Jönköping: Headhunter till Poolia Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Headhunter till Poolia Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-02-16 // Varaktighet: Heltid

Brinner du för rekrytering och att hitta rätt individ till rätt plats? Värdesätter du att ha roligt på jobbet och vill vara del av ett framgångsrikt kontor med stark teamkänsla? Nu har vi den perfekta chansen för dig! På Poolia Jönköping arbetar vi med tillsättning av kvalificerad kompetens inom tjänstemannasektorn. Vår rekryteringsaffär är i stark tillväxt och vi står inför ett spännande år 2023 med fantastiska möjligheter. För vår fortsatta resa söker vi därför en ambitiös och resultatinriktad Headhunter för att attrahera de bästa talangerna till våra kunduppdrag. Tjänsten är en tillsvidareanställning och du är placerad på vårt vackra kontor i Jönköping med utsikt över Vättern.

Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att läsa just din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Headhunter väntar en fartfylld vardag för dig som vill arbeta med rekrytering. Du projektleder tillsammans med vårt engagerade team hela rekryteringsprocessen och har huvudansvar för search och headhunting. Det innebär att du identifierar relevanta profiler, kontaktar och genom samtal väcker intresse för pågående rekryteringsuppdrag. Ett av dina främsta verktyg blir LinkedIn, men enbart din kreativitet sätter gränser för i vilka kanaler du hittar rätt talanger. För att lyckas håller du dig uppdaterad genom löpande analys och marknadsuppföljning på branschförändringar, kundföretag och potentiella kandidater. I samarbete med dina kollegor genomför du även personlighetsbedömningar och säkerställer en god kandidatupplevelse under hela rekryteringsprocessen. Därutöver har du en kontinuerlig kundkontakt och bidrar genom affärsfokus till merförsäljning av våra tjänster.

Vi erbjuder ett guldläge för dig som vill matcha kandidater med en bred variation av rekryteringsuppdrag i olika branscher. Du får lära känna våra specialistområden inom tjänstemannasektorn och agera konsultativt mot inspirerande kundföretag i deras kompetensförsörjning. Hos oss finns styrkan av att ingå i en innovativ koncern med teknik i framkant samtidigt som vi präglas av ett familjärt klimat med stor frihet och närhet till beslutsvägar. För dig med ambitioner finns alla förutsättningar för att utvecklas till en specialist i din roll och bidra till nytänkande satsningar och projekt på kontoret. Idag består vi av totalt åtta fantastiska kollegor med stor arbetsglädje och hög gemenskap. Vi ser fram emot att välkomna just dig som vår nästa viktigare lagspelare i teamet!

Vem är du?
Vi söker dig med ett genuint intresse för människor och rekrytering i kombination med en relevant akademisk utbildning. För att lyckas i rollen är dina personliga egenskaper det allra viktigaste och vi ser potentialen i dig som är ambitiös, kommunikativ och handlingskraftig. Du når resultat genom att vara uthållig, uppfinningsrik och orädd för att hitta nya kreativa tillvägagångssätt. En av dina starka egenskaper är att du är analytisk med förmågan att arbeta strukturerat och systematiskt. Du har ett serviceinriktat bemötande och tycker om att agera konsultativt gentemot kund. Då rollen innefattar många kontaktytor är du socialt utåtriktad, förtroendeingivande och duktig på att skapa långsiktiga relationer. För dig är det en självklarhet att driva dina egna ansvarsområden, samtidigt som du alltid bidrar till en positiv teamkänsla. Om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice, försäljning och/eller HR ser vi det som meriterande.

Poolias verksamhet
Hos oss hittar du de bästa medarbetarna och de bästa jobben – och vi hjälper dem att hitta varandra genom att matcha rätt kandidat mot rätt uppdrag. Genom mer än 30 års erfarenhet, specialisering, arbetsmetodik och vårt engagemang har vi lärt oss vad rekrytering och uthyrning av kvalificerade tjänstemän innebär. Som bemannings- och rekryteringsföretag förser vi företag och organisationer med den kompetens som – tillfälligt eller permanent – tillgodoser deras behov av kvalificerade tjänstemän.

Det är människorna som gör Poolia och det är de som är den viktigaste tillgången för oss. Därför vill vi göra allt för att du ska trivas, utvecklas och må bra. Vi ska helt enkelt vara branschens bästa arbetsgivare. Tillsammans med dig vill vi fortsätta att göra det vi är bäst på – att hitta rätt individ på rätt plats, alltid!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Researcher, rekrytering

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Researcher, rekrytering.

Junior Rekryteringsassistent till Nåvi

Läs mer Okt 14
Om oss

Nåvi hjälper människor och företag att ta steget till nästa nivå. Genom att rekrytera rätt person till varje position skapar vi de bästa förutsättningarna för utveckling som håller i längden. För oss handlar det om mer än enbart kvalifikationer och meriter - vi tror att personlighet och starka relationer är de avgörande ingredienserna.

Utmaningen

Nåvi växer och nu söker vi en driven och engagerad kollega som vill vara med på vår resa. Vi söker dig som gillar att jobba med människor och som vill hjälpa oss att utveckla och marknadsföra Nåvi på bästa sätt.

Som rekryteringsassistent hos oss kommer ditt huvudansvar vara att söka efter rätt kandidater för våra uppdrag.

Dina huvudsakliga arbetsområden:

- Söka och kontakta kandidater, framför allt via LinkedIn och vår egen kandidatdatabas

- Referenstagning
- Boka nykundsmöten
- Allmänt administrativt arbete i våra CRM system
- Kontinuerliga uppföljningar med rekryterare och affärsutvecklare



Du har flera processer i gång parallellt och gillar att tempot är högt och att våra kunder har höga krav på vår leverans - det triggar dig men ställer också krav på god prioriteringsförmåga och ett lösningsorienterat mindset.

Vem är du?

Vi söker dig som brinner för att bygga relationer och långsiktiga samarbeten. Du har ett eget driv, entreprenörskap samt är ansvarstagande och kvalitetsfokuserad.

Du är glad, trevlig och social samt gillar och utmanas av att få jobba i ett litet bolag i en bred roll med en personlig och familjär atmosfär.

Dina kvalifikationer

- Relevant högskoleutbildning
- Skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i svenska och engelska
- Kunskap i Microsoft Office
- Körkort B


Det är meriterande om du har Erfarenhet av branschen eller besläktad bransch.

Känns det här som du? - Tveka inte att höra av dig till oss.

Vi kommer lägga allra störst vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser fram emot att välkomna dig som ny kollega till vårt härliga gäng

Ansök nu

Junior Rekryteringsassistent till Nåvi

Läs mer Sep 27
Om oss

Nåvi hjälper människor och företag att ta steget till nästa nivå. Genom att rekrytera rätt person till varje position skapar vi de bästa förutsättningarna för utveckling som håller i längden. För oss handlar det om mer än enbart kvalifikationer och meriter - vi tror att personlighet och starka relationer är de avgörande ingredienserna.

Utmaningen

Nåvi växer och nu söker vi en driven och engagerad kollega som vill vara med på vår resa. Vi söker dig som gillar att jobba med människor och som vill hjälpa oss att utveckla och marknadsföra Nåvi på bästa sätt.

Som rekryteringsassistent hos oss kommer ditt huvudansvar vara att söka efter rätt kandidater för våra uppdrag.

Dina huvudsakliga arbetsområden:

- Söka och kontakta kandidater, framför allt via LinkedIn och vår egen kandidatdatabas


- Referenstagning


- Boka nykundsmöten

- Allmänt administrativt arbete i våra CRM system
- - Kontinuerliga uppföljningar med rekryterare och affärsutvecklare


Du har flera processer i gång parallellt och gillar att tempot är högt och att våra kunder har höga krav på vår leverans - det triggar dig men ställer också krav på god prioriteringsförmåga och ett lösningsorienterat mindset.

Vem är du?

Vi söker dig som brinner för att bygga relationer och långsiktiga samarbeten. Du har ett eget driv, entreprenörskap samt är ansvarstagande och kvalitetsfokuserad.

Du är glad, trevlig och social samt gillar och utmanas av att få jobba i ett litet bolag i en bred roll med en personlig och familjär atmosfär.

Dina kvalifikationer

- Relevant högskoleutbildning
- Skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i svenska och engelska
- Kunskap i Microsoft Office
- Körkort B


Det är meriterande om du har Erfarenhet av branschen eller besläktad bransch.

Känns det här som du? - Tveka inte att höra av dig till oss.

Vi kommer lägga allra störst vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser fram emot att välkomna dig som ny kollega till vårt härliga gäng

Ansök nu

HR Praktik på Randstad Jönköping

Läs mer Okt 26
Arbetsbeskrivning
Söker du praktikplats inom HR under våren 2023?  Vill du lära dig mer om rekrytering och breda HR frågor? Vill du bli en del av världens största HR-företag? Kom då och gör din praktik hos oss! 

Vi på Randstad Inhouse i Jönköping kommer i vår kunna erbjuda en utvecklande praktikplats inom kompetensförsörjningsfrågor, vilket är vårt expertområde. Randstad kontoret är beläget mitt i centrala Jönköping. 
Som praktikant hos oss på Randstad Inhouse i Jönköping så kommer du få arbeta med en av våra största kunder där du kommer få inblick i rekryteringsprocesser samt vara delaktig i olika personalärenden. Du får jobba tillsammans med ett glatt gäng och för rätt person kan det finnas möjlighet att efter avslutad praktik kunna arbeta hos oss på sidan av studierna.

Ansvarsområden
Som praktikant kommer du få testa på ansvaret i rollen som kandidatansvarig där exempel på arbetsuppgifter är:


Vara med på kundbesök
Ta referenser
Skriva annonser
Läsa igenom CV:n och stötta upp i urvalsprocessen
Telefonintervjuer av kandidater
Genomföra intervjuer
Bevaka kandidatmarknaden i sociala kanaler som t.ex jobbgrupper på Facebook
Hantera spontanansökningar och ta kontakt med potentiella kandidater
Delta på interna möten


Kvalifikationer
Vi tror att du är:
Studerande på personalvetarprogrammet. 
Organiserad
Framåt
Kommunikativ
Tycker om att jobba med människor
Bor i Jönköping eller i närområdet




Är du den personen vi letar efter?
Varmt välkommen med din ansökan! 

Ansökan

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB .

Teknisk Säljare till Momentum Industrial AB

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Apr 12
Brinner du för att fånga affärsmöjligheter och bygga starka relationer med såväl nya som befintliga kundkontakter? Vill du vara drivande i projekt inom kundunika lösningar? Då har vi helt rätt tjänst för dig! Till Momentum Industrial AB söker vi en resultatinriktad och förtroendeingivande Teknisk säljare. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Momentum Industrial. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Teknisk säljare får du möjlighet att presentera Momentum Industrials varumärke och tillhörande produktsortiment. Ditt främsta fokus är att utveckla såväl försäljning som långsiktiga kundrelationer inom ditt geografiska område. Det innebär ett dedikerat arbete med ansvar för hela säljprocessen, från att initialt prospektera potentiella kunder till att säkra affärer som resulterar i hög kundnöjdhet. Med den goda tekniska förståelse som du kommer utveckla hjälper du kunden att välja rätt lösning för sitt behov och besvarar specifika produktfrågor. Du rapporterar till Distriktschefen.
Du får en betydande frihet att utveckla ditt område, leverera resultat och verkligen göra skillnad genom ditt arbete. Vi förväntar oss att du vill vara ute och besöka kunder varje vecka vilket medför att resor är vanligt förekommande, inga övernattningar.
För övriga frågor, vänligen kontakta Rekryteringskonsult Jonna Jonsson på Jonna.jonsson@poolia.se eller på 072-177 52 68.
Vem är du?
Vi söker en passionerad individ med dokumenterad erfarenhet inom försäljning. För att lyckas i rollen ser vi att du besitter teknisk kompetens, antingen från tidigare arbetslivserfarenhet eller personliga intressen. Du är skicklig på att skapa långsiktiga kundsamarbeten och bygga starka nätverk. Till dina kunskaper hör att du talar och skriver obehindrat på svenska. Körkort är ett krav.
Vi letar efter en driven person med rätt inställning till resultat och som trivs med uppsökande försäljning. Som person har du ett genuint engagemang och är resultatinriktad samt brinner för att fånga affärsmöjligheter. Du är duktig på att hantera olika typer av människor och har en stark social färdighet, både internt och externt. Du behöver inte vara expert på alla teknikområden från början, om du är rätt person ser vi dig gärna långsiktigt i teamet. I dialog med kund är du lyhörd och förtroendeingivande, samtidigt som du är rak och tydlig.  För att lyckas som Teknisk säljare behöver du vara lösningsorienterad och tänka utanför boxen. Till dina egenskaper hör att du är strukturerad och har ett arbetssätt som präglas av planering och eget ansvar. Du är en sann lagspelare som alltid gör sitt yttersta för att teamet tillsammans ska nå nya höjder.
Om bolaget
Momentum Industrial AB är en marknadsledande distributör av industriella komponenter och tjänster till den svenska och norska industrin. Vår mission är Tillsammans för en hållbar industri, vilket för oss innebär att vi finns till för att tillsammans med våra intressenter bidra till att skapa en hållbar industri ur ett socialt, miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi omsätter cirka 1,3 miljarder SEK och har 330 talangfulla medarbetare. Momentum Industrial AB ingår i Momentum Group som är noterat på Stockholmsbörsen. För ytterligare information, besök gärna vår hemsida: www.momentum-industrial.com

Ansök nu

Ekonomiassistent till Passéra i Jönköping

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 25
Brinner du för ekonomi och vill vara en del av ett spännande bolag i framkant? Är du serviceinriktad ”doer” som gillar att arbeta tillsammans med andra? Då kan du vara den vi söker! Till Passéra rekryterar vi just nu en Ekonomiassistent med ansvar för bolagets kund-och leverantörsreskontra. Intervjuer och urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Om tjänsten
I rollen som Ekonomiassistent hos Passéra väntar en varierad vardag med ett härligt gäng. I tjänsten ansvarar du främst för kund- och leverantörsreskontra samt övrig ekonomiadministration. Du hanterar dagligen registrering av leverantörsfakturor och attestflöde. Du ansvarar även för kundfakturering, påminnelsehantering och stämmer av fakturor gentemot vårt orderhanteringssystem. Arbetet utförs framför allt i MediusGo, Trukks och Visma. Har du tidigare arbetat med lön eller redovisning ser vi även att detta är arbetsuppgifter som vi kan utöka din roll med framgent.
På Passéra välkomnas du till ett fritt och varierat arbete med högt i tak och korta beslutsvägar. För dig med höga ambitioner finns alla möjligheter att utvecklas inom företaget som präglas av entreprenörskap och framåtanda. Teamet består av positiva kollegor som alla värdesätter en stark gemenskap och delar passionen för säkerhet. Inom Passéra arbetar 125 kollegor och bolaget omsätter ca. 300 miljoner kronor. Placering för tjänsten är på huvudkontoret i Jönköping. För oss är det viktiga att du ska trivas och därför erbjuds du givetvis friskvårdsbidrag, utbildningar, förmånsbil och marknadsmässig lön.
Vem är du?
Vi söker dig med en yrkeshögskoleexamen eller kandidatexamen inom ekonomi, alternativt tidigare arbetserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi vill att du har minst ett års relevant erfarenhet av ekonomiarbete. Du har god datorvana och har lätt för att lära dig nya system. Därtill talar och skriver du obehindrat på svenska. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i Visma- om inte, lär vi dig!

För att trivas i tjänsten som Ekonomiassistent på Passéra är du en person som är självständig, nyfiken och ansvarsfull. Du är driven och kan med enkelhet prioritera dina arbetsuppgifter för att skapa möjlighet att arbeta effektivt. Vidare är du en person som bidrar med en positiv energi bland dina kollegor. Du är hjälpsam, trygg i dig själv och tar gärna egna initiativ som gynnar verksamheten.
Om verksamheten
Säkerhet är mer än teknik, lås och regelverk. Ja, för Passéra handlar det om att tänka till, se sammanhanget, se med nya ögon och hitta lösningar som passar för olika fastigheter och verksamheter - alltid med din trygghet i främsta rummet. Passéra började som en lokal och småskalig uppstickare i Jönköping för drygt ett decennium sedan. Härifrån har vi vuxit och utvecklats via nya kunder, större uppdrag, fler medarbetare och mer kunskap, till att bli en nationell aktör med fortsatt lokal förankring. Vi har både kompetens och kapacitet att ta oss an stora uppdrag och komplexa projekt, samtidigt som vi har en fot kvar på lokalt plan. Idag återfinns våra kunder främst inom större projekt, nybyggnation och offentliga verksamheter. Passéra ingår i Prosero Security Group.

Ansök nu

Senior Business Controller till ett framåtsträvande bolag

Business controller
Läs mer Apr 19
Vi letar nu efter en passionerad och erfaren Business Controller till ett internationellt bolag. Företaget är just nu i pågående expansion i Sverige, därför behövs du! Om du är en analytisk person som motiveras av att kombinera affärsstrategier med finansiell expertis så kan detta vara tjänsten för dig. Här får du vara med att påverka på riktigt och samtidigt bli en del av ett växande internationellt företag.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsmöjlighet både i Jönköping, Malmö eller Stockholm. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Business Controller kommer du att ha en central roll i att analysera och tolka företaget på nationell nivå. Du identifierar möjligheter och risker och ger strategisk rådgivning till företagets beslutsfattande funktioner. Stor del av din roll fokuserar på att tillhandahålla insikter, analyser och prognoser för att säkerställa att företagets affärsbeslut är välgrundade och effektiva. Kvalitetssäkring och uppföljning av företagets tjänster och kunder kommer vara en stor del av ditt arbete samtidigt som du förser dina kollegor med underlag för beslut i olika frågor. Du är även involverad i frågor som rör prognos och budgetarbete. Med hjälp av din expertis inom analys och förmåga att kunna se från ett helhetsperspektiv, kommer du ha stora möjligheter att få vara med och påverka i bolagets beslutsprocesser.
Som Business Controller har du ett tätt samarbete med beslutsfattande funktioner i Sverige, så som VD, produktionschefer, HR, inköpschef samt säljare.
UTBILDNING OCH ERFARENHET

Relevant ekonomisk utbildning inom ekonomi eller redovisning


Tidigare erfarenhet av rollen som Controller, gärna i en större organisation


Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en matrisorganisation


Starkt finansiellt ledarskap och god kommunikationsförmåga


Erfarenhet av budget- och prognosarbete


Goda kunskaper inom både det svenska och engelska språket


DU SOM PERSON
Som person är du trygg, nyfiken och kommunikativ och har förmågan att förstå kopplingen mellan affär och ekonomi. Du är en ihärdig person med en analytisk anda som motiveras av att driva ständiga förbättringar. För att bli framgångsrik i rollen krävs det att du kan kombinera ditt detaljfokus och din noggrannhet med att vara kommunikativ för att på ett pedagogiskt sätt kunna förklara ekonomiska samband för övriga personer i organisationen. Till sist är du en nytänkande och prestigelös lagspelare som inger ett stort förtroende till resten av arbetsgruppen. 
Då du kommer ha en kommunikativ roll och arbeta i en internationell verksamhet är det av stor vikt att du är initiativtagande och bekväm med ett brett internationellt kontaktnät.
Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
BRA FÖR DIG ATT VETA

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.


Arbetstider är förlagda på kontorstider måndag till fredag.


Tjänsten innebär resor till olika kontor runt om i Sverige, därav bör du vara bekväm med detta.


Placeringsort är möjlig i Jönköping, Malmö eller Stockholm.


Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Jonna Jonsson på jonna.jonsson@poolia.se eller 072-177 52 68.



VÅR REKRYTERINGSPROCESS:
I denna process använder vi oss av löpande urval vilket innebär att vi fortlöpande går igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Intervjuer och tillsättning kan göras innan sista ansökningsdag. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester och referenstagning. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.

Ansök nu

Operations & Sales Coordinator to Coloreel Group AB

Ordermottagare
Läs mer Apr 22
Är du vass på att koordinera och trivs med varierande arbetsuppgifter? Drivs du av att kombinera administrativa och systembaserade arbetsuppgifter med många sociala kontaktytor på internationell nivå? Till Coloreel söker vi en driven och framåtlutad Operations and Sales Coordinator för att stärka teamet i Jönköping. Tjänsten är inledningsvis på konsultbasis på heltid i sex månader, därefter har Coloreel uttalat en ambition om övertag i anställningen.

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan!


Om tjänsten
I rollen som Operations and Sales Coordinator på Coloreel är du ansvarig för hanteringen av alla försäljnings- och operationstransaktioner i företagets affärssystem. Detta inkluderar även att fungera som superanvändare av systemen, samt att samordna sjöfarten. Din roll kan delas upp i tre huvudsakliga ansvarsområden: orderadministration, säljstöd och kundsupport. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är bland annat: ta emot och administrera ordrar, räkna fram offert och offertunderlag till säljarna, kontrollerar lagersaldo, kontakt med logistikpartner gällande utleveranser samt svara på frågor från kunder via mail och telefon. Du uppmuntras även att ta initiativ och bidra till att utveckla din del av verksamheten.

Du arbetar på kontoret i Centrala Jönköping där cirka 25 kollegor är placerade. I din roll arbetar du med flertalet kontaktytor dagligen båda nationellt, men framför allt internationellt. Du arbetar i nära samarbete med dina kollegor på sälj, som befinner sig både lokalt och ute i olika delar av världen. Du blir en viktig del av både säljteamet och teamet på Operation and Product Management.

Du välkomnas till en kreativ och mångsidig företagskultur som präglas av gemenskap och snabba förändringar. Sammantaget genomstrålas teamet på Coloreel av driv och entreprenöriell anda. Möjlighet till distansarbete finns enligt en 3/2-princip och organisationsspråket är engelska, därav förväntas du prata engelska i såväl möten som i fikarummet.



Vem är du?
För att passa i rollen skall du behärska engelska flytande i både tal och skrift. Vi lägger vikt vid personliga egenskaper för denna tjänst, men ställer krav på relevant arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom orderflöden / Supply Chain. Du bör också ha god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet. Därtill ha lätt för att lära dig nya system och program. Vi ser det även som starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av ERP-system och kännedom om internationella handelstermer.

Som person har du ett högt driv och trivs om omväxlande och föränderlig miljö. Du har en positiv inställning och stark initiativkraft med mycket framåtanda. Du beskriver dig själv som flexibel och strukturerad. Dessa kompetenser visar du genom att ha en lösningsorienterad inställning, skapa ordning och reda omkring dig samt genom att våga ta första dialogen med diverse kontaktytor. Vidare är du en kommunikativ person som bidrar med positiv energi bland dina kollegor, du är hjälpsam och tar gärna egna initiativ som gynnar verksamheten.


Om verksamheten
Coloreel är ett svenskt företag inom textilinnovation med en banbrytande teknik för broderi som möjliggör högkvalitativ färgning av textiltråd, vilket skapar stora möjligheter för textilindustrin.

Företaget använder egen teknik för att både bevara broderiets hantverk och ta broderiet till nästa nivå. Kort sagt, Coloreel stärker kreativitet och förbättrar kvalitet och effektivitet, vilket gör det extraordinärt.

Coloreel är också en del av rörelsen för att minska svinnet och flytta textilindustrin mot en mer hållbar produktion. Genom att färga tråden direkt blir det inget avloppsvatten, alltså ingen vattenförorening. Och att använda en enda trådrulle och nål innebär också minimerad trådsvinn och minimerad mikrofiberförorening.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Finnvedens Lastvagnar i Jönköping

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 22
Vill du få möjlighet att arbeta med en bred och utvecklande tjänst som Redovisningsekonom? Har du ett par års erfarenhet inom redovisning och är trygg och självgående i din arbetsroll? Då har vi möjligheten för dig! Till Finnvedens Lastvagnar söker vi nu en Redovisningsekonom. Tjänsten är på konsultbasis med önskad start i augusti fram till mars år 2026. Möjlighet till förlängning eller övergång i anställning finns för rätt person.

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!


Om tjänsten
I rollen som Redovisningsekonom hos Finnvedens Lastvagnar får du möjligheten att utvecklas i en bred roll med ansvar för olika ekonomiska arbetsuppgifter på ett företag med ambitiösa tillväxtplaner. Du erbjuds ett kompetent och positivt ekonomiteam som hjälps åt när det behövs. Därtill har du daglig kontakt med servicechefer och den interna säljorganisationen, som du stödjer med ekonomiska rapporter och underlag. För dig med ett stort systemintresse och ett förbättringsdriv finns det goda möjligheter att involveras i projekt och utveckling av arbetsprocesser och transaktionsflöden.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
• Löpande redovisning
• Ekonomiska rapporter och kostnadsanalyser
• Avstämningar
• Leverantörsfakturahantering
• Upprättande av månads- och årsbokslut
• Årsredovisning och deklaration
• Budgetarbete
• Service och uppföljning gentemot regionchefer, servicechefer samt ledning
• Delaktighet i ekonomiska projekt


Arbetstider är vanliga kontorstider med utrymme för flex.


Vem är du?
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är självgående i en roll som Redovisningsekonom. Du har en ekonomiutbildning i grunden, yrkeshögskola eller en högskoleexamen. Du har med fördel erfarenhet från redovisnings-/revisionsbranschen. Vidare har du en mycket god IT-system vana och framför allt behärskar du Excel mycket väl. Du talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.

För att trivas i rollen är du ansvarstagande, noggrann och van vid att arbeta mot deadlines. Därtill tycker du om att samarbeta med andra och har en kommunikativ samt stödjande förmåga då rollen innefattar mycket kontakt med övriga kollegor internt. Vidare ser vi gärna att du som person är handlingskraftig, prestigelös och bidrar till en positiv stämning.


Om verksamheten
Finnvedens Lastvagnar startades 1997 när man särskilde lastvagnsverksamheten från personbilar på den dåvarande huvudanläggningen i Värnamo. Sedan dess har man expanderat kraftigt genom ett antal förvärv i närliggande distrikt. Idag är bolaget den största privata återförsäljaren av Volvo Lastvagnar och finns representerade på 20 orter i södra Sverige. Huvudkontoret ligger strategiskt beläget utmed E4:an i Jönköping. Genom att i samma bolag kunna erbjuda helhetslösningar i form av försäljning, service, uthyrning, reservdelar, försäkringar och finansiering är man en självklar och trygg partner för alla som arbetar yrkesmässigt med åkeriverksamhet och transporter. Målet med verksamheten är att kontinuerligt arbeta för att höja servicegraden i området genom nära och enhetlig service på samtliga anläggningar. Ett flertal prestigefulla priser har erhållits på senare år, bland annat bästa Volvo Action Service och bästa mekanikerteam.

Finnvedens Lastvagnar ger dig en anställning i ett tryggt och stabilt familjeföretag med ett starkt varumärke, offensiv tillväxtstrategi, framåtanda och snabba beslutsvägar. De är en arbetsgivare med ett starkt medarbetarperspektiv som alltid vill bli bättre och utvecklas.

Deras värdegrund är den som genomsyrar allt de gör på Finnvedens Lastvagnar. Den står för hur de bemöter deras kunder och varandra. Deras ledstjärnor i vardagen är yrkesstolthet, driv, öppenhet och närhet.

Ansök nu

Area Sales Manager till Lankapaja Corporation

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Apr 12
Lankapaja Corporation producerar högklassiga metallkomponenter till flera olika tillverkningsbranscher. Genom vår nyfikenhet hjälper vi industrin med mekaniklösningar. Tillverkningen sker i moderna maskiner med senaste tekniken och vi gör allt från prototyper till stora serier. Lankapajas styrka är en hög servicenivå med snabba leveranser. Företaget ser positivt på framtiden och planerar för en fortsatt stark utveckling och söker därmed en Area Sales Manager för att bearbeta den svenska marknaden. Kanske är det just du, som är pusselbiten vi saknar?

LÄS MER!
Om tjänsten
I din roll som Area Sales Manager hos Lankapaja kommer du arbeta med att identifiera och bearbeta både befintliga kunder och nya kunder som arbetar med mekanisk konstruktion, tillverkning och underhåll. Din roll är att hitta den bästa tekniska lösningen baserat på varje kunds behov.  Idag har Lankapaja Corporation ca 700 köpande kunder, och vi vill växa verksamheten genom att erbjuda fler lösningar inom nya segment på den svenska marknaden.
I din roll ansvarar du för såväl marknadsföring som försäljning av våra mekaniklösningar som vi erbjuder kund. Du har även budgetansvar för tilldelat distrikt och får möjligheten att vara med på en tillväxtresa. Du kommer utföra kundvärdesanalyser och värdebaserad försäljning och skapar därigenom affärer och långsiktiga relationer med dina kunder. I rollen får du fullt ansvar för den svenska marknaden och fria händer att göra det som krävs för att nå våra mål. Tjänsten innebär resor då närvaro hos våra kunder är en nyckel till framgång. Vi ser gärna att du bor i närheten av vårt kontor i Skillingaryd.
Ansvarsområden:

Förstå kundens behov och erbjuda skräddarsydda lösningar


Utveckla och upprätthålla relationer med befintliga kunder samt identifiera och etablera kontakter med nya kunder.


Kommunicera effektivt med interna kollegor inom företaget för att säkerställa en smidig leveransprocess och kundtillfredsställelse.


Teknisk support i viss mån gentemot kund


Budgetansvar för din region


Rapportering till moderbolaget


Ansvarig rekryterare är Linnea Broman, 072 078 83 17.
Vem är du?
För att passa i rollen som Area Sales Manager har du tidigare arbetat med B2B-försäljning med dokumenterad vana att uppnå dina mål. Vi ser gärna att du har erfarenhet från branschen, har ett genuint tekniskt intresse och förståelse för mekaniska produkter.

Som person är du ansvarstagande, självgående, lyhörd och resultatorienterad och förstår vikten av tydlig och enkel kommunikation. Du är trygg i sig själv och är duktig på att etablera och utveckla relationer. Du trivs i en händelserik miljö samtidigt som du har förmågan att strukturera och ta ansvar för din kalender och för dina affärer. Vi söker dig som är en lagspelare som vill vinna och lyckas tillsammans. För tjänsten krävs B-körkort samt goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Om verksamheten

Lankapaja Industri är del av Lankapaja Corporation som har servat aktörer inom industrin sedan 1935. Vi förstår hur en produkt ska tillverkas. När våra kunder är framgångsrika har även vi lyckats. Med detta i åtanke väljer vi alltid den vettigaste och mest kostnadseffektiva lösningen för våra kunder. Vi är innovativa och blickar framåt. Vi är stolta över att göra sådant som andra kanske anser vara omöjligt. För oss är det ingen raketforskning – det enda som krävs är en vinnarskalle och sunt förnuft.

Ansök nu