Jönköping: Service Manager för konsultuppdrag i Huskvarna

Hitta ansökningsinfo om jobbet Service Manager för konsultuppdrag i Huskvarna i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-17 // Varaktighet: Heltid

För en kunds räkning söker vi just nu en Service Manager för ett konsultuppdrag.Uppdraget är på heltid och förväntas starta2024-10-07 och pågå t.o.m.2025-12-31 med möjlighet till förlängning.
Om uppdragetSom Service Manager kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa smidig drift av vår kunds beräkningskluster och serverinfrastruktur. Du kommer att arbeta på plats för att felsöka problem, underhålla system och ge allmänt stöd till affärsanvändare som arbetar med CAD och beräkningsverktyg.
Arbetsuppgifter
Övervaka och upprätthålla driften och prestandan hos vår kunds serverinfrastruktur
Felsöka och lösa tekniska problem relaterade till servrar och applikationer
Hjälpa affärsanvändare med frågor och grundläggande felsökning av CAD och beräkningsverktyg
Samarbeta med andra IT-team för att säkerställa effektiv drift av vår kunds IT-miljö
Bidra till underhåll och optimering av vår kunds beräkningsklusterOm dig

Nödvändiga färdigheter
Stark förståelse för UNIX-operativsystem
Kunskap i Python-programmering
Erfarenhet av serveradministration och underhåll
Utmärkta problemlösnings- och analytiska färdigheter
Goda kommunikations- och samarbetsförmågor
Förmåga att arbeta självständigt och i team
Flytande i engelska i tal och skrift

Önskvärda färdigheter och erfarenheter
Erfarenhet av CAD-system
Erfarenhet av att arbeta med beräkningskluster

ÖvrigtStartdatum: 2024-10-07Slutdatum: 2025-12-31Förlängning: JaOmfattning: 100 %Plats: HuskvarnaPå plats/distans: På plats med viss flexibilitetArbetsspråk: Svenska och engelskaAnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall på 070-499 38 00.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Systemadministratör

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Systemadministratör.

Software Risk and Compliance Officer

Läs mer Dec 18
Om kunden
En världsledande aktör inom avancerad militär utbildningsmateriel med kunder över hela världen. Med den senaste tekniken och ett starkt fokus på innovation erbjuder företaget en arbetsmiljö där människan och utveckling står i centrum. Här ges du möjlighet att växa och bidra till lösningar och utveckling inom ett stabilt och framåtlutat bolag i en unik bransch
Om tjänsten
Du kommer ha en viktig funktion ocharbeta med analys och riskbedömning av tredjeparts mjukvara i en stöttande och supporterande roll i företaget. Dåteamet är under uppbyggnad och nya processer implementeras kommer den här tjänsten en möjlighet för dig att påverka arbetssätt och strukturer.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
- Hantera mjukvaruanalyserför riskbedömning med hjälp av mjukvaruutvecklare och andra funktioner på företaget
- Analysera mjukvarulicensergenom att läsa juridiska avtal från leverantörer för att kunna flagga för eventuella risker i mjukvaran innan den används
-Hantera exportklassificering med stöd av Export Control Manager
- Verka i företaget för att öka kunskap och förståelse inom området och vad som gäller enligt lagstiftningen
- Daglig användning av Excel


Din kompetens Relevant arbetslivserfarenhet där du arbetat med ex. processer, rutiner, riskanalyser, certifieringar eller motsvarande
Svenska och Engelska flytande i tal och skrift

Personlighet är avgörande i rollen därför ser vi att du är en pedagogisk ochkommunikativ person som har förmågan att lyssna på andra och ta in information från olika håll. Du bör vara analytiskt lagd och kunna förstå konsekvenser beroende på de val som görs och på ett ödmjukt men bestämt sätt kunna föra den informationen vidare. Vidare krävs en vilja och förmåga att driva processer och rutiner och att kunna arbeta självständigt och i team.Har du kunskap eller erfarenhet av mjukvara, öppen källkod och licenser samtarbetat med säkerhet, exportkontroll eller IT-säkerhet ser vi det som meriterande.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap.
Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning:Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort:Jönköping
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda tillÅrets RekryteringsföretagochÅrets Raketsamt Gasellvinnare 2024 av Dagens Industri.

Ansök nu

Systemadministratör till socialförvaltningen

Läs mer Maj 9
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i.




Har du erfarenhet av olika typer av IT-stöd och trivs i en serviceinriktad roll? Nu söker vi en systemadministratör till socialförvaltningen och enheten för digitalt stöd och säkerhet!

Ditt nya jobb

Som systemadministratör kommer du ge daglig hjälp, stöd och support till socialförvaltningens personal i frågor som rör våra olika IT-system.

Frågorna kommer variera och vara av mer eller mindre komplex systemkaraktär. Stödet ges både över telefon och fysiskt ute i verksamhetens olika lokaler och på boenden. Du ansvarar även för att utbilda förvaltningens användare avseende de verksamhetsspecifika IT-systemen. I användarsupporten ger du stöd vid problem och uppkomna fel och brister i planeringsverktyg, återrapporteringssystem, trygghetslarmssystem etcetera. Du kommer även att arbeta med konfiguration av system.

Utöver samarbete och samverkan inom den egna enheten kommer du även ha viss kontakt med leverantörer samt kommunens Digitaliseringsavdelning.

Din kompetens

Du som söker har minst gymnasieexamen men gärna även en påbyggnadsutbildning inom IT, systemvetenskap eller liknande. Du har intresse för och en vana att arbeta i olika IT-system. Erfarenhet av arbete med systemadministration och IT-stöd är önskvärt. Har du dessutom erfarenhet från offentlig sektor, gärna inom socialförvaltningens verksamheter är det meriterande. Kunskap om informationssäkerhet och GDPR är meriterande. Du har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska väl i såväl tal som skrift. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Som person är du trygg och trivs med att arbeta i en stöttande och administrativ roll. Du planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och anpassar dig till förändringar i arbetet. Med din strukturerade och problemlösande analysförmåga tar du dig an utmaningar på ett effektivt och lösningsfokuserat sätt. För att lyckas i din roll krävs att du besitter hög servicekänsla, har en pedagogisk förmåga och kan förklara tekniska frågor på ett tydligt och lättförståeligt sätt. Då rollen innebär mycket kontakter krävs att du är lyhörd, utåtriktad och har en god samarbetsförmåga.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet i rekryteringen!

Vi erbjuder dig

Hos oss får du ett omväxlande och flexibelt arbete där du på daglig basis hjälper användare med att ta fram lösningar på problem. Du kommer att jobba på en enhet med god samarbets- och laganda där problemlösning och förbättring står i första rummet. Oavsett utmaning så finns det alltid nya perspektiv eller infallsvinklar att bidra med. En hög grad av servicenivå präglar också teamet. Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun även ta del av andra generella förmåner såsom betald semester från första anställningsåret, individuell lönesättning och friskvårdsbidrag, läs mer om våra förmåner https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss.

Välkommen till oss

Som systemadministratör kommer du tillhöra enheten för digitalt stöd och säkerhet. Enheten består idag av 17 personer som arbetar med allt från installation av trygghetslarm och support kring IT-stöd till verksamhetsutveckling och projektledning. Vårt kontor finns i JP-huset på Västra Storgatan 27 C i centrala Jönköping.

Bra att veta

Rekryteringen avser två tillsvidaretjänster, på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dagtid mån-fre 08-17. Vi planerar att ha intervjuer under vecka 22 och 23.

Vill du veta mer?

Vänligen kontakta rekryterande chef, Dan Kax. 

Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare på socialförvaltningen hittar du dem https://www.jonkoping.se/fackligasoc.

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som systemadministratör!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Cloud & DevOps specialist till Verendus i Jönköping

Läs mer Sep 24
Vill du vara en nyckelspelare i att säkerställa driftsäkerhet samtidigt som du arbetar med utveckling av innovativa lösningar? Vill du även vara en del av ett växande mjukvarubolag där du får ta mycket initiativ och göra skillnad på riktigt? Vi på Verendus söker nu en Cloud och DevOps specialist till vårt team i Jönköping, som brinner för att skapa stabila, säkra och skalbara system.
Hos oss på Verendus kommer du att arbeta med det mest använda affärssystemet inom fritidsfordonsbranschen, en bransch som växer och som är fylld av möjligheter. Vi arbetar för att skapa en miljö där vi kan tillämpa de senaste teknologierna för att lyfta våra produkter och tjänster till nästa nivå. Vårt mål är att hjälpa våra kunder och användare att nå sin fulla potential, och i slutändan bidra till att fler människor kan njuta av fritidsäventyr på vägarna, till sjöss och i bergen.
Om rollen
I denna roll som Cloud och DevOps-specialist kommer du att arbeta nära vårt tekniska team för att säkerställa driftsäkerhet och driva utvecklingen av vår server- och cloudinfrastruktur framåt. Du kommer också att ha en nyckelroll i vårt utvecklingsarbete. Som Cloud och DevOps-specialist hos oss kommer du att hantera både interna krav och tekniska utmaningar i en dynamisk och fartfylld arbetsmiljö. Du förväntas delta aktivt i projekt och förbättringsarbeten, samt säkerställa att våra system och tjänster lever upp till högt ställda krav på säkerhet och stabilitet.
Exempel på arbetsuppgifter:
Hantera och optimera cloudmiljöer inom Google Cloud och andra molnbaserade tjänster
Utveckla och underhålla automatiserade lösningar med verktyg som Github actions, Docker, och Kubernetes
Bistå utvecklingsteamet med kunskaper inom PHP, Typescript, Javascript och My för att skapa skalbara och effektiva applikationer
Lösa incidenter och problem som uppstår i både server- och cloudmiljö
Säkerställa att alla system uppfyller de senaste säkerhetskraven nu och eventuella hot i framtiden

Om dig
För att må bra, trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet. Med det sagt ser vi att du har tidigare erfarenhet inom utveckling, serveradministration och cloudbaserade tjänster, med fokus på Google Cloud (erfarenhet av AWS och Azure är en bonus). Du är en engagerad problemlösare med ett öga för detaljer och ett sinne för att hitta smarta, långsiktiga lösningar. Med verktyg som Git, Docker och Kubernetes i verktygslådan är du van vid att sätta upp och trimma DevOps-processer, alltid med säkerhet och effektivitet i fokus. Din drivkraft ligger i att optimera och automatisera arbetsflöden, där du med noggrannhet och engagemang bidrar till att förbättra våra processer.
PHP, TypeScript och JavaScript är språk du behärskar, och du har en vana att bygga och underhålla kodbaser. Har du dessutom erfarenhet av GitHub Actions för att skapa och underhålla CI/CD-workflows, eller fördjupad kunskap om containerorkestrering är det ett stort plus.
Vi ser att du har ett starkt driv och en lösningsorienterad attityd, med förmågan att omsätta idéer till konkreta resultat. Ditt engagemang för att bidra till verksamhetens övergripande mål är något vi värderar högt, och vi tror att du, liksom vi, strävar efter att ständigt förbättra och effektivisera arbetssätt.
Vilka är vi
Verendus har det marknadsledande affärssystemet för fritidsfordonsbranschen i Europa med över 600 kundanläggningar och flera tusen dagliga användare. Våra kunder är återförsäljare av husbilar, husvagnar, båtar, ATV, snöskotrar och motorcyklar. Vi är ett internationellt bolag med kontor i Sverige, Norge och Tyskland. Vi är över 40 kollegor från olika delar av världen som arbetar med produktledning, systemutveckling, försäljning och Customer Success.
Vi arbetar i team som drivs av tydliga initiativ och tror på en kultur där engagemang tar fart med tydliga mål, fokus på resultat och där vi alla spelar en nyckelroll. Samarbete är en otroligt viktig del av denna roll då du kommer arbeta nära dina kollegor i olika team.
Värderar du teamanda, innovation, öppenhet och att ha kul på jobbet? I så fall är Verendus en bra arbetsplats för dig, eftersom detta är områden som vi värderar högt. Vi tror på ett starkt och engagerat team med glada kollegor, vilka i sin tur skapar nöjda kunder, konkurrenskraft och en lovande framtid.
Intressant? Kontakta oss!
Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i – då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in.
Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Elin Andersson, Tech Talent Acquisition Specialist på Progrits.
Verendus är en del av Progrits
Verendus är en del av Progrits – en nordisk mjukvarukoncern med ett tjugotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, transport & logistik samt integrerad e-handel. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum. Sedan 2023 är Progrits en del av Axcel, ett nordiskt riskkapitalbolag med stort intresse för tech-sektorn.
Att vara en del av Progritsinnebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet.
Är du somoss,tror vi att duvill känna meningsfullhetpå jobbet – och vara medomatt göraVerendustill ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt – jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

Ansök nu

Systemadminstratör | Jönköping | Experis

Läs mer Nov 25
Vill du jobba i en varierad roll och vara med och säkra IT-infrastrukturen för människor runt omkring dig? Som systemadminstratör hos oss på Experis kommer du att möta en kultur där du själv är med och banar väg för din fortsatta karriär inom IT- och nätverksvärlden. Vi vill vara med på din resa, vill du vara med på vår?

Vi är idag beroende av att ha fungerande system runt omkring oss. Vill du vara med och möjliggöra säkra, smidiga och effektiva nätverk för människor runt omkring dig? Som systemadminstratör hos oss på Experis kommer du att möta en innehållsrik arbetsvardag.

Detta kommer du göra genom att övervaka, underhålla, stödja och optimera samtliga nätverksbaserade infrastrukturer och tillhörande operativsystem. Du kommer också få utmana dig inom virtualisering, serverhantering, backup-lösningar och nätverk. För att lösa detta på bästa möjliga sätt kommer du att arbeta både självständigt och tätt tillsammans med dina kollegor - något som också kommer att ge dig ett bredare nätverk och nya kunskaper. Sist men inte minst kommer du få möjligheten att grotta ned dig i nätverksvärlden och bli ännu bättre på det du gör, varje dag.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:

* Driva, underhålla och övervaka all lokal infrastruktur.
* Definiera verksamhetskrav och systemmål, samt identifiera och lösa affärssystemproblem tillsammans med kollegor från olika avdelningar.
* Designa, utveckla och implementera nya applikationer och förbättringar av befintliga system.
* Skapa och underhålla systemdokumentation.
* Deltaga i beredskapstjänst vid behov.

För att trivas i rollen ser vi att du:

* Har fullfört relevant utbildning och/eller har något års erfarenhet inom nätverk.
* Har kunskaper inom IT-infrastruktur inom switching, routing, brandväggar, TCP/IP, DNS och Cisco-produkter.
* Har goda kommunikationsförmågor inom svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
* Det är meriterande om du har certifikat eller erfarenhet inom: Windows och Linux-servrar, VMware, Active Directory, nätverk och moninfrastruktur (Azure).

Vem tror vi att du är som person?

Vi tror att du är kommunikativ, lyhörd med mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska såväl som på engelska. Som person är du även strukturerad, noggrann, analytisk och engagerad samt kan se saker ur ett helhetsperspektiv. Du är en person som vill framåt, brinner för att utvecklas och gillar att testa nya saker samt räds inte för att vidga dina vyer. Vi tror att du är lösningsorienterad, där du ser pusslet och faktiskt också vill lägga det. Sist men inte minst är det viktigt att du är samarbetsvillig - vi är ett team och tillsammans med dig vill vi lyckas!

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

* People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.
* Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.
* Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.

Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Dara Tysani på dara.tysani@se.experis.com.

Vi ser fram till vidare dialoger med dig!

Ansök nu

3PP facilitator

Läs mer Maj 16
Om kundenKunden är en stor koncern som tar fram egna produkter, övrig information är konfidentiell. Mer information ges vid intervjutillfälle.
Om tjänstenSom 3PP facilitator kommer du att arbeta medanalys och riskbedömning av tredjeparts mjukvara. Då teamet är under uppbyggnad, och en ny process implementeras, kommer du hamöjligheter att påverka verksamheten under uppbyggnadsskedet. Rollen är ensupportande stöttande funktion och du kommer att jobbamed både hög- och lågnivåmjukvara.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
- Tolkning av juridiska texter- Exportkontroll; hantera exportklassificering med stöd av Export Control Managers- Stötta mjukvaruutvecklarna när de vill plocka in en ny mjukvara. Din uppgift blir då att göra en riskanalys på den specfikitationen som utvecklaren tagit fram- Verka i företaget för ökad kunskap och processefterlevnad inom 3pp området.
Din kompetensVi ser att du har lägst gymnasieutbildning och har minst 5 årsrelevant arbetslivserfarenhet. Du har ett intresse för teknik och behärskar svenska och engelska ohindrat i tal och skrift och vi ser det som meriterande om du har:
Förståelse för hur mjukvara fungerar och är uppbyggd
Förståelse för juridiska texter,licensfrågor och/eller exportklassificering.
Förståelse för administrativ it-säkerhet/informationssäkerhet somsäkra miljöer, processer, rutiner

Som person har du starka analytiska färdigheter och gärna med ettintresse för analys och riskbedömning. Du har mycket goda kommunikativa egenskaper och är lyhörd för andras perspektiv. Vidare är du prestigelös, strong-minded och kan arbeta både självständigt och i team.
Övrigt
Lön: Fast månadslönOmfattning:Heltid, tillsvidareStart: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstidPlaceringsort:Jönköping
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om ossProcruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda tillÅrets Rekryteringsföretag (20-49 anställda)ochÅrets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelsernahär.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Devotum AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Devotum AB .

Strategisk Inkopare/Upphandlare

Inköpare
Läs mer Mar 23
Uppdragsbeskrivning Vi söker två erfarna och strategiska inköpare/upphandlare med gedigen kunskap inom offentlig upphandling och inköp. Du har dokumenterad erfarenhet av att leda och genomföra upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader i enlighet med gällande lagstiftning.
Kompetenser och erfarenheter
Upphandlingsprocesser & lagstiftning – Djup kunskap om LUF, LOU samt strategisk affärsjuridik inom upphandling.
Projektledning & processutveckling – Erfarenhet av att självständigt planera, driva och genomföra upphandlingar från behovsanalys till avtalstecknande.
Affärsmässighet & hållbarhet – Förmåga att genomföra affärsmässiga och hållbara inköp med fokus på långsiktigt värdeskapande.
Avtalsförhandling & avtalsuppföljning – Dokumenterad erfarenhet av att skapa, förvalta och optimera avtal.
Rådgivning & utbildning – Stark kommunikativ förmåga med erfarenhet av att utbilda och stödja organisationer inom upphandling och inköp.
Digitala verktyg & system – Erfarenhet av e-Avrop eller andra upphandlingsverktyg är meriterande.

Personliga egenskaper
Strukturerad & analytisk – Kapabel att hantera flera parallella upphandlingar och lösa komplexa frågeställningar.
Strategisk & affärsinriktad – Förstår helheten och anpassar inköpsstrategier för att skapa långsiktigt värde.
Samarbetsorienterad & kommunikativ – Trivs i en rådgivande roll och bygger starka relationer både internt och externt.
Självgående & drivande – Tar ansvar för processer och ser till att de genomförs effektivt och affärsmässigt.

Med en kombination av affärsmässighet, juridisk expertis och en lösningsorienterad inställning bidrar upphandlingskonsulterna till att utveckla och effektivisera inköpsprocesser inom organisationen.
Uppdragsdetaljer Startdatum: 2025-04-14 eller så snart som möjligt Slutdatum: 2025-12-31 Option: Möjlighet till förlängning upp till 36 månader enligt beställarens beslut Omfattning: 100% Placering: Hybrid. Distansarbete med krav på närvaro vid behov på kontoret i Jönköping.

Nödvändiga färdigheter Upphandling Strategiskt inköp Affärsjuridik Projektledning Digitala upphandlingsverktyg Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070 586 93 11.

Ansök nu

Kundrådgivare till kund i Jönköping!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 10
För vår kunds räkning söker vi just nu en kundrådgivare inom energibranschen.Uppdraget är på heltid och förväntas starta 01-03-2025 och pågå till och med 31-08-2025.
Om uppdragetTill vår kund i Jönköping söker vi en Kundrådgivare till deras kundcenter som är bra på att hantera högt inflöde.
Vi söker en serviceinriktad person med en positiv attityd, en rådgivare som kan hantera alla kundkontakter inkomna via telefon, mejl, chatt eller webb. Denne ansvarar för alla nyttigheter inom Elnät, Elhandel, Fiber och fjärrvärme.
Övrigt:Start: 01-03-2025Slut: 31-08-2025Omfattning: HeltidPlacering: Jönköping
Säkerhetsprövning:Vår kundställer höga krav på konsults säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning samt tecknande av säkerhetsskyddsöverenkommelse enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras innan Uppdragsavtalet kan göras gällande. Tilldelad konsult måste signera PUB-avtal.
En säkerhetsprövning tar i regel 10-15 arbetsdagar att genomföra.
Om digKunskap: Har gymnasiekompetens. Stor datavana. Bra på att hantera högt inflöde (stresstålig). Hög operativ aktivitet samt även en del administration och uppföljning. Bearbeta befintliga kunder och utveckla relationerna.
Erfarenhet:Dokumenterad erfarenhet från att ha jobbat med service.
Meriterande: Erfarenhet energibranschen men inget måste. Positivt om Intresse för Energi- och miljöfrågor finns.
Självständighet: Kan självständigt utföra avgränsade arbetsuppgifter, men stor förmåga att driva sig själv, ta initiativ, stor vilja/effektivitet. Vara proaktiv i att vidareutveckla sin egen kunskap löpande, egen drivkraft att läsa på och utveckla sig, då utveckling sker i snabbt tempo.AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef
Känn dig trygg som konsult hos DevotumSom konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.
Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

Ansök nu

Service Manager för konsultuppdrag i Huskvarna!

Systemadministratör
Läs mer Sep 17
För en kunds räkning söker vi just nu en Service Manager för ett konsultuppdrag.Uppdraget är på heltid och förväntas starta2024-10-07 och pågå t.o.m.2025-12-31 med möjlighet till förlängning.
Om uppdragetSom Service Manager kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa smidig drift av vår kunds beräkningskluster och serverinfrastruktur. Du kommer att arbeta på plats för att felsöka problem, underhålla system och ge allmänt stöd till affärsanvändare som arbetar med CAD och beräkningsverktyg.
Arbetsuppgifter
Övervaka och upprätthålla driften och prestandan hos vår kunds serverinfrastruktur
Felsöka och lösa tekniska problem relaterade till servrar och applikationer
Hjälpa affärsanvändare med frågor och grundläggande felsökning av CAD och beräkningsverktyg
Samarbeta med andra IT-team för att säkerställa effektiv drift av vår kunds IT-miljö
Bidra till underhåll och optimering av vår kunds beräkningsklusterOm dig

Nödvändiga färdigheter
Stark förståelse för UNIX-operativsystem
Kunskap i Python-programmering
Erfarenhet av serveradministration och underhåll
Utmärkta problemlösnings- och analytiska färdigheter
Goda kommunikations- och samarbetsförmågor
Förmåga att arbeta självständigt och i team
Flytande i engelska i tal och skrift

Önskvärda färdigheter och erfarenheter
Erfarenhet av CAD-system
Erfarenhet av att arbeta med beräkningskluster

ÖvrigtStartdatum: 2024-10-07Slutdatum: 2025-12-31Förlängning: JaOmfattning: 100 %Plats: HuskvarnaPå plats/distans: På plats med viss flexibilitetArbetsspråk: Svenska och engelskaAnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall på 070-499 38 00.

Ansök nu