Jönköping: CFO - Konfidentiell

Hitta ansökningsinfo om jobbet CFO - Konfidentiell i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

VEM söker till det Småländska Höglandet en affärs- och verksamhetsorienterad CFO till en ledande leverantör i sin bransch.

 

Till vår kund på det Småländska Höglandet söker VEM en CFO med stort intresse för affär och verksamhetsnära analyser som kan bidra till fortsatt tillväxt och lönsamhet. Vår kund är en ledande leverantör i sin bransch, känt för sitt breda sortiment och höga kvalitet.

 

 

Om tjänsten

I rollen som CFO har du det övergripande ansvaret för bolagets ekonomifunktion och ansvarar för den finansiella hanteringen och ekonomistyrningen inom organisationen. Du får en central och viktig roll, där du deltar i utformningen och genomförandet av företagets långsiktiga strategi för att säkerställa hållbar tillväxt och lönsamhet. Du ansvarar för bland annat budget, prognos och uppföljning samt rapportering. Det är en affärsorienterad roll där du förväntas arbeta verksamhetsnära med fokus på finansiella analyser och ekonomiska underlag för att stötta ledning vid beslutsfattande.

 

Vår kund omsätter ca 650 miljoner kronor. Till din hjälp har du inom din funktion ett antal medarbetare som hanterar den löpande ekonomin och som du aktivt leder och stöttar. Vidare förväntas du arbeta för att förbättra och effektivisera ekonomiska processer och funktionen i sin helhet.

 

 

Om dig

Vi söker dig med erfarenhet från en liknande roll och med ett intresse för verksamhetsnära frågor och analyser samtidigt som du har goda kunskaper inom redovisning och skatteregler. Du har tidigare arbetat med uppföljning, analys och rapportering samt har förmåga att driva finansiell analys och affärsplanering för att stödja företagets tillväxtmål.

 

I ditt arbetssätt är du analytisk och lösningsorienterad. Som person trivs du i en central roll där du tar egna initiativ och du har en god förmåga att kommunicera ekonomiska och finansiella koncept till olika intressenter. Du har ett närvarande ledarskap och drivs av att motivera samt utveckla dina medarbetare.

 

 

Företaget tar ordet!

Välkommen till vårt ledande företag – här skapar vi innovativa och hållbara lösningar med passion och precision. Vi är specialister inom vår bransch och marknadsledande i Sverige. Med en långvarig branscherfarenhet och med fokus på miljö är vi en pålitlig och flexibel partner till våra kunder. Vi är ca 70 anställda och vi värderar hållbarhet, kvalitet och samarbete. Bli en del av vår resa och gör skillnad med oss! Vi har genomgått omstrukturering och investerat kraftigt de senaste åren, vi befinner oss i spännande tid där du verkligen får sätta din prägel på bolagets utveckling.

 

 

Bra att veta

Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD, placeringsort är på det Småländska Höglandet. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 29 augusti. Notera att rekryteringsprocessen påbörjas innan semesterperioden och fortsätter efter semestern, så sänd gärna in din ansökan redan idag!

 

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Ekonomichef

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Ekonomichef.

Ekonomiansvarig

Läs mer Jan 30
Välkommen till SHIFT Electric Mobility – ett entreprenörsbolag som leder omställningen till elektrisk mobilitet i Norden. Vi fokuserar på tunga elfordon och säkerställer både driftsäkerhet och prestanda för våra kunders bussar och lastbilar. Genom vår expertis och vårt omfattande servicenätverk erbjuder vi tekniskt service och reservdelar till kunder över hela Norden.
Våra värderingar – Dare, Care och Share – speglar vilka vi är och hur vi arbetar. Vi vågar tänka nytt och utmana det traditionella, vi bryr oss genuint om våra kunder och varandra, och vi delar med oss av vår kunskap för att tillsammans skapa hållbara lösningar för framtiden. SHIFT är en del av North Castle-koncernen och vårt huvudkontor ligger i Tenhult.
Läs mer om SHIFT Electric Mobility här: https://www.shiftemobility.com/
Läs mer om North Castle här: https://www.northcastleab.com/en
Om rollen
Som Ekonomiansvarig på SHIFT har du ett övergripande ansvar för bolagets ekonomi i samtliga nordiska länder. Du kommer att samarbeta nära med löneadministratörer och redovisningskonsulter som är verksamma i varje land, för att säkerställa en effektiv och korrekt hantering av ekonomiska processer.
Du har en central roll i ledningsgruppen där du förväntas bidra med ekonomiskt perspektiv och affärsutveckling för att stödja och utmana företagets tillväxtstrategier, detta i nära samarbetande med VD och ledningsgruppen.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Ansvar för månadsrapportering, årsredovisning och finansiella analyser.
Säkerställa korrekt och finansiell rapportering till ledning, styrelse och externa parter.
Utforma och följa upp budgetar samt ta fram prognoser för framtida utveckling.
Identifiera förbättringsmöjligheter och implementera processer som bidrar till ökad effektivitet.
Säkerställa att bolaget följer relevanta regelverk och rapporteringskrav.
Utveckla och implementera finansiella strategier som stödjer företagets affärsmål och driver affären framåt.

Utöver detta arbetar du operativt med löpande bokföring, bokslut och andra uppgifter som hör till en ekonomiavdelning.
Vem är du?
För att trivas i rollen som ekonomiansvarig tror vi att du är lika driven och entreprenörsinriktad som vi är. Med ditt starka affärsfokus är du inte rädd för att driva förändringar och skapa resultat. Du är flexibel och ser möjligheterna med att befinna dig i en föränderlig miljö.
Som medarbetare på SHIFT delar du vår filosofi om att gott resultat bygger på ett nära samarbete och sätter laget före jaget.
Erfarenhet och kvalifikationer:
Vi tror att du är en självgående, strukturerad och noggrann person som har förmågan att fatta välgrundade beslut.
Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller redovisning samt 2–5 års erfarenhet av liknande arbete i en roll som ekonomiansvarig eller motsvarande med strategiskt ansvar. Vidare har du goda kunskaper i Microsoft Office 365 och är flytande i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Känns det intressant? Tveka inte med att söka, rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Frågor? Då är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Erica Lindau; erica.lindau@shiftemobility.com.


Bra att veta:
Placeringsort, Tenhult
Startdatum, enligt överenskommelse.
Tillsvidareanställning, heltid.
Ansök senast

Ansök nu

Ekonomichef till utbildningsförvaltningen i Jönköpings kommun

Läs mer Dec 19
Vill du vara med och utveckla Jönköping? Vill du med engagemang, kunskap och erfarenhet bidra till att framtidens världsmedborgare når sina mål? Då har vi ett jobb för dig. 

Vi söker dig som tillsammans med förvaltningens medarbetare vill arbeta för att ge framtidens världsmedborgare förutsättningar att nå sina mål och drömmar. Det görs gemensamt genom att utveckla individens förmågor, kunskaper och tilltro till sig själv – varje dag – hela vägen. Lärglädje hela vägen! Vill du leda en engagerad ekonomiavdelning i en organisation med ett viktigt samhällsuppdrag? Är du en trygg och strategisk ledare med intresse för både ekonomi och verksamhetsutveckling? Utbildningsförvaltningen i Jönköpings kommun söker en ekonomichef som vill bidra till att utveckla vårt ekonomiarbete och stötta våra kärnverksamheter.

Ditt nya jobb

Som ekonomichef blir du ansvarig för en sammansvetsad och kompetent grupp om tio medarbetare. Här finns en god sammanhållning, hög kompetens och ett hjälpsamt klimat. Ekonomiarbetet är främst verksamhetsstödjande med tyngdpunkt på budget, prognoser och uppföljning. Du har en nyckelroll i att säkerställa att förvaltningens ekonomistyrning fungerar optimalt och stödjer kärnverksamheternas uppdrag. I rollen ingår att leda och utveckla ekonomifunktionen, delta i kommunövergripande ekonomiska forum och samverka nära kommunens centrala ekonomifunktion. Dessutom är du delaktig i större strategiska projekt, som exempelvis upphandlingen av ett nytt ekonomisystem.

Utmaningarna i rollen handlar bland annat om att möta demografiska förändringar och stödja rektorer i att anpassa sina organisationer efter elevantal och resurser. Förvaltningen har en stabil ekonomi, men arbetet kräver ett strategiskt förhållningssätt och förmåga att förutse och hantera förändringar. Du kommer ingå i utbildningsförvaltningen ledningsgrupp och rapporterar direkt till utbildningsdirektören.

Din kompetens

Vi söker en strategisk och engagerad ekonomichef som vill bidra till utvecklingen av utbildningsförvaltningen. Som person är du en trygg, lyhörd och inkluderande ledare som även besitter mod och tydlighet i din kommunikation. Du har tidigare erfarenhet av ekonomistyrning i en skattefinansierad eller offentlig verksamhet. Du har ett verksamhetsnära perspektiv och är intresserad av att arbeta controller-inriktat, samtidigt som du har kännedom om redovisningens grunder. Självklart har du en akademisk examen inom ekonomi.

Personliga egenskaper som vi värdesätter är förmågan att se helheten, ha stark analytisk förmåga, arbeta strategiskt och samtidigt kunna hantera operativa uppgifter när det behövs. Du har god samarbetsförmåga och du värnar om dina medarbetares arbetsglädje och utveckling. Du har en god kommunikativ förmåga och besitter förmåga att pedagogiskt presentera ekonomiska underlag för olika intressenter och du kan formulera dig väl i både tal och skrift. 

Vill du veta mer?

För mer information kontakta rekryteringskonsult Veronika Otterborg, veronika.otterborg@asb-executive.se, 070-568 82 66.

Här hittar du kontaktuppgifter till fackliga företrädare på utbildningsförvaltningen.

Välkommen med din ansökan senast 7 februari.

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Välkommen att söka tjänsten som ekonomichef till utbildningsförvaltningen!

Ansök nu

Ekonomichef (Interim)

Läs mer Jan 8
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig för framtida uppdrag som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll. Om rollen
Som Interim Ekonomichef kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa vår ekonomiska stabilitet och tillväxt. Du kommer att ansvara för att leda och utveckla ekonomiavdelningen, säkerställa att våra finansiella processer är effektiva och transparenta, samt ge stöd i strategiska beslut.


Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Övervaka och ansvara för bolagets ekonomiska rapportering, budgetering och prognoser.
- Leda och utveckla ekonomiavdelningen och säkerställa en effektiv arbetsfördelning.
- Identifiera och implementera förbättringar av finansiella processer och system.
- Ge stöd till ledningen i strategiska och operativa beslut genom att tillhandahålla djupgående analyser och affärsinformation.
- Säkerställa att alla ekonomiska regler och riktlinjer efterlevs, inklusive interna och externa revisioner.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Akademisk examen inom ekonomi, exempelvis civilekonom eller likvärdigt
- Minst 5-10 års erfarenhet som ekonomichef eller i en liknande ledande befattning.
- Erfarenhet av att arbeta i en interimsroll är meriterande.
- Stark affärsförståelse och förmåga att koppla ekonomiska insikter till strategiska beslut.
- Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Relevant utbildning inom ekonomi, exempelvis civilekonom eller likvärdigt.

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- Analytisk
- Initiativtagande
- Kommunikativ
- Strukturerad

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Ansök nu

Ekonomichef Witalabostäder AB och AB Vetlanda Industrilokaler

Läs mer Dec 29
Är du en trygg och erfaren ekonom med goda ledaregenskaper? Söker du en stabil arbetsgivare som har fokus på utveckling, affärsmässighet och samhällsnytta? Då kan du vara den person vi söker till tjänsten som ekonomichef hos Witalabostäder och Vetlanda Industrilokaler.

Som ekonomichef hos Witalabostäder och Vetlanda Industrilokaler arbetar du tillsammans med ledningen för att styra verksamheten mot uppsatta mål och visioner. Du ansvarar för bolagens ekonomi och redovisning samt att gällande lagar och regler inom ekonomiområdet efterföljs. En viktig del i rollen innefattar att stödja verksamheten med ekonomi-, administrations- och verksamhetsstyrningen, uppföljning och kontroll. Du tar fram ekonomiska rapporter och andra beslutsunderlag till VD, ledning och styrelse inom Witalabostäder och Vetlanda Industrilokaler samt agerar rådgivande bollplank i olika beslut. 

Du ansvarar för enheten Kund/Ekonomi som tillsammans arbetar för att skapa en hög kundnöjdhet och säkerställa bästa möjliga service för företagets kunder, från uthyrning och inflyttning till utflyttning. Ansvaret för uthyrning och service till hyresgäster ger stort inflytande och påverkan gällande bolagens intäkter och kundnöjdhet. Till din hjälp har du 7 engagerade medarbetare med rollerna ekonomihandläggare, uthyrare, bovärdar och administrativ fastighetsförvaltare. Du arbetar i nära samarbete med och rapporterar till VD samt ingår i ledningsgruppen. 

Exempel på arbetsuppgifter:

- Budget och prognoser.
- Löpande bokföring, månadsavstämningar, tertial-, årsbokslut, årsredovisning.
- Deklarationer, skatte- och momshantering.
- Analys, uppföljning och kontroll av nyckeltal, intäkts- och kostnadsredovisning,
resultat och lönsamhet.
- Leda och stötta enheten Kund/Ekonomi.
- Ansvara för och leda uthyrningsprocessen. 
- Följa upp och vid behov prioritera ärenden och felanmälningar som har direkt koppling till hyresgäster. 
- Stötta medarbetarna inom hyresjuridik (om kompetens inom hyresjuridik saknas erbjuder arbetsgivaren möjlighet till kompetensutveckling inom området)
- Ledningsgrupp, styrelsemöten. 
- Starta och driva genomföra förbättringsprojekt. 

Rollen innefattar även externa och interna kontakter med hyresgäster, medarbetare, kollegor med flera. Den dagliga arbetsplats är i företagets trevliga lokaler som ligger på Stålvägen 9a i Vetlanda. Arbetet kräver en hög närvaro på plats. Möjlighet finns även till nätverk och värdefullt erfarenhetsutbyte med andra verksamheter inom kommuner och allmännyttan på Höglandet.

Vi söker
Vi söker dig som är en trygg och erfaren ledare med några års erfarenhet från av motsvarande arbetsuppgifter. Du har en högskoleutbildning inom ekonomi alternativt annan för oss relevant utbildning och erfarenhet. Du har goda kunskaper inom ekonomi, redovisning, skatt samt har en digital mognad och uttrycker dig väl i tal och skrift. Erfarenhet av fastighetsbranschen och ledarskap är meriterande men inget krav. 

Du trivs i en roll av både strategisk och operativ karaktär, där du får möjlighet till att ta ett stort eget ansvar i nära samarbete med andra. Vi ser gärna att du har ett strukturerat arbetssätt, är kommunikativ, prestigelös och motiveras av att arbeta i en förändringsorienterad miljö. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Vi erbjuder
Witalabostäder och Vetlanda Industrilokaler är en stabil arbetsgivare som kännetecknas av en platt organisation, en teamorienterad arbetsmiljö med ett gemensamt brinnande engagemang för bolagens hyresgäster. Vi erbjuder en bred och omväxlande roll i en verksamhet som är inne i en spännande fas. För rätt person innebär det goda möjligheter till att vara delaktig i och påverka bolagens fortsatta utveckling.

Om Witalabostäder AB och AB Vetlanda Industrilokaler
Witalabostäder AB och AB Vetlanda Industrilokaler är kommunalägda fastighetsbolag med cirka 1000 hyresbostäder och ett antal kommersiella lokaler samt ca 40 000 kvadratmeter industrilokaler. Vi har lång erfarenhet av att vara hyresvärd och har förvaltat lägenheter och kommersiella lokaler sedan 1963 och är idag 25 anställda. Det händer mycket positivt hos Witalabostäder och Vetlanda Industrilokaler som nu står inför en expansion samt renoveringar och omfattande investeringar i flertalet spännande projekt. Bolagen ska äga, förvalta, bygga, köpa och sälja fastigheter på ett sådant sätt som främjar bolagens långsiktiga mål. Målsättningen är att skapa nöjda kunder genom att tillhandahålla attraktiva och prisvärda bostäder och lokaler med god standard, som bidrar till ett attraktivt, hållbart och nytänkande Vetlanda som växer och utvecklas. På Witalabostäder och Vetlanda Industrilokaler jobbar vi med service, kunskap, mod, glädje, omtanke och respekt för att bli Vetlandas mest attraktiva hyresvärd!

Frågor?
Vid frågor eller mer information, vänligen kontakta Petra Lindomborg, rekryteringskonsult hos RekryteringsHuset som nås på 0727164381.  

Intressant?
Varmt välkommen att söka tjänsten via länken: https://rekryteringshuset.varbi.com/se/apply/positionquick/686743/
Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mejl.

Ansök nu

Ekonomichef till Jönköping Airport

Läs mer Dec 2
Jönköping Airport AB står inför en spännande utvecklingsresa där vi fokuserar på att stärka vår affär och öka vårt bidrag till regionens tillväxt. Med våra ledord – säker, smidig och personlig – och ett unikt läge mitt i södra Sverige ägs vi gemensamt av Jönköpings kommun och Region Jönköpings län. Har du ett starkt intresse för ekonomi, analys och strategisk utveckling? Vill du vara en nyckelspelare i att driva både verksamheten och regionen framåt? Då kan du vara den Ekonomichef vi söker!
Om tjänsten
I rollen som Ekonomichef kommer du att ansvara för löpande redovisning, bokslut, skattedeklarationer och rapportering till både myndigheter och styrelse. Du kommer även att arbeta med budget- och prognosarbete, analysera lönsamhet och trender samt utveckla strategier som stärker organisationens affär.
Du kommer att arbeta med uppföljning av investeringar och projekt samt ta en aktiv roll i att analysera kommersiell trafikdata och verksamhetsdata. Rollen innebär även att du bidrar till affärsutveckling genom att identifiera möjligheter för tillväxt och effektivisering. Som Ekonomichef ansvarar du också för att säkerställa att styrdokument och kontrollprogram kopplade till funktionen är aktuella.
Vad vi erbjuder dig:
Som Ekonomichef hos oss blir du en viktig del i vår ledningsgrupp som ständigt strävar efter att bli bättre. Vi välkomnar dig in en utvecklande och dynamisk arbetsmiljö på en arbetsplats som värderar gemenskap och balans mellan arbete och fritid. Som medarbetare hos oss har du förutom förtroendearbetstid och friskvårdsbidrag, även tillgång till eget gym och schemalagda friskvårdsaktiviteter.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och tidigare controllererfarenhet. Du är trygg i bokslutsprocessen och har ett extra gott öga för analys och strategiarbete. För att lyckas i rollen krävs goda kunskaper i Microsoft Excel. Vidare besitter du även mycket goda kunskaper i svenska. Har du erfarenhet av Visma sedan tidigare är det meriterande, annars lär vi dig!
Som person är du affärsdriven, kommunikativ och lösningsorienterad. Du gillar att komma med nya idéer och har en förmåga att se helheten, både operativt och strategiskt. Du är en klassisk lagspelare som tycker om att samarbeta med andra för att nå våra mål. Att både kunna ge och ta emot feedback ser du som vägen till framgång, och ett högt tempo utan att låta det kompromissa med kvaliteten i arbetet tilltalar dig!
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträdesdag enligt överenskommelse. Placering i Jönköping. Tjänsten är säkerhetsklassad och kräver därför svenskt medborgarskap.
Ansvarig Rekryteringskonsult är Linnea Broman på Poolia, 072 078 83 17, alternativt linnea.broman@poolia.se. Vi tillämpar löpande urval i rekryteringsprocessen, så välkommen in med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från VEM Chefsrekrytering & Interim AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från VEM Chefsrekrytering & Interim AB .

Supply Chain Digitalization Business Analyst

Logistikingenjör
Läs mer Sep 3
VEM is seeking a Supply Chain Digitalization Business Analyst for Husqvarna Group, who will play a key role in the company's efforts to digitalize and optimize its supply chain.

 

About the Role

As a Supply Chain Digitalization Business Analyst, you will be responsible for analyzing current supply chain processes, identifying opportunities for digital improvements, and implementing cutting-edge technologies to streamline operations. You will be part of a team and collaborate with several cross-functional stakeholders to gather and present the requirements necessary for developing relevant digital solutions. You will also educate involved parties and ensure the successful application of relevant technologies (e.g., IoT, AI & Machine Learning) with appropriate monitoring tools.

 

About You

As a Supply Chain Digitalization Business Analyst, you have a strong interest in and knowledge of how modern digital tools and technologies can be used to optimize and streamline business-supporting processes within the supply chain. You have several years of experience in similar responsibilities and tasks.


You are proactive and structured and have the ability to discuss and present essential solutions in an educational and consultative manner. You are driven by the desire to implement robust Digital solutions that contribute to relevant and successful implementations in the supply chain. Working in an international environment, we expect you to be proficient in English, both spoken and written.

 

 

Husqvarna in Their Own Words

Today, Husqvarna Group is a world-leading manufacturer of products for forestry, park, and garden care. The business has a turnover of approximately SEK 54 billion and the group has over 14,400 employees in 40 countries and 28 production sites worldwide. Our 330-year-old history proves that we can change and adapt repeatedly. We are on a constant journey of transformation. New customer behaviors and rapid technological developments will continue to change how we do business, and we need the best employees to help us on this journey.

 

Good to Know

The role is based in Huskvarna, but there is the possibility of remote work two days a week. You will report to the Senior Global Process & Digitalization Lead. We apply continuous selection, but we would like to receive your application at latest by September 20 th.

 

 

About VEM

VEM is a development-oriented consulting company offering high-quality services in recruitment and interim solutions for senior positions.

Ansök nu

Utvecklingschef Rol Workplace - Rol Group

Utvecklingschef
Läs mer Aug 5
Vi söker dig som drivs av att realisera moderna och miljömässigt hållbara produkter och lösningar som lyfter användarens upplevelse av olika levnadsmiljöer!

 

Om Tjänsten

Som Utvecklingschef för ROL Workplace ansvarar du för att vidareutveckla, förankra och via din enhet realisera de produkt- och processutvecklingsstrategier, som krävs för att positionera affärsområdets produkter och lösningar i framkant. Med stöd av fyra teamledare leder du en enhet bestående av drygt 30 personer fördelat på elektronik, applikationsmjukvara, testning, projektledning och RTE (Release Train Engineer).

Produktområdet befinner sig i en spännande utvecklingsfas, där du och din enhet i nära samverkan med produktchef, försörjer affärsområdet med de teknik och produktlösningar, som krävs för att realisera flera nya produktnyheter. Du säkerställer värdefulla ändamålsenliga synergier mellan teknikområdena. Nära förknippat med detta, så koordinerar du förbättringsprojekt med syfte att optimera produkterna och lösningarnas funktionsnytta, samt de arbets och utvecklingsmetoder som krävs för att möjliggöra detta. En betydande del av del av rollen kommer att läggas på ledningsgruppsarbete, där du ur ett helhetsinriktat perspektiv, förväntas bidra med värdefulla insikter som främjar inte bara din egen produktroadmap, utan hela affärsområdets kund och affärsnytta.

 

 

Om dig

Vi söker dig som är en van och trygg ledare samt har förmågan att med målmedvetenhet och entusiasm vidareutveckla, förankra och befästa. Som Utvecklingschef drivs du av att ur ett brett perspektiv, säkerställa ett löpande förbättrings- och utvecklingsarbete. Detta ställer krav på att du är strukturerad med en god förmåga att förena strategiska och operativa målbilder och handlingsplaner. Vidare är du en god relationsbyggare som med både lyhördhet, tydlighet och affärsfokus, leder din enhet mot inspirerande målbilder.

Rollen förutsätter att du har flerårig framgångsrik ledarskapserfarenhet från ett produktutvecklande företag. Du har med största sannolikhet en relevant troligtvis tekniskt orienterad högskoleutbildning, alternativt motsvarande KY utbildning. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

 

 

ROL tar ordet!

ROL Group är en global koncern som erbjuder en rad produkter och tjänster som möjliggör inspirerande och integrerade miljöer där vi bor, arbetar, handlar och umgås. I vårt erbjudande finns bland annat egenutvecklade mjuk- och hårdvarulösningar för att hantera och analysera olika typer av utrymmen och resurser, på kontor, i detaljhandeln, offentliga miljöer med flera, ergonomiskt optimerade kontorsmöbler samt konceptlösningar för butiker. ROL produkter erbjuds globalt både genom egen säljorganisation, samt distributörer. 2022 uppgick omsättningen till cirka 2 miljarder kronor och med fler än 900 anställda i 10 länder. Läs gärna mer på: https://www.rolgroup.com/, https://www.rolgroup.com/workplace/product-range

Vi erbjuder dig en betydelsefull ledande roll med stor påverkansmöjlighet i en spännande utvecklingsfas på ett framåtriktat, stabilt och hållbarhetsmässigt prisbelönat företag!

 

 

 

Bra att veta!

Du rapporterar till Head of ROL Workplace, Henrik Hammarnäs och ingår i affärsområdets ledningsgrupp. Placeringsort är Jönköping. Vi tillämpar löpande urval men önskar din ansökan senast den 22 augusti.

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsinriktat konsultföretag och erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Ansök nu

Researcher - VEM Chefsrekrytering & Interim

Researcher, rekrytering
Läs mer Aug 26
VEM söker en ambitiös och lösningsorienterad Researcher som vill bli en del av vårt engagerade team.

 

Välkommen till oss på VEM! Vi specialiserar oss på rekrytering av ledande befattningar och tar oss an varje uppdrag med långsiktighet, professionalism och kvalitet som ledord. Här får du arbeta i nära samarbete med spännande kunder inom en rad olika branscher. Vi erbjuder en deltidstjänst för dig som sannolikt studerar inom HR och vill ta ett steg in i rekryteringsbranschen.

 

Om tjänsten

I rollen som Researcher kommer du att arbeta tillsammans med våra erfarna konsulter i olika rekryteringsuppdrag. Vårt fokus är alltid att hitta rätt person till rätt plats och du får en viktig roll i att säkerställa att vi har relevanta och intressanta kandidater som är rätt för våra kunder.

Inför varje process kommer du att tillsammans med ansvarig konsult planera och strukturera arbetet för respektive rekrytering. Därefter arbetar du med att identifiera och attrahera relevanta kandidater som överensstämmer med önskad kravprofil samt stötta våra konsulter i olika steg i rekryteringsprocessen. Som Researcher kommer du även att arbeta proaktivt med inflödet av kandidater och att identifiera intressanta och potentiella kandidater för kommande uppdrag.

 

Om dig

Vi söker dig som är en driven och engagerad person som trivs i en varierande vardag med breda kontaktytor. Vi tror att du sannolikt studerar HR och vill kombinera dina studier med ett utvecklande deltidsarbete. Vi har full förståelse för att studierna tar tid och vi får tillsammans hitta en flexibel uppsättning. Detta ställer krav på din förmåga att arbeta självständigt och strukturera ditt arbete effektivt. Du har en hög initiativförmåga, är ihärdig och har inställningen att inte ge upp förrän vi hittat de bästa kandidaterna för vår kund!

 

VEM tar ordet!

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder våra kunder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar. Här välkomnas du till ett engagerat team som värdesätter teamarbete, kvalitet och ständig utveckling. Du får här arbeta i spännande rekryteringar av viktiga nyckelpositioner samtidigt som du bygger ditt nätverk av kandidater och kunder inom olika branscher.

Vi finns med kontor i Jönköping, Värnamo och Växjö och våra uppdragsgivare verkar inom ett brett spektrum av branscher och är allt ifrån det mindre lokala företaget, till den multinationella koncernen.

 

Bra att veta

Placeringsort är i centrala Jönköping (WERKET) och med möjlighet att emellanåt arbeta på distans. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar din ansökan senast 15 september.

Ansök nu

Senior Elektronikingenjör Global Pro Robotics

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Aug 7
Här får du möjligheten att kombinera och realisera moderna elektrifieringstrender med nyutveckling av banbrytande världsledande produkter med allt mindre miljöpåverkan.

 

Om rollen

Som senior elektronikingenjör, blir du en del av ett dynamiskt Embedded och Electronics-team, bestående av 20 motiverade och högkvalificerade ingenjörer som förverkligar framtidens robotgräsklippare. I denna roll blir du en viktig person i utvecklingen av specifika elektronikkomponenter för Husqvarna Pro Robotics. Du kommer att arbeta med projekt, förstudier och koncept med schema, layout, dokumentation och test över hela produktlivscykeln. I rollen driver du, i nära samspel med andra funktioner inom Pro Robotics, kostnadseffektiva lösningar gentemot Husqvarnas professionella användare. Med målbilden om att förverkliga innovativa idéer för nästa generation av robotgräsklipparteknik, samarbetar du dessutom med PCB-leverantörer och partners.  

 

 

Om Dig

Vi söker dig med ett flertal års erfarenhet inom elektronikkonstruktion som vill bli en nyckelperson bakom att förverkliga framtidens robotgräsklippare för marknadens professionella kunder.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från att ha arbetat med konsumentelektronik eller liknande. Även erfarenhet av arbete med utomhusprodukter med integration av elektronik, sensorer och motorer är meriterande. Du kan ha haft en roll som teamledare eller arkitekt men vill nu ha en mer kombinerad roll där du under perioder bidrar mer operativt. Har du arbetat med OrCad är det en fördel, men absolut inget krav.

Som person är du både kreativ och strukturerad samt målmedveten och en naturlig lagspelare som värdesätter samarbete. Rätt person har mycket goda förutsättningar att växa in i en ännu mer ledande roll. Vi ser att du kan både svenska och engelska i tal och skrift.

 

 

Husqvarna Group tar ordet

Vill du vara med och forma framtiden för robotik inom professionell grönyteskötsel?

Vår enhet är specialiserad på att designa och underhålla avancerade robotgräsklippare för professionella kunder inom sport, golf och fastighet. Vi är strategiskt placerade nära andra robotikteam inom Husqvarna, detta för att främja samarbete och innovation.

Idag är Husqvarna Group en världsledande tillverkare av produkter för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Verksamheten omsätter ca 54 miljarder SEK och koncernen har över 14 400 anställda i 40 länder och 28 produktionssiter världen över. Vår 330 år gamla historia bevisar att vi kan förändra och anpassa oss om och om igen. Vi är på en ständig förändringsresa. Nya kundbeteenden och snabb teknisk utveckling kommer att fortsätta att förändra hur vi gör affärer, och vi behöver de bästa medarbetarna för att hjälpa oss på denna resa.

 

 

 

Bra att veta

Rollen är placerad i Huskvarna men det finns möjlighet till arbete på distans 1–2 dagar i veckan. Du rapporterar till R&D Manager Global Pro Robotics, Anders Flygare. Vi hanterar ansökningar löpande, men önskar din ansökan senast den 20 maj.

 

 

VEM är VEM

 

VEM är ett utvecklingsinriktat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande tjänster.

Ansök nu

Business Controller - Herenco, Affärsområdet Indoor Climate

Business controller
Läs mer Jul 8
Affärsområdet Indoor Climate befinner sig på en spännande resa med ambitionen att bygga ett affärsområde i miljardklassen. Utvecklingen förväntas ske både organiskt och via förvärv, med långsiktighet och lönsamhet som ledord. 

 

Om tjänsten 

Som Business Controller kommer du, tillsammans med Affärsområdeschef, bygga upp och driva utvecklingen av det nybildade affärsområdet. Då både rollen Business Controller och Affärsområdeschef är nya får du vara med och forma innehållet för att på bästa sätt ytterligare förbättra affärsområdets affär. 

 

Som Business Controller kommer du att spela en viktig roll i att stötta i ekonomiska och strategiska beslut. Du kommer arbeta verksamhetsnära med analyser, framtagande av beslutsunderlag och agera som ett aktivt och proaktivt stöd. Affärsområdet består idag av fem bolag och du kommer arbeta nära respektive bolag samt ekonomiavdelningen på Herenco. Du driver utvecklingen av de ekonomiska styrmedel affärsområdet behöver för att analysera insatser samt nå målen för tillväxt och lönsamhet. Du kommer även utveckla arbetet och processen kring budget, prognos, uppföljning och rapportering inom affärsområdet.   

 

 

Om dig 

Vi söker dig som har god erfarenhet från att ha arbetat som Business Controller, som har arbetat med verksamhetsnära analyser och drivs av verksamhetsstyrning. Det är meriterande om du har erfarenhet från snabbväxande bolag och/eller har varit delaktig i förvärv, då kompletterande förvärv är en del av affärsområdets tillväxtstrategi. Vi ser även gärna att du har arbetat med analyser av framförallt sälj- och marknadsfunktioner. Du har en akademisk utbildning som civilekonom eller motsvarande och du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.  

 

Som person är du strukturerad, analytisk och affärsorienterad i ditt sätt. Du är trygg och självständig i din roll samtidigt som du är handlingskraftig och framåtlutad. Vidare är du bra på att etablera förtroende och bygga relationer med personer på olika nivåer i en verksamhet.  

 

Ambitionen är att erbjuda en tydlig karriärutvecklingsväg för Business controllern för att på sikt ta sig an en större roll inom affärsområdet. Om du som person drivs av att få vara med och påverka, ta ansvar och bygga något nytt är detta en spännande möjlighet för dig.  

 

 

Om Herenco  

Herenco är ett Jönköpingsbaserat familjedrivet ägarbolag i fjärde generationen, grundat 1865. Genom att förvärva och utveckla fina företag i branscher där Herenco kan bidra med stabilitet och växtkraft, bygger Herenco en stark och diversifierad industrigrupp, som ska kunna lämnas över till nästa generation. Inom Herenco finns idag förpackningskoncernen Emballator, som utgör affärsområdet Packaging Solutions, samt de tre nybildade affärsområdena; Indoor Climate, Flooring och Sun Shading. Herenco omsätter omkring 3 500 MSEK och har cirka 1 100 medarbetare. 

 

 

Bra att veta 

Placeringsort är Herencos kontor i Jönköping alternativt något av bolagen i Bankeryd, Mullsjö eller Taberg. Du rapporterar till Affärsområdeschef Indoor Climate. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och vi önskar därför din ansökan så snart som möjligt.





VEM är VEM 

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Ansök nu