Jönköping: Teamledare till Sälj, IKEA Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teamledare till Sälj, IKEA Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

På avdelningen Core Area Kitchen säljer vi kompletta kökslösningar, vitvaror och matplatser på övre plan i varuhuset. Tillsammans med två andra Teamledare driver du affärerna framåt för de här säljområdena och ser till att våra medarbetare trivs och utvecklas!
Vi tror att du som är redo för den här utmaningen vill ta nästa steg som ledare. Vi vill att du har erfarenhet från att jobba med kunder och att du trivs med det. Kanske har du ett ansvarsområde idag men vill ta nästa steg som ledare med personalansvar? Eller så har du en liknande roll idag men länge spanat mot IKEA? Det viktigaste för oss är att du är motiverad att vara en ledare som är nära arbetsgruppen och kundmötet.
För att trivas som Teamledare behöver du trivas när det händer mycket runt dig. Du kommer leda medarbetare som är experter inom sina säljområden. Så du är prestigelös i din roll och ser till att involvera arbetsgruppen i avdelningens utveckling. Du vågar ge och ta ansvar. Som person har du mycket energi som smittar av sig på alla du jobbar med. I din roll kommer du jobba med såväl säljmål som personliga mål och får därför möjlighet att utveckla både människor och business!
EN DAG I DITT LIV MED OSS
Som Teamledare hos oss kommer du leda ett team på ca 8-10 medarbetare. Du driver den dagliga verksamheten och har personalansvar för din arbetsgrupp. Som Teamledare har du ett närvarande ledarskap. Du har lika mycket schemalagd tid i driften, nära våra kunder och medarbetare, som du har administrativ tid.
Arbetsgruppen du leder är våra säljare som är experter på att rita och sälja kökslösningar. Här är kundmötena längre och tidvis komplexa. Du är ett stöd för säljarna och jobbar aktivt med regelbunden kompetensförsörjning. Tillsammans med dina chefskollegor driver ni processer för att stärka vår avdelning. Du kommer ha särskilt fokus på att optimera våra arbetssätt och vår dagliga bemanning. Utöver det har du extra ansvar för arbete med vår kundnöjdhet och hur vi knyter ihop det med våra försäljningsmål . För att lyckas med det har du ett intresse för att samla in kunskap om den lokala marknaden och våra förutsättningar.
FRÅGOR OCH SUPPORT? LÅT OSS KNYTA KONTAKT!
Tjänsten är tillsvidare på heltid. Dina arbetstider är förlagda dag och kvällstid (till stängning), samt var tredje helg. Som Teamledare tillhör du handels kollektivavtal. Tillträde omgående enligt överenskommelse.
För frågor kring tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Emmy Eksell, emmy.eksell@ingka.ikea.com
För frågor kring din ansökan eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta Emma Helmin, emma.helmin@ingka.ikea.com
Sista ansökningsdag är 5 februari!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Butiksansvarig

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Butiksansvarig.

Arbetsledare till vår pop up-butik

Läs mer Feb 2
Erikshjälpen söker nu en Arbetsledare till vår pop-up butik på Asecs shoppingcenter i Jönköping. Vill du bidra till att förverkliga barns rättigheter genom att arbeta operativt och leda det dagliga arbetet är det här rollen för dig. Välkommen med din ansökan!
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 16 länder och vi driver 50-tal butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige, Norge och online. Vi arbetar efter visionen; "En förändrad värld där barns drömmar får liv". Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter, världen över. Läs mer Om Erikshjälpen.
Beskrivning
Som arbetsledare är du operativ och leder det dagliga arbetet i butiken så att överskottsmål och miljömål uppnås. Butiken kommer att finnas på Asecs i ca 1 år.
Arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:
· · Att tillsammans med butikens medarbetare ansvara, delta i och leda det dagliga arbetet i butiken.
· Du fungerar som arbetsledare för anställda, frivilligarbetare och personer som utför arbetsprövning, aktiviteter eller annan sysselsättning via myndigheter
· Du har ansvar för försäljning av varor
· Du har butiksansvar vissa helger
· Du rapporterar till regionchefen
Kvalifikationer
Du är:
· en relationsbyggare som är van vid att möta människor i olika livssituationer och sammanhang.
· självgående, ansvarstagande och tycker om att arbeta målinriktat och strukturerat.
· öppen, trevlig och har ett representativt sätt med hög servicekänsla

Du har:
· relevant arbetslivserfarenhet inom arbetsledning
· god social förmåga och erfarenhet av kundmöten
· ett intresse för bistånds- och secondhandarbete
· delar Vår värdegrund som bygger på tre grundprinciper; FN:s barnkonvention, Eriks anda och en kristen människosyn.
Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen, genom att generera medel till sociala och humanitära insatser. Genom att främja och utveckla återanvändning av begagnade varor är du med och bidrar till en hållbar utveckling och ett mer effektivt utnyttjande av jordens resurser. Du blir också del i en bred social gemenskap, då Erikshjälpen Second Hands butiker ger meningsfull sysselsättning för anställda, volontärer och praktikanter.
Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året.
Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Butikspersonal Handelsanställdas förbund.
Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad - för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former.
Villkor
Anställningsform: visstidsanställning under ca 1 år
Omfattning: 100%
Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse
Antal platser: 1
Placering: Jönköping Asecs-området
Sök tjänsten
· Skicka ditt CV och ett personligt brev till: ansokan@erikshjalpen.se
· Märk ansökan med ”Arbetsledare Asecs”.
· Skicka din ansökan senast den 14 februari.
· Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta
Regionchef, Hanna Hägg, e-post: hanna.hagg@erikshjalpen.se

Ansök nu

Butiksansvarig/Föreståndare

Läs mer Feb 6
Du förestår och driver ett glasscafé med ett unikt läge i Gränna Hamn under maj - september. Den är öppen dagligen från början på juni till september. Tillsammans med VD rekryterar du ett lämpligt team av sommarjobbare. Du leder sedan teamet på ca 8 personer.
Du är engagerad och…
• Du har ansvar för försäljning och du säkerställer att butiken och kollegorna är redo för kunderna.
• Du ansvarar för beställningar av varor och optimerar butikens försäljning
• Du planerar butikens bemanning och medarbetarnas utveckling
• Du ansvarar för rekryteringar och introduktioner, samt utbildar och utvecklar ditt team
Personliga egenskaper är viktigare än erfarenhet, men erfarenhet av café, restaurang och tillhörande hygienkrav är meriterande.
Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Butiksansvarig/Föreståndare

Läs mer Feb 5
Du förestår och driver ett glasscafé med ett unikt läge i Gränna Hamn under maj - september. Den är öppen dagligen från början på juni till september. Tillsammans med VD rekryterar du ett lämpligt team av sommarjobbare. Du leder sedan teamet på ca 8 personer.
Du är engagerad och…
• Du har ansvar för försäljning och du säkerställer att butiken och kollegorna är redo för kunderna.
• Du ansvarar för beställningar av varor och optimerar butikens försäljning
• Du planerar butikens bemanning och medarbetarnas utveckling
• Du ansvarar för rekryteringar och introduktioner, samt utbildar och utvecklar ditt team
Personliga egenskaper är viktigare än erfarenhet, men erfarenhet av café, restaurang och tillhörande hygienkrav är meriterande. Vi önskar att du är minst 20 år.
Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Butikschef - Jönköping

Läs mer Aug 29
Har du erfarenhet av ledarskap och tycker att det är kul att se hur du kan växa tillsammans med ditt team och din butik? Är du en person som drivs av försäljning och lönsamhet samt strävar efter en enastående kundupplevelse? Har du förmågan att leda, motivera och stärka en grupp? Stämmer detta in på dig passar du utmärkt hos oss på Direkt Optik. Optikbranschen är i ständig rörelse och hos oss finns det alltid något att göra!

Vad gör du som butikschef?

Som butikschef kommer du ha en helt avgörande roll där du ansvarar för och leder Direkt Optik framåt, såväl när det kommer till att utveckla och förbättra butikens processer som i det dagliga operativa.

- Ansvara att butiken når sina försäljningsmål

- Schemaläggning av personal och planering samt uppföljning av kostnader
- Personalansvar inklusive rekrytering till butiken, naturligtvis med ansvar för arbetsmiljö och dina medarbetares utveckling.
- Efterleva marknadsteamets plan
- Ständigt hitta förbättringsmöjligheter i butiken för att generera mer försäljning, merförsäljning och nöjda kunder.

Vem är du?

Du är en självdriven person som drivs av att inspirera och engagera medarbetare där ni tillsammans skapar ett positivt arbetsklimat. Du tycker försäljning är utmanade och gör det där lilla extra för att nå budget! Vi tror att du alltid sätter kunden i fokus och vill ge ett generöst kundmöte med en fantastisk köpupplevelse.

För att du ska trivas ho oss är du en prestigelös person som älskar utmaningar och att jobba mot uppsatta mål. Det är viktigt för dig att bli en specialist på ditt område och tar eget ansvar för din egna utveckling.

Vad vi kan erbjuda dig!
En ansvarsfull och dynamisk position inom en ambitiös organisation! Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön med ett bonusprogram. Utöver detta erbjuder vi:

- Personalrabatt på glasögon eller solglasögon
- Friskvårdsbidrag

Sista ansökningsdag är 2023-09-04. Vänligen skicka in
din ansökan så snart som möjligt, urvalet sker löpande och
tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Arbetsledare till vår butik i Jönköping

Läs mer Dec 18
Erikshjälpen söker nu en arbetsledare till vår butik i Jönköping. Vill du bidra till att förverkliga barns drömmar och rättigheter genom att tillsammans med kollegorna i ledningsteamet leda butikens operativa arbete är det här rollen för dig. Välkommen med din ansökan!
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 16 länder och vi driver 51 butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige, Norge och online. Vi arbetar efter visionen; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter, världen över. Läs mer Om Erikshjälpen.
I Jönköping drivs butiken i ett samarbete mellan Pingst Jönköping och Erikshjälpen Second Hand. Pingstförsamlingen i Jönköping grundades 1924 och har ca 2300 medlemmar. I församlingens vision ligger att förmedla tro, hopp och kärlek i vår samtid. Församlingen har ett omfattande socialt/diakonalt arbete lokalt och globalt. Exempelvis att erbjuda mötesplatser och nätverk för ensamstående föräldrar. Församlingens medlemmar är också engagerade volontärt i second hand-butiken. Läs gärna mer om oss här
Beskrivning
Som arbetsledare är du operativ och leder det dagliga arbetet i butiken så att fastlagda överskottsmål, sociala mål och miljömål uppnås.
Arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:
· Du leder och deltar det dagliga arbetet i butik och gåvomottagning tillsammans i butiksledningen och med butikens medarbetare.
· Du fungerar som arbetsledare för anställda, volontärer och personer som utför arbetsprövning, aktiviteter eller annan sysselsättning via myndigheter
· Ditt fokusområde i butiken är att leda arbetet i vårt café, andra avdelningar kommer tilldelas efter tillsättning av tjänst.
· Du har tillsammans med butiksledningen ansvar för försäljning av varor
· Gemensamt ansvara för butiken under öppettid, kommer även ha butiksansvar varannan lördag
· Du introducerar, coachar och utvecklar personer via arbetsmarknadsinsatser.
· Tillsammans i butiksledningen utvecklar ni verksamheten
· I tätt samarbete med butikschef planerar ni, bearbetar och utvecklar butiken och dess arbetssätt
· Du bidrar till och skapar arbetsglädje i butiken
· Du rapporterar till butikschef.
Kvalifikationer
Du har:
· relevant arbetslivserfarenhet inom arbetsledning
· god social förmåga och erfarenhet av kundmöten
· ett brinnande intresse för bistånds- och secondhandarbete
· delar Vår värdegrund som bygger på tre grundprinciper; FN:s barnkonvention, Eriks anda och en kristen människosyn.
Meriterande om du har:
· Erfarenhet av och/eller kunskap om värdering av secondhandvaror
· dokumenterad erfarenhet från butiksverksamhet
· erfarenhet av arbete i café
· erfarenhet av eget volontärt arbete, samt att leda volontärer
Du är:
· en relationsbyggare som är van vid att möta människor i olika livssituationer och sammanhang.
· självgående, ansvarstagande och tycker om att arbeta målinriktat och strukturerat.
· en glädjefull ledare som kan leda människor utifrån deras egen förmåga.
· genuint engagerad för människor och ser varje människas unika möjlighet till personlig utveckling och förändring.
· lösningsorienterad och har förmågan att verka för helheten utifrån uppsatta mål, för att utveckla och driva verksamheten framåt
Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen, genom att generera medel till sociala och humanitära insatser. Genom att främja och utveckla återanvändning av begagnade varor är du med och bidrar till en hållbar utveckling och ett mer effektivt utnyttjande av jordens resurser. Du blir också del i en bred social gemenskap, då Erikshjälpen Second Hands butiker ger meningsfull sysselsättning för anställda, volontärer och praktikanter.
Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året.
Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Butikspersonal Handelsanställdas förbund.
Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad - för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former.
Villkor:
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning.
Omfattning: Heltid
Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse
Sök tjänsten
· Skicka ditt CV och ett personligt brev till: ansokan@erikshjalpen.se
· Märk ansökan med ” Arbetsledare Jönköping”.
· Skicka din ansökan senast den 7 januari 2024
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Butikschef, Caroline Phers
e-post: caroline.pehrs@erikshjalpen.se

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från IKEA Svenska Försäljnings AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från IKEA Svenska Försäljnings AB .

Deputy Market Manager, IKEA Jönköping

Biträdande butikschef/Säljande butikschef
Läs mer Jan 17
WHO YOU ARE
Would you like to be a part of creating an iconic movement in IKEA’s home market Sweden? Want to drive extraordinary profitable growth and brand positioning, encouraging an excellent customer experience and develop people? Then join our team in Sweden!
Now there is an amazing development opportunity in the beautiful city of Jönköping.
We are looking for a leader with a strong commercial background to take on the Deputy Market Manager role for IKEA Jönköping.
As a foundation, you are a role model of the IKEA culture & values.
Furthermore, you are an entrepreneur who takes calculated risks and is willing to share responsibility with others, with an eagerness to exceed goals and targets. You understand the importance of creating collaborative teams across your own organization but also are used to cooperating with other parts of IKEA.
Last, but not least, you have a passion for Home Furnishing!

YOUR RESPONSIBILITIES
Your overall assignment is to drive extraordinary growth and brand positioning, maximizing sales and encouraging an excellent shopping experience in an omni-channel environment, strengthening the competitive position of IKEA in the market. You are a strong contributor in positioning IKEA as Sweden’s leading interior design retailer by presenting the IKEA range in an inspiring and commercial way - always with the customer in focus. Together with other Market Managers, the Area Manager and Country Service Office you share entrepreneurial ideas and express opportunities for improvement on current ways of working.
You actively engage with and share the responsibility in the delivery of the INGKA sustainability strategy to enable the ongoing transformation and growth of the IKEA business.
You ensure high quality execution of all People processes securing performing, competent and engaged co-workers. As a digital ambassador in the function, you embrace the omni-channel transformation in the market.
You represent the IKEA market in Jönköping, by building networks with all relevant stakeholders in the local community as well as on the national and global arena in IKEA.
You lead and develop the unit Management Team to achieve IKEA goals and standards, delivering an efficient and profitable operation in line with the IKEA Concept to secure IKEA as the best home furnishings company in the local market!

TOGETHER AS A TEAM
We take pride in seeing everyone around us grow and develop, and we encourage people to experiment, test, try - and sometimes fail.
As long as they learn along the way! We know that everything is changing more rapidly today and that we sometimes need to lead in the unknown. We throw ourselves out there to explore new possibilities and ways of doing things to make both our people and our business successful.
FOR THIS ROLE, WE ALREADY HAVE INTERNAL PREFERRED CANDIDATES FOR THE POSITION.

Ansök nu

SALES CO-WORKER 8 TIM/VECKA, IKEA JÖNKÖPING

Butikssäljare/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Sep 19
Vi behöver bli flera nya kollegor till IKEA Jönköping! Vill du vara en del av vår världsberömda IKEA kultur? Är du ute efter nytt jobb där du får utvecklas långsiktigt? Om du vill arbeta bara några timmar i veckan, eller kanske att få en fot in hos oss och önskar få mer arbetstid i framtiden. Då ser vi fram emot din ansökan!
Nu rekryterar vi för tillsvidaretjänster på 8 timmar i veckan på flera av våra avdelningar. Perfekt för dig som studerar eller har annan sysselsättning resten av året! Nedan kan du läsa mer om avdelningarna som behöver dig:
Sälj Saluhallen
Vi kallar vårt nedre plan i varuhuset för Saluhallen. Här får du ett fysiskt aktivt arbete med många kundmöten. Vi svarar på alla frågor om allt mellan himmel och jord! har. Vilken ljuskälla passar till lampan ÅRSTID? Vart hittar jag tavlorna? Vilken matta passar till mitt nya kök? Tillsammans med Logistik jobbar vi med varupåfyllnad och ser vi till att våra avdelningar har produkter tillgängliga för kund.
Customer Experience
Om du har besökt IKEA så har du träffat oss genom hela ditt besök. Vi kan ha erbjudit dig en gul kasse i entrén. Tagit hand om dig eller ditt barn i vårt lekland Småland eller hjälpt dig att betala dina varor i kassan. Om du behövt returnera en vara så är det vi som sett till att du kunde göra det utan problem.
Varför vi kommer att gilla dig
För att trivas på IKEA behöver du trivas i mötet med andra människor. Du får energi av dina kollegor när ni arbetar tillsammans och utvecklar varandra. Självklart delar du öppet med dig av dina idéer och är inte rädd för att göra fel. Du får saker gjort och gillar när det händer saker. Och du brinner, precis som vi, för kundmötet!
Oavsett vad du har på ditt CV sen innan så vet vi att om du bara har rätt inställning och motivation till jobbet så kommer du att lära dig. För oss är det viktigast att du vill växa med oss och kan se en framtida karriär inom IKEA. Kanske är det just du som är med och utvecklar framtidens IKEA, i Sverige eller utomlands?
För att möta våra kunders behov så jobbar vi varierande arbetstider. Beroende på vilken avdelning du jobbar på så kan du börja som tidigast 06.00 och sluta som senast 19:30. För våra tjänster på 8 timmar i veckan innebär det arbete någon kväll i veckan och varannan helg eller att du arbetar två av tre helger.
Ansök nu!
I den här rekryteringen använder vi oss inte av personligt brev. Istället ber vi dig att bifoga ett CV och besvarar några frågor i textform som kommer upp automatiskt när du gör din ansökan. Dina svar blir viktiga för oss i urvalet. Så ta god tid på dig och svara från hjärtat.
Vi vet att du är mer än din ansökan! Om du går vidare till nästa steg i processen kommer du därför bli inbjuden att besvara några frågor via ett videoverktyg. Där spelar du in dig själv och dina svar. Vi vet att det kan kännas läskigt men det kommer att gå hur bra som helst.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning på våra tillsvidaretjänster. Lön enligt handels kollektivavtal. Förutom utvecklingsmöjligheter i en stor och internationell koncern så har vi flera förmåner för alla våra anställda. För att nämna några så har vi personrabatt, friskvårdbidrag och ett hälsokonto. Samt ett bonussystem som baseras på hur vi tillsammans når våra mål och ett program som lägger undan extra till pensionen. Bra va?
Har du frågor? Välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Tobias Malm, tobias.malm@ingka.ikea.com
Välkommen med din ansökan senast 2 oktober!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Team Leader till Goods Flow, IKEA Jönköping

Teamledare
Läs mer Aug 2
På vår avdelning Logistik jobbar vi med hela vårt varuflöde. Vi ger utmärkt service till våra kunder genom att säkerställa att varorna är på rätt plats när varuhuset öppnar. Vi fyller på varor, kör truck, tar emot leveranser och plockar kundbeställningar. Allt på ett så effektivt sätt som möjligt med sälj, köpupplevelse och säkerhet i fokus.
Nu har du möjligheten att leda det här teamet. Som Team Leader för Goods flow ansvarar du för att den dagliga driften flyter på. Det innebär att se till att vi är rätt bemannade, att alla vet vad dem ska göra och har förutsättningar att göra det. Självklart är du med när och där det behövs. Du jobbar nära din grupp och har schemalagda pass i driften. I tjänsten ingår ca 50 % administrativ tid.
Här har vi ett fysiskt krävande arbete. Så om du är en morgonpigg person som gillar att jobba med kroppen och tillsammans med fantastisk grupp människor – ja, då är det dig vi söker!
VEM ÄR DU
Den här rollen är för dig som redan har testat på ledarskap i någon form och vet att du trivs med det. Kanske har du haft en formell ledarroll eller haft extra ansvar i tidigare anställning. Det viktigaste är att det faller dig naturligt att motivera en grupp genom att föregå med gott exempel. Du är trygg i dig själv och har mod att agera för att förbättra och utveckla vår avdelning.
Som Team Leader har du direkt personalansvar för upp till 10 medarbetare. Personalansvaret innebär att du bland annat jobbar med rekrytering, utbildning, tidsrapportering, utvecklingssamtal och rehab. Men uppgifterna i vardagen kommer variera. Allt ifrån att lossa, plocka och packa tillsammans med ditt team till att genomföra förbättringar av arbetsmiljö och rutiner.
OM DETTA ARBETSOMRÅDE
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Dina arbetstider varierar då vi har en verksamhet som är igång mellan kl 05.00-20.00. Du arbetar var tredje helg och tillhör handels kollektivavtal.
På IKEA har vi förmåner i form av personalrabatt, friskvårdsbidrag, hälsokonto samt bonusprogram för alla våra anställda. Men det vi framför allt erbjuder dig är en arbetsplats där det finns en stark tro på dig och din potential. Här får du möjlighet att utvecklas. I Jönköping, Sverige eller varför inte utomlands?
ANSÖK NU!
Frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Stefan Abrahamsson, stefan.abrahamsson@ingka.ikea.com
Frågor om rekryteringsprocessen? Välkommen att kontakta Emma Helmin, emma.helmin@ingka.ikea.com
Sista ansökningsdag 20 augusti!

Ansök nu

Team Leader till säljavdelningen, Tag-själv lagret, IKEA Jönköping

Teamledare
Läs mer Aug 2
Hela världen känner till våra platta paket och vårt Tag-själv lager. Här gör vi det enkelt för våra kunder att plocka vad dem behöver samt låta sig inspireras en sista gång innan hemfärd. Här jobbar vi med sälj och logistik. Hur placerar vi våra varor för att skapa en inspirerande avdelning? Hur ser vi till att kunderna lätt hittar sina produkter? Vart ska vi placera de mest populära produkterna? Hur stor yta behöver vi för våra julgranar när det är dags?
För att besvara de här frågorna så är vi nära kund och kollegor på varuhuset. Här spelar du som Team Leader en viktig roll. Tillsammans med ditt team samarbetar du med hela varuhuset för att maximera försäljningen och göra kunden nöjd i slutet av sitt besök.
Den här rollen är för dig som redan har testat på ledarskap i någon form och vet att du trivs med det. Kanske har du haft en formell ledarroll eller haft extra ansvar i tidigare anställning. Det viktigaste är vem du är som person och att du drivs av att motivera andra.
DINA DAGLIGA UPPGIFTER
Ditt ansvar är att planera och driva den dagliga driften på Tag-själv lagret. Du prioriterar arbetsuppgifter och ser till att vi har rätt folk på rätt plats. Du kommer ha personalansvar för en grupp på ca 6-7 medarbetare. Det innebär att du bland annat ansvarar för utvecklingssamtal, utbildning, uppföljning och bemanning. Du arbetar nära din grupp och våra kunder. Därför har du lika mycket schemalagd tid i driften som du har avsatt tid för administrativa uppgifter.
När det behövs så hittar du sätt att förbättra försäljningen samt våra arbetssätt och rutiner. Delar av arbetet innebär att planera våra olika säljaktiviteter och säsongsbetonade sortiment. Här får du användning av struktur och planeringsförmåga eftersom det blir som att jobba i projekt.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten är ett vikariat med start omgående till och med 1/2 2025. Med chans till förlängning. Du jobbar var tredje helg och har varierande arbetstider. Som tidigast börjar du kl 07 och du slutar som senast 19.15. Du tillhör handels kollektivavtal.
På IKEA har vi förmåner i form av personalrabatt, friskvårdsbidrag, hälsokonto samt bonusprogram för alla våra anställda. Men det vi framför allt erbjuder dig är en arbetsplats där det finns en stark tro på dig och din potential. Här får du möjlighet att utvecklas. I Jönköping, Sverige eller varför inte utomlands?
ANSÖK NU!
Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef är Åsa Andersson, asa.andersson3@ingka.ikea.com
Har du frågor om rekryteringsprocessen? Välkommen att kontakta rekryterare Emma Helmin, emma.helmin@ingka.ikea.com
Vi gör löpande urval för tjänsten, så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag 20 augusti!

Ansök nu

Är du en kökssäljare? Eller sugen på att bli det? IKEA Jönköping

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Maj 5
Vi på IKEA säljer kök som aldrig förr. Massor av kunder har upplevt vårt sortiment och vår service. Och det låga priset. Fler och fler upptäcker att köksaffären på IKEA är den bästa köksaffär man kan göra. Det öppnar möjligheter. Vi behöver bli fler som säljer kök på våra köksavdelningar i hela landet.
I rollen som säljare på vår köksavdelning får du möjlighet att hjälpa våra kunder genom hela köpprocessen – från att välja luckor, hitta smarta tekniska lösningar och skapa planritningar till att ta beslut kring hur köket ska installeras. Låter det komplicerat? Oroa dig inte, om du har passion och vilja så lär vi dig allt du behöver för att hjälpa kunden igenom alla steg. Det ingår nämligen fyra veckors utbildning med full lön som del av jobbet. Bra va?
Varför vi kommer att gilla dig
Vi letar efter dig som är bra på att skapa förtroende i relation till kunden. Det är en fördel om du är strukturerad och tänker flera steg framåt. Du behöver kunna hantera din dator och din miniräknare. Här är siffror och olika datorsystem en del av din vardag.
Svenska i tal och skrift är ett krav. Engelska behöver du i varje fall kunna läsa, men det är inget krav på att du ska sälja kök på engelska. Andra språk ser vi som en stor fördel. På IKEA arbetar människor från 60 olika länder och tillsammans talar vi 49 olika språk.
En dag i ditt liv med oss
När du har gått klart vår köksutbildning är det dags att möta kunder i vår planeringsstudio. Din vardag består av att tillsammans med dina kollegor göra kundens resa från köksdröm till drömkök.
Kunderna är inbokade för ett första planeringsmöte med dig. Expert som du nu är så presenterar du den ena smarta lösningen efter den andra utifrån vårt produktsortiment och olika serviceerbjudande. Ni blir antagligen inte klara på ett möte utan bokar ett uppföljningsmöte IRL eller digitalt. Du ansvarar för dina egna kunder från dröm till detaljerad planering och vidare till beställning och slutligen köp.
Vi vet att sälja kök kan tyckas komplicerat; det är matematik, teknik, vatten & avlopp, vitvaror och ergonomi. Men du ska veta att det finns gott om kollegor som finns där för dig, att känna dig hemma, tipsa och peppa när det blir fel, för det kommer det bli. Och vet du vad? En dag kommer du göra samma sak mot nästa nya kollega, antingen som ledare, som erfaren säljare eller på en helt annan del av IKEA.
Ansök nu!
De kontrakt vi erbjuder är tillsvidareanställningar med en sysselsättningsgrad på 30,75 timmar i veckan. Anställningsstart i september. För att möta våra kunders behov jobbar du dag- och kvällstid samt varannan helg. Lön enligt handels kollektivavtal.
Fyra saker vi vill att du ska veta om rekryteringsprocessen:
1. Du behöver inte bifoga ett personligt brev – ditt CV räcker. Vi vill göra det enkelt för dig och för oss genom att ställa frågor istället. Frågorna kommer upp när du gör din ansökan.
2. Vi vet att du är mer än det du kan formulera i skrift. Därför kommer du att få göra en videopresentation om vi anser att du har en intressant profil. Det är ett sätt för oss att ge fler kandidater möjligheten att presentera sig innan vi väljer vilka som går vidare till intervju.
3. Intervjuer planerar att hållas vecka 23-24. Därefter återstår referenstagning innan du förhoppningsvis får erbjudande om anställning hos oss.
4. Utbildningen för våra nya kökssäljare planeras börja september 2023. Vi har dialog om eventuell uppsägningstid. Utbildning kan komma att ske en vecka med övernattning på annan ort.
Har du frågor om tjänsten och hur det är att jobba som köksspecialist? Välkommen att kontakta rekryterande chef Hasan Askoy, hasan.aksoy@ingka.ikea.com
Om du har frågor om din ansökan eller rekryteringsprocessen så är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig för IKEA Jönköping, Emma Helmin emma.helmin@ingka.ikea.com


Vi ser fram emot din ansökan senast 21 maj!

Ansök nu

Medarbetare kundleverans och plock (30.75h/v), IKEA Jönköping

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Mar 22
På vår avdelning Logistik ser vi bland annat till så att kunderna får sina orders och möter dagligen kunderna när vi överlämnar deras beställningar. Vi lägger också ett stort fokus på att våra produkter hamnar ute på hyllorna, är lättillgängliga och ser till så att produkterna är synliga och smart placerade. Vi hanterar alla våra produkter och jobbar över hela varuhuset!
Inom vårt team vår främsta uppgift att ge bra service till våra kunder genom att säkerställa att varorna är på rätt plats vid rätt tid. Vi skapar tillsammans ett smidigt varuflöde genom att ta emot produkterna som kommer med lastbilarna och se till att de blir tillgängliga för kunderna. Effektivt, rent och snyggt!
Vad du behöver veta
Nu söker vi fem nya medarbetare som kan jobba hos oss 30.75 timmar i veckan tillsvidare. Du får ett omväxlande och aktivt jobb med varierande arbetstider. På IKEA har du dessutom alltid möjlighet att lära dig nytt! Så vi ser gärna att du vill stanna och utvecklas tillsammans med oss.
Det viktigaste för oss är vem du är som person och vad som motiverar dig med arbetet. Kanske har du jobbat inom en annan bransch och vill ha nya utmaningar? Eller är du redan en lagermedarbetare som drömmer om IKEA? För tjänsten krävs det att du kan göra dig förstådd på svenska, men är du en nybörjare i språket med stor vilja så har du möjlighet att utvecklas med oss.
Om detta arbetsområde
Vi erbjuder tillsvidaretjänster på 30,75 timmar i veckan. Våra arbetstider sträcker sig från 05.00 till 19.30 och det kan variera mellan morgonpass och kvällspass. Arbete varannan helg ingår i schemat. För rollen gäller start efter överenskommelse men gärna så snart som möjligt.
För frågor om vilka villkor som gäller så hänvisar vi vårt kollektivavtal, Handelsavtalet. Här hittar du all nödvändig information om lön, tillägg och arbetstider. Förutom utvecklingsmöjligheter i en stor och internationell koncern så har vi flera förmåner för alla våra anställda. För att nämna några så har vi personalrabatt, friskvårdbidrag och ett hälsokonto. Samt ett bonussystem som baseras på hur vi tillsammans når våra mål och ett program som lägger undan extra till pensionen. Bra va?
FRÅGOR OCH SUPPORT? LÅT OSS KNYTA KONTAKT!
Välkommen med din ansök via vårt rekryteringssystem. När du ansöker kommer du även få svara på ett antal frågor som är viktiga för oss i urvalet. Går du vidare i rekryteringsprocessen är första steget en videopresentation som du kommer bli inbjuden till via mejl (håll även koll på din skräppost!).
Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Charlotta Thorin, rekryterande chef, charlotta.thorin@ingka.ikea.com
Har du frågor om din ansökan? Välkommen att kontakta Emma Helmin, emma.helmin@ingka.ikea.com.
Vi ser fram emot din ansökan senast 3 april!

Ansök nu