, designar och tillverkar testutrustning för kravverifiering, systemtester och produktionstester. Här får du kombinera ditt ledarskap och din tekniska kompetens för att ge teamet de bästa förutsättningarna att utveckla innovativa lösningar som gör skillnad.

Som teamledare kommer du att arbeta med planering av vår dagliga verksamhet men även jobba mer långsiktigt och ta fram kalkyler på framtida projekt. Du kommer också fungera som den sammanhållande länken mellan projektledare, teammedlemmar och andra funktioner. Du ser till att rätt saker finns på plats i tid, planerar för tillverkning och ser till att vi håller våra tidplaner. Samarbete och kommunikation är en grundpelare i denna roll och du kommer ha nära kontakt med flera olika yrkesroller som konstruktörer, planörer, produktionspersonal, programmerare, chefsingenjörer och inköpare.

Din profil

Vi söker dig som är en nyfiken och engagerad lagspelare med goda ledarskapsförmågor, som uppskattar både struktur och goda samtal. Vi tror att du har någon form av erfarenhet inom området och har viss kunskap om elektronik.

Vi tror också att du tycker om att arbeta med varierande uppgifter och ser möjligheter även när förutsättningarna snabbt förändras. Du är intresserad av ny teknik och känner dig hemma i en miljö där tillit, öppenhet och delaktighet står i fokus. Du har lätt för att bygga relationer och trivs med att samarbeta och utvecklas tillsammans med andra, bidrar gärna med idéer för förbättringar och har förmågan att behålla lugnet även när tempot är högt.



Vi söker dig som har:

* Goda ledaregenskaper
* Några års erfarenhet inom relevant område
* Goda kunskaper i svenska och engelska
* Kunskaper inom elektronik



Det är meriterande men inget krav om du har arbetat med:

* mätteknik
* produktionsteknik
* el-scheman
* styr och reglerteknik



Vi tror att starka team skapas genom att ta tillvara varandras olikheter. Därför kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper och förmågor, för att kunna komplettera gruppen på bästa möjliga sätt.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så välkommen med din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att få träffa dig!

Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

Ansök nu

Utvecklare testsystem

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 15
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad.

Din roll

I rollen som utvecklare av testsystem får du vara en viktig del i ett team som tillsammans säkerställer att våra produkter håller högsta kvalitet. Här får du möjlighet att växla mellan olika typer av uppgifter - ibland handlar det om att utveckla ny mjukvara, ibland att felsöka befintlig testutrustning, och andra dagar är du med och skapar grunden för framtidens lösningar genom att ta fram krav och specifikationer.

Du kommer att arbeta nära både hårdvara och mjukvara - exempelvis med programmering för att styra instrument och testutrustning, och med att skapa samt implementera testfall i språk som C eller Python. Du kommer också få vara med och forma hur våra testsystem ska fungera genom att tydliggöra behov, krav och lösningar samt hjälpa till med vidareutveckling av metoder för att testa framtida produkter. I rollen kan du få möjlighet att samarbeta med många olika yrkesroller inom vår organisation, såsom konstruktörer, programmerare, chefsingenjörer, produktionspersonal och inköpare.

Några fler exempel på arbetsuppgifter är:

* Tillsammans med andra bygga och uppdatera inbyggda simuleringsmodeller i Simulink/Matlab
* Integrera testprogram med produkt och utrustning
* delta vid verifiering av våra slutprodukter.
* Vidareutveckla metoder för att testa framtida produkter



Din profil

Vi söker dig som lockas av möjligheten att arbeta självständigt och ta ansvar för dina uppgifter, samtidigt som du är en del av ett stödjande team. Vi tror att du mår bra i en miljö där du får ta egna initiativ och där självledarskap värderas högt. Dina framtida kollegor har ett stort intresse för att ta fram innovativa och samtidigt långsiktiga lösningar och det är ett plus om du delar vår passion.

Vi tror att du är en person som skapar trygghet genom ditt sätt att vara, och som får andra att känna sig sedda och inkluderade. Du är tydlig och öppen i din dialog, men utan att tappa värmen i mötet med andra. Du bygger relationer med engagemang och lyhördhet, och möter andra med ett positivt förhållningssätt.

För att klara rollen tror vi att du har en högskole- eller civilingenjörsutbildning inom mjukvaruutveckling, elektronik, teknisk fysik eller liknande. Vi tror också att du har erfarenhet av programmering i C eller Python.

Det är meriterande med kunskaper inom något/några av följande områden:

* Hårdvarunära programmering
* Elektronikutveckling
* Mätteknik
* Realtidssystem
* HIL testsystem



Vidare tror vi att du ställer dig bakom vår vision: "It's a human right to feel safe" och vill leva upp till Saabs värdegrund.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

Ansök nu

Applikationsingenjör med teamledaransvar

Processtekniker, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 15
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld.

Din roll

Till vår avdelning Vehicle and Anti-Tank Application söker vi nu en person som vill ta chansen att arbeta i en kombinerad roll - både som applikationsingenjör och teamledare.

Som teamledare ansvarar du för att planera och följa upp applikationsarbetet inom området. Du säkerställer att teamet arbetar utifrån rätt prioriteringar, identifierar risker i tid och följer upp viktiga milstolpar. Du driver förbättringsarbete, utvecklar arbetssätt och rapporterar projektstatus till Application Manager.

I rollen som applikationsingenjör integrerar och kundanpassar du simuleringsutrustning till militära fordon, som stridsvagnar och trupptransportfordon. Arbetet omfattar tekniska platsbesök, modellering av ballistik och sårbarhet, testning tillsammans med kund samt dokumentation och kravhantering. Du samarbetar tätt med kollegor från olika delar av organisationen och bidrar i både utvecklings- och anbudsprojekt.

Om du vill lära dig mer om våra produkter, titta gärna på den här videon.

Rollen innebär resor både inom Sverige och internationellt, med varierande omfattning beroende på projektens faser.

Din profil

För att lyckas i denna roll är du proaktiv och tar fullt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att skapa förtroende och samarbetar effektivt med andra, vilket bidrar till en god gruppdynamik. Du har god förmåga att förstå komplexa system och ett genuint intresse för att arbeta enligt etablerade processer. Du arbetar strukturerat, har öga för detaljer, tar egna initiativ och driver ditt arbete självständigt.



För att trivas i rollen har du:

* Erfarenhet som chef, projektledare eller teamledare
* Erfarenhet av att implementera processer
* God kommunikationsförmåga i svenska och engelska, både i tal och skrift
* Dokumenterad erfarenhet av testning och dokumentation
* Teknisk förståelse förvärvat genom antingen utbildning eller arbete



Det är meriterande om du har:

* Erfarenhet av liknande ingenjörsarbete
* Militär bakgrund
* Språkkunskaper utöver svenska och engelska
* B-körkort



Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

Ansök nu