Jönköping: Trafikledare - Specialtransporter

Hitta ansökningsinfo om jobbet Trafikledare - Specialtransporter i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2025-10-08 // Varaktighet: Heltid

Trafikledare – Specialtransporter



Om Tabergs Åkeri AB
Tabergs Åkeri är ett specialiserat åkeri med bas i Taberg och Vetlanda.
I företaget finns det tre stycken affärsområden: Specialtransporter, Beläggning och anläggningstransporter samt miljötransporter lokalt och på fjärr.
Vår verksamhet kombinerar säkerhet, precision och effektivitet.
Med modern fordonsflotta, erfarna förare och korta beslutsvägar löser vi komplex logistik även utanför Sveriges gränser. Kundnytta, ansvar och punktlighet styr allt vi gör.


Till vårt affärsområde special söker vi nu en trafikledare / transportledare som planerar och genomför specialtransporter och kranuppdrag från offert till leverans och uppföljning.



Om rollen
Som trafikledare hos Tabergs Åkeri tar du helhetsansvar för planering och genomförande av våra uppdrag – från första kundkontakt till avslutad leverans. Rollen kräver skarp lägesbild, god teknisk förståelse för fordon/last och förmåga att fatta korrekta beslut under tidspress. Du arbetar nära förare, kunder, verkstad, myndigheter och underleverantörer.


Ditt uppdrag

Planera och disponera fordon/kranresurser med hög precision i tid och kostnad.


Projektera upplägg: med hänsyn till mått, vikt, tyngdpunkter, lastnings-/lossningsförutsättningar.


Säkra tillstånd/dispens, boka följebilar/eskort och kvalitetssäkra färdvägar.


Nyckelspelare i den dagliga driften.


Kunddialog, offert/kalkyl och uppföljning av lönsamhet och kvalitet.


Dokumentation och efterlevnad (t.ex. kör-/vilotider, säkerhets- och arbetsmiljökrav).



Vem vi söker
Vi tror att du är en duktig yrkesförare som vill ta nästa steg till trafikledning - eller redan jobbar som trafikledare.
Du har ett starkt driv och arbetar målmedvetet, samtidigt som du är duktig på att skapa långsiktiga och förtroendefulla kundrelationer. Som person är du nyfiken, ansvarsfull och noggrann, med en strukturerad arbetsstil. Din förmåga att anpassa dig efter situationen och snabbt växla upp när tempot kräver det är en tydlig styrka. Du har ett entreprenöriellt förhållningssätt och ett uttalat affärsfokus, där kundens behov alltid är i centrum.


Kvalifikationer

Svenska och Engelska obehindrat i tal och skrift.


Goda kunskaper i Office samt generell IT-vana


Förmåga att ta ansvar, prioritera och driva uppdrag i mål.


Tidigare erfarenhet av trafikledning


God geografisk kunskap



Meriterande

Andra språk t.ex tyska


C/CE-behörighet, YKB och erfarenhet av specialtransporter


Tidigare erfarenhet av specialtransporter


ADR, erfarenhet av projektlogistik


Tidigare arbetat i Opter



Personliga egenskaper

Lugn, saklig och pålitlig – även när förutsättningar ändras.


Strukturerad, kommunikativ och samarbetsinriktad.


Säkerhetsmedveten och kvalitetsdriven.



Vi erbjuder

Ett spännande uppdrag i ett stabilt företag.


Tydligt mandat och korta beslutsvägar.


Konkurrenskraftiga villkor och möjlighet att påverka arbetssätt och resultat.


En arbetsplats där kvalitet, kundservice och gemenskap står i fokus



Placeringsort: Taberg
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse


Frågor: ställs per mail till daniel@tabergsakeri.com


Urval sker löpande. Vi välkomnar sökande med olika bakgrunder – det viktiga är din professionalism och vilja att ta ansvar.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Trafikledare, vägtrafik

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Trafikledare, vägtrafik.

Trafikledare till familjeföretag – rätt personlighet är viktigt!

Läs mer Nov 3
Trafikledare till familjeföretag – rätt personlighet är viktigt!
Plats: Jönköping
Typ av tjänst: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Vi är ett familjeföretag som grundades 1998 med huvudkontor i Jönköping. Idag är vi ett välmående bolag med stark framtidstro – och nu söker vi en trafikledare som vill bli en del av vårt team och utvecklas tillsammans med oss.
Hos oss får du en varierad vardag där du får göra lite av varje, ta ansvar och vara med och påverka. Vi tror att rätt personlighet är viktigare än ett perfekt CV – är du nyfiken, lösningsorienterad och gillar att jobba med människor, då kan du vara den vi söker!
Vad du kommer att göra:
Planera och koordinera våra transporter
Ha daglig kontakt med chaufförer och kunder
Hantera avvikelser och hitta lösningar med ett leende
Vara med och förbättra våra rutiner och arbetssätt
Stötta i andra delar av verksamheten vid behov – här hjälps vi åt!

Vi söker dig som:
Har rätt inställning, är nyfiken och vill utvecklas
Är flexibel, ansvarstagande och gillar att ha många bollar i luften
Trivs i en familjär miljö där alla bidrar
Har god datorvana och kommunicerar väl på svenska

Meriterande:
Utbildning inom logistik, transport eller liknande område
Erfarenhet från trafikledning eller transportbranschen

Vi erbjuder:
En arbetsplats där du är viktig och blir sedd

· Betydande möjlighet att aktivt bidra till beslutsfattande processer.
Möjlighet att utvecklas och växa med företaget
Varierade arbetsuppgifter och stort eget ansvar
Kollektivavtal och schysta villkor



Välkommen med din ansökan!
Skicka CV och ett par rader om dig själv till Nicklas.Jalkander@hitochdit.eu senast 1/12-2025
Har du frågor? Mejla gärna Nicklas Jalkander – vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

DSV Söker en Trafikledare till Jönköping

Läs mer Aug 12
DSV – Global transport and logistics

DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career.

Read more at www.dsv.com

DSV är en dynamisk arbetsplats som främjar samhörighet och mångfald. Vi bedriver vår verksamhet med integritet samt med respekt för olika kulturer och individers värdighet och rättigheter. När du kommer till DSV arbetar du för ett av de allra bäst presterande företagen inom transport- och logistikbranschen. Du kommer att ingå i ett kunnigt team med mer än 75 000 anställda i över 90 länder, som arbetar passionerat för att leverera fantastiska kundupplevelser och tjänster av hög kvalitet. Vi strävar efter att ligga i framkant i arbetet mot en mer hållbar framtid för vår bransch och att göra affärer på naturens villkor. 
Vill du bidra till vår framtid och fortsatta tillväxt så vill vi gärna investera i din utveckling! 
Som Trafikledare för inrikes partigods blir man del av ett härligt team som består av 8 medarbetare. Hos oss får du ett omväxlande arbete med god stämning och härliga kollegor.
Vad ska du göra?
• Planering och lastläggning av gods
• Bokning och uppföljning av gods
• Ekonomisk uppföljning och ansvar för den egna trafiken
• Kontakt med kunder, åkerier, leverantörer och chaufförer
• Köpa in gods alternativt kapacitet

Vad har du med dig? 
 • Du är mål- och resultatinriktad med ett stort intresse för att utveckla såväl vår service och kundbemötande som trafiklösningar
• Du är även förändringsbenägen, kostnadsmedveten och har en god kommunikations- och samarbetsförmåga
• Du trivs att periodvis arbeta i ett högt tempo.
• Du är snabbtänkt, flexibel, initiativrik och har en god förmåga att självständigt göra prioriteringar.
• Positiv inställning till problemlösning
• Goda kunskaper i tal och skrift, såväl engelska som svenska.
• God datorvana
Vad erbjuder vi på DSV?
• En dynamisk och resultatdriven arbetsplats med trevliga kollegor och en härlig arbetsmiljö
• Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete med stor möjlighet att påverka avdelningens utveckling och framgång
• Du blir en del av en mycket engagerad och kompetent division där drivkraften är lusten att göra bra resultat
• Placering av tjänsten är på vårt nybyggda kontor på Stigamo Jönköping
Vi behandlar ansökningarna fortlöpande så skicka din ansökan i form av personligt brev och CV så snart som möjligt. För mer information om tjänsten, kontakta rekryterande chef Kristin Wärnbring på +46 36317057.
På DSV använder vi oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med DSV:s värdegrund.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Ansök nu

Trafikledare till DANX AB i Jönköping

Läs mer Aug 5
Trivs du i en roll där tempot är högt och möjligheterna många? Är du som oss och ser lösningar snarare än problem och gillar att vara ”hands on”? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig!
Just nu befinner vi oss i en spännande och stark utvecklingsfas där vi behöver en ny kollega till vårt team i Jönköping. Hos oss får du möjligheten att vara med på en spännande tillväxt resa - Vi går vår egen väg och vi vill att du ska vara med!
Vi söker efter dig som arbetar självständigt och strukturerat, strävar efter ständiga förbättringar och tar stort eget ansvar. Du har lätt för att samarbeta och är mån om att bygga förtroendefulla relationer, både internt och externt. För att trivas i rollen krävs det att du har en bra förmåga att arbeta proaktivt, är en person som trivs i en flexibel miljö och har lätt för att kommunicera på ett tydligt sätt. Vidare har du mycket god kommunikativ förmåga och känner dig trygg i det svenska och engelska språket, i såväl tal som skrift. Du som söker måste sist men inte minst trivas i en fartfylld arbetsmiljö där vi alltid ställer upp för varandra och hjälps åt. 
Som Operation Specialist är du delaktig i hela distrubutionsprocessen - från det att vi hämtar upp ett kolli tills att vi levererat det hos kund. Din vardag kommer att bestå av att kontrollera att den dagliga driften går som planerat genom att underlätta, effektivisera och säkra vår kvalité. Detta sker genom uppföljning av distributionen samt tät och kontinuerlig uppföljning med våra terminaler, chaufförer, åkerier och kunder. Du är en nyckelperson med många kontaktytor, både intern och externt. Rollen är utmanande, men även fantastiskt rolig där ingen dag är den andra lik!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara
Uppföljning mot våra kunder, mottagare och åkerier.
Planering av transporter
Övervaka transporter, arbeta proaktivt och lösningsorienterat för att förutse och hantera förseningar samt andra störningar i trafiken
Administrativa sysslor i både interna och externa transportsystem.
Arbeta med kostnadskontroll och förbättringar gentemot våra åkerier.
Driva uppföljning av scanningskvalité. 
Stödja arbetet med skadereklamationer samt skadeförebyggande.
Jobba med förbättringar och proaktivitet i allt som rör vår produktion.

Kvalifikationer och egenskaper
Flytande svenska i tal och skrift.
Goda skriftliga och muntliga kunskaper i engelska.
Grundläggande geografiska kunskaper för Sverige.
God datorvana med kunskap inom Office 365 paketet.  
Trivs med att träffa människor och driva förbättring i olika processer.
Tidigare erfarenhet av arbete i transportbranschen.

Meriterande
Erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare.
B-körkort.
 

Vi erbjuder
På vår familjära arbetsplats får du möjlighet att påverka med ditt engagemang, din lyhördhet och delaktighet. Hos oss får du varierande arbetsuppgifter och det finns alltid möjlighet till utveckling i vår tillväxtresa. Vi har stort fokus på intern utveckling och ser gärna att medarbetare tar nya steg inom företaget. Vi tror starkt på den företagskultur vi tillsammans bygger genom ägandeskap, lärande och omtankte till varandra internt såväl som externt. Det är viktigt för oss att alla medarbetare värnar om varandra och våra kunder. Vi har även utbyten mellan våra lokationer och roller för att skapa förståelse, gemenskap och för att utbilda.
Vi erbjuder frukost så vi tillsammans får en bra start på arbetsdagen. DANX hittar gärna på saker tillsammans på och utanför jobbet och arrangerar julmiddagar och AW: s. DANX firar gärna såväl högtider som födelsedagar, jubileum och framgångar. Varje månad utses månadens medarbetare genom nomineringar  från kollegor. Vi uppmuntrar nyttjande av friskvårdsbidraget. 
Om tjänsten
Start: 2025-09-01. 
Anställningsform: Tillsvidareanställning och vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Omfattning: Heltid, 100%.
Rekryteringsprocess: Vi använder oss av kompetensbaserade intervjuer där dina färdigheter, kunskaper och egenskaper som är relevanta för oss och rollen kommer att bedömas. Utöver detta önskar vi ta del av ditt CV, personligt brev och dina referenser.

Notera att vi i linje med GDPR inte tar emot ansökningar via mejl.

Varmt välkommen med din ansökan!
I denna process undanbedes kontakt med rekryteringsföretag.

Ansök nu

Trafikledare

Läs mer Jul 10
Arbetar du som trafikledare idag eller har liknande erfarenhet? Då ska du söka denna spännande tjänst!
Bli en av oss!
Som trafikledare hos oss är du en nyckelperson i den dagliga planeringen. Du arbetar med att planera och optimera transportflödet, ta emot och registrera bokningar, hantera order och transportadministration samt ha tät kontakt med både chaufförer och kunder. Du samarbetar också nära med vår terminal och bidrar aktivt till ett smidigt logistikflöde. Det här är en roll för dig som gillar struktur, problemlösning och snabba puckar – samtidigt som du värdesätter samarbete och dialog.
Du blir en del av ett sammanhållet team om fem personer, där vi stöttar varandra i vått och torrt. Vi arbetar målinriktat med hög energi – men glömmer aldrig att ha kul på vägen. Hos oss finns ett öppet arbetsklimat där vi delar idéer, skrattar ofta och växer tillsammans.
Vårt kontor i Norra Stigamo är nybyggt och modernt, med ljusa, välplanerade lokaler som inspirerar till fokus och samarbete. Här skapar vi en miljö där du får utvecklas i takt med Bring – och vara med och påverka.
Vi tror på att växa med våra medarbetare. Hos oss finns möjligheter att ta ansvar, driva egna initiativ och delta i projekt. Bring utvecklas – och det gör du också.
Vill du vara med och leda trafiken rätt – och samtidigt utveckla dig själv? Då tror vi att du kan vara rätt kandidat för oss!
Vi söker dig som känner igen dig i följande beskrivning
Erfarenhet inom logistik- och transportbranschen
Goda kunskaper i Officepaketet
Flytande svenska i tal och skrift
Eftergymnasial utbildning inom logistik och/eller ekonomi är meriterande
Tidigare erfarenhet av transportledning är meriterande

Personliga egenskaper
För att bli framgångsrik och trivas i denna roll måste du ha god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad. Därtill har du ett starkt eget driv, god simultanförmåga, är självgående och inte minst strukturerad. Du kommer att jobba nära kunder, chaufförer och åkerier, därför ser vi att du har en förmåga att vara flexibel och hantera olika typer av människor med god service. Vi tror även att du har förmåga att leda andra.
Sist, men absolut inte minst, delar du våra värderingar; att vilja mer, att ta ansvar och att spela för laget.
Vårt erbjudande
Ett arbete i en expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är en utmanare i en bransch som befinner sig i kraftig utveckling och förändring. Det gör att vi som koncern ständigt behöver förbättra och anpassa oss efter nya utmaningar, önskemål och krav som ställs på oss – varje dag. Genom att ta ansvar, spela för laget och ständigt vilja mer, jobbar vi hårt för att göra vardagen enklare och världen mindre för våra kunder. Det är det som präglar oss i vårt dagliga arbete och vår arbetskultur.
Omfattning och placering
Omfattning: 100%.
Anställningsform: Tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Placering: Tjänsten är förlagd på Brings nya terminal i Norra Stigamo, hit tar du dig lätt med bil och kollektivtrafik.
Skicka in din ansökan redan idag!
Vi kommer att göra urval och kalla till intervjuer efter vecka 31, av den anledningen kommer återkoppling att dröja tills dess. Om du önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Emelie Liljegren via e-post: emelie.liljegren@bring.com. Önskar du mer information gällande rekryteringsprocessen kan du kontakta ansvarig rekryterare Denise Cetin via e-post: denise.cetin@bring.com.
Vi förbehåller oss rätten att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi tillämpar löpande urval och ansökningsfristen kan därför komma att stängas innan sista ansökningsdatum. OBS! Vi tar inte emot några ansökningar via e-post.
Vi strävar efter att vara en mångkulturell koncern med stor mångfald och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kön och ålder.


Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Tabergs Åkeri AB

Hittar inga andra jobb i Jönköping från Tabergs Åkeri AB .