Jönköping: Teknisk Specialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknisk Specialist i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och påverka? Som Teknisk Specialist får du en varierande och utvecklande roll och stora möjligheter att påverka verksamhetens framtid. Vi har spännande projekt som kan bli din nästa utmaning.
Teknisk Specialist asfaltsproduktion till avdelning syd.
Om rollen
NCC är en av de ledande aktörerna inom asfaltsproduktion. Vi är starka inom områden som teknik, miljö, asfaltsåtervinning, utveckling och arbetsmiljö. I rollen som Teknisk Specialist hanterar du tekniska frågor inom dessa områden. Arbetet sker i nära samarbete med kollegor som Area Manager, andra verksamhetsansvariga och specialister i avdelning syd. Avdelning syd omfattar Skåne, Blekinge, Småland, Halland, Västra Götaland och Bohuslän. Du rapporterar till Business Support Manager för asfalt syd och du ingår i avdelningens ledningsgrupp där du får en strategiskt viktig roll.
Övrig information
Placeringsort enligt överenskommelse. Tjänsten innebär resor, främst i avdelningen, övernattning kan förekomma. Vi strävar efter jämställdhet och mångfald, och vi är fast beslutna att skapa en inkluderande arbetsplats där alla har möjlighet att växa. Vi uppmuntrar och välkomnar sökande från olika bakgrunder och kön, för vi tror på att en diversifierad arbetsstyrka är nyckeln till innovation och framgång.
I enlighet med NCCs säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll samt alkohol- och drogtester på våra slutkandidater. 
Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag: 2024-08-16. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anne Hansson på telefon 072 988 9405 eller via e-post: anne.hansson@randstad.se

Ansvarsområden
I rollen som Teknisk Specialist kommer dina främsta arbetsuppgifter kommer bestå av:
Bistå linjeorganisationen i tekniska frågor kring asfaltproduktionen
Delta som avdelningen representant i nordiska tekniska grupper
Aktivt kalkylera kostnader för underhåll
Stötta och hålla ihop tillverkningsgruppen inom avdelning syd
Vara kontaktperson inom avdelningen mot tekniska leverantörer som vi har avtal med
Stötta linjeorganisationen vid ny- och avetablering av fasta och mobila asfaltsverk. 


Kvalifikationer
För att trivas i rollen som Teknisk Specialist bör du vara affärsinriktad, självständig och ha hög social kompetens med stor kunskap inom asfaltsproduktion och teknisk utrustning. Vi ser att du har ett engagemang för miljöfrågor för att driva en hållbar utveckling.  Du är trygg i dig själv, kommunicerar tydligt och har en stark vilja att lyckas tillsammans samt alltid verka för en god arbetsmiljö. Vidare är du duktig på att skapa relationer och förvalta långsiktiga samarbeten.
Vi söker dig som:
Har minst 5 års erfarenhet av asfaltsproduktion och produktkunskap i ledande befattning, gärna som arbetschef eller liknande
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Värderingar som ärlighet, tillit och respekt går i linje med dina egna värderingar.

Om företaget

NCC Industry AB
NCC Industry är en nordisk organisation specialiserad på hållbara lösningar inom asfalt och stenmaterial. NCC:s verksamhet inom asfalt är uppbyggd kring produktion av asfalt samt asfaltbeläggning. Asfalts verksamhet bildar en naturlig förädlingskedja som är väl integrerad med NCC:s bygg- och anläggningsverksamhet. I en högteknologisk tillverkningsprocess levereras insatsmaterial och asfalt till allt från garageuppfarter och mindre vägar till komplexa infrastrukturprojekt. NCC Industry och asfaltsverksamheten har en stark marknadsposition där vi vill växa ytterligare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Teknisk chef, kommun

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Teknisk chef, kommun.

Bid Manager | Saab Dynamics | Jönköping

Läs mer Aug 20
Är du en driven och strukturerad person med en teknisk bakgrund som vill vara med och skapa framtidens affärer i en högteknologisk miljö? På Saab Dynamics inom divisionen Training & Simulations söker vi nu en Bid Manager där du får chansen att vara med och påverka samt utveckla våra affärsstrategier i en roll som kombinerar teknik och projektledning. Tillsammans med engagerade kollegor runt om i världen delar vi en gemensam utmaning - att göra världen till en säkrare plats.

Din roll
Som Bid Manager på Saab kommer du att ha en central roll i att driva våra anbudsprocesser från start till framgång. Du kommer att arbeta med kundofferter rörande systemlösning, pris, anbud och kalkylering inom Saabs affärsområde Training and Simulation. Detta område omfattar både hård- och mjukvarulösningar för avancerade träningssystem, vilket innebär att tekniskt intresse och kunskap är av stor vikt i tjänsten.

Du har fullt ansvar för att utveckla och presentera konkurrenskraftiga anbud, i nära samarbete med säljansvarig och övriga kollegor, där ni säkerställer att tillgodose kundernas behov.

Din profil
Vi söker dig som har en kommersiell och teknisk bakgrund med förståelse för både hård- och mjukvarulösningar. Du har en proaktiv inställning, tar fullt ansvar för dina uppgifter och är en stark lagspelare.

För att trivas och lyckas i denna roll tror vi att du:

* Har erfarenhet av att jobba med systemförsäljning
* Har erfarenhet av pris-/kostnadsberäkningar.
* Behärskar det svenska och engelska språket väl, både i tal så väl som skrift.
* Har goda kunskaper i MS Office, särskilt i Word, Excel och PowerPoint.

Det är meriterande om du har en teknisk utbildning, exempelvis som systemingenjör, industriell ekonomi eller liknande, alternativt motsvarande relevant arbetslivserfarenhet.

Vad du blir en del av
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med ett bestående uppdrag att hjälpa nationer att skydda sina medborgare och samhällen. Drivet av sina 20 000 talangfulla medarbetare utmanar Saab ständigt gränserna för vad som är tekniskt möjligt för att skapa en säkrare, mer hållbar och rättvis värld.

Inom affärsområdet Dynamics delar alla anställda samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett säkert samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, kamouflagesystem, understödvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du en del av detta uppdrag. Business Unit Training & Simulation utvecklar och tillverkar träningssystem, främst för militära användare, och arbetar globalt med 900 anställda i tolv olika länder.

Saab är ett företag med ett starkt människoorienterat fokus. Vi erbjuder en vänlig arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att vara vårt bästa jag. Kontinuerligt lärande, karriär- och talangutveckling samt medarbetarvälbefinnande är områden där vi alltid lägger stor vikt för att erbjuda fantastiska möjligheter.

Denna position kräver att du blir godkänd i en säkerhetsprövning i enlighet med den svenska säkerhetsskyddslagen.

Ansökan
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells för SAABs räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av SAAB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Eva Ekdahl på eva.ekdahl@jeffersonwells.se

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Byggchef till Jönköpings kommun

Läs mer Nov 8
Fastighetsavdelningen

Brinner du för att bidra till kommunens utveckling? Har du en god samarbetsförmåga och har erfarenhet av förändringsarbete? Då kan du vara vår nya byggchef.

Ditt nya jobb
Som byggchef har du en viktig roll i fastighetsavdelningens arbete med de byggnader som bidrar till välfärden inom Jönköpings kommun, såsom nybyggnation av förskolor, skolor och äldreboenden. Du jobbar på uppdrag av fastighetsavdelningens ledningsgrupp och kommer att leda arbetet med att genomföra beslutade investeringar med hänsyn till hållbart byggande. Du kommer också delta aktivt i samhällsbyggnadsplanering med fokus på ändamålsenliga verksamhetslokaler. Jönköpings kommun befinner sig i ett expansivt läge vilket ställer stora krav på de kommunala organisationerna. Vi behöver vidareutveckla hållbara strategier och rutiner som hjälper oss att leverera den kundservice som våra kommuninvånare förtjänar på ett hållbart och resurseffektivt sätt.

I din roll har du stor möjlighet att delta i fastighetsavdelningens strategiska arbete. Du är underställd avdelningschefen, ingår i avdelningens ledningsgrupp och är ansvarig för att kommunens nybyggnation genomförs enligt fastställda policy:s. I arbetet ingår att säkerställa att beslutade investeringsprojekt genomförs enligt beslutade hållbarhetsmål och med en god följsamhet mot beslutad budget. I din roll kommer du också att arbeta med kommunens samhällsbyggnadsplanering och utveckling av digitala projektgenomföranden.

Som verksamhetschef har du personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar. Du har en underställd enhetschef och underställda projektutvecklare. Detta innebär att du arbetar för att, genom god personalledning, säkerställa att varje medarbetare har rätt kompetens, motivation och praktiska förutsättningar att utföra arbetet i enlighet med våra visioner och riktlinjer. Tillsammans med de medarbetare som är underställda dig, består verksamheten totalt av ca 25 medarbetare med olika professioner. Du leder och fördelar uppgifter till dina medarbetare inom verksamheten.

I ditt ansvar ingår rekrytering och introduktion av medarbetare, ansvar för rehabilitering och arbetsanpassning, del i lönesättning och lönerevision, systematiskt arbetsmiljöarbete och medarbetarutveckling.

Din kompetens
För att trivas i rollen gillar du leda medarbetare genom ett coachande och stödjande ledarskap. Du har en god förståelse för byggprocessen och har erfarenhet av tidiga skeden med framtagande av byggrätter med deltagande i detaljplaneprocessen. Du har erfarenhet av att leda eller delta i förändringsarbete. Du ser till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet i ditt arbete och bidrar till avdelningens gemensamma utveckling.

Du har god samarbetsförmåga och trivs med att skapa och upprätthålla kontakter, både internt och externt. För att lyckas i rollen behöver du ha en god personlig mognad och kan göra korrekta avvägningar. Du kan snabbt ställa om utifrån förändrade omständigheter och arbetar strukturerat. I denna roll är det viktigt med specialistkunskaper inom området.

Vi vill att du har relevant akademisk examen, sannolikt inom samhällsbyggnad, husbyggnads eller anläggning. Du kan ha förvärvat motsvarande kunskap genom erfarenhet och förvärvad kompetens. Du behöver ha erfarenhet av projektledning och entreprenadjuridik samt god IT-kunskap, förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt att du innehar körkort B. Du ska ha arbetat några år i ledande position, inkluderat personal, budget och arbetsmiljöansvar. Det är meriterande om du har innehaft roll som ombud i byggprojekt.

Vi erbjuder dig
Hos oss får du ett roligt, utvecklande och varierande arbete tillsammans med andra. Du ges möjlighet för individuell kompetensutveckling samt erfarenhets- och kunskapsutbyte med kollegor som har olika professioner. Som medarbetare hos oss har du trygga anställningsvillkor, möjlighet till distansarbete och friskvårdsbidrag.

Som ny chef genomgår du ett introduktionsprogram, ”Välkommen chef” för att ges förutsättningar i din nya roll. Du omges även av flertalet stödfunktioner som HR/Kansli, Ekonomi och Utveckling för att tillsammans möta verksamhetens behov.

Läs mer om våra förmåner här (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)

Välkommen till oss
Vi på tekniska kontoret är cirka 900 medarbetare och arbetar inom ett brett verksamhetsområde. Vi ansvarar bland annat för kommunens gator, vatten och avlopp, mark, naturområden och parker samt parkering. Förvaltningen är uppdelad i fem avdelningar: Fastighetsavdelningen, Gata/Park, skog-avdelningen, VA-avdelningen, Verksamhetsservice samt Mark- och exploateringsavdelningen.

Vi på fastighetsavdelningen har cirka 160 medarbetare och är fördelade på fyra verksamheter; fastighetsförvaltning, fastighetsutveckling, fastighets- och byggservice samt verksamhetsstöd. På avdelningen jobbar vi med att utveckla, bygga, driva, sköta och underhålla kommunens lokaler och fastigheter. Vi ansvarar för ca 1 000 000 kvm bostads- och lokalarea och är därmed en av de största fastighetsägarna inom regionen. Fastighetsavdelningens grunduppdrag är att ta fullt ansvar för lokalförsörjningen i Jönköpings kommun och har fokus på att arbeta för att öka servicen och kundnöjdheten. Hos oss får du jobba på en arbetsplats med engagerade och kompetenta kollegor där vi arbetar för att skapa en miljö där vi alla trivs och utvecklas.

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100 % med start 1/2- 2024 eller enligt överenskommelse. För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga betyg på adekvat utbildning och tjänstgöringsintyg i din ansökan. Fundera även över två referenser om du blir kallad till intervju. Vi läser ansökningar löpande och intervjuer sker efter ansökningstidens slut.

Upplysningar
Avdelningschef: Daniel Håkansson, 036-10 57 70, alt. daniel.hakansson@jonkoping.se
Vision: Rebecca Färgh, 036-10 29 25
Sveriges Ingenjörer: Malin Strömberg, 036-10 24 45

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som Byggchef!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Utvecklings- och trafikchef till Jönköpings kommun

Läs mer Sep 25
Vill du vara en nyckelperson när vi fortsätter att utveckla vår superkommun Jönköping?
Jönköpings kommun är en kommun i stark tillväxt. Ambitionen är att vår stadskärna ska bli den mest attraktiva i sin storlek - samtidigt som alla kommundelar ska leva och hela kommunen utvecklas hållbart. 
Vår arbetsplats

Här leder du en avdelning med drygt 20 medarbetare och ansvarar för de tre områdena; investering, trafik och stadsutveckling. Utvecklings- och trafikavdelningen ansvarar för flera kompetensområden som stadsutveckling, kommundelsutveckling, hållbart resande, myndighetsfrågor, trafiksäkerhet och olika investeringsprojekt. Avdelningens medarbetare har en stor bredd av kompetenser, en jämn fördelning mellan könen och en spridning i ålder. Till din hjälp har du två erfarna verksamhetschefer som leder det dagliga arbetet och utvecklar sina respektive områden. Du är en av sex avdelningschefer i stadsbyggnadskontorets ledningsgrupp, en grupp som gemensamt ansvarar för den strategiska utvecklingen av kommunens samhällsbyggnad. 



Kontoret är centralt placerat, med goda buss- och tågförbindelser



Ditt nya arbete

Som chef för Utvecklings- och trafikavdelningen är du kommunens ansikte utåt för trafik- och stadsutvecklingsfrågor. Du har övergripande budget-, verksamhets- och personalansvar och leder avdelningen med ett tillitsbaserat men tydligt ledarskap. Tillsammans skapar du och verksamhetscheferna goda förutsättningar för medarbetarna och ni arbetar mot avdelningens och förvaltningens mål.



I din roll förväntas du skapa kontaktnät och bygga relationer med politik, övriga förvaltningar i vår kommun och externa parter inom näringsliv och offentlig sektor. Med intresse och engagemang driver du och deltar i förändringsarbete på kort och lång sikt. Du arbetar strategiskt för att nå uppsatta mål men stöttar även i operativa beslut.



Din kompetens

Vi vill att du som söker har högskoleexamen inom relevant område, gärna med inriktning mot trafik. Du har kunskap inom trafikområdet och har tidigare erfarenhet av arbete på strategisk nivå där du samordnat och lett komplexa projekt och strategiska processer inom trafik- och/eller stadsbyggnad. Har du dessutom erfarenhet av planeringsarbete på kommunal, regional och/eller statlig nivå så är det meriterande. Du har dokumenterat goda ledaregenskaper. 



Som person är du strategisk och lösningsorienterad. Eftersom arbetet innebär mycket samverkan och kontakt med såväl interna som externa parter behöver du ha en god samarbetsförmåga. Lyhördhet och en god kommunikativ förmåga är andra viktiga egenskaper, precis som förmåga att förändra inriktning när målen ändrar sig. Du är tydlig i din kommunikation och har en god analytisk förmåga.  



Vi erbjuder dig

Du erbjuds ett varierande, omväxlande och spännande arbete där du tillsammans med engagerade medarbetare har möjlighet att göra skillnad. 



Som anställd i Jönköpings kommun får du del av förmåner så som förkortad arbetstid under juni, juli och augusti, möjlighet att byta semesterdagstillägg mot extra semesterdagar, löneväxling till pension samt rabatt inom friskvård och träning. 



Bra att veta

Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. En första intervju planeras att genomföras under vecka 40 och 41. I rekryteringen kommer vi även att tillämpa testverktyg.  



I din ansökan vill vi att det finns personligt brev, ett CV samt att du bifogar annat relevant underlag för tjänsten såsom betyg/intyg som styrker din ansökan.

Vi önskar ha din ansökan senast den 1 oktober.

Vill du veta mer?

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Christina Stenberg, Stadsbyggnadsdirektör via e-post, christina.stenberg@jonkoping.se 



Fackliga representanter är:

Carlos Trischler, Sveriges ingenjörer, 036-10 51 77

Cecilia Jämsén Hultberg, Akavia, 036-10 37 37



Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som Utvecklings- och trafikchef på stadsbyggnadskontoret!

Ansök nu

Chef för Räddningstjänstens tekniska avdelning

Läs mer Jan 24
Rosenlund

Vill du vara med och utveckla Jönköping och bidra till ett tryggt och säkert samhälle? Är du dessutom tekniskt kunnig och har några års erfarenhet kan detta vara ett jobb för dig.

Vi söker dig som har ett genuint tekniskt intresse både inom fordonsteknik och inom IT-området. Du har förmåga att se helheten, har lätt för att samarbeta och behåller lugnet i pressade situationer. Andra viktiga egenskaper är att du har förmåga att skapa förtroende och är duktig på att bygga varaktiga relationer och nätverk.

Tekniska avdelningen, som består av 5 personer, är en stödfunktion inom räddningstjänsten. Arbetet består av att utföra servicereparationer och besiktning av fordon, upphandla materiel och fordon samt samordna och utföra förekommande service- och underhållsarbeten på räddningstjänstens byggnader och anläggningar.
I arbetet ingår kontakter med andra kommuner, myndigheter och företag i länet. Tillsammans med ledningsgruppen och medarbetare blir du en viktig del i att initiera projekt, samordna och driva utvecklingen inom Räddningstjänsten. Om du gillar utmaningar och drivs av att leda och utveckla verksamheten samt att coacha andra människor och se dem växa har du goda chanser att lyckas med detta jobb. Som ledare och chef kommer du ha verksamhets- budget-, och personalansvar.

Vi söker dig som

• har brandteknisk kunskap och god teknisk förståelse samt en gedigen IT-kompetens
• har några års ledarerfarenheter
• är utbildad brandingenjör med påbyggnad RUB, alternativt utbildning inom skydd mot olyckor med påbyggnad räddningsledning B, samt erfarenhet från arbete inom räddningstjänst eller annat arbete i politisk styrd organisation
• har körkort lägst B (krav)

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper

Vilka är vi?
Vi är en förvaltning i utveckling med ca 230 medarbetare. Vårt uppdrag är att bidra till ett tryggt och säkert samhälle i ett brett perspektiv, med högt ställda krav på att möta samhällets förväntningar. Vi har en trivsam arbetsmiljö med många drivna medarbetare med olika professioner och bakgrund.

Övrigt
Anställningen är placerad i säkerhetsklass och kräver svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen.

Upplysningar
Räddningschef Samuel Nyström, tfn 036-10 70 10
HR-konsult Stefan Lund, tfn 036-10 56 66
Facklig företrädare Sveriges ingenjörer, Christoffer Carmestedt (Brandingenjör), tfn 036-10 56 77
Facklig företrädare Vision, Håkan Grunditz (Brandmästare), tfn 036-10 58 94
Facklig företrädare Kommunal, Christian Ås (Brandman), christian.as@jonkoping.se

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som avdelningschef.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Randstad AB .

Montör till Husqvarna

Elektronikmontör
Läs mer Apr 24
Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad söker nu efter drivna och noggranna montörer för kommande behov i och runt om Jönköping. Har du tidigare erfarenhet från montering och produktion, kan detta vara en roll som passar dig! 
Vi söker dig som är motiverad och noggrann samt är öppen för att lära sig nya saker. För att trivas i rollen ska du trivas att arbeta i högt tempo och kunna arbeta såväl självständigt som i team med andra. Våra kunder har olika sätt att montera på beroende på vilken avdelning du är på, verktyg som används är t.ex skruvdragare och olika provutrustningar. Skriftliga instruktioner samt ritningar är underlag till monteringen.
Arbetet hos våra kunder är förlagt antingen dagtid 07.00-16.00 eller olika skifttider.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 
Urval kommer att ske löpande och kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vid frågor eller funderingar, kontakta konsultchef Johan Wallin på johan.wallin@randstad.se
OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt genom vår hemsida.
Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansvarsområden
Montering efter tider
Hel och del montering
Montering på line
Montering efter ritningar


Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet av montering är meriterande men inget krav
God kommunikativ förmåga i Svenska, både i tal och skrift.
B körkort och tillgång till bil


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Industriarbete i Ödeshög

Robotoperatör
Läs mer Apr 24
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på Randstad en engagerad och noggrann industriarbetare till vår kund i Ödeshög. Har du tidigare erfarenhet av produktion och montering? Trivs du i en dynamisk arbetsmiljö där kvalitet och precision är i fokus? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig!
Som industriarbetare kommer du att arbeta som maskinoperatör och/eller montör i en modern produktionsmiljö. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Montering och sammansättning av komponenter enligt ritningar och tekniska instruktioner
Övervakning och hantering av maskiner i produktionen
Kvalitetskontroller och uppföljning för att säkerställa att produkterna uppfyller kraven
Samarbete med teamet för att optimera arbetsflödet och produktionen

Tjänsten är på heltid hos vår kund i Ödeshög med skiftarbetstider under dag och kväll.
Urval kommer att ske löpande och kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vid frågor eller funderingar, kontakta konsultchef Johan Wallin på johan.wallin@randstad.se
OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt genom vår hemsida.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär.
Randstad är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet.

Ansvarsområden
Montering och sammansättning av komponenter enligt ritningar och tekniska instruktioner
Övervakning och hantering av maskiner i produktionen.
Kvalitetskontroller och uppföljning för att säkerställa att produkterna uppfyller kraven
Samarbete med teamet för att optimera arbetsflödet och produktionen


Kvalifikationer
Har tidigare erfarenhet av produktion, montering eller liknande industriellt arbete
Är noggrann, arbetsam och har en god problemlösningsförmåga
Trivs både med självständigt arbete och i team
Har teknisk förståelse och kan läsa ritningar och instruktioner
Har möjlighet att arbeta skift (dag- och kvällsskift)


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Truckförare

Truckförare
Läs mer Apr 15
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och ansvarstagande person med lagererfarenhet som är intresserad av att jobba under högsäsongen hos vår kund på Torsvik, då har vi jobbet för dig! 


Vi på Randstad söker nu dig som har erfarenhet av lagerjobb och gärna erfarenhet av att köra motviktstruck (B1) och/eller klämtruck för ett uppdrag under högsäsongen hos vår kund på Torsvik.
Du kommer att tillhöra ett mindre familjärt team så din samarbetsförmåga kommer att väga stort. 


I rollen som lagerarbetare kommer du att arbeta på kundens e-handel avdelning där du efter orderlistor kommer att plocka ordrar som skickas iväg till både privat- och företagskunder.


Du trivs även med att ha ett fysiskt arbete då tunga lyft förekommer. Du är en person som trivs med att ha stabila rutiner i ditt arbete.


Arbetet är på 2-skift så att kunna arbeta skift är ett måste. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Urval kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in ditt CV redan idag. Vid frågor eller funderingar, kontakta Talent Manager Johan Wallin på Johan.wallin@randstad.se


OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt genom vår hemsida.
Vi ser fram emot din ansökan!



Ansvarsområden
Packa pock plocka gods
E-handel
Truckkörning 


Kvalifikationer
Erfarenhet av att köra motviktstruck (B1)
Behärska svenska i både tal och skrift
Tidigare erfarenhet inom lager och logistik




Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Maskinoperatör till Husqvarna

Maskinoperatör, mekanisk verkstad
Läs mer Apr 14
Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad söker nu en driven och noggrann maskinoperatör för kommande behov i och runt om Jönköping. Som maskinoperatör spelar du en central roll i produktionsprocessen där dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att övervaka och underhålla maskiner samt utföra kvalitetskontroller.
Vi söker en erfaren och tekniskt kunnig medarbetare till teamet! I rollen kommer du att arbeta med robotteknik och CNC, och vi ser att du har erfarenhet av detta sedan tidigare. Du kommer även att ansvara för att mäta och kontrollera material, såsom att säkerställa produktens kvalitet och exakta mått.
Du ska ha erfarenhet från industriell verksamhet och trivs i en industrimiljö. Du ska ha truckkort, och det är viktigt att du behärskar svenska i både tal och skrift för att säkerställa korrekt kommunikation och instruktioner.
Tjänsten innebär att du arbetar på dag- eller tvåskift, därefter kommer det att övergå till 4-skift efter en månad. Traverskort är meriterande, men inget krav.
Om detta låter intressant, tveka inte att skicka in en ansökan!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Urval kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in ditt CV redan idag. Vid frågor eller funderingar, kontakta Talent Manager Selam Tesfamicael på selam.tesfamicael@randstad.se
OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt genom vår hemsida.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansvarsområden
Maskinunderhåll
Felsökningar och kvalitetskontroller


Kvalifikationer
Industrivana,
Maskinkunnig,
erfarenhet av kvalitetskontroll samt truckkort
Behärskar Svenska i både tal och skrift


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Ytbehandling/ maskinoperatör

Maskinoperatör ytbehandling av metall
Läs mer Apr 7
Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad söker nu en driven och noggrann operatör för ytbehandling för kommande behov i och runt om Jönköping. Med oss får du en varierad roll med fokus på precision och säkerhet i en dynamisk produktionsmiljö.
Du kommer arbeta på en trygg arbetsplats där du arbetar enligt kundens kvalitets- och miljömål, med personlig skyddsutrustning och ett starkt team vid din sida.
Tjänsten är en heltidstjänst, förlagd till 2-skift eller 4-skit. Start för uppdraget är lagt i maj men möjlighet för start tidigare finns.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 
Urval kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in ditt CV redan idag. Vid frågor eller funderingar, kontakta Talent Manager Selam Tesfamicael på selam.tesfamicael@randstad.se
OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt genom vår hemsida.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansvarsområden
Erfarenhet inom industriarbete och gärna ytbehandling, alternativt motsvarande utbildning.
God datorvana och analytisk förmåga. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem.
Goda kunskaper i svenska.
En självständig och kvalitetsinriktad inställning.
B körkort och tillgång till bil


Kvalifikationer
Lasta av och på produkter till ytbehandlingslinjerna.
Kvalitetskontroll av både inkommande och producerat gods.
Underhåll av processbad och hantering av kemikalier (utbildning i våra processer genomförs internt på plats).
Rapportering i affärssystem och programmering i styrdator.
Delta i förbättringsarbete och skapa lokala instruktioner.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Erfaren Maskinoperatör till Husqvarna

Maskinoperatör, mekanisk verkstad
Läs mer Apr 2
Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad söker nu en driven och noggrann maskinoperatör för kommande behov i och runt om Jönköping. Som maskinoperatör spelar du en central roll i produktionsprocessen där dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att övervaka och underhålla maskiner samt utföra kvalitetskontroller.
Vi söker en erfaren och tekniskt kunnig medarbetare till teamet! I rollen kommer du att arbeta med robotteknik och CNC, och vi ser att du har erfarenhet av detta sedan tidigare. Du kommer även att ansvara för att mäta och kontrollera material, såsom att säkerställa produktens kvalitet och exakta mått.
Du ska ha erfarenhet från industriell verksamhet och trivs i en industrimiljö. Du ska ha truckkort, och det är viktigt att du behärskar svenska i både tal och skrift för att säkerställa korrekt kommunikation och instruktioner.
Tjänsten innebär att du arbetar på dag- eller tvåskift, därefter kommer det att övergå till 4-skift efter en månad. Traverskort är meriterande, men inget krav.
Om detta låter intressant, tveka inte att skicka in en ansökan!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Urval kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in ditt CV redan idag. Vid frågor eller funderingar, kontakta Talent Manager Selam Tesfamicael på selam.tesfamicael@randstad.se
OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt genom vår hemsida.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansvarsområden
Maskinunderhåll
Felsökningar och kvalitetskontroller


Kvalifikationer
Industrivana,
Maskinkunnig,
erfarenhet av kvalitetskontroll samt truckkort
Behärskar Svenska i både tal och skrift


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu