Jönköping: Experienced SEO Specialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Experienced SEO Specialist i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-30 // Varaktighet: Heltid

About Novus Terra AB
Novus Terra AB is a dynamic and innovative company committed to developing and managing a diverse portfolio of websites, both within Sweden and internationally. Our mission is to create high-quality, user-friendly online experiences that cater to various industries and audiences. With several active websites under our management, we are dedicated to enhancing our online presence and driving organic growth through expert SEO strategies.


Job Overview
We are seeking a highly experienced and motivated SEO Specialist to join our talented team. The ideal candidate will have a strong background in search engine optimization, with a proven track record of improving organic search rankings and driving traffic growth. As an SEO Specialist at Novus Terra AB, you will play a crucial role in optimizing our websites for Swedish, international, and multilingual audiences.


Key Responsibilities
- Develop and implement comprehensive SEO strategies to improve organic search rankings and drive traffic growth for multiple websites.
- Conduct thorough keyword research and analysis to identify opportunities for optimization.
- Perform on-page and off-page optimization, including content optimization, link building, and technical SEO.
- Monitor and analyze website performance using tools like Google Analytics, Search Console, and other SEO software.
- Collaborate with the content and development teams to ensure SEO best practices are integrated into all web content and design.
- Stay updated with the latest SEO trends, search engine algorithm changes, and industry best practices.
- Provide regular performance reports and actionable insights to the management team.


Requirements
- Proven experience as an SEO Specialist or similar role, with a portfolio of successful SEO projects.
- Proficient in Swedish and English; knowledge of German and Spanish is a plus.
- Strong understanding of search engine algorithms, ranking factors, and SEO tools.
- Excellent analytical skills and attention to detail.
- Ability to work independently and as part of a team.
- Strong communication and project management skills.
- Knowledge of HTML, CSS, and web development principles is an advantage.
- Knowledge of Magento 2 is an advantage.


Why Join Novus Terra AB?
- Opportunity to work with a diverse and talented team.
- Engage in challenging and rewarding projects that make a significant impact.
- Continuous learning and professional development opportunities.
- A supportive and collaborative work environment.


How to Apply
If you are passionate about SEO and eager to take on a new challenge with a forward-thinking company, we would love to hear from you. Please send your CV and a cover letter detailing your experience and why you are the perfect fit for this role to info@novusterra.se


Novus Terra AB is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees.


We look forward to receiving your application and exploring the possibility of you joining our team at Novus Terra AB.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Webbansvarig/Webbstrateg

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Webbansvarig/Webbstrateg.

Webbansvarig

Läs mer Jul 3
Kommunikationsavdelningen, Regionledningskontoret, Jönköping

Har du ett stort intresse för webb och verksamhetsutveckling? Är du van att arbeta med utveckling och förvaltning av komplexa webbmiljöer? Vill du jobba med webbplatser och det digitala kommunikationssystemet för en av länets största arbetsgivare och med länets invånare som målgrupp?

Rollen som webbansvarig
Vi vill stärka upp med en webbansvarig som driver och samordnar arbetet med Region Jönköpings läns webbplatser. Vi söker dig som är relationsskapande och kommunikativ med erfarenhet av strategi och operativt arbete i komplexa webbmiljöer. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Kommunikationsavdelningen på Regionledningskontoret i Jönköping. Tillträde enligt överenskommelse.

Region Jönköpings läns webbplatser innefattar idag en extern koncernwebb, samverkanswebbplatser för hälso- och sjukvård och regional utveckling samt ett intranät. Vi driver och förvaltar även 1177.se som ägs gemensamt av alla regioner. Varje webbplats har en systemförvaltare och webbutvecklingen sker inhouse och i nära samverkan med redaktörer, användare och kollegorna på IT-Centrum.

Region Jönköpings läns webbplatser är kommunikationskanaler och samverkansplattformar som ska vara del i ett hållbart och effektivt kommunikationssystem. De finns till för våra medarbetare, våra samarbetspartners och för invånarna i Jönköpings län.

Du kommer att jobba med att:

• Sätta mål och göra prioriteringar för webbarbetet i samverkan
• Hämta in och förstå användarnas behov
• Identifiera och samordna utvecklingsbehov
• Rekommendera relevanta vägval för utveckling och förbättring av plattformar, kanaler och arbetssätt
• Omvärldsbevakning
• Driva eller vara del i utredningar, förstudier, behovsanalyser, kravspecificering
• Arbeta fram styrande dokument i samverkan
• Vara beredande till och delta i styrgrupper
• Stötta kollegor med systemförståelse
• Budgetarbete, planering och uppföljning


Din nya arbetsplats
Du är en del av Kommunikationsavdelningen där vi jobbar både strategiskt och operativt med kommunikations inom hälso- och sjukvård, regional utveckling och Region Jönköpings län som arbetsplats. Du är delaktig i att driva utvecklingen av kommunikationsarbetet på hela avdelningen tillsammans med cirka 18 kollegor med olika specialiteter och inriktningar. Vi som arbetar här har ett stort samhällsintresse och vi är stolta över att jobba för ett bra liv i en attraktiv region, för alla som bor och verkar i Jönköpings län.

I din roll kommer du även röra dig och samverka i flera delar av organisationen. Arbeta nära kollegor inom kommunikation, IT, digitalisering, e-hälsa, verksamhetsutveckling, dokumenthantering, regional utveckling och folkhälsa och sjukvård.

Din profil
Du har relevant högskoleutbildning inom kommunikation, webb eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Vi tror att du har minst 5 års bakgrund inom webb och dokumenterad kunskap och erfarenhet av komplexa webbmiljöer.

Du har förmågan och intresset att se till helheten för webbmiljön och samtidigt förstå hur systemen fungerar på baksidan.

Som person är du kommunikativ, relationsskapande och strukturerad. Du har förmåga att leda, samordna, motivera och stötta andra för att nå gemensamma mål. Du arbetar självständigt samtidigt som du är lyhörd för omgivningens och kundens behov. Region Jönköpings län är en stor organisation och det är viktigt att du involverar både kollegor och andra intressenter i arbetet. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och slutför det du påbörjat.

Självklart har du hög kännedom om, eller sätter dig lätt in i gällande lagar som styr offentlig verksamhet, t.ex. lagen om offentlighet och sekretess, lagstiftning om behandling av personuppgifter, regleringar om informationssäkerhet och lag om tillgänglighet till digital offentlig service.

Våra webbplatser finns i plattformen Optimizely och två av webbplatserna är integrerade med dokumenthanteringssystemet Evolution. Det är en fördel om du har förkunskaper inom dessa system men vi utgår från att du snabbt sätter dig in i nya tekniska miljöer.

Körkort är ett krav eftersom vår verksamhet finns i hela Jönköpings län.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Vårt erbjudande till dig
Hos oss jobbar vi med kommunikation som gör skillnad på riktigt. Du utgår från användarens behov i allt du gör. Målet med webbarbetet är ändamålsenliga webbplatser som skapar värde för användare, som var för sig och som tillsammans i ett kommunikationssystem är stöd i verksamhetsutvecklingen och i regionens erbjudande till medarbetare, invånare och andra intressenter. Du kommer vara med och underlätta i vardagen och driva utvecklingen för framtiden.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner)

Har du frågor om tjänsten
Vi hoppas att vi väckt ditt intresse. Vill du veta mer kontakta avdelningschef Sofie Norrlund.

E-post sofie.norrlund@rjl.se eller telefon 0722-12 71 09.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Vår rekryteringsprocess
Välkommen med din ansökan senast 7 augusti 2024.

Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/).

Ansök nu

Vi söker strategisk webbredaktör

Läs mer Okt 25
Vi behöver förstärka vårt team med en webbredaktör och letar efter dig som brinner för att leverera användarupplevelser som skapar kundvärde och engagemang.

Förmodligen är du en fena på att producera och koordinera webbinnehåll och håller dig löpande uppdaterad på trender inom området. Idag hjälper vi våra kunder med webbredaktörsarbete i bland annat Wordpress, Sitevision, Sitecore, Adobe Experience och i Episerver/Optimizely. Du bör ha arbetat med en eller flera av dessa publiceringsverktyg.

Exempel på arbetsuppgifter är löpande uppdateringar och publicering av innehåll, webbanpassning av bilder, kvalitetssäkring av innehåll, översättningar från engelska till svenska samt korrekturläsning. Du har en drivkraft att lära dig nya saker, vill ta ansvar och gillar att jobba ihop med andra. Du kommer jobba i nära samarbete med vårt strategiteam som består av webbredaktörer, digitala strateger, SEO-specialist och webbanalytiker.

I den här rollen är det viktigt att du är noggrann och självgående. Du har känsla för detaljer och öga för design. Vi tror att du har några års erfarenhet som webbredaktör.

På kontoret i Jönköping är vi ett härligt gäng med projektledare, designers, digitala strateger, utvecklare och innehållsspecialister. Vi vill att du ska gilla att vara del av ett schysst team där vi tillsammans utvecklar både våra kunder och varandra. Vi strävar efter att vara ett jämställt, hållbart och personligt bolag som drivs av våra värderingar att vara schyssta, nära och innovativa.

Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan direkt. Vid frågor mejla vår konsultchef Fredrik Hansson(fredrik.hansson@knowit.se).

Knowit Experience utvecklar kreativa lösningar inom digitala kanaler med våra kunder och deras verksamhet i centrum. I vår vardag har vi förmånen att samarbeta med fantastiska kunder, därav ett flertal regionalt. Vi är totalt ca 900 specialister i Norden.

Ansök nu

Technical SEO Specialist

Läs mer Mar 9
Technical SEO Specialist
Do you want to be a part of the journey together supporting Husqvarna Forest & Garden into the digital future?
The Global Martech team is a newly founded function within Husqvarna Forest & Garden, spreading over our four Business Units. The Martech organization will handle the intersection between marketing and technology. The intension is to create a marketing tech governance and support the organization that enables for Business Units/Market activation – providing and supporting a sustainable toolbox.
“We are now looking for a hands-on technical SEO specialist. This person will have a strong focus on both local and international SEO and be responsible for what it takes for a website to gain visibility in search engines. I am looking for someone who is eager to take on this role and be our key SEO contact for technical SEO towards both our internal Business Units as well as our external partners”. This says Ulrika Lundin, Global Martech Director and maybe your future manager.
As a technical SEO specialist, you will be part of the Martech team. The group members enjoys working with technology as well as being up to date with the marketing agenda. As a team, they provide an inclusive and dynamic environment that allows everybody to grow as an individual.
The Martech team is responsible for overarching plans, strategy and technical requirements for an international website and your responsibility in the team would be from an SEO perspective.
In this role you will have the strategic SEO roadmap accountability, keep up technical backlogs, creating business cases as well collaborate around the SEO aspects of development and feature implementation.
Your day-to-day work will include presenting, reporting and keep track of SEO performance, work and prioritize backlogs, giving input to content, conducting trainings session, work with our external partners and experienced SEO agencies, perform keyword research, mapping and content gap analysis.
In addition you will collaborate with internal cross-functional teams, including web development, content, and marketing, to ensure SEO is integrated into overall digital martech strategy.
We think that to be a match for this position you have extensive SEO knowledge and +3 years’ experience in SEO and digital marketing, strong knowledge of search engine and ranking factors, hands-on experience with Google Analytics, Google Search Console, Semrush and other SEO tools, proven track record of driving significant organic traffic growth. It is a request from us that you speak and write fluent English.
What we think would be a great bonus is if you have knowledge in Sitecore as CMS as the touchpoints between Sitecore and technical SEO are many. Also understanding and experience with eCommerce is meriting.
We are looking for a team player who has a large internal drive and likes to work both independently and in a group. When working in the role you will be a decision maker focusing on problem solving, giving service to your clients and bring the outside in perspective with you.
Does this sound interesting to you? Please apply for the job no later than April 2nd, and we can talk more. Questions right away? Contact recruiting manager Ulrika Lundin at Ulrika.lundin@husqvarnagroup.com or recruiter Samela Logavija at samela.logavija@husqvarnagroup.com

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från NOVUS TERRA AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från NOVUS TERRA AB .

Experienced Organic Chemist

Organisk kemist
Läs mer Sep 4
About us
We are at the forefront of exploring and developing specialized compounds and formulations, with a focus on advancing innovation across several growing sectors. Our work involves synthesizing, analyzing, and optimizing a range of molecules for cutting-edge applications. We are expanding our R&D team to push boundaries in this exciting field.
Job Overview
We are looking for an experienced and highly motivated Organic Chemist with a passion for research and development. In this role, you will be responsible for the design and synthesis of various complex molecules, including both naturally occurring and novel compounds. You will work closely with a collaborative team to refine methodologies, explore structure-activity relationships, and contribute to ongoing research projects that involve the isolation and application of specialized substances.
Key Responsibilities
Conduct synthesis and characterization of complex organic molecules, exploring both known and novel pathways.
Lead development of new processes for the extraction, isolation, and refinement of specific compounds.
Apply advanced analytical techniques to evaluate and optimize purity, stability, and reactivity of synthesized compounds.
Collaborate with cross-disciplinary teams to support the development of scalable methods for larger production.
Keep up with the latest scientific research to inform and improve experimental design and execution.

Requirements
A degree in Organic Chemistry, Chemistry, or a related field; advanced degrees (MSc or PhD) are preferred.
Hands-on experience with organic synthesis and a strong understanding of reaction mechanisms.
Familiarity with chromatography, spectroscopy, and other analytical techniques used to purify and characterize complex molecules.
Ability to work on long-term projects with a focus on iterative testing and refinement.
Strong problem-solving abilities and creativity in approaching new challenges in the lab.
Independent thinker with excellent documentation skills for research processes.

Why Join Us?
Engage in innovative and exciting research within a sector at the cutting edge of organic chemistry.
Opportunities for growth and advancement in a highly dynamic environment.
Work in a collaborative setting where your expertise will directly contribute to impactful discoveries.



How to Apply
If you are passionate about organic chemistry and eager to explore the development of novel compounds with a forward-thinking company, we would love to hear from you. Please send your CV and a cover letter outlining your experience and interest in this role to info@novusterra.se

Ansök nu

Project Manager for Czech Republic Expansion

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Sep 26
About Novus Terra
Novus Terra is an innovative company with a strong presence in several industries. We are now expanding one of our subsidiaries to the Czech Republic, and we are looking for a skilled Project Manager to lead this transition and ensure a seamless relocation.
Job Overview
We are seeking a highly organized and experienced Project Manager to oversee the relocation of one of our subsidiaries from Sweden to the Czech Republic. This is a critical role that will involve coordinating the entire process from scouting a suitable warehouse and production facility to sourcing production equipment, hiring the right employees, and ensuring that the business is fully operational in its new location.
The ideal candidate will have strong project management skills, fluency in both English and Czech, and in-depth knowledge of the Czech Republic's business environment, including legal, logistical, and operational aspects.
Key Responsibilities
Lead and manage the entire relocation process of the subsidiary to the Czech Republic.
Scout and secure a suitable warehouse/production facility.
Source and procure necessary production equipment.
Manage recruitment efforts to find the right employees for the new location.
Ensure legal compliance and smooth integration of operations in the Czech Republic.
Develop a comprehensive project plan and ensure all tasks are completed on time and within budget.
Coordinate with stakeholders across both Sweden and the Czech Republic to ensure alignment and clear communication throughout the transition.
Address any logistical or operational challenges that arise during the transition.

Requirements
Proven experience as a Project Manager, preferably with experience in relocation or business expansion projects.
Fluency in both English and Czech is required.
Strong knowledge of the Czech Republic's business environment, including real estate, logistics, and employment law.
Excellent organizational and leadership skills, with the ability to manage complex projects and meet tight deadlines.
Strong problem-solving abilities and adaptability in handling unexpected challenges.
Ability to work independently as well as collaboratively with cross-functional teams.
Familiarity with production equipment and operational facilities is an advantage.

Why Join Novus Terra?
Be a key player in a major international expansion and gain valuable experience in managing complex projects.
Work in a dynamic and growing company that values innovation and excellence.
Opportunity to make a significant impact on the company’s future success.

How to Apply
If you are ready to take on this exciting challenge and believe you have the skills and experience to lead this project successfully, we would love to hear from you. Please send your CV and a cover letter outlining your relevant experience and interest in the role to info@novusterra.se

Ansök nu

Produktionsmedarbetare

Lagerarbetare
Läs mer Aug 16
Är du en självgående och driven person som är redo att växa tillsammans med ett expansivt produktionsbolag? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!


Om företaget:
Novus Terra AB är ett framstående företag baserat i Jönköping, specialiserat på kosmetikaprodukter av hög kvalitet. Med ett engagerat team i ryggen strävar vi ständigt efter att leverera de bästa produkterna till våra kunder.


Roll:
Som produktionsmedarbetare hos oss kommer dina huvuduppgifter bestå av att färdigpacka finpulveriserade kosmetikaprodukter. Vi söker efter någon som trivs i och kan hantera lite tuffare arbetsmiljöer. Ditt arbete kommer vara avgörande för att säkerställa att våra produkter når kund i perfekt skick.


Vi söker dig som:
- Är självgående och kan ta egna initiativ.
- Har en positiv attityd och trivs i teammiljö.
- Kan börja jobba med kort varsel.
- Har en känsla för detaljer och kvalitet.


Vad vi erbjuder:
- En dynamisk arbetsmiljö där ditt arbete gör skillnad.
- Möjlighet att växa inom företaget och utveckla dina färdigheter.
- En arbetsplats med stödjande kollegor och en positiv atmosfär.


Anställningsform:
Timanställning på 100%


Känner du att detta är rätt utmaning för dig? Tveka inte att skicka in ditt CV och personliga brev till info@novusterra.se snarast möjligt!
Skriv ditt namn, personnummer ( ej fyra sista) i ämnesraden.
Novus Terra AB ser fram emot att välkomna dig till vårt team!

Ansök nu

Produktionsmedarbetare

Lagerarbetare
Läs mer Jan 8
Är du en självgående och driven person som är redo att växa tillsammans med ett expansivt produktionsbolag? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!


Om företaget:
Novus Terra AB är ett framstående företag baserat i Jönköping, specialiserat på kosmetikaprodukter av hög kvalitet. Med ett engagerat team i ryggen strävar vi ständigt efter att leverera de bästa produkterna till våra kunder.


Roll:
Som produktionsmedarbetare hos oss kommer dina huvuduppgifter bestå av att färdigpacka finpulveriserade kosmetikaprodukter. Vi söker efter någon som trivs i och kan hantera lite tuffare arbetsmiljöer. Ditt arbete kommer vara avgörande för att säkerställa att våra produkter når kund i perfekt skick.


Vi söker dig som:
- Är självgående och kan ta egna initiativ.
- Har en positiv attityd och trivs i teammiljö.
- Kan börja jobba med kort varsel.
- Har en känsla för detaljer och kvalitet.


Vad vi erbjuder:
- En dynamisk arbetsmiljö där ditt arbete gör skillnad.
- Möjlighet att växa inom företaget och utveckla dina färdigheter.
- En arbetsplats med stödjande kollegor och en positiv atmosfär.


Anställningsform:
Vi söker både deltid och timanställd.


Känner du att detta är rätt utmaning för dig? Tveka inte att skicka in ditt CV och personliga brev till info@novusterra.se snarast möjligt!
Skriv ditt namn, personnummer ( ej fyra sista) och anställningsform du är intresserad av (deltid, timanställning, eller båda) i ämnesraden.
Novus Terra AB ser fram emot att välkomna dig till vårt team!

Ansök nu