Jönköping: Byggledare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Byggledare i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2021-08-09 // Varaktighet: Heltid

Om oss:
Solvik Fastigheter Service AB erbjuder idag bemanning och total entreprenad inriktad mot företag, och egna byggprojekt inom bostadssektorn.Vi driver olika projekt från Mälardalen till Malmö i olika omfattningar.
Kvalitet, ansvar och goda relationer till kunder såväl som till personal är viktiga komponenter i detta väletablerade företag.
Verksamheten har en bra utveckling, vilket gör att vi behöver nyanställa.
Just nu söker vi dig som vill gärna bidra med sina kunskaper och erfarenhet inom service, arbets- och projektledning inom bygg.
Om jobbet
Som Byggledare har du ett ansvar för att tillsammans med vårt manskap driva olika projektet mot uppställda mål och säkerställa att ekonomi och tidsplan mot beställare håller. Tjänsten omfattar aktiva kontakter och avstämningar med både befintliga och nya kunder, egenkontroller, samt övriga förekommande administrativa uppgifter. Du är med från kalkylstadium till slutbesiktning.
Vidare ansvarar du för att planera, leda och fördela det dagliga arbetet för arbetslaget. Du är ute på byggplatsen och ser till att arbetet fortskrider friktionsfritt och att tjänster utförda av våra medarbetare uppfyller kundens krav samt värnar om god arbetsmiljö.
Till din hjälp finns andra projektledare, kalkylavdelning och administrativa stöd för att du skall kunna koncentrera dig på helheten.
Tjänsten ställer höga krav på ledarkompetens.
Om dig
Du har utbildning med bygginriktning och/eller motsvarande flera års arbetslivserfarenhet av arbetsledning, samt god praktisk förståelse för byggbranschen och goda kunskaper inom byggregler. Du har tidigare haft rollen som arbetsledare, platschef, mm samt varit delaktigt i olika projekt från start till färdigställande. Du är tekniskt driven och har förmåga att tolka byggritningar. Det är meriterande, men inget krav om du har kunskaper motsvarande kontrollansvarig enligt PBL och arbetsmiljö BAS-P och U.
Som person är du serviceinriktad, positiv, kommunikativ, tydlig och noggrann. För att lyckas i rollen krävs att du har blick för helhet och sammanhang, är initiativrik, självgående och har alltid kundens belåtenhet i fokus. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska. Datorvana är en självklarhet.
Rätt person kommer att ha stora möjligheter att utvecklas och växa inom företaget.
Arbetet utgår från kontoret i Jönköping. Resor ingår i arbetet.
OBS! Ansökan endast via mejl!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Arbetsledare, anläggning

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Arbetsledare, anläggning.

RS Arbetsledare Ban Jönköping

Läs mer Mar 25
ARBETSUPPGIFTER
Hej!
Jag heter Henrik Strömberg och arbetar som platschef här på Infranord i Jönköping.

Infranord har tilldelats förnyat förtroende att bedriva underhållet i Jönköping, och vi behöver tack vare detta förstärka vårt team. Kanske är det just dig som vi letar efter?
Vi söker just nu en arbetsledare ban med placering i Jönköping. Är du bantekniker men känner att du vill ta nästa steg, eller har erfarenhet av att leda andra inom järnvägen? Tveka inte att söka!

I dina arbetsuppgifter som arbetsledare inom banteknik ingår planering, organisering och styrning av det dagliga arbetet. Du leder dina tekniker till att utföra arbetet på ett säkert & kvalitativt sätt. I uppdraget strävar du efter förbättring av lönsamheten och du har ekonomiskt ansvar för dina arbeten.

Som arbetsledare på Infranord är du en god förebild som engagerar och motiverar dina kollegor. Hos oss får du ta egna initiativ och bygga en kultur där dina medarbetare tar ett stort eget ansvar, mår bra och trivs på jobbet.

Jag välkomnar dina förbättringsförslag och värderar verkligen din förmåga att bedriva arbetet på ett säkert sätt. Baserat på dina ambitioner så erbjuds du goda möjligheter att utvecklas inom företaget.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas med uppdraget behöver du ha en utbildning med teknisk inriktning. Jag ser gärna att du har erfarenhet från entreprenadverksamhet och helst järnvägsbranschen.

Det är meriterande om du haft personalansvar tidigare men det viktigaste är att du gillar att skapa goda och respektfulla relationer.

Om du gillar att arbeta tillsammans som ett lag och leverera ett professionellt resultat då är det här jobbet för dig!

Resor i tjänsten kan förekomma, således är B-kort ett krav. Arbeten utanför ordinarie kontorstider förekommer.

ÖVRIGT
Jag hoppas du tar chansen och söker jobbet för här kommer du möta ett trevligt gäng med lång erfarenhet och gedigen kompetens som ser fram emot ytterligare en kollega.

Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och välkomnar därför alla med sin ansökan. Våra medarbetare förväntas vara goda förebilder och bidra till en hållbar arbetsmiljö där alla respekteras för den de är.

En del tjänster hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning kan därför komma att genomföras i enligt med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) före beslut om anställning.

Infranord lägger stor vikt vid en säker arbetsmiljö. Vi utför därför alltid alkohol- och drogtester vid nyanställning.
Vid urvalet lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Urvalsarbetet sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!

Mer information om oss finns på https://www.infranord.se/

Ansök nu

Drivande arbetsledare

Läs mer Feb 16
Är du en driven arbetsledare med erfarenhet av asfaltbranschen eller liknande område som har kunden i fokus? Vill du verka i en organisation där goda initiativ till utveckling och förbättringsarbete välkomnas? Då kanske det är just dig vi söker!
Arbetsrollen
Som arbetsledare kommer du att planera samt leda, fördela och organisera det dagliga arbetet. Din roll förutsätter att du är driven och har goda ledaregenskaper. Du arbetar tätt tillsammans med övriga funktioner inom koncernen och driver projekten framåt. Arbetet kräver att du jobbar nära produktionen och dina medarbetare.
Du har ett operativt ansvar och ska kvalitetssäkra att gjorda beställningar genomförs enligt kravspecifikationer. Du förväntas kunna överblicka flera saker samtidigt och vara bra på att organisera och prioritera ditt arbete.
Du har en bra kommunikationsförmåga och god social kompetens. Arbetet innebär även att aktivt arbeta med att marknadsföra våra tjänster och verka för goda relationer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda och planera det dagliga arbetet
Räkna på jobb samt lämna anbud
Kund- och leverantörskontakter
Skapa nya affärsmöjligheter
Delta i planerings- och produktionsmöten
Delta vid beläggningsarbeten
Viss projektdokumentation
Ekonomisk uppföljning



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är driven och har goda ledaregenskaper. Du är självgående och bidrar gärna med idéer och lösningar när andra ser problem. Som ledare är du engagerad och har en förmåga att ta vara på den yrkeserfarenhet som finns hos företagets medarbetare och kan motivera dem att nå gemensamma mål.
Du har tidigare erfarenhet av asfalt- och anläggningsarbete. Som person är du strukturerad med en hög ambition om att efterlämna ett arbete som du är stolt över. Du har förmåga att bygga och utveckla relationer med såväl kollegor som kunder och leverantörer.
Goda kunskaper inom beläggningsarbete
Erfarenhet av arbetsledning
Administrativ förmåga, datavana
B-körkort
Goda kunskaper i svenska


Meriterande erfarenheter/utbildningar:
Relevant utbildning
Arbete på väg, Heta arbete, ESA
Kunskap i GPS-/maskinstyrning
Erfarenhet av sälj



Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.
OM FÖRETAGET
Asfalt i Småland startades 2013 och är ett lokalt företag som utför arbeten inom en radie på tjugo mil med Jönköping som utgångsort. Vi jobbar med i princip allt inom beläggningsteknik. Från att laga det lilla hålet på en parkering till att lägga en stor industriplan. Asfalt i Småland är en del av JUHLAB-koncernen. Tillsammans med våra systerbolag har vi stora resurser att erbjuda helhetsentreprenader inom mark och anläggning.
VILLKOR
Ansökan: Rekrytering sker löpande
Ort: Jönköping
Omfattning/uppstart: Heltid enligt överenskommelse
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Välkommen med din ansökan redan idag!
Maila till jobb@asfaltsmaland.se
Vid frågor kontakta HR-ansvarig Hanna Brunius, 0708 - 29 70 15

Ansök nu

Affärsansvarig för Trafikanordningar

Läs mer Jan 29
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en affärsansvarig för Trafikanordningar (TA) med fokus på TA-affären. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar.

Ditt uppdrag som affärsansvarig för TA
Som affärsansvarig för TA ansvarar du för TA-affären, där du är en viktig person i vår tillväxtresa. Arbetet innefattar till stor del att propagera våra tjänster och material, därmed kommer du ha daglig kontakt med både interna och externa kunder. I övrigt tillkommer såväl daglig planering, utförande och uppföljning av våra kunders uppdrag inom trafikanordningar. Rollen innebär planering av våra resurser och kontinuerlig kontakt med både interna och externa parter eftersom du ansvarar för affären från start till mål. Arbetet förläggs främst på kontoret och du har en viktig ledande funktion för våra yrkesarbetare och underentreprenörer. Du säkerställer att leveransen innehåller rätt material och ankommer i rätt tid, genom tätt samarbete med kollegor och kund. Däremellan ingår även moment som kalkylarbete och övrig förekommande administration samt fakturering och uppföljning.

Du kommer vara placerad på vår etablering i Jönköping, men arbeta med hela TA-affären inom Jönköping med omnejd. Tjänsten är heltid och arbetstiden är förlagd vardagar 7-16. Eftersom en del av våra kunder arbetar obekväma arbetstider, innebär det att du emellanåt kan behöva vara tillgänglig per telefon på kvällar och ibland helger. På Svevia har vi individuell lönesättning.

Vem är du?
Vi söker dig som tidigare har arbetat med trafikanordningar på väg, transportledning alternativt har erfarenhet från entreprenadbranschen med motivation och intresse för att fördjupa dig inom TA. Då ingen dag är den andra lik, så krävs det att du klarar av att arbeta efter plötsliga händelser och förändringar i din planering.

Att självständigt lösa problem, ta initiativ och fatta beslut är något du trivs med och du värdesätter tydlig kommunikation samt goda relationer med såväl kollegor som kunder. TA teamet präglas av att ha nöjda kunder, därmed tror vi att du är affärsmässig samt säljande. Du drivs av att ständigt utföra arbetet med hög kvalitet och göra goda affärer.

Som person är du trygg, förtroendeingivande och uppskattar ett varierat arbete med mycket eget ansvar och hög servicenivå. Ditt arbete genomsyras av affärsmässighet och du strävar alltid efter att uppnå uppsatta mål och lönsamhet i dina projekt. B-körkort och datorvana är ett krav för tjänsten.

En del av något större
Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer.

Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar.

Varför Svevia?
Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd.

Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?

Ansökan och information

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev.

Skicka in din ansökan senast den 18 februari. Urval görs efter sista ansökningsdatum.

Har du ytterligare frågor om tjänsten? Då är du välkommen att kontakta platschef Thomas Landström på telefonnummer 036-31 21 09. Har du frågor om rekryteringsprocessen? Då kan du vända dig till HR-specialist Victoria Jersenius tfn 036-15 14 27. Fackliga företrädare nås via växeln, tfn 08-404 10 00.

Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Ansök nu

GVV söker Platschef till Skaraborgs- och Jönköpings län

Läs mer Nov 1
Gatu och Väg Väst (https://gvv.se/) är ett ledande företag inom betongunderhållsarbeten på broar, kraftverk, hamnanläggningar, parkeringsdäck samt andra konstruktioner. Företaget bedriver entreprenadverksamhet inom anläggningssektorn. I dagsläget har företaget kontor i Göteborg och Halmstad och är ca 80 medarbetare. GVV:s verksamhetsområde är Götaland med tyngdpunkt på sydvästra Sverige.

GVV söker Platschef
Arbetsbeskrivning

Vi söker därför dig som vill få möjlighet att utveckla din karriär tillsammans med en av de bästa entreprenörerna i branschen.

Som platschef på GVV ansvarar du för att leda, prioritera och genomföra projekt från början till slut tillsammans med övriga medarbetare, leverantörer och underentreprenörer. Du arbetar tätt ihop med övriga platsorganisationen och tillsammans skapar ni effektivitet och lönsamhet. Du är engagerad både i det dagliga arbetet och i den långsiktiga planeringen. Som platschef ansvarar du för projektens planering, genomförande, ekonomi, personal samt kvalitet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Då du kommer att vara verksam på ett större område är du lämpligen bosatt i Jönköping/Skövde med omnejd.

Kvalifikationer

- Relevant eftergymnasial utbildning inom området eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Betong klass 1
- Erfarenhet av arbetsledning inom anläggning
- Goda datakunskaper och van vid administrativa uppgifter
- Goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift
- B-körkort
- Entreprenadjuridik motsvarande fortsättningskurs


Meriterande:

- Tidigare arbete som platschef
- Tidigare arbetat inom bro- och/eller vägunderhåll


Personliga kvalifikationer

För att lyckas i den här rollen skall du ha jobbat inom anläggningsbranschen tidigare. Du tar egna initiativ, ser vad som behöver göras och har en förmåga att motivera dina medarbetare. Som ledare är du en god förebild, tar ansvar för att gruppens arbete drivs framåt och att företagets mål uppnås. Du är tydlig och har förmågan att lyssna in och vara mottaglig för dina medarbetare och kunder. Du tycker att det ekonomiska och affärsmässiga ansvaret är lika viktigt som de administrativa momenten. Du är skicklig på att skapa goda relationer, både inom och utanför organisationen.

Varför GVV

Hos oss får man utveckla och utvecklas, vi är personliga i relationer och pålitliga. GVV bygger på tydliga värderingar och på en sund kultur där vi kollegor har roligt, trivs med varandra och känner intresse för våra arbetsuppgifter. Vi arbetar för att alla ska känna meningsfullhet i sina arbetsuppgifter, bli sedda och se sin del i ett större sammanhang.

Du blir en viktig del i ett härligt gäng som tillsammans utbyter erfarenheter och stöttar varandra i arbetet med att driva projekten.

Vi kan erbjuda dig:

- Goda anställningsvillkor och en härlig arbetsmiljö
- En arbetsplats där du som individ värdesätts
- Kurser och internutbildningar för att fortsätta utvecklas
- Korta beslutsvägar och stora möjligheter att påverka


Kontaktperson

Lena Brantberg, Rekryterare, BraPersonal Sverige AB, lena.brantberg@brapersonal.nu, 0703-50 89 09.

Ansökan

Eftersom vi tillämpar löpande urval och intervjuer sker löpande vill vi gärna ha din ansökan snarast.

I rekryteringen samarbetar GVV med BraPersonal Sverige AB. Anställning sker direkt på GVV.

Ansök nu

GVV söker Platschef till Skaraborgs- och Jönköpings län

Läs mer Okt 1
Gatu och Väg Väst (https://gvv.se/) är ett ledande företag inom betongunderhållsarbeten på broar, kraftverk, hamnanläggningar, parkeringsdäck samt andra konstruktioner. Företaget bedriver entreprenadverksamhet inom anläggningssektorn. I dagsläget har företaget kontor i Göteborg och Halmstad och är ca 80 medarbetare. GVV:s verksamhetsområde är Götaland med tyngdpunkt på sydvästra Sverige.

GVV söker Platschef
Arbetsbeskrivning

Vi söker därför dig som vill få möjlighet att utveckla din karriär tillsammans med en av de bästa entreprenörerna i branschen.

Som platschef på GVV ansvarar du för att leda, prioritera och genomföra projekt från början till slut tillsammans med övriga medarbetare, leverantörer och underentreprenörer. Du arbetar tätt ihop med övriga platsorganisationen och tillsammans skapar ni effektivitet och lönsamhet. Du är engagerad både i det dagliga arbetet och i den långsiktiga planeringen. Som platschef ansvarar du för projektens planering, genomförande, ekonomi, personal samt kvalitet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Då du kommer att vara verksam på ett större område är du lämpligen bosatt i Jönköping/Skövde med omnejd.

Kvalifikationer

- Relevant eftergymnasial utbildning inom området eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Betong klass 1
- Erfarenhet av arbetsledning inom anläggning
- Goda datakunskaper och van vid administrativa uppgifter
- Goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift
- B-körkort
- Entreprenadjuridik motsvarande fortsättningskurs


Meriterande:

- Tidigare arbete som platschef
- Tidigare arbetat inom bro- och/eller vägunderhåll


Personliga kvalifikationer

För att lyckas i den här rollen skall du ha jobbat inom anläggningsbranschen tidigare. Du tar egna initiativ, ser vad som behöver göras och har en förmåga att motivera dina medarbetare. Som ledare är du en god förebild, tar ansvar för att gruppens arbete drivs framåt och att företagets mål uppnås. Du är tydlig och har förmågan att lyssna in och vara mottaglig för dina medarbetare och kunder. Du tycker att det ekonomiska och affärsmässiga ansvaret är lika viktigt som de administrativa momenten. Du är skicklig på att skapa goda relationer, både inom och utanför organisationen.

Varför GVV

Hos oss får man utveckla och utvecklas, vi är personliga i relationer och pålitliga. GVV bygger på tydliga värderingar och på en sund kultur där vi kollegor har roligt, trivs med varandra och känner intresse för våra arbetsuppgifter. Vi arbetar för att alla ska känna meningsfullhet i sina arbetsuppgifter, bli sedda och se sin del i ett större sammanhang.

Du blir en viktig del i ett härligt gäng som tillsammans utbyter erfarenheter och stöttar varandra i arbetet med att driva projekten.

Vi kan erbjuda dig:

- Goda anställningsvillkor och en härlig arbetsmiljö
- En arbetsplats där du som individ värdesätts
- Kurser och internutbildningar för att fortsätta utvecklas
- Korta beslutsvägar och stora möjligheter att påverka


Kontaktperson

Lena Brantberg, Rekryterare, BraPersonal Sverige AB, lena.brantberg@brapersonal.nu, 0703-50 89 09.

Ansökan

Eftersom vi tillämpar löpande urval och intervjuer sker löpande vill vi gärna ha din ansökan snarast.

I rekryteringen samarbetar GVV med BraPersonal Sverige AB. Anställning sker direkt på GVV.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Solvik Fastigheter Service AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Solvik Fastigheter Service AB .

Positiv och välorganiserad snickare sökes

Träarbetare/Snickare
Läs mer Jan 26
Om oss:
Solvik Fastigheter Service AB utför ett antal olika uppgifter inom fastighetsbranschen. Vi producerar, renoverar och underhåller fastigheter. Vi arbetar med stora som små bygguppdrag med stor variation. Vi utför arbeten i Jönköping med omnejd. Inom företaget finns stor kompetens och lång erfarenhet från fastighetsbranschen. ???Verksamheten har en bra utveckling vilket gör att vi behöver nyanställa.
Vi har nu behov av fler hantverkare och söker därför byggnadssnickare för omgående anställning. Tjänsten avser heltid med sex månaders provanställning.
Vi söker dig som:
Är händig och har ett gediget intresse för att jobba praktiskt, samt har ett intresse för att lära sig
Trivs i en social och ansvarstagande roll med nära samarbete med kollegor
Har mycket goda kunskaper i svenska
Har någon form av utbildning inom träindustrin eller bygg alternativt har arbetslivserfarenhet av att arbeta som snickare sedan tidigare
är stresstålig och har lätt att anpassa sig efter snabbt skiftande förhållandena i byggarbetslivet

Vi vill att du har blick för helhet och sammanhang och har alltid kundens belåtenhet i fokus. Stor vikt lägger vi vid dina personliga egenskaper.
Körkort B är ett krav!
Rekrytering sker löpande under perioden, så välkommen med din ansökan redan idag.
Hör av er till jobb@solvikfastighet.se


OBS! Ansökan endast via mejl!

Ansök nu

Positiv och välorganiserad snickare sökes

Träarbetare/Snickare
Läs mer Maj 8
Om oss:
Solvik Fastigheter Service AB utför ett antal olika uppgifter inom fastighetsbranschen. Vi producerar, renoverar och underhåller fastigheter. Vi arbetar med stora som små bygguppdrag med stor variation. Vi utför arbeten i Jönköping med omnejd. Inom företaget finns stor kompetens och lång erfarenhet från fastighetsbranschen. ???Verksamheten har en bra utveckling vilket gör att vi behöver nyanställa.
Vi har nu behov av fler hantverkare och söker därför byggnadssnickare för omgående anställning. Tjänsten avser heltid med sex månaders provanställning.
Vi söker dig som:
Är händig och har ett gediget intresse för att jobba praktiskt, samt har ett intresse för att lära sig
Trivs i en social och ansvarstagande roll med nära samarbete med kollegor
Har mycket goda kunskaper i svenska
Har någon form av utbildning inom träindustrin eller bygg alternativt har arbetslivserfarenhet av att arbeta som snickare sedan tidigare
är stresstålig och har lätt att anpassa sig efter snabbt skiftande förhållandena i byggarbetslivet

Vi vill att du har blick för helhet och sammanhang och har alltid kundens belåtenhet i fokus. Stor vikt lägger vi vid dina personliga egenskaper.
Körkort B är ett krav!
Rekrytering sker löpande under perioden, så välkommen med din ansökan redan idag.
Hör av er till jobb@solvikfastighet.se


OBS! Ansökan endast via mejl!

Ansök nu

Positiv och välorganiserad snickare sökes

Träarbetare/Snickare
Läs mer Feb 15
Om oss:
Solvik Fastigheter Service AB utför ett antal olika uppgifter inom fastighetsbranschen. Vi producerar, renoverar och underhåller fastigheter. Vi arbetar med stora som små bygguppdrag med stor variation. Vi utför arbeten i Jönköping med omnejd. Inom företaget finns stor kompetens och lång erfarenhet från fastighetsbranschen. ???Verksamheten har en bra utveckling vilket gör att vi behöver nyanställa.
Vi har nu behov av fler hantverkare och söker därför byggnadssnickare för omgående anställning. Tjänsten avser heltid med sex månaders provanställning.
Vi söker dig som:
Är händig och har ett gediget intresse för att jobba praktiskt, samt har ett intresse för att lära sig
Trivs i en social och ansvarstagande roll med nära samarbete med kollegor
Har mycket goda kunskaper i svenska
Har någon form av utbildning inom träindustrin eller bygg alternativt har arbetslivserfarenhet av att arbeta som snickare sedan tidigare
är stresstålig och har lätt att anpassa sig efter snabbt skiftande förhållandena i byggarbetslivet

Vi vill att du har blick för helhet och sammanhang och har alltid kundens belåtenhet i fokus. Stor vikt lägger vi vid dina personliga egenskaper.
Körkort B är ett krav!
Rekrytering sker löpande under perioden, så välkommen med din ansökan redan idag.
Hör av er till mattias@solvikfastighet.se


OBS! Ansökan endast via mejl!

Ansök nu

Junior kalkylingenjör i byggbranschen

Byggnadskalkylator/Anbudsingenjör
Läs mer Jan 31
Om oss:
Solvik Fastigheter Service AB erbjuder idag bemanning och total entreprenad inriktad mot företag, och egna byggprojekt inom bostadssektorn. Vi driver olika projekt från Mälardalen till Malmö i olika omfattningar.
Kvalitet, ansvar och goda relationer till kunder såväl som till personal är viktiga komponenter i detta väletablerade företag.
Verksamheten har en bra utveckling, vilket medför att vi behöver utöka.
Om tjänsten:
I din roll på kalkylavdelningen ansvarar du bl.a. för att upprätta kalkyler och anbud mot beställare, alt. underentreprenörers förfrågor, handlägga frågor av kontraktskaraktär, ta hand om dokumentation i projekten enl. företagets rutiner.
Sammantaget har du ett ansvar för att bidra till effektivisering av kalkylarbetet samt projektstyrningen på våra kommande byggprojekt, tillsammans med vårt manskap driva projektet framåt med uppställda mål och säkerställa att ekonomi och tidsplan mot beställare håller. Du deltar i projekteringsmöten och är med från kalkylstadium till slutbesiktning.
Till din hjälp finns andra på kalkylavdelningen, projektledare, samt administrativa stöd för att du skall kunna koncentrera dig på dina arbetsuppgifter.
Tjänsten ställer höga krav på noggrannhet och punktlighet.
Om Dig:
Vi ser gärna att du har utbildning med bygginriktning eller/och flera års arbetserfarenhet från byggprojekt. Du har god praktisk förståelse för byggbranschen och goda kunskaper inom byggregler.
Som person är du serviceinriktad, positiv, kommunikativ, tydlig och noggrann. Du blundar inte för problem utan ser möjligheter ihop med beställare. För att lyckas i rollen krävs att du är initiativrik, självgående och har blick för helhet och sammanhang. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska. Datorvana är en självklarhet.
Rätt person kommer att ha stora möjligheter att utvecklas och växa inom företaget.
Arbetet utgår från kontoret i Jönköping. Resor ingår i arbetet.

Har du frågor eller funderingar kopplat till tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Marcus Fherm på marcus@solvikfastighet.se Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas.

Ansök nu

Marknadsföring-och inköpsansvarig

Inköpare
Läs mer Jan 27
Om oss:
Solvik Fastigheter Service AB erbjuder idag bemanning och total entreprenad inriktad mot företag, och egna byggprojekt inom bostadssektorn. Vi driver olika projekt från Mälardalen till Malmö i olika omfattningar.
Kvalitet, ansvar och goda relationer till kunder såväl som till personal är viktiga komponenter i detta väletablerade företag.
Verksamheten har en bra utveckling, vilket gör att vi behöver nyanställa.
Om tjänsten:
I din roll som Inköpare skapar du och värnar om goda kontakter och relationer till företagets leverantörer. Du håller dig uppdaterad inom branschens nyheter, granskar utbud på marknaden, söker nya fördelaktiga lösningar. Du jobbar nära dina kollegor i kalkyl-och projektavdelning och är involverad för att säkerställa att inköpen sker i god tid enligt behov. Du håller ett öga på marknadens utbud och efterfrågan och är redo att lösa de utmaningar som kan uppstå under dagen. Tjänsten ställer höga krav på noggrannhet och punktlighet. I ditt dagliga arbete ingår:
Utvärdering av efterfrågade offerter
Beställning och inköp av material till både pågående och kommande byggprojekt i samråd med ansvarig projektledare
Administration av inköp
Bevakning av leveranser
Hantering av leveransfakturor och reklamationer
Ansvara för att hålla budget och ständigt jobba med optimering av genomförda insatser

I din roll som Marknadsförare använder du befintliga samt skapar nya kanaler som på ett effektivt sätt når ut med företagets erbjudanden till våra kunder och samarbetspartners. Tjänsten ställer höga krav på kreativitet. I ditt arbete ingår:
Ta fram marknadsföringsmaterial, utforma och driva annonseringar
Skapa nya kanaler samt utveckla varumärkes-och marknadsföringsaktiviteter

Om Dig:
Vi ser gärna att du har en relevant utbildning inom inköp/marknadsföring eller/och flera års arbetserfarenhet i branschen. Det är meriterande men inget krav om du har erfarenhet och kunskaper inom byggbranschen.
Du är affärsorienterad och har en god förhandlingsförmåga. Du gillar att lära dig mer om olika produkter/marknader. Du är van vid att jobba med olika projekt samtidigt och har förmåga att prioritera.
Vi arbetar i en föränderlig miljö vilket bidrar till en stor variation i arbetsuppgifterna. Därför är det viktigt att du kan agera snabbt och jobba i högt tempo när det behovs.
Som person är du självgående, strukturerad och noggrann. Vidare är du lyhörd, nyfiken och prestigelös.
Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska. Har du också andra språkkunskaper är det meriterande. Datorvana är en självklarhet.
Stor vikt lägger vi vid dina personliga egenskaper. Rätt person kommer att ha stora möjligheter att utvecklas och växa inom företaget.
Resor ingår i arbetet så B körkort är ett krav.
OBS! Ansökan endast via mejl!

Ansök nu

Positiv och välorganiserad snickare sökes

Träarbetare/Snickare
Läs mer Jan 17
Om oss:
Solvik Fastigheter Service AB utför ett antal olika uppgifter inom fastighetsbranschen. Vi producerar, renoverar och underhåller fastigheter. Vi arbetar med stora som små bygguppdrag med stor variation. Vi utför arbeten i Jönköping med omnejd. Inom företaget finns stor kompetens och lång erfarenhet från fastighetsbranschen. ???Verksamheten har en bra utveckling vilket gör att vi behöver nyanställa.
Vi har nu behov av fler hantverkare och söker därför byggnadssnickare för omgående anställning. Tjänsten avser heltid med sex månaders provanställning.
Vi söker dig som:
Är händig och har ett gediget intresse för att jobba praktiskt, samt har ett intresse för att lära sig
Trivs i en social och ansvarstagande roll med nära samarbete med kollegor
Har mycket goda kunskaper i svenska
Har någon form av utbildning inom träindustrin eller bygg alternativt har arbetslivserfarenhet av att arbeta som snickare sedan tidigare
är stresstålig och har lätt att anpassa sig efter snabbt skiftande förhållandena i byggarbetslivet

Vi vill att du har blick för helhet och sammanhang och har alltid kundens belåtenhet i fokus. Stor vikt lägger vi vid dina personliga egenskaper.
Körkort B är ett krav!
Rekrytering sker löpande under perioden, så välkommen med din ansökan redan idag.
Hör av er till mattias@solvikfastighet.se


OBS! Ansökan endast via mejl!

Ansök nu