Jönköping: Enhetschef Teknisk Service Förråd - uthyrning, butik och förråd mm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Enhetschef Teknisk Service Förråd - uthyrning, butik och förråd mm i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-05 // Varaktighet: Heltid

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Är du en förtroendeingivande ledare med stort engagemang för medarbetare och verksamhetsutveckling? Då ska du läsa vidare!

Ditt nya jobb
Som Enhetschef på Förrådet tillhör du verksamheten Teknisk service som är en del av tekniska kontoret i Jönköpings kommun.

Du ingår i ledningsgruppen tillsammans med närmsta chef och tre chefskollegor. 

I din roll ingår personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar för enheten och dess 6 förrådsarbetare vilka utför arbete inom områden som uthyrning, butik, förråd och lager. Du är även chef över en kvalitets- och verksamhetsutvecklare samt verksamhetsadministratör, vilka du har ett nära samarbete med. 

Ditt ansvar innefattar rekrytering och introduktion av medarbetare, ansvar för rehabilitering och arbetsanpassning, del i lönesättning och lönerevision, systematiskt arbetsmiljöarbete och medarbetarutveckling etc. Du arbetar för att, genom god personalledning, säkerställa att varje medarbetare inom enheten har rätt kompetens, motivation och praktiska förutsättningar att utföra arbetet i enlighet med vision, riktlinjer och säkerhet.

Självklart arbetar du också med att utveckla enheten och den gemensamma verksamheten för att möta våra kunders behov och säkerställer att vi arbetar på rätt sätt med nödvändiga rutiner på plats.

Som enhetschef arbetar du tätt tillsammans med dina medarbetare, dina chefskollegor, verksamhetschef och avdelningschef. Utöver interna samarbeten förekommer även kontakt med externa aktörer. Din arbetsplats är på Vägporten, Vasavägen 10. 

Din kompetens
- Avslutad gymnasial utbildning.
- Arbetslivserfarenhet från ledande befattning med framgång där personalansvar samt utvecklings- och förändringsarbete har ingått.
- Grundläggande kunskaper inom tekniskt område och affärsmodeller rörande vidareutveckling, nyutveckling och avveckling.
- Körkort B och svenska som språk.  
- Meriterande med ledarskapsutbildning och eftergymnasial utbildning likväl som erfarenhet från offentlig/kommunal sektor, arbete med tjänster/service, uthyrning och upphandling. 

Som person är du relationsorienterad, stabil och serviceinriktad. Du har god självinsikt, är trygg i ditt ledarskap och agerar föredömligt. Du har lätt för att motivera och ge ansvar till dina medarbetare och ditt sätt att leda skapar engagemang och delaktighet. Du fokuserar på målet och kan prioritera, planera, strukturera och agera för att nå uppsatta mål, utan att tumma på kvaliteten. För dig är det naturligt att ta egna initiativ och göra avvägningar i ditt dagliga arbete. Vi ser även att du har stor ekonomisk medvetenhet och god kommunikativ förmåga. 

För oss är det viktigt att du har omvittnat goda ledaregenskaper och drivkraften att utveckla och förbättra befintlig verksamhet. Du är nyfiken och intresserad av att förstå såväl kundernas verksamheter som Teknisk service egna verksamheter tillsammans med en vilja att upprätta ordning och reda i arbetsflöden och processer m.m. Vi ställer oss positiva till att du vågar ifrågasätta befintliga vanor och beteenden och har ett stort engagemang för din egen och andras arbetsmiljö. 

Vi erbjuder dig
Hos oss får du ett roligt, utvecklande och varierande arbete tillsammans med andra. Du ges möjlighet för individuell kompetensutveckling samt erfarenhets- och kunskapsutbyte med kollegor som har olika professioner. Du får trygga anställningsvillkor, friskvårdsbidrag och möjlighet till distansarbete. 

Som ny chef genomgår du ett introduktionsprogram, ”Välkommen chef” för att ges förutsättningar i din nya roll. Du omges även av flertalet stödfunktioner som HR/Kansli, Ekonomi och Utveckling för att tillsammans möta verksamhetens behov.

Som chef hos oss är du med och utvecklar Jönköpings kommun. Du bidrar till en attraktiv och säker plats för alla att bo, leva och verka i. Med hög delaktighet och inflytande i både planering och utveckling är du med och påverkar en ständigt växande kommun. Tillsammans bygger vi en hållbar stad och landsbygd.

Välkommen till oss
Som Enhetschef blir du en en del av tekniska kontoret och avdelningen Gata Park Skog som ansvarar för drift, underhåll, reinvestering samt utveckling av befintlig markinfrastruktur inom Jönköpings kommun. Avdelningen är förvaltare av gator, vägar, torg, parker, lekplatser, naturreservat, skog, parkering, hamnar, färjetrafik, industrispår samt internservice av fordon.

Vill du veta mer om vad medarbetare tycker om att jobba hos oss? https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss

Vill du läsa mer om tekniska kontoret som förvaltning? https://www.jonkoping.se/kommun--politik/kommunens-organisation/forvaltningar/tekniska-kontoret

Bra att veta
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst med start omgående eller enligt överenskommelse. Tjänstens karaktär förutsätter mycket arbete på plats. 

För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga betyg på adekvat utbildning och tjänstgöringsintyg i din ansökan. Fundera även över två referenser om du blir kallad till intervju. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer planeras till v. 36 och v. 37. 

Personlighets- och kapacitetstest kommer att användas i denna rekrytering. 

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som Enhetschef!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Enhetschef, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Enhetschef, offentlig förvaltning.

Teknisk chef

Läs mer Feb 4
Smot (Smålands Musik och Teater) teknik avdelningen

Vill du arbeta i en miljö där teknisk expertis möter scenkonst? Som teknisk chef på Kulturhuset Spira i Jönköping leder du den tekniska avdelningen med scenkonsten och uppdraget i fokus. Detta är en möjlighet för dig som vill utveckla och utvecklas tillsammans med medarbetare och chefskollegor. Välkommen med din ansökan!

