Jönköping: Tekniker till kund i Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Tekniker till kund i Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2021-05-20 // Varaktighet: Heltid

Tycker du om att arbeta med hela kroppen och brinner för människors rörlighet? Till kund i Jönköping söker vi nu en Tekniker med önskad start så snart som möjligt. Uppdraget är på konsultbasis och sträcker sig initialt till sista augusti med chans till förlägning för rätt person. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen in med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Tekniker kommer du att arbeta ute i produktionen och därmed vara med vid tillverkningen av ortopedtekniska hjälpmedel. I arbetsuppgifterna kommer du bland annat slipa, bearbeta plast, laminera proteshylsor samt klä och färdigställa hjälpmedel. Arbetet kommer ske tillsammans med andra tekniker inom ortopedi och du kommer att ha ett nära samarbete med konstruktörer och orderadministratörer.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst en gymnasieexamen inom teknik, har du erfarenhet av hantverk är detta meriterande. Då arbetet bitvis kan vara tungt söker vi dig som kan hugga i och ta för dig på arbetsplatsen. Som person är du serviceinriktad, noggrann i ditt arbetssätt och engagerad i att göra ditt bästa för att möjliggöra människors rörlighet. Du kommer ha ett nära samarbete med resterande personal i produktionen och vi ser därför att du är kommunikativ på så väl svenska som engelska.

Om verksamheten
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Ortopedskotekniker

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Ortopedskotekniker.

Tekniker över sommarperioden till TeamOlmed i Jönköping

Läs mer Maj 23
Är du en noggrann och kvalitetsmedveten person? Då kan du vara den vi söker! Till TeamOlmed på Hedenstorp i Jönköping söker vi nu en Tekniker över sommarperioden. Uppdraget är på konsultbasis med start omgående eller enligt överenskommelse fram till och med sista augusti 2022. Chans för förlängning finns för rätt person.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
I rollen som Tekniker hos TeamOlmed är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ansvara för en 7-axlad ABB robot som är specialanpassad för ändamålet. Din roll som Tekniker är varierad från programmering utifrån bestämda mallar och laddning av råmaterial. Programmeringen av maskinen sker i ett visualiserat verktyg där det gäller att passa in tänkt modell i ett passande råmaterial. Det kan även förekomma viss programmering av en enklare 3-axlad CNC maskin vid behov. Upplärningstiden för arbetsrollen är ca 2-4 veckor.

Arbetstiderna är mellan 7:00-16:00.


Vem är du?
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning. Meriterande är om du studerar eller har studerat ortopedteknik, men inget krav.

För att passa för rollen som tekniker hos TeamOlmed har du god dator- och systemvana och är kvalitetssäker. Vidare tycker du om att arbeta självständigt och har en förmåga att växla till ett snabbt tempo vid behov. För tjänsten krävs det att du talar och skriver obehindrat på svenska.

Om verksamheten
TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med över 350 medarbetare fördelat på ett 20-tal platser i Sverige. Vårt gemensamma fokus handlar om att höja livskvaliteten för personer med rörelserelaterade problem.
Vi välkomnar landstingspatienter och privatpersoner, med eller utan remiss, som är i behov av ortopedtekniska hjälpmedel, skor och inlägg, ortoser samt proteser. Genom hög tillgänglighet, erfarna specialister och tillgång till den senaste tekniken erbjuder vi våra patienter och kunder extra trygghet och ett omsorgsfullt bemötande.

Ansök nu

Tekniker över sommarperioden till TeamOlmed i Jönköping

Läs mer Maj 11
Är du en noggrann och kvalitetsmedveten person? Då kan du vara den vi söker! Till TeamOlmed på Hedenstorp i Jönköping söker vi nu en Tekniker över sommarperioden. Uppdraget är på konsultbasis med start omgående eller enligt överenskommelse fram till och med sista augusti 2022. Chans för förlängning finns för rätt person.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
I rollen som Tekniker hos TeamOlmed är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ansvara för en 7-axlad ABB robot som är specialanpassad för ändamålet. Din roll som Tekniker är varierad från programmering utifrån bestämda mallar och laddning av råmaterial. Programmeringen av maskinen sker i ett visualiserat verktyg där det gäller att passa in tänkt modell i ett passande råmaterial. Det kan även förekomma viss programmering av en enklare 3-axlad CNC maskin vid behov. Upplärningstiden för arbetsrollen är ca 2-4 veckor.

Arbetstiderna är mellan 7:00-16:00.


Vem är du?
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning. Meriterande är om du studerar eller har studerat ortopedteknik, men inget krav.

För att passa för rollen som tekniker hos TeamOlmed har du god dator- och systemvana och är kvalitetssäker. Vidare tycker du om att arbeta självständigt och har en förmåga att växla till ett snabbt tempo vid behov. För tjänsten krävs det att du talar och skriver obehindrat på svenska.

Om verksamheten
TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med över 350 medarbetare fördelat på ett 20-tal platser i Sverige. Vårt gemensamma fokus handlar om att höja livskvaliteten för personer med rörelserelaterade problem.
Vi välkomnar landstingspatienter och privatpersoner, med eller utan remiss, som är i behov av ortopedtekniska hjälpmedel, skor och inlägg, ortoser samt proteser. Genom hög tillgänglighet, erfarna specialister och tillgång till den senaste tekniken erbjuder vi våra patienter och kunder extra trygghet och ett omsorgsfullt bemötande.

Ansök nu

Tekniker över sommarperioden till TeamOlmed i Jönköping

Läs mer Maj 3
Är du en noggrann och kvalitetsmedveten person? Då kan du vara den vi söker! Till TeamOlmed på Hedenstorp i Jönköping söker vi nu en Tekniker över sommarperioden. Uppdraget är på konsultbasis med start omgående eller enligt överenskommelse fram till och med sista augusti 2022. Chans för förlängning finns för rätt person.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
I rollen som Tekniker hos TeamOlmed är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ansvara för en 7-axlad ABB robot som är specialanpassad för ändamålet. Din roll som Tekniker är varierad från programmering utifrån bestämda mallar och laddning av råmaterial. Programmeringen av maskinen sker i ett visualiserat verktyg där det gäller att passa in tänkt modell i ett passande råmaterial. Det kan även förekomma viss programmering av en enklare 3-axlad CNC maskin vid behov. Upplärningstiden för arbetsrollen är ca 2-4 veckor.

Arbetstiderna är mellan 7:00-16:00.


Vem är du?
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning. Meriterande är om du studerar eller har studerat ortopedteknik, men inget krav.

För att passa för rollen som tekniker hos TeamOlmed har du god dator- och systemvana och är kvalitetssäker. Vidare tycker du om att arbeta självständigt och har en förmåga att växla till ett snabbt tempo vid behov. För tjänsten krävs det att du talar och skriver obehindrat på svenska.

Om verksamheten
TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med över 350 medarbetare fördelat på ett 20-tal platser i Sverige. Vårt gemensamma fokus handlar om att höja livskvaliteten för personer med rörelserelaterade problem.
Vi välkomnar landstingspatienter och privatpersoner, med eller utan remiss, som är i behov av ortopedtekniska hjälpmedel, skor och inlägg, ortoser samt proteser. Genom hög tillgänglighet, erfarna specialister och tillgång till den senaste tekniken erbjuder vi våra patienter och kunder extra trygghet och ett omsorgsfullt bemötande.

Ansök nu

Tekniker över sommarperioden till TeamOlmed i Jönköping

Läs mer Apr 19
Är du en noggrann och kvalitetsmedveten person? Då kan du vara den vi söker! Till TeamOlmed på Hedenstorp i Jönköping söker vi nu en Tekniker över sommarperioden. Uppdraget är på konsultbasis med start omgående eller enligt överenskommelse fram till och med sista augusti 2022. Chans för förlängning finns för rätt person.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
I rollen som Tekniker hos TeamOlmed är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ansvara för en 7-axlad ABB robot som är specialanpassad för ändamålet. Din roll som Tekniker är varierad från programmering utifrån bestämda mallar och laddning av råmaterial. Programmeringen av maskinen sker i ett visualiserat verktyg där det gäller att passa in tänkt modell i ett passande råmaterial. Det kan även förekomma viss programmering av en enklare 3-axlad CNC maskin vid behov. Upplärningstiden för arbetsrollen är ca 2-4 veckor.

