Jönköping: Handläggare till Jordbruksverket i Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handläggare till Jordbruksverket i Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-08-22 // Varaktighet: Heltid

Jordbruksverket är Sveriges förvaltningsmyndighet inom jordbruk, fiske och landsbygd. De arbetar för att Sverige ska producera mat på ett hållbart och lönsamt sätt. De bidrar även till en god djurvälfärd i hela Sverige och en levande landsbygd. När du arbetar hos Jordbruksverket bidrar du till ett bättre samhälle, samtidigt som du själv får utvecklas och uppnå nya mål varje dag. Jordbruksverket har ungefär 1 600 anställda. De flesta arbetar på huvudkontoret i Jönköping, men Jordbruksverket har också regionala kontor i Landskrona, Kalmar, Linköping, Skara, Uppsala, Göteborg och Söderhamn. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Är du handläggare och intresserad av Jordbruksverkets verksamhet? Har du relevant utbildning och erfarenhet inom djurinförsel? Då kan detta vara något för dig! Djurinförselenheten hos Jordbruksverket i Jönköping letar nu efter en duktig handläggare.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig värde genom karriärrådgivning, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu erbjuder vi dig en möjlighet att arbeta som handläggare på Djurinförselenheten hos Jordbruksverket i Jönköping. Djurinförselenheten arbetar med frågor kopplade till införsel av levande djur och avelsmaterial. Frågorna rör alla djurslag och alla typer av verksamheter med djur. Jordbruksverket hjälper privata djurhållare och verksamhetsutövare med svar på frågor om vad som gäller för att förflytta djur till landet, från alla länder i världen. Det innebär kontakt med såväl myndigheter som privatpersoner.

I rollen som handläggare kommer du att bland annat arbeta med ärendeberedning i framför allt införselärenden. Det kan till exempel handla om införselhandlingar och id-dokument gällande djur som ska jämföras med de krav som ställs i enlighet med lagstiftning och som beskrivs i processbeskrivningar. Dessa underlag utgör grund för beslut om huruvida djuret ska släppas in I Sverige eller inte. Även enklare beslut om avvisning eller karantän som tas i samarbete med andra handläggare förekommer. Tillsammans med det övriga teamet arbeta fram möjliga hanteringssätt för sällskapsdjur som följer med flyktingar från Ukraina. Arbetat innefattar även att hitta alternativ, ta fram riktlinjer och processer, samla underlag och föreslå lösningar på problem. Kommunicera med och ta fram svar på frågor från kund, utreda svar, formulera språkregler, standardisera och effektivisera kundkontakter.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
planera och följa upp ärenden
utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
genomföra och följa upp aktiviteter.


Krav för tjänsten

högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
erfarenhet av handläggning av ärenden och frågor avseende införsel av djur och avelsmaterial till Sverige från andra länder
goda kunskaper i befintliga handläggningssystem, såsom Public 360 och/eller Djuhr.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider med planerad start den 1 oktober och pågår till och med 31 december 2023, med möjlighet till 6 månaders förlängning.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-08-29. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Handläggare, utredare, arbetslöshetskassa

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Handläggare, utredare, arbetslöshetskassa.

Finansiella Utredare till Utredningssektionen med placering i Jönköping

Läs mer Maj 17
Nytt
Är du redo för en större uppgift?

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv, varje dag.

Polisregion Öst är organiserad i tre polisområden: Södermanland, Östergötland och Jönköping som tillsammans är indelade i nio lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, utredningsenheten och underrättelseenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Polisområde Jönköping är indelat i tre lokalpolisområden: Södra Vätterbygden, Värnamo och Höglandet, en utredningssektion och ett kansli. Utredningssektionen består av tolv grupper som hanterar brott i nära relation, grova brott, jourutredning, bedrägerier, spaning och brottssamordning.

Utredningssektionen i polisområde Jönköping är organiserad i grova brott, spaningsverksamhet, brott i nära relation, bedrägeribrott, brottsamordning samt utredningsjour. Utredningssektionen har ett polisområdesgemensamt uppdrag och utreder brott inom hela polisområdet.

ARBETSUPPGIFTER
I funktionen finansiell utredare ingår du i en utredningsgrupp som specialist, men du är även en stödjande funktion för enskilda utredningar. Det innebär att du under kortare eller längre tid kan komma att behöva tjänstgöra på annan ort än din placeringsort och att det även kan innebära distanstjänstgöring.

Dina arbetsuppgifter består i att från olika informationskällor hantera, sammanställa och analysera omfattande mängder data samt hitta spår, trender och mönster i dessa.

Det kan bland annat innebära:
• Inhämtning, bearbetning och presentation av finansiell information avseende personer och bolag som är aktuella i ärenden av spaningskaraktär.
• Spåra och säkra tillgångar i förverkandesyfte.
• Skapa finansiella utredningar i hela spannet från enkel till fördjupad utredning.

Slutresultatet från ditt arbete utmynnar som regel i en skriftlig ärendeanalys, en slutprodukt som du presenterar på ett pedagogiskt och strukturerat sätt för utredare, förundersökningsledare och åklagare. Ärendeanalysen kan även ingå som en del av ett eventuellt åtal.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Polisutbildning eller relevant akademisk utbildning exempelvis inom ekonomi eller erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig

• Arbetslivserfarenhet av att inhämta, hantera och analysera information

• Mycket goda IT kunskaper och god vana i Office-paketen, framförallt i Excel

• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du även har:

• Erfarenhet av arbete vid myndighet

• Kunskap i visualiseringsprogram

• Erfarenhet av utredningsarbete

• Arbetslivserfarenhet av muntliga och skriftliga presentationer samt dokumentationsvana

• Erfarenhet av att utreda brott av ekonomisk karaktär

• Erfarenhet av tillgångsutredningar

• Erfarenhet av arbete där analyser varit en del av uppdraget

• B-körkort

Du är en engagerad och uthållig person med mycket god analytisk förmåga. Då du ofta arbetar i team ställs särskilt höga krav på din sociala kompetens och flexibilitet. Du har en vilja och förmåga att följa med i den tekniska utvecklingen och arbeta för ständig vidareutveckling av verksamheten. Ditt uppdrag kräver ett utvecklat sinne för struktur och metodik.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Jönköping

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Transportarbetarnas a-kassa söker ersättningshandläggare

Läs mer Jul 3
Om oss
Vi är en a-kassa för dem som arbetar inom en rad olika branscher och yrkesområden inom främst transportnäring, renhållning och bevakningsbranschen. Vi har drygt 96 000 medlemmar och vi är idag 36 personer anställda på Transports a-kassa. Våra anställda är utstationerade på 9 olika kontor i landet men arbetar ändå nära varandra i det dagliga arbetet.


Om tjänsten
Din huvudsakliga uppgift är att handlägga och utreda våra medlemmars ansökningar om ersättning. Du kommer även att ta hans om ansökningar om medlemskap. Telefonen och datorn kommer att vara dina främsta arbetsredskap och du kommer dagligen ha kontakt med medlemmar, andra myndigheter och samverkanspartners. Du kommer att ta emot ansökningar, utreda och tilldela medlemmarna beslut i ärenden på ett lösningsorienterat sätt. Det är till din fördel om du är trygg i dig själv och har en god administrativ förmåga och självklart har du givetvis stöd i både kollegor och lagstiftning.


Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil
Du ska ha erfarenhet från att ha arbetat med myndighetsutövning samt arbetat med utredningsarbete och beslutsfattande tidigare.
Du ska ha god datorvana och kunskaper i Microsoft Office-paketet
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska



Meriterande
Vana av att använda telefonen som arbetsredskap
Goda kunskaper i språk utöver svenska och engelska



Tillträde och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdagen är 14 augusti 2020 och intervjuer sker löpande.
Skicka ditt CV och handlingar till: ansokan.ak@transport.se


Vid frågor om tjänsten kan du kontakta a-kassans personalansvarig Daniel Olsson: 010-480 35 20. Har du frågor till den fackliga representanten vänder du dig till Lina Nilsson: 010-480 35 22


Plats: Jönköping
Lön: Månadslön enligt överenskommelse. Vi har kollektivavtal med Handels.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Novare Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Novare Bemanning AB .

Controller till Jordbruksverket i Jönköping

Controller
Läs mer Maj 8
Jordbruksverket är Sveriges förvaltningsmyndighet inom jordbruk, fiske och landsbygd. De arbetar för att Sverige ska producera mat på ett hållbart och lönsamt sätt. De bidrar även till en god djurvälfärd i hela Sverige och en levande landsbygd. När du arbetar hos Jordbruksverket bidrar du till ett bättre samhälle, samtidigt som du själv får utvecklas och uppnå nya mål varje dag. Jordbruksverket har ungefär 1 600 anställda. De flesta arbetar på huvudkontoret i Jönköping, men Jordbruksverket har också regionala kontor i Landskrona, Kalmar, Linköping, Skara, Uppsala, Göteborg och Söderhamn. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Är du controller med minst tre års erfarenhet? Drivs du av att arbeta mot uppsatta mål? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi efter en controller till Jordbruksverket i Jönköping.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en controller till Jordbruksverket i Jönköping.

Som controller kommer du att tillhöra näringsutvecklingsenheten på myndigheten. Enheten arbetar bland annat med att främja småskaliga livsmedelsföretag. Du kommer främst att arbeta med ekonomisk lägesrapportering av myndighetens egna projekt, ansökan om utbetalning av EU-stöd samt tillhörande stödjande arbetsuppgifter. Det omfattar uppgifter som budgetuppföljning- och sammanställning samt att vara behjälplig vid frågor om fakturor och andra budgetfrågor.

Till denna roll söker vi dig som har en god analytisk förmåga. Du arbetar självgående och värdesätter ett gott samarbete. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och strävar ständigt efter förbättring.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser.
analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat.
sammanställande av rapporter.
ta fram prognoser kopplade till verksamheten.
ta fram riktlinjer för budgetarbete.
genomföra budgetarbete och budgetuppföljning.
servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion.
arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.).


Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning.
genomgått utbildning inom aktuellt område.
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller.
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.


Meriterande krav för tjänsten

3 årig relevant högskoleutbildning inom ekonomi
minst 6 månaders erfarenhet av Agresso
erfarenhet av utbetalning från EU-fonder.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med planerad start den 10:e juni tom. 28 februari 2025, med möjlighet till förlängning, möjlighet till semester finns. Placeringsort är hos myndigheten i Jönköping.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-05-27. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Interimschef inom internrevision till Statens jordbruksverk i Jönköping

Internrevisor
Läs mer Jan 19
Är du interimschef med kunskap inom internrevision? Har du även tidigare erfarenhet inom offentlig sektor? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi en erfaren interimschef till Statens Jordbruksverk i Jönköping.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en Interimschef till Statens jordbruksverk i Jönköping.

Som Interimschef kommer du att tillhöra myndighetens Internrevisionsenhet. Enheten arbetar med att granska myndighetens processer för intern styrning och kontroll och lämnar därefter förslag till förbättringar. Det är Jordbruksverkets styrelse som styr och beslutar om internrevisionens inriktning och arbete. Det är även styrelsen som beslutar om vilka åtgärder som ska tas när internrevisionen hittar brister. Internrevisionen är helt fristående från övrig verksamhet. Det beror på att de ska vara objektiva och oberoende när de granskar Jordbruksverket.

Till denna roll söker vi dig som är trygg och stabil, du trivs i samarbete med andra och har ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du har en god kommunikativ förmåga, visar intresse för nya idéer och utmanar i en positiv anda för att utveckla både medarbetare och verksamhet.

Exempel på dina arbetsuppgifter 

Du leder, organiserar och följer upp Jordbruksverkets internrevisionsarbete och är närmaste chef för enhetens 4 medarbetare
Du ansvarar för kvalitetssäkring och kvalitetskontroll av verksamheten
Du rapporterar direkt till Jordbruksverkets styrelse
Du föredrar ärenden som rör internrevision samt deltar i styrelsemöten.
Du styr den verksamhet du ansvarar för i enlighet med gällande rätt, interna regler, vägledningar och andra styrande dokument
Du leder på ett sätt som bidrar och utvecklar en god förvaltning och god arbetsmiljö.
Som interrevisionschef arbetar du direkt mot myndighetens styrelse och rapporterar till styrelsens ordförande.


Krav för tjänsten

Dokumenterad erfarenhet av intern revision inom den offentliga sektorn
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Kunna lämna två referenser från tidigare liknande uppdrag.


Meriterande krav för tjänsten

Arbetslivserfarenhet som internrevisionschef
Erfarenhet av ledarerfarenhet som inneburit personalansvar.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på 70-100% under kontorstider med planerad omgående och pågår tom 2024-12-31 med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Jönköping med möjlighet till distansarbete ca 2-3 dagar i veckan.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-02-04 Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Interim it-arkitekt till Statens jordbruksverk i Jönköping

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Dec 6
Jordbruksverket är Sveriges förvaltningsmyndighet inom jordbruk, fiske och landsbygd. De arbetar för att Sverige ska producera mat på ett hållbart och lönsamt sätt. De bidrar även till en god djurvälfärd i hela Sverige och en levande landsbygd. När du arbetar hos Jordbruksverket bidrar du till ett bättre samhälle, samtidigt som du själv får utvecklas och uppnå nya mål varje dag. Jordbruksverket har ungefär 1 600 anställda. De flesta arbetar på huvudkontoret i Jönköping, men Jordbruksverket har också regionala kontor i Landskrona, Kalmar, Linköping, Skara, Uppsala, Göteborg och Söderhamn. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Är du interimschef på jakt efter nästa uppdrag? Har du en bakgrund inom systemutveckling och arkitekturarbete? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi en erfaren interimschef till Statens Jordbruksverk i Jönköping.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en Interimschef till Statens jordbruksverk i Jönköping.

Hos myndigheten kommer du bli en del av Arkitekturenheten, som är en av Utveckling- och digitaliseringsavdelningen tio enheter. Arkitekturenheten har ansvar för att utveckla och förvalta Jordbruksverkets arkitektur (verksamhet och IT-arkitektur) i samverkan med IT-säkerhetsarbetet samt att ge arkitekturstöd i verksamhetsutveckling och i IT-utvecklingsinsatser.

Då avdelningen just nu genomgår en organisationsförändring är de i behov av en tillfällig enhetschef. Enheten består av 11 medarbetare i rollerna verksamhetslösnings- och infrastrukturarkitekt, t.f. chefsarkitekt samt några konsulter i arkitektuppdrag.

Till denna roll söker vi dig som är trygg och stabil, du trivs i samarbete med andra och har ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du har en god kommunikativ förmåga, visar intresse för nya idéer och utmanar i en positiv anda för att utveckla både medarbetare och verksamhet.

Exempel på dina arbetsuppgifter 

Ingå i avdelningens ledningsgrupp
Personalansvar
Kompetensförsörjning och kompetensutveckling
Driva enheten mot uppsatta mål inom uppsatta ekonomiska ramar
Resurs- och kompetensplanering utifrån uppdrag
Utveckla och säkerställa metod och arbetssätt inom arkitekturförvaltning och arkitekturarbete i
utvecklingsinitiativ
Informationsägare, systemägare utvecklingsplattformar
Styrgrupper och portföljforum.


Krav för tjänsten

Akademisk högskoleutbildning inom relevant område för tjänsten
Minst 9 års erfarenhet av systemutveckling och arkitekturarbete
Minst 5 års chefserfarenhet med budget och personalansvar
Minst 5 års erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsledning
Erfarenhet av att leda workshops och att leda team
Kunna lämna två referenser från tidigare liknande uppdrag.


Meriterande krav för tjänsten

Flerårig erfarenhet av att arbeta strategiskt i en stor organisation
Flerårig erfarenhet av att arbeta som IT-arkitekt eller chef för IT-arkitekter
Flerårig erfarenhet av att arbeta i en ledande befattning inom en större IT- eller systemutvecklingsavdelning 100+ medarbetare
Certifiering inom arkitektur
Möjlighet att arbeta 100% på plats på huvudkontoret i Jönköping.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider med planerad omgående och pågår tom 2024-12-31 med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Jönköping.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-12-27. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu