Jönköping: Digital kommunikatör med strategisk inriktning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Digital kommunikatör med strategisk inriktning i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-17 // Varaktighet: Heltid

Digital kommunikatör med strategisk inriktning
Har du erfarenhet av digitala kanaler och vill använda dina strategiska kunskaper i en organisation som arbetar för att stärka barnen, och världen de drömmer om? Då är det dig vi söker!
Barnrättsorganisationen Erikshjälpen söker en nyfiken och strategisk digital kommunikatör till vår Inhousebyrå på huvudkontoret i Huskvarna. Vi vill utveckla och stärka vår närvaro i sociala medier för att skapa engagemang och nå fler.
Inhousebyrån är en del av Kommunikations- och insamlingsavdelningen som arbetar med givarrelationer, företag, event, opinionsbildning och marknadsföring. Vi skapar och publicerar innehåll till Erikshjälpens olika kanaler (sociala medier, webb, tidning, brev, intranät, annonser, tryckt material) utifrån strategiska kommunikationsplaner.


Arbetsuppgifter
Vi söker en vikarierande kommunikatör med stort intresse för digitala kanaler. Din uppgift blir bland annat att tillsammans med kollegorna;
- ta fram tydliga strategier utifrån målgrupp och budskap
- planera, producera, publicera innehåll till våra digitala kanaler
- mäta, analysera och optimera resultat
- utforska och testa nya sätt att kommunicera med olika målgrupper
- bevaka trender och utveckling inom digitala kanaler

Vem söker vi?
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom media- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. Det är meriterande om du har ett par års dokumenterad erfarenhet som digital kommunikatör, men inget krav. Du behöver kunna arbeta i Adobe CS-programmen (PhotoShop, Indesign och Illustrator), och bör även kunna hantera webbpubliceringssystem och CMS, gärna Wordpress, på användarnivå.
Du är van att arbeta operativt och strategiskt med sociala medier och kan inspirera och utbilda andra inom verksamheten. Vi ser också att du har kunskaper inom digital marknadsföring och har jobbat med digitala verktyg som Facebook Business Manager och Google Analytics.
Du planerar självständigt ditt eget arbete och tar ansvar för att hålla de tidsramar som finns. Som kommunikatör förstår du din roll i organisationen och har en förmåga att agera och fatta beslut utefter organisationens bästa och helhet. Du följer aktivt med i utvecklingen inom sociala medier samt anpassar kommunikation och kanalval efter våra olika målgrupper. Du följer också upp ditt eget arbete genom statistik och analys.
Som person har du ett flexibelt arbetssätt och ser möjligheterna i förändringar. Du är en person som ofta kommer med idéer och förslag på hur man kan utveckla arbetet. I tjänsten kommer du att samarbeta med många personer och trivs med detta. Givetvis har du ett intresse för vårt arbete med barns rättigheter.
Du delar Erikshjälpens värdegrund som bygger på tre grundprinciper. Läs mer kring vår värdegrund på erikshjalpen.se/var-vardegrund/

Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund. Som anställd hos oss kommer du att göra skillnad!

Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 4 juni till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med ”Digital kommunikatör”.

Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ytterligare information
Tjänsten är ett vikariat på 100 % under minst 1 år. Placeringsort Huskvarna, men delar av arbetet kan ske på distans. Tillträde efter sommaren eller enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Ann-Sofie Lekenstam på telefonnummer: 0725-777090 eller mail: ann--sofie.lekenstam@erikshjalpen.se


Du kan läsa mer om Erikshjälpen och Erikshjälpen Second Hand på www.erikshjalpen.se


Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Informatör/Kommunikatör

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Informatör/Kommunikatör.

Informatör till vaccinationsbussar i Jönköping

Läs mer Feb 21
Älskar du att träffa nya människor och drivs av att ge god service? Har du dessutom manuellt B-körkort och god körvana? Då har du kommit alldeles rätt!

Doktor.se söker positiva och driftiga personer till vaccinationsbuss. Bussen kommer att besöka förbokade platser för att vaccinera mot fästingburen encefalit (TBE), bältros samt grundskydd mot difteri, kikhosta och stelkramp. Du kommer att välkomna och informera kunder om TBE- och grundskyddsvaccination utomhus.


Arbetsuppgifter

Arbetet innebär att man axlar flera roller. Dels skall man köra bussen från depån till uppställningsplatsen för dagen. Som informatör har man kontakt med kunder och informerar om vaccin samt ansvarar för det administrativa arbetet kring vaccinationen som betalning. Arbetet är till stor del självständigt, men rollen kräver också hög samarbetsförmåga då man kommer att jobba med skiftande kollegor under perioden.

Tjänsten har en viss insäljande funktion. Du rapporterar till närmsta chef eller jouransvarig.

Exempel på arbetsuppgifter är att:

- Inventera och kontrollera lager av förbrukningsmaterial i bussen och depån
- Sätta upp reklamskyltar, betalningsstation, flagga etc
- Köra och underhålla bussen (tvätt och enklare städ)
- Hantera kortbetalning med babsmaskin och Swish
- Hjälpa kunder att fylla i hälsodeklarationen och vaccinationskort




Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi söker dig som är utåtriktad och social samt drivs av att träffa människor. För att lyckas i jobbet tror vi att du dessutom är ansvarstagande och ser lösningar på problem.

- Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Du förstår vikten av vaccinationer, och vill bidra till att förebygga sjukdom
- Du kan självständigt ta initiativ och lösa olika problem som kan uppstå
- Du är organiserad och strukturerad då planeringen inför arbetspassen kräver en del logistikarbete
- Du har en god förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.

- Du har god körvana samt manuellt B-körkort samt kan köra mindre husbil(b-körkort).


Det är meriterande om;

- Du har tidigare vårderfarenhet samt erfarenhet inom sälj och/eller service.


Referenser kommer efterfrågas så bifoga dom i din ansökan!

Vi erbjuder dig

Varje medarbetare är lika viktig i Doktor.se:s framgång! Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för. Tillsammans skapar vi en härlig teamkänsla, kultur och gemenskap. Vi erbjuder dig fenomenala kollegor, kollektivavtal, och tjänstepension.

Som informatör får du möjligheten att se många nya platser samt får ett stort socialt utbyte genom att du ständigt träffar nya människor. Du ges möjlighet att styra över ditt eget schema.



Övrig information

Säsongsperiod: april - Augusti 2024

Omfattning: Allmän visstidsanställning, ca 6-40 timmar/vecka. Arbetstiden varierar beroende på plats. Arbetet föreligger på dagtid måndag-söndag.

Lön: Timlön samt OB och tjänstepension tillkommer enligt kollektivavtal.

Observera att vaccinationsbussarna är en helt rökfri arbetsplats.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Varmt välkommen med din ansökan, vänligen notera att vi inte tar emot några ansökningar via email med hänsyn till GDPR.





Om Doktor.se

På Doktor.se vill vi göra saker annorlunda. Vi vill utmana och förändra en hel bransch. Allt började med en idé om att det måste gå att skapa en vårdlösning som är bättre anpassad till vår tid och våra behov. Att det måste gå att få moderna digitala verktyg och traditionell fysisk vård att samverka med utgångspunkt i patientens behov. Och att göra det så att det inte bara blir tillgängligt för våra patienter utan också bidrar till att utveckla det sätt som vård erbjuds på idag. För oss alla. Det här är faktiskt vad vi gör idag. Men vi är långt ifrån klara och är ute på en spännande förändringsresa. Där kan du få vara med och bidra. Så, vill du vara med på vår resa?

Ansök nu

Informatör till vaccinationsbussar i Jönköping

Läs mer Feb 7
Älskar du att träffa nya människor och drivs av att ge god service? Har du dessutom manuellt B-körkort och god körvana? Då har du kommit alldeles rätt!

Doktor.se söker positiva och driftiga personer till vaccinationsbuss. Bussen kommer att besöka förbokade platser för att vaccinera mot fästingburen encefalit (TBE), bältros samt grundskydd mot difteri, kikhosta och stelkramp. Du kommer att välkomna och informera kunder om TBE- och grundskyddsvaccination utomhus.


Arbetsuppgifter

Arbetet innebär att man axlar flera roller. Dels skall man köra bussen från depån till uppställningsplatsen för dagen. Som informatör har man kontakt med kunder och informerar om vaccin samt ansvarar för det administrativa arbetet kring vaccinationen som betalning. Arbetet är till stor del självständigt, men rollen kräver också hög samarbetsförmåga då man kommer att jobba med skiftande kollegor under perioden.

Tjänsten har en viss insäljande funktion. Du rapporterar till närmsta chef eller jouransvarig.

Exempel på arbetsuppgifter är att:

- Inventera och kontrollera lager av förbrukningsmaterial i bussen och depån
- Sätta upp reklamskyltar, betalningsstation, flagga etc
- Köra och underhålla bussen (tvätt och enklare städ)
- Hantera kortbetalning med babsmaskin och Swish
- Hjälpa kunder att fylla i hälsodeklarationen och vaccinationskort




Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi söker dig som är utåtriktad och social samt drivs av att träffa människor. För att lyckas i jobbet tror vi att du dessutom är ansvarstagande och ser lösningar på problem.

- Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Du förstår vikten av vaccinationer, och vill bidra till att förebygga sjukdom
- Du kan självständigt ta initiativ och lösa olika problem som kan uppstå
- Du är organiserad och strukturerad då planeringen inför arbetspassen kräver en del logistikarbete
- Du har en god förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.

- Du har god körvana samt manuellt B-körkort samt kan köra mindre husbil(b-körkort).


Det är meriterande om;

- Du har tidigare vårderfarenhet samt erfarenhet inom sälj och/eller service.


Referenser kommer efterfrågas så bifoga dom i din ansökan!

Vi erbjuder dig

Varje medarbetare är lika viktig i Doktor.se:s framgång! Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för. Tillsammans skapar vi en härlig teamkänsla, kultur och gemenskap. Vi erbjuder dig fenomenala kollegor, kollektivavtal, och tjänstepension.

Som informatör får du möjligheten att se många nya platser samt får ett stort socialt utbyte genom att du ständigt träffar nya människor. Du ges möjlighet att styra över ditt eget schema.



Övrig information

Säsongsperiod: april - Augusti 2024

Omfattning: Allmän visstidsanställning, ca 6-40 timmar/vecka. Arbetstiden varierar beroende på plats. Arbetet föreligger på dagtid måndag-söndag.

Lön: Timlön samt OB och tjänstepension tillkommer enligt kollektivavtal.

Observera att vaccinationsbussarna är en helt rökfri arbetsplats.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Varmt välkommen med din ansökan, vänligen notera att vi inte tar emot några ansökningar via email med hänsyn till GDPR.





Om Doktor.se

På Doktor.se vill vi göra saker annorlunda. Vi vill utmana och förändra en hel bransch. Allt började med en idé om att det måste gå att skapa en vårdlösning som är bättre anpassad till vår tid och våra behov. Att det måste gå att få moderna digitala verktyg och traditionell fysisk vård att samverka med utgångspunkt i patientens behov. Och att göra det så att det inte bara blir tillgängligt för våra patienter utan också bidrar till att utveckla det sätt som vård erbjuds på idag. För oss alla. Det här är faktiskt vad vi gör idag. Men vi är långt ifrån klara och är ute på en spännande förändringsresa. Där kan du få vara med och bidra. Så, vill du vara med på vår resa?

Ansök nu

Studentinformatör till Vision i Jönköping!

Läs mer Apr 25
Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig!

OM TJÄNSTEN
Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av din verksamhetsledare.

Du erbjuds:
- Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb.
- Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget.
- Fast timlön och individuell löneökning terminsvis.
- Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring.
- Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs.
- Introduktion i och kunskap om den fackliga världen.
- En merit för ditt framtida arbetsliv!

VI SÖKER DIG SOM
- Är student på Högskolan i Jönköping.

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av service och/eller försäljning.
- Har minst 1 år kvar av din studietid.
- Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetar bra i team.
- Social, utåtriktad och kreativ.
- Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål.
- Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad.

Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 15 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024 där Vision står för eventuella reseomkostnader

Vår rekryteringsprocess

Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: dinara.garipova@vision.se

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

Ansök nu

Skicklig kommunikatör med god lagkänsla

Läs mer Mar 22
Skicklig kommunikatör med god lagkänsla
Nu letar vi efter dig som är en bra lyssnare, har flera år av kommunikatörsarbete i din ryggsäck och god förmåga att samspela med andra.

Vi är ett gott kommunikationsteam som tillsammans med våra olika kompetenser underlättar för myndigheten att nå verksamhetsmålen. Både på kort och lång sikt. För oss innebär det att bidra med strategiska, taktiska och operativa kommunikationsinsatser. Men också att, i samverkan, driva och utveckla kommunikationen på myndigheten med dess tillhörande verktyg, plattformar och kanaler. I ömsesidigt förtroende verkar vi i nära samspel med varandra och med verksamheten. Det ser vi som vår styrka och en framgångsfaktor.

Arbetsuppgifter
Vi behöver dig som är villig att utifrån verksamhetens bästa möta våra kollegor på myndigheten för att ge kommunikationsråd och för att sondera i vad vi kan hjälpa till med. Du kommer vara en av två kontaktpersoner gentemot våra olika avdelningar. Rollen innebär att du blir den första som fångar upp ett behov och utifrån det ger rådgivning eller gör en bedömning om lämplig insats. Våra uppdrag löser vi sen tillsammans i teamet utifrån de kompetenser som passar bäst. Vissa uppdrag pågår under en längre tid medan andra handlar om ett kortare arbete. I din roll kommer du samarbeta med flera aktörer, både inom organisationen och med myndighetens samverkanspartners.

Tjänsten är placerad på Enheten för kommunikation och GIS på avdelningen för lednings- och verksamhetsstöd. På enheten finns idag 10 personer, varav 7 som arbetar med kommunikation, 1 med nationellt webbuppdrag och 2 som arbetar med GIS (geografiska informationssystem).

Kvalifikationer
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har flera års erfarenhet av brett kommunikationsarbete, gärna i
offentlig sektor. Du har en högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Förutom ett stort samhällsintresse så har du också en hög digital kompetens och vana av att arbeta i vanligt förekommande plattformar och verktyg inom yrket. Du behöver behärska svenska flytande, både i tal och skrift. Meriterande är arbete som projektledare eller koordinator.

Som person är du serviceinriktad, lyhörd, trygg och stabil, lösningsorienterad och har en mycket god samarbetsförmåga. Du har lätt för att värdera och integrera ny information, håller vad du lovar och får saker gjorda.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Villkor
Tjänsten omfattar heltid och gäller tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning som regel på våra tillsvidareanställningar. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass varför svenskt medborgarskap är ett krav. Säkerhetsprövning genomförs inför beslut om anställning.

Övrigt
Intervjuer är planerat till 18/4 och 19/4.

Om Länsstyrelsen i Jönköping
Länsstyrelsen är en kunskapsorganisation, en statlig myndighet som är regeringens företrädare i länet. Tillsammans arbetar vi för att Jönköpings län ska vara ett av landets mest attraktiva län. Genom samverkan skapar vi förutsättningar för ett fantastiskt län för nuvarande och kommande generationer. Målet är att bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling.

Vi är 280 medarbetare. Våra verksamhetsområden berör många viktiga delar av samhället, allt från samhällsplanering, jämställdhetsfrågor, miljötillsyn, landsbygdsutveckling, insatser som ska gynna fisken i våra sjöar till demokrati- och beredskapsfrågor samt mycket annat. Målet är att vårt arbetssätt ska präglas av professionalism, engagemang och samverkan.

Länsstyrelsen finns mitt i stan i en K-märkt byggnad som har nyrenoverade lokaler med utsikt över Munksjön och Vättern. Det är inte bara en spännande arbetsplats, du erbjuds också en mängd förmåner som flexibelt arbete, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme, utökad föräldrapenning samt en aktiv personalförening.

Vill du veta mer om våra förmåner och hur det är att arbeta hos oss? Besök vår webbsida på http://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss.

Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? https://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vill du jobba med kampanjer och digitala medier på Jönköping University?

Läs mer Feb 29
Vill du vara del av ett spännande uppdrag? På kommunikationsavdelningen arbetar vi för att genom nytänkande kommunikation bidra till att ständigt öka JU:s attraktivitet.

Avdelningen består idag av 18 kommunikatörer, uppdelade i tre team. Våra kommunikatörer jobbar nära tillsammans för att planera och utveckla arbetet. I den roll vi nu söker leder du våra kampanjer med fokus digitala medier där du spelar en central roll i att och driva marknadsförings- och kommunikationsinsatser inom studentrekrytering från start till mål.

 Vi vill leverera en sammanhängande digital upplevelse gällande studentrekrytering, där vi engagerar potentiella studenter genom personliga upplevelser baserade på deras behov. Som ledare för våra kampanjer utvecklar, implementerar och genomför du främst vår digitala marknadsföring från strategi till analys och uppföljning. Du kommer att leda vårt kampanjarbete i digitala- och analoga kanaler och ansvara för planeringen tillsammans med våra externa byråer vid produktion av kampanjer. Du är van vid att både vara kreativ och datadriven samt förväntas vara en proaktiv samarbetspartner både internt och externt. Du kommer att arbeta i en internationell och spännande miljö på ett av Sveriges mest internationella lärosäten där du bidrar till att stärka vårt varumärke ytterligare.

 

Arbetet innebär att du kommer att utveckla, planera och genomföra marknadsföringskampanjer och initiativ, inklusive optimerade organiska och betalda digitala kampanjer tillsammans med våra externa byråer. I rollen kommer du att vara experten på digital marknadsföring och dela kunskap och lärdomar från den datadrivna trafiken på ett enkelt och pedagogiskt sätt.

Vi ser att du är en innovativ och anpassningsbar person med god samverkansförmåga. Du är trygg i din yrkesroll, samtidigt som du är analytisk och kan hantera att arbeta både på strategisk och operativ nivå. Vidare har du:

en akademisk examen inom kommunikation eller marknadsföring
minst tre års erfarenhet av att arbeta med betald annonsering och praktisk erfarenhet av Paid Search och/eller Paid Social, YouTube och displayannonsering
god förståelse för webbanalys, CRM och hanterar verktyg som Google Analytics och Tag Manager
god förmåga att målgruppsanpassa information
erfarenhet av att planera, leda och följa upp projekt.

För att lyckas i rollen är du en erfaren kommunikatör som behärskar såväl tal som skrift på svenska och engelska.

 

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar kollektivavtal och individuell lönesättning. Vi sätter stort värde vid att vara en organisation med en mångfald av färdigheter, erfarenheter och förmågor och välkomnar därför sökande från alla bakgrunder. Som anställd är du berättigad till förmåner i enlighet med svenska lagar och avtal. Läs mer om våra villkor och förmåner, exempelvis förmånliga statliga avtal när det gäller löne-, pension- och anställningsvillkor. - https://ju.se/om-oss/jobba-pa-jonkoping-university/jonkoping-university-som-arbetsplats.html

Välkommen med din ansökan senast 2024-03-24. Urval kommer att ske löpande så inkom gärna med din ansökan så snart du kan. Ansökningshandlingar föredras i pdf-format och vi önskar att du bifogar CV och personligt brev.

 

Högskoleservice är en del av Jönköping University. Med vår stora bredd tillhandahåller vi väsentligen all stödverksamhet. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas.

Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på https://ju.se/

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Erikshjälpen, Insamlingsstift Farbror Eriks

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Erikshjälpen, Insamlingsstift Farbror Eriks .

GENERALSEKRETERARE TILL ERIKSHJÄLPEN

Generalsekreterare
Läs mer Aug 7
Är du en engagerande, drivande, trygg och tydlig ledare som drivs av att utveckla verksamheter och människor? Vill du bidra till att förverkliga barns drömmar genom att vara en röst för barnen i Sverige och i världen är det här rollen för dig!
Om uppdraget
Som generalsekreterare kommer du leda, motivera och inspirera organisationen i sitt fortsatta viktiga arbete för barnen i Sverige och i världen. Du får vara med och bidra i Erikshjälpens fina vision ”För barnen. Och världen de drömmer om”. Du gör detta tillsammans och i dialog med en närvarande styrelse, engagerad ledningsgrupp och kompetenta medarbetare. Erikshjälpen är en välskött organisation med höga målsättningar om att växa. I rollen som Generalsekreterare kommer du ha ett övergripande ansvar för att Erikshjälpen är en barnrättsorganisation i framkant.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda och utveckla organisationen genom att göra oss till en starkare och tydligare röst i Sverige och i världen.
Vara en drivande och samlande kraft för organisationen.
Vara en tydlig och stark talesperson för Erikshjälpen.
Representera och företräda Erikshjälpen i interna och externa forum med många olika intressenter och samarbetspartners på olika nivåer, i nationella och internationella sammanhang.
Vara en kulturbärare och förebild som ledare baserat på Erikshjälpens värdegrund.
Fungera som ordförande för Erikshjälpen Second Hands styrelse och chef för dess verkställande chef.
Internationella resor förekommer.

För detta uppdrag söker vi dig som har:
Chefserfarenhet med god förmåga att motivera, leda och utveckla personal. Erfarenhet av att leda genom chefer.
Erfarenhet från civilsamhället, som anställd eller genom exempelvis styrelseengagemang.
Erfarenhet av ekonomi, budgetarbete och verksamhetsstyrning.
Erfarenhet av att ha drivit större utvecklings-/förändringsarbete i en komplex verksamhet.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Relevant akademisk utbildningsbakgrund.
Du vill vara en del av Erikshjälpens kultur och värdegrund.

Meriterande om du har:
Erfarenhet av att arbeta med barnrättsfrågor.
Internationell erfarenhet.

För att lyckas i rollen behöver du vara en trygg, tydlig och modig ledare som inbjuder till delaktighet samtidigt som du har förmåga att prioritera och fatta beslut. Du har lätt för att skapa relationer och är en skicklig kommunikatör som vet hur du når fram med ditt budskap. Vidare ser du till organisationen som helhet och trivs i en utåtriktad roll med många kontaktytor, både internt och externt.
Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen.
Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året.
Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad – för en framtid där barns drömmar får liv.
Välkommen med din ansökan!
Du visar ditt intresse via signerarekrytering.se där du bifogar CV och ett motivationsbrev om varför du är vår blivande Generalsekreterare. Eftersom urval sker löpande tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt, allra senast den 31 augusti. Eventuella frågor besvaras av Signeras konsulter Sofia Jansson, tel.073-539 64 51 eller Marina Sjölin, tel. 070-744 70 60.
Övrigt
Placering: Huskvarna, med möjlighet till distansarbete några dagar i veckan.
Fackliga representanter:
Projektledare, Daniel Gleisner, Tel: 0735 010 504: e-post: daniel.gleisner@eriksdevelopment.org
Hållbarhetsstrateg, Emelie Johansson, Tel: 070-44 22 334: e-post: emelie.johansson@erikshjalpen.se
Om Erikshjälpen
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 16 länder och vi driver 61 butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige, Norge och online. Vi arbetar efter visionen; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter, världen över. Läs mer Om Erikshjälpen. Erikshjälpen omsätter 200 miljoner och Erikshjälpen Second Hand 450 miljoner. Organisationerna har tillsammans cirka 550 medarbetare.

Ansök nu

Serviceinriktad Administratör

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 6
Vill du ha ett spännande arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och på att förverkliga barns drömmar? Erikshjälpen söker nu en medarbetare till Givarrelationer med fokus på insamling och administration.
Erikshjälpen är inne i en spännande fas, Kommunikation- och insamlingsavdelningen behöver därför utökas med en administratör till enheten Givarrelationer. Vi är idag fem medarbetare som tillsammans sköter givarkontakter och gåvohantering. Tillsammans bidrar vi till Erikshjälpens viktiga arbete att stärka barns rättigheter.


Arbetsuppgifter
Avdelningens uppdrag är bland annat att kommunicera och samla in medel till Erikshjälpens arbete för barns rättigheter i Sverige och världen. Du har daglig kontakt med Erikshjälpens givare och olika supporters via mejl, telefon och andra kanaler, samt planerar och hanterar givarkommunikationen. I rollen kommer du även bidra till att utveckla och effektivisera befintliga processer. Dina arbetsuppgifter innefattar administration av ärenden och processer kopplat till givande, såsom autogirohantering och gåvoregistrering. Andra förekommande arbetsuppgifter är registervård, växelsamtal och övriga uppgifter inom enheten och avdelningen.


Vem söker vi?
För att trivas i rollen är det viktigt att du är trygg och förtroendeingivande i mötet med givare och olika supporters. Du ger ett trevligt, tydligt och personligt bemötande till både nya och trogna givare, du är därför duktig på att kommunicera och tycker om telefonkontakt. Vi ser att du har minst ett par års erfarenhet av att arbeta med kundservice, administration och ekonomi, eller i liknande roller där en fin kundkontakt är viktigt. Vi söker dig som tycker det är roligt med administration. Du har goda kunskaper i Officepaketet och gärna erfarenhet av att arbeta med kund- eller CRM-system. Administrativ utbildning är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du positiv, ansvarstagande och lösningsorienterad. För oss är det viktigt att du är noggrann, tycker om att arbeta med siffror och har en analytisk förmåga. Vi ser även att du är bra på att skapa och bevara goda relationer med både givare, olika supporters och medarbetare. Du vill vara en del av Erikshjälpens kultur och värdegrund.


Meriterande:
Erfarenhet av liknande position på givarservice inom insamlingsbranschen
Erfarenhet av kundservice, kundklubb eller liknande
Erfarenhet av arbete inom idéburen sektor/civilsamhället



Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara en del i en växande verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi är en arbetsplats med starka gemensamma värderingar med tydliga mål och strategier. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.
Som anställd hos oss kommer du att göra skillnad!

Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 23 april till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med Administratör Givarrelationer
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och regleras med sex månaders provanställning.
Placeringsort är på huvudkontoret i Huskvarna, men med möjlighet till visst distansarbete. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Helena Häggqvist, helena.haggqvist@erikshjalpen.se eller 072-078 78 59.
Du kan läsa mer om Erikshjälpen och Erikshjälpen Second Hand här: www.erikshjalpen.se

Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.

Ansök nu

Koordinator för ungt engagemang

Relationsmarknadsförare
Läs mer Mar 16
Ungagerad är Erikshjälpens plattform för unga i hela Sverige som vill engagera sig för barns rättigheter och global hållbar utveckling. Till detta arbete söker vi nu en engagerad och driven: Koordinator för ungt engagemang
Arbetsuppgifter
Som ansvarig för Erikshjälpens arbete med fokus på ungt engagemang, kommer du driva vårt arbete ”Erikshjälpen Ungagerad” framåt med extra fokus på månadsgivarformen Ung Fadder. I arbetet ingår det att rekrytera och handleda värvare som är med oss och jobbar vid olika event. Du kommer boka utställarplatser och genomföra event där vi informerar om Erikshjälpens verksamhet. Tillsammans med kollegor jobbar du också med återkoppling till givare, leder kampanjer för att få nå nya givare samt arbetar strategiskt att utveckla verksamheten. Du kommer även arbeta med att inspirera till och tar vara på ungas engagemang på olika vis, genom exempelvis besök på skolor.
Vem söker vi?
Vi söker dig som tycker om att jobba med event, gillar att möta människor och som brinner för barns rättigheter. Du har erfarenhet av att jobba med unga och deras engagemang men också av ideell verksamhet och ledarskap. Du har någon typ av eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som Erikshjälpen bedömer likvärdig, exempelvis inom projektledning, ledarskap, event, kommunikation, insamlingsarbete, mänskliga rättigheter eller internationellt/socialt arbete. Du är van att leda och koordinera projekt och du delar vår kristna värdegrund. Utlandserfarenhet är meriterande.
Som person är du driven, social och utåtriktad. Du är duktig på att nätverka och bygga relationer. Du är även bra på att samordna, koordinera och planera, är ansvarfull och självgående. I din roll som koordinator är du också en lagspelare i ett team där vi visionerar och tillsammans utvecklar verksamheten.
Du har körkort och kan uttrycka dig i svenska och engelska i tal och skrift.
Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.
Som anställd hos oss kommer du att göra skillnad!
Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 2 april till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med ”Koordinator Ungagerad”.
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och regleras med 6 månaders provanställning.
Placeringsort Huskvarna, eller enligt överenskommelse. Du behöver regelbundet närvara på vårt kontor i Huskvarna, men delar av arbetet kan ske på distans. Resor samt helg- och kvällsarbete förekommer i tjänsten.
Du kan läsa mer om Erikshjälpen och Erikshjälpen Second Hand här: www.erikshjalpen.se
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonas Ekeroth, enhetschef för teamet för företag och event, jonas.ekeroth@erikshjalpen.se eller 076-548 60 32.
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.

Ansök nu

Supporttekniker – First line support till vårt huvudkontor i Huskvarna

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Feb 3
Vill du ha ett spännande och meningsfullt arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och på att förverkliga barns drömmar? Erikshjälpen söker nu en till medarbetare till vår IT och administrationsavdelning med fokus på IT ärenden.


Arbetsuppgifter.
Du kommer att ingå i ett team med totalt tre medarbetare där ni bland annat arbetar med att hantera ärenden via ett internt ärendehanteringssystem. I rollen som first line support ansvarar du för att ge stöd och service över telefon, e-post och hjälpa våra medarbetare med tekniska- och IT-relaterade frågor och problem.
Du driver de ärenden som kommer in och löser dem självständigt. I de fall det behövs ser du även till att de hamnar hos rätt person eller avdelning. Vanligt förekommande ärenden kan vara felanmälningar, beställningar, lösenord och det dagligt arbete med applikationer så som Windows, Office 365 och Outlook. Vår IT miljö sträcker sig från användarnas datorer, mobiltelefoner och telefoner till mfp, filservrar, växlar, hemsidor, intranät och administrativa system till butikernas kassor och korterminaler. I uppdraget kan det därför förekomma tjänsteresor till våra second hand butiker runt om i Sverige.


Vem söker vi?
Den här tjänsten passar dig som drivs av att hjälpa andra, är lösningsfokuserad och vill utvecklas och växa inom IT. Du har gymnasieutbildning, gärna inom IT/ teknik eller annan relevant erfarenhet. Vidare har du grundläggande kunskap inom IT, installationer och service.


Du har kompetens inom:
Microsoft 365
Windows 10/11
Azure Active Directory



Utöver detta är det meriterande med kompetens inom:
Relevanta IT-certifieringar
IOS och Android


Som person har du ett genuint intresse för teknik, är du engagerad, ansvarsfull, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Vi ser att du har en förmåga att kommunicera obehindrat både med IT-specialister och med slutanvändare. Du ser IT från ett verksamhetsperspektiv och har lätt för att prioritera även i stressfyllda situationer. Du har ett analytiskt tänk, är driftig, strukturerad och gillar att arbeta mot kort- och långsiktiga mål. Du delar Erikshjälpens kristna värdegrund.
Tjänsten kräver att du har B körkort, goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.


Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara del i en växande verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.
Som anställd hos oss kommer du att göra skillnad!


Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 26 februari till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med ”IT-support”.

Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %, med 6 månaders provanställning.
Placeringsort Huskvarna, med möjlighet till distansarbete några dagar i veckan. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta IT-chef Elisabeth Holm 072-401 76 81: mail: elisabeth.holm@erikshjalpen.se
Du kan läsa mer om Erikshjälpen här: www.erikshjalpen.se

Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.

Ansök nu

Enhetschefer till vår internationella programavdelning

Enhetschef inom social omsorg
Läs mer Jan 25
Vill du ha ett spännande arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och på att förverkliga barns drömmar? Erikshjälpen söker nu två enhetschefer till vår internationella programavdelning.
Erikshjälpen har fördubblat sin verksamhet under de senaste fem åren. På internationella programavdelningen har vi genomfört en större omorganisation med utökad delegering till våra regionkontor och utifrån det justerat rollerna på huvudkontoret. För att förstärka den nya strukturen ytterligare söker vi därför två enhetschefer. En enhetschef ska ansvara för finansiering kopplat till större institutionella givare (Donor Relations) och den andra ska ansvara för kvalitetssäkring och programrådgivning av vår programverksamhet som stöd till regionkontoren (Quality Assurance and Programme Advice). Uppskattningsvis omfattar uppdraget som enhetschef 50 % och resterande 50 % är operationella arbetsuppgifter i enheten.
Enhetscheferna kommer gemensamt med ytterligare en enhetschef arbeta tillsammans och rapporterar till avdelningschefen för internationella programavdelningen.
Arbetsuppgifter
Delta i avdelningens övergripande arbete.
Ansvara för enhetens verksamhet, budget, arbetsmiljö och personal.
Leda och fördela arbetet inom din enhet.
Arbeta med verksamhetsutveckling och kvalitetsförbättringar inom din enhet.
Utveckla och förankra Erikshjälpens strategier och mål inom ansvarsområdet. ??

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom utvecklingsfrågor, internationella relationer, mänskliga rättigheter, alternativt annan relevant högskoleutbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet från biståndssektorn, helst med utlandserfarenhet. Du har gedigen kunskap och erfarenhet kring barns rättigheter och rättighetsbaserat arbete. Vi ser att du har god samarbetsförmåga, är flexibel och inlyssnande samt att du har erfarenhet av att leda medarbetare. Du har en god kommunikativ förmåga och kan delegera. Rollen kräver att du kan formulera dig väl i tal och skrift på engelska, men även har även goda kunskaper i svenska. Du delar Erikshjälpens kristna värdegrund.
För tjänsten som enhetschef för Donor Relations:
Gedigen erfarenhet att jobba med institutionella givare både med ansökningar och rapporteringar.
Erfarenhet att jobba relationsskapande med relevant eget kontaktnät där du kan skapa relationer och förmedla Erikshjälpens arbete.

För tjänsten som enhetschef för Quality Assurance and Programme Advice:
Gedigen erfarenhet att jobba med handläggning och programrådgivning av internationella utvecklings – och humanitära insatser.
Erfarenhet av att arbete med utveckling av interna systemstöd och finansiell internkontroll.

Meriterande är:
Tidigare kunskap om Erikshjälpen och franska.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara del i en växande verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.
Som anställd hos oss kommer du att göra skillnad!
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 19 februari till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med ”Enhetschef Donor Relations” eller ”Enhetschef QAPA”.
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Ytterligare information
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på 100 % och regleras med 6 månaders provanställning.
Placeringsort Huskvarna, med möjlighet till distansarbete några dagar i veckan. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Anders Malmstigen, anders.malmstigen@eriksdevelopment.org eller 072-6014353.
Du kan läsa mer om Erikshjälpen här: www.erikshjalpen.se

Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.

Ansök nu