Jönköping: Gjutare till Husqvarna Group

Hitta ansökningsinfo om jobbet Gjutare till Husqvarna Group i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2021-05-04 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med världsledande produkter och åta dig en utmaning i ett globalt företag? Då har Randstad uppdraget för dig.
Vi söker nu en gjutare till Husqvarna Group. 
Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Randstad, men arbeta ute hos Husqvarna Group.

Ansvarsområden
Du kommer tillsammans med dina kollegor sköta driften av gjuteriet under ert skift.  Dina arbetsuppgifter kommer tex vara gjutning, smältning, rensning, slipning,kvalitetskontroll med mera.  
Vi söker dig som har industrivana sedan tidigare men viktigaste är att du har ett driv och vilja att lära dig mer om processen. Du ska ha ett gediget säkerhetstänk samt kunna arbeta i grupp såväl som ensam. 

Arbetstider
Arbetet är förlagt på 2-skift men detta kan komma att förändras framöver vilket ställer krav på att du är flexibel gällande arbetstider. 

Kvalifikationer
Här behöver du:
 Arbetslivserfarenhet från industri alt relevant utbildning 
 Stort tekniskt intresse för maskiner och dess styrning
 Säkerhetstänk


Meriterande: 
Arbetslivserfarenhet från gjuteriarbete alt utbildning inom området
  Ha arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare
 Körkort och tillgång till bil
Erfarenhet av styrsystem/larmhantering/processövervakning
 Truckkort A1-A4




Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-06-03, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2018 uppgick till 41 miljarder kronor och koncernen har cirka 13 000 medarbetare i 40 länder.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Gjutare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Gjutare.

Gjutare sökes till kund i Jönköping!

Läs mer Maj 2
Tjänstebeskrivning
Som gjutare kommer du att arbeta med gjutning, rensning, smältning, slipning och kvalitetskontroller. Du kommer tillsammans med ditt skiftlag sköta driften på gjuteriet, där arbetstiden under upplärning ligger på 2-skift, sedan ska man kunna vara skiftbar på alla skift samt nattjobb. Som person är du nyfiken, stresstålig och har ett säkerhetstänk. Du ska vara villig att lära dig samt viljan att ständigt utvecklas i företagets processer.

I din roll som gjutare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Processövervakning
- Kvalitetskontroll
- Gjutning

Tjänsten som gjutare är ett konsultuppdrag med start omgående.

Kvalifikationer
Vi söker dig som tidigare har jobbat som gjutare alternativt jobbat i en tung industri eller har relevant utbildning. Eftersom att du kommer jobba i ett team är det viktigt att du har en hög samarbetsförmåga, samt att språket är flytande i tal och läsförståelse.
Vidare ser vi att du tänker på säkerheten och har ett tekniskt intresse.

Viktigt för tjänsten är:
- Säkerhethetstänk
- Erfarenhet av processövervakning och styrsystem
- Samarbetsförmåga

Om du har truckkort och travers är det meriterande men inget krav.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Ansök nu

Gjutare sökes till kund i Jönköping!

Läs mer Apr 25
Tjänstebeskrivning
Som gjutare kommer du att arbeta med gjutning, rensning, smältning, slipning och kvalitetskontroller. Du kommer tillsammans med ditt skiftlag sköta driften på gjuteriet, där arbetstiden under upplärning ligger på 2-skift, sedan ska man kunna vara skiftbar på alla skift samt nattjobb. Som person är du nyfiken, stresstålig och har ett säkerhetstänk. Du ska vara villig att lära dig samt viljan att ständigt utvecklas i företagets processer.

I din roll som gjutare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Processövervakning
- Kvalitetskontroll
- Gjutning

Tjänsten som gjutare är ett konsultuppdrag med start omgående.

Kvalifikationer
Vi söker dig som tidigare har jobbat som gjutare alternativt jobbat i en tung industri eller har relevant utbildning. Eftersom att du kommer jobba i ett team är det viktigt att du har en hög samarbetsförmåga, samt att språket är flytande i tal och läsförståelse.
Vidare ser vi att du tänker på säkerheten och har ett tekniskt intresse.

Viktigt för tjänsten är:
- Säkerhethetstänk
- Erfarenhet av processövervakning och styrsystem
- Samarbetsförmåga

Om du har truckkort och travers är det meriterande men inget krav.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Ansök nu

Gjutare sökes till kund i Jönköping!

Läs mer Apr 18
Tjänstebeskrivning
Som gjutare kommer du att arbeta med gjutning, rensning, smältning, slipning och kvalitetskontroller. Du kommer tillsammans med ditt skiftlag sköta driften på gjuteriet, där arbetstiden under upplärning ligger på 2-skift, sedan ska man kunna vara skiftbar på alla skift samt nattjobb. Som person är du nyfiken, stresstålig och har ett säkerhetstänk. Du ska vara villig att lära dig samt viljan att ständigt utvecklas i företagets processer.

I din roll som gjutare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Processövervakning
- Kvalitetskontroll
- Gjutning

Tjänsten som gjutare är ett konsultuppdrag med start omgående.

Kvalifikationer
Vi söker dig som tidigare har jobbat som gjutare alternativt jobbat i en tung industri eller har relevant utbildning. Eftersom att du kommer jobba i ett team är det viktigt att du har en hög samarbetsförmåga, samt att språket är flytande i tal och läsförståelse.
Vidare ser vi att du tänker på säkerheten och har ett tekniskt intresse.

Viktigt för tjänsten är:
- Säkerhethetstänk
- Erfarenhet av processövervakning och styrsystem
- Samarbetsförmåga

Om du har truckkort och travers är det meriterande men inget krav.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Ansök nu

Gjutare sökes till kund i Jönköping!

Läs mer Apr 12
Tjänstebeskrivning
Som gjutare kommer du att arbeta med gjutning, rensning, smältning, slipning och kvalitetskontroller. Du kommer tillsammans med ditt skiftlag sköta driften på gjuteriet, där arbetstiden under upplärning ligger på 2-skift, sedan ska man kunna vara skiftbar på alla skift samt nattjobb. Som person är du nyfiken, stresstålig och har ett säkerhetstänk. Du ska vara villig att lära dig samt viljan att ständigt utvecklas i företagets processer.

I din roll som gjutare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Processövervakning
- Kvalitetskontroll
- Gjutning

Tjänsten som gjutare är ett konsultuppdrag med start omgående.

Kvalifikationer
Vi söker dig som tidigare har jobbat som gjutare alternativt jobbat i en tung industri eller har relevant utbildning. Eftersom att du kommer jobba i ett team är det viktigt att du har en hög samarbetsförmåga, samt att språket är flytande i tal och läsförståelse.
Vidare ser vi att du tänker på säkerheten och har ett tekniskt intresse.

Viktigt för tjänsten är:
- Säkerhethetstänk
- Erfarenhet av processövervakning och styrsystem
- Samarbetsförmåga

Om du har truckkort och travers är det meriterande men inget krav.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Ansök nu

Gjutare sökes till kund i Jönköping!

Läs mer Apr 5
Tjänstebeskrivning
Som gjutare kommer du att arbeta med gjutning, rensning, smältning, slipning och kvalitetskontroller. Du kommer tillsammans med ditt skiftlag sköta driften på gjuteriet, där arbetstiden under upplärning ligger på 2-skift, sedan ska man kunna vara skiftbar på alla skift samt nattjobb. Som person är du nyfiken, stresstålig och har ett säkerhetstänk. Du ska vara villig att lära dig samt viljan att ständigt utvecklas i företagets processer.

I din roll som gjutare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Processövervakning
- Kvalitetskontroll
- Gjutning

Tjänsten som gjutare är ett konsultuppdrag med start omgående.

Kvalifikationer
Vi söker dig som tidigare har jobbat som gjutare alternativt jobbat i en tung industri eller har relevant utbildning. Eftersom att du kommer jobba i ett team är det viktigt att du har en hög samarbetsförmåga, samt att språket är flytande i tal och läsförståelse.
Vidare ser vi att du tänker på säkerheten och har ett tekniskt intresse.

Viktigt för tjänsten är:
- Säkerhethetstänk
- Erfarenhet av processövervakning och styrsystem
- Samarbetsförmåga

Om du har truckkort och travers är det meriterande men inget krav.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Randstad AB .

Mechanical Designer

Civilingenjör, maskin
Läs mer Mar 25
Job description
Randstad Engineering are currently seeking a Mechanical Designer with experience of working with plastic materials for a challenging and exciting consultant assignment. As a Mechanical Designer on this assignment, you will play a vital role in the design and development of mowers and engines at our customer's site.


Randstad Engineering is specialized in competences within engineering. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Engineering, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities. 





Responsibilities
Collaborate with cross-functional teams to contribute to the design of mower and electric motor components, focusing on plastic injection parts.
Engage with testing teams for both system and mechanical testing, demonstrating a keen interest in testing outcomes.
Ensure designs are easy to disassemble and reassemble, minimizing the risk of incorrect assembly.
Conduct stress and plastic simulations to optimize product durability and performance.
Work closely with manufacturing sites to align design processes with production capabilities.
Participate in weekly mechanical check-ins and pulse meetings to stay informed about project developments.
Manage individual work packages in Jira, contributing to the overall goals of the team.
Collaborate with the prototype workshop to expedite the verification of solutions at the component level.
Promote close collaboration with other departments.




Qualifications
Bachelor's or higher degree in Mechanical Engineering or a related field.
Proven experience in mechanical design, preferably in the development of mowers or similar products.
Proficiency in 3D modeling and simulation tools for stress and plastic analysis.
Strong understanding of materials, with experience in plastics such as ASA and PP.
Excellent communication and collaboration skills, with the ability to work effectively in a team-oriented environment.
Curiosity and a proactive approach to problem-solving.
Familiarity with the full product development life-cycle, from concept to manufacturing.
Previous experience with Jira or similar project management tools is a plus.




About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Maj 7
Arbetsbeskrivning
Är du redo att ta dig an en planerande roll, vara proaktiv och självgående, samtidigt som du trivs med att samarbeta och bygga relationer på alla nivåer? Då kan du vara den produktionsplanerare Sibelco letar efter!
Vår kund Sibelco är ett dynamiskt företag som söker en engagerad produktionsplanerare för att förstärka sitt team med. Sibelco värdesätter kompetens, innovation och hållbarhet. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team!
Som produktionsplanerare kommer du att spela en central roll i att optimera Sibelcos produktivitet och säkerställa smidiga produktionsflöden. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att planera och följa upp produktionsplaner, hantera produktionskostnader och resurser, samt hantera förändringar i kundkrav och ha övergripande koll på vad som finns i produktionen för tillfället. Du kommer också att ha en nära dialog med säljteamet, kundservice och produktionspersonal för att säkerställa en effektiv och koordinerad planering.
Vi tror att du är en person som kan tänka utanför boxen och ta initiativ för att optimera vår produktivitet och säkerställa smidiga produktionsflöden. Du kommer att vara den som tar ansvar när det krävs och samtidigt ha friheten att ta egna beslut och agera självständigt. Vi letar efter någon med ett analytiskt sinne och förmågan att hantera komplexa problem. Att vara lugn och stresstålig är viktiga egenskaper eftersom tempot stundtals kan vara högt. 
Arbetstiderna är förlagda under dagtid med start omgående.
Detta är en visstidsanställning på 6 månader med möjligheter till förlängning, start enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sara Bakkioui på sara.bakkioui@randstad.se (vi tar ej emot ansökan via mail)
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansvarsområden
Planera och följa upp produktionen på kort och lång sikt.
Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa en effektiv och koordinerad produktionsprocess


Kvalifikationer
Gymnasial utbildning med relevant industri kunskap
Goda kunskaper i Excel
Kunskap i SAP är meriterande


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Supporttekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 10
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu två supporttekniker till vår kunds utvecklings- och digitalisering avdelning som kommer arbeta med support och tillhandahålla service stöd . I rollen som servicetekniker kommer du jobba på kunds servicedesk. Du kommer arbeta med användarsupport och felsökning inom områden som bla. PC, mobiltelefon. Du kommer via telefon, e-post och chat mot avsändare avseende hård- och mjukvara, du kommer även att administrera IT-miljöer såsom behörigheter och användarkonton samt instruera användare i hur de ska arbeta med olika program. 
Arbetstiden är vardagar dagtid med möjlighet till flex, tjänsten är belägen i Jönköping med en viss möjlighet till distansarbete.
För att trivas och lyckas i rollen bör du ha en strukturerad arbetsmetod med fokus på ordning och reda. Du ska vara ansvarsfull då du som supporttekniker tar ansvar för att de uppgifter du tar till dig utförs. God kommunikation och förmåga att samarbeta är viktigt, liksom att vara lösningsorienterad och bidra till en ständig förbättring av verksamheten med kunden i fokus. 
Kraven för tjänsten inkluderar högskoleutbildning inom IT eller likvärdig utbildning, samt minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete alt gymnasieutbildning inom IT eller likvärdig utbildning med 2 års arbetslivserfarenhet av liknande arbete
Meriterande för tjänsten är kunskaper i ärendehanterinssystemet Marval och enligt ITIL
Ansökan
Tjänsten är en visstidsanställning på 5 månader. Start enligt överenskommelse under maj månad där du blir anställd av Randstad. Varmt välkommen med din ansökan på www.randstad.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sara Bakkioui på sara.bakkioui@randstad.se (ansökan tas ej emot på mail)



Ansvarsområden
Se till att all IT-utrustningen fungerar
Servicestöd via t.ex telefon, e-post och chat
Administrera IT-miljöer
Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program


Kvalifikationer
Gymnasieutbildning inom IT eller likvärdig utbildning med 2 års arbetslivserfarenhet av liknande arbete
Högskoleutbildning inom IT eller likvärdig utbildning, samt minst 1 års arbetslivserfarenhet
Ansvarstagande
Stresstålig
God kommunikation 
Lösningsorienterad
Erfarenhet från Marval
ITIL-kompetens


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

HSEQ

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Maj 6
Arbetsbeskrivning
Är du noggrann och har ett öga för detaljer? Vill du arbeta inom säkerhet och kvalitet i en internationell miljö? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi letar efter en Health & Safety Environment and Quality Coordinator till vår kund i Nässjö.
I rollen som HSEQ kommer du att stödja teamet genom att assistera i planering, samordning och genomförande av olika säkerhets- och kvalitets initiativ i linje med kundens globala mål och lagkrav. Du kommer att delta i observationer på arbetsplatsen, göra riskbedömningar, vara med och utbilda och motivera personal för att säkerställa hög kvalitet. 
För att trivas och lyckas i rollen bör du ha en stark känsla för säkerhet och vara bra på att analysera och kommunicera. Tidigare erfarenhet inom arbetsmiljö eller liknande är en fördel, men det är också möjligt att detta kan vara din första officiella roll inom området. Det är viktigt att du är intresserad av att arbeta inom industriell verksamhet. Vi tror att du har en känsla för detaljer och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du kommer att arbeta nära HSEQ-chefen och platschefen för att hjälpa till med att skapa och slutföra säkerhets- och kvalitetsplaner samt rapportera eventuella risker. Om du har kunskaper inom LEAN, kontinuerlig förbättring och 5S är det meriterande, men inget krav. Som person är du noggrann, kommunikativ och har en drivkraft att lära dig och utvecklas. Du är proaktiv i ditt arbetssätt, har en förmåga att arbeta självständigt och kan fatta beslut även när informationen är komplex. Eftersom vår kund är ett globalt företag förväntas du kunna kommunicera flytande på både svenska och engelska.
Detta är en hyrrekrytering med goda chanser till övertag av kunden. Arbetstiden är förlagd vardagar kl. 07-16.
Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med start enligt överenskommelse där du blir anställd av Randstad men arbetar hos kund. Varmt välkommen med din ansökan på www.randstad.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sara Bakkioui på sara.bakkioui@randstad.se (vi tar ej emot ansökningar via mail)
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansvarsområden
Säkerställa säkerheten för medarbetare, leverantörer och kunder.
Följa upp lagkrav, rapportera och skapa handlingsplaner.
Riskbedömningar och processutveckling.
Dokumentation och uppföljning.
Arbetsmiljö.


Kvalifikationer
Intresse för hälsa, säkerhet och arbetsmiljö.
Arbetserfarenhet från industri/produktion.
Talar svenska och engelska flytande.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Sales Assistant Customer Service

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 7
Arbetsbeskrivning
Är du en lösningsorienterad, nyfiken och kommunikativ person som tycker om att vara en del av hela leveranskedjan? Då kan du vara den vi söker till rollen som sales assistant inom Customer Service hos Isaberg Rapid!
Isaberg Rapid är en av de ledande tillverkarna av kontors- och industriella förbrukningsvaror med en imponerande historia som sträcker sig över åttio år. Vår passion för innovation och högkvalitativa produkter har gjort oss till ett företag som står för pålitlighet och effektivitet.
I rollen som sales assistant är dina huvuduppgifter att professionellt och effektivt hantera förfrågningar både från intern säljorganisation som externa kunder. Detta inkluderar support för orderhantering, bevakning av produkttillgång och leveranstider samt att säkerställa relevant kundinformation i SAP. Dagligt arbete innefattar koordinering av leveranskedjan mellan sälj och kund, produktion, demand planning och logistik. I den här rollen arbetar du specifikt mot den internationella marknaden som ställer krav på att kunna hantera dokumentation för export samt transportbokningar. Du kommer även analysera och sammanställa månadsrapportering med hjälp av försäljningsdata som levereras till försäljningschef.
Som person söker vi dig som är ansvarstagande, har ett öga för detaljer och är noggrann i ditt arbete. Med fördel trivs du att växla mellan olika ärenden med bibehållen detaljfokus såväl som att fortsatt möta kunder på bästa sätt. Stundtals kan tempot vara lite högre och därför underlättar det om du är kommunikativ, både internt och externt, och strukturerad i ditt arbetssätt. Du är bekväm med att arbeta i affärssystem och att kunna bidra till kontinuerliga förbättringar inom ditt arbetsområde.
Isaberg Rapid erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär. Rollen rapporterar till Customer Service Manager och du utgår ifrån vårt huvudkontor i Hestra med möjlighet till distansarbete. Vi kommer att publicera annonsen i flera orter: Hestra, Jönköping, Borås och Värnamo.
Om du är redo att ta dig an en spännande utmaning och bidra till Isaberg Rapids framgång, skicka in din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag: 2024-05-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt!
För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simona Möller via e-post: simona.moller@randstad.se

Ansvarsområden
Orderhantering med bevakning av produkttillgång och leveranstider inom ditt regionala ansvarsområde
Reklamationshantering
Rapportsammanställning försäljning inom ditt regionala fokusområde
 Nära samarbete och relationer med ditt team samt interna och externa kontaktytor
 Fakturering, kreditering och debitering samt leverantörsfakturor
Transportbokningar samt hantering av exportdokumentation


Kvalifikationer
Har en relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren anser vara likvärdig
Erfarenhet av kundservice och/eller innesälj
Vana av affärssystem, med fördel SAP
Flytande svenska och engelska i tal och skrift 


Om företaget

Isaberg Rapid AB
ISABERG RAPID AB är en världsledande fästspecialist med ett av marknadens starkaste erbjudande inom häftning, smältlim, blindnitning och varmluft. Med egen utveckling, tillverkning, distribution och marknadsföring skapar vi starka band hela vägen från idé till att produkten landar hos användaren. Genom återförsäljarnät över hela världen och egna säljkontor i Europa används våra produkter av hemmafixare och proffs världen över. Vårt huvudkontor är i Hestra sedan företaget grundades 1936.
Vi tillhör ACCO Brands Corporation, ett börsnoterat amerikanskt företag med världsledande varumärken inom ett brett utbud av kategorier. Vi marknadsför och utvecklar innovativa lösningar för att bättre organisera och förenkla modernt arbete. I portföljen ingår över 40 varumärken såsom Leitz®, Rexel®, Esselte®, Rapid®, Nobo®, GBC®, Derwent® och Kensington®.
Det är viktigt för oss att du trivs oavsett om du sitter på vårt huvudkontor eller om du arbetar hemifrån. Vår organisationskultur stavas gemenskap, delaktighet och glädje. Därför vill vi erbjuda dig en stimulerande roll där du har möjlighet att utvecklas - tillsammans med oss.

Ansök nu

Kundansvarig Säljare

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Feb 27
Arbetsbeskrivning
Är du en driven säljare med intresse för relationer och utveckling av affärer? Är du tekniskt lagd och är nyfiken på framtiden inom energibranschen? Då kan det vara dig vi söker till Jönköping Energi!
Som utesäljare ansvarar du för att utveckla och driva affärer inom området fjärrvärme. Säljarbetet innefattar både bearbetning av befintliga och nya kunder, att agera på nya förfrågningar samt merförsäljning på befintliga avtal. Vidare tar du fram affärsförslag, förhandlar och sätter priser. Uppföljning och affärsutveckling är en del av säljarbetet och att vara ajour med marknaden. Du tillhör ett team av 6 säljare och rapporterar till enhetschef.
Arbetstiden är förlagd på dagtid med flex och resor i tjänsten förekommer med poolbil.
Vi tror att du tidigare arbetat med försäljning på operationell nivå, gärna inom teknik eller komplex försäljning. Du kanske tidigare arbetat som säljare, account manager, kundansvarig, KAM eller liknande. Har du utbildning inom ekonomi, försäljning eller likvärdigt ses det som meriterande. Vidare tror vi att du är en god kommunikatör som har lätt för att skapa och bibehålla relationer. Du är van vid att hålla presentationer och komma med lösningar på problem. Jönköping Energi är verksamma inom energibranschen, det är därför starkt meriterande med en teknisk bakgrund. För rollen krävs att du är flytande i såväl svenska som engelska och att du innehar B körkort.
Detta är en visstidsanställning på 6 månader med start enligt överenskommelse. Det finns stora möjligheter till förlängning och övertag av vår kund.
Varmt välkommen med din ansökan på www.randstad.se, senast 2024-03-25. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Bakkioui på sara.bakkioui@randstad.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Randstad. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Utveckla och driva försäljningsarbetet inom fjärrvärme
Boka kundmöten
Skriva offerter och affärsförslag
Hålla i presentationer
Hantera inkommande förfrågningar
Agera som stöd för organisationen i säljfrågor
Uppföljning och affärsutveckling


Kvalifikationer
Tidigare arbetat med komplex försäljning
Goda datorkunskaper
B Körkort
Meriterande med eftergymnasial utbildning


Om företaget

Jönköping Energi AB
En god kraft för ett gott samhälle är Jönköping Energis vision. Vi vill bidra till att driva regionens utveckling. Det gör vi genom att erbjuda hållbara och innovativa tjänster, nu och i framtiden. Hos oss ska det vara enkelt att vara kund. Vi finns nära, och tillsammans med våra kunder bidrar vi till ett hållbart samhälle. Idag förser vi 57 000 kunder med ljus, kraft, värme, kyla och stadsnät. Vi omsätter 1,3 miljarder kronor per år och har 300 anställda. Jönköping Energi ägs av kommunen och vår vinst går tillbaka till dig, som bor i Jönköping, i form av investeringar i koncernen, kommunen och genom ett starkt lokalt engagemang.

Ansök nu