Jönköping: Sales Engineer till Nordomatic

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sales Engineer till Nordomatic i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Är du en person med kunskap inom fastighetsautomation och-/eller styr- och reglerteknik? Vill du representera ett starkt varumärke som arbetar med energieffektivisering av fastigheter för att skapa en bättre värld för oss alla? Då har vi helt rätt tjänst för dig! Till Nordomatic söker vi nu en Sales Engineer med placering i Jönköping. Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!
Om Nordomatic
Nordomatic är en ledande innovatör inom fastighetsautomation och smarta lösningar. Med en passion för teknik och hållbarhet har vi över två decenniers erfarenhet av att leverera avancerade system som optimerar fastighetsdrift och förbättrar människors livskvalitet. Vi strävar efter att göra världen bekvämare, säkrare och mer energieffektiv genom att erbjuda skräddarsydda automationslösningar för fastigheter och företag. Vårt uppdrag är att skapa en smartare framtid.
För att få en bild av Nordomatic får du gärna läsa mer på Nordomatic https://nordomatic.com/se/
Därför vill man arbeta hos oss

Vi värdesätter våra medarbetares utveckling och utbildar kontinuerligt, internt och externt.


Stora möjligheter att utvecklas och växa internt.


Vi är en pionjär inom fastighetsautomation, du har en bred marknad med oändliga möjligheter.


Trevliga kollegor som lyfter varandra och en härlig arbetsmiljö som startar varje dag med frukost.


Om tjänsten
Som Sales Engineer hos oss på Nordomatic kommer du att spela en nyckelroll i att fortsätta utveckla våra redan etablerade samarbeten inom smarta automationslösningar för fastigheter. Du kommer att arbeta nära våra kunder för att förstå deras behov och erbjuda skräddarsydda lösningar som förbättrar energieffektiviteten och komforten i deras fastigheter. Det är en roll med möjlighet till stor variation i vardagen genom fokus på både försäljningsarbete, tekniska rådgivning samt kalkylering både utifrån platsbesök och inkommande förfrågningar. Stort fokus ligger på att utveckla och bibehålla positiva och professionella relationer med beställare och slutkunder genom en kompetent dialog. Du ingår i teamet för Affärsområdet Öst och rapporterar till Business Area Manager.
Arbetsuppgifter i huvudsak

Analysera förfrågningsunderlag och ritningar för att skapa detaljerade kalkyler


Ta fram kostnadsberäkningar och offerter


Samarbeta med projektledare och tekniker för att säkerställa att kalkylerna stämmer överens med projektens krav och mål


Identifiera och bedöma potentiella risker och möjligheter i projekten


Delta i möten med kunder och leverantörer för att diskutera tekniska och ekonomiska aspekter


Kvalifikationer

Utbildning inom fastighetsautomation eller inom relevant område (till exempel el-teknik eller Ventilation).


Erfarenhet / kunskap av fastighetsautomation och-/eller styr- och reglerteknik


Goda kunskaper i Excel


Strukturerad, noggrann och analytisk med ett öga för detaljer


God kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt, på svenska och engelska


Har du en bakgrund som exempelvis projektledare, installationssamordnare, tekniker, driftsättare eller elektriker ser vi positivt på detta.


Meriterande om du har erfarenhet av kalkylarbete inom exempelvis installationsbranschen


Du som person
Som person är du lösningsorienterad, serviceinriktad och förtroendeingivande. För att förstå kundens behov och utmaningar när det gäller energiförbrukning och miljöpåverkan är det av vikt att du kan kommunicera tekniska koncept på ett begripligt sätt. Vidare är du skicklig på att skapa långsiktiga kundsamarbeten och bygga starka relationer. Du trivs som allra bäst när du verkar som en samarbetspartner och arbetar nära dina kunder. Till dina egenskaper hör även att du är en strukturerad person med ett arbetssätt som präglas av planering och eget ansvar. Du är en sann lagspelare som alltid gör sitt yttersta för att teamet tillsammans ska nå nya höjder!
Hos oss får du bidra till smarta och hållbara lösningar inom fastighetsautomation och bli en del av ett företag i framkant. Vill du göra skillnad och bidra till att göra världen mer hållbar, säker och energieffektiv, då är detta tjänsten för dig!
Bra för dig att veta

Omfattning: Heltid


Arbetstider är förlagda på kontorstider måndag till fredag, med möjlighet till flex


Önskat startdatum: Enligt överenskommelse



Vid eventuella frågor kontakta Poolias Rekryteringskonsulter: Jonna Jonsson: jonna.jonsson@poolia.se - 072-177 52 68 eller Linnea Broman: Linnea.Broman@poolia.se - 072 078 83 17. Vecka 28-30 ber vi dig ta kontakt med Signe.lindquist@poolia.se - 076- 883 83 93.

VÅR REKRYTERINGSPROCESS:
I denna process kommer vi att påbörja intervjuer först v. 31, då för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester och referenstagning. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Fastighetsingenjör

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Fastighetsingenjör.

Internationella handläggare fastighetsinstallation

Läs mer Jul 11
Företagsbeskrivning


AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.




Jobbeskrivning


Vårt affärsområde Buildings är med över 1500 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetssektorn. Vi skapar hållbara, byggnadsrelaterade teknik- och designlösningar för fastighetsägare, entreprenörer och industri. Med utgångspunkt i våra kvalitativa erbjudanden och produkter tillsammans med fokus på tillväxt, hållbarhet och digitalisering, ser vi många möjligheter och ljust på framtiden.
Vi söker nu över hela landet, handläggare inom fastighetsinstallation för att möta behovet hos oss i uppdrag med internationell karaktär. Kolla gärna på vår lista med kontor för att hitta just din framtida arbetsplats: Kontor i Sverige.
I uppdraget ingår att handleda och samordna alla teknikslag som finns inom AFRY Buildings: Konstruktion, VVS, el, tele, brand, energieffektivisering och så vidare. Det kan till exempel handla om att upprätta tydliga projektplaneringar, budgetar samt vara en tydlig ledare för kollegor och kunder.
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta handlägga allt från mindre till större projekt och kommer emellanåt kräva en del utlandsvistelse. Då våra kunder och kollegor kommer från alla delar av världen sker kommunikationen både på svenska och engelska. Ibland kan du behöva avlasta avdelningen som Projektör och/eller Handläggare.

Med denna tjänst finns stor möjlighet att sätta sin prägel på rollen och bidra till en positiv utveckling i ett expansivt skede!




Kravspecifikation


Som person har du höga ambitioner och vill utveckla både dig själv och tekniken i ett varmt engagerat gäng. Du har högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning med inriktning mot något av våra teknikområden. Vi är också öppna för dig som har anskaffat liknande kunskap genom yrkeserfarenhet i stället.
Du har minst 10 års erfarenhet inom yrken relevant för rollens discipliner, gärna från konsult- eller entreprenadverksamhet. Vi förutsätter att du har god systemförståelse för ditt område samt kan sätta din roll i ett större sammanhang. Tidigare erfarenhet är meriterande men ett driv att lära och utveckla sin förmåga att samordna internationella resurser är ett krav.
Vi är ett internationellt företag, därför är det ett krav att du behärskar det svenska och engelska språket muntligt såväl som i skrift för att svara mot våra kunders behov.
Vi har behov av en strukturerad person som gillar utmaningar. Du vill utveckla din förmåga att skapa internationella relationer med både kunder och kollegor. Oavsett roll i uppdraget, ställer du tid och kostnad i relation till projektets budget, identifierar möjligheter för en gynnsam affär, tar mod till att diskutera ekonomi med kunder och gör realistiska kalkyler baserat på förfrågningsunderlag.




Ytterligare information


Placeringsort enligt överenskommelse, du hittar alla våra kontor här: Kontor i Sverige.
Sista ansökningsdag 2024-09-02. På grund av semestertider kan svar dröja längre än vanligt.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktperson för frågor:
Anders Fritzon, Marknadsområdeschef Center of Excellence
anders.fritzon@afry.com
Den här rekryteringen sköts internt av oss på AFRY och vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Fastighetsingenjör till Corem Jönköping

Läs mer Feb 5
Vi på Corem förvärvar, förvaltar och förädlar fastigheter i attraktiva lägen i Sverige, Danmark och USA. Vi har ett långsiktigt perspektiv där vi förvaltar fastigheter med egen personal i syfte att vara en riktigt bra affärspartner till våra hyresgäster.

Vi söker dig som vill arbeta brett med teknik och energi i våra fastigheter i Jönköping och Borås. Dina arbetsuppgifter omfattar allt från att ta emot serviceanmälningar och hjälpa hyresgäster till att ansvara för energioptimering och energiuppföljning. Du inspireras av att få arbeta praktiskt i våra fastigheter och även ansvara för driftsystem och säkerställa att vi arbetar mot våra energimål.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

- Aktivt arbeta med energieffektivisering och energiuppföljning

- Ansvara för myndighetsbesiktningar och myndighetsrapportering

- Ansvara för serviceanmälan och hjälpa våra hyresgäster

- Ansvara för tillsyn, skötsel samt reparationer o underhåll i våra fastigheter

- Delta i budget- och uppföljningsarbete samt ta fram tekniska underhållsplaner

För att trivas i rollen tror vi att du har en bakgrund som fastighetstekniker/drifttekniker där du med fördel har utbildat dig vidare inom energiområdet. Du är tekniskt lagd och van vid att arbeta med olika typer av systemstöd och digitala lösningar. Då enheten är liten är det viktigt att du är prestigelös, lösningsfokuserad och beredd på att hjälpa till där det behövs.

Vi ser gärna att du har:

- YH/KY utbildning som Fastighetsingenjör

- Erfarenhet från liknande roll inom fastighetssektorn

- Hög social kompetens och känsla för service

- B Körkort, vilket är ett krav

Vårt erbjudande:

Vi erbjuder dig ett brett arbetsfält med intressanta frågor och fastigheter i ett av Nordens ledande fastighetsbolag. Mer info om oss, våra medarbetare och fastigheter finns på corem.se.

Sista ansökningsdag är 3 mars. Urval och intervjuer kan ske löpande varför tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in ditt CV och personliga brev redan idag! Har du frågor är du välkommen att kontakta Affärsenhetschef Ulrik Rosklint 072-319 95 00 eller HR Business Partner Lina Bergman på 010- 482 70 04.

Ansök nu

UNDERHÅLLSTEKNIKER Fastighet – Nobia i Jönköping

Läs mer Dec 21
Nobia, Europas ledande köksspecialister med 17+ varumärken, inklusive Marbodal, HTH, Magnet och Sigdal, befinner sig i den mest ambitiösa perioden i företagets historia och söker nu Underhållstekniker med inriktning fastighetsunderhåll.

Är du intresserad av att vara med i processen att inrätta en toppmodern underhållsfunktion i en greenfield-verksamhet? Föredrar du att arbeta i en operativ roll med frihet under ansvar? Här finns en enastående möjlighet att verkligen vara med från start när Nobia bygger en av Europas mest avancerade fabriker för kök i Jönköping. Nobia investerar i förstklassig utrustning och räknar med att nå full kapacitet 2024. I rollen som Underhållstekniker kommer du att ingå i ett litet nystartat team som arbetar med att modernisera, effektivisera och optimera alla aspekter av de underhållstekniska processerna. Välkommen att följa med oss ??på denna resa!

Om Tjänsten

Som vår nya Underhållstekniker kommer du ingå i fabrikens Underhållsfunktion med inriktning fastighetsunderhåll och kommer inledningsvis att i nära samarbete med projektteamet i Jönköping att bygga upp och bidra till den nya fabrikens underhållsarbete. Ansvaret övergår sedan till att säkerställa högsta möjliga driftsäkerhet, tillgänglighet och produktionskapacitet genom att genomföra underhållsaktiviteter enligt fastställda rutiner och tidsplaner samt bidra till ständiga förbättringsarbeten.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Förebyggande underhåll av elektrisk/mekanisk utrustning på centrala system
• Felsökning av utrustning rörande fastighet
• Underhåll som berör fastigheten och dess infrastruktur
• Delta i ansvarsgrupper och ständiga förbättringsarbeten

Du har grundläggande förståelse för underhållets funktion och syfte och du gillar problemlösning. Engelska i tal och skrift är meriterande, likaså truckkort, Heta Arbeten, traverskort samt mobila arbetsplattformar

Exempel på vad du kan ha med dig in i rollen (Underhållstekniker Fastighet)

• Grundläggande kunskaper om förekommande centrala system i en modern fabrik

(som t.ex. tryckluft, ventilation, utsug, befuktning, elkraft)

• Erfarenhet av SBA(systematiskt brandskyddsarbete) gällande brandlarm, sprinkler mm.
• Kunskaper i styr och reglerteknik
• Erfarenhet i Installations lågspännings el

• Hantering av vanligt förekommande fordon för fastighetsskötsel t.ex. hjullastare, redskapsbärare, truck/lastfordon

• Viss erfarenhet i att hantera de flest förekommande verkstadsmaskiner i en serviceverkstad
• Har kunskaper i att läsa och förstå dokumentation och ritningsunderlag

Har du en relevant utbildning är det meriterande men inget krav, vi lägger större vikt på dina personliga egenskaper och tidigare erfarenheter.

Du kommer att trivas här om du

• Vill arbeta i ett tvärfunktionellt sammanhang och stödja kollegor att arbeta bra tillsammans
• Är trygg vid att på egenhand lösa behövda arbetsuppgifter
• Har en fördomsfri personlighet och tänker "utanför boxen" med utgångspunkt från intressenternas behov
• Lyssna på och acceptera olika åsikter och åsikter; proaktivt dela kunskap och aktivt visa och skapa öppenhet inom teamet
• Är en bra lagspelare och bidrar till en säker, trivsam och rolig arbetsplats

Varför arbeta i Nobia?

På Nobia designar vi kök för livet. För oss betyder det att vi utvecklar väldesignade, vackra och känslomässigt konceptualiserade kök som talar till våra kunders hjärtan och sinnen. Kök som möjliggör en hållbar livsstil och minskad klimatpåverkan. Vi är femton starka lokala varumärken som drar nytta av fördelarna med att arbeta tillsammans. Med verksamhet som omfattar hela värdekedjan från design till installation, drivs vi av en gemensam ambition att leda vägen inom design och hållbarhet i vår bransch. Tillsammans bildar vi Europas ledande köksspecialist.

På Nobia har vi en företagskultur där vi stöttar, litar på och respekterar varandra och där vi gör det möjligt för människor att nå sin fulla potential och uppnå personlig och professionell tillväxt. Vi tror på tvärfunktionellt samarbete och att dela bästa praxis över hela gruppen.

Om rekryteringsprocessen

För att hjälpa oss placera rätt personer i rätt roll tror vi på vetenskapsbaserade och rättvisa bedömningsmetoder. Vi följer en kompetensbaserad, strukturerad intervjuprocess där dina färdigheter, erfarenheter och egenskaper relevanta för rollen och Nobia kommer att bedömas. Som en del av vår rekryteringsprocess används tester före anställning för att hjälpa oss att öka vår rekryteringsframgång genom att identifiera de kandidater som med största sannolikhet kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen. Vi är medvetna om att det finns två parter som fattar ett beslut i denna process och välkomnar dig att ställa alla frågor du kan ha i något skede av processen.

Vi ber dig skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-01-31. För frågor om tjänsten, kontakta Underhållsledare Fastighet Tibor Vislind, (tibor.vislind@nobia.com) alternativt Underhållschef Johan Rydström, (johan.rydstrom@nobia.com). Du behöver inte bifoga personligt brev, det räcker med ett enklare CV eller länk till LinkedIn-profil.

Vi ser fram emot att höra av dig!

Vi söker duktiga medarbetare som kan tillföra värde till vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska kunna utvecklas på våra arbetsplatser, oavsett kön, ålder, etnicitet, sexuell läggning, religion eller funktionsnedsättning.

Ansök nu

Facility Engineer

Läs mer Sep 22
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel.
Vårt sortiment?omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin.
Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder.
Fastighetsavdelningen på Husqvarna ansvarar för förvaltning och underhåll av alla Husqvarnas anläggningar i Norden. Avdelningens styrka ligger i den tekniska och breda kompetensen i att underhålla och sköta en mängd olika fastighetssystem. Fastighetsavdelningen strävar mot att vara en effektiv och professionell organisation som ser till att vår operativa verksamhet har ändamålsenliga lokaler samt bra service avseende funktion, miljö, ekonomi och säkerhet. Nu söker vi efter en ny kollega till vårt team där du kommer ingå i ett arbetslag som arbetar med byggnationer, installationer och att säkerställa att vi har bästa möjliga ändamålsenliga lokaler.
?Vad vi kan erbjuda dig
Du kommer till ett team med en bra gemenskap som i nära samarbete med varandra aktivt arbetar för att förbättra upplevelsen i våra anläggningar för våra kollegor ute i organisationen. Hos oss kommer du att få möjligheten att utveckla dina intressen kring teknik i en omväxlande och spännande miljö med fastigheterna i Norden som ansvarsområde.
Du kommer att arbeta efter principen?”frihet under ansvar”?där ditt eget driv och dina egna ambitioner sätter gränserna för din utveckling. Du kommer i rollen, genom de projekt du driver, också att få möjligheten att göra verklig skillnad för våra kollegor ute i organisationen.?Vi som funktion befinner oss också i en spännande utvecklingsfas där du får en möjlighet att påverka på riktigt och sätta din prägel på vårt framtida arbete.?
Om rollen
Som fastighetsingenjör hos oss kommer du till stor del att arbeta i projektform vilket innebär att du har ett stort ansvar för att driva dessa, vare sig det rör sig om stora eller små projekt, i mål. För att kunna säkerställa bästa möjliga service och resultat förväntas du att aktivt och nära arbeta med våra interna kollegor samt våra externa leverantörer. Rollen innebär ett operativt ansvar genom de olika projekten men präglas också av ett strategiskt förhållningssätt med ständiga förbättringar i fokus där energieffektiviseringar är en viktig del i arbetet. Stor vikt läggs på planering av underhåll av fastighetsavdelningens olika system exempelvis värme- och kylsystem. Det är ett intressant jobb i högt tempo med ständig variation.
Om dig
För att lyckas i den här rollen tror vi att du har en ingenjörsutbildning inom VVS/energisystem alternativt innehar likvärdiga kunskaper förvärvat genom arbetserfarenhet. Erfarenhet från några års arbete inom relevant område (exempelvis som projektledare) är meriterande. Du förväntas även ha goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.
Som person är du serviceinriktad, strukturerad och tycker det är kul att leda projekt och har en inre drivkraft och nyfikenhet. Du är initiativtagande, bra på att kommunicera och ser det som en möjlighet att kunna vara med och påverka på avdelningen och företaget.
Placeringsort Huskvarna, resor kan förekomma.
?Din ansökan
Kan du se dig själv i rollen och som en del i vårt team? Då är du välkommen att skicka in din ansökan! Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Patrik Magnusson: patrik.magnusson@husqvarnagroup.com.
Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Josephine Tjernlund: josephine.tjernlund@husqvarangroup.com
Fackliga representanter
Soili Johansson – Unionen,?soili.johansson@husqvarnagroup.com? alternativt Fredrik Lindström - Sveriges Ingenjörer/Akademikerföreningen (Fredrik företräder samtliga Saco-förbund),?fredrik.lindstrom@husqvarnagroup.com.
Vad händer efter din ansökan?
När sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB .

Intresseanmälan för tjänster inom ekonomi i Jönköping

Ekonomikonsult
Läs mer Sep 13
Är du en driven och nyfiken ekonom med 0-5 års erfarenhet som söker nya utmaningar? Vi söker nu ekonomer till olika roller i Jönköpings län in för kommande uppdrag hos våra kunder. Oavsett om du är nyutexaminerad eller har några års erfarenhet, kan vi ha den perfekta rollen för dig!

Genom att skicka in ditt intresse via denna annons öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar. Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Om tjänsten
Konsultuppdragen förekommer i hela Jönköpings län. Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov men vanligt förekommande önskemål på kunskap är följande:

- Löpande bokföring och kontering
- Utarbeta och granska månads- och årsbokslut
- Hantera kund- och leverantörsreskontra
- Förbereda och granska skattedeklarationer
- Genomföra finansiella analyser och rapporter
- Utvärdera ekonomiska resultat och trender
- budgetering och prognosarbete
- Hantera fakturering och betalningar
- Utföra avstämningar av bankkonton
- Assistera med bokföring och ekonomiska rapporter
- Supporta redovisningsteamet i olika administrativa uppgifter



Vem är du?
- Du har en relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller finans
- Grundläggande erfarenhet av ekonomiska arbetsuppgifter (beroende på roll)
- God analytisk förmåga och noggrannhet
- Starka kommunikativa och organisatoriska färdigheter
- Förmåga att arbeta både självständigt och i team

Är du intresserad av att vara en del av Poolia Jönköping och vårt nätverk av attraktiva arbetsplatser. Skicka in din intresseanmälan idag!

Om verksamheten
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens.

Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till Isabella, Rebecca eller Alexandra som är våra konsultchefer och din närmaste kontakt ute på uppdragen.

Vi kommer att kontakta dig om vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Vi ser fram emot att prata med dig!

Ansök nu

Ekonomiassistent till Addbrand

Ekonomiassistent
Läs mer Sep 26
Vill du bli en värdefull del av Addbrands ekonomiteam? Har du erfarenhet av kund eller levreskontra och är nyfiken på en lite bredare roll? Då kan detta vara rätt roll för dig! Addbrand söker nu en Ekonomiassistent som kommer ansvara för kundreskontran för tre bolag inom koncernen samt arbeta med koncernens leverantörsreskontror. Här erbjuds en spännande möjlighet där du blir du en del av ett företag med ett starkt fokus på kundrelationer och tillväxt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Bankeryd där du blir direkt anställd av Addbrand. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Det här är Addbrand
Addbrands vision är att vara den ledande grossisten i Norden på trycksaker. De arbetar med kuvert, lätta emballage, exponeringsprodukter och med mängder av andra pappersprodukter. Dessa säljer de till det ”grafiska mellanledet” som för Addbrand innebär grafiska företag, kontorsvarubolag, promotion företag och reklambyråer i hela Norden.
För att nå bolagets mål och kunna serva deras partners med fler produkter arbetar Addbrand kontinuerligt med att bredda sortimentet. Genom att lyssna på återförsäljare, samtidigt som de hela tiden skannar av marknaden efter passande produkter, ser Addbrand till att ha en ständigt växande produktportfölj. Detta ihop med nya kunder och målet att förvärva inom branschen är grunden i Addbrands mål om ständig tillväxt. Omsättningen i koncernen 2023 var ca SEK 335 miljoner och totalt har koncernen ca 100 anställda. Addbrand finns i Bankeryd (SE), Stockholm (SE), Göteborg (SE), Svedala (SE), Drammen (NO) och Vejle (DK).
Om tjänsten
Som Ekonomiassistent kommer du vara en del av Addbrands ekonomiavdelning som idag består av en grupp härliga kollegor på fyra personer. Här får du vara en del av en positiv och energifylld arbetsmiljö där samarbete och glädje är nyckeln till framgång.
I din roll kommer du huvudsakligen att ansvara för kund- och leverantörsreskontran men även arbeta en del med löpande bokföring. Vidare kommer du vara en viktig del av Addbrands förbättringsarbete och tillsammans med övriga i teamet bidra till att uppdatera rutiner och arbetssätt för att skapa ännu mer effektiva och smidiga processer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Ansvara för kundreskontra och påminnelsehantering


Arbeta med leverantörsreskontra i tätt samarbete med inköpsavdelningen


Löpande redovisning och avstämning av konton


Uppdatera och följa rutiner för reskontrahantering


Säkerställa att gällande lagkrav följs inom ekonomiområdet


 Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du har:


Eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi


Några års erfarenhet av arbete med kund- eller leverantörsreskontra. Meriterande om du tidigare arbetat med redovisning


Stort intresse för system och goda kunskaper i Excel


Behärskar det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift


Personliga egenskaper:
Som person är du noggrann, trygg i dig själv och känner en stark ansvarskänsla för ditt arbete. Du har hög integritet och trivs i samarbete med andra. Du behöver inte vara expert inom området, men det är viktigt att du har ett stort intresse för siffror och att du är villig att utvecklas inom området. För att lyckas så bra som möjligt i denna roll är det viktigt att du är en ansvarstagande och lösningsorienterad person som alltid är mån om att hitta de bästa lösningarna för våra kunder. Vidare trivs du som allra bäst när du får arbeta i en föränderlig miljö där teamwork är centralt.
På Addbrand får du arbeta i en familjär miljö med ett starkt samarbetsklimat, där vi ser flexibilitet och lösningsfokus som nycklar till framgång. Här erbjuds du en inspirerande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas både professionellt och personligt.
Bra för dig att veta

Placeringsort är på huvudkontoret i Bankeryd.


Du rapporterar till Ekonomichef.


Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Linnea Broman på 072-078 83 17.

Ansök nu

Controller till produktionsbolag i Tranås

Controller
Läs mer Okt 4
Är du en driven och analytisk Controller med goda redovisningskunskaper? Är det dags för en ny utmaning? För kunds räkning söker vi en nyckelroll till ekonomiteamet. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 80% via Poolia, med start i slutet av oktober/början av november och väntas pågå under minst ett år.
Urval sker löpande, välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I denna roll stöttar du verksamhetsområdena produktion, underhåll, fastighet och kvalitet. Du är en nyckelperson i budget- och prognosarbetet, kostnadskontroll, samt framtagning av nyckeltal och rapporter till den operativa verksamheten. Vidare innebär tjänsten framför allt att:
• Vara delaktighet i löpande redovisning framförallt avseende lager och anläggningstillgångar.
• Ansvara för lagerredovisning, lagerinventering och artikelkalkylering.
• Stötta vid månadsbokslut och årsbokslut tillsammans med dina kollegor på ekonomiavdelningen.
• Medverkan i ett omfattande ERP-projekt som kan innebära en uppgradering eller byte av system.
Uppdraget är på 80 % med placering i Tranås. Vi ser gärna att du är på plats fyra dagar i veckan för att maximera ditt stöd till den operativa verksamheten. Det finns möjlighet att arbeta på distans en dag i veckan.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har följande:
• Systemvana och mycket goda kunskaper i Excel.
• Redovisningsbakgrund och erfarenhet av att ha arbetat med bokslut kopplat till lager och anläggningstillgångar.
• God förmåga att sätta dig in i ERP-system och analysera transaktioner.
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Vidare är du en analytisk person som har en känsla för detaljer. Du trivs i samarbete med andra likväl som du tar ett stort eget ansvar för att driva ditt eget arbete framåt. Därtill gillar du att stötta och kommunicera med operativa chefer för att hitta lösningar som gynnar verksamhetens utveckling.

Om verksamheten
Som konsult på Poolia får du tillgång till ett brett nätverk av uppdragsgivare i hela Jönköping län. Det är en perfekt möjlighet för dig som vill utvecklas och göra karriär snabbt genom olika konsultuppdrag. På Poolia i Jönköping har vi gedigen erfarenhet av just roller inom ekonomi och samverkar därmed med många intressanta bolag, stora och välkända, likväl som de mindre spännande bolagen som är i framfart.

Som konsult har du självklart kollektivavtal och friskvård. Därtill arrangeras konsultträffar varje halvår där du kan nätverka med andra konsulter och utbyta erfarenheter. Som konsult får du även en dedikerad konsultchef som följer din resa hos, tillgänglighet är viktigaste fokus efter din arbetsmiljö och trivsel.

Låter detta intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss på Poolia redan idag!

Ansök nu

Rekryteringskonsult till Poolia Jönköping

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Sep 27
Vill du representera ett av rekryterings- och bemanningsbranschens mest välkända varumärken och bli en del av ett framgångsrikt kontor med stark teamkänsla? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Poolia Jönköping förstärker kontoret med ytterligare en affärsfokuserad Rekryteringskonsult.

Vi söker dig som har erfarenhet av rekrytering, försäljning eller ledarskap och som vill utvecklas i en inspirerande roll som Rekryteringskonsult. Hos oss får du arbeta i ett framåtblickande och öppet team som delar din passion för samarbete och utveckling.

Som Rekryteringskonsult hos Poolia är affärsfokus, relationsbyggande och att förstå människors potential centrala delar av din vardag. Du kommer att ansvara för hela rekryteringsprocesser – från att identifiera nya affärsmöjligheter till att matcha rätt kandidater med rätt uppdrag. Din förmåga att skapa förtroende och bygga starka kundrelationer kommer vara avgörande för framgång i rollen.

Som en extra bonus får du arbeta från vårt kontor i Jönköping, med en oslagbar utsikt över Vättern som garanterat kommer att inspirera dig varje dag.

Ansök redan idag och bli en del av ett vinnande team!


Om tjänsten
Som Rekryteringskonsult på Poolia Jönköping får du ett helhetsansvar för dina uppdrag, där du arbetar affärsinriktat och relationsbyggande med både kunder och kandidater. Du kommer att ha en central roll i hela rekryteringsprocessen där din arbetsdag kan bestå av bland annat möten med befintliga kunder, intervjuer och teståterkopplingar med kandidater, bearbetning av potentiella nya kunder samt uppföljning av genomförda rekryteringar.

För att vara en framgångsrik Rekryteringskonsult krävs det att du har en förmåga att snabbt identifiera och förstå kunders behov, samtidigt som du effektivt kan matcha dem med rätt kandidater. Du behöver vara skicklig på att navigera och bygga förtroendefulla relationer, både på chefsnivå och med potentiella kandidater. Din förmåga att arbeta strukturerat och hantera flera parallella processer kommer vara avgörande för att trivas i rollen.

Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med Researcher, Rekryteringskonsulter, Säljare och Konsultchefer, där vi stöttar och lyfter varandra för att nå framgång tillsammans. Rollen innebär också att vara en rådgivande partner till dina kunder, där du med din expertis vägleder dem i att fatta välgrundade beslut kring rekrytering och bemanning.

Vi erbjuder en arbetsmiljö som är både flexibel och utvecklande, där du får möjlighet att växa och aktivt bidra till både din egen, teamets och dina kunders framgång. Du har också tillgång till marknadens bästa digitala verktyg, vilket hjälper dig att arbeta både snabbt och precist i alla delar av rekryteringsprocessen.


Vem är du?
Vi söker dig som är nyfiken, driven och målmedveten. Du trivs med att arbeta i en miljö där tempot är högt och du har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Du har erfarenhet av rekrytering/bemanning, ledarskap eller försäljning, samt relevant högskoleexamen. Därtill motiveras du av affärer och resultat, samt av att skapa värdefulla relationer med både kunder och kandidater.

Vi på Poolia drivs och arbetar ständigt efter våra värderingar - Passion & Execution. För att vara en del av vårt team behöver du alltså känna passion för det du gör och är bra på. Du behöver också ha förmågan att omvandla din inre glöd till utförande och resultat för att på så sätt vara med på vår fortsatta framgångsresa här på Poolia Jönköping.

Välkommen att bli en del av vårt härliga team! //Alexandra, Andreas, Halima, Isabella, Jennie, Linnea, Rasmus och Rebecca

• Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid.
• Arbetstider är förlagda måndag-fredag 8.00-16.30 med möjligheter till flex
• Placering: Norra Strandgatan 4 i Jönköping med en vacker utsikt över Vättern.
• Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Rebecca Levinsson på Poolia Jönköping på rebecca.levinsson@poolia.se


Om verksamheten
Hos oss hittar du de bästa medarbetarna och de bästa jobben – och vi hjälper dem att hitta varandra genom att matcha rätt kandidat mot rätt uppdrag. Genom mer än 30 års erfarenhet, specialisering, arbetsmetodik och vårt engagemang har vi lärt oss vad rekrytering och uthyrning av chefer och specialister innebär. Som konsult- och rekryteringsföretag bidrar vi till våra kunders framgång genom engagerad och kvalificerad kompetens.

Vi erbjuder dig en härlig arbetsplats i ett trevligt team där det finns stora möjligheter att växa vidare och utvecklas. Det är människorna som gör Poolia och det är de som är den viktigaste tillgången för oss. Därför vill vi göra allt för att du ska trivas, utvecklas och må bra. Vi ska helt enkelt vara branschens bästa arbetsgivare. Tillsammans med dig vill vi fortsätta att göra det vi är bäst på – att hitta rätt individ på rätt plats, alltid!

Ansök nu

Rekryteringskonsult till Poolia Jönköping

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Sep 26
Vill du representera ett av rekryterings- och bemanningsbranschens mest välkända varumärken och bli en del av ett framgångsrikt kontor med stark teamkänsla? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Poolia Jönköping förstärker kontoret med ytterligare en affärsfokuserad Rekryteringskonsult.

Vi söker dig som har erfarenhet av rekrytering, försäljning eller ledarskap och som vill utvecklas i en inspirerande roll som Rekryteringskonsult. Hos oss får du arbeta i ett framåtblickande och öppet team som delar din passion för samarbete och utveckling.

Som Rekryteringskonsult hos Poolia är affärsfokus, relationsbyggande och att förstå människors potential centrala delar av din vardag. Du kommer att ansvara för hela rekryteringsprocesser – från att identifiera nya affärsmöjligheter till att matcha rätt kandidater med rätt uppdrag. Din förmåga att skapa förtroende och bygga starka kundrelationer kommer vara avgörande för framgång i rollen.

Som en extra bonus får du arbeta från vårt kontor i Jönköping, med en oslagbar utsikt över Vättern som garanterat kommer att inspirera dig varje dag.

Ansök redan idag och bli en del av ett vinnande team!


Om tjänsten
Som Rekryteringskonsult på Poolia Jönköping får du ett helhetsansvar för dina uppdrag, där du arbetar affärsinriktat och relationsbyggande med både kunder och kandidater. Du kommer att ha en central roll i hela rekryteringsprocessen där din arbetsdag kan bestå av bland annat möten med befintliga kunder, intervjuer och teståterkopplingar med kandidater, bearbetning av potentiella nya kunder samt uppföljning av genomförda rekryteringar.

För att vara en framgångsrik Rekryteringskonsult krävs det att du har en förmåga att snabbt identifiera och förstå kunders behov, samtidigt som du effektivt kan matcha dem med rätt kandidater. Du behöver vara skicklig på att navigera och bygga förtroendefulla relationer, både på chefsnivå och med potentiella kandidater. Din förmåga att arbeta strukturerat och hantera flera parallella processer kommer vara avgörande för att trivas i rollen.

Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med Researcher, Rekryteringskonsulter, Säljare och Konsultchefer, där vi stöttar och lyfter varandra för att nå framgång tillsammans. Rollen innebär också att vara en rådgivande partner till dina kunder, där du med din expertis vägleder dem i att fatta välgrundade beslut kring rekrytering och bemanning.

Vi erbjuder en arbetsmiljö som är både flexibel och utvecklande, där du får möjlighet att växa och aktivt bidra till både din egen, teamets och dina kunders framgång. Du har också tillgång till marknadens bästa digitala verktyg, vilket hjälper dig att arbeta både snabbt och precist i alla delar av rekryteringsprocessen.


Vem är du?
Vi söker dig som är nyfiken, driven och målmedveten. Du trivs med att arbeta i en miljö där tempot är högt och du har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Erfarenhet av rekrytering/bemanning, ledarskap eller försäljning är önskvärt, men viktigast är att du har rätt inställning och en vilja att utvecklas. Därtill motiveras du av affärer och resultat, samt av att skapa värdefulla relationer med både kunder och kandidater.

Vi på Poolia drivs och arbetar ständigt efter våra värderingar - Passion & Execution. För att vara en del av vårt team behöver du alltså känna passion för det du gör och är bra på. Du behöver också ha förmågan att omvandla din inre glöd till utförande och resultat för att på så sätt vara med på vår fortsatta framgångsresa här på Poolia Jönköping.

Välkommen att bli en del av vårt härliga team! //Alexandra, Andreas, Halima, Isabella, Jennie, Linnea, Rasmus och Rebecca

• Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid.
• Arbetstider är förlagda måndag-fredag 8.00-16.30 med möjligheter till flex
• Placering: Norra Strandgatan 4 i Jönköping med en vacker utsikt över Vättern.
• Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Rebecca Levinsson på Poolia Jönköping på rebecca.levinsson@poolia.se


Om verksamheten
Hos oss hittar du de bästa medarbetarna och de bästa jobben – och vi hjälper dem att hitta varandra genom att matcha rätt kandidat mot rätt uppdrag. Genom mer än 30 års erfarenhet, specialisering, arbetsmetodik och vårt engagemang har vi lärt oss vad rekrytering och uthyrning av chefer och specialister innebär. Som konsult- och rekryteringsföretag bidrar vi till våra kunders framgång genom engagerad och kvalificerad kompetens.