Rollen som teknisk chef
Tankar från en av våra chefer på Kulturhuset Spira:
”På Spira har vi som chefer goda förutsättningar att lyckas i ett tydligt uppdrag tillsammans med skickliga medarbetare och med gott stöd av varandra i ledningsgruppen”.

Vi söker dig som vill vara med i den fortsatta utvecklingen av Kulturhuset Spiras verksamhet med syfte att nå barn, ungdomar och vuxna i Jönköpings län. Vi brinner för att producera och spela scenkonst som är relevant, inspirerar och engagerar vår publik.
Som teknisk chef har du personal- och budgetansvar, samt det övergripande ansvaret för att leda och utveckla den tekniska avdelningen, både operativt och strategiskt. Avdelningen består av cirka 30 medarbetare inom ett tiotal olika yrkesroller - inklusive konstnärliga, tekniska och administrativa medarbetare.
Du ingår i ledningsgruppen och samarbetar nära med verksamhetschefen och med övriga chefer. Tillsammans skapar ni förutsättningar för verksamhetens utveckling och arbetar mot dess mål och politiska uppdrag.
För att lyckas i ditt uppdrag har du stöd av två tekniska projektledare samt en teknisk koordinator som samordnar det dagliga arbetet i verkstäder och på scener. Du och dessa tre funktioner utgör den tekniska staben.
Du har även tillgång till stöd från HR-partner, controller och rekryteringsspecialist.

Tjänsten är tillsvidare och på heltid, tillträde sker enligt överenskommelse.

Din blivande arbetsplats
Kulturhuset Spira presenterar varje år ett varierat utbud av musik, teater, musikal och dans för barn, ungdomar och vuxna i Jönköpings län. I vår verksamhet ryms bland annat Jönköpings Sinfonietta och en fast skådespelarensemble tillsammans med dekor-, mask, kostym, rekvisita och attributverkstad.

Årligen genomförs omkring 700 evenemang i form av egenproducerade föreställningar, gästspel, samarbeten med länets fria kulturutövare samt uthyrningar och konferenser. Vårt uppdrag är regionalt och en del av verksamheten sker på turné i länet. Ungefär 30 procent av verksamheten riktar sig särskilt till barn och unga genom Unga Spira. Kulturhuset Spira är en del av Region Jönköpings län och är av enheterna inom Regional utveckling. Verksamheten omsätter årligen cirka 132 miljoner sek och har ungefär 100 anställda.

Läs gärna mer om oss på vår hemsida: Kulturhuset Spira (https://kulturhusetspira.se/om-oss/)

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som chef med personalansvar och har relevant scenteknisk utbildning på högskolenivå, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av planering och arbetsledning inom scenkonst med teknisk produktion är meriterande. Har du även kunskap om fackförbundet Scen & Films kollektivavtal ser vi det som positivt.

Ditt ledarskap präglas av nyfikenhet, transparens, mod och förmåga att få saker genomförda. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och har en helhetssyn kring hur den tekniska avdelningen bidrar till vårt huvuduppdrag på Spira – att producera scenkonst. Du skapar engagemang och delaktighet i ditt team, leder verksamheten i linje med våra mål och hanterar komplexa frågor med gott omdöme. Vi söker en ansvarsfull och samarbetsinriktad ledare som agerar för verksamhetens bästa. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande till dig
På Kulturhuset Spira får du möjlighet att arbeta med yrkeskunniga kollegor i en mångfacetterad miljö med en utpräglad tvärkonstnärlig profil. Sedan november 2011 är vi ett nav för professionell scenkonst i Jönköpings län. Vår arbetsplats är belägen i centrala Jönköping, med goda möjligheter till pendling, i ett modernt scenkonsthus.

Som chef i Region Jönköpings län erbjuds du olika vidareutbildningar, du kommer också få möjlighet att delta i regionens nätverk för engagerat ledarskap. I detta forum möter du andra chefer i regionen och diskuterar frågeställningar som rör möjligheter och utmaningar, hur vi kan stärka ledarskapet och vår utvecklingskraft.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta Verksamhetschef Ulrika Josefsson, ulrika.josefsson@smot.se

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Vår rekryteringsprocess
Urval kan komma att ske löpande, sista ansökningsdag är 3 mars. Välkommen med din ansökan!
Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)

Ansök nu

Enhetschef vägunderhåll

Läs mer Jan 28
Vill du vara med och ansvara för drift och underhåll av det statliga vägnätet? Sök tjänsten som Enhetschef och utveckla ett modernt, effektivt och hållbart transportsystem tillsammans med oss!


Enhetschef vägunderhåll

Arbetsuppgifter

I din ledarroll, som första linjens chef, coachar och ansvarar du för ca 20 medarbetare i form av projektledare, projektingenjörer och underhållsingenjörer som tillsammans förvaltar underhållet av vägarna i Jönköpings-, Kalmar-, och Östergötlands län med en årlig verksamhetsvolym på 1000 - 1200 miljoner kronor. Du kommer att ha en geografisk spridd organisation med medarbetare på fler placeringsorter där det är viktigt i din roll som ledare är att vara lyhörd och skapa engagemang, även på distans.
Enheten ansvarar för daglig drift och underhåll av det statliga vägnätet, så att trafikering kan ske varje dag året runt oavsett väder och tid på dygnet. I underhållsarbete ingår att upphandla och leda entreprenörer för utförande av förebyggande och avhjälpande åtgärder samt reinvesteringar.
Du har ett ledarskap med högt resultatfokus och ett starkt driv för utveckling och ständiga förbättringar då arbetet har en stor spännvidd med allt ifrån strategiska till operativa frågor. Inom din enhet bidrar ni även i Trafikverkets planeringsprocesser genom att samla in, leverera information om anläggningen och dess tillstånd, samt ge förslag på åtgärder och stödja vid mottagande av ny eller förändrad anläggning. I ansvaret ligger också att planera och optimera verksamheten gällande paketering och val av affärsform för upphandling av underhållsåtgärder.
Du leder med fokus på resultat och bygger förtroende genom starkt personalengagemang, öppenhet, samarbete och samverkan med medarbetare, chefskollegor och andra samarbetsytor samt med nyfikenhet och drivkraft kring utveckling och förbättringsarbete.
"Jag som blir din chef heter Mattias Wigert och driver verksamheten framåt med fokus på resultat samt med stor tillit till mina chefers förmåga och vilja att ta ansvar för samt utveckla våra leveranser. Detta sker genom aktiv dialog där vi tillsammans bygger förtroende både internt och externt. Jag hoppas du vill vara med på vår resa mot ett modernt, effektivt och hållbart transportsystem!"

Övrig information

På Trafikverket arbetar vi för att genomföra fördomsfria rekryteringar och i linje med detta är vårt fokus riktat på kandidaters kompetens och potential. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer därför att ligga till grund för vårt första urval. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du även bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Vad händer härnäst? Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt strax efter att sista ansökningsdagen har passerat. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är planerade att äga rum v. 8 - 9. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.
Svenskt medborgarskap är ett krav då anställningen är placerad i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen, som genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585).
Möjliga placeringsorter för tjänsten är Jönköping eller Linköping. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Vem är du?
Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din problemlösande och kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas.
Vi söker dig som har:
universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp inom för tjänsten relevant område eller annan utbildningsbakgrund som tillsammans med erfarenhet vi kan bedöma som likvärdig.
flerårig chefserfarenhet i närtid från anläggningsbranschen inom väg/ järnväg, med personal- och budgetansvar
erfarenhet av arbete med kontraktshantering och förhandlingsvana
goda kunskaper kring entreprenadjuridik
erfarenhet av planering och uppföljning av verksamhet eller projekt
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
giltigt körkort för personbil.

Vi ser det som meriterande om du har:
erfarenhet av att leda medarbetare på distans samt ledningsgruppsarbete
erfarenhet av att hantera mediefrågor och medverka i media
erfarenhet av att leda förändringsarbete.


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.

Ansök nu

Enhetschef vägunderhåll

Läs mer Jan 21
Vill du vara med och ansvara för drift och underhåll av det statliga vägnätet? Sök tjänsten som Enhetschef och utveckla ett modernt, effektivt och hållbart transportsystem tillsammans med oss!


Enhetschef vägunderhåll

Arbetsuppgifter

I din ledarroll, som första linjens chef, coachar och ansvarar du för ca 20 medarbetare i form av projektledare, projektingenjörer och underhållsingenjörer som tillsammans förvaltar underhållet av vägarna i Jönköpings-, Kalmar-, och Östergötlands län med en årlig verksamhetsvolym på 1000 - 1200 miljoner kronor. Du kommer att ha en geografisk spridd organisation med medarbetare på fler placeringsorter där det är viktigt i din roll som ledare är att vara lyhörd och skapa engagemang, även på distans.
Enheten ansvarar för daglig drift och underhåll av det statliga vägnätet, så att trafikering kan ske varje dag året runt oavsett väder och tid på dygnet. I underhållsarbete ingår att upphandla och leda entreprenörer för utförande av förebyggande och avhjälpande åtgärder samt reinvesteringar.
Du har ett ledarskap med högt resultatfokus och ett starkt driv för utveckling och ständiga förbättringar då arbetet har en stor spännvidd med allt ifrån strategiska till operativa frågor. Inom din enhet bidrar ni även i Trafikverkets planeringsprocesser genom att samla in, leverera information om anläggningen och dess tillstånd, samt ge förslag på åtgärder och stödja vid mottagande av ny eller förändrad anläggning. I ansvaret ligger också att planera och optimera verksamheten gällande paketering och val av affärsform för upphandling av underhållsåtgärder.
Du leder med fokus på resultat och bygger förtroende genom starkt personalengagemang, öppenhet, samarbete och samverkan med medarbetare, chefskollegor och andra samarbetsytor samt med nyfikenhet och drivkraft kring utveckling och förbättringsarbete.
"Jag som blir din chef heter Mattias Wigert och driver verksamheten framåt med fokus på resultat samt med stor tillit till mina chefers förmåga och vilja att ta ansvar för samt utveckla våra leveranser. Detta sker genom aktiv dialog där vi tillsammans bygger förtroende både internt och externt. Jag hoppas du vill vara med på vår resa mot ett modernt, effektivt och hållbart transportsystem!"

Övrig information

På Trafikverket arbetar vi för att genomföra fördomsfria rekryteringar och i linje med detta är vårt fokus riktat på kandidaters kompetens och potential. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer därför att ligga till grund för vårt första urval. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du även bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Vad händer härnäst? Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt strax efter att sista ansökningsdagen har passerat. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är planerade att äga rum v. 8 - 9. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.
Svenskt medborgarskap är ett krav då anställningen är placerad i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen, som genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585).
Möjliga placeringsorter för tjänsten är Jönköping eller Linköping. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Vem är du?
Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din problemlösande och kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas.
Vi söker dig som har:
universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp inom för tjänsten relevant område eller annan utbildningsbakgrund som tillsammans med erfarenhet vi kan bedöma som likvärdig.
flerårig chefserfarenhet i närtid från anläggningsbranschen inom väg/ järnväg, med personal- och budgetansvar
erfarenhet av arbete med kontraktshantering och förhandlingsvana
goda kunskaper kring entreprenadjuridik
erfarenhet av planering och uppföljning av verksamhet eller projekt
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
giltigt körkort för personbil.

Vi ser det som meriterande om du har:
erfarenhet av att leda medarbetare på distans samt ledningsgruppsarbete
erfarenhet av att hantera mediefrågor och medverka i media
erfarenhet av att leda förändringsarbete.


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.

Ansök nu

Enhetschef till försöksdjursenheten

Läs mer Dec 17
Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1850 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.

Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.

Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs

Djuravdelningens uppdrag är att skapa goda förutsättningar för en hållbar och konkurrenskraftig jordbruksnäring, djurhållning och livsmedelsproduktion. Försöksdjursenheten ansvarar för viktig verksamhet som ligger till grund för svensk forskning och utveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en enhetschef till försöksdjursenheten. Enheten arbetar för att främja ett gott djurskydd i samband med försöksdjursverksamhet. 

Rollen som enhetschef innebär att du behöver göra avvägningar och fatta beslut utifrån lagstiftning och enhetens uppdrag. En stor och viktig del i ditt arbete kommer vara att kommunicera och samverka. Du kommer att ha kontakter både internt och externt, bland annat med forskningsnäringen, andra myndigheter och våra motsvarigheter i andra EU-länder. Enhetens frågor är spännande och komplexa vilket ibland även uppmärksammas av allmänheten på olika sätt, till exempel via media.

Försöksdjursenheten har ett brett ansvar på försöksdjursområdet och arbetar bland annat med:

• tillståndsgivning och föreskriftsarbete inom försöksdjursområdet
• försöksdjursfrågor på EU-nivå
• frågor som rör de sex regionala djurförsöksetiska nämnderna
• att tillhandahålla resurser till Sveriges 3R-center
• att tillhandahålla administrativt kanslistöd till den centrala djurförsöksetiska nämnden.

Sveriges 3R-center arbetar med kunskap om att ersätta (replace), minska (reduce) och förfina (refine) djurförsök och de regionala djurförsöksetiska nämnderna arbetar med prövning av etiska godkännande. Både Sveriges 3R-center och de regionala djurförsöksetiska nämnderna är särskilda verksamhetsgrenar som enheten ansvarar för. Den centrala djurförsöksetiska nämnden (CDFN) är en egen myndighet för vilken Jordbruksverket är värdmyndighet. 

Som enhetschef på försöksdjursenheten har du:

• budgetansvar för samtliga verksamheter som nämns ovan. En del av djuravdelningens verksamhet finansieras av avgifter, genom resultatområden (RO). Det är din uppgift som enhetschef att ansvara för att dessa resultatområden är i balans.
• personal- och arbetsmiljöansvar för samtliga medarbetare på enheten
• arbetsmiljöansvar för de djurförsöksetiska nämnderna
• verksamhetsansvar för enhetens handläggare i försöksdjursfrågor, men inte för de medarbetare som arbetar på Sveriges 3R-center eller som kanslistöd till CDFN.

Du kommer att tillhöra djuravdelningens ledningsgrupp som består av avdelningschef, biträdande avdelningschef, åtta enhetschefskollegor, controller, smittskyddschef, djurskyddschef och chefsveterinär (CVO). Ni arbetar tillsammans för att Jordbruksverket ska nå sina mål och bidra till att vi klarar vårt samhällsviktiga uppdrag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning och tidigare erfarenhet från ledande befattning där du haft ett formellt chefsansvar. Du har flera års tidigare arbetslivserfarenhet som gett dig en god förståelse för komplexa sammanhang och för myndighetsrollen. Har du tidigare erfarenhet från att hantera mediakontakter är det meriterande. Det är också meriterande om du har förståelse för djurförsök och det breda samhällsperspektivet på frågor inom området.

För att lyckas i den här rollen behöver du ha ett ledarskap som präglas av samarbete och kommunikation. Det är avgörande att du har en god förmåga att tydligt kommunicera och förmedla ställningstaganden och prioriteringar, internt och externt. Du är en trygg ledare som driver din verksamhets genom att sätta tydliga mål, skapa engagemang, samarbete, delaktighet och rätt förutsättningar för dina medarbetare.

Som enhetschef har du ett viktigt uppdrag att leda dina medarbetare och din verksamhet på ett sätt som levererar resultat, driver utveckling och skapar tillit.

Låter det som en tjänst som skulle passa dig? Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping med möjlighet att arbeta delar av arbetstiden på distans.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning. Vi använder oss av tidsbegränsade chefsförordnanden med en tillsvidareanställning i grunden.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Ansök nu

Enhetschef för enhetsadministratörer inom Funktionsstöd

Läs mer Dec 19
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Som enhetschef för våra enhetsadministratörer får du chansen att leda ett kompetent team och samtidigt driva utvecklingen av vårt administrativa arbete.

Vi söker dig som kombinerar strategiskt tänkande med förmågan att skapa en trygg och motiverande arbetsmiljö.
Ditt nya jobb

Du arbetar för att utveckla och leda den administrativa enheten utifrån verksamhetens behov. I arbetet ingår det att organisera och strukturera enheten, med ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö.

Du behöver också vara insatt i enhetsadministratörernas arbetsuppgifter och kompetensutveckling för att stötta och driva utvecklingen framåt. Det är viktigt att säkerställa att administratörerna har rätt kompetens för sina uppdrag och att främja ett kontinuerligt lärande inom hela organisationen. Enhetsadministratörerna är placerade på Kasernen tillsammans med enhetscheferna inom funktionsstöd och stödjer alla områden.

Du ansvarar för att samverka och samarbeta med alla områden som enhetsadministratörerna stöttar, både internt och externt. Rollen innebär nära kontakt med enhetschefer och områdeschefer i de verksamheter som administratörerna stödjer, samt samarbete med enhetschefer inom individ och familjeomsorg, äldreomsorg och den administrativa enheten. Du är även en del av styrgruppen för enhetsadministratörer inom socialförvaltningen.

Utvecklings- och förbättringsarbete är en naturlig del av ditt ledarskap, och du deltar regelbundet i ledningsgruppen för område resurs. I din roll ingår även att stötta dina kollegor i deras arbete då en del av tjänsten är resurs. Som enhetschef i funktionsstöd praktiserar du ett hälsofrämjande chef- och ledarskap - baserat på tillit, kunskap och lärande. Genom ditt arbete skapar du förutsättningar för medarbetare att möta aktuella och nya behov samt förväntningar och krav som ställs på verksamheten.

Din kompetens

För tjänsten krävs en treårig avslutad och godkänd högskole- eller universitetsutbildning, exempelvis socionom, beteendevetenskap, samhällsinriktad utbildning, hälso- och sjukvård, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Erfarenhet av personalledning, projektledning eller liknande yrkesmässig ledarerfarenhet samt erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation är meriterande. Det är önskvärt om du som söker har grundläggande kunskaper inom verksamhetsplanering och budgetering. Vi ser gärna att du har yrkeserfarenhet från funktionsstödsområdet.

Du som söker behöver ha mycket goda datorkunskaper och en vana att hantera både office-paketet och andra system. Likaså kan du på svenska uttrycka dig väl i både tal och skrift för att ta till sig och förmedla information.

Vi söker dig med personlig mognad och initiativförmåga, som har en god samarbetsförmåga då mycket av arbetet utförs tillsammans med andra, men hanterar såklart även självständigt arbete. Du är tydlig, strukturerad och har en kreativ förmåga att hitta lösningar. Du har en god helhetssyn och kan leda verksamheten framåt genom att engagera och samarbeta med andra.

Vi förutsätter att du har ett driv och engagemang, ser organisationen som en helhet och vill vara med och utveckla funktionsstöd i Jönköpings kommun. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet för tjänsten i rekryteringen.

Vi erbjuder dig

Ett varierande arbete där du kommer att arbeta både operativt och med strategiska frågor. Du kommer ha en viktig och aktiv roll i att föra administratörernas talan och att utforma den administrativa funktionen utifrån vad som passar bäst för hela verksamheten. I ditt arbete har du stöd av personligt anknuten HR-konsult, rekryteringskonsult och ekonom. Du erbjuds även:

- Flexibel arbetstid
- Individuell lönesättning
- Förkortad arbetstid juni-augusti
- Möjlighet till semesterväxling

Läs mer om vilka förmåner du får som anställd i Jönköpings kommun här: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss

Välkommen till oss

Funktionsstöd är en del av Socialförvaltningen i Jönköpings kommun. Vi som jobbar i Funktionsstöd ger stöd till människor i alla åldrar och livssituationer som har funktionsnedsättning. Funktionen är organiserad i sju områden; Daglig verksamhet, Socialpsykiatri och boendestöd, Personlig assistans, Myndighet, Boende LSS 1 och 2 samt Resurs. Organisatoriskt är du underställd områdeschef och organiserad inom område Resurs.

Bra att veta

Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst på heltid med start enligt överenskommelse. Arbetstiden är måndag till fredag 08-17. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer planeras till 22-24/1. Testverktyg kan komma att tillämpas i rekryteringen.

Vill du veta mer?

Nete Gashi, områdeschef
Tel/E-post: 036-10 21 01, mailto:nete.gashi@jonkoping.se

Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som enhetschef för enhetsadministratörer inom funktionsstöd!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Jönköpings kommun

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Jönköpings kommun .

Semestervikarier till Gränna hemtjänst

Vårdbiträde
Läs mer Jan 16
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Vill du ha ett roligt och viktigt arbete där du gör skillnad i en annan människas liv? Att uppmuntra, stötta och hjälpa samt vara någons vän och förlängda arm.

Då är det dig vi söker till Gränna hemtjänst!
Som semestervikarie på Gränna hemtjänst arbetar du med att ge individuellt anpassad och personlig vård och omsorg till våra kunder. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att utföra vardagliga sysslor som promenader, städning, matlagning, ledsagning och personlig hygien. Vi arbetar för att stärka och stödja individens egna förmågor utifrån behov och önskemål. Din roll som semestervikarie är viktig då du är ett stöd för den enskilde i dennes vardag och ger både individanpassar vård och omsorg samt social stimulans - alltid med individen i fokus.

Vem är du?
Du som söker har ett genuint intresse för människor och en positiv inställning till ditt arbete. Precis som vi ser du vikten av ett gott samarbete kollegor emellan och du värdesätter teamarbete. I yrket förekommer även ensamarbete vilket ställer krav på att du tar egna initiativ, lyhörd för andra och är ansvarstagande. Vi välkomnar även dig som är 17år att söka till oss.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för arbetet!

Vidare ser vi det som önskvärt att du har pågående eller avslutad utbildning inom omvårdnadsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet, men det är inget krav. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg sedan tidigare ser vi som meriterande.
Du behärskar det svenska språket i tal, skrift och läsförståelse då du ska kunna kommunicera med medborgare, anhöriga och kollegor samt kunna skriva och läsa anteckningar i det dagliga arbetet. För tjänsten krävs det att du kan cykla och/eller har B-körkort och god körvana.

Vi erbjuder dig!
- Omväxlande arbetsuppgifter med avtalsenlig lön
- Ett meningsfullt, flexibelt och framförallt roligt arbete
- Gedigen introduktion till arbetet
- Trygg arbetsgivare och en trygg anställning
- För dig som visar framfötterna har chans till fortsatt arbete även i höst, perfekt för dig som studerar
- För dig som har sommarjobbat hos oss på Socialförvaltningen i Jönköpings kommun tidigare år utgår en återvändarbonus

Bra att veta
Rekryteringen avser semestervikariat. Din arbetstid är heltid eller enligt överenskommelse på dag, kväll både vardag och helg. Vår semesterperiod sträcker sig från v. 25 till 34. Vi ser gärna att du som söker kan arbeta sammanhängande, minst 6 veckor eller längre under semesterperioden. 
För att få arbeta hos oss måste du visa ett godkänt utdrag från polisensbelastningsregister. Beställ ett direkt på polisens hemsida i samband med att du skickar in din ansökan. Blanketten du ska begära ut heter ”kontroll av egna uppgifter”. Om det blir aktuellt med anställning önskar vi utdraget i ett oöppnat kuvert.

Låter det här som ett sommarjobb för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Vill du veta med?

Lovisa Aldensjö Lago, enhetschef

Tel: 036-10 38 22

Ann Berg, enhetschef

Tel: 036-10 62 89

Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre. Välkommen att söka tjänsten hos oss på Gränna hemtjänst! https://www.jonkoping.se/

Följ oss i sociala medier:

Facebook: Jobba i socialförvaltningen

Instagram: @jobbaisocialförvaltningen

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Sommarjobba inom Äldreomsorgens verksamheter!

Vårdbiträde
Läs mer Dec 23
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Vill du skapa den äldreomsorg vi alla förtjänar? Är du en person som gillar att hjälpa, stötta och finnas där för andra? Vi söker dig som vill sommarjobba inom äldreomsorgen!
Sommarjobb inom äldreomsorgen är för dig som tycker om att arbeta med människor och vill bidra till att våra äldre får en bra vardag.

Du får ett roligt och varierande jobb där du möter olika personer och lär känna deras livshistorier. Din sommar kan vara mer än bara ett jobb. Ett sommarjobb hos oss handlar om att hjälpa andra - men också om att växa som människa.

Hos oss kan du arbeta inom följande områden:

- Hemtjänst
- Äldreboende
- Patrull
- Hemteam
- Dagverksamhet

Dina arbetsuppgifter
Som sommarvikarie hos oss får du ett omväxlande och socialt arbete. Oavsett var du jobbar handlar det om att ge stöd och skapa en meningsfull vardag för de äldre. Du utgår från medborgarens behov och hjälper dem att bibehålla sina förmågor. Vanliga arbetsuppgifter är:

- Hjälp med personlig omsorg, som på- och avklädning.
- Hjälp med personlig hygien, som dusch och toalettbesök
- Serviceuppgifter, som tvätt, städning och inköp
- Sociala aktiviteter, som promenader och fika

Vem är du?
Vi söker dig som är positiv, tycker om att arbeta med människor och kan samarbeta med kollegor. Arbetet kräver också att du kan arbeta självständigt, ta ansvar och vara lyhörd.

Det är bra om du har utbildning inom vård, barn- och fritidsprogrammet eller liknande, men det är inget krav. Tidigare erfarenhet av vård och omsorg är meriterande.

Du behöver kunna prata, läsa och skriva på svenska eftersom du ska kommunicera med de äldre, deras anhöriga och kollegor, samt skriva och läsa arbetsanteckningar.

De flesta av våra tjänster kräver att du har fyllt 18 år. För arbete inom hemtjänst behöver du ha körkort eller kunna cykla. För arbete i patrullen krävs körkort och för arbete i hemteam krävs körkort för manuell växellåda.

Vi erbjuder dig:
- Varierande arbetsuppgifter med avtalsenlig lön
- Ett meningsfullt, flexibelt och roligt arbete
- Gedigen introduktion till jobbet
- Ett tryggt sommarjobb med schyssta villkor

Om du gör ett bra jobb har du chans till fortsatt arbete även i höst, perfekt för dig som studerar.

Bra att veta
Vi söker sommarvikarier för semesterperioden mellan vecka 25 och 34. Som semestervikarie kan du jobba heltid eller enligt överenskommelse, på dag, kväll eller natt, både vardagar och helger. Vi ser gärna att du kan jobba minst sex veckor i rad under sommaren.

Ansökan
Vid ansökan kommer du att ange vilka veckor du kan jobba och vilka geografiska områden du kan jobba i. Tänk på att du själv behöver kunna ta dig till och från arbetsplatsen. Vi försöker matcha dina önskemål, men det kan komma att styras av verksamheternas behov.

För att arbeta hos oss måste du lämna in ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Beställ detta på polisens hemsida samtidigt som du skickar in din ansökan. Använd blanketten "Kontroll av egna uppgifter". Om du blir aktuell för en tjänst ska utdraget lämnas in i ett oöppnat kuvert.

Är detta sommarjobbet för dig? Urval påbörjas i januari. Skicka in din ansökan redan idag!

Kontakt
Rekryteringsenheten besvarar dina frågor via frågeformuläret som du hittar genom att klicka https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/sommarjobbochferiepraktik/stalldinfragaomsommarjobbinomsocialforvaltningensverksamhet.4.374329081859b0c257460821.html
Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Sommarjobba med oss och bidra till den omsorg du själv skulle vilja ha en dag!

Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Sommarjobba inom Funktionsstöds verksamheter!

Vårdbiträde
Läs mer Dec 23
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Vill du skapa glädje och gemenskap i sommar? Vill du skapa meningsfulla dagar för personer som behöver extra stöd? Vi söker dig som vill sommarjobba inom funktionsstöd.

Ett sommarjobb inom funktionsstöd är för dig som gillar att arbeta med människor och vill göra en positiv skillnad. Arbetet innebär att stötta, utveckla och aktivera personer som behöver vårt stöd. Du kan jobba med barn eller vuxna som har intellektuella, fysiska eller psykiska funktionsnedsättningar.

Hos oss kan du arbeta inom följande områden:

- Gruppbostad
- Servicebostad
- Personlig assistans
- Korttidshem för barn
- Barn- och ungdomsboende
- Boendestöd
- Daglig verksamhet
- Ledsagning och avlösning

Arbetsuppgifter
Som semestervikarie hos oss får du ett varierande och socialt arbete. I alla våra verksamheter är målet att hjälpa varje person att få innehållsrik och meningsfull vardag. Du fokuserar alltid på individens behov och hjälper våra medborgare att använda och utveckla sina förmågor. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i alla verksamheter är:

- Hjälp med personlig omvårdnad – som på- och avklädning
- Hjälp med personlig hygien – som dusch och toalettbesök
- Serviceinsatser – som tvätt, städning och inköp
- Sociala aktiviteter – som promenader och utflykter

Vem är du?
Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och en positiv inställning. Du tycker om att samarbeta med kollegor men kan också arbeta självständigt. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, lyhörd och tar egna initiativ. Personlig lämplighet är viktigast för oss!

Det är ett plus om du har utbildning som undersköterska, har gått barn- och fritidsprogrammet, eller har annan relevant utbildning med pedagogisk eller social inriktning, men det är inget krav. Tidigare erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande.

Du behöver kunna tala, läsa och skriva på svenska, eftersom du ska kommunicera med medborgare, anhöriga och kollegor, samt skriva anteckningar.

För de flesta tjänster behöver du ha fyllt 18 år, och i vissa verksamheter behöver du ha B-körkort. För boendestöd och korttidshem krävs alltid B-körkort med manuell växellåda.

Vi erbjuder dig!
- Omväxlande arbetsuppgifter med avtalsenlig lön
- Gedigen introduktion till arbetet
- Ett meningsfullt, flexibelt och framför allt roligt arbete
- Ett tryggt sommarjobb med schyssta villkor

Om du gör ett bra jobb har du chans till fortsatt arbete även i höst, perfekt för dig som studerar.

Bra att veta
Vi söker sommarvikarier för semesterperioden mellan vecka 25 och 34. Som semestervikarie kan du jobba heltid eller enligt överenskommelse, på dag, kväll eller natt, både vardagar och helger. Vi ser gärna att du kan jobba minst sex veckor i rad under sommaren.

Ansökan
Vid ansökan kommer du att ange vilka veckor du kan jobba och vilka geografiska områden du kan jobba i. Tänk på att du själv behöver kunna ta dig till och från arbetsplatsen. Vi försöker matcha dina önskemål, men det kan komma att styras av verksamheternas behov.

För att arbeta hos oss måste du lämna in ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Beställ detta på polisens hemsida samtidigt som du skickar in din ansökan. Använd blanketten "Kontroll av egna uppgifter". Om du blir aktuell för en tjänst ska utdraget lämnas in i ett oöppnat kuvert.

Är detta sommarjobbet för dig? Urval påbörjas i januari. Skicka in din ansökan redan idag!

Kontakt
Rekryteringsenheten besvarar dina frågor via frågeformuläret som du hittar genom att klicka https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/sommarjobbochferiepraktik/stalldinfragaomsommarjobbinomsocialforvaltningensverksamhet.4.374329081859b0c257460821.html

Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Din sommar kan vara mer än bara ett jobb. Hos oss kan du göra något meningsfullt för både dig själv och andra.

Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Målare

Målare
Läs mer Mar 18
Nytt
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Vill du använda dina målerikunskaper för att göra skillnad i Jönköpings kommuns fastigheter? Vi söker en driven och engagerad målare som vill bli en del av vårt team och bidra till utvecklingen av kommunen.

Välkommen att söka tjänsten som målare!

Ditt nya jobb
I rollen som målare hos oss kommer du att utföra varierande måleriarbeten, från större ombyggnationer, lokalanpassningar, fasadmålning samt mindre reparationer i Jönköpings kommuns fastigheter. Du kommer att arbeta både självständigt och i grupp, med många kontaktytor både internt inom kommunen och externt med våra kunder. Vi söker dig som trivs i sociala sammanhang och gillar att ta ansvar för ditt arbete.

Din kompetens
Du har lätt för att arbeta tillsammans med andra och tar initiativ, planerar och organiserar ditt arbete på ett strukturerat och effektivt sätt. Du driver ditt och gruppens arbete framåt för att nå resultat och hålla uppsatta tidsramar. Du har ett lugnt och tillmötesgående sätt, är serviceinriktad och kan skapa goda kundrelationer. Du kommunicerar på ett tydligt och lyhört sätt. Kvalitet och att nå uppsatta mål är viktigt för dig.

Du har treårig gymnasieutbildning med inriktning målare eller vad vi bedömer som likvärdigt. Du har med fördel flera års erfarenhet inom måleribranschen. 

Körkort B och yrkesbevis är ett krav. 

Vi erbjuder dig
Hos oss får du ett varierande och utvecklande arbete i en trivsam arbetsmiljö, tillsammans med ett engagerat och kompetent team. Vi värdesätter kontinuerlig kompetensutveckling och erbjuder möjligheter till erfarenhetsutbyte med kollegor från olika yrkesgrupper. Som medarbetare hos oss har du trygga anställningsvillkor och blir en del av en stor och stabil organisation.

Välkommen till oss
Fastighetsavdelningen består av cirka 160 medarbetare inom fyra verksamhetsområden: Fastighetsförvaltning, Fastighetsutveckling, Fastighets- och byggservice samt Verksamhetsstöd. Vi ansvarar för att utveckla, bygga och underhålla kommunens fastigheter med ett starkt fokus på service och kundnöjdhet. Som en av regionens största fastighetsägare, med över 1 150 000 kvm bostads- och lokalarea, erbjuder vi dig en spännande arbetsmiljö.

Du kommer att tillhöra byggservice, en enhet med 15 snickare, fem målare, två elektriker, två driftchefer, en enhetschef och en administratör. Vi har en fin gemenskap och en öppen inställning. Vi utgår från Rosenlund där vi har en modern snickeriverkstad med sprutbox för tillverkning och förberedelse av material inför montering.

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer planeras till vecka 17 och 18. Vid intervju, var beredd att ange två referenser. 

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som målare!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Yrkeslärare till Industritekniska programmet Bäckadaslgymnasiet

Yrkeslärare
Läs mer Mar 18
Nytt
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen.

Vi kallar det lärglädje.

Ditt nya jobb
Som lärare innebär det att även du spenderar mycket tid ute på olika företag och får träffa eleverna på vad som skulle kunna vara deras framtida arbetsplatser. Du får tillsammans med oss skapa miljöer som främjar elevernas lärande samt utveckling och deltar aktivt i skolans utvecklingsarbete. Du blir vidare en del av skolans helhet och samarbetar med elever, vårdnadshavare, lärare, skolledning, övrig skolpersonal. Du får även arbeta nära de branscher i vår region som våra utbildningar riktar sig emot, besöka elever på deras praktik och göra uppföljningar. Tillsammans med Lärlingskoordinator skapas kontakter och vi utvecklar ett långsiktigt samarbete med branschen. Industritekniska programmet är certifierat i Teknikcollege.

https://www.backadal.se/larlingsakademin.html

Din kompetens
Vi ser gärna att du är behörig yrkeslärare med god kompetens inom driftsäkerhet och underhåll, processteknik samt produkt- och maskinteknik (CNC). Vi ser också gärna att du har kunskaper i svets. Det är meriterande med såväl erfarenhet från branschen som från undervisning på gymnasiet. Som person är du ansvarsfull, social och flexibel. Du har ett intresse av att vara med och utveckla den pedagogiska verksamheten med fokus på undervisning och elevernas lärande. Du har vidare en god pedagogisk erfarenhet/förmåga och lätt för att samarbeta. I rollen som lärare behöver du vara noggrann och ha förmågan till ett övergripande ansvar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är en förutsättning att du har B-körkort, men det finns i stor utsträckning tillgång till bilar så du behöver inte nödvändigtvis ha tillgång till egen bil. Är du ännu inte behörig yrkeslärare, ser vi gärna att du är villig att läsa in behörigheten.

Välkommen till oss
På Bäckadalsgymnasiet hjälps vi åt, lyssnar på varandra och jobbar mot samma mål. Vår gemensamma riktning, Lärglädje hela vägen, styr våra prioriteringar och arbetssätt. Genom vår kulturförflyttning skapar vi strukturer och rutiner som främjar delaktighet, trygghet och en jämlik skola. https://www.backadal.se/om-skolan.html

Vi erbjuder dig möjligheten att dagligen möta våra härliga elever, undervisa dem i karaktärsämnen på Industritekniska programmet inom Lärlingsakademin. Att vara elev på Lärlingsakademin innebär att utbildningen genomförs till minst 50% ute på en arbetsplats och resterande tid spenderas på skolan.

Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång.

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan.

https://www.jonkoping.se/fackligaubf

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som yrkeslärare!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Lärare 7-9 Sanda Högstadium (till hösten 25)

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Jan 22
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen.

Vi kallar det lärglädje.
Som anställd på Sanda Högstadium kommer du få vara med om en spännande resa - att forma en ny skola. Till hösten 2025 flyttar vi in i en helt nybyggd skola där du får vara med och sätta din prägel på verksamheten.

Ditt nya jobb
Sanda Högstadium är en årskurs 7-9 skola. Vi söker dig som är lärare med behörighet i minst 2 ämnen inför start hösttermin 2025. Då skolan växer behöver vi rekrytera 8-10 lärartjänster med olika behörigheter.

Som lärare på Sanda högstadium är det en fördel om du har ett idrottsintresse eftersom en stor del av eleverna är antagna via en idrottsprofil. 

Du är medveten om vikten av att anpassa undervisningen till alla elevers behov och förutsättningar och vill ta ansvar både för din undervisning och gemensamma frågor på skolan. En självklar utgångspunkt i arbetet är att alltid sträva efter att skapa goda relationer till eleverna.
Du ingår i ett arbetslag och deltar i arbetslagets gemensamma arbete. Du bidrar i ett kollegialt samarbete till en god lärmiljö. Du samverkar även med övrig personal på skolan.

Du är mån om att hålla dig uppdaterad som lärare och i ditt ämne genom omvärldsbevakning, fortbildning och det kollegiala lärandet. Mentorskap är en central del i din roll genom sociala kontakter kring elever och klasser, kontakt med vårdnadshavare, frånvarohantering och utvecklingssamtal samt samarbete med myndigheter och socialtjänst. I din roll samverkar du med elevhälsoteamet. Du förutsätts kunna arbeta med digitala verktyg i din undervisning.
 

Välkommen till oss
Inom Jönköpings kommun arbetar ca 13 000 medarbetare inom drygt 300 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Jönköping. Utbildningsförvaltningen är kommunens största förvaltning och vi arbetar för en tillgänglig skola för alla och att vara en organisation med lärglädje. Verksamheten präglas av engagerade pedagoger som genom reflektion och flexibilitet tar vara på och utmanar varje elevs förmåga och kompetens för att möta en föränderlig värld. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad är du välkommen till oss!

Sanda Utbildningscentrum i Huskvarna består av fyra olika skolformer; gymnasiet, anpassad
gymnasieskola, anpassad grundskola och högstadium. På Sanda Utbildningscentrum studerar drygt 1400 elever. Mellan de här fyra skolformerna har vi ett nära samarbete kring personal, lokaler och gemensamma aktiviteter. 

Högstadiet på Sanda har sen starten för drygt 10 år sen haft ett tydligt idrottsfokus och kommer fortsätta med det även framåt när vi växer. I nuläget har vi ca 80 elever per årskurs, samtliga har sökt och blivit antagna genom tester i sin specialidrott. Från årskurs 7 HT25 kommer vi att ta in ungefär 100 elever från ett upptagningsområde och 100 elever via antagning i specialidrott. Hälsa och idrott är en del av vårt DNA och vi värnar om en hållbar hälsa för både elever och personal.

https://sandauc.se/idrottshogstadium.html

https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html

Din kompetens
Du är utbildad och legitimerad lärare för årskurs 7-9 med behörighet i minst 2 ämnen utifrån verksamhetens behov.

Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du är duktig på att kommunicera med vårdnadshavare, elever och personal på skolan. 

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde är 250807 eller annat efter överenskommelse.

För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. 

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Urval och intervjuer sker fortlöpande med start vecka 8. 

Inför anställning av nya medarbetare på våra lärartjänster måste vi säkerställa att det finns en giltig lärarlegitimation. Vi ber dig därför att bifoga en aktuell lärarlegitimation som är hämtad från Skolverket under de senaste två månaderna. Vänligen logga in via Skolverkets e-tjänst på följande länk: https://login.skolverket.se/idp/lleg-etjanst/select?returnUrl=https://lleg.skolverket.se/.

Vill du veta mer?
Peter Brandt Rektor Sanda Högstadium: Tel. 036-106571

Elin Kaiding-Edlund Bitr rektor Sanda Högstadium: Tel. 036-102979

Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan.

https://www.jonkoping.se/fackligaubf

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som lärare 7-9.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu