Jönköping: Deltidssäljare till vår helt nya butik, ILVA Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Deltidssäljare till vår helt nya butik, ILVA Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-29 // Varaktighet:

Var med och öppna vår helt nya och moderna butik med hög kvalitet inom nordisk design.
Får du ett leendet på dina läppar när du tänker på heminredning med kvalitetsmöbler i en inspirerande nordisk design, kombinerat med personlig försäljning där du får komma riktigt nära våra kunder och hjälpa dem att uppfylla sina inredningsdrömmar? Och är du samtidigt en lagspelare med stort L, som tar ansvar för både egna och teamets uppgifter? Då är det kanske du som får möjligheten att bli en del av vårt helt nya team till vår helt nya butik i Jönköping.
”Det bästa med att jobba som säljare på ILVA är möjligheten till personlig utveckling, utbildningar samt god gemenskap mellan kollegorna,” berättar Fia, ILVA Kristiansand.
På ILVA Jönköping möter du ett brett och mångsidigt team där vi alltid är intresserade av att höra dina åsikter. När du börjar hos oss kommer du att få en grundlig utbildning så att du är så väl förberedd som möjligt för dina uppgifter. Därtill kommer du hos oss att möta en mångsidig vardag och en kultur där vi hjälper varandra och har fokus på att stödja och göra varandra bättre. Allt detta kryddar vi med en nypa sund konkurrens mellan butikerna, men också i form av att du förutom din fasta lön kommer att kunna erhålla en bonus baserad på dina egna försäljningssiffror.
Dina primära arbetsuppgifter i rollen är:
Att skapa försäljning genom att förstå och uppfylla kundens önskemål och drömmar. Hos oss följer vi kunden genom hela köpprocessen. Du kommer att utbildas i att kartlägga och förstå kundens behov så att du kan bli den sparringpartner som går in i den personliga dialogen och därmed kan skapa den för kunden perfekta försäljningen.
Säkerställa god service, så att alla våra kunder känner sig välkomna.
Bidra till att varuhuset alltid är presentabelt och inbjudande för våra kunder. Detta inkluderar att hålla hyllorna i ordning samt att styla nya och befintliga heminredningsmiljöer så att vi alltid erbjuder våra kunder en inspirerande boendemiljö.

Tjänsten är i grunden 8 timmar per vecka plus eventuella inhopp vid semester. Det viktigaste är dock att du kan arbeta varannan helg.


Hur blir du framgångsrik i jobbet?
På ILVA fattar vi våra beslut baserat på vår ledstjärna: "I kundens ställe". För oss betyder det att beslut fattas utifrån frågan: "Vad skulle vara bäst för våra kunder?". Om du kan se dig själv i detta är du redan på god väg att bli en framgångsrik del av ILVA-kulturen. Dessutom är följande kompetenser viktiga för tjänsten:
Du är intresserad av heminredning och har ett gott, visuellt öga för färgkombinationer och inredning. Dessutom ska du vara strukturerad och ha en god ordningskänsla.
Du är en entusiastisk säljare som har en naturlig lust att driva försäljning och hitta de perfekta lösningarna för våra kunder, samt skapar ett förtroende för dina lösningar.
Du ska vara engagerad och ha lusten att bli skickligare inom försäljning. I förlängningen är det viktigt att du kan skapa merförsäljning och uppförsäljning.
Det är centralt att du har ett +1-tänk, vilket betyder att du gör det lilla extra i alla situationer
Du är social, tillmötesgående och har goda kommunikativa förmågor.
Du tar ansvar och går till dina uppgifter med självständighet och tro på att du kan hitta bra lösningar på saker och ting.
Du är flexibel i din inställning till både kunder, kollegor och uppgifter.
Det är en fördel om du har erfarenhet av försäljning och/eller kundservice, men det är inget krav.

Är det dig vi saknar i vårt team?
Låter tjänsten som något för dig och kan du matcha ovanstående erbjuder vi ett spännande och utmanande jobb i en stor och dynamisk möbelhuskoncern där tonen är informell och ambitionerna höga. Förhoppningsvis har du redan blivit nyfiken på jobbet, men vi tycker ändå att du också ska veta att vi bland annat erbjuder dig:
Bra pensionsordning
Bonusordning
Personalrabatt på samtliga kedjor under Lars Larsen Group (ILVA, JYSK, BOLIA, SOFACOMPANY, SENG, Restaurang Tiende i Århus, HimmerLand Spa & Golf Resort).

Skicka in din ansökan och CV genom att klicka på “Ansök”. Vi håller intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag. Skulle du ha frågor om tjänsten, är du mer än välkommen att kontakta Retail Manager, Per Pedersen på telefonnummer 073-644 30 13 eller på e-postadress pmpe@ilva.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Butikssäljare, fackhandel

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Butikssäljare, fackhandel.