Arbetstiderna är mellan 7:00-16:00.


Vem är du?
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning. Meriterande är om du studerar eller har studerat ortopedteknik, men inget krav.

För att passa för rollen som tekniker hos TeamOlmed har du god dator- och systemvana och är kvalitetssäker. Vidare tycker du om att arbeta självständigt och har en förmåga att växla till ett snabbt tempo vid behov. För tjänsten krävs det att du talar och skriver obehindrat på svenska.

Om verksamheten
TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med över 350 medarbetare fördelat på ett 20-tal platser i Sverige. Vårt gemensamma fokus handlar om att höja livskvaliteten för personer med rörelserelaterade problem.
Vi välkomnar landstingspatienter och privatpersoner, med eller utan remiss, som är i behov av ortopedtekniska hjälpmedel, skor och inlägg, ortoser samt proteser. Genom hög tillgänglighet, erfarna specialister och tillgång till den senaste tekniken erbjuder vi våra patienter och kunder extra trygghet och ett omsorgsfullt bemötande.

Ansök nu

Tekniker över sommarperioden till TeamOlmed i Jönköping

Läs mer Apr 7
Är du en noggrann och kvalitetsmedveten person? Då kan du vara den vi söker! Till TeamOlmed på Hedenstorp i Jönköping söker vi nu en Tekniker över sommarperioden. Uppdraget är på konsultbasis med start omgående eller enligt överenskommelse fram till och med sista augusti 2022. Chans för förlängning finns för rätt person.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
I rollen som Tekniker hos TeamOlmed är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ansvara för en 7-axlad ABB robot som är specialanpassad för ändamålet. Din roll som Tekniker är varierad från programmering utifrån bestämda mallar och laddning av råmaterial. Programmeringen av maskinen sker i ett visualiserat verktyg där det gäller att passa in tänkt modell i ett passande råmaterial. Det kan även förekomma viss programmering av en enklare 3-axlad CNC maskin vid behov. Upplärningstiden för arbetsrollen är ca 2-4 veckor.

Arbetstiderna är mellan 7:00-16:00.


Vem är du?
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning. Meriterande är om du studerar eller har studerat ortopedteknik, men inget krav.

För att passa för rollen som tekniker hos TeamOlmed har du god dator- och systemvana och är kvalitetssäker. Vidare tycker du om att arbeta självständigt och har en förmåga att växla till ett snabbt tempo vid behov. För tjänsten krävs det att du talar och skriver obehindrat på svenska.

Om verksamheten
TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med över 350 medarbetare fördelat på ett 20-tal platser i Sverige. Vårt gemensamma fokus handlar om att höja livskvaliteten för personer med rörelserelaterade problem.
Vi välkomnar landstingspatienter och privatpersoner, med eller utan remiss, som är i behov av ortopedtekniska hjälpmedel, skor och inlägg, ortoser samt proteser. Genom hög tillgänglighet, erfarna specialister och tillgång till den senaste tekniken erbjuder vi våra patienter och kunder extra trygghet och ett omsorgsfullt bemötande.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB .

Inköpare till internationellt bolag

Inköpare
Läs mer Maj 13
Har du erfarenhet av rollen som Inköpare och kunskap inom tillverkande industri? Vill du verka i en internationell koncern med spännande framtidsvisioner och utvecklingsfokus? Då har vi chansen för dig! Vi söker nu en operativ och analytisk inköpare till ett internationellt bolag med placeringsort i Jönköping.
Tjänsten är en heltidsanställning hos vår kund där Poolia enbart hanterar rekryteringsprocessen. Urval och intervjuer sker löpande, därav ser vi gärna att du skickar in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Inköpare kommer du ansvara för kvalificerat inköpsarbete. Du säkerställer att inköpsarbetet följer bolagets mål och processer samtidigt som du utvecklar kostnadseffektiva överenskommelser med leverantörer som optimerar organisationens lönsamhet. För att säkerställa hög prestanda, kvalitet och leveranssäkerhet arbetar du aktivt med att skanna av och följa marknadens förändringar, samtidigt som du bygger och underhåller starka relationer med bolagets leverantörer.
Placering för rollen är i Jönköping och du rapporterar till Inköpschefen. Här får du möjlighet att bli en del av ett framåtlutat bolag. Du blir en del av ett gott gäng som har roligt på arbetsplatsen samtidigt som du får arbeta i en utvecklande miljö med stort personligt ansvar.
VI SER GÄRNA ATT DU HAR

Eftergymnasial utbildning med relevant inriktning mot inköp och logistik och/eller har arbetslivserfarenhet som har gett dig denna kunskap i praktiken


Flerårig erfarenhet av inköpsarbete, gärna inom tillverkningsindustrin


God materialkännedom inom aluminium och plåt (meriterande)


God vana av Office-paketet och affärssystem, meriterande med SAP


Goda kommunikationsförmågor och förmåga att hantera flera projekt samtidigt


Goda kunskaper i svenska och engelska så väl i tal som skrift


PERSONLIGHET
Vi värdesätter högt om du är strukturerad, resultatinriktad och har en stark egen drivkraft. Du drivs av att nå utmanande, uppsatta mål och har viljan att nå hög effektivitet i ditt inköpsarbete. För denna tjänst krävs erfarenhet, noggrannhet och förmåga att sätta sig in i kalkyler, målsättningar och driva projekt och affärer framåt. Det är positivt om du har en god förhandlingsförmåga och trivs med att göra bra affärer.
Vidare tror vi att du är en engagerad person som gillar att ta stort eget ansvar i ditt dagliga arbete. Du är duktig på att tolka branscher, lägga strategier för att möta förändringar på marknaden samt skapa goda och långsiktiga relationer både internt och externt.
Låter detta som en tjänst för dig, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

VÅR REKRYTERINGSPROCESS:
I denna process använder vi oss av löpande urval vilket innebär att vi fortlöpande går igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Intervjuer och tillsättning kan göras innan sista ansökningsdag. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester och referenstagning. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.

Ansök nu

Area Sales Manager till Lankapaja Corporation

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Maj 14
Nytt
Lankapaja Corporation producerar högklassiga metallkomponenter till flera olika tillverkningsbranscher. Genom vår nyfikenhet hjälper vi industrin med mekaniklösningar. Tillverkningen sker i moderna maskiner med senaste tekniken och vi gör allt från prototyper till stora serier. Lankapajas styrka är en hög servicenivå med snabba leveranser. Företaget ser positivt på framtiden och planerar för en fortsatt stark utveckling och söker därmed en Area Sales Manager för att bearbeta den svenska marknaden. Kanske är det just du, som är pusselbiten vi saknar?

LÄS MER!
Om tjänsten
I din roll som Area Sales Manager hos Lankapaja kommer du arbeta med att identifiera och bearbeta både befintliga kunder och nya kunder som arbetar med mekanisk konstruktion, tillverkning och underhåll. Din roll är att hitta den bästa tekniska lösningen baserat på varje kunds behov.  Idag har Lankapaja Corporation ca 700 köpande kunder, och vi vill växa verksamheten genom att erbjuda fler lösningar inom nya segment på den svenska marknaden.
I din roll ansvarar du för såväl marknadsföring som försäljning av våra mekaniklösningar som vi erbjuder kund. Du har även budgetansvar för tilldelat distrikt och får möjligheten att vara med på en tillväxtresa. Du kommer utföra kundvärdesanalyser och värdebaserad försäljning och skapar därigenom affärer och långsiktiga relationer med dina kunder. I rollen får du fullt ansvar för den svenska marknaden och fria händer att göra det som krävs för att nå våra mål. Tjänsten innebär resor då närvaro hos våra kunder är en nyckel till framgång. Vi ser gärna att du bor i närheten av vårt kontor i Skillingaryd.
Ansvarsområden:

Förstå kundens behov och erbjuda skräddarsydda lösningar


Utveckla och upprätthålla relationer med befintliga kunder samt identifiera och etablera kontakter med nya kunder.


Kommunicera effektivt med interna kollegor inom företaget för att säkerställa en smidig leveransprocess och kundtillfredsställelse.


Teknisk support i viss mån gentemot kund


Budgetansvar för din region


Rapportering till moderbolaget


Ansvarig rekryterare är Linnea Broman, 072 078 83 17.
Vem är du?
För att passa i rollen som Area Sales Manager har du tidigare arbetat med B2B-försäljning med dokumenterad vana att uppnå dina mål. Vi ser gärna att du har erfarenhet från branschen, har ett genuint tekniskt intresse och förståelse för mekaniska produkter.

Som person är du ansvarstagande, självgående, lyhörd och resultatorienterad och förstår vikten av tydlig och enkel kommunikation. Du är trygg i sig själv och är duktig på att etablera och utveckla relationer. Du trivs i en händelserik miljö samtidigt som du har förmågan att strukturera och ta ansvar för din kalender och för dina affärer. Vi söker dig som är en lagspelare som vill vinna och lyckas tillsammans. För tjänsten krävs B-körkort samt goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Om verksamheten

Lankapaja Industri är del av Lankapaja Corporation som har servat aktörer inom industrin sedan 1935. Vi förstår hur en produkt ska tillverkas. När våra kunder är framgångsrika har även vi lyckats. Med detta i åtanke väljer vi alltid den vettigaste och mest kostnadseffektiva lösningen för våra kunder. Vi är innovativa och blickar framåt. Vi är stolta över att göra sådant som andra kanske anser vara omöjligt. För oss är det ingen raketforskning – det enda som krävs är en vinnarskalle och sunt förnuft.

Ansök nu

Säljledare till Kinnarps i Jönköping

Säljledare
Läs mer Maj 2
Kinnarps söker en Säljledare med placering i Jönköping! Söker du efter något nytt och vill få chansen att komma till en fantastisk arbetsplats med drivna medarbetare? Då kan du vara den vi söker! Varmt välkommen med din ansökan!

Det här är Kinnarps
Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder.
Om din roll
Vi kan erbjuda dig en säljroll där du kommer få använda alla dina tidigare erfarenheter inom försäljning. I rollen arbetar du tätt tillsammans med ditt säljteam med att förbättra vår affär i syfte att öka Kinnarps marknadsandelar samt utveckla försäljningen inom Kinnarps Jönköpings försäljningsområde.
Du upprätthåller och skapar goda relationer med befintliga kunder samt bearbetar marknaden och prospektkunder. Du är duktig på försäljning och tillsammans med dina medarbetare utvecklar ni tillsammans ert geografiska område med uppdraget att öka marknadsandelar och lönsamhet. Där du kommer leda genom att stötta och coacha våra säljare för att nå önskade resultat. Som säljledare har du ett personalansvar och ett eget budgetansvar.
Fokus i din roll

Försäljningsutveckla och bearbeta din kundplattform


Projektleda arbetet vid upphandling, beställning och offerthantering


Medverka och genomföra lokala event och delta vid mässor


Följa upp och säkerställa genomförda leveranser


Vem är du?
Du som söker jobbar troligtvis idag i en säljledande roll, och/eller med uppsökande försäljning där du ansvarar för din egen försäljningsbudget.
Som person är du ambitiös och resultatorienterad med högt eget driv och har lätt att ta kontakt och skapa kundmöten. Du är en modig ledare som tar initiativ och har en stark vilja att driva förändringar inom Kinnarps. Med en vinnarinsikt och rätt inställning är du redo att anta utmaningar och genomföra det som krävs för att leda gruppen framåt. Vidare behöver du kunna hålla i många frågor och kontakter samt att vara strukturerad är några grundläggande krav för tjänsten.

Erfarenhet av försäljning inom B2B


Presentationsteknik och förhandlingsvana


God affärsförståelse och erfarenhet inom ekonomi


Kontaktnät inom regionen


Branschvana är meriterande


Eftergymnasial utbildning inom sälj eller ekonomi


B-körkort är ett krav då tjänsten innebär resor till kund


Då rollen är kontaktintensiv och ställer höga krav på aktivitet och flexibilitet behöver du vara noggrann och ha ett utpräglat intresse för att möta människor och för affären. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet i denna rekrytering.
Bra för dig att veta

Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning.


Placeringsort Jönköping.


Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Lovisa Fransson på Lovisa.Fransson@poolia.se eller 072-987 27 50.

Ansök nu

Controller till Jordbruksverket

Controller
Läs mer Maj 10
Nu söker vi en engagerad Controller till Jordbruksverket i Jönköping. Uppdraget är på heltid med planerad start den 10 juni 2024 tom 28 februari 2025, med möjlighet till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som Controller kommer du att tillhöra näringsutvecklingsenheten på myndigheten. Enheten arbetar bland annat med att främja småskaliga livsmedelsföretag. Du arbetar främst med ekonomisk lägesrapportering av myndighetens egna projekt, ansökan om utbetalning av EU-stöd samt tillhörande stödjande arbetsuppgifter. Det omfattar uppgifter som budgetuppföljning- och sammanställning samt att vara behjälplig vid frågor om fakturor och andra budgetfrågor.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser
• Analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat
• Sammanställande av rapporter
• Ta fram prognoser kopplade till verksamheten
• Ta fram riktlinjer för budgetarbete
• Genomföra budgetarbete och budgetuppföljning
• Servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion
• Arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)

Vem är du?
För tjänsten krävs följande:

• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Genomgått utbildning inom aktuellt område
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Det är meriterande om du har följande erfarenhet:

• 3 årig relevant högskoleutbildning inom ekonomi
• Minst 6 månaders erfarenhet av Agresso
• Erfarenhet av utbetalning från EU-fonder

Som person är du trygg, nyfiken och kommunikativ. Du är en ihärdig person med en analytisk anda. Du är strukturerad, proaktiv och självständig med en förmåga att leda ditt egna arbete. Därtill ser vi också att du har en god samarbetsförmåga.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Erfaren controller till Jordbruksverket i Jönköping.

Controller
Läs mer Maj 13
Om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som vill jobba som controller hos Jordbruksverket i Jönköping.

-Omfattning: Heltid 100%
- Start: 2024 06 10
- Längd: 2025 02 25, eventuellt längre.

Distansarbete upp till 40%

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Nu behöver Jordbruksverket extra resurs i form av en Controller.

Arbetet består i huvudsak av att jobba med ekonomisk lägesrapportering av Jordbruksverkets egna projekt, ansökan om utbetalning av EU-stöd samt tillhörande stödjande arbetsuppgifter. Det omfattar uppgifter som budgetuppföljning- och sammanställning samt att vara behjälplig vid frågor om fakturor och andra budgetfrågor.

Arbetsuppgifter kan bl.a. avse:
- genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser.
- analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat.
- sammanställande av rapporter.
- ta fram prognoser kopplade till verksamheten.
- ta fram riktlinjer för budgetarbete.
- genomföra budgetarbete och budgetuppföljning.
- servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion.
- arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.).


Vem är du?
För att vara aktuell för uppdraget, så behöver du uppfylla nedan kriterier:

- gymnasium eller likvärdig utbildning.
- genomgått utbildning inom aktuellt område.
- minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller.
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
- kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Meriterande:
- en 3 årig relevant ekonomisk högskoleutbildning?
- arbetat i Agresso i minst 6 månader?
- erfarenhet av utbetalning från EU-fonder?



Om verksamheten
Låter detta som ett uppdrag som passar in på dig? Då söker du via länken i annonsen.

Välkommen!

Ansök nu

Produktägare Hårdvara till Seneco

Elektronikkonstruktör
Läs mer Maj 1
Är du genuint intresserad av teknik och vill verka i en internationell miljö med mycket utrymme för innovation och samarbete tillsammans med andra? Vill du vara en del av ett mindre bolag med korta beslutsvägar, samtidigt som du vill ha tryggheten från en stor, stabil koncern i ryggen? Då kanske detta är rätt möjlighet för dig. Hos Seneco får du nämligen allt detta (och lite till)! Seneco, som är en del av Fagerhult Group, söker nu en Produktägare. Intervjuer och urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Produktägare väntar en spännande vardag för dig som vill delta i den dagliga utvecklingsprocessen som beslutsstöd och beställare mot RnD samt ta ett helhetsansvar för bolagets fysiska produkter. Du arbetar nära utvecklingsteamet som produktchefens förlängda arm. Ditt huvudansvar blir att äga och säkerställa produktens funktion, kvalitet, produktion och utförande i egenskap av beställare. Vidare förväntas du transformera högnivåvisioner till hanterbara produkter, skapa specifikationer, detaljerande krav och skriva user stories. Du arbetar tätt mot flera stakholders i organisationen, såsom RnD, supply chain och scrumteamen, där du ansvarar för att samtliga har rätt information och hjälper till med prioriteringar i utvecklingsprocessen. Rollen innebär även kontakt med externa kunder där du ansvarar för att insamla information för att sedan omsätta till hårdvaruspecifikationer till utvecklingsteamet. Du förväntas även presentera Senecos produkter för kund och hålla kortare utbildningar.
I rollen som Produktägare har du en aktiv roll i industrialisering av våra produkter vilket innebär nära samarbete med våra fabriker samt leverantörer, där du ansvarar för certifieringar och standarder gällande våra produktspecifikationer. Rollen innefattar även att initiera cost-down aktiviteter när möjlighet finns och analysera kostnaderna i produktion, samt vara delaktig i val och sourcing av komponenter.

På Seneco välkomnas du in i ett snabbfotat företag med startup-mentalitet, samtidigt som det är en del av den stabila belysningskoncernen Fagerhult Group. Du får möjlighet att arbeta i en internationell miljö med många kontaktytor och får en viktig roll i företagets fortsatta tillväxtresa. Detta är chansen för dig som vill arbeta brett i ett mindre team med såväl operativa som strategiska inslag och mycket framåtanda. Du rapporterar till Produktchef.
Placeringsort är på Fagerhults huvudkontor i Fagerhult (Habo), med möjlighet till distansarbete 2 dagar per vecka. Tjänsten är en tillsvidareanställning där Poolia enbart hanterar rekryteringsprocessen. Vid frågor kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Linnea Broman, 072 078 83 17.
Vem är du?
Vi söker dig med en god teknisk förståelse, erfarenhet av arbete med elektronisk hårdvara och erfarenhet av projektledning. Vi erbjuder en mångfacetterad roll och vi ser därför potentialen i olika bakgrunder. Kanske arbetar du som Produktägare idag men vill ta steget in i en framåtlutad bransch? En annan möjlighet är att du har genomfört en resa från ingenjörsutbildning till ett konsultbolag och vill hamna inhouse på ett tryggt bolag. Vi ser gärna att du har en ingenjörsutbildning med inriktning mot teknik eller elektronik, men det viktigaste för oss är att hitta dig med rätt erfarenhet och kunskap som vill utvecklas tillsammans med oss. Du uttrycker dig obehindrat i både svenska och engelska i såväl tal som skrift och känner dig bekväm med att tala inför mindre grupper.
Som person är du en äkta lagspelare med en attityd som får saker att hända. Du har ett strukturerat och analytiskt arbetssätt med en förståelse för tekniska samband. Du är driven, pedagogisk och genuint intresserad av teknik. För att trivas i rollen ser vi att du är nyfiken och ansvarstagande person som trivs att arbeta tillsammans med andra.
Om verksamheten
Seneco A/S, grundat i Danmark 2010 samt del av Fagerhult Group sedan 2021, är ett företag som är specialiserat på smarta uppkopplade system för professionell utomhusbelysning.
Bolagets produktplattform, Citygrid, består av en komplett trådlös produktportfölj för utomhusarmaturer. I denna inkluderas en uppkopplad portal för fjärrövervakning och integration mot andra system och installationer inom ramen för den Smarta Staden. Utöver att skapa trygga utomhusmiljöer, bidrar systemet till betydande energibesparingar och minskade underhållskostnader, vilket starkt bidrar till koncernens högt ställda mål gällande hållbarhet. Majoriteten av Senecos installationer återfinns idag i Norden och på närliggande europeiska marknader men installationer finns även i Afrika och Australien.

Ansök nu