Jönköping: Strategisk inköpare till TECCA

Hitta ansökningsinfo om jobbet Strategisk inköpare till TECCA i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-30 // Varaktighet: Heltid

Därför är du viktig
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och axla en mångfacetterad roll inom inköp? Gillar du att arbeta med affärsdriven varuförsörjning på strategisk nivå? Då kan du vara den person vi på TECCA söker till rollen som Strategisk inköpare. Vi befinner oss nu på en förändringsresa och därför behöver vi dig som kan utmana oss att hitta smartare arbetssätt, nya affärsmöjligheter och förbättra våra kommunikationskanaler! Hos oss får du möjligheten att påverka hela försörjningskedjan och spela en viktig nyckelroll inom bolaget.
Det här är TECCA
TECCA skapar framtidens innovativa lösningar och produkter för hållbart byggande. Med kontor i Jönköping och Vetlanda levererar vi pålitliga byggmaterial till småhusindustri och bygghandel med huvudfokus på lösningar som skyddar byggnationer såväl under byggprocessen som när byggnaden står klar. Vi är runt 30 anställda och omsätter ca en halv miljard SEK.
Vår kultur
Vi vill vara en kraft som är med och utvecklar byggbranschen i riktning mot en mer hållbar värld. Vi har hög motivation och drivs av att göra avtryck på marknaden och i världen. Personligt välmående tillsammans med stark laganda är grunden för vår kultur. Vi är övertygade om att höga krav och förväntningar går att kombinera med omtanke gentemot varandra, rätten att göra misstag och ständigt utvecklas.
Fokus i din roll
Vill du arbeta i en dynamisk roll som kräver expertis och mångsidighet? Vi letar efter en skicklig individ som kan axla det övergripande avtalsansvaret för en mångfasetterad leverantörsflora.
Som ansvarig för KPI-kravställning och uppföljning kommer du att vara i centrum för att säkerställa att våra affärsrelationer håller hög standard. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Analysera och optimera försörjningsstrategier för att maximera besparingar.
Driva projekt och aktiviteter för att förbättra inköpsprocesser, planering, flöden och lagerhantering.
Fatta välgrundade beslut vid val av leverantörer för att säkerställa bästa möjliga samarbeten.
Optimera lagernivåer för att säkra kontinuerliga leveranser och minimera förseningar.

Om vi får önska
Vi söker en erfaren person med en bakgrund inom inköp och branscher som emballage, plast, bygg eller konstruktion. Men - drivkraft är något vi alltid värdesätter, ibland till och med mer än expertis, eftersom rätt inställning och potential kan leda till stora framgångar. Så stämmer några av punkterna nedan in på dig, tveka inte att visa ditt intresse:
Erfarenhet av inköp, med en tyngdpunkt på strategiskt inköp.
Goda kunskaper i Excel för att kunna analysera och hantera data på ett effektivt sätt.
Har du en bredare kunskap inom inköp och försörjningskedjan blir vi extra glada, gärna inom det juridiska.
Utbildning är inte ett krav för denna roll, men relevant erfarenhet, kompetens och personlighet är avgörande.
Din förmåga att navigera på engelska är en grundläggande förutsättning, med tanke på den internationella karaktären hos några av våra leverantörer.
Du är bekväm med att hantera juridiska termer och kan komplettera dina kollegor i frågeställningar som uppkommer.

Är det rätt plats för dig?
För att trivas och lyckas i den är rollen ser vi det som en förutsättning att du tycker om att göra affärer och drivs av nöjda kunder och leverantörer! Vi tror att du har en stark analytisk och strategisk förmåga, tillsammans med en nyfikenhet för verksamheten och människorna runt omkring dig.
Det är viktigt att du är bekväm med, och tycker om, högt ställda krav och tuffa målsättningar. Du är skicklig kommunikativt och det är naturligt för dig att skapa goda relationer med såväl kollegor som externa samarbetspartners. Du gillar att arbeta strukturerat och metodiskt med bibehållen förmåga att omprioritera och vara flexibel utifrån olika situationer. Därtill ser vi också att du är en person som använder ditt engagemang för att identifiera problem och arbeta lösningsfokuserat.
Stämmer vår beskrivning in på dig? Är du redo för en utmanande roll där din insats gör skillnad? Visa ditt intresse för tjänsten redan idag!
Bra att veta
Tillsvidareanställning heltid
Placering Vetlanda eller Jönköping
Du rapporterar till kommersiell chef Fredrik Garp
Visa ditt intresse snarast, urval sker löpande
Frågor? Kontakta Ida Jergell, 073-706 80 80 eller Elina Terne, 073-039 70 04.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Inköpare.

Sourcing Specialist till Kitron

Läs mer Jul 2
Om Kitron
Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten offshore/marin, medicinsk utrustning, försvar/aerospace, energi/telekom och industri. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Indien, Kina, Malaysia och USA. Kitron har cirka 2500 anställda.
Våra värderingarLocation: Jönköping
Är du en proaktiv och analytisk inköpare med bakgrund från tillverkningsindustrin? Vill du vara en del av ett marknadsledande företag som bidrar till att utveckla framtidens elektroniklösningar inom flera olika branscher? Kitron söker nu en Sourcing Specialist till sitt team!
Dina arbetsuppgifter:
Som Sourcing Specialist på Kitron kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa effektiva inköpsprocesser och utveckla relationer med både leverantörer och kunder. Du blir en del av ett team med flera kollegor som jobbar med inköp och planering. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Inköpsansvar inom specifika kundprogram – både operativt och strategiskt.
Förhandlingar och avtal – skapa förfrågningar, utvärdera, förhandla och utveckla långsiktiga relationer med leverantörer.
Leveransuppföljning – beställa och följa upp leveranser.
Underhåll och utveckling av ERP-system och inköpsdata.
Representera inköp i kundteam – både internt och externt.
Kontinuerligt arbeta med kostnadsreduktion och effektivisering.
Säkerställa att inköpsprocesser implementeras, drivs och slutförs inom givna tidsramar, samt optimera lagervärden i linje med affärsplaner.


Vem är du, vår nya kollega?
Som person är du proaktiv, engagerad och strukturerad samt gillar utmaningar och innovativt lagarbete. I denna roll får du blanda det operativa med det strategiska där din kommunikations-, analys-, och förhandlingsförmåga kommer till användning. Att kommunicera kommer naturligt för dig, och du har ett tydligt och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du är lyhörd i ditt arbete och har en känsla för vad som skapar värde för organisationen. Du innehar svenskt medborgarskap. För att lyckas i rollen ser vi att du har:
Erfarenhet från inköp och mekanik inom tillverkningsföretag.
Kompetens inom mekanik/elektromekanik och förståelse av olika tillverkningsprocesser
Goda kunskaper i ERP-system och allmänt goda datorkunskaper.
Stark kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska.

I dennar rekrytering samarbetar vi med One partner Group, en del i rekryteringen är att genomföra bakgrundskontroll om du går vidare i processen.

Ansök nu

Sourcing Specialist till Kitron

Läs mer Jul 2
Har du ett proaktivt och analytiskt arbetssätt samt erfarenhet av inköp inom tillverkningsindustrin? Vill du arbeta på ett marknadsledande företag som ligger i framkant inom utvecklingen av framtidens elektroniklösningar för flera olika branscher? Då kan rollen som Sourcing Specialist hos Kitron vara något för dig!

 


Dina arbetsuppgifter:

Som Sourcing Specialist på Kitron kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa effektiva inköpsprocesser och utveckla relationer med  både leverantörer och kunder.  Du blir en del av ett team med flera kollegor som jobbar med inköp och planering. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Inköpsansvar inom specifika kundprogram – både operativt och strategiskt.
Förhandlingar och avtal – skapa förfrågningar, utvärdera, förhandla och utveckla långsiktiga relationer med leverantörer.
Leveransuppföljning – beställa och följa upp leveranser.
Underhåll och utveckling av ERP-system och inköpsdata.
Representera inköp i kundteam – både internt och externt.
Kontinuerligt arbeta med kostnadsreduktion och effektivisering.
Säkerställa att inköpsprocesser implementeras, drivs och slutförs inom givna tidsramar, samt optimera lagervärden i linje med affärsplaner.


 


Vem är du, vår nya kollega? 

Som person är du proaktiv, engagerad och strukturerad samt gillar utmaningar och innovativt lagarbete. I denna roll får du blanda det operativa med det strategiska där din kommunikations-, analys-, och förhandlingsförmåga kommer till användning. Att kommunicera kommer naturligt för dig, och du har ett tydligt och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du är lyhörd i ditt arbete och har en känsla för vad som skapar värde för organisationen. Du innehar svenskt medborgarskap.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:
Erfarenhet från inköp inom tillverkningsföretag.
Kompetens inom och förståelse av olika tillverkningsprocesser och olika material och/eller elektronik.
Goda kunskaper i ERP-system och allmänt goda datorkunskaper.
Stark kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska.


 


Om Kitron:

Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten offshore/marin, medicinsk utrustning, försvar/aerospace, energi/telekom och industri. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Kina, Malaysia, Indien och USA. Koncernens moderbolag finns i Norge där det också är börsnoterat.

Med cirka 3000 högkvalificerade medarbetare tillverkar och levererar vi allt från färdigmonterade kretskort till kompletta slutprodukter för kunder globalt. Omsättningen ligger på ca 7 miljarder norska kronor, varav 1,2 miljarder genereras i Sverige.

På siten i Torsvik, strax söder om Jönköping City, arbetar idag ca 340 medarbetare. Här får du arbeta i fräscha och moderna lokaler och får möjligheten att lära känna många nya, härliga kollegor. Trevlig arbetsmiljö och god hälsa hos våra medarbetare är viktigt för oss och du har tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner.

 


Varför Kitron?

Hos oss får du möjligheten att arbeta i en inspirerande och global miljö där teknik möter innovation. Vi värdesätter samarbete, utveckling och mångfald, och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla kan nå sin fulla potential. Hos oss kommer du till en stabil arbetsgivare där vi har mycket att göra och där vi jobbar med en variation av kunder. Med vår värdegrund Commitment, Innovation and Engagement i ryggen är vi en pålitlig, stabil och framåtinriktad leverantör, kund, aktör och för dig, framtida arbetsgivare. 

 


Vad händer när du har sökt tjänsten?

I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Eric Alvérus på 072 377 48 86 alternativt eric.alverus@onepartnergroup.se. 

Vi vill uppmärksamma om att det är semestertider, vilket innebär att vi kommer att påbörja intervjuer först i augusti. 

I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.

Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

Ansök nu

Inköpare till kund inom försvarsindustri

Läs mer Jul 4
Jobbbeskrivning:
Vill du vara med och bygga något från grunden? Nu etablerar vi Sigma Technology Engineering – ett nytt affärsområde inom Sigma Technology Group med fokus på stödjande och ledande roller inom teknik, system och supply chain.
Vi söker dig som vill göra skillnad, både hos kund och internt. Vi söker dig som gillar tanken på att vara med ifrån början i ett starkt sammanhang med stora framtidsambitioner.
Vi söker dig som vill utvecklas inte enbart i ett spännande uppdrag, utan även vara med och forma kulturen och sätta riktningen för Sigma Technology Engineering.

Just nu söker vi en ny kollega som vill ta sig an rollen som inköpare på operativ/taktisk nivå hos vår kund inom försvarsindusti
Vi söker dig som vill ta ett helhetsgrepp om inköpsflödet – från orderläggning och leveransbevakning till leverantörsuppföljning, prisförhandlingar och löpande förbättringsarbete.
Du har en nyckelroll i att säkerställa tillgänglighet av material och tjänster, samtidigt som du bidrar till utveckling av leverantörsrelationer och kostnadseffektivitet. Uppdraget erbjuder flexibilitet och kan utföras både hos kund och från vårt centralt belägna kontor.
Vi tror att du passar i rollen om du:
Har ett intresse för affärer med god förståelse för logistikprocesser och leverantörssamarbeten.
Har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis logistik, inköp, ekonomi eller teknik.
Är nyfiken, kommunikativ och prestigelös – och trivs med att ha många kontaktytor, både internt och externt.
Har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska.
Arbetar strukturerat, noggrant och metodiskt, även i ett högt tempo.
Är driven och proaktiv. Du tar gärna egna initiativ för att hitta smarta lösningar och skapa värde.



Meriterande erfarenheter:
Erfarenhet av inköp eller liknande roller med många kontaktytor, både internt och externt.
Tidigare arbete i projektform, gärna i samverkan med andra avdelningar såsom produktion, logistik eller ekonomi.
Vana vid att hantera flera parallella leverantörsrelationer och förhandlingar.
Erfarenhet av att arbeta i affärssystem eller inköpsverktyg (t.ex. SAP, IFS, Visma, Mercell eller liknande).
Erfarenhet från tillverkande industri, teknik- eller logistikintensiva verksamheter är ett plus.
Bakgrund inom försvarsmakten och/eller värnplikt är också positivt



Vi Erbjuder:
Du blir en del av Sigma Technology Engineering där vi kombinerar teknisk kompetens med en stark laganda. Som konsult hos oss kommer du att tillhöra ett engagerat team som värdesätter gemenskap, kunskapsdelning och att ha roligt tillsammans. Vi sätter dig som konsult i centrum. Ditt välmående, din utveckling och dina karriärsmål är vår prioritet.
Vi tror på långsiktiga relationer och vill att du ska trivas och växa hos oss under lång tid. Som konsult hos oss får du alltid en engagerad chef, en trygg anställning, en flexibel arbetsplats, och möjlighet till bra balans i livet.
För mer information kontakta
Mats Rosell,
+46 703002493
mats.rosell@sigmatechnology.com

Ansök nu

Demand Planner

Läs mer Jun 10
We are looking for a Demand Planner for a company in Jönköping. Start is in September, 12 month contract to begin with. Role & responsibilities:
Tactical and operational problem-solving is required to ensure that we can deliver our service offerings to customers in the best possible way.
The role involves resource planning for 35 service engineers. The planner is responsible for ensuring that the right person is assigned to the right place within the agreed timeframe.
In addition to planning, the position also includes order registration, customer communication, ordering of materials, and compiling the service assignment before it is handed over to the administration for invoicing.


Requirements:
Experience with Salesforce and SAP is an advantage.


Fluency in English is essential, Swedish is a merit.
This is a full-time consultant position through Incluso in Jönköping. Start is in September, 12 months contract to begin with.
Please submit your CV as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis.
For more information about this role, please contact Emma Hörnsten at emma@incluso.se, recruiter at Incluso.

Ansök nu

Demand Planner

Läs mer Jun 11
We are looking for a Demand Planner for a company in Jönköping. Start is in September, 12 month contract to begin with. Role & responsibilities:
Tactical and operational problem-solving is required to ensure that we can deliver our service offerings to customers in the best possible way.
The role involves resource planning for 35 service engineers. The planner is responsible for ensuring that the right person is assigned to the right place within the agreed timeframe.
In addition to planning, the position also includes order registration, customer communication, ordering of materials, and compiling the service assignment before it is handed over to the administration for invoicing.


Requirements:
Experience with Salesforce and SAP is an advantage.


Fluency in English is essential, Swedish is a merit.
This is a full-time consultant position through Incluso in Jönköping. Start is in September, 12 months contract to begin with.
Please submit your CV as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis.
For more information about this role, please contact Emma Hörnsten at emma@incluso.se, recruiter at Incluso.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från adding PEOPLE AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från adding PEOPLE AB .

Ekonomiansvarig till Light By Sweden

Ekonomichef
Läs mer Jul 4
Därför är du viktig
Light By Sweden växer – och med dig vid rodret i ekonomin får vi både trygghet och framåtdriv. Här blir du en nyckelperson i ett entreprenörsdrivet bolag där idéer blir verklighet snabbt. Som ekonomiansvarig skapar du struktur, analyser och strategier som hjälper oss att fatta kloka beslut på resan framåt.
Det här är Light By Sweden
Light By Sweden grundades 2015 i småländska Tenhult utanför Jönköping - med målsättningen att bli "installatörens bästa vän" - och är en del av North Castle-koncernen. Vi är nio anställda och omsätter cirka 25 miljoner SEK. Företaget utvecklar och tillverkar energisparande LED-armaturer som är kärleksfullt utformade med installatören i fokus – med låg vikt och smarta funktioner som förenklar monteringen.
Utöver högkvalitativa produkter erbjuder Light By Sweden även professionell ljusplanering och projektering med gedigen ljusteknisk expertis, vilket garanterar effektiva lösningar som optimerar både ljus och energianvändning för kunder inom industri, lager, offentliga miljöer och andra verksamheter. Med egen utveckling, produktion och lagerhållning i Tenhult är företaget en komplett partner – från idé till färdig installation.
Vår kultur
På Light By Sweden präglas vardagen av entreprenörsanda, glädje och gemenskap. Vi är ett ungt, snabbväxande bolag som älskar att fira framgångar tillsammans – oavsett om det är vid kaffemaskinen, sommarfesten eller julbordet. Här blir du en del av ett team som alltid har installatören i fokus och som drivs av att göra saker enklare och bättre, varje dag.
Fokus i din roll
Hos oss får du ett helhetsansvar för ekonomin, med en kombination av strategiskt arbete och operativa uppgifter. Du arbetar nära verksamheten och är en självklar del av ledningsgruppen. Rollen passar dig som trivs i en miljö där du får ansvar för helheten, allt ifrån budgetarbete och koncernrapportering till löpande bokföring och bokslut – och där ingen dag är den andra lik.
Dina ansvarsområden inkluderar bland annat:
Månadsrapportering, årsredovisning och deklarationer
Löpande redovisning
Budget- och prognosarbete
Likviditetsuppföljning och kassaflödesanalyser
Finansiella analyser och strategisk ekonomistyrning
Effektivisering av rutiner och processer
Efterlevnad av regelverk och rapporteringskrav

Kort sagt: du är den som ser till att ekonomin hänger ihop, samtidigt som du bidrar med nya perspektiv som utvecklar både affären och oss som bolag.
Om vi får önska
Är du redo för nästa steg i din karriär? Kanske arbetar du idag som konsult inom revision, men längtar efter att få fokusera på ett enda bolag. Du vill ta ett helhetsansvar, följa utvecklingen på nära håll och känna att ditt arbete verkligen gör skillnad.
Relevant utbildning inom ekonomi, redovisning eller finans.
2–5 års erfarenhet i rollen som redovisningsansvarig eller liknande, med strategiskt ansvar.
God systemvana, gärna Fortnox, Capego, Rillion och Cognos.
Mycket god svenska i tal och skrift.
Har du dessutom ett intresse för våra produkter eller erfarenhet från liknande bransch är det ett extra plus.
B-körkort.

Är det rätt plats för dig?
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och noggrann med en god analytisk förmåga. Du gillar att arbeta med siffror och är trygg i att ta fram underlag och fatta beslut baserat på data. Samtidigt har du ett prestigelöst sätt och kan växla mellan detaljer och helhetsperspektiv.
Du är ansvarstagande och ordningsam, med förmågan att prioritera och planera ditt arbete för att hålla deadlines och säkerställa kvalitet i allt du gör. Och även om du arbetar självständigt, ser du värdet i samarbete och delar gärna med dig av din kunskap till teamet.
Bra att veta
Tillsvidareanställning
Du rapporterar till vd
Placering i Tenhult
Visa ditt intresse senast den 24 augusti
Har du frågor? Kontakta Anette Beckman, 072-500 30 23, eller Ida Jergell, 073-706 80 80.

Ansök nu

Ekonomichef till vår kund i Jönköping

Ekonomichef
Läs mer Jul 11
Därför är du viktig
Att vara ekonom hos vår kund innebär mer än att bara hålla koll på siffror. Det handlar också om att utveckla och förbättra processer, analysera och förstå vad siffrorna faktiskt säger – och att vara ett stöd till verksamhetens olika funktioner, så att de kan fatta kloka beslut och nå sina mål. Här får du verkligen chansen att göra skillnad och bidra till företagets framgång
Fokus i din roll
Som ekonomichef hos vår kund arbetar du både med redovisning och controlling. Du ansvarar för redovisning, bokslut och rapportering, och budget- och prognosarbete är en naturlig del av din vardag.
Utöver det bidrar du med analyser och uppföljning som stöttar verksamhetens olika funktioner och hjälper dem att fatta välgrundade beslut. Rollen innebär också att du ingår i ledningsgruppen, där du bidrar med det ekonomiska perspektivet i både strategiska och operativa frågor, och du rapporterar direkt till vd.
Om vi får önska
Vi vet inte vem du är – än, men vi har en god idé om vad du har med dig sedan tidigare:
Högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
Arbetat med ekonomiska analyser och uppföljning där du har erfarenhet av att driva process- och utvecklingsarbete.
Du har goda systemkunskaper i affärs- och BI-system.
Svenska och engelska i tal och skrift.

Är det rätt plats för dig?
Du är en person med energi och nyfikenhet?som bidrar med idéer?till affärsverksamheten. Du har en drivkraft och ett?strategiskt intresse. Det finns en prestigelöshet och ett genuint intresse för siffrorna i en verksamhet hos dig. Det här är en roll för dig som trivs med att arbeta brett inom ekonomi, och som uppskattar att vara en del av en verksamhet där samarbete och engagemang värderas högt.
Välkommen med din ansökan till oss!
Bra att veta
Du rapporterar till vd.
Placering Jönköping.
Visa ditt intresse senast den 22 augusti.
Vid frågor besvaras dessa av Anette Beckman, 072-500 30 23.

Ansök nu

CFO till Prototypen

Ekonomichef
Läs mer Jul 4
Därför är du viktig
Vi är redo att välkomna en ny CFO till Prototypen. Varför? Vår nuvarande CFO går vidare till rollen som vd – ett kvitto på både hans insats och på de möjligheter som finns hos oss!
Du kommer att bli en viktig del av vår fortsatta resa. Här tar du vid där han lämnar över och får ansvaret för att utveckla och stärka vår nya plattform för gemensamma analyser och uppföljning. Det är ett arbete som hjälper oss att nå våra mål och förverkliga ännu fler av våra visioner.
Vi hoppas att just du vill vara med och forma framtiden tillsammans med oss. Vi ser fram emot att lära känna dig!
Det här är Prototypen
I vår industrikoncern, som idag går under namnet Prototypen, finns våra bolag Östrand & Hansen AB, Hjo Verktyg AB och Karlskoga Automation AB. Vi har ambitionen att fortsätta växa både organiskt och via förvärv.
Vi är en partner som ger idéer och råd och fungerar som bollplank när det gäller att utveckla kundernas produktion. Vi har en stor spännvidd i våra tjänster - allt från mekanikkonstruktion, elkonstruktion, PLC- & robotprogrammering, elskåpsbyggnation, till egen komponenttillverkning i våra avancerade maskinparker, montering, leverans och driftsättning av kompletta lösningar och system. Vi utför även service och reparationer på verktyg och maskiner.
Totalt är vi cirka 65 medarbetare och har en omsättning på runt 150 miljoner.
Fokus i din roll
Som vår nya CFO kommer du att bygga en effektiv ekonomifunktion och samtidigt bidra till att skapa en ännu mer affärsdriven organisation. Vi tror att du gillar att arbeta nära verksamheten, att du drivs av ekonomistyrning – gärna ett intresse för teknik och smarta lösningar – precis som vi.
Hos oss handlar rollen om att skapa en gemensam plattform för våra produktionsbolag, där analyser, kalkylmodeller och uppföljningar hänger ihop och stärker hela koncernen. Du kommer både arbeta operativt och strategiskt, stötta ledningen med din kompetens och vara ett aktivt stöd ut i organisationen.
Tillsammans med ditt team på tre ekonomer ansvarar du för rapportering av månads- och årsbokslut samt för prognos- och budgetarbete. Du utvecklar arbetssätt och processer för att skapa ännu bättre förutsättningar för oss att nå våra mål.
Du ansvarar för konsolidering av koncernen och du deltar i styrelsemöten där du tar fram styrelsematerial och rapportpaket. Rollen innebär också att du rapporterar till vår vd och ingår i ledningsgruppen.
Om vi får önska
Vi vet inte vem du är – än, men vi har en god idé om vad du har med dig sedan tidigare:
Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet från controllerrollen där du arbetat med ekonomiska analyser och uppföljning, med fördel från den tillverkande industrin.
Erfarenhet av projektredovisning och projektaffärer.
Vana vid att arbeta strategiskt och affärsnära.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av förvärv och bolagsutveckling.
Svenska och engelska i tal och skrift.

Är det rätt plats för dig?
Här gäller det att vilja vara med på vår resa och genuint ha ett intresse för att skapa något nytt, något som i sin tur utvecklar vår affär framåt!
Att vara nära verksamheten och bidra med engagemang, nyfikenhet och kompetens är viktigt. Därför ser vi att du är relationsskapande, prestigelös och kommunikativ. Din förmåga att kommunicera skapar mervärde i organisationen genom dina idéer, din struktur och ditt processtänk. Vill du dessutom tillhöra en växande organisation med en stark familjekänsla – då kan den här rollen vara helt rätt för dig!
Varmt välkommen med din ansökan!
Bra att veta
Placeringsort Bankeryd.
Du rapporterar till vd.
Tillsvidareanställning.
Visa ditt intresse senast den 20 augusti, urval sker dock löpande.
Vid frågor, kontakta Anette Beckman 072-500 30 23.

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare med inköpsansvar till Småländska Städ

Affärsutvecklare
Läs mer Jul 4
Den här rekryteringen görs av Addpeople. Lyssna på Addpeoples podcast där vi på Småländska Städ berättar mer om oss och vem vi söker här:
?https://open.spotify.com/episode/0wK8PSzOilOlZTDEG1TtKf?si=AnlNFzFRTVe5ZY_oAHWczA
Därför är du viktig
Som verksamhetsutvecklare med inköpsansvar ser du till att rätt förutsättningar finns på plats – oavsett om det handlar om elavtal, fordon, IT, lokaler eller maskiner. Med din affärsdrivna blick, din förmåga att läsa och förhandla avtal och ditt strukturerade arbetssätt, bidrar du till att vi växer smart, lönsamt och långsiktigt. Vi vet vad vi gör, men vi vill göra mer av det på alla orter – och här blir du en viktig del i att förverkliga det.
Vi erbjuder en nyckelroll i ett företag på en tillväxtresa, med korta beslutsvägar, stor frihet under ansvar och en kultur som präglas av tillit och framåtanda. Du får möjlighet att påverka, driva och förbättra – alltid med ambitionen att vi kan bli lite bättre varje dag. Ditt arbetsområde blir hela Småland, där vi finns med kontor i Tranås, Växjö, Höglandet, Västervik och Jönköping. Du utgår från kontoret i Jönköping och är en del av vår ledningsgrupp.
Det här är Småländska Städ
Historien om Småländska Städ började 1961 då det grundades av Gunnar Gustavsson. Han lämnade sedan över verksamheten till sin måg Curly Fritzell. 2006 köptes företaget av Ulf Gidhammar och hans dotter Eva Gidhammar, som då tillsammans hade 40 års erfarenhet av städbranchen sedan tidigare.
Småländska Städ drevs i och med detta vidare som ett familjeföretag. 2013 köptes Janne Putsare i Sävsjö. Nästa förvärv blev JW städ i Tranås 2015 och året senare Städkraft i Växjö. Med dessa förvärv så finns Småländska Städ AB i nästan hela Småland. Sen 2020 är Eva Gidhammar ensam ägare och 2022 förvärvades även Städcentralen i Västervik och 2025 Montico Service i Tranås. Läs mer på www.smalandskastad.se.
Vår kultur
Här blir du en del av ett värderingsstyrt team där alla blir sedda och hörda. Vi tror på ömsesidig respekt och att alla har rätt att tycka till och komma med idéer. Hos oss råder en framåtanda med positiv jargong och snabba beslut – vi gillar att ligga steget före, leverera det vi lovat och vara pålästa för att alltid kunna möta kundernas behov.
Vi tror på att skapa en miljö där människor växer. Som vår vd Eva Gidhammar uttrycker det: ”Mitt ursprungsintresse är människor och att ge rätt verktyg för dom att växa och utvecklas”. Vi vet att vi alltid kan bli lite bättre, och den drivkraften genomsyrar allt vi gör. Självklart har vi också kul på jobbet!
Fokus i din roll
I rollen ingår ett brett ansvar med fokus på inköp, avtal och etablering av våra befintliga affärsområden i alla orter. Följande arbetsuppgifter visar delar av rollen:
Ansvarar för företagets inköp av fordon, el, telefoni, IT, material och arbetskläder.
Förhandlar och tecknar avtal med leverantörer, leasingpartners och hyresvärdar.
Jämför, läser och förstår avtalstexter för kundavtal, hyreskontrakt och driftavtal.
Projektleder etableringar av nya orter eller kundlösningar enligt vår affärsmodell.
Säkerställer att rätt resurser, lokaler och utrustning är på plats vid uppstarter.
Arbetar ständigt med att effektivisera inköp, avtal och leverantörsstrukturer.
Identifierar förbättringsmöjligheter och bidrar med lösningsorienterade förslag.

Kort sagt – du är bryggan mellan idé och verklighet. Som Eva säger i vår rekryteringspodd: ”Jag behöver en side-kick här – någon som vill vara med och driva, utveckla och göra skillnad i vardagen”.
Om vi får önska
För dig är service en självklarhet – du vill förstå våra dotterbolags olika behov och affärer för att kunna ge dem rätt stöd. Vi söker dig med en bakgrund inom inköp och gärna från andra branscher än vår. Men – drivkraft är något vi alltid värdesätter, ibland till och med mer än expertis, eftersom rätt inställning och potential kan leda till stora framgångar. Så stämmer några av punkterna nedan in på dig, tveka inte att visa ditt intresse:
Erfarenhet av inköp och förhandling.
Goda kunskaper i Excel, för att kunna analysera och hantera data på ett effektivt sätt.
Utbildning är inte ett krav för denna roll, men relevant erfarenhet, kompetens och personlighet är avgörande.
Du är bekväm med att hantera juridiska termer och kan komplettera dina kollegor i frågeställningar som uppkommer.
Du gillar att arbeta nära affären, har ett starkt kommersiellt intresse och är van att skapa de strukturer som krävs för att nya affärsidéer ska kunna utvecklas och implementeras internt.
Körkort är ett krav.

Är det rätt plats för dig?
Du är skicklig kommunikativt och det är naturligt för dig att skapa goda relationer med såväl kollegor som externa samarbetspartners. Du gillar att arbeta strukturerat och metodiskt, med bibehållen förmåga att omprioritera och vara flexibel utifrån olika situationer.
Därtill ser vi också att du är en person som använder ditt engagemang för att identifiera problem och arbeta lösningsfokuserat. Vidare är du handlingskraftig och självgående – en person som leder dig själv i vardagen, är snabbfotad och förändringsbenägen och trivs i en miljö där ingen dag är den andra lik, du ser möjligheter där andra ser problem.
Bra att veta
Placeringsort Jönköping, resor mellan våra kontor förekommer frekvent
Tillsvidareanställning
Du rapporterar till vd
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering
Vissa ditt intresse senast den 17 augusti
Frågor? Kontakta Elina Terne, 073-039 70 04, eller Ida Jergell, 073-706 80 80.

Ansök nu

Ansvarig HR & lön

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Jun 25
Därför är du viktig
Trivs du bäst när du får skapa från grunden, utveckla arbetssätt och påverka framtiden? För vår kunds räkning söker vi nu en ansvarig för HR & lön till ett växande företag i Småland. Rollen hos oss är helt ny – det betyder att du inte kommer till en färdig mall med givna ramar som styr ditt arbete. Här erbjuds du istället möjlighet att påverka, forma och skapa framtidens HR-funktion från grunden tillsammans med oss!
Fokus i din roll
Du kommer till ett företag som utvecklas och som har en stark vilja att bygga en hållbar HR-funktion för framtiden. Det är exakt här du kommer in i bilden!
Ditt uppdrag blir att axla ett helhetsansvar över områdena HR och lön, både operativt och strategiskt. Du kommer få skapa, utveckla och förvalta såväl strukturer, rutiner och arbetssätt som strategier och framtidsplaner. Fokus i din roll kommer inledningsvis vara med tyngd på rekryteringsprocessen, on- och offboarding, att stötta våra chefer samt utvecklingsfrågor kopplat till vår organisationskultur. I rollen ingår även löneadministration för ett hundratal löner på både kollektiv- och tjänstemannasidan.
Du kommer att spela en avgörande roll i hur företaget växer – och hur människor trivs och utvecklas längs vägen.
Om vi får önska
Vi tror att du har några års erfarenhet av HR och/eller lön, gärna i en bred och självständig roll. Du har en hög grad av personlig mognad och är trygg i dig själv. Du har god kommunikativ förmåga och behärskar svenska flytande i tal och skrift. Du har lätt för att se helheten men har också ett öga för detaljer. Vi ser att du är trygg i att vara både operativ och strategisk, och är redo för ditt nästa steg.
Framför allt så har du viljan, drivet och engagemanget att skapa en professionell och hållbar HR-funktion tillsammans med oss!
Är det rätt plats för dig?
Vi tror att du trivs i en miljö där du får driva, påverka och bygga från grunden - och att din struktur får saker att hända. Hos oss är din erfarenhet efterfrågad och vi ser fram emot att få forma vårt företags framtid tillsammans med dig. För att trivas och lyckas i vårt team ligger samarbete dig nära, samtidigt som du är trygg i att arbeta självständigt och ta eget ansvar för dina områden. Har du djup erfarenhet inom HR och vill utveckla din kompetens inom lön – eller tvärtom – så är det här en roll som ger dig utrymme att växa.
Vi ser fram emot din ansökan!
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering söder om Jönköping.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess.
Urval sker löpande, så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt.
Frågor? Kontakta rekryteringskonsult Elina Terne, elina@addpeople.nu eller 073-039 70 04.

Ansök nu

Senior säljare till Senab

Utesäljare
Läs mer Jun 23
Därför är du viktig
Handlar inredning för dig om mer än bara möbler – om att skapa miljöer där människor trivs, presterar och mår bra? Tror du också att de bästa affärerna görs när man förstår både kunden och sammanhanget? Då kan detta vara rollen för dig!
Nu söker Senab en driven och självgående säljare för att förstärka teamet i Jönköping. Som senior säljare hos Senab i Jönköping är du med från allra första kundkontakt till färdigt projekt. Du är den som genom proaktiv bearbetning bygger relationerna, identifierar behoven och driver affärerna i mål – samtidigt som du får jobba med inspirerande inredningsprojekt i olika storlek och komplexitet.
Det här är Senab
Vår första inredning såg dagens ljus 1975. Idag är Senab en av Nordens ledande leverantörer av möbler och inredning för kontor, showrooms, hotell, restaurang, skolor, universitet, vård och omsorg.
Gemensamt för alla projekt vi levererar är att inredningslösningen ska bidra till att förstärka kundens identitet, skapa en funktionell miljö och bidra till att skapa trivsel och utveckling. Vi ansvarar för hela processen – vilket innebär att vi hjälper våra kunder med inredningsförslag eller hela inredningskoncept, inköp, leverans, montering och möblering.
Fokus i din roll
Rollen som säljare handlar om att proaktivt hitta nya möjligheter, driva och utveckla affären med fokus på både större och mindre projekt inom den privata och offentliga sektorn. Du arbetar självständigt med att hitta och bearbeta nya kunder och identifiera affärsmöjligheter i regionen. Samtidigt jobbar du nära kollegor och specialister i varje steg av projektet – från idé till färdig leverans. Du är inte bara säljare – du är rådgivare, problemlösare och ibland även bollplank i kundens strategiska inredningsbeslut.
Du kommer bland annat att:
Upprätta offerter, affärsförslag och ramavtal – och driva affären hela vägen från första kontakt till avslut och uppföljning
Ta fram inredningsförslag utefter kundens behov
Följa upp offerter och arbeta strukturerat enligt våra processer
Planera och genomföra marknads- och försäljningsaktiviteter tillsammans med ditt team
Vara aktiv i nätverk, forum och sammanhang som skapar nya affärsmöjligheter
Arbeta nära ett internt team bestående av bland annat projektkoordinatorer, konstruktörer, arkitekter och anbudsspecialister
Säkerställa att du når dina försäljningsmål och utvecklar din kundportfölj på ett långsiktigt sätt

Du utgår från vårt kontor i Jönköping, men tillbringar en stor del av tiden ute hos kund. I rollen rapporterar du till Regionchef för Region Väst.
Om vi får önska
För att trivas hos oss och i rollen tror vi att du är nyfiken, kommunikativ, ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har ett starkt affärsmannaskap och drivs av att göra affärer. Du motiveras av att nå resultat och att arbeta för en ständig förbättring och utveckling.
Du är en person som trivs med frihet under ansvar – och som gillar att jobba strukturerat, målinriktat och med fokus på resultat. Du har ett starkt självledarskap och ser till att planera, prioritera och följa upp dina affärer på ett förtroendeingivande sätt.
Du trivs bra i en nätverkande roll och har en god kommunikativ förmåga. Vi tror att du har ett antal års erfarenhet av uppsökande försäljning inom möbel- och inredningsbranschen – eller närliggande bransch där projektförsäljning varit en central del i din roll. Du är van vid att hantera både kortare och längre säljprocesser, gärna där kunden är en aktör med höga krav på kvalitet, design och helhetstänk.
Vi tror att du har:
Flerårig erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom inredning eller liknande bransch
Erfarenhet av att arbeta med projektbaserad försäljning
Ett etablerat nätverk i regionen – är ett stort plus
God kommunikationsförmåga i både tal och skrift
Vana att jobba administrativt i offertverktyg
B-körkort

Vill du också bli en del vårt ambitiösa gäng? Varmt välkommen med din ansökan!
Bra att veta
Placering: Jönköping
Tillsvidareanställning
Urval sker löpande, så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tillträde av tjänsten enligt överenskommelse.
Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig Ida Jergell, 0737–068080

Ansök nu