Butiksambassadör för Asics på deltid - Jönköping

Läs mer Jun 5
NRG Agency söker efter de bästa butiksambassadörerna för Asics. Vi är ute efter säljare som har ett stort intresse för sport, gärna löpning och skor.
Om kunden
Asics är en japansk tillverkare av sportkläder och sportskor. De grundades 1940 och namnet är en akronym för Anima Sana In Corpore Sano som är en variant på mens sana in corpore sano, det vill säga "en sund själ i en sund kropp".
Arbetsuppgifter
Som butiksambassadör kommer du att:
Arbeta med att sälja och visa upp skor för kunder i butik
Vara ansiktet utåt för Asics
Hjälpa kunder att hitta den rätta Asics skon
Vara behjälplig för kunder i butik
Skicka in en kortare enkät till Asics efter varje pass

Din erfarenhet
Erfarenhet av detaljhandeln och försäljning
Van att möta människor och kunna hantera olika typer av personer
Fördel om du har erfarenhet/intresse av löpning och träning över lag

Personliga egenskaper:
Som butiksambassadör för Asics så tror vi att du är:
En universitetsstudent
Flexibel och lättsam
Social och framåt med egen initiativförmåga
Intresserad av rörelse och sport.

Arbetstider
Lördag (6 timmars skift)
Söndag (6 timmars skift)

Period
Start: 16 augusti
Slut: 21 september
Utbildning: 6e augusti.

Arbetet sker under 6 helger. 
Övrigt:
Du blir anställd av NRG Sweden och representerar Asics i en Stadium butik.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Planerad start i butik är 16 augusti, men dessförinnan sker introduktion och utbildning. Om du har några frågor om tjänsten, vänligen kontakta Ella Seger på seger@nrgagency.com
Om oss
NRG är brand activation-byrån som tar ditt varumärke till nästa nivå. Vi är din självklara partner för effektiva försäljnings- och marknadsföringsstrategier. Med fokus på sömlösa omnichannel-kampanjer, särskilt inom retail, ser vi till att ert varumärke når era kunder vid varje avgörande kontaktpunkt i deras köpresa - oavsett om det är i butiken, på bussen eller i soffan.
Med nästan 30 års erfarenhet vet vi vikten av att kombinera kreativitet, funktionalitet och effektivitet. Vår expertis inom både varumärkesbyggande och kommersiell strategi gör att vi kan skapa skräddarsydda lösningar som stärker ditt varumärkes synlighet och levererar verkliga affärsresultat.
I en digital värld som ständigt förändras, där kvalitet och innovation är avgörande, hjälper vi dig att ligga steget före. Oavsett om du lanserar en ny kampanj, bygger långsiktig kundlojalitet eller förstärker ditt team med specialistkompetens, erbjuder vi verktygen och strategierna du behöver för att lyckas.

Ansök nu

Butikssäljare - Intersport Jönköping A6

Läs mer Apr 17
På INTERSPORT arbetar vi tillsammans som ett team där våra medarbetares engagemang och passion är avgörande för att vi ska nå hela vägen. Tillsammans skapar vi köpupplevelser i världsklass och inspirerar till ett hållbarare liv!
Vi letar efter dig som tycker att kombinationen av att jobba med försäljning, sport och människor vore ditt drömjobb.
Är du redo att ge dig in i matchen?
Tjänsten är tillsvidare på 90% och du förväntas kunna arbeta såväl dagtid som vissa kvällar och helger. Tillträde senast den 4 augusti, men gärna tidigare om möjligt.
(Vi tillämpar 6 mån provanställning)
Det här innebär rollen
Rollen som Säljare på INTERSPORT är en varierande, spännande och framförallt helt avgörande roll för vår fortsatta framgång! Duktiga och engagerade Säljare är vad som gör att kunderna vill komma tillbaka till oss, om och om igen. Försäljning hos oss på INTERSPORT innebär lyhördhet, att vara aktiv i kundmötet, fokus på att skapa en inspirerande kundupplevelse och personlig helhetsförsäljning med de bästa lösningarna!
Fokus för den här tjänsten är skor- och sportförsäljning. Därför söker vi dig som har kunskap och ett stort intresse för sportartiklar inom skor. Förutom kundmötet och försäljning finns det även andra arbetsuppgifter i butiken, som att beställa och packa upp varor samt se till att butiken alltid är ren och fräsch. Hos oss får du en varierad vardag med möjligheten att arbeta på flera av våra avdelningar.

Vad vi förväntar oss av dig
INTERSPORT andas sport och utmaningar, därför ser vi det som självklart att du som Säljare gör detsamma. Det viktigaste för oss är att du som söker har ett genuint intresse för försäljning och kundservice i kombination med en inre drivkraft och en vilja att fortsätta utvecklas.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i butik. Har du tidigare bakgrund inom sport/träning och/eller erfarenhet av sko- och sport försäljning ser vi det som ett stort plus i kanten.
Vi hoppas att du som söker är en gladlynt lagspelare, som är bra på att ta initiativ och som tycker om utmaningar. Du älskar kundmötet, lyfts av att tillhöra ett team som vill framåt samt uppmuntrar och lyfter dina kollegor. Vi ser gärna att du är en person som bidrar till ett öppet arbetsklimat där människor inspireras och vågar utmana.
På INTERSPORT är personliga egenskaper och rätt inställning minst lika viktigt som erfarenhet och kunskap.
Det här tror vi på
Vi tycker det är viktigt att alla våra medarbetare utmanas och utvecklas. Vi har därför flera intressanta utbildningar gällande allt från försäljning och service till produktkunskap och ledarskap. Vi tycker att passion och inspiration inte bara är till för våra kunder, det är till för alla som arbetar hos oss.
Din ansökan
Vill du bli en av oss? I din ansökan ber vi dig inkludera CV och personligt brev.
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Ansök redan idag!
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Butikschef - Trademax Jönköping

Läs mer Mar 19
Butikschef till Trademax i Jönköping – Är du redo att leda med passion och driva försäljning till nästa nivå? Är du en tävlingsinriktad ledare med passion för försäljning och service?
Vi på Home Furnishing Nordic söker dig som älskar utmaningar, brinner för att skapa resultat och motiveras av att leda andra till framgång. Nu har du chansen att ta ansvaret för vår Trademax-butik i Jönköping, en av våra största och mest spännande butiker!
Som butikschef hos oss kommer du att vara en avgörande del av butikens framgång. Du coachar och inspirerar ditt team, sätter mål och visar vägen för att tillsammans leverera en kundupplevelse i världsklass.

Vad innebär rollen?
I rollen som butikschef kommer du att:
Driva butikens försäljning och operativa arbete. Tillsammans med ditt team skapar du starka resultat och en inspirerande butiksmiljö.
Leda och utveckla ditt team. Genom att vara en närvarande, coachande och engagerad ledare hjälper du dina säljare att växa både individuellt och som lag.
Ge högklassig service. Du är en förebild i kundmötet och säkerställer att varje besök i butiken blir en positiv upplevelse.
Jobba lösningsorienterat. Tillsammans med din chef hittar du nya metoder och lösningar för att utveckla butikens fulla potential.


Vem är du?
Vi tror att du drivs av att prestera, leverera och inspirera! Du älskar att vara en del av försäljningsarbetet och trivs i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik.
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
Tävlingsinriktad och målfokuserad. Du motiveras av försäljningsresultat och har en stark vilja att överträffa förväntningar.
En coachande ledare. Du skapar engagemang och energi hos dina medarbetare samtidigt som du ställer tydliga krav på prestation och ansvar.
Kundfokuserad. Du brinner för kundmötet och vet hur viktig service är för att nå butikens mål.
Lösningsorienterad och driven. Du ser möjligheter snarare än problem och vågar testa nya vägar för att nå framgång.


Din bakgrund
För att trivas i rollen tror vi att du har:
Erfarenhet från detaljhandeln, gärna med budget- och personalansvar.
Dokumenterat goda försäljningsresultat.
Tidigare erfarenhet av att coacha och utveckla medarbetare inom försäljning.
Vanan att arbeta mot tydligt uppsatta mål.


Vi erbjuder dig
Hos oss blir du en del av ett företag som präglas av hög ambitionsnivå, framåtanda och stora möjligheter. Du får en nyckelroll i en växande organisation där dina insatser verkligen gör skillnad.
Tjänsten är ett vikariat på heltid med start omgående till och med 2026-03-31 med chans till förlängning.
Känner du igen dig i beskrivningen? Vänta inte – skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.
Tillsammans skapar vi framtidens butik och en upplevelse som kunderna inte glömmer!

Om företaget
Trademax är en del av Home Furnishing Nordic och är en av norra Europas största e-handlare inom möbler och inredning. Inom Home Furnishing Nordic ingår många online-butiker, bl.a. Trademax, Chilli och Furniturebox. Vi har även 9 fysiska butiker under varumärkena Trademax och Chilli.

Ansök nu

Säljare - Skidor och cyklar 70%

Läs mer Mar 18
Nu har du chansen att bli en del av vårt kompetenta team på XXL! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och arbetar tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål! Vi delar upp våra varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Friluftsliv och jakt - Skidor och cyklar – Verkstad - Lager och logistik - Kassa. På Skid- och cykelavdelningen säljer vi produkter och utrustning till cyklar och skidor, vi erbjuder även flera tjänster såsom till exempel skidvalla och montering av extrautrustning till cykel. I tjänsten som säljare är ditt viktigaste syfte att kunderna får en fin kundupplevelse och är nöjda när de lämnar butiken.
Arbetsuppgifter:
Hjälpa kunderna att hitta rätt produkter
Packa upp och ställa upp varor samt bidra till att hålla avdelningen ren och snygg
Bidra med utbildning av egna kollegor
Praktisera XXL:s driftsstandarder och följa gällande rutiner och riktlinjer

För att lyckas i rollen tror vi att du:
Motiveras av att skapa goda kundupplevelser
Har ett intresse för sport och friluftsliv, och för produkterna vi säljer
Har god samarbetsförmåga och arbetar för att nå teamets gemensamma mål
Trivs med att jobba i ett högt tempo
Är självgående och tar initiativ
Behärskar svenska eller ett skandinaviskt språk, skriftligt och muntligt

Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss?
Hos XXL har vi fokus på våra medarbetare, deras utveckling och ett bra arbetsklimat. Vi arbetar strukturerat med utbildning och vidareutveckling av våra medarbetare. Hos oss finns goda möjligheter till intern utveckling och karriärmöjligheter. Vi har ett inkluderande klimat, där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi kan erbjuda goda personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga villkor och möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja!
Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige
Är du den vi söker? Då ser vi fram emot din ansökan!
Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Ansök på tjänsten via knappen "Ansök här". Vi har valt att ersätta det personliga brevet med frågor. När du ska söka tjänsten kommer du att bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor.

Ansök nu

Säljare till Bygghemmas visningsbutik i Jönköping!

Läs mer Jan 15
Har du erfarenhet och ett brinnande intresse för kundservice och försäljning? Är du därtill en kommunikativ, relationsskapande och nyfiken person som vill lära dig mer om byggvaror och produkter för hemmet? Nu söker Bygghemma en säljare i Jönköping!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på 60% med start omgående och som varar till slutet av juni 2025. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Bygghemma.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet somen anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt atttesta olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.
Om företaget
Bygghemma.se är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Företaget erbjuder ett brett sortiment från välkända externa och egna varumärken, med fokus på att tillhandahålla kvalitetsprodukter till konkurrenskraftiga priser. Den digitala plattformen kompletteras av fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer. Med huvudkontor i Malmö har Bygghemma.se etablerat sig som en pålitlig partner för både små och stora projekt i hela landet.
Arbetsuppgifter
Som säljare på Bygghemma är ditt viktigaste ansvar att säkerställa att kunderna får en positiv upplevelse i butiken. Du guidar kunderna genom köpprocessen på bästa möjliga sätt och erbjuder professionell rådgivning och lösningar anpassade efter deras unika behov och önskemål.
I rollen är du en viktig del av säljkedjan, där du aktivt arbetar med försäljning och hjälper kunder med allt från att besvara enklare produktfrågor till att hantera större komplexa beställningar. Du hjälper även till med att lägga order och ta fram offerter, samtidigt som du ansvar för att butiken alltid upplevs välordnad och inbjudande vilket är en viktig del för kundupplevelsen.
Genom din dagliga kontakt med kunder arbetar du med aktiv försäljning
Guidar kunder genom köpprocessen

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Tidigare arbetslivserfarenhet inom service och/eller försäljning
Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska
God dator och systemvana

Vi tror att du som söker tjänsten har en naturlig förmåga att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer, samtidigt som du är kommunikativ och har ett starkt säljdriv. Med ditt engagemang och din vilja att ta reda på saker säkerställer du att kunden alltid får bästa möjliga upplevelse. Din serviceinriktade inställning kombineras med en genuin vilja att leverera resultat, vilket gör dig till en uppskattad kollega och en framgångsrik del av teamet.
Övrig information
Start: OmgåendePlats: JönköpingLön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Ilva Swe AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Ilva Swe AB .

Deltidssäljare sökes till ILVA Jönköping

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jan 15
Får du ett leendet på dina läppar när du tänker på heminredning med kvalitetsmöbler i en inspirerande nordisk design, kombinerat med personlig försäljning där du får komma riktigt nära våra kunder och hjälpa dem att uppfylla sina inredningsdrömmar? Och är du samtidigt en lagspelare med stort L, som tar ansvar för både egna och teamets uppgifter? Då är det kanske du som får möjligheten att bli en del av vårt team till i Jönköping.
"ILVA är en trygg och rolig arbetsplats där man dagligen ställs inför utmaningar som vi alla hjälper varandra med. På ILVA gillar jag att variationen av arbetsuppgifter är stor och att man dessutom känner att man utvecklas både som säljare och person." berättar Clara, ILVA Jönköping.
På ILVA Jönköping möter du ett brett och mångsidigt team där vi alltid är intresserade av att höra dina åsikter. När du börjar hos oss kommer du att få en grundlig utbildning så att du är så väl förberedd som möjligt för dina uppgifter. Därtill kommer du hos oss att möta en mångsidig vardag och en kultur där vi hjälper varandra och har fokus på att stödja och göra varandra bättre. Allt detta kryddar vi med en nypa sund konkurrens mellan butikerna, men också i form av att du förutom din fasta lön kommer att kunna erhålla en bonus baserad på dina egna försäljningssiffror.
Dina primära arbetsuppgifter i rollen är:
Att skapa försäljning genom att förstå och uppfylla kundens önskemål och drömmar. Hos oss följer vi kunden genom hela köpprocessen. Du kommer att utbildas i att kartlägga och förstå kundens behov så att du kan bli den sparringpartner som går in i den personliga dialogen och därmed kan skapa den för kunden perfekta försäljningen.
Säkerställa god service, så att alla våra kunder känner sig välkomna.
Bidra till att varuhuset alltid är presentabelt och inbjudande för våra kunder. Detta inkluderar att hålla hyllorna i ordning samt att styla nya och befintliga heminredningsmiljöer så att vi alltid erbjuder våra kunder en inspirerande boendemiljö.

Tjänsten är i grunden 30 timmar per vecka plus eventuella inhopp vid semester. Det viktigaste är dock att du kan arbeta varannan helg.
Hur blir du framgångsrik i jobbet?
På ILVA fattar vi våra beslut baserat på vår ledstjärna: "I kundens ställe". För oss betyder det att beslut fattas utifrån frågan: "Vad skulle vara bäst för våra kunder?". Om du kan se dig själv i detta är du redan på god väg att bli en framgångsrik del av ILVA-kulturen. Dessutom är följande kompetenser viktiga för tjänsten:
Du är intresserad av heminredning och har ett gott, visuellt öga för färgkombinationer och inredning. Dessutom ska du vara strukturerad och ha en god ordningskänsla.
Du är en entusiastisk säljare som har en naturlig lust att driva försäljning och hitta de perfekta lösningarna för våra kunder, samt skapar ett förtroende för dina lösningar.
Du ska vara engagerad och ha lusten att bli skickligare inom försäljning. I förlängningen är det viktigt att du kan skapa merförsäljning och uppförsäljning.
Det är centralt att du har ett +1-tänk, vilket betyder att du gör det lilla extra i alla situationer
Du är social, tillmötesgående och har goda kommunikativa förmågor.
Du tar ansvar och går till dina uppgifter med självständighet och tro på att du kan hitta bra lösningar på saker och ting.
Du är flexibel i din inställning till både kunder, kollegor och uppgifter.
Det är en fördel om du har erfarenhet av försäljning och/eller kundservice, men det är inget krav.

Är det dig vi saknar i vårt team?
Låter tjänsten som något för dig och kan du matcha ovanstående erbjuder vi ett spännande och utmanande jobb i en stor och dynamisk möbelhuskoncern där tonen är informell och ambitionerna höga. Förhoppningsvis har du redan blivit nyfiken på jobbet, men vi tycker ändå att du också ska veta att vi bland annat erbjuder dig:
Bra pensionsordning
Bonusordning
Personalrabatt på samtliga kedjor under Lars Larsen Group (ILVA, JYSK, BOLIA, SOFACOMPANY, SENG, Restaurang Tiende i Århus, HimmerLand Spa & Golf Resort).

Skicka in din ansökan och CV genom att klicka på “Ansök”. Vi håller intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag. Skulle du ha frågor om tjänsten, är du mer än välkommen att kontakta Store Manager, Aynur Los på e-postadress aylo@ilva.se

Ansök nu

Säljare till vår helt nya butik, ILVA Jönköping

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jul 29
Var med och öppna vår helt nya och moderna butik med hög kvalitet inom nordisk design
Får du ett leende på läpparna när du tänker på inredning med kvalitetsmöbler i inspirerande nordisk design, kombinerat med personlig försäljning, där du får möjlighet att arbeta nära kunder och hjälpa dem att förverkliga sina inredningsdrömmar? Är du en teamplayer med stort T som tar ansvar för både dina egna och teamets uppgifter? Då är det kanske du som får möjligheten att bli en del av vårt helt nya team till vår helt nya butik i Jönköping.
”Det bästa med att jobba som säljare på ILVA är möjligheten till personlig utveckling, utbildningar samt god gemenskap mellan kollegorna,” berättar Fia, ILVA Kristiansand.
Hos oss kommer du att möta en kultur där både professionell och personlig utveckling är i fokus, och där dina kollegor kommer att hjälpa dig att komma igång och se till att du blir förberedd för att kunna erbjuda våra kunder den bästa möjliga kundupplevelsen. Dessutom kommer du att möta ett team som strävar efter goda försäljningsresultat och samtidigt värdesätter samarbete, gemenskap och ett gott skratt i vardagen. Allt detta kryddar vi med en sund konkurrens mellan butikerna, men också i form av att du utöver din fasta lön kan uppnå en bonus baserad på dina egna försäljningssiffror.


Dina primära arbetsuppgifter i rollen är:
Kundeservice: Levér fremragende kundeservice ved at lytte til kundernes behov, besvare spørgsmål og yde professionel hjælp og vejledning.
Salg: Deltag aktivt i salgsprocessen ved at identificere kundens behov, præsentere relevante løsninger og produkter og derefter arbejde hen imod et salg.
Drift og vedligeholdelse af butikken: Deltag i daglige driftsopgaver og sørg for, at butikken altid er ren, ryddelig og klar til salg.

Tjänsten är som utgångspunkt på 38 timmar inklusive arbete varannan helg. Butiken kommer preliminärt att öppna i oktober 2024. Innan dess kommer du att genomgå en gedigen utbildning som hålls av din ledare samt dina kollegor i de andra butikerna i Skåne. Således är tillträdesdatum snarast möjligt.


Hvordan får du succes i dit job?
Hos ILVA træffer vi vores beslutninger ud fra vores maksime: "I kundens sted". For os betyder det, at beslutninger træffes ud fra spørgsmålet: "Hvad er bedst for vores kunder?". Hvis du kan se dig selv i dette, er du allerede godt på vej til at blive en succesfuld del af ILVA-kulturen.
Du er udadvendt og imødekommende, så vores kunder altid føler sig velkomne. At det er en selvfølge for dig, at du hilser alle kunder med et stort smil, når de træder ind på ILVA i Jönköping.
Du er nysgerrig og tager initiativ til at lære nye ting og sætte dig ind i nye produkter og systemer. Du sætter en ære i at kunne rådgive vores kunder om vores produkter og gør derfor en indsats for at lære produkternes egenskaber at kende.
Du har solide servicekvaliteter og går altid den ekstra mil for at finde de bedste løsninger til vores kunder.
Du er målrettet og tager ansvar for både dit eget og hele teamets budgetter.
Du sætter teamet før dig selv og arbejder sammen.
Det er en fordel, hvis du har erfaring med salg og butiksdrift – ikke nødvendigvis fra møbelbranchen.
Du skal være motiveret og engageret i din egen udvikling som sælger.



Er det dig, vi savner i vores team?
Hvis stillingen lyder som noget for dig og kan matche ovenstående, tilbyder vi et spændende og udfordrende job i en stor og dynamisk møbel- og indretningsgruppe, hvor tonen er uformel og ambitionerne er høje. Forhåbentlig er du allerede blevet nysgerrig på jobbet, men vi synes alligevel, at du skal vide, at vi tilbyder dig blandt andet:
Eksklusivt produktsortiment: ILVA tilbyder et eksklusivt sortiment af moderne møbler og interiørtilbehør af høj kvalitet, der skiller sig ud fra vores konkurrenter. Som sælger hos ILVA har du mulighed for at tilbyde kunderne spændende og stilrene indretningsløsninger fra et unikt og trendy sortiment.
Karrieremuligheder og udvikling: Hos ILVA får du ikke kun et job, men også mulighed for udvikling både fagligt og personligt. Hos ILVA investerer vi i at udvikle vores egne talenter og give dem karrieremuligheder.
Et fantastisk nystartet team, hvor der lægges stor vægt på det sociale samvær i butikken, personlig udvikling og godt sammenhold.
God pensionsordning.

Medarbejderrabat i alle aktiviteter under Lars Larsen Group (ILVA, JYSK, BOLIA, SOFACOMPANY, BED, Restaurang Tiende i Aarhus, HimmerLand Spa & Golf Resort).
Send din ansøgning og CV ved at klikke på "Ansøg". Vi afholder løbende samtaler, så send din ansøgning allerede i dag. Har du spørgsmål til stillingen, er du mere end velkommen til at kontakte Retail Manager, Per Pedersen på telefon 073-644 30 13 eller på e-mailadresse pmpe@ilva.se.

Ansök nu

Biträdande butikschef/Säljande butikschef

Biträdande butikschef/Säljande butikschef
Läs mer Maj 17
Assistant Store Manager till vår helt nya butik, ILVA Jönköping
Var med och öppna vår helt nya och moderna butik med hög kvalitet inom nordisk design
Får du ett leende på läpparna, när du tänker på inredning med kvalitetsmöbler i inspirerande nordisk design, kombinerat med personlig försäljning, där du får möjlighet att arbeta nära kunder och hjälpa dem att förverkliga sina inredningsdrömmar? Är du en teamplayer med ett stort T, som tar ansvar för dina egna så väl som teamets uppgifter? Då är det kanske du som får möjligheten att bli en del av vårt helt nya team, till vår helt nya butik i Jönköping.
“Det bästa med att jobba på ILVA är att ha tydliga yttre ramar och samtidigt ha friheten att utveckla mig själv och mitt team i vårt möte med kunden" berättar Michael, biträdande butikschef på ILVA Malmö.
Som Michael berättar, prioriteras både din och ditt teams utveckling högt hos oss. Vi lägger stor vikt vid att skapa förutsättningar för att alla våra medarbetare ska kunna utvecklas - både professionellt och personligt. Detta kommer du att märka från dag ett, då du kommer att bli utbildad av ett tillmötesgående och inkluderande team i en av våra butiker i Skåne. Vi tror på att utveckling och resultat bäst skapas, när vi står enade som ett team. Detta får du och din butikschef fria händer att göra i vår nya butik. Till detta tillkommer en dos tävlingsanda butikerna emellan, men även i form av att du utöver din fasta lön, kan uppnå bonus baserat på dina egna försäljningssiffror.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som biträdande butikschef är:
Att skapa försäljning genom att förstå och uppfylla kundens förväntningar och behov. Hos oss är det inte tillräckligt att endast expediera kunderna. Om du inte redan har bred personlig erfarenhet av personlig försäljning, kommer du bli utbildad i att kartlägga samt förstå kunders förväntningar och behov. På så vis blir du i kundens ögon en tillförlitlig sparringpartner, som genom det nära samtalet, kan skapa den rätta försäljningen för kunden.
Att utveckla, utbilda och inspirera dina kollegor i butiken.
Att vara proaktiv och ta ansvar för att butiken alltid står snygg och inspirerande för kunderna, inklusive plockning av varor, finjusteringar, lätt städning/rengöring och liknande.

Butiken kommer preliminärt att öppna i augusti 2024. Innan dess kommer du att genomgå en gedigen utbildning som hålls av din ledare samt dina kollegor i de andra butikerna. Således är tillträdesdatum snarast möjligt.
Hur du blir framgångsrik i rollen som biträdande butikschef
På ILVA fattar vi beslut utifrån vår levnadsregel: “Ur kundens perspektiv”. För oss betyder detta att beslut tas utifrån frågeställningen: “Vad är bäst för våra kunder?”. Om du kan se dig själv i detta, är redan på god väg att bli en framgångsrik del av ILVA-kulturen. Härutöver, är följande kompetenser viktiga i rollen som biträdande butikschef:
Du är en entusiastisk och duktig säljare, som har en naturlig vilja av att driva försäljning och finna de rätta lösningarna för våra kunder, bland annat för att våra kunder snabbt inser om de kan lita på dina lösningar.
Du är lojal och tar ansvar, och man kan räkna med att allting är under kontroll när du jobbar. Du glider smidigt in i rollen som butikschef när denne inte är på plats.
Du är diplomatisk och kan fylla din mellanchefsroll genom att vara en sparringpartner för dina kollegor, samtidigt som du kan sätta riktning och ta ledning.
Du har en stark vinnarmentalitet och du går det extra avståndet för att hitta rätt lösning för kunden och därigenom skapa försäljning - både när det gäller din egen samt dina kollegors försäljning.
Du sätter teamet före dig själv och förstår att detta gör att vi tillsammans uppnår våra mål.
Du förstår vikten av att vara en förebild för teamet, och du tar täten oavsett om det handlar om försäljning eller städning.
Ledarskapserfarenhet är meriterande men inte ett krav.

Är det dig vi behöver, som en del av det team som ska sätta ILVA på landskartan i Jönköping?
Om tjänsten låter som något för dig, och du matchar ovanstående, erbjuder vi dig ett spännande och utmanande jobb i en stor och dynamisk möbel- och inredningskoncern, där tonen är informell och ambitionerna är höga. Förhoppningsvis är du redan nyfiken på tjänsten, men vi tycker alltjämt att du ska veta att vi erbjuder dig:
Bra pensionsplan.
Personalrabatt i samtliga verksamheter under Lars Larsen Group (ILVA, JYSK, Bolia, SOFACOMPANY, SENG, Restaurang Tiende i Aarhus, HimmerLand Spa & Golf Resort).

Skicka in din ansökan och CV genom att klicka på “Ansök”. Vi håller intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag. Skulle du ha frågor om tjänsten, är du mer än välkommen att kontakta regionschef Per Pedersen på telefonnummer 073-644 30 13 eller på e-postadress pmpe@ilva.se.

Ansök nu

https://ilvaswe.youngcrm.com/jobportal/9746

Biträdande butikschef/Säljande butikschef
Läs mer Maj 17
Store Manager till vår helt nya butik, ILVA Jönköping
Var med och öppna vår helt nya och moderna butik med möbler av hög kvalitet i nordisk design.
Nu har du en sällsynt möjlighet att bli en del av ILVAs expansion i Sverige. För närvarande har vi 39 butiker i Danmark och 4 butiker i Sverige som är belägna i Malmö, Kristianstad, Halmstad och Helsingborg – ska du få ansvaret för den femte? Du kommer att mötas av ett starkt team av butikschefer, som kommer hjälpa dig att få en ordentlig start och se till att du är redo att öppna ILVA Jönköping i augusti 2024.
“Att få möjligheten att jobba som butikschef på ILVA ger mig en frihet att skapa framgång för mitt team och butiken, och för att ILVA är ett innovativt företag som delar mina värderingar”, berättar Andreas, butikschef på ILVA Helsingborg.
Som Andreas berättar, ger vi dig möjligheten att sätta din prägel på butiken och ditt team. Hos oss står både din och ditt teams utveckling högt på agendan, och vi lägger stor vikt vid att skapa förutsättningar för alla våra medarbetare att utvecklas - både professionellt och personligt. Inget av detta är dock möjligt, om vi inte aktivt arbetar med att skapa och upprätthålla en bra arbetsmiljö, vilket du snabbt kommer att få uppleva under din utbildning, och som du förväntas att ta med dig till Jönköping. Allt detta kryddar vi till med en dos tävlingsanda butikerna emellan, men också genom att du förutom din fasta lön, kan uppnå bonus baserad på dina egna försäljningssiffror.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som butikschef
Din roll som butikschef kännetecknas av, att allt som du själv kan, bör du vara villig och ha kompetens till att kunna förmedla till dina medarbetare, och samtidigt ha en proaktiv inställning till att lära dig av dina medarbetare. Konkret blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Att bygga upp ett nytt team som snabbt blir skickligt på att samarbeta och som arbetar målinriktat för att vara redo för öppning i augusti.
Att skapa överblick och struktur både under öppningsfasen och därefter, när butiken ska drivas. Detta inkluderar bland annat schemaläggning, utbildning och träning, de dagliga/veckoliga uppgifterna på golvet, kampanj- och kunduppföljning, säsongsbyte (byte av produkter) o.s.v.
Att driva och utveckla butikens försäljning. Du skapar själv försäljning genom att förstå samt uppfylla kundens förväntningar och behov, för att därigenom skapa den rätta försäljningen för våra kunder.

Butiken i Jönköping öppnar i slutet av augusti, och du kommer innan dess att genomgå en gedigen utbildning som hålls av din chef samt dina butikschefskollegor i våra befintliga butiker i Skåne. Således är tillträdesdatum snarast möjligt.
Hur du blir framgångsrik i rollen som butikschef
På ILVA fattar vi våra beslut utifrån vår levnadsregel: “Ur kundens perspektiv”. För oss betyder detta att beslut tas utifrån frågeställningen: “Vad är bäst för våra kunder?”. Om du kan se dig själv i detta, är du redan på god väg att bli en framgångsrik del av ILVA-kulturen. Därutöver är följande kompetenser viktiga i rollen som butikschef:
Du har en naturlig nyfikenhet som du använder dig av i samspelet med dina medarbetare så väl som kunder, samt produkter och system.
Du ser vikten av att alternera din ledarskapsstil och kommunikation sett till vilken medarbetare du interagerar med, och du ser även att det är ditt ansvar att anpassa ledarskapsstilen.
Du har struktur och överblick, och behåller lugnet - även när det går fort. Detta gör dig kapabel att agera agilt och flexibelt när det krävs.
Du är ihärdig och håller fast vid dina mål, och har en stark vinnarmentalitet. Du går det extra avståndet för att hitta rätt lösning - för dina kunder så väl som för dina medarbetare.
Du är en entusiastisk och skicklig säljare, som naturligt brinner för att driva försäljning och hitta de allra bästa lösningarna för våra kunder, delvis för att våra kunder snabbt inser om de kan lita på dina lösningar. Samtidigt har du förmågan att kunna dra dig tillbaka och låta dina medarbetare ta över.
Du är tillgänglig för dina medarbetare och förstår vikten av att vara en förebild för teamet. Inga uppgifter är för stora eller för små för dig, och du tar täten oavsett om det handlar om försäljning eller städning.
Du har förmågan att sätta en tydlig riktning för teamet, och vet hur du ska motivera ditt team att följa denna riktning.
Det är meriterande om du har minst 2 års ledarskapserfarenhet från detaljhandeln.

Är det dig vi behöver för att bli en del av det team som ska sätta ILVA på kartan i Jönköping?
Om tjänsten låter intressant och du matchar ovanstående, erbjuder vi en spännande och utmanande tjänst i en stor och dynamisk möbel- och inredningskoncern, där tonen är informell och ambitionerna är höga. Förhoppningsvis har du redan blivit nyfiken på tjänsten, men alltjämt önskar vi att du ska veta att vi bland annat erbjuder dig:
Bra pensionsplan.
Personalrabatt i alla verksamheter under Lars Larsen Group (ILVA, JYSK, Bolia, SOFACOMPANY, SENG, Restaurang Tiende i Aarhus, HimmerLand Spa & Golf Resort).

Skicka in din ansökan och CV genom att klicka på “Ansök”. Skicka gärna in din ansökan redan idag, då vi håller intervjuer löpande. Om du har frågor om tjänsten är du mer än välkommen att kontakta regionschef Per Pedersen på telefonnummer 073-644 30 13 eller på e-postadress pmpe@ilva.se.

Ansök nu