Jönköping: Teknikstöd - 1:a linje support

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknikstöd - 1:a linje support i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-08 // Varaktighet: Heltid

Ammi Group är ett teknikbolag med specialistkonsulter som huvudsaklig verksamhet där vi hjälper våra kunder inom privat och offentlig sektor med insatser inom projektledning, utveckling och förvaltning sedan 2017. Vi växer snabbt! Vi är idag ett härligt gäng seniora konsulter inom projektledning, utveckling och förvaltning och tar oss an både uppdrag ute på plats hos kund eller utveckling- och förvaltningsuppdrag som projektform ’in-house’.
Uppdragsbeskrivning:
Uppdraget avser arbete i 1:a linje vilket sker på plats hos Kunden. Uppdraget utförs i samarbete med den gruppering som arbetar i IT-supporten.
Arbetet utförs via telefon och fjärrstyrning. Arbetet innebär att svara i telefon och avhjälpa fel eller ge användarstöd till kommunens anställda. 1:a linjearbete innefattar områden som till exempel:
Hårdvara
Mjukvara
AD-konto
Nätverk



Ärenden skapas och hanteras i ärendehanteringssystemet Easit GO.
Ska-krav
ha en utbildning med inriktning mot IT
ha minst 1 månads arbetserfarenhet med inriktning mot IT (Erfarenhet i antal månader innebär antal arbetade månader inom rollen, d.v.s. inte nödvändigtvis i antal månader som konsult i aktuell roll)
ha kännedom inom Windows 10
ha kännedom inom Microsoft 365
ha kännedom inom Active Directory
ha kännedom inom nätverk
ha förmåga att bemöta kunder på ett professionellt sätt, det innebär bland annat att konsulten ska:
kunna bemöta kvinnor och män på ett likvärdigt sätt oavsett bakgrund eller ålder
kunna anpassa sig till kundens kunskapsnivå
besitta social förmåga
obehindrat kunna kommunicera muntligt och skriftligt på svenska med lägst D nivå enligt SFI


Bör-krav
Kunskap – nyss genomförd utbildning inom aktuellt område
Erfarenhet – kortare arbetserfarenhet, ej vana som konsult
Ledning – kräver arbetsledning
Självständighet – kan självständigt utföra enklare uppgifter


Startdatum: : 2022-06-27
Slutdatum: 2022-12-31

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

IT-Supporttekniker

Läs mer Apr 5
Vi söker en engagerad och självgående Supporttekniker med On Site-ansvar för att stärka vår kunds team i Jönköping.
I rollen som Supporttekniker hanterar du inkommande IT-ärenden från kollegorna inom organisationen, vilket inkluderar planerad telefonsupport, deltagande i projekt, on- och offboarding, lokal verksamhetskännedom samt support.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Hantering och lösning av inkommande IT-ärenden.
Daglig kontakt med medarbetare både lokalt och distribuerat.
Planerad telefonsupport enligt schema.
Leveranser och projektarbeten.
Hantering av On-site ärenden som kan innebära resor.

Arbete utanför ordinarie arbetstider, och visst helgarbete, kan förekomma. I tjänsten ingår även resor till andra orter och viss skiftgång utanför ordinarie arbetstid kl. 8-17.
Vem är du?
För att trivas brinner du för IT och kontakt med människor. På företaget värderar de social förmåga, snabbhet i dynamiska situationer, samt en fallenhet att skapa relationer med användare och kollegor. Erfarenhet inom Windows 11, MacOS, AD-administration, dokumentation och hårdvaruhantering är viktiga i denna roll.
Kvalifikationer: Erfarenhet av IT-support.
Kunnig inom Windows 11 och MacOS.
Erfarenhet av Google Workspace.
Erfarenhet av AD-administration.
Kan sköta dokumentation av arbetsuppgifter.
Har god kommunikativ förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Har körkort.
Meriterande: Erfarenhet av Windows och Linux serverhantering.
Kunskap om nätverkshantering inklusive switchar och patchhantering, wifi och LAN.
Distribuerad support.
Vi erbjuder
När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige!Du har en dedikerad konsultchef som stötta dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver.Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!

Ansök nu

IT-tekniker - Jönköping

Läs mer Apr 3
Vi söker just nu en IT-tekniker till vår kund Jönköpings Energi.

Vi söker en driven och engagerad supporttekniker som vill bli en del av vårt team på Jönköping energi. Som supporttekniker kommer du att spela en viktig roll i att tillhandahålla teknisk support och lösa problem för våra användare. Vi letar efter någon som brinner för teknik, är självgående och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Som person är du flexibel och har en vilja att lära sig nya tekniker och verktyg.

Krav:
Erfarenhet av att tillhandahålla teknisk support via telefon, e-post och andra kommunikationskanaler.
Kunskaper kring Windows 11 och Microsoft Office 365.
Erfarenhet av att identifiera och lösa tekniska problem för användare på ett effektivt och professionellt sätt.
Erfarenhet av att dokumentera och spåra kundförfrågningar och ärenden i vårt ärendehanteringssystem.
Förmåga att samarbeta med andra avdelningar för att lösa tekniska frågor och förbättra kundupplevelsen.
Erfarenhet av teknisk support eller kundservice.
Goda kunskaper inom IT och förmåga att felsöka och lösa tekniska problem.
Erfarenhet kring användarsupport.
Utmärkta kommunikationsförmåga på svenska, både skriftligt och muntligt.
Förmåga att arbeta under press och hantera flera ärenden samtidigt.
Kunskap om grundläggande säkerhetsprinciper och förmåga att identifiera och hantera säkerhetsrelaterade frågor såsom virus, malware, phishing och andra hot.
Tillgänglig för att arbeta på plats hos kund på 100%
Grundläggande kunskaper i Active Directory.
Grundläggande kunskaper inom Print och konferensutrustning. Hårdvaru- och mjukvarufelsökning.
Förståelse för hur nätverk fungerar och hur man felsöker nätverksrelaterade problem.

Ansök nu

Supporttekniker med rutin

Läs mer Dec 18
Slår ditt hjärta lite extra för att hjälpa kunder? Det gillar vi! Vi söker nu fler supportekniker till vårt konsultteam - är det du? Nu har du chansen att hänga med på vår tillväxtresa!

Varför Qsys?
Vi på Qsys är ett härligt gäng som har nära till skratt och högt i tak med en företagskultur som präglas av sunda värderingar, humor, framåtanda och kamratskap.

Våra medarbetare är vår framgång, därför är det är otroligt viktigt för oss att vi har ett ständigt fokus på att utvecklas för att bli en ännu bättre arbetsgivare och säkerställa att du får möjlighet att bidra till din fortsatta karriärsresa. Vi har en tydlig onboarding, regelbundna 1-1 möten och vi uppmuntrar till våra medarbetares personliga utveckling.

Att jobba är viktigt, men det är inte allt. Vi förespråkar en god balans mellan privatliv och arbetsliv som ska kännas både hållbar, kul och utvecklande.

Vad erbjuder vi?

- En fartfylld vardag i moderna lokaler med utsikt över Munksjön och närhet till gym och restauranger

- Hela Sverige som arbetsplats

- Generöst friskvårdsbidrag

- Förskottssemester

- Tjänstepension och möjlighet till privat sjukvårdsförsäkring

- Teamaktiviteter, After Works och årliga kick-off resor

- En arbetsplats som ser till att du inte ”tröttnar” med varierande och utvecklande arbetsuppgifter som du är med och bidrar till

- En viktig roll som gör dig till en nyckelspelare i vår tillväxtresa

Vad gör vi?
Vi levererar IT som tjänst och agerar stöd åt våra kunder, detta innefattar support kring allt från PC och servrar till annan teknisk utrustning som handdatorer, truckdatorer och scanners. Vi projekterar, planerar och utför leverans av IT-system, IT-drift samt nätverkslösningar åt våra kunder i både private cloud och Microsofts molnlösningar. Vad gäller nätverkskommunikation har vi specialiserat oss på industriella miljöer med särskilt fokus på komplexa WiFi-lösningar för lager och produktionsenheter.

Vi utvecklar även vårt egna lagerhanteringssystem Qpick som huvudsakligen används som systemstöd i våra kunders lager. Qpick levereras av våra logistikkonsulter till lagerverksamheter över hela Norden och utvecklas av vårt team i Göteborg. När vi utvecklar vår produkt gör vi det alltid från lagerpersonalens perspektiv med användarvänlighet i fokus.

Hos oss är det alltid högt tempo och fokus på att ligga i teknisk framkant. Vi arbetar tillsammans med våra kunder, vårt mål är att leverera en effektivare vardag genom att förenkla och effektivisera dagliga arbetsmoment - fysiskt som systemmässigt.

Vem är du?

- Är glad och sprider positiv energi.

- Uppskattar att jobba rutinmässigt.

- Älskar att hjälpa andra människor och har ett logiskt angreppssätt när du gör det.

- Har för vana att planera och strukturera din arbetsdag.

- Är en naturlig lagspelare.

- Besitter goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska.

Vad blir dina arbetsuppgifter hos oss?

- Att utföra enklare felsökning av datorer, mjukvara och annan utrustning med ett strukturerat arbetssätt.

- Att koordinera och planera arbetet med supportärenden.

- Skapa trygghet och ta ägandeskap på inkommande ärenden, så våra kunder upplever att dom får den hjälp dom förväntar sig.

- Tillsammans med dina kollegor hantera inkommande ärenden och avhjälpa dessa enligt gällande rutiner.

- Säkerställa att ärenden och arbetet dokumenteras väl.

Vilken erfarenhet har du?

- Gärna ett par års arbetslivserfarenhet.

- Har kunskap och erfarenhet av IT-system och/eller tekniska IT-miljöer.

- Arbeta med människor.

Vi blev extra glada om du har:

- Några års erfarenhet av att arbeta på support-/helpdesk-avdelning.

- Har erfarenhet av teknisk dokumentation.

Villkor

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 08:00 - 17:00

Övriga krav

- B-körkort

Välkommen med din ansökan på svenska, men vänta inte, urval sker löpande.

Ansök nu

Customer Support Representative

Läs mer Apr 24
Onko intohimosi tarjota maailmanluokan asiakaspalvelua teknisen tuen tehtävissä? Mahtavaa! Niin meidänkin Wondrilla ja etsimmekin nyt sattumalta ihanaa sekä motivoitunutta asiakasneuvojaa joukkoomme.
Wondr on liiketoimintajärjestelmä, jonka tavoitteena on tarjota kuntoilualalle digitaalinen, edistynyt, moderni ja älykäs työkalu. Kehitämme järjestelmää jatkuvasti, jotta se pystyy vastaamaan kaikkiin kuntoilualan haasteisiin. Asiakkaamme toimivat sekä Ruotsissa, Norjassa että Tanskassa ja seuraavana on vuorossa Suomi, jossa pyrimme vakiinnuttamaan asemamme tulevina vuosina.
Tehtävässä tulet osaksi Wondrin tukitiimiämme, jonka vastuulla on asiakkailtamme päivittäin sähköpostitse sekä puhelimitse saapuviin haasteisiin ja kysymyksiin vastaaminen. Autat sekä opastat heitä järjestelmässä, teet vianmäärityksiä erilaisiin mahdollisiin ongelmiin ja rakennat sekä ylläpidät asiakassuhteitamme. Lisäksi vastaat yhdessä tiimisi kanssa seuraavista tehtävistä:
? Kuntokeskusten aloitusprosessien hallinta
? Sisäiset ja ulkoiset koulutukset
? Uusien/olemassa olevien ominaisuuksien testaus ja vianetsintä
? Itsenäinen työtehtävien priorisointi ja niiden suorittaminen
? Löydettyjen ongelmien ja huolenaiheiden eteenpäin raportointi lähimmälle esihenkilölle
Olemme nopeasti kasvava yritys, joka tarjoaa järjestelmän jota kehitetään jatkuvasti uusilla parannuksilla sekä ominaisuuksilla. Näin ollen onkin tärkeää, että olet nopea oppimaan uutta, viihdyt nopeatahtisessa työssä ja sinulla on hyvä ongelmanratkaisukyky. Teemme tiivistä yhteistyötä eri osastojen välillä ja siksi onkin tärkeää olet joustava ja nautit auttamisesta erilaisissa tilanteissa.
Tässä tehtävässä onnistuminen edellyttää teknistä osaamista, palveluhenkisyyttä sekä vahvaa pedagogista työotetta. Suomen kielen taito katsotaan suureksi eduksi tässä tehtävässä. Puhut ja kirjoitat sujuvasti sekä ruotsia että englantia, muiden pohjoismaisten kielten osaaminen katsotaan eduksi.
Tehtävä on kokoaikainen ja työpaikka sijaitsee ihanassa Jönköpingin toimistossamme. Työajat sijoittuvat päiväsaikaan.
Tarjoamme sinulle hauskan, vaihtelevan sekä haastavan työn mahtavien kollegoiden kanssa. Työyhteisössämme on hyvä yhteishenki, joten kiinnitämme suurta huomiota persoonallisiin ominaisuuksiin. Avoimuus, ulospäinsuuntautuneisuus ja huumorintajuinen asenne eivät ole koskaan pahitteeksi.
Tarjoamme mahdollisuuden tutustua ja kasvaa yhdessä omistautuneiden työtovereiden kanssa, jotka tulevat erilaisista taustoista, erilaisilla taidoilla sekä kokemuksilla varustettuna.
Lisätiedot tehtävästä:
Kokoaikainen työ, kuuden kuukauden koeaika. Ellei toisin sovita, koeaika muuttuu vakituiseksi työsuhteeksi.
? Normaali työaika on maanantaista perjantaihin klo 8.00 - 17.00.
? Työpaikan sijainti on Jönköping
Edut:
? Joustava työaika (tuki avoinna 8.30-16.00)
? Liikuntaetu 5000 SEK
? Pysäköintipaikka
? Työeläke

Ansök nu

Finsktalande supportmedarbetare sökes!

Läs mer Apr 9
Brinner du för att ge support i världsklass?
Super! Det gör vi på Wondr också, och det råkar vara så att vi i detta nu är på jakt efter en härlig och driven supportmedarbetare som vill bli en del av vårt team.
Wondr är ett affärssystem utvecklat med syftet att förse träningsbranschen med ett digitalt, avancerat, modernt och smart verktyg. Ett system som ständigt utvecklas för att kunna hantera alla de utmaningar träningsbranschen står inför. Våra kunder verkar i både Sverige, Norge och Danmark och näst på tur står Finland där vi satsar på att växa under kommande år.
I din roll hos oss blir du en del av Wondrs supportteam som ansvarar för att möta de utmaningar och frågeställningar som dagligen inkommer via mail och telefon från kunder. Du hjälper och guidar dem i systemet, felsöker olika typer av problem som kan uppstå samt bygger och vårdar kundrelationer. Vidare ansvarar du tillsammans med teamet för att:
Driva uppstartsprocesser
Utbilda internt och externt
Testa och felsöka nya/befintliga funktioner
Självständigt prioritera arbetsuppgifter samt utföra dem
Rapportera hittade problem och oro till närmsta chef

Vi är ett snabbt växande företag som erbjuder ett system som kontinuerligt är under utveckling med förbättringar och nya funktioner. Därför är det viktigt att du är lättlärd, trivs med högt tempo och är en problemlösare ut i fingerspetsarna. Vi jobbar tätt tillsammans mellan avdelningar och det är därför viktigt att du är flexibel och gillar att vara behjälplig i olika sammanhang.
För att lyckas i rollen behöver du vara teknisk, serviceinriktad och pedagogisk. Talar du dessutom finska är detta mycket meriterande för denna tjänst. Vi vill även att du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift och det är meriterande om du har kunskaper i fler nordiska språk.
Hos oss får du ett roligt, omväxlande och utmanande jobb tillsammans med grymma kollegor. Vi har en bra sammanhållning och lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Att vara öppen, utåtriktad och ha en gnutta humor skadar aldrig.
Vi erbjuder chansen att lära känna och växa tillsammans med dedikerade kollegor som alla har olika bakgrund, erfarenheter och kunskaper.
Övrig information om jobbet
Heltid med en provanställning om 6 månader. Om inget annat avtalas övergår provanställningen till en tillsvidareanställning.
Placering på vårt härliga kontor i Jönköping. Arbetstiderna är schemalagda under dagtid.
Ordinarie arbetstid är måndag till fredag 08:00-17:00.

Förmåner:
Flextid (Supporten öppen 08:30-16:00)
Friskvårdsbidrag 5000kr
Parkeringsplats
Tjänstepension

Låter tjänsten som något för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt till hr@brpsystems.com. Urval och intervjuer sker löpande.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från AMMI Technology AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från AMMI Technology AB .

Software Tester

Systemtestare
Läs mer Feb 15
Ammi Group är ett teknikbolag med specialistkonsulter som huvudsaklig verksamhet där vi hjälper våra kunder inom privat och offentlig sektor med insatser inom projektledning, utveckling och förvaltning sedan 2017. Vi växer snabbt! Vi är idag ett härligt gäng seniora konsulter inom projektledning, utveckling och förvaltning och tar oss an både uppdrag ute på plats hos kund eller utveckling- och förvaltningsuppdrag som projektform ’in-house’.
Uppdragsbeskrivning
For our client we are looking for a Software Tester.
In the role as system tester, you’ll be a part of a team focusing on verifying the behaviour and functions of or professional line of robotic mowers. You will be working as an active tester interacting directly with the products primarily at out-door test sites, including regression testing, acceptance testing, continuous verification of bug-fixes, find deviations against requirements, and document unwanted mower behaviour in the form of bugs or stories.
Structured planned test execution will be a big part of the role, but plans might change quickly and focus need to shift multiple times in a day to support the developers with test efforts.

Qualifications
Relevant education in either software development, testing, wireless communication, electrical engineering, or mechatronic engineering
Minimum 2 years work experience of testing in the area of embedded development.
Fluent in English, both reading and writing.
Driver’s license


Meritorious
Working experience in the field of testing (preferably testing of physical products with some software, or embedded systems)
Practical experience using Jira, Azure DevOps, or similar - ISTQB (or other relevant certification)
Experience in Test automation As a person you are structured, driven, analytical and have an eye for details.


With your previous experience from testing, you dare to think and test new things and have a curious mindset. Husqvarna strives to be a supportive group of testers that assists development departments, system engineers, and other test departments when needed. That means that you also need to have a service-oriented mindset and be communicative.

Ansök nu

Supporttekniker - mobilsupport

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 23
Ammi Group är ett teknikbolag med specialistkonsulter som huvudsaklig verksamhet där vi hjälper våra kunder inom privat och offentlig sektor med insatser inom projektledning, utveckling och förvaltning sedan 2017. Vi växer snabbt! Vi är idag ett härligt gäng seniora konsulter inom projektledning, utveckling och förvaltning och tar oss an både uppdrag ute på plats hos kund eller utveckling- och förvaltningsuppdrag som projektform ’in-house’.
Uppdragsbeskrivning
Vi söker en supporttekniker inom mobilsupport till vår kund Jönköpings kommun.

Uppdragsbeskrivning:
Jönköpings kommun söker en supporttekniker för att hantera åldersutbyte av surfplattor till politiker och hjälpa dem med konfigurering av dessa. Rutin finns för åldersutbyte.Hantera utlämning av surfplattor till nya politiker i nämnderna. Det innebär att lämna ut och hjälpa till med konfigurering av de nya surfplattorna. Vid utlämning sker också en genom-gång av hur det fungerar. Rutin för utlämning finns, detta kan ske endera enskilt eller i grupp. I uppdraget ingår det också att arbeta med övriga ärenden inom området, det innefattar felsökning och felavhjälpning av mobiler och surfplattor. Support på mobiler och surfplattor sker endera på plats på Åsenvägen eller via telefon och/eller e-post.

Verktyg som används:
Ärendehanteringssystem EasitGo
Mobile Device Management (MDM) Intune och WorkspaceOne


Ska krav:
• ha en utbildning med inriktning mot IT
• ha minst 1 års arbetserfarenhet med inriktning mot IT (Erfarenhet i antal månader innebär antal arbetade månader inom rollen, d.v.s. inte nödvändigtvis i antal månader som konsult i aktuell roll)
• ha kännedom om Mobile Device Management (MDM)
• ha kännedom inom Active Directory
• ha kännedom inom nätverk
• ha erfarenhet av felsökning inom IT-miljö
• ha förmåga att bemöta kunder på ett professionellt sätt, det innebär bland annat att konsulten ska:
o kunna bemöta kvinnor och män på ett likvärdigt sätt oavsett bakgrund eller ålder
o kunna anpassa sig till kundens kunskapsnivå
o besitta social förmåga
• Då stor del av arbetet innebär kommunikation med andra användare behöver konsulten tala och skriva svenska obehindrat, kunskaper motsvarande grundläggande svenska/svenska som andra språk är ett krav.
Meriterande krav:
• erfarenhet av support av mobiler och surfplattor, Samsung och Apple

Ansök nu

Software Tester

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Nov 23
Ammi Group är ett teknikbolag med specialistkonsulter som huvudsaklig verksamhet där vi hjälper våra kunder inom privat och offentlig sektor med insatser inom projektledning, utveckling och förvaltning sedan 2017. Vi växer snabbt! Vi är idag ett härligt gäng seniora konsulter inom projektledning, utveckling och förvaltning och tar oss an både uppdrag ute på plats hos kund eller utveckling- och förvaltningsuppdrag som projektform ’in-house’.
Uppdragsbeskrivning
In the role as system tester, you’ll be a part of a team focusing on verifying the behavior and functions of or professional line of robotic mowers. You will work with regression testing, acceptance testing, continuous verification of bug-fixes, find deviations against requirements, and document unwanted mower behavior in the form of bugs or stories. Structured planned test execution will be a big part of the role, but plans might change quickly and focus need to shift multiple times in a day to support our developers with test efforts.

Qualifications
Relevant education in either software development, testing, wireless communication, electrical engineering, or mechatronic engineering
Fluent in English, both reading and writing
Driver’s license Meritorious
Working experience in the field of testing (preferably testing of physical products with some software, or embedded systems)
Practical experience using Jira, Azure DevOps, or similar
Fluent in Swedish
ISTQB (or other relevant certification)
Experience in Test automation.
As a person you are structured, driven, analytical and have an eye for details.


With your previous experience from testing, you dare to think and test new things and have a curious mindset. We strive to be a supportive group of testers that assists development departments, system engineers, and other test departments when needed. That means that you also need to have a service-oriented mindset and be communicative. At Husqvarna, you also get to give input on how new functionality should work. Therefore, we think that it’s important that you can stand firm in presenting your findings, but are also open for input that might shed new insight or knowledge.
Location Your primary work location will be at the site in Huskvarna, The team has the ability to work from home up to 1-2 days/week, when the day to day business allows for it. Travel up to 3 weeks per year are to be expected.

Ansök nu

CAE Engineer

Civilingenjör, maskin
Läs mer Jun 20
Ammi är det lilla bolaget med den stora kompetensen. Vi finns för våra kunder när de behöver åstadkomma förändring eller ta ett rejält kliv framåt i utvecklingen inom sitt verksamhetsområde.
Vi på Ammi är både erfarna, kunniga och agila, alltid med kundens bästa för våra ögon. Ammi startade som ett produktbolag inom configuration management, men har vuxit och är idag verksamma inom såväl projektledning, utveckling och förvaltningsledning. Våra kunder är oftast myndigheter och tillverkande industri.
Uppdragsbeskrivning
Vi söker en CAE Engineer till Husqvarna.

Assignment Description, tasks and required skills
Till Beräknings/Simuleringsavdelningen inom R&D söker vår kund nu en CAE Engineer med inriktning strukturmekanik (Adams). Beräkningsavdelningen jobbar med samtliga av Husqvarnas produkter och i denna rollen får du möjlighet att jobba med olika typer av produkter. I rollen jobbar du även tätt ihop med labbet och har själv möjlighet att tillsammans med labbingenjörerna genomföra tester.

Profil:
Minst civilingenjörsexamen i maskinteknik med inriktning mot Strukturmekanik
Goda kunskaper i Adams.


Meriterande:
Tidigare arbetat i Linux-miljö.
ANSA/µETA
Nastran och LS-DYNA

Ansök nu

Senior utvecklare C# inom inbyggda system

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 15
Ammi Group är ett teknikbolag med specialistkonsulter som huvudsaklig verksamhet där vi hjälper våra kunder inom privat och offentlig sektor med insatser inom projektledning, utveckling och förvaltning sedan 2017. Vi växer snabbt! Vi är idag ett härligt gäng seniora konsulter inom projektledning, utveckling och förvaltning och tar oss an både uppdrag ute på plats hos kund eller utveckling- och förvaltningsuppdrag som projektform ’in-house’.
Beskrivning av uppdraget
För kunds räkning söker vi en senior utvecklare inom C# med erfarenhet av inbyggda system. För att trivas i detta uppdrag behöver konsulten vara en kommunikativ och lyhörd lagspelare som är van att samarbeta och jobba i team. Uppdraget innebär både att snickra kod och att vara delaktig i enhetstester och det är bra med erfarenhet av design och arkitektur.
Uppdraget är på 100% och minst 3 dagar i veckan utförs på plats i kundens lokaler i Jönköping. Arbetsspråket är engelska.
Kompetenskrav
• Erfarenhet av mjukvaruteknik för inbyggda system
• Erfarenhet av C#, .Net
• Utmärkt förståelse för olika mjukvarudesignmönster
• Förståelse för operativsystem (t.ex. Linux)
• Förståelse för elektroniska system och komponenter.
• Erfarenhet av inbäddad systemdesign med flertråds- och realtidsoperativsystem.


Skicka in ditt CV omgående då intervjuver sker löpande.

Ansök nu