Jönköping: Mechatronics Design Engineer - Husqvarna AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Mechatronics Design Engineer - Husqvarna AB i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Heltid

About the position
We are looking for a Design Engineer - Mechatronics (Mechanical Engineer) for a six month assignment at Husqvarna AB, starting September 2024.

Are you looking for a professional environment in which you continuously can develop your own knowledge and skills? If so, you could be the right person for the team. Husqvarna is now looking for a skilled Design Engineer within Mechatronics with a strong focus on project deliveries as well as cross-functional team and supplier interaction.

Responsibilities
You are going to work in a highly motivated team in Huskvarna, Sweden. The department is responsible for the development of the powertrain in both Battery and Petrol products. Husqvarna develops next generation handheld products for forest industry and urban environments. You will have a key role in the development of future products.

To thrive in this role, you are initiative, curious, driven and have a great interest in technical details. You should enjoy working alone as well as in a team. You have high ability to communicate and can easily make decisions. Furthermore you have integrity and courage and work towards an inclusive workplace.

Key tasks
- 3D and 2D design of Electromechanical Components
- Electromechanical concept design and support feasibility studies
- Manage change requests and interact with external suppliers
- Support “Squad” and Team deliveries, internal and external relations.


Your profile
For this position you are required to have a Bachelor’s Degree in Mechanical Engineering and at least one year of experience (academic or professional) in Mechatronics or Mechanical Design. You also have experience with Design tools such as Catia. Your ability to work together with colleagues and solve technical issues is strong, along with your communication and presentation skills – both verbal and written. Fluency in English and Swedish is required.

Preferred Qualifications
- Interest in embedded systems and mechatronics
- Experience in Development of high-volume products
- Knowledge within Electromechanical components; Wiring and PCB.
- Experience in frequent contact with suppliers/customers.
- Experience in PLM system; SmarTeam.
- Experience in the design of light metal, machining and molding tools.


About the organisation
Poolia offers a high level of expertise in the core areas of permanent placement and temporary staffing. The permanent placement and temporary staffing services are divided into several specialist areas: Finance & Accounting, IT, Office Support, Human Resources, Sales & Marketing, Life Science & Engineering and Legal.

Please apply by registering your CV here on our website. Click on the “Ansök” button to the right. It is our recommendation that you register as much information as possible and that you attach a complete CV-document. Please check that your correct e-mail address is registered.

Poolia is a registered staffing agency, meaning that we comply with the requirements set by Kompetensföretagen – the Swedish Association of Staffing Agencies.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Civilingenjör, maskin

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Civilingenjör, maskin.

Maskiningenjör? Vi letar efter dig!

Läs mer Feb 10
Om företaget
Vår kund kombinerar tradition med innovation och är idag en global ledare inom smarta och hållbara produkter för skog, park och trädgård. Med 330 års erfarenhet utvecklar de framtidens lösningar – vill du vara med?
Dina arbetsuppgifter
Vi söker engagerade maskiningenjörer till vår kund där du får arbeta med spännande projekt inom mekanisk konstruktion, produktutveckling och teknisk problemlösning. Här blir du en del av en arbetskultur där innovation och samarbete står i fokus och en inkluderande miljö som ger möjlighet att växa både professionellt och personligt. Du blir en del av ett team där nyfikenhet, engagemang och laganda värderas högt – samtidigt som vi ser till att ha roligt längs vägen.
Dina arbetsuppgifter kan inkludera:
Design och utveckling av nya mekaniska system och komponenter
Simulering och analys av konstruktioner för att optimera prestanda
Testning och verifiering av prototyper i samarbete med andra ingenjörer
Produktionsteknisk utveckling för att förbättra tillverkningsprocesser
Teknisk support och dokumentation

Din profil

Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning inom maskinteknik eller en likvärdig bakgrund. För att lyckas i rollen ser vi att du har:
Starkt tekniskt intresse och förmåga att lösa komplexa problem
Erfarenhet av CAD-verktyg som SolidWorks, CATIA eller liknande
Kunskap inom materialteknik och tillverkningsmetoder
God samarbetsförmåga och kommunikativt driv
Ett analytiskt och lösningsorienterat arbetssätt


Ansökningsförfarande
Vi jobbar med löpande urval så vänta inte med att söka! Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Sandra Backelin på sandra.backelin@skill.se eller 011-199468. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Verification Engineer

Läs mer Jan 22
Job description
Vill du vara en del av en växande avdelning som arbetar med kvalitetssäkring och produktutveckling genom testning? Vi söker nu en driven och nyfiken Verification Engineer som vill arbeta med avancerad testning och utveckling i en social och innovativ miljö. Att vara konsult hos oss på Randstad Digital får du en konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtal. Randstad Digital står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. Vänligen ansök på www.randstad.se senast den 27/2-2025. Om du har frågor, vänligen kontakta emma.johansson@randstad.se. För oss är det viktigt att all kompetens och alla färdigheter på arbetsmarknaden tas tillvara. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald.

Responsibilities
Som Verification Engineer kommer du att:
Delta i utvecklingen av testmetoder, testutrustning och riggar i nära samarbete med projektteam.
Bidra med expertis inom elektronik och mjukvara för att komplettera ett team med stark mekanisk kompetens.
Arbeta med praktiska tester, programmering och utveckling parallellt med produktutvecklingen.
Använda planeringsverktyg som JIRA för att strukturera och effektivisera arbetet.
Dokumentera och presentera ditt arbete, samt skriva scripts för produkter.
Vara en viktig länk mellan produktlabbet och mjukvara/elektronik och säkerställa högsta kvalitet i slutprodukten.


Qualifications
Vi söker dig som:
Har en högskole- eller civilingenjörsutbildning inom exempelvis mekatronik, elektronik eller mjukvara.
Har erfarenhet och förståelse för arbete med både mekanik, elektronik och mjukvara.
Är van vid metodutveckling och strategiskt arbete.
Talar och skriver flytande svenska och engelska.
Har B-körkort.

Som person är du strukturerad, kommunikativ och nyfiken. Du trivs i en social miljö och tycker om att arbeta i en kombination av praktiska och teoretiska uppgifter. Du är engagerad i att föra testverksamheten framåt och är intresserad av att testa dina teorier i praktiken.

About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.

With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Design Engineer - Electric Motor

Läs mer Aug 23
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet.
Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa.
Rollbeskrivning:
For our client we are looking for a Design Engineer - electric motor.
Are you looking for a professional environment in which you continuously can develop your own knowledge and skills? If so, you could be the right person for the team. Husqvarna is now looking for a skilled Design Engineer within mechatronics with a strong focus on project deliveries as well as cross-functional team and supplier interaction. You are going to work in a highly motivated team in Huskvarna, Sweden.

This department is responsible for the development of the powertrain in both Battery and Petrol products. Husqvarna develops next generation handheld products for forest industry and urban environments. You will have a key role in the development of future products. To thrive in this role, you are initiative, curious, driven and have a great interest in technical details. You should enjoy working alone as well as in a team. You have high ability to communicate and can easily make decisions. Furthermore you have integrity and courage and work towards an inclusive workplace.

Key Responsibilities:
Design electric motor components
2D and 3D modeling (Catia & SmarTeam)
New development as well as improvements on existing products.
Support “Squad” and Team deliveries, internal and external relations.
Overall representative in projects with overall responsibility.
Lead and follow-up work tasks (material-lab, product test lab, CAE department, etc)


Required skills:
Job requirements To be successful as a Mechanical Design Engineer you shall have the following capabilities and experiences:
Master’s Degree in Mechanical Engineering
3+ years of experience (academic or professional) in Mechanical Design.
Experience with Design tools such as Catia, Office, Matlab
Experience with Smarteam is meritorious
Ability to work together with design engineers and resolve technical issues.
Strong communication and presentation skills – both verbal and written.
Fluent in English.


Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt.
Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Mekanikkonstruktör med fokus på produktutveckling

Läs mer Jan 9
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Om rollen
Som mekanikkonstruktör hos AFRY i Jönköping har du möjlighet att arbeta med spännande och varierade projekt inom mekanikutveckling och produktdesign. Vi samarbetar med en bred mix av kunder – från innovativa startups till väletablerade företag inom områden som fordon, medicinteknik, energi och konsumentprodukter.
Dina arbetsuppgifter kan omfatta allt från att designa och utveckla mekaniska produkter och system till att göra tekniska analyser och simuleringar för att säkerställa att lösningarna är både hållbara och funktionella. Du kan även delta i val av material och produktionsmetoder i nära dialog med både kunder och tillverkare. Arbetet sker i en dynamisk miljö där du använder verktyg som Creo, SolidWorks eller Catia för att skapa och utveckla tekniska lösningar.
Som konsult hos AFRY anpassas dina projekt utifrån både våra kunders behov och din egen kompetens och ambition. Vi strävar efter att skapa uppdrag där du kan utvecklas och bidra med dina styrkor. Det kan innebära att du arbetar i inhouse-projekt via vår organisation Customized Solutions eller på plats hos våra kunder.
Kravspecifikation
Vi söker dig som har en teknisk bakgrund och erfarenhet av mekanikkonstruktion. Du har en relevant högskole- eller civilingenjörsexamen inom mekanik, maskinteknik eller produktutveckling och några års erfarenhet av att arbeta med produktutveckling och konstruktion. Erfarenhet av CAD-verktyg som Creo, SolidWorks eller Catia är också viktigt, liksom en förståelse för produktionsmetoder, materialval och tillverkningsprocesser.
För att trivas i rollen ser vi att du är bekväm med att arbeta i olika miljöer och att du tycker om att samarbeta med människor från olika bakgrunder och yrkesområden. Som konsult behöver du ha en öppen och kommunikativ inställning, och du trivs med att arbeta i team samtidigt som du kan ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter.
Eftersom vi arbetar med kunder i både Sverige och internationellt är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska flytande, i såväl tal som skrift.
Ytterligare information
Hos AFRY får du möjlighet att utvecklas i en inspirerande och innovativ miljö där du kan växa både professionellt och personligt. Vi värdesätter våra medarbetares trivsel och erbjuder en trygg anställning med bra förmåner. AFRY har ett starkt fokus på kompetensutveckling och vi erbjuder både interna och externa utbildningar för att du ska kunna fortsätta utvecklas inom ditt område. Om du vill lära känna oss bättre redan nu hittar du mer information via länk: https://afry.com/sv/bli-en-del-av-afry/lar-kanna-oss
Vi erbjuder även:
En trygg anställning med kollektivavtal och konkurrenskraftiga löner.
En flexibel arbetsmiljö med frihet under ansvar och balans mellan jobb och fritid.
Möjlighet till personlig och professionell utveckling via AFRY Academy eller externa kurser.
Tillgång till Club AFRY med aktiviteter som skidresor, yoga, kultur- och sportevenemang.
En inkluderande arbetsmiljö där våra ledare stöttar dig i din utveckling och där innovation och samarbete uppmuntras.

Kontakt:
Marcus André, Section Manager
marcus.andre@afry.com
+46 70 190 59 41
Sista ansökningsdag är 31 januari 2025. Vi ser fram emot att höra ifrån dig!
Vi tackar för visad hänsyn om att inte bli kontaktade av externa leverantörer för rekryteringslösningar och liknande då dessa sköts enligt avtal på central nivå.


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Junior Electronics Hardware Engineer

Läs mer Dec 12
Job description
Are you passionate about electronics design and eager to work in a collaborative and innovative environment? We are looking for a skilled Associate Electronics (HW) Engineer. You will play a key part in designing cutting-edge electronics boards. As a consultant with us at Randstad Digital, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Digital, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities. Please apply at www.randstad.se, no later than 2024-01-31. If you have questions, please contact emma.johansson@randstad.se. For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.

Responsibilities
Developing specifications, schematics, and layouts for electronics boards.
Testing and validating board performance.
Collaborating with EMS (Electronics Manufacturing Services) partners.
Maintaining and updating existing board designs.
Contributing to other exciting projects in the field of hardware development.


Qualifications
A Master’s (or Bachelor’s) degree in Electronics, Technical Physics, Embedded Software, or a related field.
Proven skills in designing electronics boards.
A collaborative mindset and the ability to thrive in a team-oriented environment.




About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.
With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB .

Intresseanmälan för tjänster inom ekonomi i Jönköping

Ekonomikonsult
Läs mer Sep 13
Är du en driven och nyfiken ekonom med 0-5 års erfarenhet som söker nya utmaningar? Vi söker nu ekonomer till olika roller i Jönköpings län in för kommande uppdrag hos våra kunder. Oavsett om du är nyutexaminerad eller har några års erfarenhet, kan vi ha den perfekta rollen för dig!

Genom att skicka in ditt intresse via denna annons öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar. Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Om tjänsten
Konsultuppdragen förekommer i hela Jönköpings län. Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov men vanligt förekommande önskemål på kunskap är följande:

- Löpande bokföring och kontering
- Utarbeta och granska månads- och årsbokslut
- Hantera kund- och leverantörsreskontra
- Förbereda och granska skattedeklarationer
- Genomföra finansiella analyser och rapporter
- Utvärdera ekonomiska resultat och trender
- budgetering och prognosarbete
- Hantera fakturering och betalningar
- Utföra avstämningar av bankkonton
- Assistera med bokföring och ekonomiska rapporter
- Supporta redovisningsteamet i olika administrativa uppgifter



Vem är du?
- Du har en relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller finans
- Grundläggande erfarenhet av ekonomiska arbetsuppgifter (beroende på roll)
- God analytisk förmåga och noggrannhet
- Starka kommunikativa och organisatoriska färdigheter
- Förmåga att arbeta både självständigt och i team

Är du intresserad av att vara en del av Poolia Jönköping och vårt nätverk av attraktiva arbetsplatser. Skicka in din intresseanmälan idag!

Om verksamheten
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens.

Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till Isabella, Rebecca eller Alexandra som är våra konsultchefer och din närmaste kontakt ute på uppdragen.

Vi kommer att kontakta dig om vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Vi ser fram emot att prata med dig!

Ansök nu

Ekonomiassistent till Addbrand

Ekonomiassistent
Läs mer Sep 26
Vill du bli en värdefull del av Addbrands ekonomiteam? Har du erfarenhet av kund eller levreskontra och är nyfiken på en lite bredare roll? Då kan detta vara rätt roll för dig! Addbrand söker nu en Ekonomiassistent som kommer ansvara för kundreskontran för tre bolag inom koncernen samt arbeta med koncernens leverantörsreskontror. Här erbjuds en spännande möjlighet där du blir du en del av ett företag med ett starkt fokus på kundrelationer och tillväxt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Bankeryd där du blir direkt anställd av Addbrand. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Det här är Addbrand
Addbrands vision är att vara den ledande grossisten i Norden på trycksaker. De arbetar med kuvert, lätta emballage, exponeringsprodukter och med mängder av andra pappersprodukter. Dessa säljer de till det ”grafiska mellanledet” som för Addbrand innebär grafiska företag, kontorsvarubolag, promotion företag och reklambyråer i hela Norden.
För att nå bolagets mål och kunna serva deras partners med fler produkter arbetar Addbrand kontinuerligt med att bredda sortimentet. Genom att lyssna på återförsäljare, samtidigt som de hela tiden skannar av marknaden efter passande produkter, ser Addbrand till att ha en ständigt växande produktportfölj. Detta ihop med nya kunder och målet att förvärva inom branschen är grunden i Addbrands mål om ständig tillväxt. Omsättningen i koncernen 2023 var ca SEK 335 miljoner och totalt har koncernen ca 100 anställda. Addbrand finns i Bankeryd (SE), Stockholm (SE), Göteborg (SE), Svedala (SE), Drammen (NO) och Vejle (DK).
Om tjänsten
Som Ekonomiassistent kommer du vara en del av Addbrands ekonomiavdelning som idag består av en grupp härliga kollegor på fyra personer. Här får du vara en del av en positiv och energifylld arbetsmiljö där samarbete och glädje är nyckeln till framgång.
I din roll kommer du huvudsakligen att ansvara för kund- och leverantörsreskontran men även arbeta en del med löpande bokföring. Vidare kommer du vara en viktig del av Addbrands förbättringsarbete och tillsammans med övriga i teamet bidra till att uppdatera rutiner och arbetssätt för att skapa ännu mer effektiva och smidiga processer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Ansvara för kundreskontra och påminnelsehantering


Arbeta med leverantörsreskontra i tätt samarbete med inköpsavdelningen


Löpande redovisning och avstämning av konton


Uppdatera och följa rutiner för reskontrahantering


Säkerställa att gällande lagkrav följs inom ekonomiområdet


 Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du har:


Eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi


Några års erfarenhet av arbete med kund- eller leverantörsreskontra. Meriterande om du tidigare arbetat med redovisning


Stort intresse för system och goda kunskaper i Excel


Behärskar det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift


Personliga egenskaper:
Som person är du noggrann, trygg i dig själv och känner en stark ansvarskänsla för ditt arbete. Du har hög integritet och trivs i samarbete med andra. Du behöver inte vara expert inom området, men det är viktigt att du har ett stort intresse för siffror och att du är villig att utvecklas inom området. För att lyckas så bra som möjligt i denna roll är det viktigt att du är en ansvarstagande och lösningsorienterad person som alltid är mån om att hitta de bästa lösningarna för våra kunder. Vidare trivs du som allra bäst när du får arbeta i en föränderlig miljö där teamwork är centralt.
På Addbrand får du arbeta i en familjär miljö med ett starkt samarbetsklimat, där vi ser flexibilitet och lösningsfokus som nycklar till framgång. Här erbjuds du en inspirerande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas både professionellt och personligt.
Bra för dig att veta

Placeringsort är på huvudkontoret i Bankeryd.


Du rapporterar till Ekonomichef.


Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Linnea Broman på 072-078 83 17.

Ansök nu

Controller till produktionsbolag i Tranås

Controller
Läs mer Okt 4
Är du en driven och analytisk Controller med goda redovisningskunskaper? Är det dags för en ny utmaning? För kunds räkning söker vi en nyckelroll till ekonomiteamet. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 80% via Poolia, med start i slutet av oktober/början av november och väntas pågå under minst ett år.
Urval sker löpande, välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I denna roll stöttar du verksamhetsområdena produktion, underhåll, fastighet och kvalitet. Du är en nyckelperson i budget- och prognosarbetet, kostnadskontroll, samt framtagning av nyckeltal och rapporter till den operativa verksamheten. Vidare innebär tjänsten framför allt att:
• Vara delaktighet i löpande redovisning framförallt avseende lager och anläggningstillgångar.
• Ansvara för lagerredovisning, lagerinventering och artikelkalkylering.
• Stötta vid månadsbokslut och årsbokslut tillsammans med dina kollegor på ekonomiavdelningen.
• Medverkan i ett omfattande ERP-projekt som kan innebära en uppgradering eller byte av system.
Uppdraget är på 80 % med placering i Tranås. Vi ser gärna att du är på plats fyra dagar i veckan för att maximera ditt stöd till den operativa verksamheten. Det finns möjlighet att arbeta på distans en dag i veckan.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har följande:
• Systemvana och mycket goda kunskaper i Excel.
• Redovisningsbakgrund och erfarenhet av att ha arbetat med bokslut kopplat till lager och anläggningstillgångar.
• God förmåga att sätta dig in i ERP-system och analysera transaktioner.
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Vidare är du en analytisk person som har en känsla för detaljer. Du trivs i samarbete med andra likväl som du tar ett stort eget ansvar för att driva ditt eget arbete framåt. Därtill gillar du att stötta och kommunicera med operativa chefer för att hitta lösningar som gynnar verksamhetens utveckling.

Om verksamheten
Som konsult på Poolia får du tillgång till ett brett nätverk av uppdragsgivare i hela Jönköping län. Det är en perfekt möjlighet för dig som vill utvecklas och göra karriär snabbt genom olika konsultuppdrag. På Poolia i Jönköping har vi gedigen erfarenhet av just roller inom ekonomi och samverkar därmed med många intressanta bolag, stora och välkända, likväl som de mindre spännande bolagen som är i framfart.

Som konsult har du självklart kollektivavtal och friskvård. Därtill arrangeras konsultträffar varje halvår där du kan nätverka med andra konsulter och utbyta erfarenheter. Som konsult får du även en dedikerad konsultchef som följer din resa hos, tillgänglighet är viktigaste fokus efter din arbetsmiljö och trivsel.

Låter detta intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss på Poolia redan idag!

Ansök nu

Rekryteringskonsult till Poolia Jönköping

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Sep 27
Vill du representera ett av rekryterings- och bemanningsbranschens mest välkända varumärken och bli en del av ett framgångsrikt kontor med stark teamkänsla? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Poolia Jönköping förstärker kontoret med ytterligare en affärsfokuserad Rekryteringskonsult.

Vi söker dig som har erfarenhet av rekrytering, försäljning eller ledarskap och som vill utvecklas i en inspirerande roll som Rekryteringskonsult. Hos oss får du arbeta i ett framåtblickande och öppet team som delar din passion för samarbete och utveckling.

Som Rekryteringskonsult hos Poolia är affärsfokus, relationsbyggande och att förstå människors potential centrala delar av din vardag. Du kommer att ansvara för hela rekryteringsprocesser – från att identifiera nya affärsmöjligheter till att matcha rätt kandidater med rätt uppdrag. Din förmåga att skapa förtroende och bygga starka kundrelationer kommer vara avgörande för framgång i rollen.

Som en extra bonus får du arbeta från vårt kontor i Jönköping, med en oslagbar utsikt över Vättern som garanterat kommer att inspirera dig varje dag.

Ansök redan idag och bli en del av ett vinnande team!


Om tjänsten
Som Rekryteringskonsult på Poolia Jönköping får du ett helhetsansvar för dina uppdrag, där du arbetar affärsinriktat och relationsbyggande med både kunder och kandidater. Du kommer att ha en central roll i hela rekryteringsprocessen där din arbetsdag kan bestå av bland annat möten med befintliga kunder, intervjuer och teståterkopplingar med kandidater, bearbetning av potentiella nya kunder samt uppföljning av genomförda rekryteringar.

För att vara en framgångsrik Rekryteringskonsult krävs det att du har en förmåga att snabbt identifiera och förstå kunders behov, samtidigt som du effektivt kan matcha dem med rätt kandidater. Du behöver vara skicklig på att navigera och bygga förtroendefulla relationer, både på chefsnivå och med potentiella kandidater. Din förmåga att arbeta strukturerat och hantera flera parallella processer kommer vara avgörande för att trivas i rollen.

Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med Researcher, Rekryteringskonsulter, Säljare och Konsultchefer, där vi stöttar och lyfter varandra för att nå framgång tillsammans. Rollen innebär också att vara en rådgivande partner till dina kunder, där du med din expertis vägleder dem i att fatta välgrundade beslut kring rekrytering och bemanning.

Vi erbjuder en arbetsmiljö som är både flexibel och utvecklande, där du får möjlighet att växa och aktivt bidra till både din egen, teamets och dina kunders framgång. Du har också tillgång till marknadens bästa digitala verktyg, vilket hjälper dig att arbeta både snabbt och precist i alla delar av rekryteringsprocessen.


Vem är du?
Vi söker dig som är nyfiken, driven och målmedveten. Du trivs med att arbeta i en miljö där tempot är högt och du har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Du har erfarenhet av rekrytering/bemanning, ledarskap eller försäljning, samt relevant högskoleexamen. Därtill motiveras du av affärer och resultat, samt av att skapa värdefulla relationer med både kunder och kandidater.

Vi på Poolia drivs och arbetar ständigt efter våra värderingar - Passion & Execution. För att vara en del av vårt team behöver du alltså känna passion för det du gör och är bra på. Du behöver också ha förmågan att omvandla din inre glöd till utförande och resultat för att på så sätt vara med på vår fortsatta framgångsresa här på Poolia Jönköping.

Välkommen att bli en del av vårt härliga team! //Alexandra, Andreas, Halima, Isabella, Jennie, Linnea, Rasmus och Rebecca

• Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid.
• Arbetstider är förlagda måndag-fredag 8.00-16.30 med möjligheter till flex
• Placering: Norra Strandgatan 4 i Jönköping med en vacker utsikt över Vättern.
• Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Rebecca Levinsson på Poolia Jönköping på rebecca.levinsson@poolia.se


Om verksamheten
Hos oss hittar du de bästa medarbetarna och de bästa jobben – och vi hjälper dem att hitta varandra genom att matcha rätt kandidat mot rätt uppdrag. Genom mer än 30 års erfarenhet, specialisering, arbetsmetodik och vårt engagemang har vi lärt oss vad rekrytering och uthyrning av chefer och specialister innebär. Som konsult- och rekryteringsföretag bidrar vi till våra kunders framgång genom engagerad och kvalificerad kompetens.

Vi erbjuder dig en härlig arbetsplats i ett trevligt team där det finns stora möjligheter att växa vidare och utvecklas. Det är människorna som gör Poolia och det är de som är den viktigaste tillgången för oss. Därför vill vi göra allt för att du ska trivas, utvecklas och må bra. Vi ska helt enkelt vara branschens bästa arbetsgivare. Tillsammans med dig vill vi fortsätta att göra det vi är bäst på – att hitta rätt individ på rätt plats, alltid!

Ansök nu

Rekryteringskonsult till Poolia Jönköping

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Sep 26
Vill du representera ett av rekryterings- och bemanningsbranschens mest välkända varumärken och bli en del av ett framgångsrikt kontor med stark teamkänsla? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Poolia Jönköping förstärker kontoret med ytterligare en affärsfokuserad Rekryteringskonsult.

Vi söker dig som har erfarenhet av rekrytering, försäljning eller ledarskap och som vill utvecklas i en inspirerande roll som Rekryteringskonsult. Hos oss får du arbeta i ett framåtblickande och öppet team som delar din passion för samarbete och utveckling.

Som Rekryteringskonsult hos Poolia är affärsfokus, relationsbyggande och att förstå människors potential centrala delar av din vardag. Du kommer att ansvara för hela rekryteringsprocesser – från att identifiera nya affärsmöjligheter till att matcha rätt kandidater med rätt uppdrag. Din förmåga att skapa förtroende och bygga starka kundrelationer kommer vara avgörande för framgång i rollen.

Som en extra bonus får du arbeta från vårt kontor i Jönköping, med en oslagbar utsikt över Vättern som garanterat kommer att inspirera dig varje dag.

Ansök redan idag och bli en del av ett vinnande team!


Om tjänsten
Som Rekryteringskonsult på Poolia Jönköping får du ett helhetsansvar för dina uppdrag, där du arbetar affärsinriktat och relationsbyggande med både kunder och kandidater. Du kommer att ha en central roll i hela rekryteringsprocessen där din arbetsdag kan bestå av bland annat möten med befintliga kunder, intervjuer och teståterkopplingar med kandidater, bearbetning av potentiella nya kunder samt uppföljning av genomförda rekryteringar.

För att vara en framgångsrik Rekryteringskonsult krävs det att du har en förmåga att snabbt identifiera och förstå kunders behov, samtidigt som du effektivt kan matcha dem med rätt kandidater. Du behöver vara skicklig på att navigera och bygga förtroendefulla relationer, både på chefsnivå och med potentiella kandidater. Din förmåga att arbeta strukturerat och hantera flera parallella processer kommer vara avgörande för att trivas i rollen.

Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med Researcher, Rekryteringskonsulter, Säljare och Konsultchefer, där vi stöttar och lyfter varandra för att nå framgång tillsammans. Rollen innebär också att vara en rådgivande partner till dina kunder, där du med din expertis vägleder dem i att fatta välgrundade beslut kring rekrytering och bemanning.

Vi erbjuder en arbetsmiljö som är både flexibel och utvecklande, där du får möjlighet att växa och aktivt bidra till både din egen, teamets och dina kunders framgång. Du har också tillgång till marknadens bästa digitala verktyg, vilket hjälper dig att arbeta både snabbt och precist i alla delar av rekryteringsprocessen.


Vem är du?
Vi söker dig som är nyfiken, driven och målmedveten. Du trivs med att arbeta i en miljö där tempot är högt och du har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Erfarenhet av rekrytering/bemanning, ledarskap eller försäljning är önskvärt, men viktigast är att du har rätt inställning och en vilja att utvecklas. Därtill motiveras du av affärer och resultat, samt av att skapa värdefulla relationer med både kunder och kandidater.

Vi på Poolia drivs och arbetar ständigt efter våra värderingar - Passion & Execution. För att vara en del av vårt team behöver du alltså känna passion för det du gör och är bra på. Du behöver också ha förmågan att omvandla din inre glöd till utförande och resultat för att på så sätt vara med på vår fortsatta framgångsresa här på Poolia Jönköping.

Välkommen att bli en del av vårt härliga team! //Alexandra, Andreas, Halima, Isabella, Jennie, Linnea, Rasmus och Rebecca

• Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid.
• Arbetstider är förlagda måndag-fredag 8.00-16.30 med möjligheter till flex
• Placering: Norra Strandgatan 4 i Jönköping med en vacker utsikt över Vättern.
• Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Rebecca Levinsson på Poolia Jönköping på rebecca.levinsson@poolia.se


Om verksamheten
Hos oss hittar du de bästa medarbetarna och de bästa jobben – och vi hjälper dem att hitta varandra genom att matcha rätt kandidat mot rätt uppdrag. Genom mer än 30 års erfarenhet, specialisering, arbetsmetodik och vårt engagemang har vi lärt oss vad rekrytering och uthyrning av chefer och specialister innebär. Som konsult- och rekryteringsföretag bidrar vi till våra kunders framgång genom engagerad och kvalificerad kompetens.

Vi erbjuder dig en härlig arbetsplats i ett trevligt team där det finns stora möjligheter att växa vidare och utvecklas. Det är människorna som gör Poolia och det är de som är den viktigaste tillgången för oss. Därför vill vi göra allt för att du ska trivas, utvecklas och må bra. Vi ska helt enkelt vara branschens bästa arbetsgivare. Tillsammans med dig vill vi fortsätta att göra det vi är bäst på – att hitta rätt individ på rätt plats, alltid!

Ansök nu

Fastighetschef till Fagerhults Belysning

Fastighetschef/Fastighetsdirektör
Läs mer Okt 7
Vill du vara med och bidra till en mer hållbar och ljusare framtid för både människor och vår omvärld? Vill du vara en del av ett företag som både har en väldigt stark lokal närvaro i bygden men samtidigt verkar på en internationell arena? Lockas du av möjligheten att ta helhetsansvar för Fagerhults fastigheter och att arbeta med utveckling av både medarbetare och fastigheter? Då kan detta vara helt rätt roll för dig! Hos norra Europas största belysningskoncern skapas hela tiden nya belysningslösningar i teknikens framkant och nu söker vi en Fastighetschef som tillsammans med oss vill fortsätta driva utvecklingen framåt på Fagerhults Belysning!
Om tjänsten
I rollen som Fastighetschef hos oss på Fagerhult är du ytterst ansvarig för all drift, underhåll och utveckling för Fagerhults fastigheter i Habo. Ytan som utgör de olika fastigheterna är på 50 000m2 och omfattar både fabriks- och kontorsdelar. Du har helhetsansvaret för samtliga byggnadsinvesteringar, vilket innebär att du har ett brett och nära samarbete med entreprenörer och leverantörer i fastighetsrelaterade frågor. Därtill ansvarar du även för bland annat brandskydd, skalskydd och inpassering. Du ansvarar även för att säkerställa att Fagerhults fastigheter följer rådande myndighetskrav.
En viktig och spännande del av rollen är att leda ditt team, du har personalansvar för tre personer, samt arbetsledningsansvar för ytterligare fyra konsulter som arbetar på fastighetsavdelningen. Du kommer utöver det även arbetsleda ett antal skiftande underentreprenörer inom exempelvis ventilation, värme och sprinkler. Tjänsten innebär även budgetansvar och du rapporterar till Industrialiseringschefen.
Vad vi erbjuder dig?
På Fagerhults Belysning erbjuds du en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö med ett brett spann av arbetsuppgifter. Vi har en modern produktionsanläggning med en god arbetsmiljö och härliga medarbetare som ständigt utvecklas. Vi uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget.
Placeringsort är Fagerhult, en mil norr om Habo, där ditt skrivbord står färdigt, men möjligheter till distansarbete ett par dagar i veckan finns, då Fagerhults Belysning tillämpar ”Flexible Work-policy”. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid under kontorstider.
Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom bygg- eller fastighetsteknik, eller motsvarande kompetens. Du har tidigare arbetat inom tillverkningsindustrin på en fastighetsavdelning. Du är väl insatt i fastighetsfrågor och byggprocessens olika steg. Tidigare erfarenhet av budgethantering och ekonomisk uppföljning är viktigt, och vi ser gärna att du har haft en ledande roll tidigare. Vi finner det meriterande om du har kunskaper inom fastighetsjuridik.
Som person är du affärsmässig och har ett seriöst kund- och servicetänk i alla dina kontaktytor, både internt och externt ,vilket även ställer höga krav på din kommunikativa förmåga. Du har ett genuint intresse för människor och drivs av att leda, samordna och utveckla personal. Med ditt helikopterperspektiv har du god förmåga att planera dina arbetsuppgifter samtidigt som du målinriktat arbetsleder dina medarbetare. Att delegera arbete och visa förtroende för dina medarbetares kompetens är en självklarhet för dig. Detta visar du genom att uppmuntra varje person att göra det den är bäst på, för att växa och känna personlig tillfredställelse i det dagliga arbetet. Du fungerar som ett bollplank och finns som stöd när de behöver.
Vi uppskattar ett gott humör och med ett härligt och hjärtligt engagemang för både dina medarbetare och företaget i stort, kommer du att nå utveckling och bidra till företagets framgång!
Om verksamheten
Fagerhult är ett av Europas ledande belysningsföretag med över 4 100 medarbetare i 27 länder. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa och energieffektiva belysningslösningar för professionella inomhus- och utomhusmiljöer. Ett brett utbud av produkter och lösningar som utvecklas med kunskap och insikt om ljusets positiva inverkan på människan i olika miljöer. Fagerhults portfölj av tretton varumärken har samtliga starka positioner på sina respektive hemmamarknader. De har en central roll i tillväxtstrategin för att nå en större marknadstäckning och öka våra marknadsandelar. Läs gärna mer på -We light up your world - Fagerhult Group
Bra för dig att veta
Ansvarig Rekryteringskonsult är Linnea Broman, 072-078 83 17, på Poolia Jönköping. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu