Jönköping: Projektledare för systemoptimering och effektivisering

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare för systemoptimering och effektivisering i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-08 // Varaktighet: Heltid

Tillsammans med våra kollegor runt om i Sverige kommer vi på OnePartnerGroup fortsätta vår expansionsresa och för att göra det är ett effektivt, kvalitativt och proaktivt arbete i vår digitala värld en nyckelfaktor. Här kommer du in i bilden! Brinner du för att koppla ihop affärsnytta med digitala arbetssätt så tror vi att vi kan vara en perfect match!
 
Vi på OnePartnerGroup är din bästa kollega inom rekrytering, bemanning, utbildning och i karriären. Varje dag arbetar vi för att se människor, deras styrkor och talanger och matcha dem med rätt tjänst och företag. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära våra kunder, konsulter och kandidater. Vi lever efter våra värdeord framåtlutad, schysst, lagspelare och du kommer jobba tillsammans med cirka 100 kollegor runt om i Sverige.  
 
Vi gillar människor med drivkraft, ambitioner och samhällsengagemang och hos oss får våra kollegor växa, utvecklas och göra det som de är riktigt bra på, på sitt sätt. Med vårt koncept inom rekrytering, bemanning och utbildning vågar vi verkligen säga att vi lyckats. Det som förenar oss är att vi alla brinner för att få människor och företag att lyckas genom att lösa problem och skapa möjligheter. Vill du lära känna några av dina framtida kollegor? Kika in här: https://www.onepartnergroup.se/om-oss/karriar
 
Din roll hos oss
Hos oss händer det minst sagt grejer just nu så här kommer du vara med på en utvecklande och lärorik resa! Rollen som projektledare inom systemoptimering och effektivisering hos oss är ny, och vi ser framför oss att du med ett starkt affärsfokus och systemförståelse kommer utveckla vårt arbetssätt i vår digitala värld, främst kopplat till vårt affärssystem Recman. Du kommer att spela en nyckelroll i att optimera våra arbetssätt och affärsprocesser för att maximera affärsnyttan på både kort- och långsikt.
 
Dina främsta arbetsuppgifter
Identifiera, analysera och optimera processer och arbetssätt, främst i vårt affärssystem med tillhörande integrationer, med fokus på att skapa affärsnytta och ett effektivt arbetssätt för dina kollegor runt om i Sverige.
Hålla dig uppdaterad om användarbehov och koppla dessa till funktioner.
Utvärdera systeminställningar och implementera förbättringar.
Driva egna projekt samt utbilda kollegor som utvecklar vår affär.

 
Är du vår nya kollega?
För att du ska trivas och lyckas tillsammans med oss ser vi att du är lösningsorienterad, lyhörd och du vet att det är i mötet med kollegor, samarbetspartners och kunder som framgång sker. Som person är du därför förtroendeingivande, tycker om att träffa människor och bygga långsiktiga relationer. Du är affärsmässig och kvalitetsmedveten i ditt arbetssätt samtidigt som du kan vara anpassningsbar och utmanande för att kunna möta dina kollegors behov. 
 
För att vi tillsammans ska ta nästa kliv i vår utveckling krävs det att du är innovativ och initiativtagande inför nya arbetssätt och synsätt. Att arbeta för att ge en hög och snabb servicenivå och förmåga att sätta sig in i problematik är en självklarhet för dig. Du är också duktig på att koordinera flera processer, samtidigt som du inte tummar på kvalité.
 
Din kompetens
Ditt intresse och kompetens inom system, IT och digitalisering går inte att ta miste på. Vi ser att du troligtvis jobbar som administratör, superuser eller second line support i affärssystem idag, eller har gjort det tidigare. Erfarenhet från vår bransch är mycket meriterande, men vi värdesätter även erfarenhet från roller som teamledare, projektledare eller second line support.
 
Resor till, och arbete på våra dotterbolag runt om i Sverige kommer förekomma och därför är ett krav att du har körkort. Du kan på ett professionellt sätt kommunicera i tal och skrift, främst på svenska men även engelska kommer att förekomma. 
Vi ser en fördel att du antingen utgår från Malmö eller Jönköping men med de digitala möjligheterna som finns är vi öppna för att du utgår från något annat av våra kontor runt om i Sverige.
 
Jag, din blivande ledare heter Andreas Nordlund och jobbar idag som IT-chef. Jag ser fram emot att teama ihop mig med dig och tillsammans utveckla vårt digitala arbetssätt och processer. Har du några frågor eller funderingar kring tjänsten eller oss på OnePartnerGroup får du gärna maila mig på andreas.nordlund@onepartnergroup.se eller ringa mig på 079 077 26 34. Sista ansökningsdag är den 8 september.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Systemadministratör

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Systemadministratör.

System Administrator

Läs mer Jul 1
We are Pigs Will Fly Studios!
We are an indie studio in Jönköping with big ambitions and a true passion for games. We are working on an exciting new game based on an exclusive IP and are now looking for new employees to join our team. As the studio is newly started, you have a unique opportunity to become part of the core team, to shape the company and really make your mark. Together we are brave, creative and ambitious. And we have fun!
 
The role
Pigs Will Fly is seeking an experienced System Administrator to support the backbone of our game studio development infrastructure. From deploying scalable cloud and on-site environments to automating workflows and maintaining secure, version controlled and high-performance systems, you’ll play a key role in keeping our game studios development running at full speed. You’ll work alongside artists and developers,in a collaborative and fast-paced environment where stability, uptime, and innovation are everything. If you’re excited about combining your love for tech with a love for games, this is your next mission.
 
What you'll do

Handle security, server setup, upkeep, and administration tasks.


Configure and manage identity and access management solutions.


Provide general desktop and user support.


Help users with everyday IT-related questions and issues.


Set up accounts and devices for new staff and contractors.


Install, configure, and troubleshoot new workstations and user profiles.


Manage and maintain our version control platform Perforce.


Oversee and support infrastructure hosted on AWS.


Oversee and support infrastructure hosted on Google Works


Champion and oversee operations security by analyzing and mitigating potential vulnerabilities.


Setup and oversee Active Directory Domain Services.


Prevent data loss via backups and minimize internal service interruption.


Collaborate with cross-functional teams for system rollout, support, and issue resolution.




Required qualifications

Previous experience working in a System Administrator position or similar role.


A university degree or equivalent qualification, preferably in IT, system administration, or a related field.


Demonstrate advanced proficiency in your area and stay up to date with new technologies and best practices.


Strong knowledge of administering and supporting Windows, Mac and Linux environments.


Ability to work efficiently both independently and as part of a team.


Excellent knowledge of Swedish and English, both written and spoken


As a person - you are proactive, flexible and organized, you enjoy collaborating with others


 
What we offer

Early adoption of new technology, allowing for plenty of room for personal growth and learning new skills


Occupational pension


Health benefits


An office located in a truly unique building in central Jönköping


A friendly and inclusive work place centered around fun and creativity


 
Application details
During the recruitment process, we will place great emphasis on your personal qualities. We look forward to review applications and will be interviewing candidates continuously until the position has been filled.
Location: Jönköping. (We have a four days at the office, one day working from home, per week, policy.)
Start: ASAP autumn 2025
Form of Employment: We offer you a part time position that might turn into a full time position in time. It starts with a probationary period. We are also open for freelance and other alternatives.
Good to know: We will start checking through the applications when we return from our summer break in August.

Ansök nu

Systemadministratör sökes i Jönköping

Läs mer Jun 24
Beskrivning
Vår klient i teknologisektorn söker nu en engagerad och lösningsorienterad systemadministratör med fokus på skrivarsystem och etikettslösningar.

Du kommer att bli en del av ett kompetent och hjälpsamt team där din tekniska skicklighet och ditt engagemang för drift och support är avgörande för verksamhetens framgång. Den här rollen passar dig som har ett stort tekniskt intresse, god analytisk förmåga och en vilja att skapa effektiva och stabila lösningar för slutanvändare.

Arbetsuppgifter
I rollen som systemadministratör ansvarar du för driften och förvaltningen av skrivarsystem och etikettskrivare inom organisationen. Du arbetar med installation, konfiguration och felsökning av skrivarlösningar, samt säkerställer att systemen är säkra, kostnadseffektiva och möter organisationens krav. Du genomför systemuppdateringar, hanterar säkerhetskopiering och arbetar proaktivt med att optimera driftmiljön. Samverkan med leverantörer och interna användare är en viktig del av arbetet, liksom att ge support och bidra till en positiv användarupplevelse.

Kvalifikationer
- Minst 4 års erfarenhet av systemadministration och teknisk support
- Grundläggande kunskaper inom nätverk och serveradministration
- God kommunikations- och samarbetsförmåga
- Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ
- Serviceinriktad med fokus på användarupplevelse

Meriterande
- Certifiering eller utbildning inom IT-systemadministration eller motsvarande
- Erfarenhet av databashantering, och övervakningsverktyg
- Kunskap om ServiceNow
- Kunskap om serverhantering

Villkor
Tjänsten är på heltid och utförs på plats på vår klients kontor i Stockholm, Linköping eller Jönköping.

Uppdraget startar den 25 augusti 2025 och pågår till och med 31 maj 2026.

Om du är redo att ta dig an en roll som systemadministratör inom en tekniskt avancerad miljö och vill bidra till stabila och användarvänliga lösningar, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi hanterar urval löpande och ser fram emot att höra från dig!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Systemadministratör till socialförvaltningen

Läs mer Maj 9
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i.




Har du erfarenhet av olika typer av IT-stöd och trivs i en serviceinriktad roll? Nu söker vi en systemadministratör till socialförvaltningen och enheten för digitalt stöd och säkerhet!

Ditt nya jobb

Som systemadministratör kommer du ge daglig hjälp, stöd och support till socialförvaltningens personal i frågor som rör våra olika IT-system.

Frågorna kommer variera och vara av mer eller mindre komplex systemkaraktär. Stödet ges både över telefon och fysiskt ute i verksamhetens olika lokaler och på boenden. Du ansvarar även för att utbilda förvaltningens användare avseende de verksamhetsspecifika IT-systemen. I användarsupporten ger du stöd vid problem och uppkomna fel och brister i planeringsverktyg, återrapporteringssystem, trygghetslarmssystem etcetera. Du kommer även att arbeta med konfiguration av system.

Utöver samarbete och samverkan inom den egna enheten kommer du även ha viss kontakt med leverantörer samt kommunens Digitaliseringsavdelning.

Din kompetens

Du som söker har minst gymnasieexamen men gärna även en påbyggnadsutbildning inom IT, systemvetenskap eller liknande. Du har intresse för och en vana att arbeta i olika IT-system. Erfarenhet av arbete med systemadministration och IT-stöd är önskvärt. Har du dessutom erfarenhet från offentlig sektor, gärna inom socialförvaltningens verksamheter är det meriterande. Kunskap om informationssäkerhet och GDPR är meriterande. Du har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska väl i såväl tal som skrift. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Som person är du trygg och trivs med att arbeta i en stöttande och administrativ roll. Du planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och anpassar dig till förändringar i arbetet. Med din strukturerade och problemlösande analysförmåga tar du dig an utmaningar på ett effektivt och lösningsfokuserat sätt. För att lyckas i din roll krävs att du besitter hög servicekänsla, har en pedagogisk förmåga och kan förklara tekniska frågor på ett tydligt och lättförståeligt sätt. Då rollen innebär mycket kontakter krävs att du är lyhörd, utåtriktad och har en god samarbetsförmåga.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet i rekryteringen!

Vi erbjuder dig

Hos oss får du ett omväxlande och flexibelt arbete där du på daglig basis hjälper användare med att ta fram lösningar på problem. Du kommer att jobba på en enhet med god samarbets- och laganda där problemlösning och förbättring står i första rummet. Oavsett utmaning så finns det alltid nya perspektiv eller infallsvinklar att bidra med. En hög grad av servicenivå präglar också teamet. Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun även ta del av andra generella förmåner såsom betald semester från första anställningsåret, individuell lönesättning och friskvårdsbidrag, läs mer om våra förmåner https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss.

Välkommen till oss

Som systemadministratör kommer du tillhöra enheten för digitalt stöd och säkerhet. Enheten består idag av 17 personer som arbetar med allt från installation av trygghetslarm och support kring IT-stöd till verksamhetsutveckling och projektledning. Vårt kontor finns i JP-huset på Västra Storgatan 27 C i centrala Jönköping.

Bra att veta

Rekryteringen avser två tillsvidaretjänster, på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dagtid mån-fre 08-17. Vi planerar att ha intervjuer under vecka 22 och 23.

Vill du veta mer?

Vänligen kontakta rekryterande chef, Dan Kax. 

Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare på socialförvaltningen hittar du dem https://www.jonkoping.se/fackligasoc.

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som systemadministratör!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Software Risk and Compliance Officer

Läs mer Dec 18
Om kunden
En världsledande aktör inom avancerad militär utbildningsmateriel med kunder över hela världen. Med den senaste tekniken och ett starkt fokus på innovation erbjuder företaget en arbetsmiljö där människan och utveckling står i centrum. Här ges du möjlighet att växa och bidra till lösningar och utveckling inom ett stabilt och framåtlutat bolag i en unik bransch
Om tjänsten
Du kommer ha en viktig funktion ocharbeta med analys och riskbedömning av tredjeparts mjukvara i en stöttande och supporterande roll i företaget. Dåteamet är under uppbyggnad och nya processer implementeras kommer den här tjänsten en möjlighet för dig att påverka arbetssätt och strukturer.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
- Hantera mjukvaruanalyserför riskbedömning med hjälp av mjukvaruutvecklare och andra funktioner på företaget
- Analysera mjukvarulicensergenom att läsa juridiska avtal från leverantörer för att kunna flagga för eventuella risker i mjukvaran innan den används
-Hantera exportklassificering med stöd av Export Control Manager
- Verka i företaget för att öka kunskap och förståelse inom området och vad som gäller enligt lagstiftningen
- Daglig användning av Excel


Din kompetens Relevant arbetslivserfarenhet där du arbetat med ex. processer, rutiner, riskanalyser, certifieringar eller motsvarande
Svenska och Engelska flytande i tal och skrift

Personlighet är avgörande i rollen därför ser vi att du är en pedagogisk ochkommunikativ person som har förmågan att lyssna på andra och ta in information från olika håll. Du bör vara analytiskt lagd och kunna förstå konsekvenser beroende på de val som görs och på ett ödmjukt men bestämt sätt kunna föra den informationen vidare. Vidare krävs en vilja och förmåga att driva processer och rutiner och att kunna arbeta självständigt och i team.Har du kunskap eller erfarenhet av mjukvara, öppen källkod och licenser samtarbetat med säkerhet, exportkontroll eller IT-säkerhet ser vi det som meriterande.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap.
Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning:Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort:Jönköping
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda tillÅrets RekryteringsföretagochÅrets Raketsamt Gasellvinnare 2024 av Dagens Industri.

Ansök nu

Systemadminstratör | Jönköping | Experis

Läs mer Nov 25
Vill du jobba i en varierad roll och vara med och säkra IT-infrastrukturen för människor runt omkring dig? Som systemadminstratör hos oss på Experis kommer du att möta en kultur där du själv är med och banar väg för din fortsatta karriär inom IT- och nätverksvärlden. Vi vill vara med på din resa, vill du vara med på vår?

Vi är idag beroende av att ha fungerande system runt omkring oss. Vill du vara med och möjliggöra säkra, smidiga och effektiva nätverk för människor runt omkring dig? Som systemadminstratör hos oss på Experis kommer du att möta en innehållsrik arbetsvardag.

Detta kommer du göra genom att övervaka, underhålla, stödja och optimera samtliga nätverksbaserade infrastrukturer och tillhörande operativsystem. Du kommer också få utmana dig inom virtualisering, serverhantering, backup-lösningar och nätverk. För att lösa detta på bästa möjliga sätt kommer du att arbeta både självständigt och tätt tillsammans med dina kollegor - något som också kommer att ge dig ett bredare nätverk och nya kunskaper. Sist men inte minst kommer du få möjligheten att grotta ned dig i nätverksvärlden och bli ännu bättre på det du gör, varje dag.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:

* Driva, underhålla och övervaka all lokal infrastruktur.
* Definiera verksamhetskrav och systemmål, samt identifiera och lösa affärssystemproblem tillsammans med kollegor från olika avdelningar.
* Designa, utveckla och implementera nya applikationer och förbättringar av befintliga system.
* Skapa och underhålla systemdokumentation.
* Deltaga i beredskapstjänst vid behov.

För att trivas i rollen ser vi att du:

* Har fullfört relevant utbildning och/eller har något års erfarenhet inom nätverk.
* Har kunskaper inom IT-infrastruktur inom switching, routing, brandväggar, TCP/IP, DNS och Cisco-produkter.
* Har goda kommunikationsförmågor inom svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
* Det är meriterande om du har certifikat eller erfarenhet inom: Windows och Linux-servrar, VMware, Active Directory, nätverk och moninfrastruktur (Azure).

Vem tror vi att du är som person?

Vi tror att du är kommunikativ, lyhörd med mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska såväl som på engelska. Som person är du även strukturerad, noggrann, analytisk och engagerad samt kan se saker ur ett helhetsperspektiv. Du är en person som vill framåt, brinner för att utvecklas och gillar att testa nya saker samt räds inte för att vidga dina vyer. Vi tror att du är lösningsorienterad, där du ser pusslet och faktiskt också vill lägga det. Sist men inte minst är det viktigt att du är samarbetsvillig - vi är ett team och tillsammans med dig vill vi lyckas!

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

* People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.
* Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.
* Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.

Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Dara Tysani på dara.tysani@se.experis.com.

Vi ser fram till vidare dialoger med dig!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från OnePartnerGroup Jönköping AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från OnePartnerGroup Jönköping AB .

Internsupport till Saxe Nordic Plast

Backofficepersonal
Läs mer Nov 6
Är du en strukturerad och noggrann person med känsla för service och ordning? Trivs du med att ha många bollar i luften och bidra till att vardagen flyter smidigt? Då kan du vara den vi söker till rollen som internsupport hos Saxe Nordic Plast i Jönköping.
Dina arbetsuppgifter hos Saxe

Som internsupport hos oss får du en viktig roll i att stödja verksamheten i det dagliga arbetet. Du fungerar som en intern resurs som bidrar till att våra processer fungerar effektivt och att kollegorna kan fokusera på sina kärnuppgifter.
Eftersom Saxe är ett mindre bolag är variation en naturlig del av arbetet. Du behöver därför trivas med att ta dig an olika typer av uppgifter, stora som små. Några återkommande ansvarsområden är:
Hantering av reservdelsbeställningar
Stöd vid tekniska frågor
Allmänna administrativa och kontorsrelaterade uppgifter

Kort sagt: du hjälper till där det behövs och är en viktig kugge i det dagliga maskineriet.


Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete. Du är serviceinriktad, prestigelös och trivs i en roll där du får bidra till att allt fungerar som det ska.
För att lyckas i rollen tror vi att du:
Är strukturerad, ordningsam och kan hantera flera uppgifter samtidigt
Har god datorvana, och har tidigare arbetat i något affärssystem
Kommunicerar tydligt och trivs med att samarbeta med kollegor
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift, tyska är meriterande

Om Saxe Nordic Plast

Saxe Nordic Plast AB är plastbranschens leverantör av formsprutningsmaskiner och kringutrustning. Med bred kompetens och lång erfarenhet erbjuder vi skräddarsydda helhetslösningar som anpassas efter kundens behov och önskemål.
Hos Saxe blir du en del av ett engagerat team med korta beslutsvägar, där samarbete och ansvarstagande värderas högt.


Vad händer när du har sökt tjänsten?

I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Eric Alvérus på 072 377 48 86 alternativt eric.alverus@onepartnergroup.se  I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

Ansök nu

Utvecklare med erfarenhet? Forma framtiden med Yellow Solution AB

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Nov 3
Vill du vara med och forma framtidens lösningar inom Microsoft Dynamics 365 Business Central – i ett team där idéer, skratt och entreprenörsanda hör till vardagen? Då kan du vara vår nästa stjärna!
Om oss

Yellow Solution AB är ett entreprenörsdrivet bolag med hjärtat i molnet, bokstavligt talat. Vi arbetar uteslutande med Cloud-versionen av Business Central, där vi hjälper våra kunder att anpassa och utveckla sina systemlösningar. Men det som verkligen särskiljer oss är hur vi jobbar – och vilka vi är.

Hos Yellow möts du av en familjär stämning, högt i tak och ett genuint engagemang,  både för våra kunder och för varandra. Vi tror på balans i livet, glädje i arbetet och frihet under ansvar. Och vi vet att de bästa lösningarna skapas när man trivs och har kul tillsammans.


Om rollen

Du kommer att spela en central roll i att utveckla, anpassa och förbättra våra kunders Business Central-lösningar. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av just Business Central, gärna med fokus på anpassningar och integrationer i molnmiljö – men framför allt söker vi någon som är:
Nyfiken, lösningsorienterad och självgående
En lagspelare som gillar att dela med sig av kunskap
Intresserad av att förstå kundens vardag och skapa värde genom teknik
Van att arbeta strukturerat, men inte rädd att tänka nytt

Vad vi erbjuder
En varm och inkluderande arbetsmiljö
Möjlighet att påverka både din roll och bolagets riktning
Arbete med moderna tekniker och plattformar (alltid cloud)
Konkurrenskraftiga förmåner och villkor
Regelbundna teamaktiviteter och utvecklingsmöjligheter

Låter det som något för dig?

Då vill vi gärna höra mer om vem du är, vad som driver dig, och vad du vill bidra med! Skicka in en kort presentation av dig själv eller ditt CV, eller ta kontakt direkt om du vill veta mer. Välkommen till Yellow Solution AB – där teknik möter hjärta


Visst låter det intressant?

I denna rekrytering samarbetar Yellow Solution AB med OnePartnerGroup. Vi arbetar med löpande urval. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Eric Alverus, eric.alverus@onepartnergroup.se eller Mikael Rydholm, mikael.rydholm@onepartnergroup.se.

Ansök nu

Truckförare deltid till kund

Terminalarbetare
Läs mer Nov 3
Är du på jakt efter ett nytt arbete och har tidigare erfarenhet av lagerarbete? Har du dessutom truckkort och inte räds för att arbeta? För kunds räkning söker vi truckförare för deltidsuppdrag till Ljungarum.
Arbetsuppgifter

Du kommer arbeta som truckförare där generella lageruppgifter ingår, så som packning av varor eller emballera olika paket. Det betyder att du kommer plocka och packa, både större och mindre paket med ledstaplare (A2), låglyftare (A4) och motviktstruck (B1). Hantering av inkommande gods och liknande arbetsuppgifter kan också förekomma. Rollen innebär att man är flexibel och att man under en arbetsdag kan komma utföra flera arbetsuppgifter.


Vem är du?

För att vara aktuell som timanställd hos oss på OnePartnerGroup ska du ha en annan huvudsaklig sysselsättning som studier eller eget företag. Tjänsten är ett extrajobb och vi ser gärna att du kan jobba ca 4-5 pass i veckan
Vi söker dig med eget driv, förmåga att arbeta i en dynamisk terminalmiljö samt att vara lyhörd och ha ett stort engagemang för att leverera den kvalitet som kunden förväntar sig. Tjänsten kräver att du innehar truckkort för A2, A4 och B1 samt att du kan behärska svenska i både tal och skrift
Placeringsort: JönköpingTillsättning: Omgående eller enligt överenskommelseOmfattning: BehovsanställningArbetstider: måndag - fredag 15.30-19.30 



Vi står redo för dig så start för detta jobb är idag, imorgon eller inom kort, så snart du kan börja helt enkelt.


När du blir en av oss 

Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!  


Vad händer när du har sökt tjänsten?

För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Kevin Inal på kevin.inal@onepartnergroup.se. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail eller telefon på grund av GDPR.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare under november-december

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 28
Black Friday, Black Week och julen nalkas och det betyder att vi skickar fler paket än någon annan tid på året. Nu söker vi därför dig, du som vill jobba som kundtjänstmedarbetare under november-januari som är högsäsong inom logistikbranschen. Är du personen som älskar att ha kontakt med kunder och att ge service av världsklass? Då ser vi fram emot en fortsatt kontakt med dig och att du kanske blir en del av ett framåt och härligt kundtjänstteam!

Vad kommer du att göra och vem kommer trivas här? 


I ditt arbete som kundtjänstmedarbetare kommer du ha daglig kontakt med både företags- och privatkunder via både telefon och mail. Du kommer dessutom ha kontakt med kollegor runt om i landet i frågor kopplat till bland annat spårning av paket och liknande. Vidare kommer du hjälpa kunder att boka upphämtning av paket, svara på frågor gällande gods och även om företagets verksamhet. 

Som person är du noggrann, effektiv, har en god social förmåga och är serviceinriktad. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och är skicklig på att organisera och planera. Att arbeta både i team och självständigt är något du bemästrar väl. 

Erfarenhetsmässigt ser vi att du gärna har arbetat med någon typ av kundservice och administration och det är meriterande om du har erfarenhet av logistik/transportbranschen, alternativt har du utbildning inom logistikområdet. Nu är du sugen på att jobba med varierande kundkontakt och att hjälpa kunder med frågor och lösa deras problem. Du har goda datorkunskaper och har inga problem med att hantera telefonsamtal. Vidare hanterar du både svenska och engelska i tal och skrift.

Placeringsort: Jönköping. Möjlighet att pendla med kollektivtrafik finnsArbetsperiod: 17e november tom 23e DecemberOmfattning: Måndag-fredag, möjlighet till deltid kan finnas





Din ansökan
 


Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Eric Alverus Alternativt Hanna Åstrand på eric.alverus@onepartnergroup.se eller hanna.astrand@onepartnergroup.se. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Montörer sökes till Kitron

Elektronikmontör
Läs mer Okt 27
Vill du jobba som montör i en ny fabrik med arbetsmiljö i världsklass och spännande teknisk produktion i framkant? Då har vi jobbet för dig! Kitron söker nu montörer till sin enhet i Jönköping. Vad kan vi erbjuda dig? Du får genom en roll hos Kitron möjlighet att arbeta med spännande teknisk produktion av yppersta klass i en ny fabrik med en arbetsmiljö som tillhör de allra bästa i regionen.   
Om Kitron

Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten elektrifiering, uppkoppling, medicinsk utrustning, industri och försvar/aerospace. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Kina, Indien, Malaysia och USA. Kitron har cirka 2500 anställda.


Om tjänsten

Som montör jobbar du i team med att färdigställa olika typer av teknisk utrustning. Arbetet är mer av finmekanisk typ och det krav på att det skall vara väldigt rent och snyggt. Det är inom områden såsom offshore/marin, medicinsk utrustning, försvar/aerospace, energi/telekom och industri. Väldigt spännande produkter i framkant.Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba som montör eller redan jobbar som montör och känner att du vill ha lite mer utmaning och testa på något nytt.Har du jobbat som elektronikmontör eller som finmekanisk montör är detta meriterande.Svenska i tal och skrift är ett krav.  





Vem är du?

Som person är du noggrann, teknikintresserad och positiv. Du är trygg och anpassar dig snabbt till olika arbetsuppgifter, arbetsmiljöer. Du har en god social förmåga och är serviceinriktad att arbeta både i team och självständigt är något du bemästrar väl. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i produktion och god förståelse hur arbetet inom en produktion hänger samman.Tjänsten är en initial visstidsanställning på OnePartnerGroup med chans till förlängning hos oss eller att du fortsätter din anställning hos kundföretaget.




Vill du veta mer om tjänsten?

I denna rekryteringsprocess har Kitron valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Sista ansökningsdag är den 30:e november. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Gustavsson  johan.gustavsson@onepartnergroup.se eller Kevin Inal kevin.inal@onepartnergroup.se. Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan och inte via mail eller telefon.Då de arbetar med säkerhetsklassat material så är svenskt medborgarskap ett krav för att gå vidare i processen. 
Varmt välkommen med din ansökan!






Om OnePartnerGroup

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.

Ansök nu

Utvecklare med erfarenhet? Forma framtiden med Yellow Solution AB

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Okt 21
Vill du vara med och forma framtidens lösningar inom Microsoft Dynamics 365 Business Central – i ett team där idéer, skratt och entreprenörsanda hör till vardagen? Då kan du vara vår nästa stjärna!
Om oss

Yellow Solution AB är ett entreprenörsdrivet bolag med hjärtat i molnet, bokstavligt talat. Vi arbetar uteslutande med Cloud-versionen av Business Central, där vi hjälper våra kunder att anpassa och utveckla sina systemlösningar. Men det som verkligen särskiljer oss är hur vi jobbar – och vilka vi är.

Hos Yellow möts du av en familjär stämning, högt i tak och ett genuint engagemang,  både för våra kunder och för varandra. Vi tror på balans i livet, glädje i arbetet och frihet under ansvar. Och vi vet att de bästa lösningarna skapas när man trivs och har kul tillsammans.


Om rollen

Du kommer att spela en central roll i att utveckla, anpassa och förbättra våra kunders Business Central-lösningar. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av just Business Central, gärna med fokus på anpassningar och integrationer i molnmiljö – men framför allt söker vi någon som är:
Nyfiken, lösningsorienterad och självgående
En lagspelare som gillar att dela med sig av kunskap
Intresserad av att förstå kundens vardag och skapa värde genom teknik
Van att arbeta strukturerat, men inte rädd att tänka nytt

Vad vi erbjuder
En varm och inkluderande arbetsmiljö
Möjlighet att påverka både din roll och bolagets riktning
Arbete med moderna tekniker och plattformar (alltid cloud)
Konkurrenskraftiga förmåner och villkor
Regelbundna teamaktiviteter och utvecklingsmöjligheter

Låter det som något för dig?

Då vill vi gärna höra mer om vem du är, vad som driver dig, och vad du vill bidra med! Skicka in en kort presentation av dig själv eller ditt CV, eller ta kontakt direkt om du vill veta mer. Välkommen till Yellow Solution AB – där teknik möter hjärta


Visst låter det intressant?

I denna rekrytering samarbetar Yellow Solution AB med OnePartnerGroup. Vi arbetar med löpande urval. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Eric Alverus, eric.alverus@onepartnergroup.se eller Mikael Rydholm, mikael.rydholm@onepartnergroup.se.

Ansök nu