Jönköping: Deputy Market Manager, IKEA Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Deputy Market Manager, IKEA Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-01-17 // Varaktighet: Heltid

WHO YOU ARE
Would you like to be a part of creating an iconic movement in IKEA’s home market Sweden? Want to drive extraordinary profitable growth and brand positioning, encouraging an excellent customer experience and develop people? Then join our team in Sweden!
Now there is an amazing development opportunity in the beautiful city of Jönköping.
We are looking for a leader with a strong commercial background to take on the Deputy Market Manager role for IKEA Jönköping.
As a foundation, you are a role model of the IKEA culture & values.
Furthermore, you are an entrepreneur who takes calculated risks and is willing to share responsibility with others, with an eagerness to exceed goals and targets. You understand the importance of creating collaborative teams across your own organization but also are used to cooperating with other parts of IKEA.
Last, but not least, you have a passion for Home Furnishing!

YOUR RESPONSIBILITIES
Your overall assignment is to drive extraordinary growth and brand positioning, maximizing sales and encouraging an excellent shopping experience in an omni-channel environment, strengthening the competitive position of IKEA in the market. You are a strong contributor in positioning IKEA as Sweden’s leading interior design retailer by presenting the IKEA range in an inspiring and commercial way - always with the customer in focus. Together with other Market Managers, the Area Manager and Country Service Office you share entrepreneurial ideas and express opportunities for improvement on current ways of working.
You actively engage with and share the responsibility in the delivery of the INGKA sustainability strategy to enable the ongoing transformation and growth of the IKEA business.
You ensure high quality execution of all People processes securing performing, competent and engaged co-workers. As a digital ambassador in the function, you embrace the omni-channel transformation in the market.
You represent the IKEA market in Jönköping, by building networks with all relevant stakeholders in the local community as well as on the national and global arena in IKEA.
You lead and develop the unit Management Team to achieve IKEA goals and standards, delivering an efficient and profitable operation in line with the IKEA Concept to secure IKEA as the best home furnishings company in the local market!

TOGETHER AS A TEAM
We take pride in seeing everyone around us grow and develop, and we encourage people to experiment, test, try - and sometimes fail.
As long as they learn along the way! We know that everything is changing more rapidly today and that we sometimes need to lead in the unknown. We throw ourselves out there to explore new possibilities and ways of doing things to make both our people and our business successful.
FOR THIS ROLE, WE ALREADY HAVE INTERNAL PREFERRED CANDIDATES FOR THE POSITION.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Biträdande butikschef

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Biträdande butikschef.

https://ilvaswe.youngcrm.com/jobportal/9745

Läs mer Maj 17
Nytt
Assistant Store Manager till vår helt nya butik, ILVA Jönköping
Var med och öppna vår helt nya och moderna butik med hög kvalitet inom nordisk design
Får du ett leende på läpparna, när du tänker på inredning med kvalitetsmöbler i inspirerande nordisk design, kombinerat med personlig försäljning, där du får möjlighet att arbeta nära kunder och hjälpa dem att förverkliga sina inredningsdrömmar? Är du en teamplayer med ett stort T, som tar ansvar för dina egna så väl som teamets uppgifter? Då är det kanske du som får möjligheten att bli en del av vårt helt nya team, till vår helt nya butik i Jönköping.
“Det bästa med att jobba på ILVA är att ha tydliga yttre ramar och samtidigt ha friheten att utveckla mig själv och mitt team i vårt möte med kunden" berättar Michael, biträdande butikschef på ILVA Malmö.
Som Michael berättar, prioriteras både din och ditt teams utveckling högt hos oss. Vi lägger stor vikt vid att skapa förutsättningar för att alla våra medarbetare ska kunna utvecklas - både professionellt och personligt. Detta kommer du att märka från dag ett, då du kommer att bli utbildad av ett tillmötesgående och inkluderande team i en av våra butiker i Skåne. Vi tror på att utveckling och resultat bäst skapas, när vi står enade som ett team. Detta får du och din butikschef fria händer att göra i vår nya butik. Till detta tillkommer en dos tävlingsanda butikerna emellan, men även i form av att du utöver din fasta lön, kan uppnå bonus baserat på dina egna försäljningssiffror.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som biträdande butikschef är:
Att skapa försäljning genom att förstå och uppfylla kundens förväntningar och behov. Hos oss är det inte tillräckligt att endast expediera kunderna. Om du inte redan har bred personlig erfarenhet av personlig försäljning, kommer du bli utbildad i att kartlägga samt förstå kunders förväntningar och behov. På så vis blir du i kundens ögon en tillförlitlig sparringpartner, som genom det nära samtalet, kan skapa den rätta försäljningen för kunden.
Att utveckla, utbilda och inspirera dina kollegor i butiken.
Att vara proaktiv och ta ansvar för att butiken alltid står snygg och inspirerande för kunderna, inklusive plockning av varor, finjusteringar, lätt städning/rengöring och liknande.

Butiken kommer preliminärt att öppna i augusti 2024. Innan dess kommer du att genomgå en gedigen utbildning som hålls av din ledare samt dina kollegor i de andra butikerna. Således är tillträdesdatum snarast möjligt.
Hur du blir framgångsrik i rollen som biträdande butikschef
På ILVA fattar vi beslut utifrån vår levnadsregel: “Ur kundens perspektiv”. För oss betyder detta att beslut tas utifrån frågeställningen: “Vad är bäst för våra kunder?”. Om du kan se dig själv i detta, är redan på god väg att bli en framgångsrik del av ILVA-kulturen. Härutöver, är följande kompetenser viktiga i rollen som biträdande butikschef:
Du är en entusiastisk och duktig säljare, som har en naturlig vilja av att driva försäljning och finna de rätta lösningarna för våra kunder, bland annat för att våra kunder snabbt inser om de kan lita på dina lösningar.
Du är lojal och tar ansvar, och man kan räkna med att allting är under kontroll när du jobbar. Du glider smidigt in i rollen som butikschef när denne inte är på plats.
Du är diplomatisk och kan fylla din mellanchefsroll genom att vara en sparringpartner för dina kollegor, samtidigt som du kan sätta riktning och ta ledning.
Du har en stark vinnarmentalitet och du går det extra avståndet för att hitta rätt lösning för kunden och därigenom skapa försäljning - både när det gäller din egen samt dina kollegors försäljning.
Du sätter teamet före dig själv och förstår att detta gör att vi tillsammans uppnår våra mål.
Du förstår vikten av att vara en förebild för teamet, och du tar täten oavsett om det handlar om försäljning eller städning.
Ledarskapserfarenhet är meriterande men inte ett krav.

Är det dig vi behöver, som en del av det team som ska sätta ILVA på landskartan i Jönköping?
Om tjänsten låter som något för dig, och du matchar ovanstående, erbjuder vi dig ett spännande och utmanande jobb i en stor och dynamisk möbel- och inredningskoncern, där tonen är informell och ambitionerna är höga. Förhoppningsvis är du redan nyfiken på tjänsten, men vi tycker alltjämt att du ska veta att vi erbjuder dig:
Bra pensionsplan.
Personalrabatt i samtliga verksamheter under Lars Larsen Group (ILVA, JYSK, Bolia, SOFACOMPANY, SENG, Restaurang Tiende i Aarhus, HimmerLand Spa & Golf Resort).

Skicka in din ansökan och CV genom att klicka på “Ansök”. Vi håller intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag. Skulle du ha frågor om tjänsten, är du mer än välkommen att kontakta regionschef Per Pedersen på telefonnummer 073-644 30 13 eller på e-postadress pmpe@ilva.se.

Ansök nu

https://ilvaswe.youngcrm.com/jobportal/9746

Läs mer Maj 17
Nytt
Store Manager till vår helt nya butik, ILVA Jönköping
Var med och öppna vår helt nya och moderna butik med möbler av hög kvalitet i nordisk design.
Nu har du en sällsynt möjlighet att bli en del av ILVAs expansion i Sverige. För närvarande har vi 39 butiker i Danmark och 4 butiker i Sverige som är belägna i Malmö, Kristianstad, Halmstad och Helsingborg – ska du få ansvaret för den femte? Du kommer att mötas av ett starkt team av butikschefer, som kommer hjälpa dig att få en ordentlig start och se till att du är redo att öppna ILVA Jönköping i augusti 2024.
“Att få möjligheten att jobba som butikschef på ILVA ger mig en frihet att skapa framgång för mitt team och butiken, och för att ILVA är ett innovativt företag som delar mina värderingar”, berättar Andreas, butikschef på ILVA Helsingborg.
Som Andreas berättar, ger vi dig möjligheten att sätta din prägel på butiken och ditt team. Hos oss står både din och ditt teams utveckling högt på agendan, och vi lägger stor vikt vid att skapa förutsättningar för alla våra medarbetare att utvecklas - både professionellt och personligt. Inget av detta är dock möjligt, om vi inte aktivt arbetar med att skapa och upprätthålla en bra arbetsmiljö, vilket du snabbt kommer att få uppleva under din utbildning, och som du förväntas att ta med dig till Jönköping. Allt detta kryddar vi till med en dos tävlingsanda butikerna emellan, men också genom att du förutom din fasta lön, kan uppnå bonus baserad på dina egna försäljningssiffror.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som butikschef
Din roll som butikschef kännetecknas av, att allt som du själv kan, bör du vara villig och ha kompetens till att kunna förmedla till dina medarbetare, och samtidigt ha en proaktiv inställning till att lära dig av dina medarbetare. Konkret blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Att bygga upp ett nytt team som snabbt blir skickligt på att samarbeta och som arbetar målinriktat för att vara redo för öppning i augusti.
Att skapa överblick och struktur både under öppningsfasen och därefter, när butiken ska drivas. Detta inkluderar bland annat schemaläggning, utbildning och träning, de dagliga/veckoliga uppgifterna på golvet, kampanj- och kunduppföljning, säsongsbyte (byte av produkter) o.s.v.
Att driva och utveckla butikens försäljning. Du skapar själv försäljning genom att förstå samt uppfylla kundens förväntningar och behov, för att därigenom skapa den rätta försäljningen för våra kunder.

Butiken i Jönköping öppnar i slutet av augusti, och du kommer innan dess att genomgå en gedigen utbildning som hålls av din chef samt dina butikschefskollegor i våra befintliga butiker i Skåne. Således är tillträdesdatum snarast möjligt.
Hur du blir framgångsrik i rollen som butikschef
På ILVA fattar vi våra beslut utifrån vår levnadsregel: “Ur kundens perspektiv”. För oss betyder detta att beslut tas utifrån frågeställningen: “Vad är bäst för våra kunder?”. Om du kan se dig själv i detta, är du redan på god väg att bli en framgångsrik del av ILVA-kulturen. Därutöver är följande kompetenser viktiga i rollen som butikschef:
Du har en naturlig nyfikenhet som du använder dig av i samspelet med dina medarbetare så väl som kunder, samt produkter och system.
Du ser vikten av att alternera din ledarskapsstil och kommunikation sett till vilken medarbetare du interagerar med, och du ser även att det är ditt ansvar att anpassa ledarskapsstilen.
Du har struktur och överblick, och behåller lugnet - även när det går fort. Detta gör dig kapabel att agera agilt och flexibelt när det krävs.
Du är ihärdig och håller fast vid dina mål, och har en stark vinnarmentalitet. Du går det extra avståndet för att hitta rätt lösning - för dina kunder så väl som för dina medarbetare.
Du är en entusiastisk och skicklig säljare, som naturligt brinner för att driva försäljning och hitta de allra bästa lösningarna för våra kunder, delvis för att våra kunder snabbt inser om de kan lita på dina lösningar. Samtidigt har du förmågan att kunna dra dig tillbaka och låta dina medarbetare ta över.
Du är tillgänglig för dina medarbetare och förstår vikten av att vara en förebild för teamet. Inga uppgifter är för stora eller för små för dig, och du tar täten oavsett om det handlar om försäljning eller städning.
Du har förmågan att sätta en tydlig riktning för teamet, och vet hur du ska motivera ditt team att följa denna riktning.
Det är meriterande om du har minst 2 års ledarskapserfarenhet från detaljhandeln.

Är det dig vi behöver för att bli en del av det team som ska sätta ILVA på kartan i Jönköping?
Om tjänsten låter intressant och du matchar ovanstående, erbjuder vi en spännande och utmanande tjänst i en stor och dynamisk möbel- och inredningskoncern, där tonen är informell och ambitionerna är höga. Förhoppningsvis har du redan blivit nyfiken på tjänsten, men alltjämt önskar vi att du ska veta att vi bland annat erbjuder dig:
Bra pensionsplan.
Personalrabatt i alla verksamheter under Lars Larsen Group (ILVA, JYSK, Bolia, SOFACOMPANY, SENG, Restaurang Tiende i Aarhus, HimmerLand Spa & Golf Resort).

Skicka in din ansökan och CV genom att klicka på “Ansök”. Skicka gärna in din ansökan redan idag, då vi håller intervjuer löpande. Om du har frågor om tjänsten är du mer än välkommen att kontakta regionschef Per Pedersen på telefonnummer 073-644 30 13 eller på e-postadress pmpe@ilva.se.

Ansök nu

Biträdande butikschef till vår butik i Jönköping

Läs mer Okt 24
Erikshjälpen söker nu en biträdande butikschef till vår butik i Jönköping. Vill du bidra till att förverkliga barns drömmar och rättigheter genom att tillsammans med kollegorna i ledningsteamet leda butikens operativa arbete är det här rollen för dig. Välkommen med din ansökan!
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 16 länder och vi driver 51 butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige, Norge och online. Vi arbetar efter visionen; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter, världen över. Läs mer Om Erikshjälpen.
I Jönköping drivs butiken i ett samarbete mellan Pingst Jönköping och Erikshjälpen Second Hand. Pingstförsamlingen i Jönköping grundades 1924 och har ca 2300 medlemmar. I församlingens vision ligger att förmedla tro, hopp och kärlek i vår samtid. Församlingen har ett omfattande socialt/diakonalt arbete lokalt och globalt. Exempelvis att erbjuda mötesplatser och nätverk för ensamstående föräldrar. Församlingens medlemmar är också engagerade volontärt i second hand-butiken. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.pingstjonkoping.se
Beskrivning
Som biträdande butikschef är du operativ och leder det dagliga arbetet i butiken så att fastlagda överskottsmål, sociala mål och miljömål uppnås. Tillsammans med butikschef bidrar du till verksamhetens utveckling.
Arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:
· Du samordnar och ansvarar för arbetsmarknadsinsatser i nära samarbete med myndigheter och andra externa samarbetspartners
· Att ha kontakt med Arbetsförmedling, kommun, Frivård och andra partners för att bereda plats för människor att göra praktik och arbetsprövning.
· Du introducerar, coachar och utvecklar personer via arbetsmarknadsinsatser.
· Tillsammans med butikschef utvecklar ni verksamheten med fokus på personal, budget, arbetsmiljö och försäljning
· Bemanningsfrågor och schemaläggning
· Du fungerar som ledare för anställda, frivilligarbetare och personer som utför arbetsprövning, aktiviteter eller annan sysselsättning via myndigheter.
· Under butikschefens frånvaro ansvarar du för ledning av butiken.
· I tätt samarbete med butikschef planerar ni, bearbetar och utvecklar butiken och dess arbetssätt
· Du bidrar till och skapar arbetsglädje i butiken
· Du rapporterar till butikschef.
Kvalifikationer
Du har:
· samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
· arbetslivserfarenhet inom social verksamhet eller arbetsmarknadsåtgrder eller arbetsledning.
· delar Vår värdegrund som bygger på tre grundprinciper; FN:s barnkonvention, Eriks anda och en kristen människosyn.
Meriterande om du har:
· ett brinnande intresse för bistånds- och secondhandarbete
· dokumenterad erfarenhet från butiksverksamhet
· erfarenhet av eget volontärt arbete, samt att leda volontärer
· ekonomisk kompetens
Du är:
· en glädjefull ledare som kan leda människor utifrån deras egen förmåga.
· en relationsbyggare som är van vid att möta människor i olika livssituationer och sammanhang.
· självgående, ansvarstagande och tycker om att arbeta målinriktat och strukturerat.
· genuint engagerad för människor och ser varje människas unika möjlighet till personlig utveckling och förändring.
· en sann inspiratör och har lätt att entusiasmera och har lätt att se och skapa strukturer i arbetet
· lösningsorienterad och har förmågan att verka för helheten utifrån uppsatta mål, för att utveckla och driva verksamheten framåt
· social och har en god kommunikativ förmåga
Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen, genom att generera medel till sociala och humanitära insatser. Genom att främja och utveckla återanvändning av begagnade varor är du med och bidrar till en hållbar utveckling och ett mer effektivt utnyttjande av jordens resurser. Du blir också del i en bred social gemenskap, då Erikshjälpen Second Hands butiker ger meningsfull sysselsättning för anställda, volontärer och praktikanter.
Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året.
Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Butikspersonal Handelsanställdas förbund.
Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad - för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former.

Villkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning.
Omfattning: Heltid
Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse

Sök tjänsten
· Skicka ditt CV och ett personligt brev till: ansokan@erikshjalpen.se
· Märk ansökan med ”Biträdande butikschef Jönköping”.
· Skicka din ansökan senast den 5 november
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Butikschef, Caroline Phers
e-post: caroline.pehrs@erikshjalpen.se

Ansök nu

Team leader

Läs mer Maj 2
Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem. Vi strävar efter att jobba smartare varje dag när vi hjälper kunder med smarta produkter och tjänster som förenklar vardagen. Som arbetsgivare erbjuder vi dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig att vara dig själv. Clas Ohlson har funnits i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att finnas i minst 100 år till.

Är du redo?

Som team leader är din främsta uppgift att leda, coacha och utveckla dina kollegor för att skapa en positiv kundupplevelse. Som en god förebild deltar du och butikens resterande ledningsgrupp i arbetet på butiksgolvet med att leverera kundservice i världsklass till våra kunder. Ditt dagliga arbete omfattar också uppgifter som säljare där du aktivt hjälper och möter våra kunder, står i kassan och fyller på varor. Som team leader inspirerar, motiverar och driver du gruppen mot de uppsatta målen.

I denna roll som team leader ingår att vara ansvarig över den kommersiella biten i butiken. Du leder arbetet med produkt- och butikskommunikation för att skapa positiva shoppingsupplevelser för våra kunder. Du ansvarar för att coacha och utbilda dina kollegor kring omhändertagandet av butikskonceptet i syfte att maximera inspiration och försäljning. Vid behov kan du, eller någon annan medlem av ledningsgruppen, behöva agera ställföreträdande butikschef.

För att lyckas med detta arbetar du bland annat med att:

- Utbilda, coacha och utveckla medarbetarna i kunskap om merchandising och Clas Ohlsons butikskoncept

- Leda och säkerställa att presentationen av sortimentet går i linje med gällande butikskoncept och säsong

- Säkerställa tidsplanering och byggnation inför alla kommersiella aktiviteter

- Samarbeta tätt med avdelningsansvariga för att skapa en god struktur i den dagliga driften

- Säkerställa medarbetarnas introduktion, utbildning samt löpande kompetensutveckling tillsammans med butikschef

- Följa upp och analysera definierade nyckeltal samt beslutar åtgärder för dessa

Vem söker vi?

- Avklarad gymnasieutbildning, meriterande med utbildning inom Handel- och administration och/eller butiksledning

- Minst ett års arbetslivserfarenhet av merchandising inom detaljhandeln, meriterande med erfarenhet av arbete med ledarskap inom detaljhandeln

- Grundläggande färdigheter inom MS Office

- Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

- Du måste vara 18 år för att arbeta hos oss

För att trivas i rollen som team leader är du en trygg ledare som drivs och inspireras av att få både verksamheten och medarbetare att utvecklas. Vidare har du förmågan att hitta kreativa lösningar och förverkligar dem i butik utifrån dess förutsättningar. Du har också ett öga för detaljer, ett strukturerat arbetssätt samt förmåga att planera på kort och lång sikt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start 14/8 eller enligt överenskommelse. Clas Ohlson tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid tillsvidareanställning.

Passar vi dig?

Vi vill att du ska kliva in här i butiken och känna att du kan vara precis den du är. Vår arbetsplats erbjuder en tillåtande och uppmuntrande miljö där vi förväntas ta initiativ och ha mod att prova nya saker. Ditt driv och din lust att utveckla Clas Ohlson tillsammans med oss är det som får oss att ligga steget före. Vi tror på mångfald och att våra medarbetares olika bakgrund, personlighet, erfarenhet och kompetenser är vägen till framgång. Tillsammans med dig vill vi förenkla vardagen för alla våra kunder!

För att veta mer om vi är ett företag som passar Dig, klicka på den här länken (https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https://open.spotify.com/embed/episode/5hSLMdD0rlz3yBXHtjNLvw?utm_source=generator&theme=0&data=05|01|Rasmus.Ericsson@clasohlson.se|9bb0d03f4f3d4b21e7d408dab7f63b91|080917a78e764eca9b40d8771092fc58|0|0|638024565987226614|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=SJPTUkiidVCjna28hedTKndiyMKxLWFHc2OBofuGFX0=&reserved=0) och lyssna när några av våra medarbetare berättar om hur det är att jobba på Clas Ohlson!

Bli en del av oss!

Tycker du rollen låter spännande? Tveka inte med att skicka in din ansökan! Rekryteringsprocessen är igång och vi gör intervjuer och urval löpande, vi ser därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt - dock inte senare än 28/5.

Om du har ytterligare frågor kopplat till tjänsten ber vi dig kontakta rekryterande chef på: jennifer.jernfalt@clasohlson.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från IKEA Svenska Försäljnings AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från IKEA Svenska Försäljnings AB .

SALES CO-WORKER 8 TIM/VECKA, IKEA JÖNKÖPING

Butikssäljare/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Sep 19
Vi behöver bli flera nya kollegor till IKEA Jönköping! Vill du vara en del av vår världsberömda IKEA kultur? Är du ute efter nytt jobb där du får utvecklas långsiktigt? Om du vill arbeta bara några timmar i veckan, eller kanske att få en fot in hos oss och önskar få mer arbetstid i framtiden. Då ser vi fram emot din ansökan!
Nu rekryterar vi för tillsvidaretjänster på 8 timmar i veckan på flera av våra avdelningar. Perfekt för dig som studerar eller har annan sysselsättning resten av året! Nedan kan du läsa mer om avdelningarna som behöver dig:
Sälj Saluhallen
Vi kallar vårt nedre plan i varuhuset för Saluhallen. Här får du ett fysiskt aktivt arbete med många kundmöten. Vi svarar på alla frågor om allt mellan himmel och jord! har. Vilken ljuskälla passar till lampan ÅRSTID? Vart hittar jag tavlorna? Vilken matta passar till mitt nya kök? Tillsammans med Logistik jobbar vi med varupåfyllnad och ser vi till att våra avdelningar har produkter tillgängliga för kund.
Customer Experience
Om du har besökt IKEA så har du träffat oss genom hela ditt besök. Vi kan ha erbjudit dig en gul kasse i entrén. Tagit hand om dig eller ditt barn i vårt lekland Småland eller hjälpt dig att betala dina varor i kassan. Om du behövt returnera en vara så är det vi som sett till att du kunde göra det utan problem.
Varför vi kommer att gilla dig
För att trivas på IKEA behöver du trivas i mötet med andra människor. Du får energi av dina kollegor när ni arbetar tillsammans och utvecklar varandra. Självklart delar du öppet med dig av dina idéer och är inte rädd för att göra fel. Du får saker gjort och gillar när det händer saker. Och du brinner, precis som vi, för kundmötet!
Oavsett vad du har på ditt CV sen innan så vet vi att om du bara har rätt inställning och motivation till jobbet så kommer du att lära dig. För oss är det viktigast att du vill växa med oss och kan se en framtida karriär inom IKEA. Kanske är det just du som är med och utvecklar framtidens IKEA, i Sverige eller utomlands?
För att möta våra kunders behov så jobbar vi varierande arbetstider. Beroende på vilken avdelning du jobbar på så kan du börja som tidigast 06.00 och sluta som senast 19:30. För våra tjänster på 8 timmar i veckan innebär det arbete någon kväll i veckan och varannan helg eller att du arbetar två av tre helger.
Ansök nu!
I den här rekryteringen använder vi oss inte av personligt brev. Istället ber vi dig att bifoga ett CV och besvarar några frågor i textform som kommer upp automatiskt när du gör din ansökan. Dina svar blir viktiga för oss i urvalet. Så ta god tid på dig och svara från hjärtat.
Vi vet att du är mer än din ansökan! Om du går vidare till nästa steg i processen kommer du därför bli inbjuden att besvara några frågor via ett videoverktyg. Där spelar du in dig själv och dina svar. Vi vet att det kan kännas läskigt men det kommer att gå hur bra som helst.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning på våra tillsvidaretjänster. Lön enligt handels kollektivavtal. Förutom utvecklingsmöjligheter i en stor och internationell koncern så har vi flera förmåner för alla våra anställda. För att nämna några så har vi personrabatt, friskvårdbidrag och ett hälsokonto. Samt ett bonussystem som baseras på hur vi tillsammans når våra mål och ett program som lägger undan extra till pensionen. Bra va?
Har du frågor? Välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Tobias Malm, tobias.malm@ingka.ikea.com
Välkommen med din ansökan senast 2 oktober!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Team Leader till Goods Flow, IKEA Jönköping

Teamledare
Läs mer Aug 2
På vår avdelning Logistik jobbar vi med hela vårt varuflöde. Vi ger utmärkt service till våra kunder genom att säkerställa att varorna är på rätt plats när varuhuset öppnar. Vi fyller på varor, kör truck, tar emot leveranser och plockar kundbeställningar. Allt på ett så effektivt sätt som möjligt med sälj, köpupplevelse och säkerhet i fokus.
Nu har du möjligheten att leda det här teamet. Som Team Leader för Goods flow ansvarar du för att den dagliga driften flyter på. Det innebär att se till att vi är rätt bemannade, att alla vet vad dem ska göra och har förutsättningar att göra det. Självklart är du med när och där det behövs. Du jobbar nära din grupp och har schemalagda pass i driften. I tjänsten ingår ca 50 % administrativ tid.
Här har vi ett fysiskt krävande arbete. Så om du är en morgonpigg person som gillar att jobba med kroppen och tillsammans med fantastisk grupp människor – ja, då är det dig vi söker!
VEM ÄR DU
Den här rollen är för dig som redan har testat på ledarskap i någon form och vet att du trivs med det. Kanske har du haft en formell ledarroll eller haft extra ansvar i tidigare anställning. Det viktigaste är att det faller dig naturligt att motivera en grupp genom att föregå med gott exempel. Du är trygg i dig själv och har mod att agera för att förbättra och utveckla vår avdelning.
Som Team Leader har du direkt personalansvar för upp till 10 medarbetare. Personalansvaret innebär att du bland annat jobbar med rekrytering, utbildning, tidsrapportering, utvecklingssamtal och rehab. Men uppgifterna i vardagen kommer variera. Allt ifrån att lossa, plocka och packa tillsammans med ditt team till att genomföra förbättringar av arbetsmiljö och rutiner.
OM DETTA ARBETSOMRÅDE
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Dina arbetstider varierar då vi har en verksamhet som är igång mellan kl 05.00-20.00. Du arbetar var tredje helg och tillhör handels kollektivavtal.
På IKEA har vi förmåner i form av personalrabatt, friskvårdsbidrag, hälsokonto samt bonusprogram för alla våra anställda. Men det vi framför allt erbjuder dig är en arbetsplats där det finns en stark tro på dig och din potential. Här får du möjlighet att utvecklas. I Jönköping, Sverige eller varför inte utomlands?
ANSÖK NU!
Frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Stefan Abrahamsson, stefan.abrahamsson@ingka.ikea.com
Frågor om rekryteringsprocessen? Välkommen att kontakta Emma Helmin, emma.helmin@ingka.ikea.com
Sista ansökningsdag 20 augusti!

Ansök nu

Team Leader till säljavdelningen, Tag-själv lagret, IKEA Jönköping

Teamledare
Läs mer Aug 2
Hela världen känner till våra platta paket och vårt Tag-själv lager. Här gör vi det enkelt för våra kunder att plocka vad dem behöver samt låta sig inspireras en sista gång innan hemfärd. Här jobbar vi med sälj och logistik. Hur placerar vi våra varor för att skapa en inspirerande avdelning? Hur ser vi till att kunderna lätt hittar sina produkter? Vart ska vi placera de mest populära produkterna? Hur stor yta behöver vi för våra julgranar när det är dags?
För att besvara de här frågorna så är vi nära kund och kollegor på varuhuset. Här spelar du som Team Leader en viktig roll. Tillsammans med ditt team samarbetar du med hela varuhuset för att maximera försäljningen och göra kunden nöjd i slutet av sitt besök.
Den här rollen är för dig som redan har testat på ledarskap i någon form och vet att du trivs med det. Kanske har du haft en formell ledarroll eller haft extra ansvar i tidigare anställning. Det viktigaste är vem du är som person och att du drivs av att motivera andra.
DINA DAGLIGA UPPGIFTER
Ditt ansvar är att planera och driva den dagliga driften på Tag-själv lagret. Du prioriterar arbetsuppgifter och ser till att vi har rätt folk på rätt plats. Du kommer ha personalansvar för en grupp på ca 6-7 medarbetare. Det innebär att du bland annat ansvarar för utvecklingssamtal, utbildning, uppföljning och bemanning. Du arbetar nära din grupp och våra kunder. Därför har du lika mycket schemalagd tid i driften som du har avsatt tid för administrativa uppgifter.
När det behövs så hittar du sätt att förbättra försäljningen samt våra arbetssätt och rutiner. Delar av arbetet innebär att planera våra olika säljaktiviteter och säsongsbetonade sortiment. Här får du användning av struktur och planeringsförmåga eftersom det blir som att jobba i projekt.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten är ett vikariat med start omgående till och med 1/2 2025. Med chans till förlängning. Du jobbar var tredje helg och har varierande arbetstider. Som tidigast börjar du kl 07 och du slutar som senast 19.15. Du tillhör handels kollektivavtal.
På IKEA har vi förmåner i form av personalrabatt, friskvårdsbidrag, hälsokonto samt bonusprogram för alla våra anställda. Men det vi framför allt erbjuder dig är en arbetsplats där det finns en stark tro på dig och din potential. Här får du möjlighet att utvecklas. I Jönköping, Sverige eller varför inte utomlands?
ANSÖK NU!
Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef är Åsa Andersson, asa.andersson3@ingka.ikea.com
Har du frågor om rekryteringsprocessen? Välkommen att kontakta rekryterare Emma Helmin, emma.helmin@ingka.ikea.com
Vi gör löpande urval för tjänsten, så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag 20 augusti!

Ansök nu

Är du en kökssäljare? Eller sugen på att bli det? IKEA Jönköping

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Maj 5
Vi på IKEA säljer kök som aldrig förr. Massor av kunder har upplevt vårt sortiment och vår service. Och det låga priset. Fler och fler upptäcker att köksaffären på IKEA är den bästa köksaffär man kan göra. Det öppnar möjligheter. Vi behöver bli fler som säljer kök på våra köksavdelningar i hela landet.
I rollen som säljare på vår köksavdelning får du möjlighet att hjälpa våra kunder genom hela köpprocessen – från att välja luckor, hitta smarta tekniska lösningar och skapa planritningar till att ta beslut kring hur köket ska installeras. Låter det komplicerat? Oroa dig inte, om du har passion och vilja så lär vi dig allt du behöver för att hjälpa kunden igenom alla steg. Det ingår nämligen fyra veckors utbildning med full lön som del av jobbet. Bra va?
Varför vi kommer att gilla dig
Vi letar efter dig som är bra på att skapa förtroende i relation till kunden. Det är en fördel om du är strukturerad och tänker flera steg framåt. Du behöver kunna hantera din dator och din miniräknare. Här är siffror och olika datorsystem en del av din vardag.
Svenska i tal och skrift är ett krav. Engelska behöver du i varje fall kunna läsa, men det är inget krav på att du ska sälja kök på engelska. Andra språk ser vi som en stor fördel. På IKEA arbetar människor från 60 olika länder och tillsammans talar vi 49 olika språk.
En dag i ditt liv med oss
När du har gått klart vår köksutbildning är det dags att möta kunder i vår planeringsstudio. Din vardag består av att tillsammans med dina kollegor göra kundens resa från köksdröm till drömkök.
Kunderna är inbokade för ett första planeringsmöte med dig. Expert som du nu är så presenterar du den ena smarta lösningen efter den andra utifrån vårt produktsortiment och olika serviceerbjudande. Ni blir antagligen inte klara på ett möte utan bokar ett uppföljningsmöte IRL eller digitalt. Du ansvarar för dina egna kunder från dröm till detaljerad planering och vidare till beställning och slutligen köp.
Vi vet att sälja kök kan tyckas komplicerat; det är matematik, teknik, vatten & avlopp, vitvaror och ergonomi. Men du ska veta att det finns gott om kollegor som finns där för dig, att känna dig hemma, tipsa och peppa när det blir fel, för det kommer det bli. Och vet du vad? En dag kommer du göra samma sak mot nästa nya kollega, antingen som ledare, som erfaren säljare eller på en helt annan del av IKEA.
Ansök nu!
De kontrakt vi erbjuder är tillsvidareanställningar med en sysselsättningsgrad på 30,75 timmar i veckan. Anställningsstart i september. För att möta våra kunders behov jobbar du dag- och kvällstid samt varannan helg. Lön enligt handels kollektivavtal.
Fyra saker vi vill att du ska veta om rekryteringsprocessen:
1. Du behöver inte bifoga ett personligt brev – ditt CV räcker. Vi vill göra det enkelt för dig och för oss genom att ställa frågor istället. Frågorna kommer upp när du gör din ansökan.
2. Vi vet att du är mer än det du kan formulera i skrift. Därför kommer du att få göra en videopresentation om vi anser att du har en intressant profil. Det är ett sätt för oss att ge fler kandidater möjligheten att presentera sig innan vi väljer vilka som går vidare till intervju.
3. Intervjuer planerar att hållas vecka 23-24. Därefter återstår referenstagning innan du förhoppningsvis får erbjudande om anställning hos oss.
4. Utbildningen för våra nya kökssäljare planeras börja september 2023. Vi har dialog om eventuell uppsägningstid. Utbildning kan komma att ske en vecka med övernattning på annan ort.
Har du frågor om tjänsten och hur det är att jobba som köksspecialist? Välkommen att kontakta rekryterande chef Hasan Askoy, hasan.aksoy@ingka.ikea.com
Om du har frågor om din ansökan eller rekryteringsprocessen så är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig för IKEA Jönköping, Emma Helmin emma.helmin@ingka.ikea.com


Vi ser fram emot din ansökan senast 21 maj!

Ansök nu

Medarbetare kundleverans och plock (30.75h/v), IKEA Jönköping

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Mar 22
På vår avdelning Logistik ser vi bland annat till så att kunderna får sina orders och möter dagligen kunderna när vi överlämnar deras beställningar. Vi lägger också ett stort fokus på att våra produkter hamnar ute på hyllorna, är lättillgängliga och ser till så att produkterna är synliga och smart placerade. Vi hanterar alla våra produkter och jobbar över hela varuhuset!
Inom vårt team vår främsta uppgift att ge bra service till våra kunder genom att säkerställa att varorna är på rätt plats vid rätt tid. Vi skapar tillsammans ett smidigt varuflöde genom att ta emot produkterna som kommer med lastbilarna och se till att de blir tillgängliga för kunderna. Effektivt, rent och snyggt!
Vad du behöver veta
Nu söker vi fem nya medarbetare som kan jobba hos oss 30.75 timmar i veckan tillsvidare. Du får ett omväxlande och aktivt jobb med varierande arbetstider. På IKEA har du dessutom alltid möjlighet att lära dig nytt! Så vi ser gärna att du vill stanna och utvecklas tillsammans med oss.
Det viktigaste för oss är vem du är som person och vad som motiverar dig med arbetet. Kanske har du jobbat inom en annan bransch och vill ha nya utmaningar? Eller är du redan en lagermedarbetare som drömmer om IKEA? För tjänsten krävs det att du kan göra dig förstådd på svenska, men är du en nybörjare i språket med stor vilja så har du möjlighet att utvecklas med oss.
Om detta arbetsområde
Vi erbjuder tillsvidaretjänster på 30,75 timmar i veckan. Våra arbetstider sträcker sig från 05.00 till 19.30 och det kan variera mellan morgonpass och kvällspass. Arbete varannan helg ingår i schemat. För rollen gäller start efter överenskommelse men gärna så snart som möjligt.
För frågor om vilka villkor som gäller så hänvisar vi vårt kollektivavtal, Handelsavtalet. Här hittar du all nödvändig information om lön, tillägg och arbetstider. Förutom utvecklingsmöjligheter i en stor och internationell koncern så har vi flera förmåner för alla våra anställda. För att nämna några så har vi personalrabatt, friskvårdbidrag och ett hälsokonto. Samt ett bonussystem som baseras på hur vi tillsammans når våra mål och ett program som lägger undan extra till pensionen. Bra va?
FRÅGOR OCH SUPPORT? LÅT OSS KNYTA KONTAKT!
Välkommen med din ansök via vårt rekryteringssystem. När du ansöker kommer du även få svara på ett antal frågor som är viktiga för oss i urvalet. Går du vidare i rekryteringsprocessen är första steget en videopresentation som du kommer bli inbjuden till via mejl (håll även koll på din skräppost!).
Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Charlotta Thorin, rekryterande chef, charlotta.thorin@ingka.ikea.com
Har du frågor om din ansökan? Välkommen att kontakta Emma Helmin, emma.helmin@ingka.ikea.com.
Vi ser fram emot din ansökan senast 3 april!

Ansök nu