Vi erbjuder dig en härlig arbetsplats i ett trevligt team där det finns stora möjligheter att växa vidare och utvecklas. Det är människorna som gör Poolia och det är de som är den viktigaste tillgången för oss. Därför vill vi göra allt för att du ska trivas, utvecklas och må bra. Vi ska helt enkelt vara branschens bästa arbetsgivare. Tillsammans med dig vill vi fortsätta att göra det vi är bäst på – att hitta rätt individ på rätt plats, alltid!

Ansök nu

Fastighetschef till Fagerhults Belysning

Fastighetschef/Fastighetsdirektör
Läs mer Okt 7
Vill du vara med och bidra till en mer hållbar och ljusare framtid för både människor och vår omvärld? Vill du vara en del av ett företag som både har en väldigt stark lokal närvaro i bygden men samtidigt verkar på en internationell arena? Lockas du av möjligheten att ta helhetsansvar för Fagerhults fastigheter och att arbeta med utveckling av både medarbetare och fastigheter? Då kan detta vara helt rätt roll för dig! Hos norra Europas största belysningskoncern skapas hela tiden nya belysningslösningar i teknikens framkant och nu söker vi en Fastighetschef som tillsammans med oss vill fortsätta driva utvecklingen framåt på Fagerhults Belysning!
Om tjänsten
I rollen som Fastighetschef hos oss på Fagerhult är du ytterst ansvarig för all drift, underhåll och utveckling för Fagerhults fastigheter i Habo. Ytan som utgör de olika fastigheterna är på 50 000m2 och omfattar både fabriks- och kontorsdelar. Du har helhetsansvaret för samtliga byggnadsinvesteringar, vilket innebär att du har ett brett och nära samarbete med entreprenörer och leverantörer i fastighetsrelaterade frågor. Därtill ansvarar du även för bland annat brandskydd, skalskydd och inpassering. Du ansvarar även för att säkerställa att Fagerhults fastigheter följer rådande myndighetskrav.
En viktig och spännande del av rollen är att leda ditt team, du har personalansvar för tre personer, samt arbetsledningsansvar för ytterligare fyra konsulter som arbetar på fastighetsavdelningen. Du kommer utöver det även arbetsleda ett antal skiftande underentreprenörer inom exempelvis ventilation, värme och sprinkler. Tjänsten innebär även budgetansvar och du rapporterar till Industrialiseringschefen.
Vad vi erbjuder dig?
På Fagerhults Belysning erbjuds du en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö med ett brett spann av arbetsuppgifter. Vi har en modern produktionsanläggning med en god arbetsmiljö och härliga medarbetare som ständigt utvecklas. Vi uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget.
Placeringsort är Fagerhult, en mil norr om Habo, där ditt skrivbord står färdigt, men möjligheter till distansarbete ett par dagar i veckan finns, då Fagerhults Belysning tillämpar ”Flexible Work-policy”. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid under kontorstider.
Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom bygg- eller fastighetsteknik, eller motsvarande kompetens. Du har tidigare arbetat inom tillverkningsindustrin på en fastighetsavdelning. Du är väl insatt i fastighetsfrågor och byggprocessens olika steg. Tidigare erfarenhet av budgethantering och ekonomisk uppföljning är viktigt, och vi ser gärna att du har haft en ledande roll tidigare. Vi finner det meriterande om du har kunskaper inom fastighetsjuridik.
Som person är du affärsmässig och har ett seriöst kund- och servicetänk i alla dina kontaktytor, både internt och externt ,vilket även ställer höga krav på din kommunikativa förmåga. Du har ett genuint intresse för människor och drivs av att leda, samordna och utveckla personal. Med ditt helikopterperspektiv har du god förmåga att planera dina arbetsuppgifter samtidigt som du målinriktat arbetsleder dina medarbetare. Att delegera arbete och visa förtroende för dina medarbetares kompetens är en självklarhet för dig. Detta visar du genom att uppmuntra varje person att göra det den är bäst på, för att växa och känna personlig tillfredställelse i det dagliga arbetet. Du fungerar som ett bollplank och finns som stöd när de behöver.
Vi uppskattar ett gott humör och med ett härligt och hjärtligt engagemang för både dina medarbetare och företaget i stort, kommer du att nå utveckling och bidra till företagets framgång!
Om verksamheten
Fagerhult är ett av Europas ledande belysningsföretag med över 4 100 medarbetare i 27 länder. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa och energieffektiva belysningslösningar för professionella inomhus- och utomhusmiljöer. Ett brett utbud av produkter och lösningar som utvecklas med kunskap och insikt om ljusets positiva inverkan på människan i olika miljöer. Fagerhults portfölj av tretton varumärken har samtliga starka positioner på sina respektive hemmamarknader. De har en central roll i tillväxtstrategin för att nå en större marknadstäckning och öka våra marknadsandelar. Läs gärna mer på -We light up your world - Fagerhult Group
Bra för dig att veta
Ansvarig Rekryteringskonsult är Linnea Broman, 072-078 83 17, på Poolia Jönköping. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu