Jönköping: Ortopedteknisk kundmottagare till TeamOlmed Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ortopedteknisk kundmottagare till TeamOlmed Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-30 // Varaktighet: Heltid

Vill du hjälpa människor till ett rörligare liv?
I Jönköpings län är vi idag verksamma på samtliga tre sjukhus: Höglandssjukhuset i Eksjö, Länssjukhuset Ryhov i Jönköping samt Värnamo sjukhus. Genom vårt avtal med Region Jönköpings län förser vi regionen med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi söker just nu en Administratör till vår klinik i Jönköping som i dagsläget består av cirka 30 medarbetare. Vi bedriver även butiksverksamhet och är en av TeamOlmeds största kliniker i landet.
Dina arbetsuppgifter
Som Ortopedteknisk kundmottagare kommer du att arbeta med att välkomna våra kunder i receptionen. Du kommer också att registrera och administrera remisser, tidsboka patientbesök och svara på telefonsamtal. Du kommer även vid behov att arbeta med uppackning av varor, fakturafrågor samt hjälpa till i butiken. I rollen kommer du att arbeta självständigt med eget ansvar och samarbeta med vårt administrationsteam.
Vem vi söker
Avklarad gymnasial utbildning
Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
God vana av serviceyrket, exempelvis genom reception och administrativt arbete
God datorvana
Flytande språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska
Det är meriterande ifall du har arbetat administrativt inom ortopedtekniska branschen eller vården sedan tidigare


Som person ser vi gärna att du är serviceinriktad, lösningsorienterad, kommunikativ, ansvarstagande och flexibel. Du trivs i att arbeta självständigt såväl som i team och känner dig bekväm i att arbeta i en miljö med högt tempo och snabba förändringar. Du har mycket god förmåga att hålla ordning & reda samt prioritera dina arbetsuppgifter.
Vi erbjuder
Hos TeamOlmed kommer du att arbeta i en värderingsstyrd verksamhet som kännetecknas av högt engagemang och fokus på att hjälpa människor genom att ge bästa möjliga service. Du kommer att arbeta på en dynamisk arbetsplats tillsammans med ett gäng kunniga och engagerade kollegor som gillar att ha kul på jobbet. Du kommer att ha ett koordinerande, varierande och givande arbete - i slutändan hjälper du människor till ett rörligare liv!
Anställningen
Heltid, tillsvidare. 6 månaders prövotid tillämpas. Start omgående. TeamOlmed har kollektivavtal.
Ansökan
Vi tar emot ansökningar via Embla Medicals hemsida, vänligen klicka på länken för att komma vidare: https://ossur.wd3.myworkdayjobs.com/sv-SE/OssurCareersGlobal/job/Jnkping-Sweden/Ortopedteknisk-kundmottagare-TeamOlmed-Jnkping_REQ-3645
Om du redan är anställd hos TeamOlmed ber vi dig att ansöka internt via Workday. Du hittar jobbet genom att logga in i Workday och klicka på ikonen ”Karriär”.
Sista ansökningsdag är 2024-08-11. Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med verksamhet i nio regioner och med cirka 350 anställda. Vi på TeamOlmed har som vision att vara det ledande företaget inom ortopedteknisk verksamhet. Vårt fokus och det vi arbetar med är att hjälpa människor till ett rörligare och bättre liv genom att tillverka, anpassa och förse patienter med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi vill att resultatet ska realisera våra offentliga och privata uppdrags-givares högt ställda krav; vi erbjuder en hög tillgänglighet, ett evidensbaserat arbetssätt och ett omsorgsfullt bemötande. TeamOlmed är en del av Embla Medical - en ledande global leverantör av innovativa mobilitetslösningar. Våra värdeord är Ärlighet, Sparsamhet och Mod.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Receptionist, telefonist

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Receptionist, telefonist.

Gymvärd

Läs mer Dec 18
WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare är alla överens: vi sitter still för mycket, övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Forskningen är tydlig, och på STC vill vi vara en del av lösningen genom att få fler människor i rörelse. Men vi behöver din hjälp!
Vi söker nu extrapersonal somGymvärd i Jönköping (STC Herkulesvägen och STC Kunskapsfabriken)som vill erbjuda våra kunder den bästa servicen och ge dem en så bra träningsupplevelse som möjligt.

Ditt uppdrag
I rollen som Gymvärd är du vårt ansikte utåt och arbetar för att ge varje medlem en förstklassig serviceupplevelse. Ditt fokus ligger på att aktivt driva försäljning av medlemskap och våra övriga produkter, och du kommer att vara en viktig del av vårt team när det gäller att skapa värde för både medlemmar och verksamhet. Försäljning, kundservice och att skapa en välkomnande miljö är kärnan i ditt arbete. Du ser även till att våra medlemmar följer våra trivselregler för att säkerställa en positiv och trygg gymmiljö för alla. Detta innebär att du aktivt påminner och informerar medlemmarna om reglerna, hanterar störande beteenden och eventuellt hjälper till att skapa en trygg atmosfär. Genom att vara närvarande och tillmötesgående bidrar du till att alla medlemmar känner sig välkomna och kan träna i en positiv miljö.
Dina arbetsuppgifter omfattar framförallt:
Försäljning av medlemskap och tilläggstjänster som personliga träningspaket, produkter från vårt butikssortiment, samt eventuella kampanjer.
Kundservice på hög nivå, där du svarar på frågor både i telefon och direkt på gym, hjälper medlemmar att lösa problem och ser till att de får den bästa upplevelsen.
Daglig drift, vilket inkluderar att hålla rena och välkomnande lokaler, att utrustningen är i gott skick och att gymmets allmänna standard upprätthålls.

Arbetstempot kan variera och snabbt växla beroende på tiden på dygnet och antalet medlemmar som besöker vårt gym. Eftersom våra gym har flexibel bemanning och varierande arbetstider behöver du vara flexibel och kunna arbeta oregelbundna tider, inklusive helger och kvällar.

Vem är du?
Vi söker dig som är positiv, social och har en naturlig förmåga att skapa en hög servicenivå i alla möten med våra medlemmar. Du brinner för att skapa en välkomnande och inspirerande miljö där medlemmarna känner sig sedda och uppskattade och känner träningsglädje. För att lyckas i rollen tror vi att du har en positiv attityd och en lösningsorienterad inställning när det gäller att möta olika situationer och behov. Du är en person som lätt anpassar dig efter förändrade omständigheter och har förmågan att hålla ett högt tempo utan att tumma på kvaliteten i det arbete du utför.

Krav:
Har fyllt 18 år
Har en hög servicenivå
Hög känsla för försäljning och kvalité
Är flexibel och kan arbeta dag, kväll och helg
Vill ge det lilla extra, både till kunder och dina kollegor
Talar och skriver flytande på svenska.



Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 220 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding.Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra gym där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.


Varför STC?
Om du vill vara med på en spännande tillväxtresa och få chansen att spela en nyckelroll i en organisation som verkligen gör skillnad i människors liv, så är STC bolaget för dig. Vi har en stark kultur där vi delar passionen för en aktiv och hälsosam livsstil men där vi även värdesätter att ha roligt tillsammans!

Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna!Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till gymansvarig Katarinapå katarina.back.rygert@stc.seSista ansökningsdag: 2025- 01- 12

Ansök nu

Sommarjobb receptionist 2025

Läs mer Feb 4
Om du vill du ha ett hyresgäst- och kundorienterat jobb ska du ta chansen och söka sommarjobb som receptionist hos oss på Vätterhem!
Våra fyra förvaltningsområden söker varsin receptionist till sommaren. Hos oss blir du en del av en härlig gemenskap där alla bidrar genom att ta ansvar för sina arbetsuppgifter.
I tjänsten som receptionist får du ett varierande och socialt arbete. Du är Vätterhems ansikte utåt och den person som de flesta hyresgäster eller kunder kommer i kontakt med.
Arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att svara i telefon, koppla vidare samtal till rätt person i företaget samt att ta emot besökare och leda dem vidare till rätt kontakt hos Vätterhem. Tjänsten innefattar även administrativa sysslor så som posthantering, svara på mejl från kunder och nyckelhantering till entreprenörer.
Vi söker dig:
Du är minst 18 år (du ska ha fyllt 18 år senast det datum då anställningen startar).
Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av serviceyrken, god datorvana samt erfarenhet av Officepaketet.
Som person är du serviceinriktad, strukturerad, positiv och engagerad.

Sommarjobbsveckorna på Vätterhem sträcker sig mellan v. 20 - 33 i olika perioder, beroende på område och arbetsuppgifter. Du arbetar måndag till fredag och arbetstiderna är 7–16. I urvalsfrågorna på nästa sida får du kryssa i de veckor och de/det område du önskar att jobba inom.
Om du har några frågor är du välkommen att kontakta: sommarjobb@vatterhem.se
Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt men senast den 31 mars 2025.
OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem och hanterar inte ansökningar via mejl.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift
Minst 18 år (du ska ha fyllt 18 år senast då anställningen startar).

Meriterande
Erfarenhet av serviceyrken
God datorvana
Erfarenhet av Officepaketet

Om arbetsgivaren - Vätterhem
Med engagemang och omtanke skapar vi hållbara och trygga stadsdelar där alla känner trivsel, gemenskap och framtidstro. Vätterhem äger, förvaltar och utvecklar moderna hem i Jönköpings kommun, med 8 915 lägenheter och cirka 400 lokaler. Vi är Smålands största bostadsbolag med en omsättning på 793 miljoner kronor och över 87 % nöjda hyresgäster.
Vår värdegrund ”LUTA” – Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar – genomsyrar allt vi gör. Med en decentraliserad fastighetsskötsel och centraliserat huvudkontor, skapar vi delaktighet och effektivitet. Hos oss kan alla medarbetare påverka sitt arbete och företagets utveckling. Vi har olika roller men samma värde för bolaget.

Ansök nu

Sommarjobb receptionist 2025

Läs mer Feb 7
Om du vill du ha ett hyresgäst- och kundorienterat jobb ska du ta chansen och söka sommarjobb som receptionist hos oss på Vätterhem!
Våra fyra förvaltningsområden söker varsin receptionist till sommaren. Hos oss blir du en del av en härlig gemenskap där alla bidrar genom att ta ansvar för sina arbetsuppgifter.
I tjänsten som receptionist får du ett varierande och socialt arbete. Du är Vätterhems ansikte utåt och den person som de flesta hyresgäster eller kunder kommer i kontakt med.
Arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att svara i telefon, koppla vidare samtal till rätt person i företaget samt att ta emot besökare och leda dem vidare till rätt kontakt hos Vätterhem. Tjänsten innefattar även administrativa sysslor så som posthantering, svara på mejl från kunder och nyckelhantering till entreprenörer.
Vi söker dig:
Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av serviceyrken, god datorvana samt erfarenhet av Officepaketet.
Som person är du serviceinriktad, strukturerad, positiv och engagerad.

Sommarjobbsveckorna på Vätterhem sträcker sig mellan v. 20 - 33 i olika perioder, beroende på område och arbetsuppgifter. Du arbetar måndag till fredag och arbetstiderna är 7–16. I urvalsfrågorna på nästa sida får du kryssa i de veckor och de/det område du önskar att jobba inom.
Om du har några frågor är du välkommen att kontakta: sommarjobb@vatterhem.se
Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt men senast den 31 mars 2025.
OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem och hanterar inte ansökningar via mejl.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift

Meriterande
Erfarenhet av serviceyrken
God datorvana
Erfarenhet av Officepaketet

Om arbetsgivaren - Vätterhem
Med engagemang och omtanke skapar vi hållbara och trygga stadsdelar där alla känner trivsel, gemenskap och framtidstro. Vätterhem äger, förvaltar och utvecklar moderna hem i Jönköpings kommun, med 8 915 lägenheter och cirka 400 lokaler. Vi är Smålands största bostadsbolag med en omsättning på 793 miljoner kronor och över 87 % nöjda hyresgäster.
Vår värdegrund ”LUTA” – Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar – genomsyrar allt vi gör. Med en decentraliserad fastighetsskötsel och centraliserat huvudkontor, skapar vi delaktighet och effektivitet. Hos oss kan alla medarbetare påverka sitt arbete och företagets utveckling. Vi har olika roller men samma värde för bolaget.

Ansök nu

Receptionist till Evidensia Smådjurskliniken Jönköping - Vikariat

Läs mer Okt 10
Är du en person som brinner för att skapa och utveckla branschens bästakundupplevelse? Ger det dig energi att vara bidra till ett klimat där varje besökare känner sig speciell och lämnar oss med en varm känsla inombords? Då är du sannolikt en kandidat som skulle passa perfekt i vårt receptions- och butiksteam!
Om jobbet:
Kundtjänsten hos ossär den första och viktigaste delen av vårt mötemed våra kunder och patienter och till denna söker vi nu en vikarie under en föräldraledighet.I denna roll ingår praktiskt arbete inom reception, butik och telefoni. Arbetet är i huvudsak förlagt till vår reception där du tillsammans med dina kollegor är dem som tar emot alla våra patienter och djurägare. Du kommer även hjälpa våra kunder i butiken, svara i telefon, sköta kontakt med försäkringsbolag och remissinstanser samt ha hand om betalningar.
I denna roll är du med och utvecklar vår totala kundupplevelse i allt från telefoni till fysisk miljö och du är en avgörande pusselbit för att fortsätta arbetet med att säkra att vi på Smådjurskliniken alltid framstår somettteam för kunden.
Vad erbjuder vi?
Smådjurskliniken i Jönköping har de senaste åren tagit stora kliv och kan idag erbjuda allt från enklare till tyngre utredningar och ultraljudsundersökningar och vi genomför avancerad tandvård, mjukdelskirurgi och ortopedi. Självklart har vi även en rehabavdelning för förebyggande- och rehabiliterande vård. Vi är välutrustade med modern klinik med som tagit stora steg de senaste åren och har idag ett komplett utbud av både utrustning och vårdsegment.
Vi välkomnar dig att bli en del av ett engagerat och sammansvetsat team som brinner för djurens välmående. Vi erbjuder ett varierat och roligt arbete som receptionist på en medelstor smådjursklinik, där ingen dag är den andra helt lik!
Den här tjänsten passar dig som endast vill arbeta vardagar, med arbetspass förlagda mellan 6.45-18.15.
Vem söker vi?
Visöker dig som harett stort engagemang och en förmåga att alltid se kunden.Som person är du positiv, ansvarstagandeochsocial.Du tycker om att träffa nya människor och att ha varierande arbetsuppgifter.Vi möter dagligen djurägare och djur i olika situationer vilket medför att du som person måste vara flexibel och lyhörd.För oss är det viktigt att du har god samarbetsförmåga men att du samtidigt klarar av att arbeta självständigt.
Du kommer från en bakgrund antingen inom djurvård eller serviceyrke såsom hotell/restaurang, butik eller kundservice på annat vis och du har en god datorvana. Du har också god erfarenhet av smådjur och det är van att arbeta medtelefoni.
Även om all tidigare erfarenhet naturligtvis är viktig så är det framförallträttperson ochrättattityd vi söker! Du trivs med att hitta nya sätt att lösa uppgifter och har en vilja att utvecklas.
Ort:Jönköping
Omfattning: Vikariat under föräldraledighet
Sista ansökningsdag:2024-10-24
Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi önskar därför att du skickar in dinansökan så snart som möjligt.Sista ansökningsdag är2024-10-24.
För information:
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta receptionschef Marina Sjöbergvia e-post:marina.sjoberg@evidensia.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Smådjurskliniken Jönköpingstartades upp år 2000. Idag är vår ambition att vara en klinik som alltid utstrålar närhet, värme och personligt bemötande samtidigt som vi erbjuder den högsta kompetensen med de bästa resurserna. Vår strävan är alltid känslan av ”bara tassa in” och våra öppettider är måndag till fredag 07:15-18:00. Vi har stängt alla helger och röda dagar. Välkommen att läsa mer om oss på vårkliniksida.
Evidensia Djursjukvårderbjuder trygg och personlig vård för hundar, katter, exotiska djur och hästar. På lokala djurkliniker och specialiserade djursjukhus i hela Sverige får viktiga familjemedlemmar hjälp med förebyggande friskvård, primärvård, akutvård, avancerad kirurgi och rehabilitering. Varje möte med djur och ägare ska göra skillnad och tillsammans tar våra engagerade medarbetare emot över 500 000 patientbesök per år.Tillsammans arbetar vi för att driva den veterinärmedicinska utvecklingen framåt, för djurens bästa varje dag.Välkommen att läsa mer om oss på vårhemsida.

Ansök nu

Receptionist till Nordic Wellness Jönköping

Läs mer Jan 30
Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 gym och ett antal Padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har över 450 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt.
Nu letar vi efter nästa medarbetare i tjänsten som säljande receptionist till Nordic Wellness Jönköping. Vi söker nu dig som vill jobba runt på våra olika anläggningar i vikariepoolen i Jönköping. Vi söker både dig som vill jobbaheltid och extra vid behov.
Att vara säljande receptionist på Nordic Wellness
Ditt jobb kommer främst att handla om en sak. Det är att ge våra medlemmar en makalös träningsupplevelse. Det betyder att klubben alltid behöver synas från sin bästa sida och att medlemmarna bemöts trevligt, proffsigt och med stor glädje. Det är du som tillsammans med dina kollegor är med och skapar vår familjära och välkomnande känsla på klubben.
När du kommer till jobbet är ditt uppdrag att se till att klubbens medlemmar bemöts väl och att de befinner sig i en ren och fräsch miljö. Det är du som är värd, vilket betyder att det är du som ser till att det är ordning och reda på klubben. Du får gäster att trivas och känna sig som hemma!
Arbetstiden i receptionen innebär variation och kräver att du är flexibel. Här kommer din känsla för försäljning in i bilden. Varje medlem är unik på sitt vis, och det är upp till dig att ge den information de behöver. Du vet att kundbemötande kan handla lika mycket om improvisation som information men oftast en kombination av båda.
Vad söker vi hos dig?
Du har fyllt 18 år och är en person som trivs i mötet med andra människor. Skapa nya relationer och lyssna till andras behov är något du känner dig bekväm med. Du är flexibel kring arbetstider, du ska kunna arbeta under dagtid, kvällar och helger. Det är viktigt att du kan arbeta självgående, samt ta egna initiativ och kunna se vad som behöver göras. Du ska vara kreativ för att hitta lösningar och se möjligheter för att kunna utveckla klubben. Arbetsplatsen är en miljö där mycket händer samtidigt, det krävs därför att du är kan arbeta i högt tempo och kan vara flexibel kring de olika arbetsuppgifterna som arbetet innebär. Du ska också känna dig bekväm med ett fysiskt arbete.
Det är inget krav att du arbetat tidigare, vi söker dig som vill göra det lilla extra i det du tar för dig, där uppgifter som påbörjas också slutförs. Det är viktigt att du har en vilja att sträva framåt och lära dig. Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift. Har du tidigare arbetat med försäljning är det ett stort plus och klappar hjärtat lite extra för träning och hälsa är det ett ännu större plus!
Att jobba på Nordic Wellness
Vi erbjuder en rolig som stimulerande arbetsplats med högt i tak. Det här är en miljö som präglas av träningsglädje och viljan att bli bättre. Företaget växer och möjligheten att växa hos oss är stor. Här finns till exempel chansen att engagera sig i vår gruppträning och andra delar av företaget. Nu hoppas vi att du är redo att ta det första steget!
Välkommen med din ansökan senast 28/2. Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag – så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Össur Nordic AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Össur Nordic AB .

Ortopedingenjör | TeamOlmed Jönköpings län

Ortopedingenjör
Läs mer Dec 11
Vill du hjälpa människor till ett rörligare liv?
I Jönköpings län är vi idag verksamma på samtliga tre sjukhus: Länssjukhuset Ryhov i Jönköping, Höglandssjukhuset i Eksjö samt Värnamo sjukhus. Genom vårt avtal med Region Jönköpings län förser vi regionen med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi söker nu en Ortopedingenjör till Jönköpings län som i dagsläget består av cirka 40 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter
Som ortopedingenjör kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att hjälpa patienter med att förse dem med ortopedtekniska hjälpmedel. Du kommer att arbeta varierat från ax till limpa med flera olika typer av patientgrupper och ortopedtekniska hjälpmedel. Resor och arbete på filialverksamheterna i Värnamo och Eksjö kan förekomma som en naturlig del av vardagen. Vi arbetar löpande med att utveckla vår verksamhet, det kan vara allt från vårt sortiment till att förbättra våra processer, vilket du också kommer att vara delaktig i.
Vem vi söker
Utbildad ortopedingenjör
God datorvana
Goda språkkunskaper i svenska
Det är meriterande ifall du har erfarenhet av att arbeta kliniskt som ortopedingenjör

Som person är du kommunikativ, serviceinriktad, flexibel och har lätt för att bygga relationer. Du är mån om att hjälpa andra människor, är lösningsorienterad, självgående samt har en god kreativ förmåga. För att trivas hos TeamOlmed är det viktigt att du tycker om samarbete, är kundorienterad och gillar att arbeta i en miljö som är i ständig utveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
Vi erbjuder generöst friskvårdsbidrag, personalrabatt, tillgång till förmånsportal samt kollektivavtalad tjänstepension. Du kommer att arbeta i en värderingsstyrd verksamhet som kännetecknas av högt engagemang och fokus på att hjälpa människor genom att ge bästa möjliga service. Vi på TeamOlmed använder oss till stor del av digitala arbetssätt i vårt kliniska arbete och vi erbjuder kontinuerlig utbildning och personlig utveckling. Vi erbjuder även ett kliniskt utvecklingsprogram till nyutexaminerade ortopedingenjörer. Du kommer att arbeta tillsammans med ett tight och trevligt gäng kollegor i en verksamhet med korta beslutsvägar, där du får möjlighet att forma din egen arbetsdag. Du kommer att ha ett omväxlande och meningsfullt arbete - i slutändan hjälper du människor till ett rörligare liv!
Anställningen
Heltid, tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders prövotid. Tillträde enligt överenskommelse. TeamOlmed har kollektivavtal.
För mer information om tjänsten vänligen kontakta Klinisk Chef Mehdi Nasser mnasser@teamolmed.se .
Ansökan
Vänligen klicka på ”Ansök” och följ instruktionerna.
Om du redan är anställd inom företaget ber vi dig att ansöka internt via Workday.
Sista ansökningsdag är 2025-03-31. Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med verksamhet i nio regioner och med cirka 350 medarbetare. Vi på TeamOlmed har som vision att vara det ledande företaget inom ortopedteknisk verksamhet. Vårt fokus och det vi arbetar med är att hjälpa människor till ett rörligare och bättre liv genom att tillverka, anpassa och förse patienter med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi vill att resultatet ska realisera våra offentliga och privata uppdrags-givares högt ställda krav; vi erbjuder en hög tillgänglighet, ett evidensbaserat arbetssätt och ett omsorgsfullt bemötande. TeamOlmed är en del av Embla Medical - en ledande global leverantör av innovativa mobilitetslösningar. Våra värdeord är Ärlighet, Sparsamhet och Mod.

Ansök nu

Ortopedingenjör/Ortopedteknisk patientmottagare TeamOlmed Jönköping

Ortopedingenjör
Läs mer Aug 23
Vill du hjälpa människor till ett rörligare liv?
I Jönköpings län är vi idag verksamma på samtliga tre sjukhus: Höglandssjukhuset i Eksjö, Länssjukhuset Ryhov i Jönköping samt Värnamo sjukhus. Genom vårt avtal med Region Jönköpings län förser vi regionen med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi söker just nu en Administratör till vår klinik i Jönköping som i dagsläget består av cirka 30 medarbetare. Vi bedriver även butiksverksamhet och är en av TeamOlmeds största kliniker i landet.
Dina arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att ta emot och hjälpa patienter med bedömning, förskrivning, anpassning och leverans av ortopedtekniska hjälpmedel. Vilka hjälpmedelstyper du kommer att arbeta med avgörs av din utbildning och erfarenhet. Om du inte har direkt erfarenhet av ortopedteknik så internutbildar vi dig till att arbeta främst med hjälpmedel för fötter samt fot- och knäled. Vi arbetar löpande med att utveckla vår verksamhet. Det kan vara allt från vårt sortiment till att förbättra våra processer, vilket du också kommer att vara delaktig i.
Vem vi söker
Utbildad ortopedingenjör alternativt fysioterapeut, podiater, fotvårdare, naprapat eller arbetsterapeut
Flytande språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska
God datorvana
B-körkort

Det är meriterande ifall du har erfarenhet av att arbeta kliniskt med patienter
Som person ser vi gärna att du är kommunikativ, serviceinriktad och flexibel. Vi ser också gärna att du är självgående, kreativ och noggrann i ditt arbete. För att trivas hos TeamOlmed är det viktigt att du tycker om samarbete, variation, har ett intresse för digital teknik och gillar att arbeta i en miljö som är i ständig utveckling.
Vi erbjuder
Vi erbjuder generöst friskvårdsbidrag, personalrabatt, tillgång till förmånsportal samt kollektivavtalad tjänstepension. Du kommer att arbeta i en värderingsstyrd verksamhet som kännetecknas av högt engagemang och fokus på att hjälpa människor genom att ge bästa möjliga service. Vi på TeamOlmed använder oss till stor del av digitala arbetssätt i vårt kliniska arbete och vi erbjuder kontinuerlig utbildning och personlig utveckling. Vi erbjuder utvecklingsprogram för både nyutexaminerade ortopedingenjörer och för dig med annan vårdutbildning som vill jobba kliniskt med patienter. Du kommer att ha ett omväxlande och meningsfullt arbete - i slutändan hjälper du människor till ett rörligare liv!
Anställningen
Heltid, tillsvidare, 6 månaders prövotid tillämpas. Start omgående eller enligt överenskommelse. Placering Jönköping, Eksjö och/eller Värnamo beroende på behovet. TeamOlmed har kollektivavtal. Vid eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta Klinikchef Katrin Zaya 070-62 002 78.
Ansökan
Vi tar emot ansökningar via Embla Medicals hemsida, vänligen klicka på länken för att komma vidare: https://ossur.wd3.myworkdayjobs.com/sv-SE/OssurCareersGlobal/job/Jnkping-Sweden/Ortopedingenjr-Ortopedteknisk-patientmottagare-TeamOlmed-Jnkping_REQ-3681
Om du redan är anställd hos TeamOlmed ber vi dig att ansöka internt via Workday. Du hittar jobbet genom att logga in i Workday och klicka på ikonen ”Jobbcenter”.
TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med verksamhet i nio regioner och med cirka 350 anställda. Vi på TeamOlmed har som vision att vara det ledande företaget inom ortopedteknisk verksamhet. Vårt fokus och det vi arbetar med är att hjälpa människor till ett rörligare och bättre liv genom att tillverka, anpassa och förse patienter med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi vill att resultatet ska realisera våra offentliga och privata uppdrags-givares högt ställda krav; vi erbjuder en hög tillgänglighet, ett evidensbaserat arbetssätt och ett omsorgsfullt bemötande. TeamOlmed är en del av Embla Medical - en ledande global leverantör av innovativa mobilitetslösningar. Våra värdeord är Ärlighet, Sparsamhet och Mod.

Ansök nu

Digital tekniker Centralproduktionen TeamOlmed Jönköping

3D artist/3D-grafiker
Läs mer Aug 8
Vill du hjälpa människor till rörligare liv?
Vi söker nu efter en Digital tekniker för CAD modellering av ortopedtekniska hjälpmedel till Centralproduktionen. Verksamheten är belägen i en ny lokal på Hedenstorpsområdet i Jönköping och består idag av cirka 40 medarbetare varav ett 10-tal digitala tekniker.
Dina arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att konstruera 3D-modeller i CAD som ligger till grund för tillverkning av ortopedtekniska hjälpmedel. Du kommer att ha nära kontakt med beställare på våra kliniker för att säkerställa att patienterna får ut det mesta möjliga av hjälpmedlen. Vi arbetar löpande med att utveckla vår verksamhet, det kan vara allt från vårt sortiment till att förbättra våra processer, vilket du också kommer att vara delaktig i.
Vem vi söker
Utbildad Ortopedingenjör eller Ortopedtekniker
Stort intresse för CAD modellering
Flytande språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska
Mycket god datorvana
Det är meriterande ifall du har arbetserfarenhet av kliniskt arbete och/eller ifall du har arbetat med CAD

Som person ser vi gärna att du är serviceinriktad, lyhörd och noggrann. Du är en teamplayer som brinner för att hjälpa andra människor, samtidigt som du tycker om att arbeta självständigt med att lösa olika typer av uppgifter. För att trivas hos TeamOlmed är det viktigt att du är resultatdriven, kommunikativ, har ett stort kundfokus och tycker om att arbeta i en miljö/organisation som är i ständig utveckling.
Vi erbjuder
Vi erbjuder generöst friskvårdsbidrag, personalrabatt, tillgång till förmånsportal samt kollektivavtalad tjänstepension. Du kommer att arbeta i en värderingsstyrd verksamhet som kännetecknas av högt engagemang och fokus på att hjälpa människor genom att ge bästa möjliga service. Centralproduktion är en modern och dynamisk arbetsplats där du kommer att jobba tillsammans med ett gäng kunniga och engagerade kollegor som gillar att ha kul på jobbet. Du kommer att ha ett varierande och givande arbete - i slutändan hjälper du människor till ett rörligare liv!
Anställningen
Heltid, tillsvidare. 6 månaders prövotid tillämpas. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. TeamOlmed har kollektivavtal.
För eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta chef för avdelningen Emmelie Andregård 073-158 00 43.
Ansökan
Vi tar emot ansökningar via Embla Medicals hemsida, vänliga klicka på länken för att komma vidare: https://ossur.wd3.myworkdayjobs.com/sv-SE/OssurCareersGlobal/job/Hedenstorp-Sweden/Digital-tekniker-Centralproduktionen-TeamOlmed-Jnkping_REQ-3660
Om du redan är anställd hos oss ber vi dig att ansöka internt via Workday. Du hittar jobbet genom att logga in i Workday och klicka på ikonen ”Jobbcenter”.
Sista ansökningsdag är 2024-09-08. Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med verksamhet i nio regioner och med cirka 350 anställda. Vi på TeamOlmed har som vision att vara det ledande företaget inom ortopedteknisk verksamhet. Vårt fokus och det vi arbetar med är att hjälpa människor till ett rörligare och bättre liv genom att tillverka, anpassa och förse patienter med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi vill att resultatet ska realisera våra offentliga och privata uppdrags-givares högt ställda krav; vi erbjuder en hög tillgänglighet, ett evidensbaserat arbetssätt och ett omsorgsfullt bemötande. TeamOlmed är en del av Embla Medical - en ledande global leverantör av innovativa mobilitetslösningar. Våra värdeord är Ärlighet, Sparsamhet och Mod.

Ansök nu

Klinisk produktspecialist till TeamOlmeds Centralproduktion

Ortopedingenjör
Läs mer Jul 4
Vill du hjälpa människor till ett rörligare liv?
TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med verksamhet i nio regioner och med cirka 350 anställda. Vi på TeamOlmed har som vision att vara det ledande företaget inom ortopedteknisk verksamhet. Vårt fokus och det vi arbetar med är att hjälpa människor till ett rörligare och bättre liv genom att tillverka, anpassa och förse patienter med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi vill att resultatet ska realisera våra offentliga och privata uppdrags-givares högt ställda krav; vi erbjuder en hög tillgänglighet, ett evidensbaserat arbetssätt och ett omsorgsfullt bemötande. TeamOlmed ägs av Össurkoncernen, en global ledande aktör inom den ortopedtekniska branschen. Våra värdeord är Ärlighet, Sparsamhet och Mod.
Vi söker nu en Klinisk produktspecialist till Centralproduktionen som är belägen i nya moderna lokaler på Hedenstorp i Jönköping. Vi är i dagsläget totalt cirka 40 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter
Som klinisk produktspecialist kommer ditt huvudsakliga ansvar vara klinisk support och utforma och tillhandahålla utbildning inom digital teknik, sortiment och beställningsprocesser, med målet att erbjuda en god service till interna och externa kunder. Du kommer att ha mycket kundkontakt och nära samarbete med kollegor både på Centralproduktion samt ortopedtekniska kliniker. I rollen förekommer resor främst inom Sverige men även i övriga länder inom Norden. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Planera och genomföra utbildningar, event och webinars.
Tillhandahålla klinisk support och guidning kring sortiment och beställningsprocess.
Nära samarbete och kommunikation med kunder för att identifiera behov av förbättringsåtgärder.
Utvecklingsarbete, både gällande produkter och processer kring beställning.
Delta i relevanta utbildningar och forum för att upprätthålla klinisk och produktionsteknisk kunskap
Hålla koll på framtidsspaningar inom området


Vem vi söker
Vi söker dig som är Legitimerad Ortopedingenjör eller har liknade kompetens samt har några års erfarenhet av att arbeta kliniskt. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. Det är meriterande ifall du har erfarenhet av produktutveckling, utbildning eller sälj. Som person ser vi gärna att du är kommunikativ, serviceinriktad, engagerad och duktig på samarbete. Du tycker om att knyta kontakter, bygga förtroende och skapa goda relationer. För att trivas hos TeamOlmed är det viktigt att du är kundorienterad, resultatdriven och du tycker om att arbeta i en miljö/organisation som är i ständig utveckling.
Vi erbjuder
Vi erbjuder medarbetare generöst friskvårdsbidrag 3000 kr/år samt massage 2000 kr/år, tillgång till förmånsportalen Benify, 30% personalrabatt på TeamOlmeds butiker och tjänstepension via kollektivavtalad ITP-plan. Som klinisk produktspecialist hos TeamOlmed kommer du att arbeta i en värderingsstyrd verksamhet som kännetecknas av högt engagemang och fokus på att hjälpa människor genom att ge bästa möjliga service. Centralproduktionen är en ny och modern arbetsplats som är unik i sitt slag där TeamOlmed har infört mer digitaliserade och effektiva arbetssätt. Du kommer att arbeta tillsammans med kunniga och engagerade kollegor som gillar att ha kul på jobbet. Du erbjuds dessutom kontinuerlig vidareutbildning inom ditt yrkesområde. Du kommer att ha ett meningsfullt och viktigt arbete - i slutändan hjälper du människor till ett rörligare liv!
Anställningen
Heltid, tillsvidare. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. TeamOlmed har kollektivavtal.
Ansökan
Vi tar emot ansökningar via Össurs hemsida. Vänligen klicka på länken för att komma vidare: https://ossur.wd3.myworkdayjobs.com/sv-SE/OssurCareersGlobal/job/Hedenstorp-Sweden/Klinisk-produktspecialist-Centralproduktion_REQ-2683
Om du redan är anställd hos TeamOlmed ber vi dig att ansöka internt via Workday. Du hittar jobbet genom att logga in i Workday och klicka på ikonen ”Karriär”.
Vid frågor vänligen kontakta Cecilia Fältskog, Verksamhetschef cecilia.faltskog@teamolmed.se, 0761 387368
Linus Karlberg, Chef för produktutveckling, supprt och utbildning, linus.karlberg@teamolmed.se, 0723 957901
Sista ansökningsdag är 2023-09-30. Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Ortopedteknisk handläggare/sömmerska/Ortopedingenjör TeamOlmed Jönköping

Ortopedingenjör
Läs mer Maj 25
Vill du hjälpa människor till ett rörligare liv?
TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med verksamhet i nio regioner och med över 350 anställda. Vi på TeamOlmed har som vision att vara det främsta ortopedtekniska bolaget med de mest nöjda kunderna och medarbetarna. Vårt fokus och det vi arbetar med är att hjälpa människor till ett rörligare och bättre liv genom att tillverka, anpassa och förse patienter med ortopedtekniska hjälpmedel. Vår ambition är att resultatet ska överträffa våra offentliga och privata uppdrags-givares högt ställda krav; vi erbjuder en hög tillgänglighet, ett evidensbaserat arbetssätt och ett omsorgsfullt bemötande. TeamOlmed ägs av det isländska företaget Össur, ett globalt framgångsrikt företag med tillverkning av ortopedtekniska produkter. Våra värdeord är Ärlighet, Sparsamhet och Mod.
I Jönköpings län är vi idag verksamma på samtliga tre sjukhus: Höglandssjukhuset i Eksjö, Länssjukhuset Ryhov i Jönköping samt Värnamo sjukhus. Genom vårt avtal med Region Jönköpings län förser vi regionen med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi söker just nu en Ortopedteknisk handläggare/sömmerska/ortopedingenjör till vår klinik i Jönköping som i dagsläget består av cirka 30 medarbetare. Vi bedriver även butiksverksamhet och är en av TeamOlmeds största kliniker i landet.
Dina arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga ansvar kommer vara att ha bokade möten med patienter där din uppgift är att prova ut bråck- och stomigördlar, korsetter i tyg samt bröstproteser och bh:ar. Tillverkning och individanpassning av hjälpmedel är en stor del i arbetet. I dag har vi två medarbetare som arbetar med liknande uppgifter där du kommer att vara en av dessa. Vi arbetar löpande med att utveckla vår verksamhet, det kan vara allt från vårt sortiment till att förbättra våra processer, vilket du också kommer vara delaktig i.
Vem vi söker
Vi söker dig som är praktiskt lagd och har några års erfarenhet från ett arbete som kan anses vara likvärdigt. Det är meriterande ifall du har tidigare erfarenhet av att arbeta som sömmerska och/eller har erfarenhet inom vården. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift. Du bör tycka om att arbeta i team då konstruktion av hjälpmedel förutsätter gott och nära samarbete mellan kollegor för att optimera funktion och patientsäkra hjälpmedel. Som person ser vi gärna att du är kommunikativ, serviceinriktad, engagerad, kreativ och noggrann. Du är mån om att tillverka och leverera hjälpmedel med hög kvalitet. För att trivas hos TeamOlmed är det viktigt att du tycker om variation, flexibilitet och att du gillar att arbeta i en miljö/organisation som är i ständig utveckling.
Vi erbjuder
Du kommer att arbeta i en värderingsstyrd verksamhet som kännetecknas av högt engagemang och fokus på att hjälpa människor genom att ge bästa möjliga service. Du kommer att arbeta tillsammans med ett gäng kunniga och engagerade kollegor som gillar att ha kul på jobbet. Du kommer att ha ett varierande, meningsfullt och viktigt arbete - i slutändan hjälper du människor till ett rörligare liv!
Anställningen
Heltid, tillsvidare, start enligt överenskommelse. TeamOlmed har kollektivavtal.
Ansökan
Vi tar emot ansökningar via Össurs hemsida, vänligen klicka på länken för att komma vidare: https://ossur.wd3.myworkdayjobs.com/sv-SE/OssurCareersGlobal/job/Jnkping-Sweden/Ortopedteknisk-handlggare-smmerska-Ortopedingenjr-TeamOlmed-Jnkping_REQ-2800
Om du redan är anställd hos TeamOlmed ber vi dig att ansöka internt via Workday. Du hittar jobbet genom att logga in i Workday och klicka på ikonen ”Karriär”.
Sista ansökningsdag är 2023-08-31. Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu