Jönköping: Kundansvarig Säljare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundansvarig Säljare i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-27 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Är du en driven säljare med intresse för relationer och utveckling av affärer? Är du tekniskt lagd och är nyfiken på framtiden inom energibranschen? Då kan det vara dig vi söker till Jönköping Energi!
Som utesäljare ansvarar du för att utveckla och driva affärer inom området fjärrvärme. Säljarbetet innefattar både bearbetning av befintliga och nya kunder, att agera på nya förfrågningar samt merförsäljning på befintliga avtal. Vidare tar du fram affärsförslag, förhandlar och sätter priser. Uppföljning och affärsutveckling är en del av säljarbetet och att vara ajour med marknaden. Du tillhör ett team av 6 säljare och rapporterar till enhetschef.
Arbetstiden är förlagd på dagtid med flex och resor i tjänsten förekommer med poolbil.
Vi tror att du tidigare arbetat med försäljning på operationell nivå, gärna inom teknik eller komplex försäljning. Du kanske tidigare arbetat som säljare, account manager, kundansvarig, KAM eller liknande. Har du utbildning inom ekonomi, försäljning eller likvärdigt ses det som meriterande. Vidare tror vi att du är en god kommunikatör som har lätt för att skapa och bibehålla relationer. Du är van vid att hålla presentationer och komma med lösningar på problem. Jönköping Energi är verksamma inom energibranschen, det är därför starkt meriterande med en teknisk bakgrund. För rollen krävs att du är flytande i såväl svenska som engelska och att du innehar B körkort.
Detta är en visstidsanställning på 6 månader med start enligt överenskommelse. Det finns stora möjligheter till förlängning och övertag av vår kund.
Varmt välkommen med din ansökan på www.randstad.se, senast 2024-03-25. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Bakkioui på sara.bakkioui@randstad.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Randstad. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Utveckla och driva försäljningsarbetet inom fjärrvärme
Boka kundmöten
Skriva offerter och affärsförslag
Hålla i presentationer
Hantera inkommande förfrågningar
Agera som stöd för organisationen i säljfrågor
Uppföljning och affärsutveckling


Kvalifikationer
Tidigare arbetat med komplex försäljning
Goda datorkunskaper
B Körkort
Meriterande med eftergymnasial utbildning


Om företaget

Jönköping Energi AB
En god kraft för ett gott samhälle är Jönköping Energis vision. Vi vill bidra till att driva regionens utveckling. Det gör vi genom att erbjuda hållbara och innovativa tjänster, nu och i framtiden. Hos oss ska det vara enkelt att vara kund. Vi finns nära, och tillsammans med våra kunder bidrar vi till ett hållbart samhälle. Idag förser vi 57 000 kunder med ljus, kraft, värme, kyla och stadsnät. Vi omsätter 1,3 miljarder kronor per år och har 300 anställda. Jönköping Energi ägs av kommunen och vår vinst går tillbaka till dig, som bor i Jönköping, i form av investeringar i koncernen, kommunen och genom ett starkt lokalt engagemang.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Utesäljare.

Säljare till BA Plastservice

Läs mer Apr 23
Med över tre decennier i branschen står BA Plastservice som en pålitlig och stabil aktör inom kringutrustning och förbrukningskomponenter för plastindustrin. Just nu expanderar vi och söker en engagerad Säljare för att förstärka vårt team. Sedan starten 1993 som ett serviceföretag har vi vuxit och blivit specialister som erbjuder allt från individuella komponenter till fullskaliga plastfabriker.

Tack vare vår framgångsrika tillväxt och den stigande efterfrågan inom plastindustrin, söker vi nu en dynamisk och engagerad Säljare med bas i Jönköpings län. I denna centrala roll blir du en nyckelperson i vårt team och kommer att ha följande huvudsakliga ansvarsområden:
Kundrelationer: Du kommer att bearbeta både nya och befintliga kunder, bygga starka relationer och konsultera dem genom projektens olika faser, från idé till genomförande.
Tekniskt stöd: Genom att erbjuda djupgående teknisk expertis kommer du att stödja och vägleda våra kunder, säkerställa att deras behov och krav möts på bästa möjliga sätt.
Projektledning: Du kommer att ha en aktiv roll i projektens livscykel, från planering och förhandlingar till att direkt delta i genomförandet. Din förmåga att balansera strategisk planering med praktiskt arbete kommer att vara avgörande för framgången.
Denna position erbjuder en unik möjlighet att vara en del av en framstående aktör inom plastindustrin, där du kommer att spela en central roll i vår fortsatta tillväxt och framgång.

Vem du är
För att passa in i rollen ser vi att du är tekniskt kunnig och intresserad samt praktiskt lagd, med fördel inom formsprutning, plast eller verktygstillverkning. Du är driven, lösningsorienterad, nyfiken och ständigt på jakt efter nytt att lära. Då du stöter på kunder och beslutsfattare i alla led så är det viktigt att du är ödmjuk, social och duktig på att skapa samt vårda relationer. Då säljarbetet oftast görs ute på fält är det viktigt att du är aktiv, strukturerad och självgående. Stor vikt läggs på din personlighet och att du är som vi, en lagspelare. I rollen bör du behärska svenska/engelska i tal och skrift och meriterande är om du även behärskar tyska språket. För denna tjänst är B-körkort ett krav och då vi arbetar i affärssystemet Pyramid är det ett stort plus om även du har erfarenhet av detta.

Vi erbjuder
Oöverträffad expertis och trygghet: Vårt team av erfarna medarbetare besitter djupgående kunskap och förståelse, med bakgrund inom service, ställ, verktyg, produktion och kringutrustning. Vi vet vad vi pratar om, eftersom vi har levt det.
Strategisk placering: Beläget i Anderstorp, hjärtat av en av Sveriges mest koncentrerade plastregioner, är vi nära våra kunder och håller oss ständigt lyhörda för marknadens behov.
Brett produktutbud: Som agentur för ledande varumärken som Technotrans, Groche, Getcha och flera andra, samt med vårt eget omfattande produktutbud, erbjuder vi det mest kompletta sortimentet på marknaden.


Rekryteringsinformation
I denna rekrytering samarbetar vi med Purple Rekrytering & Interim. Vår rekryteringskonsult, Anela Drndo, finns tillgänglig för att hjälpa dig. Kontakta henne på telefon 0737–019453 eller via e-post på anela@purplerekrytering.se om du vill veta mer eller prata personligt om rollen och vårt företag. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Självgående och driven Säljare till Nordial Adhesive i Jönköping

Läs mer Apr 23
Nordial Adhesive grundades 2005 av personer med gedigen bakgrund från limbranschen som ville arbeta nära kunderna och ge hög, kvalitativ och personlig service. Tillsammans med våra världsledande producenter har vi de resurser som krävs för forskning och utveckling utan att göra avkall på det lilla företagets tillgänglighet och flexibiltet. Vår tillväxt har varit god och idag har vi kunder spridda över hela Skandinavien, Polen och Baltikum. Vår ambition är att fortsätta växa på samtliga marknader utan att göra avkall på kvalitativ och personlig service. I Jönköping har vi vårt lager för snabb distribution ut till våra kunder. Med Jönköpings geografiska läge når leveranserna merparten av våra kunder inom ett dygn. Vi erbjuder ett brett produktsortiment och utveckla och producerar med stor erfarenhet kundanpassade lösningar. Vid våra laboratorier genomför vi framtagning och utprovning av anpassade lim till specifika maskiner, applikationer och användningsområden. Vi vänder oss i huvudsak till den pappersarbetande industrin, förpackning-, livsmedel-, möbel- och monteringsindustrin.
Nordial Adhesive är en del av Layer Group, med målsättning att vara Nordens ledande ytskiktsleverantör som samlar de främsta lokala entreprenörerna. Gruppen har drygt 1600 anställda och omsätter 2,6 miljarder.
För att möta marknadens ökande efterfrågan och fortsatt kunna ge kvalitativ och personlig service så rekryterar nu Nordial Adhesive en säljare. I bolaget finns viljan, ödmjukheten, rätt kompetens, en långsiktig ägare men inte minst kvalitativa produkter vilket ger dig alla möjligheter och verktyg att lyckas.
I rollen som säljare på Nordial Adhesive så bearbetar du både befintliga och nya potentiella kunder som har behov av lim till sina förpackningar. Ofta har kunden ett nytt förpackningsprojekt vilket gör att du kommer in ett skede i kundens projekt där du får stor insyn och blir en viktig resurs i kundens slutprodukt. I projekten agerar du rådgivare och utför tester av olika lim där du kan påvisa limmets kvalitet och hållbarhet för bästa resultat. Som befintlig leverantör följer du kunden och ansvarar för att kunden får en plan för distribution, pris och dokumentation som utvecklar kundrelationen framåt.
Du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet från industrin, med fördel från en säljande roll där både uppsökande av nya kunder och utvecklande av befintliga varit centralt. Du kan också ha bakgrund som användare av förpackningslim, såsom driftstekniker och/eller maskinoperatör. Du har en säljande personlighet där du är kommunikativ, lyhörd och bra på att skapa långsiktiga relationer. Du trivs med eget ansvar där du får planera din vardag och driva din försäljning mot gemensamt uppsatta mål. Vi tror att du har teknisk förståelse och har en nyfikenhet som gör att du på ett förtroendegivande sätt kan sätta dig in i och förstå kundens projekt och förutsättningar. Då säljcykeln är lång krävs det att du är tålmodig och har lätt för att strukturera ditt arbete över tid.
Krav för tjänsten är att du har B-körkort och hanterar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Nordial Adhesives kontor och lager ligger på Hedenstorp väster om Jönköping men möjlighet att utgå hemifrån finns. Möjlighet finns till att arbeta remote. Du rapporterar till VD.
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se
Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Självgående och driven Säljare till Nordial Adhesive i Jönköping

Läs mer Apr 8
Nordial Adhesive grundades 2005 av personer med gedigen bakgrund från limbranschen som ville arbeta nära kunderna och ge hög, kvalitativ och personlig service. Tillsammans med våra världsledande producenter har vi de resurser som krävs för forskning och utveckling utan att göra avkall på det lilla företagets tillgänglighet och flexibiltet. Vår tillväxt har varit god och idag har vi kunder spridda över hela Skandinavien, Polen och Baltikum. Vår ambition är att fortsätta växa på samtliga marknader utan att göra avkall på kvalitativ och personlig service. I Jönköping har vi vårt lager för snabb distribution ut till våra kunder. Med Jönköpings geografiska läge når leveranserna merparten av våra kunder inom ett dygn. Vi erbjuder ett brett produktsortiment och utveckla och producerar med stor erfarenhet kundanpassade lösningar. Vid våra laboratorier genomför vi framtagning och utprovning av anpassade lim till specifika maskiner, applikationer och användningsområden. Vi vänder oss i huvudsak till den pappersarbetande industrin, förpackning-, livsmedel-, möbel- och monteringsindustrin.
Nordial Adhesive är en del av Layer Group, med målsättning att vara Nordens ledande ytskiktsleverantör som samlar de främsta lokala entreprenörerna. Gruppen har drygt 1600 anställda och omsätter 2,6 miljarder.
För att möta marknadens ökande efterfrågan och fortsatt kunna ge kvalitativ och personlig service så rekryterar nu Nordial Adhesive en säljare. I bolaget finns viljan, ödmjukheten, rätt kompetens, en långsiktig ägare men inte minst kvalitativa produkter vilket ger dig alla möjligheter och verktyg att lyckas.
I rollen som säljare på Nordial Adhesive så bearbetar du både befintliga och nya potentiella kunder som har behov av lim till sina förpackningar. Ofta har kunden ett nytt förpackningsprojekt vilket gör att du kommer in ett skede i kundens projekt där du får stor insyn och blir en viktig resurs i kundens slutprodukt. I projekten agerar du rådgivare och utför tester av olika lim där du kan påvisa limmets kvalitet och hållbarhet för bästa resultat. Som befintlig leverantör följer du kunden och ansvarar för att kunden får en plan för distribution, pris och dokumentation som utvecklar kundrelationen framåt.
Du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet från industrin, med fördel från en säljande roll där både uppsökande av nya kunder och utvecklande av befintliga varit centralt. Du kan också ha bakgrund som användare av förpackningslim, såsom driftstekniker och/eller maskinoperatör. Du har en säljande personlighet där du är kommunikativ, lyhörd och bra på att skapa långsiktiga relationer. Du trivs med eget ansvar där du får planera din vardag och driva din försäljning mot gemensamt uppsatta mål. Vi tror att du har teknisk förståelse och har en nyfikenhet som gör att du på ett förtroendegivande sätt kan sätta dig in i och förstå kundens projekt och förutsättningar. Då säljcykeln är lång krävs det att du är tålmodig och har lätt för att strukturera ditt arbete över tid.
Krav för tjänsten är att du har B-körkort och hanterar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Nordial Adhesives kontor och lager ligger på Hedenstorp väster om Jönköping men möjlighet att utgå hemifrån finns. Möjlighet finns till att arbeta remote. Du rapporterar till VD.
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se
Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Självgående och driven Säljare till Nordial Adhesive i Jönköping

Läs mer Mar 28
Nordial Adhesive grundades 2005 av personer med gedigen bakgrund från limbranschen som ville arbeta nära kunderna och ge hög, kvalitativ och personlig service. Tillsammans med våra världsledande producenter har vi de resurser som krävs för forskning och utveckling utan att göra avkall på det lilla företagets tillgänglighet och flexibiltet. Vår tillväxt har varit god och idag har vi kunder spridda över hela Skandinavien, Polen och Baltikum. Vår ambition är att fortsätta växa på samtliga marknader utan att göra avkall på kvalitativ och personlig service. I Jönköping har vi vårt lager för snabb distribution ut till våra kunder. Med Jönköpings geografiska läge når leveranserna merparten av våra kunder inom ett dygn. Vi erbjuder ett brett produktsortiment och utveckla och producerar med stor erfarenhet kundanpassade lösningar. Vid våra laboratorier genomför vi framtagning och utprovning av anpassade lim till specifika maskiner, applikationer och användningsområden. Vi vänder oss i huvudsak till den pappersarbetande industrin, förpackning-, livsmedel-, möbel- och monteringsindustrin.
Nordial Adhesive är en del av Layer Group, med målsättning att vara Nordens ledande ytskiktsleverantör som samlar de främsta lokala entreprenörerna. Gruppen har drygt 1600 anställda och omsätter 2,6 miljarder.
För att möta marknadens ökande efterfrågan och fortsatt kunna ge kvalitativ och personlig service så rekryterar nu Nordial Adhesive en säljare. I bolaget finns viljan, ödmjukheten, rätt kompetens, en långsiktig ägare men inte minst kvalitativa produkter vilket ger dig alla möjligheter och verktyg att lyckas.
I rollen som säljare på Nordial Adhesive så bearbetar du både befintliga och nya potentiella kunder som har behov av lim till sina förpackningar. Ofta har kunden ett nytt förpackningsprojekt vilket gör att du kommer in ett skede i kundens projekt där du får stor insyn och blir en viktig resurs i kundens slutprodukt. I projekten agerar du rådgivare och utför tester av olika lim där du kan påvisa limmets kvalitet och hållbarhet för bästa resultat. Som befintlig leverantör följer du kunden och ansvarar för att kunden får en plan för distribution, pris och dokumentation som utvecklar kundrelationen framåt.
Du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet från industrin, med fördel från en säljande roll där både uppsökande av nya kunder och utvecklande av befintliga varit centralt. Du kan också ha bakgrund som användare av förpackningslim, såsom driftstekniker och/eller maskinoperatör. Du har en säljande personlighet där du är kommunikativ, lyhörd och bra på att skapa långsiktiga relationer. Du trivs med eget ansvar där du får planera din vardag och driva din försäljning mot gemensamt uppsatta mål. Vi tror att du har teknisk förståelse och har en nyfikenhet som gör att du på ett förtroendegivande sätt kan sätta dig in i och förstå kundens projekt och förutsättningar. Då säljcykeln är lång krävs det att du är tålmodig och har lätt för att strukturera ditt arbete över tid.
Krav för tjänsten är att du har B-körkort och hanterar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Nordial Adhesives kontor och lager ligger på Hedenstorp väster om Jönköping men möjlighet att utgå hemifrån finns. Möjlighet finns till att arbeta remote. Du rapporterar till VD.
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se
Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Säljare

Läs mer Apr 15
Säljare till Småland
Vi söker en affärsinriktad säljare till ett av våra viktigaste distrikt. Vi letar efter en person som gillar att göra affärer för att vidareutveckla samarbetet med våra återförsäljare som finns inom järn- och byggvaruhandeln. Är det du?
Vi erbjuder dig
Människor växer och utvecklas – Thomée och våra ägare Salix Group värderar personalen väldigt högt och jobbar intensivt för att du ska utvecklas i din roll. På Thomée får du ett stimulerande och utmanande arbete på ett välrenommerat och välskött företag med starka marknadspositioner. Vi har korta beslutsvägar och som säljare får du stora möjligheter att påverka din egen utveckling.
Arbetsuppgifter
Som säljare på Thomée ansvarar du för att sälja vår breda produktportfölj, innehållande drygt 25 000 produkter. Du arbetar aktivt med kundens affär som ofta är komplex, vilket kräver förmåga att tänka proaktivt och långsiktigt. I rollen bearbetar du nya kunder och vårdar våra goda relationer med befintliga, och hjälper kunden effektivisera sin hantering av förnödenheter och förbrukningsmaterial med smarta lösningar. I tjänsten ingår ca 20-25 övernattningar på ett år.
I tjänsten ingår att:
Ha kund-, volym- och resultatansvar och vara återförsäljarens bästa partner
Arbeta aktivt med våra säljkoncept, genomföra aktiviteter och delta på mässor
Arbeta självständigt och ha eget budget- och lönsamhetsansvar

Du utgår hemifrån och lämplig bostadsort kan vara Jönköping, Växjö eller Kalmar men det viktigaste för oss är att du är rätt person. Du rapporterar till Ulf Olsson, kommersiell chef.


Vad har Ulf Olsson, kommersiell chef, att säga om tjänsten och företaget?
"Under mina 17 år på Thomée har jag jobbat som produktchef, sortimentschef, marknadschef, inköpschef och nu kommersiell chef. Som ledare är jag tydlig, engagerad, bra på att kommunicera, en bra lyssnare samt involverar och ser alla.
Vi jobbar i en tight organisation men väldigt korta beslutsvägar och jobbar endast med långsiktiga relationer både mot kund och leverantör. De flesta jobbar här i många år då personalpolicyn är väldigt bra och vi har en fin sammanhållning.
För att lyckas i rollen som säljare är det fördelaktigt med en bakgrund inom bygghandel samt att du är praktiskt lagd. Du är en flexibel person med affärsmannasinne och självklart en god social förmåga."


Din profil
Till rollen som säljare söker vi dig som:
Gillar att göra lönsamma affärer
Är resultatorienterad
Vågar att utmana kunden
Talar flytande svenska?samt kunskaper i engelska
Har B-körkort

Vi ser det om meriterande om du har ett upparbetat nätverk med kunder i regionen. Vidare behöver du vara engagerad, ha ett högt eget driv som tycker om att vinna och gillar när tempot är högt. Du är social, kommunikativ och gillar att skapa relationer både internt och externt. Du är strukturerad och är van vid att planera din vardag.
Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsulter Robin Ring, 036-3363461, och Victor Gustafsson, 036-3363462.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
Thomée är en ledande leverantör av förnödenheter till den svenska järn- och byggfackhandeln. Vi erbjuder ett noga utvalt sortiment av egna och väl etablerade varumärken i kombination med attraktiva logistik- och marknadsföringskoncept. Företaget omsätter 641 MSEK och har 35 anställda i Sverige. Thomée är en del av Salix Group som ägs av Volati. I Salix ingår också Heco Nordiska, Tecca, T-Emballage, Väggmaterial AB, Habo, Kellfri, Swekip, Pisla, Miljöcenter och servicebolaget Volati Handel Service. Volati är noterat på Nasdaq Stockholm.
Läs mer på www.thomee.se

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Randstad AB .

Mechanical Designer

Civilingenjör, maskin
Läs mer Mar 25
Job description
Randstad Engineering are currently seeking a Mechanical Designer with experience of working with plastic materials for a challenging and exciting consultant assignment. As a Mechanical Designer on this assignment, you will play a vital role in the design and development of mowers and engines at our customer's site.


Randstad Engineering is specialized in competences within engineering. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Engineering, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities. 





Responsibilities
Collaborate with cross-functional teams to contribute to the design of mower and electric motor components, focusing on plastic injection parts.
Engage with testing teams for both system and mechanical testing, demonstrating a keen interest in testing outcomes.
Ensure designs are easy to disassemble and reassemble, minimizing the risk of incorrect assembly.
Conduct stress and plastic simulations to optimize product durability and performance.
Work closely with manufacturing sites to align design processes with production capabilities.
Participate in weekly mechanical check-ins and pulse meetings to stay informed about project developments.
Manage individual work packages in Jira, contributing to the overall goals of the team.
Collaborate with the prototype workshop to expedite the verification of solutions at the component level.
Promote close collaboration with other departments.




Qualifications
Bachelor's or higher degree in Mechanical Engineering or a related field.
Proven experience in mechanical design, preferably in the development of mowers or similar products.
Proficiency in 3D modeling and simulation tools for stress and plastic analysis.
Strong understanding of materials, with experience in plastics such as ASA and PP.
Excellent communication and collaboration skills, with the ability to work effectively in a team-oriented environment.
Curiosity and a proactive approach to problem-solving.
Familiarity with the full product development life-cycle, from concept to manufacturing.
Previous experience with Jira or similar project management tools is a plus.




About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Kundservice

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 1
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en driven och engagerad kundservicemedarbetare för vår kund belagd strax utanför Jönköping.
Att arbeta med kundservice är en värdefull erfarenhet för din framtida karriär. Här får du arbeta i en trevlig kontorsmiljö och bemöter olika slags människor på ett proffsigt och serviceorienterat sätt över telefon. Genom att hjälpa företag och privatpersoner att lösa deras problem får du en chans att göra deras dag bättre. Som kundservicemedarbetare blir du en viktig del av företags kärnverksamhet. Här får du möjlighet att arbeta med människor, både de kunder du hjälper över telefon och mail men även dina kollegor. Arbetstiderna är förlagda 07.30-16.00 måndag-fredag
Du har din bakgrund från service på ett eller annat sätt och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Kanske har du jobbat som butiksmedarbetare, handläggare, administratör eller haft en supportroll och vill nu utvecklas vidare inom kundservice. Vi tror att du är en driven, kommunikativ och strukturerad person som brinner för att ge bra service. Vi ser att du har en gymnasieutbildning och goda kunskaper i såväl svenska som engelska. 


Låter det spännande? Vänta inte, utan sök direkt. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vid frågor kring tjänsten kontakta ansvarig konsultchef Sara Bakkioui på sara.bakkioui@randstad.se Vi tar ej emot ansökningar via mail.
Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Ta emot inkommande samtal och mail
Lösa kundens problem och ge god service
Administration i kundsystem
Orderläggning


Kvalifikationer
Gymnasieexamen
Flytande svenska samt god engelska
Erfarenhet av service/kundtjänst
Körkort B och tillgång till bil
Tidigare erfarenhet av att arbeta med telefon som arbetsverktyg är starkt meriterande


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Terminalarbetare extra vid behov

Terminalarbetare
Läs mer Apr 17
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu drivna och arbetsvilliga medarbetare som vill arbeta extra på lager hos vår kund ute på Norra Stigamo. Är du student och vill utvidga studentkassan? Eller har du en annan sysselsättning på minst 50%? Då kan vi på Randstad ha nästa uppdrag för dig!
I rollen kommer du att ansvara för att ta emot inkommande paket och gods för att sedan säkerställa korrekt utleverans. Arbetet innefattar paketsortering. Du kommer att täcka upp vid behov såsom vid sjukdom eller frånvaro Arbetstiderna är under kvällstid 14:30 - 23:00
Vi söker dig som studerar eller innehar annan huvudsaklig sysselsättning och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för rollen. Är du en strukturerad person som trivs med ett fysiskt arbete, och har tidigare erfarenhet av arbete inom terminalen kan denna roll passa dig! I rollen som terminalarbetare söker vi dig som är noggrann och är en pålitlig lagspelare.
Då det går väldigt dåligt med kollektivtrafik till våran kund så är det krav på körkort och tillgång till bil.
Vi ser gärna att du är flytande i svenska i såväl tal som skrift. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder.
Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV.
Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Tjänsten är en timanställning med start enligt överenskommelse där du blir anställd av Randstad.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Bakkioui på sara.bakkioui@randstad.se Vi tar ej emot ansökningar via mail.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Plock
Paketsortering


Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet av terminal och lagerarbete
Körkort och tillgång till bil är krav
Flytande svenska i tal och skrift
Annan huvudsaklig sysselsättning eller studier på minst 50% är krav


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Operativ inköpare

Inköpare
Läs mer Apr 22
Arbetsbeskrivning
Är du en driven operativ inköpare med en skarp analytisk förmåga? Är du redo att ta dig an en ny utmaning i en global miljö? Ta steget mot en spännande karriär som operativ Inköpare hos Isaberg Rapid!
Isaberg Rapid är en av de ledande tillverkarna av kontors- och industriella förbrukningsvaror med en imponerande historia som sträcker sig över åttio år. Vår passion för innovation och högkvalitativa produkter har gjort oss till ett företag som står för pålitlighet och effektivitet.
Som operativ inköpare kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa en smidig och effektiv inköpsprocess för våra produkter. Du kommer att ansvara för att övervaka leveranser och lagerstatus, utveckla supplier flödet med kund samt optimera inköpsprocessen för att säkerställa kostnadseffektivitet och kvalitet.
Rollen innebär att du tar ansvar för hela inköpsprocessen, från början till slut. Det innebär att säkerställa effektiva och lönsamma leverantörsrelationer samt samarbeta nära våra interna team för att uppnå gemensamma mål. Din förmåga att hantera flera projekt och uppgifter samtidigt är avgörande för att säkerställa effektivitet och framgång. Dessutom krävs en stark analytisk förmåga för att identifiera och lösa eventuella utmaningar under inköpsprocessen. Att kunna arbeta under tryck och bibehålla noggrannheten och kvaliteten i arbetet är också viktigt för att leverera resultat inom de givna tidsramarna. Du kommer att ha kontakter med leverantörer för världens alla hörn, därav är det fördelaktigt om du har erfarenhet av att arbeta inom en global koncern där kontakterna är sporadiska och kan sträcka sig över geografiska områden. Ytterligare erfarenhet av att hantera leverantörer från olika regioner såsom Europa, Asien och Sverige är också betydelsefullt för att navigera genom olika krav och kulturella skillnader.
Isaberg Rapid erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär. Rollen rapporterar till Inköpschef och du utgår ifrån vårt huvudkontor i Hestra med möjlighet till distansarbetet. Vi kommer att publicera annonsen i flera orter: Hestra, Jönköping, Borås och Värnamo.
Om du är redo att ta dig an en spännande utmaning och bidra till Isaberg Rapids framgång, skicka in din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag: 2024-05-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt!
För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simona Möller via e-post: simona.moller@randstad.se

Ansvarsområden
Inköp
Övervaka leveranser
Utvärdera leverantörer
Utveckla supplier flödet med kund
Optimera kostnader och minimera risker

 

Kvalifikationer
3-5 års erfarenhet av Operativt inköp
Utbildning inom ekonomi, Logistik och/eller inköp eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Goda kunskaper inom SAP
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
Annan ERP-erfarenhet

Du som söker tjänsten som operativ inköpare är en lagspelare med utmärkta kommunikationsförmågor, nätverkande talanger och en förmåga att lösa problem på ett strukturerat och noggrant sätt. Du är analytisk, strukturerad och trivs med förändring.

Om företaget

Isaberg Rapid AB
ISABERG RAPID AB är en världsledande fästspecialist med ett av marknadens starkaste erbjudande inom häftning, smältlim, blindnitning och varmluft. Med egen utveckling, tillverkning, distribution och marknadsföring skapar vi starka band hela vägen från idé till att produkten landar hos användaren. Genom återförsäljarnät över hela världen och egna säljkontor i Europa används våra produkter av hemmafixare och proffs världen över. Vårt huvudkontor är i Hestra sedan företaget grundades 1936.

Vi tillhör ACCO Brands Corporation, ett börsnoterat amerikanskt företag med världsledande varumärken inom ett brett utbud av kategorier. Vi marknadsför och utvecklar innovativa lösningar för att bättre organisera och förenkla modernt arbete. I portföljen ingår över 40 varumärken såsom Leitz®, Rexel®, Esselte®, Rapid®, Nobo®, GBC®, Derwent® och Kensington®.

Det är viktigt för oss att du trivs oavsett om du sitter på vårt huvudkontor eller om du arbetar hemifrån. Vår organisationskultur stavas gemenskap, delaktighet och glädje. Därför vill vi erbjuda dig en stimulerande roll där du har möjlighet att utvecklas - tillsammans med oss.

Ansök nu

Gjutare

Gjuterioperatör
Läs mer Apr 10
Arbetsbeskrivning
Är du en självgående problemlösare som gillar att jobba praktiskt och redo för nästa utmaning?
Har du tidigare erfarenhet från gjuteribranschen eller liknande industri och vill vara en del av ett härligt gäng? Då kan detta vara jobbet för dig! Just nu söker vi två gjutare till vår kund i Jönköping.
I rollen som gjutare kommer du att arbeta med gjutning, rensning, smältning, slipning och kvalitetskontroller. Du kommer tillsammans med ditt skiftlag sköta driften på gjuteriet, där arbetstiden ligger på skift, både 2-skift samt natt kan förekomma.
I din roll som gjutare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: Gjutning, kvalitetskontroll och processövervakning.
Vi söker dig som tidigare har jobbat som gjutare, alternativt jobbat i en tung industri eller har relevant utbildning. Eftersom att du kommer jobba i ett team är det viktigt att du har en hög samarbetsförmåga, samt att språket är flytande i tal och läsförståelse. Vidare ser vi att du tänker på säkerheten och har ett tekniskt intresse. Som person är du självgående och ska kunna ta egna beslut. Du är en problemlösare och duktig på att se helheten. Du är flexibel och ska kunna arbeta fysiskt i en lite tuffare arbetsmiljö.
Viktigt för tjänsten är: Erfarenhet av processövervakning och styrsystem, säkerhetstänk samt samarbetsförmåga
För att passa in i rollen som lagermedarbetare tror vi att du är driven, noggrann och flexibel.  Svenska flytande i tal som skrift är ett krav för tjänsten. Har du truckkort är det meriterande. 
Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt.  Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef på sara.bakkioui@randstad.se Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Gjutning
Rensning
Smältning
Slipning
Kvalitetskontroller
Processövervakning


Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet av gjutning
Industriarbetare
Kan arbeta 2 skift samt natt
Problemlösare
Tekniskt intresse
Körkort är krav
Truckkort är meriterande
Svenska i tal och läsförståelse


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu