Jönköping: Byggprojektledare till Doorway

Hitta ansökningsinfo om jobbet Byggprojektledare till Doorway i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-01 // Varaktighet: Heltid

Vill du säkerställa en lyckad leverans av projekt mot kunder inom bygg- och fastighetsbranschen? Brinner du för att vara del av ett bolag med en unik satsning, mycket framåtanda och entreprenörskap? Då har vi helt rätt möjlighet för dig! Doorways erbjudande inom dörrmiljöer har fått ett varmt mottagande på marknaden och teamet fortsätter att växa. Vi söker därför dig som vill arbeta som Projektledare och bli del av deras spännande resa mot nya mål. Bakom affärsidéen finns samma grundare som till Passéra och företagen har mycket samverkan med varandra. De ingår även i samma koncern, Prosero Security Group, som ger idealiska förutsättningar för verksamheterna att utvecklas. Tjänsten är en tillsvidareanställning och med placering i nyrenoverade kontorslokaler i Munksjötornet mitt i centrala Jönköping. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att läsa just din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som Projektledare är ditt främsta fokus att driva projekt inom dörrhantering mot kund från start till leverans. När ett anbud blir accepterat blir du tilldelad uppdraget och inleder med att skapa en resursplanering som innehåller materialinköp och tidsplan. Under projektets genomförande ansvarar du för samordning och arbetsledning i det dagliga arbetet. Till din hjälp har du kunniga underentreprenörer som hanterar montaget av dörr, samt egna kunniga montörer anställda av Doorway. Du säkerställer en lyckad leverans till beställare och att projektet håller sig inom givna ekonomiska ramar. Rollen innefattar många kontaktytor såväl internt i verksamheten som med leverantörer och byggkunder. Du blir därför en viktig representant i att presentera varumärket och dess erbjudande i branschen. På Prosero Doorway erbjuds vardagen för dig som trivs i ett omväxlande arbete med högt i tak och korta beslutsvägar. Du får chansen att kliva in i ett nystartat bolag med entreprenöriell anda och verkligen bidra till en hög kvalité i företagets leveransprocess. Rollen är viktig i den unika satsningen på marknaden inom dörrmiljö och för dig med höga ambitioner finns alla möjligheter till utveckling. Resan gör du tillsammans med 15 ambitiösa kollegor som värdesätter en stark gemenskap och att ha roligt på jobbet.
Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen och med en god förståelse för leveransprocessen. Kanske arbetar du som Projektledare idag? Eller kanske är du arbetsledare eller platschef inom bygg? Oavsett är det viktigaste för oss att du är affärsmässig, har en stark drivkraft och är en fena på att planera och koordinera. Du lockas av en bred roll med såväl strategiska som operativa inslag och att självständigt få utforma nya arbetssätt. Vi ser det som en fördel om du har ett etablerat nätverk och god företagskännedom. Som person har du en naturlig framåtanda, är handlingskraftig och motiveras av att överträffa kundens förväntningar. När du är i händelsernas centrum med flera parallella uppgifter trivs du som allra bäst och du är duktig på att såväl planera som strukturera ditt arbete. Du är lyhörd och kommunikativ gentemot berörda parter i projekt och i dialogen med kund. Att självständigt driva dina ansvarsområden är för dig en självklarhet, samtidigt som du är en prestigelös lagspelare som alltid ställer upp där det behövs.
Om verksamheten
Doorway har öppnat dörren till en helt ny spelplan inom dörrhantering i byggprojekt. Med ett unikt helhetsåtagande på marknaden kommer vi förenkla erbjudandet vid installation av dörrmiljöer genom att erbjuda såväl dörr, låsmekanik, listning samt installation. Vi ger dig som inköpare, projektör och arkitekt en spikrak väg framåt vid nyproduktion. Se det som en one-shop-stop för alla dina dörrar, oavsett om det gäller klassade säkerhetsdörrar i stål eller vackra innerdörrar i trä. Vi tar fullt ansvar för hela din dörrmiljö och dessutom fullt garantiansvar. En kontakt. En garanti. En enda dörr att öppna. Doorway är en del av Prosero Security Group, Nordens ledande säkerhetsföretag med verksamheter inom en rad olika branscher. I koncernen återfinns även den starka aktören Passéra som erbjuder skräddarsydda säkerhetslösningar för verksamhet och fastighet. Är du intresserad av att läsa mer? Tveka inte att besöka vår hemsida www.doorway.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Arbetsledare, husbyggnad

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Arbetsledare, husbyggnad.

Arbetsledare till YLAB

Läs mer Sep 11
Till YLAB söker vi en arbetsledare med stort intresse för byggnadsproduktion. Om du vill driva projekt framåt i en etablerad och dynamisk organisation så är det här möjligheten för dig!

Utmaningen

YLAB söker dig som vill jobba som arbetsledare, där du kommer driva projekt inom entreprenadarbete inom kommersiella lokaler, till exempel inom kontor, handel, industri och lager. Din uppgift är att samordna och koordinera arbete med kollegor och underleverantörer. Du säkerställer att det finns material på plats för att utföra arbete, ansvarar för riskbedömningar samt ansvara för att driva projektet framåt och hålla tidsplan och budget. Som arbetsledare får du stöttning från både platschef och projektledare beroende på projektets storlek.

YLAB har kunder i hela södra och mellan Sverige vilket innebär att resor och övernattningar är förekommande.

Vem är du?

Du har erfarenhet från byggbranschen eller besläktad bransch.

Som person är du strukturerad, driven och kommunikativ.

Du är lösningsorienterad och hugger i där det behövs.

Svenska och engelska

Körkort B

Om YLAB

YLAB är ett familjeföretag med lång erfarenhet och gedigen kunskap inbyggd i verksamheten. Sedan starten 1977 har bolaget utvecklats kontinuerligt och har idag kapacitet och resurser att ta olika typer av förekommande byggprojekt.

En förklaring till vår framgång tror vi ligger i vår värdegrund som varit densamma genom alla år och konjunkturer. Den är inte märkvärdig på något vis, däremot ser vi till att den inte bara är en trave tomma ord utan en stabil grund i allt vi gör. Vi håller helt enkelt vad vi lovar, oavsett om det gäller tid, ekonomi eller kvalitet. Vårt mål är alltid en nöjd kund och vi garanterar att vi har engagemanget” och kunnandet för att nå vårt mål."

Placeringsort: Du kommer utgå från Jönköping eller närområdet men resor och övernattningar är förekommande.

Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Arbetsledare

Läs mer Mar 14
På JSB sätter vi prestige i att bygga för fler. Vi drivs av att utmana oss själva, våra kunder och branschen. Bland annat verkar vi aktivt för digitaliseringen av vårt arbete. Vi ser också byggnation av speciellt samhällsbyggnader och bostäder i ett större perspektiv, där människor och verksamheter är centrala. Känner du igen dig och vill vara med och skapa riktig förändring? Skicka in din ansökan idag.

Arbetsledare hos oss
Som Arbetsledare på byggservice leder och planerar du olika byggserviceprojekts genomförande. Inte bara med tanke på den praktiska vardagen kring att slutföra och leverera ett gott utfört arbete; du liksom dina arbetslag tar även hänsyn till människorna som ska leva, verka och bo i det vi är med och bygger. Därför tar du allvarligt på ansvar för samordning, planering och genomförande avseende kvalitet, ekonomi, inköp och tid. Du arbetar tillsammans med byggservicechef och yrkesarbetare för att driva projekten framåt. Arbetet innefattar mycket kontakt med kunder, underentreprenörer och leverantörer.

Vi erbjuder
Här blir du en del av ett stabilt och lönsamt byggföretag som vill utmana dig, oss själva, våra kunder och branschen som helhet. Inställningen har hittills gjort JSB nytänkande, etiska och expansiva. Du kommer att kunna utveckla ditt arbete och din framtid, bland annat genom kompetenshöjande utbildningar. Vår bärande princip är att varje medarbetare äger sin uppgift och tar ansvar tidigt för sitt arbete. Samtidigt kommer ekonomiska aspekter aldrig att kompromissa din eller dina kollegors säkerhet och trivsel.

Dina erfarenheter
Du som söker har erfarenhet från byggbranschen. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet som arbetsledare eller platschef. Du har även ett högt kvalitetsmässigt och tekniskt kunnande. En yrkesarbetarbakgrund är också meriterande för tjänsten.

Dina egenskaper
Som person är du drivande och trivs med att leda och stötta andra i deras arbete. Du har god kommunikationsförmåga och delger såväl information som egna tankar och synsätt.
För att trivas i rollen som arbetsledare tror vi att du är noggrann och välorganiserad, ser möjligheter och har ett ekonomiskt sinne. Du har god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt. Vi tror också att du är kundorienterad och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer såväl internt som externt.

Ansökan
Urvalsprocessen sker löpande. Är du arbetsledaren som vill och kan utmana byggserviceverksamheten i Jönköping? Visa intresse för ett viktigt arbete så fort som möjligt via ansökningsformuläret.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Hanna Kapteijn, HR-Generalist via hanna.kapteijn@jsb.se eller Anton Hafström, Byggservicechef via anton.Hafstrom@jsb.se

Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Arbetsledare till YLAB

Läs mer Jul 18
Till YLAB söker vi en arbetsledare med stort intresse för byggnadsproduktion. Om du vill driva projekt framåt i en etablerad och dynamisk organisation så är det här möjligheten för dig!

Utmaningen

YLAB söker dig som vill jobba som arbetsledare, där du kommer driva projekt inom entreprenadarbete inom kommersiella lokaler, till exempel inom kontor, handel, industri och lager. Din uppgift är att samordna och koordinera arbete med kollegor och underleverantörer. Du säkerställer att det finns material på plats för att utföra arbete, ansvarar för riskbedömningar samt ansvara för att driva projektet framåt och hålla tidsplan och budget. Som arbetsledare får du stöttning från både platschef och projektledare beroende på projektets storlek.

YLAB har kunder i hela södra och mellan Sverige vilket innebär att resor och övernattningar är förekommande.

Vem är du?

Du har erfarenhet från byggbranschen eller besläktad bransch.

Som person är du strukturerad, driven och kommunikativ.

Du är lösningsorienterad och hugger i där det behövs.

Svenska och engelska

Körkort B

Om YLAB

YLAB är ett familjeföretag med lång erfarenhet och gedigen kunskap inbyggd i verksamheten. Sedan starten 1977 har bolaget utvecklats kontinuerligt och har idag kapacitet och resurser att ta olika typer av förekommande byggprojekt.

En förklaring till vår framgång tror vi ligger i vår värdegrund som varit densamma genom alla år och konjunkturer. Den är inte märkvärdig på något vis, däremot ser vi till att den inte bara är en trave tomma ord utan en stabil grund i allt vi gör. Vi håller helt enkelt vad vi lovar, oavsett om det gäller tid, ekonomi eller kvalitet. Vårt mål är alltid en nöjd kund och vi garanterar att vi har engagemanget” och kunnandet för att nå vårt mål."

Placeringsort: Du kommer utgå från Jönköping eller närområdet men resor och övernattningar är förekommande.

Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Arbetsledare Byggservice Building Sydost

Läs mer Maj 11
Arbetsledare Byggservice – Building Sydost
Trivs du i din roll som arbetsledare och gillar att arbeta i många projekt med flera kunder? Är du dessutom en person med ordning och reda samt sinne för planering och ekonomi? I så fall tycker vi att du ska fundera på om tjänsten som Arbetsledare på Byggservice kan vara din nästa roll. Vi får ofta höra att NCC är ett bolag med en bra personalpolitik och där du alltid får hjälp av dina kollegor när så krävs.

Som arbetsledare hos oss erbjuds du ett omväxlande arbete med stort eget ansvar ifrån att beställningen skrivits på till att vi lämnar över projektet till nöjd kund.

Rollen som Arbetsledare på Byggservice
Som arbetsledare har du ett självständigt och omväxlande arbete med eget ansvar. I samarbete med platschefen planerar och leder du det dagliga arbetet framåt. Du följer projekten genom dokumentation så att det fortskrider enligt plan och ha tät dialog med våra UE och kunder. Vidare planerar och fördelar du bemanning samt förbereder material till projekten. Du medverkar även aktivt till projektets tekniska och ekonomiska genomförande.  

Projekten på Byggservice kan även vara mindre ombyggnationer, tillbyggnadsprojekt och försäkringsskador. I teamet ingår yrkesarbetare, projektingenjör och platschef som alla arbetar tillsammans för att driva och få en välmående verksamhet.

Vi har högt ställda krav på vår säkerhet och arbetsmiljö vilket innebär att du ansvarar för att det råder ordning och reda på din arbetsplats. Vi är övertygade om att det också bidrar till en bättre kvalitet i det projekt du överlämnar till kunden.

Vi har återkommande nätverksträffar för våra arbetsledare där du får dela med dig av din erfarenhet eller ta del av andras tankar. Om du vill har du även möjligheten att ta en mer framträdande roll i nätverket och eller kanske vara mentor för våra yngre kollegor vilket gör din roll lite bredare. Vi ser gärna att du utvecklas i din arbetsledarroll men du ska veta att om intresse och ambitioner finns så kan möjligheten finnas att om några år att gå vidare till att bli platschef.

Om Building Sydost
Building Sydost bedriver entreprenadverksamhet i Skaraborgs- Jönköpings- Blekinge- och Kalmar. Vi är ca 200 engagerade medarbetare som bygger och renoverar allt ifrån kommersiella byggnader, skolor och sjukhus till bostäder. På vår byggserviceverksamhet i Jönköping arbetar idag 15 medarbetare som leds av en ansvarig platschef.

Din Profil
Du har minst tre års erfarenhet från liknade roll inom byggbranschen.  

Du arbetar proaktivt med effektivisering och förbättringar av projektets framdrift och ekonomi samt ansvar för arbetsberedning i projekten. Som person du drivande, strukturerad och ordningsam. Då du hanterar många projekt samtidigt, är det viktigt att du har förmåga att planera ditt arbete och kunna prioritera.  

Du trivs med ditt ledarskap, är tydlig i din kommunikation och har förmågan att få yrkesarbetare att samarbeta och förstå vikten av att genomföra bra hantverk.

Du ställer krav på din arbetsmiljö och tummar inte på säkerheten.

Du talar och skriver svenska och har god datavana.

Ytterligare information 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Byggservicekontoret i Jönköping. Körkort är ett krav. Tjänsten är tillgänglig så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.

NCC erbjuder
Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Läs mer om NCCs förmåner: (Dölj hyperlinken) https://www.ncc.se/jobba-pa-ncc/det-har-ar-

Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten vänligen kontakta Projektchef Ola Emanuelson på telefon 070-641 18 22 eller Platschef Mathias Heiel på telefon 073-596 33 89. Har du frågor kring rekryteringsprocessen vänligen kontakta Monica Klersén, HR Specialist Rekrytering på 070-653 90 49. Urval och tillsättning sker löpande så skicka in din ansökan så snart du kan, dock senast den 4 juni. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor
På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder.

Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Du är också en viktig länk för att vi ska kunna forma en allt bättre och mer hållbar byggprocess. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.

NCC - ett av de ledande företagen i Norden.

Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB .

Inköpare till internationellt bolag

Inköpare
Läs mer Maj 13
Har du erfarenhet av rollen som Inköpare och kunskap inom tillverkande industri? Vill du verka i en internationell koncern med spännande framtidsvisioner och utvecklingsfokus? Då har vi chansen för dig! Vi söker nu en operativ och analytisk inköpare till ett internationellt bolag med placeringsort i Jönköping.
Tjänsten är en heltidsanställning hos vår kund där Poolia enbart hanterar rekryteringsprocessen. Urval och intervjuer sker löpande, därav ser vi gärna att du skickar in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Inköpare kommer du ansvara för kvalificerat inköpsarbete. Du säkerställer att inköpsarbetet följer bolagets mål och processer samtidigt som du utvecklar kostnadseffektiva överenskommelser med leverantörer som optimerar organisationens lönsamhet. För att säkerställa hög prestanda, kvalitet och leveranssäkerhet arbetar du aktivt med att skanna av och följa marknadens förändringar, samtidigt som du bygger och underhåller starka relationer med bolagets leverantörer.
Placering för rollen är i Jönköping och du rapporterar till Inköpschefen. Här får du möjlighet att bli en del av ett framåtlutat bolag. Du blir en del av ett gott gäng som har roligt på arbetsplatsen samtidigt som du får arbeta i en utvecklande miljö med stort personligt ansvar.
VI SER GÄRNA ATT DU HAR

Eftergymnasial utbildning med relevant inriktning mot inköp och logistik och/eller har arbetslivserfarenhet som har gett dig denna kunskap i praktiken


Flerårig erfarenhet av inköpsarbete, gärna inom tillverkningsindustrin


God materialkännedom inom aluminium och plåt (meriterande)


God vana av Office-paketet och affärssystem, meriterande med SAP


Goda kommunikationsförmågor och förmåga att hantera flera projekt samtidigt


Goda kunskaper i svenska och engelska så väl i tal som skrift


PERSONLIGHET
Vi värdesätter högt om du är strukturerad, resultatinriktad och har en stark egen drivkraft. Du drivs av att nå utmanande, uppsatta mål och har viljan att nå hög effektivitet i ditt inköpsarbete. För denna tjänst krävs erfarenhet, noggrannhet och förmåga att sätta sig in i kalkyler, målsättningar och driva projekt och affärer framåt. Det är positivt om du har en god förhandlingsförmåga och trivs med att göra bra affärer.
Vidare tror vi att du är en engagerad person som gillar att ta stort eget ansvar i ditt dagliga arbete. Du är duktig på att tolka branscher, lägga strategier för att möta förändringar på marknaden samt skapa goda och långsiktiga relationer både internt och externt.
Låter detta som en tjänst för dig, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

VÅR REKRYTERINGSPROCESS:
I denna process använder vi oss av löpande urval vilket innebär att vi fortlöpande går igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Intervjuer och tillsättning kan göras innan sista ansökningsdag. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester och referenstagning. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.

Ansök nu

Innesäljare till Fagerhults Belysning

Innesäljare
Läs mer Maj 15
Hos oss på Fagerhults Belysning gör vi saker tillsammans. Vi hjälper varandra, vi skrattar och har otroligt kul på jobbet, men vi vågar också visa oss sårbara. Vill du också vara en bidragande faktor till vår gemensamma framgång och fortsatt starka sammanhållning? Har du dessutom ett starkt intresse för elteknik och för tekniska lösningar och vill ge support i världsklass till våra kunder? Då är det dig vi söker!
Fagerhults Belysning är inne i ett expansivt skede där satsningar på långsiktiga och utvecklande samarbeten med våra kunder är prioritet. Nu utökar vi därför teamet med en Innesäljare. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Innesäljare ansvarar du för att hantera olika typer av kundsupportärenden och kundförfrågningar från t. ex. elinstallatörer, konsulter, ljusdesigners och landskapsarkitekter. Du hanterar produktfrågor, förfrågningar och reklamationsärenden som du tar vidare internt både inom försäljning och mot produktion. Till dina arbetsuppgifter hör att erbjuda teknisk support, vara rådgivande och introducera kunderna till tilläggslösningar. Förutom inkommande kundkontakter via telefon och mail arbetar du även proaktivt med nya affärsavslut. Dina primära kontaktytor är Fagerhults kunder och dina kollegor som återfinns både i utesäljorganisationen, i dina närmsta kollegor på innesälj samt i fabrik/produktion.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Teknisk support gentemot våra kunder, främst installatörer


Ta fram kundspecifika offerter inom givna ramar


Orderhantering (orderregistrering, leveransplaner, leveransbevakning)


Hantera förändringar av leveransplan under projektets gång


Handlägga reklamationer och returer


Vara ett viktigt bollplank och stöd till företagets utesäljare


Merförsäljning gentemot kunder


Vad erbjuder vi dig?
På Fagerhults Belysning erbjuds du en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö med ett brett spann av arbetsuppgifter. Du kommer ingå i vårt supportteam om 16 personer där alla arbetar mot att möta våra kunders behov och ge den absolut bästa kundupplevelsen. Hos oss arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget.
Placeringsort är Fagerhult där ditt skrivbord står färdigt, men möjligheter till distansarbete ett par dagar i veckan finns, då Fagerhults Belysning tillämpar ”Flexible Work-policy”.
Vem är du?
Vi vill arbeta med dig som är en noggrann och lösningsfokuserad person som älskar att bygga långsiktiga relationer och som alltid säkerställer den bästa möjliga kundupplevelsen. Du är positiv och har ett stor eget driv samtidigt som du gillar ett nära samarbete med dina kollegor. Vi ser även att du är strukturerad och kan prioritera dina egna arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. För att du ska trivas hos oss är det viktigt med ett tydligt kundfokus, att vilja utvecklas och fokusera på framgång. Du har ett starkt tekniskt intresse och några års erfarenhet av försäljning och/eller kundsupport, gärna inom B2B. Du talar och skriver obehindrat på svenska.
Om verksamheten
Fagerhult är ett av Europas ledande belysningsföretag med över 4 100 medarbetare i 27 länder. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa och energieffektiva belysningslösningar för professionella inomhus- och utomhusmiljöer. Ett brett utbud av produkter och lösningar som utvecklas med kunskap och insikt om ljusets positiva inverkan på människan i olika miljöer. Fagerhults portfölj av tretton varumärken har samtliga starka positioner på sina respektive hemmamarknader. De har en central roll i tillväxtstrategin för att nå en större marknadstäckning och öka våra marknadsandelar. Läs gärna mer på -We light up your world - Fagerhult Group
Bra för dig att veta
Ansvarig rekryteringskonsult är Linnea Broman, 072-078 83 17, på Poolia Jönköping.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Area Sales Manager till Lankapaja Corporation

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Maj 14
Lankapaja Corporation producerar högklassiga metallkomponenter till flera olika tillverkningsbranscher. Genom vår nyfikenhet hjälper vi industrin med mekaniklösningar. Tillverkningen sker i moderna maskiner med senaste tekniken och vi gör allt från prototyper till stora serier. Lankapajas styrka är en hög servicenivå med snabba leveranser. Företaget ser positivt på framtiden och planerar för en fortsatt stark utveckling och söker därmed en Area Sales Manager för att bearbeta den svenska marknaden. Kanske är det just du, som är pusselbiten vi saknar?

LÄS MER!
Om tjänsten
I din roll som Area Sales Manager hos Lankapaja kommer du arbeta med att identifiera och bearbeta både befintliga kunder och nya kunder som arbetar med mekanisk konstruktion, tillverkning och underhåll. Din roll är att hitta den bästa tekniska lösningen baserat på varje kunds behov.  Idag har Lankapaja Corporation ca 700 köpande kunder, och vi vill växa verksamheten genom att erbjuda fler lösningar inom nya segment på den svenska marknaden.
I din roll ansvarar du för såväl marknadsföring som försäljning av våra mekaniklösningar som vi erbjuder kund. Du har även budgetansvar för tilldelat distrikt och får möjligheten att vara med på en tillväxtresa. Du kommer utföra kundvärdesanalyser och värdebaserad försäljning och skapar därigenom affärer och långsiktiga relationer med dina kunder. I rollen får du fullt ansvar för den svenska marknaden och fria händer att göra det som krävs för att nå våra mål. Tjänsten innebär resor då närvaro hos våra kunder är en nyckel till framgång. Vi ser gärna att du bor i närheten av vårt kontor i Skillingaryd.
Ansvarsområden:

Förstå kundens behov och erbjuda skräddarsydda lösningar


Utveckla och upprätthålla relationer med befintliga kunder samt identifiera och etablera kontakter med nya kunder.


Kommunicera effektivt med interna kollegor inom företaget för att säkerställa en smidig leveransprocess och kundtillfredsställelse.


Teknisk support i viss mån gentemot kund


Budgetansvar för din region


Rapportering till moderbolaget


Ansvarig rekryterare är Linnea Broman, 072 078 83 17.
Vem är du?
För att passa i rollen som Area Sales Manager har du tidigare arbetat med B2B-försäljning med dokumenterad vana att uppnå dina mål. Vi ser gärna att du har erfarenhet från branschen, har ett genuint tekniskt intresse och förståelse för mekaniska produkter.

Som person är du ansvarstagande, självgående, lyhörd och resultatorienterad och förstår vikten av tydlig och enkel kommunikation. Du är trygg i sig själv och är duktig på att etablera och utveckla relationer. Du trivs i en händelserik miljö samtidigt som du har förmågan att strukturera och ta ansvar för din kalender och för dina affärer. Vi söker dig som är en lagspelare som vill vinna och lyckas tillsammans. För tjänsten krävs B-körkort samt goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Om verksamheten

Lankapaja Industri är del av Lankapaja Corporation som har servat aktörer inom industrin sedan 1935. Vi förstår hur en produkt ska tillverkas. När våra kunder är framgångsrika har även vi lyckats. Med detta i åtanke väljer vi alltid den vettigaste och mest kostnadseffektiva lösningen för våra kunder. Vi är innovativa och blickar framåt. Vi är stolta över att göra sådant som andra kanske anser vara omöjligt. För oss är det ingen raketforskning – det enda som krävs är en vinnarskalle och sunt förnuft.

Ansök nu

Säljledare till Kinnarps i Jönköping

Säljledare
Läs mer Maj 2
Kinnarps söker en Säljledare med placering i Jönköping! Söker du efter något nytt och vill få chansen att komma till en fantastisk arbetsplats med drivna medarbetare? Då kan du vara den vi söker! Varmt välkommen med din ansökan!

Det här är Kinnarps
Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder.
Om din roll
Vi kan erbjuda dig en säljroll där du kommer få använda alla dina tidigare erfarenheter inom försäljning. I rollen arbetar du tätt tillsammans med ditt säljteam med att förbättra vår affär i syfte att öka Kinnarps marknadsandelar samt utveckla försäljningen inom Kinnarps Jönköpings försäljningsområde.
Du upprätthåller och skapar goda relationer med befintliga kunder samt bearbetar marknaden och prospektkunder. Du är duktig på försäljning och tillsammans med dina medarbetare utvecklar ni tillsammans ert geografiska område med uppdraget att öka marknadsandelar och lönsamhet. Där du kommer leda genom att stötta och coacha våra säljare för att nå önskade resultat. Som säljledare har du ett personalansvar och ett eget budgetansvar.
Fokus i din roll

Försäljningsutveckla och bearbeta din kundplattform


Projektleda arbetet vid upphandling, beställning och offerthantering


Medverka och genomföra lokala event och delta vid mässor


Följa upp och säkerställa genomförda leveranser


Vem är du?
Du som söker jobbar troligtvis idag i en säljledande roll, och/eller med uppsökande försäljning där du ansvarar för din egen försäljningsbudget.
Som person är du ambitiös och resultatorienterad med högt eget driv och har lätt att ta kontakt och skapa kundmöten. Du är en modig ledare som tar initiativ och har en stark vilja att driva förändringar inom Kinnarps. Med en vinnarinsikt och rätt inställning är du redo att anta utmaningar och genomföra det som krävs för att leda gruppen framåt. Vidare behöver du kunna hålla i många frågor och kontakter samt att vara strukturerad är några grundläggande krav för tjänsten.

Erfarenhet av försäljning inom B2B


Presentationsteknik och förhandlingsvana


God affärsförståelse och erfarenhet inom ekonomi


Kontaktnät inom regionen


Branschvana är meriterande


Eftergymnasial utbildning inom sälj eller ekonomi


B-körkort är ett krav då tjänsten innebär resor till kund


Då rollen är kontaktintensiv och ställer höga krav på aktivitet och flexibilitet behöver du vara noggrann och ha ett utpräglat intresse för att möta människor och för affären. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet i denna rekrytering.
Bra för dig att veta

Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning.


Placeringsort Jönköping.


Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Lovisa Fransson på Lovisa.Fransson@poolia.se eller 072-987 27 50.

Ansök nu

Controller till Jordbruksverket

Controller
Läs mer Maj 10
Nu söker vi en engagerad Controller till Jordbruksverket i Jönköping. Uppdraget är på heltid med planerad start den 10 juni 2024 tom 28 februari 2025, med möjlighet till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som Controller kommer du att tillhöra näringsutvecklingsenheten på myndigheten. Enheten arbetar bland annat med att främja småskaliga livsmedelsföretag. Du arbetar främst med ekonomisk lägesrapportering av myndighetens egna projekt, ansökan om utbetalning av EU-stöd samt tillhörande stödjande arbetsuppgifter. Det omfattar uppgifter som budgetuppföljning- och sammanställning samt att vara behjälplig vid frågor om fakturor och andra budgetfrågor.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser
• Analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat
• Sammanställande av rapporter
• Ta fram prognoser kopplade till verksamheten
• Ta fram riktlinjer för budgetarbete
• Genomföra budgetarbete och budgetuppföljning
• Servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion
• Arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)

Vem är du?
För tjänsten krävs följande:

• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Genomgått utbildning inom aktuellt område
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Det är meriterande om du har följande erfarenhet:

• 3 årig relevant högskoleutbildning inom ekonomi
• Minst 6 månaders erfarenhet av Agresso
• Erfarenhet av utbetalning från EU-fonder

Som person är du trygg, nyfiken och kommunikativ. Du är en ihärdig person med en analytisk anda. Du är strukturerad, proaktiv och självständig med en förmåga att leda ditt egna arbete. Därtill ser vi också att du har en god samarbetsförmåga.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Erfaren controller till Jordbruksverket i Jönköping.

Controller
Läs mer Maj 13
Om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som vill jobba som controller hos Jordbruksverket i Jönköping.

-Omfattning: Heltid 100%
- Start: 2024 06 10
- Längd: 2025 02 25, eventuellt längre.

Distansarbete upp till 40%

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Nu behöver Jordbruksverket extra resurs i form av en Controller.

Arbetet består i huvudsak av att jobba med ekonomisk lägesrapportering av Jordbruksverkets egna projekt, ansökan om utbetalning av EU-stöd samt tillhörande stödjande arbetsuppgifter. Det omfattar uppgifter som budgetuppföljning- och sammanställning samt att vara behjälplig vid frågor om fakturor och andra budgetfrågor.

Arbetsuppgifter kan bl.a. avse:
- genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser.
- analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat.
- sammanställande av rapporter.
- ta fram prognoser kopplade till verksamheten.
- ta fram riktlinjer för budgetarbete.
- genomföra budgetarbete och budgetuppföljning.
- servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion.
- arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.).


Vem är du?
För att vara aktuell för uppdraget, så behöver du uppfylla nedan kriterier:

- gymnasium eller likvärdig utbildning.
- genomgått utbildning inom aktuellt område.
- minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller.
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
- kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Meriterande:
- en 3 årig relevant ekonomisk högskoleutbildning?
- arbetat i Agresso i minst 6 månader?
- erfarenhet av utbetalning från EU-fonder?



Om verksamheten
Låter detta som ett uppdrag som passar in på dig? Då söker du via länken i annonsen.

Välkommen!

Ansök nu