Jönköping: Kundservicemedarbetare till DHL Freight

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundservicemedarbetare till DHL Freight i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start 1 september och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns mycket goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom.

DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Jönköping ansvarar för all kundservice gällande utrikestransporter. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar.

Arbetsuppgifter:

I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar.

I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig
• God dator- och systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
• Erfarenhet inom kundservice är meriterande

Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera.

Övrig information:

Start: 1 september
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Kundtjänstmedarbetare.

Kundservicemedarbetare

Läs mer Maj 15
Vi tror på att framgång skapas när passion och drivkraft möter teknik. Med rätt verktyg skapar vi på Juneporten möjligheter varje dag genom att skapa nytt liv i begagnade fordon eller maskiner. Genom ett tätt samarbete mellan alla medarbetare skapar vi en värdefull tjänst där vi samtidigt bidrar till en hållbar miljö.
Arbetsbeskrivning
Som kundservicemedarbetare hos oss har du en nyckelroll i att skapa en positiv kundupplevelse. Du fungerar som den viktiga länken mellan våra kunder och säljare, och bidrar till att säkerställa smidiga och effektiva processer. Du hanterar frågor kring affärer och objekt samt stöder våra säljare i deras vardag över hela Sverige. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att ta emot inkommande samtal, besvara kundfrågor av både praktisk och teknisk karaktär samt hantera administrativa uppgifter kopplade till affärer, exempelvis granskning av annonser, transporter och finansiering.
Under samtalen identifierar du kundernas behov och presenterar företagets tjänster för att erbjuda bästa möjliga lösning. Ditt mål är att leverera snabb och professionell service genom att lösa ärenden vid första kontakten.
Exempel på arbetsuppgifter:
Hantera inkommande samtal och meddelanden via e-post, SMS och chatt.
Presentera lösningar och svara på kunders frågor.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av kundservicemedarbetare och en genuin passion för service. Du trivs i en dynamisk miljö där du kan växla mellan självständigt arbete och teamwork. Med en lösningsorienterad och prestigelös inställning är du en person som tar initiativ, bidrar med energi och vågar ställa frågor för att hitta de bästa lösningarna.
För att lyckas i rollen tror vi att du är strukturerad, engagerad och duktig på att prioritera i ett högt tempo. Din kommunikativa förmåga och ditt engagemang är avgörande för att du ska kunna ge våra kunder bästa möjliga service.
Vi söker dig som är:
Serviceinriktad och lösningsorienterad.
Kommunikativ och ansvarstagande.
Prestigelös och kvalitetsmedveten.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi erbjuder
En möjlighet att utvecklas och växa i en viktig roll inom företaget.
En dynamisk och innovativ arbetsmiljö med engagerade och kompetenta kollegor.
Chansen att vara delaktig i företagets framgångsresa och påverka våra framtida satsningar.
Fokus på kreativitet, innovation och långsiktiga lösningar.

Ansök nu

Kundsupportansvarig

Läs mer Maj 14
Vi tror på att framgång skapas när passion och drivkraft möter teknik. Med rätt verktyg skapar vi på Juneporten möjligheter varje dag genom att skapa nytt liv i begagnade fordon eller maskiner. Genom ett tätt samarbete mellan alla medarbetare skapar vi en värdefull tjänst där vi samtidigt bidrar till en hållbar miljö.
Arbetsbeskrivning
Som ansvarig för kundsupport och administration leder du arbetet på avdelningen och säkerställer att våra kunder får professionell och effektiv service samtidigt som interna administrativa processer fungerar smidigt. Du har det operativa ansvaret för både kunddialog och administrativa rutiner, och du arbetar både strategiskt och praktiskt för att utveckla arbetssätt, rutiner och teamet du leder.
Ansvarsområden
Leda och utveckla kundsupport- och administrationsteamet.
Planera och fördela det dagliga arbetet inom avdelningen.
Sätta upp mål, följa upp nyckeltal och rapportera resultat till ledning.
Säkerställa kompetensutveckling och trivsel inom teamet

Kundsupport
Övervaka och säkerställa en hög servicenivå i all kundkontakt.
Hantera komplexa eller eskalerade ärenden.
Arbeta med kundfeedback för att driva förbättringar i kundupplevelsen.
Samverka med andra avdelningar för att säkerställa ett enhetligt kundflöde.

Administration
Utveckla och effektivisera administrativa processer och rutiner.
Säkerställa korrekt dokumentation, avtalshantering och datakvalitet.
Stötta andra avdelningar med administrativa underlag och koordination.
Ha överblick över verktyg och system som används inom avdelningen.



Din profil
Vi söker dig med erfarenhet av ledarskap inom kundservice, administration eller liknande områden. Du har en stark kommunikativ förmåga, arbetar lösningsorienterat och trivs i en roll där du får ta ansvar. Du har god systemvana och en god förståelse för administrativa flöden. Rollen kräver även att du kan kombinera ett strategiskt tänkande med en operativ närvaro i det dagliga arbetet.

Vi söker dig som är:
Serviceinriktad och lösningsorienterad.
Kommunikativ och ansvarstagande.
Prestigelös och kvalitetsmedveten.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift


Vi erbjuder
En möjlighet att utvecklas och växa i en viktig roll inom företaget.
En dynamisk och innovativ arbetsmiljö med engagerade och kompetenta kollegor.
Chansen att vara delaktig i företagets framgångsresa och påverka våra framtida satsningar.
Fokus på kreativitet, innovation och långsiktiga lösningar.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till Jönköping!

Läs mer Maj 5
Vi letar efter dig som är vass på service, gillar att ha många bollar i luften och vill jobba brett inom både kundsupport och säljstöd. En av våra kunder i Jönköping kommer snart komma att behöver utfyllning i teamet – och vi söker därför dig som vill ligga steget före och vara redo när det händer.
Om rollen
Här kommer du få en central roll i kontakten med B2B-kunder och fungera som en länk mellan sälj, logistik, ekonomi och externa partners. Det handlar om orderhantering, kunddialoger, systemuppdateringar och att se till att allt flyter på – både för kunderna och internt.
Vi tror att du:
Trivs i en föränderlig vardag
Är noggrann, kommunikativ och gillar struktur
Har jobbat med kundservice eller säljstöd tidigare
Har god systemvana – gärna SAP eller liknande
Talar och skriver både svenska och engelska obehindrat
Om uppdraget
Jönköping
Heltid, kontorstider
Enligt överenskommelse
Möjlighet till hybridarbete

Ansökan
Som ett första steg i processen får du ett kort matchningstest skickat till din mejl, om du uppfyller grundkraven för tjänsten. Testet tar max 15 minuter att genomföra och är ett viktigt steg för att vi ska kunna gå vidare i processen – så glöm inte att slutföra det om du är intresserad av rollen!
Vid frågor, kontakta oss på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Bravura Sverige AB .

Teknikansvarig till Sweco

Civilingenjör, väg- och vattenbyggnad
Läs mer Maj 20
Har du några års erfarenhet av brokonstruktion eller broprojektering och är redo att ta nästa steg? Lockas du dessutom av att arbeta både lokalt och nationellt från ett och samma kontor? Då ska du läsa vidare om möjligheten hos Sweco!
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sweco.
Om företaget
Sweco bygger på samarbete – det är så de når resultat som verkligen gör skillnad. Med omkring 22000 arkitekter, ingenjörer och andra specialister formar de framtidens samhälle tillsammans med sina kunder. Hos Sweco arbetar du med kollegor som har djup kompetens och ett starkt engagemang för hållbar utveckling. De lägger stor vikt vid att ha en arbetsmiljö där det finns plats för både fokus och gemenskap – och där balansen mellan jobb och fritid faktiskt fungerar. Sweco ser sig som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och styrs av tre tydliga principer: nyfikenhet, engagemang och ansvar.
Swecos kontor i Jönköping växer och söker nu en teknikansvarig till teamet som arbetar med brokonstruktion. Här blir du en del av ett kontor med omkring 200 medarbetare och stark kompetens inom samhällsbyggnad.
Arbetsuppgifter
Som teknikansvarig har du en nyckelroll i projektens tekniska helhet. Du samordnar olika teknikområden såsom väg, järnväg och geoteknik och ser till att lösningarna fungerar tillsammans, både tekniskt och hållbart. Du leder också arbetet med att ta fram, granska och vidareutveckla tekniska systemlösningar. Det är ditt ansvar att projekten uppfyller krav på säkerhet, funktion och lagstiftning. Vidare agerar du som tekniskt stöd till projektledare, beställare och andra inblandade och bidrar med underbyggda rekommendationer när beslut ska fattas. Rollen innebär också praktiskt ansvar där du planerar tid och budget, fördelar arbetsuppgifter och vägleder projektdeltagare. Du har regelbunden kontakt med både interna uppdragsledare och externa aktörer som leverantörer och entreprenörer. 
Samordnar olika teknikområden som väg, järnväg och geoteknik
Leder arbetet med att ta fram, granska och vidareutveckla tekniska systemlösningar
Säkerställer att projekten uppfyller krav på säkerhet, funktion och lagstiftning
Tekniskt stöd till projektledare, beställare och andra intressenter
Planerar tid och budget, fördela arbetsuppgifter och vägleder projektdeltagare
Kontakt med interna uppdragsledare och externa aktörer som leverantörer och entreprenörer

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Examen som högskole- eller civilingenjör inom väg och vattenbyggnadsteknik, samhällsbyggnadsteknik, bygg och anläggning, byggnadsdesign eller motsvarande
Flera års erfarenhet av brokonstruktion eller broprojektering
Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift

Som teknikansvarig behöver du kunna planera och driva ditt arbete självständigt. Du har lätt för att växla mellan olika uppgifter, löser problem med nyfikenhet och arbetar gärna tillsammans med andra. Du tar fram lösningar som fungerar i praktiken och som anpassas efter kundens behov – även när du arbetar i team där kunden leder arbetet. För rollen krävs också att du är flexibel, har ett affärstänk och vill bidra till att projektet lyckas.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse  Plats: Jönköping  Lön: Enligt överenskommelse 
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Specialist

Ansök nu

Marknadskoordinator till Gipeco

Marknadskoordinator
Läs mer Maj 15
Lockas du av att ha en varierande vardag där fokus är på marknad och säljsupport? Trivs du att ha breda kontaktytor i en koordinerande roll, där du som individ får möjlighet att utvecklas både i din roll och inom företaget? Hos Gipeco erbjuds du möjligheten att bli en del av ett familjeföretag i framkant och deras fortsätta resa framåt.
Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Gipeco.
Om företaget
Gipeco är ett marknadsledande företag som utvecklar produkter och metoder för modern systemstädning. Företaget bedriver intensiv forskning inom hygien, miljö samt behandling och skötsel av olika ytmaterial. Kunderna är bland annat professionella tjänsteföretag samt organisationer inom kommun, stat och landsting. Företaget grundades 1967 och har en egen kemteknisk fabrik i Jönköping. Från centrallagret i Jönköping sker all distribution till samtliga kunder. Idag arbetar 16 personer på företaget och miljön kännetecknas av innovation, säljfokus och gemenskap. Företaget är inne i en expansiv fas och har de senaste åren investerat kraftigt i produktion och lager i syfte att växa på såväl svensk som utländsk marknad. Din tjänst tillhör säljavdelningen som idag består av 6 säljare. Du arbetar väldigt nära försäljningschef, produktchef och VD och ingår även i ledningsgruppen.
Arbetsuppgifter
I rollen som marknadskoordinator ansvarar du främst för koordineringen mellan avdelningarna internt och säkerställer att dina kollegor får den stöttning de behöver. Du agerar som säljsupport till säljarna så att de får rätt information och material för att kunna utföra sitt arbete på bästa sätt. Du har en övergripande funktion och hanterar flera led samtidigt; Du håller koll på innesälj, inregistrering samt sälj- och marknadsinsatser. Du är ansvarig för att det finns korrekta produktbilder och uppdatering av återförsäljarnas hemsidor. Gipeco är ett expansivt och familjeägt företag med många parallella projekt och arbetsuppgifter, varför den ena dagen inte alltid är den andra lik. 
Exempel på arbetsuppgifter som rollen innefattar: 
Ansvara för innesälj och anbudshantering
Koordinering av sälj- och marknadsinsatser
Säljsupport
Delta och ta fram material till mässor, konferenser och utställningar
Tillsammans med företagets reklambyrå hålla hemsida uppdaterad
Agera superanvändare av Lime CRM-system och intranät

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Affärsystemvana, meriterande med Jeeves
Vana att arbeta i CRM system samt Excel och Powerpoint, meriterande LIME
Relevant erfarenhet av koordinering, kundkontakt, marknadsföring eller administration
Ha förståelse för säljprocesser

För att lyckas i rollen är du är en koordinator ut i fingerspetsarna och känner igen dig i beskrivningen relationsskapande, strukturerad, driven, affärsmannamässig, kommunikativ, lösningsorienterad. För att trivas i denna roll tycker du om att ha många kontaktytor och trivs i en varierande arbetsdag. Du är duktig på att strukturera och planera din dag och har en förmåga att prioritera rätt saker för att hålla tidsramar och ser till att rätt person nås av rätt information. Vidare är du driven och kommer gärna med initiativ och förbättringsförslag.
Övrig information
Start: Omgående, men hänsyn till uppsägningstid Plats: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Specialist

Ansök nu

Servicetekniker till S-I-T

Servicetekniker, maskin
Läs mer Maj 15
Är du en person med stort tekniskt intresse, är serviceorienterad och redo att arbeta i en roll med mycket ansvar? Gillar du att arbeta varierat och med kundkontakt? Som servicetekniker hos S-I-T erbjuds du en självgående och omväxlande roll med fina utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Svensk Innovativ Träteknik. 
Om företaget
Svensk Innovativ träteknik är ett företag med lång tradition inom svensk träbearbetning. Deras historia, som går ända tillbaka till 1919, har byggt en gedigen plattform av kunskap och erfarenhet som företaget står på idag och gör det möjligt för dem att se nya innovativa möjligheter. Sigfrid Stenberg grundade företaget 1919 med affärsidén att leverera maskiner till träindustrin. Svensk Innovativ Träteknik ingick länge i AB Sigfrid Stenberg och kallades då för Stenbergs. 2007 såldes verksamheten till E & F Holding och ändrade namn till Stenbergs Träteknik AB.
Fem år senare byter de namn till S-I-T, Svensk Innovativ Träteknik AB. Med det skapar företaget ny historia. Tillsammans med deras kunder vill de förnya branschen och skapa innovativa och lönsamma lösningar.
Företagets kontor och maskinutställning ligger i Tenhult utanför Jönköping, men många arbetsuppgifter utförs på distans. S-I-T har ingått i partnerskap med SCM, en världsledande leverantör av maskiner för träindustrin.
Arbetsuppgifter
I rollen som servicetekniker arbetar du både in-house och ansvarar för utställningshallen samt ute hos kund. Detta innebär att du arbetar med att sätta upp maskiner i hallen samt håller ordning inför demokörningar med kunder. Utöver detta ansvarar du för installation, igångsättning, reparation och underhåll av maskinerna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att utföra service och reparationer direkt hos kunder, genomföra installationsarbete och lösa olika tekniska problem som uppstår. Du håller även i operatörsutbildningar samt agerar som teknisk support och stöd mot kund för att vara behjälplig med de tekniska lösningarna på kundens problem och frågor.
Vidare ansvarar du för kunder i hela Sverige, vilket innebär en del längre resor och övernattningar för att utföra servicearbete på plats. S-I-T är i ständig utveckling och arbetar medvetet långsiktigt tillsammans med dig för att du ska utveckla din kompetens, vilket innebär att du kommer att genomgå utbildningar direkt hos leverantören SCM.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Något års arbetslivserfarenhet inom teknik/service, underhåll, mekanik eller elektronik
Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
B-körkort
Det är en fördel om du har arbetat som servicetekniker i en träproduktion
Tidigare erfarenhet av att arbeta med bearbetningsmaskiner ses som meriterande

För att lyckas i rollen som servicetekniker hos S-I-T ser vi att du är en tekniskt kunnig person med stort intresse och nyfikenhet att utvecklas i din tekniska kompetens. Då du har många kontaktytor ser vi att du har god förmåga att kommunicera och trivs med att ge kunder god service av högsta kvalité. Vidare är du en ordningsam och noggrann person som har förmågan att arbeta självständigt och som kan strukturera upp ditt arbete såväl långsiktigt som kortsiktigt. Samtidigt krävs det att du är flexibel och prestigelös och kan hantera förändringar av serviceuppdrag, olika arbetsmiljöer och arbetsuppgifter.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Tenhult, Jönköping Lön: Enligt överenskommelse 
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Specialist

Ansök nu

Ekonomiassistent till stor koncern

Ekonomiassistent
Läs mer Maj 13
Har du en förståelse kring ekonomiska processer och flöden och trivs i en föränderlig miljö? Lockas du dessutom av att vara en del av ett bolag som är under en stark tillväxt? Här får du möjlighet att arbeta i ett spännande bolag där du ges utrymme att växa i rollen som ekonomiassistent / ekonomisupport inom ekonomi och masterdata!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och som varar till årsskiftet. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget
Företaget grundades 2000 och är en koncern beståendes av en familj av varumärken och är unik i sitt slag på den svenska marknaden. Företagets Shared Service Center skall verka utifrån gemensamma processer och system och administrera tjänster för hela koncernens helägda bolag. Företaget har ett 100-tal medarbetare och finns i moderna, fina lokaler i Jönköping. Verksamheten präglas av ett högt tempo och en varm och inbjudande arbetsmiljö. Vi berättar mer om företaget vid en intervju!
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent ingår du i ekonomisupporten som består av fyra andra kollegor, där både eget ansvar och teamwork är viktiga egenskaper för att nå målen och möta deadlines. Du ansvarar för att hantera ärenden avseende kund-och leverantörsreskontra för koncernens räkning. Detta innebär att du är i daglig kontakt med kunder/butiker, leverantörer samt huvudkontoren på de olika koncernbolagen för att hantera och supportera ärendena. Därtill hanterar du även masterdata i affärssystemet SAP och arbetar i supportsystemen ServiceNow och ACE.
Utöver detta kommer du att vara delaktig i den administrativa hanteringen av ärenden kopplade till tobaktillstånd, då detta också ingår i avdelningens ansvarsområden.
Vidare är du med och bidrar i det löpande förbättringsarbetet i processen. Bolaget är en koncern i ständig utveckling och arbetar medvetet och långsiktigt tillsammans med dig för att du ska utveckla din kompetens. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:
Hantera masterdata i affärssystemet SAP
Hantera ärenden avseende kund-och leverantörsreskontra
Löpande kontakt med kunder/butiker, leverantörer och interna kollegor
Använda supportsystemen ServiceNow och ACE för att hantera ärenden
Administrera och hantera ärenden kopplade till tobaktillstånd
Vara delaktig i att utveckla och effektivisera rutiner

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi alt. motsvarande arbetslivserfarenhet inom ekonomi
Du talar och skriver obehindrat på svenska, grundläggande kunskaper inom engelska
Det är meriterande med tidigare erfarenhet av kundkontakt och supportarbete
Det är meriterande med kunskaper i SAP 

Vi söker dig som har en förståelse för ekonomiska processer och flöden. Som person är du orädd och öppen för förändringar, där du föredrar att arbeta i en dynamisk och varierad arbetsmiljö. Du arbetar strukturerat och har lätt för att hantera flera parallella arbetsuppgifter utan att tappa fokus på detaljer eller kompromissa med kvalitet. Därtill är du noggrann, kvalitetsmedveten och har en förmåga att arbeta effektivt även när tempot är högt. Vidare är du en lagspelare som gärna samarbetar och stöttar kollegor vid behov. Eftersom rollen innebär kontakt med både interna och externa parter, ser vi att du är serviceinriktad, pedagogisk och har god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska, i tal och skrift.
Övrig information
Start: Omgående  Plats: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse 
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

#Nextgen

Ansök nu

Sommarjobba som miljöarbetare / C-chaufför

Renhållningsförare
Läs mer Maj 13
Tycker du om att arbeta praktiskt och trivs med att ta stort eget ansvar? PreZero söker nu en C-chaufför under sommaren till deras avdelning i Jönköping, välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar från vecka 25-33. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos PreZero Recycling AB. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget
PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från sina kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I PreZeros vardag är kundnytta lika med miljönytta. De är en del av det internationella miljöföretaget PreZero med huvudkontor i Tyskland och har verksamhet i åtta länder. I Sverige finns de på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare och över 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar. För detta företag är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Arbetsuppgifter
Du kommer i huvudsak att arbeta med insamling av FNI-material. Ditt arbete utgår dagligen från driftområdet i Jönköping, där du även avslutar din arbetsdag. Du kör efter ett fast arbetsschema och följer en rutt med flera stopp under dagen. Rollen kräver att du trivs med att köra tunga fordon och att du är beredd att arbeta i varierande väderförhållanden och på olika underlag, alltid med ett glatt och positivt sinne. Du har stor frihet under ansvar och ser till att fordonet hålls i gott skick genom regelbunden tvätt och tillsyn.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
C-körkort
Yrkesförarkompetensbevis (YKB)
Flytande språkkunskaper i svenska, både tal och skrift
Tidigare erfarenhet och god lokalkännedom är meriterande

För att passa i denna roll är det avgörande att du är en person som är mycket noggrann och lägger stor vikt vid att upprätthålla hög säkerhet och kvalitet i ditt arbete. Genom att vara noga med detaljer och sträva efter att uppnå högsta möjliga standarder kommer du att kunna bidra till att skapa en miljö där säkerhet och kvalitet prioriteras och upprätthålls på ett tillfredsställande sätt. Utöver detta är du en driven och självgående person som tycker om att driva ditt arbete självständigt framåt.
Övrig information
Start: vecka 25-33 Plats: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Nextgen

Ansök nu

Ekonomiassistent / ekonomisupport inom ekonomi och masterdata

Ekonomiassistent
Läs mer Maj 7
Har du en förståelse kring ekonomiska processer och flöden och trivs i en föränderlig miljö? Lockas du dessutom av att vara en del av ett bolag som är under en stark tillväxt? Här får du möjlighet att arbeta i ett spännande bolag där du ges utrymme att växa i rollen som ekonomisupport inom ekonomi och masterdata!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och som varar till årsskiftet. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget
Företaget grundades 2000 och är en koncern beståendes av en familj av varumärken och är unik i sitt slag på den svenska marknaden. Företagets Shared Service Center skall verka utifrån gemensamma processer och system och administrera tjänster för hela koncernens helägda bolag. Företaget har ett 100-tal medarbetare och finns i moderna, fina lokaler i Jönköping. Verksamheten präglas av ett högt tempo och en varm och inbjudande arbetsmiljö. Vi berättar mer om företaget vid en intervju!
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent ingår du i ekonomisupporten som består av fyra andra kollegor, där både eget ansvar och teamwork är viktiga egenskaper för att nå målen och möta deadlines. Du ansvarar för att hantera ärenden avseende kund-och leverantörsreskontra för koncernens räkning. Detta innebär att du är i daglig kontakt med kunder/butiker, leverantörer samt huvudkontoren på de olika koncernbolagen för att hantera och supportera ärendena. Därtill hanterar du även masterdata i affärssystemet SAP och arbetar i supportsystemen ServiceNow och ACE.
Utöver detta kommer du att vara delaktig i den administrativa hanteringen av ärenden kopplade till tobaktillstånd, då detta också ingår i avdelningens ansvarsområden.
Vidare är du med och bidrar i det löpande förbättringsarbetet i processen. Bolaget är en koncern i ständig utveckling och arbetar medvetet och långsiktigt tillsammans med dig för att du ska utveckla din kompetens. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:
Hantera masterdata i affärssystemet SAP
Hantera ärenden avseende kund-och leverantörsreskontra
Löpande kontakt med kunder/butiker, leverantörer och interna kollegor
Använda supportsystemen ServiceNow och ACE för att hantera ärenden
Administrera och hantera ärenden kopplade till tobaktillstånd
Vara delaktig i att utveckla och effektivisera rutiner

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi alt. motsvarande arbetslivserfarenhet inom ekonomi
Du talar och skriver obehindrat på svenska, grundläggande kunskaper inom engelska
Det är meriterande med tidigare erfarenhet av kundkontakt och supportarbete
Det är meriterande med kunskaper i SAP 

Vi söker dig som har en förståelse för ekonomiska processer och flöden. Som person är du orädd och öppen för förändringar, där du föredrar att arbeta i en dynamisk och varierad arbetsmiljö. Du arbetar strukturerat och har lätt för att hantera flera parallella arbetsuppgifter utan att tappa fokus på detaljer eller kompromissa med kvalitet. Därtill är du noggrann, kvalitetsmedveten och har en förmåga att arbeta effektivt även när tempot är högt. Vidare är du en lagspelare som gärna samarbetar och stöttar kollegor vid behov. Eftersom rollen innebär kontakt med både interna och externa parter, ser vi att du är serviceinriktad, pedagogisk och har god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska, i tal och skrift.
Övrig information
Start: Omgående  Plats: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse 
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

#Nextgen

Ansök nu