Jönköping: Interim it-arkitekt till Statens jordbruksverk i Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Interim it-arkitekt till Statens jordbruksverk i Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-06 // Varaktighet: Heltid

Jordbruksverket är Sveriges förvaltningsmyndighet inom jordbruk, fiske och landsbygd. De arbetar för att Sverige ska producera mat på ett hållbart och lönsamt sätt. De bidrar även till en god djurvälfärd i hela Sverige och en levande landsbygd. När du arbetar hos Jordbruksverket bidrar du till ett bättre samhälle, samtidigt som du själv får utvecklas och uppnå nya mål varje dag. Jordbruksverket har ungefär 1 600 anställda. De flesta arbetar på huvudkontoret i Jönköping, men Jordbruksverket har också regionala kontor i Landskrona, Kalmar, Linköping, Skara, Uppsala, Göteborg och Söderhamn. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Är du interimschef på jakt efter nästa uppdrag? Har du en bakgrund inom systemutveckling och arkitekturarbete? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi en erfaren interimschef till Statens Jordbruksverk i Jönköping.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en Interimschef till Statens jordbruksverk i Jönköping.

Hos myndigheten kommer du bli en del av Arkitekturenheten, som är en av Utveckling- och digitaliseringsavdelningen tio enheter. Arkitekturenheten har ansvar för att utveckla och förvalta Jordbruksverkets arkitektur (verksamhet och IT-arkitektur) i samverkan med IT-säkerhetsarbetet samt att ge arkitekturstöd i verksamhetsutveckling och i IT-utvecklingsinsatser.

Då avdelningen just nu genomgår en organisationsförändring är de i behov av en tillfällig enhetschef. Enheten består av 11 medarbetare i rollerna verksamhetslösnings- och infrastrukturarkitekt, t.f. chefsarkitekt samt några konsulter i arkitektuppdrag.

Till denna roll söker vi dig som är trygg och stabil, du trivs i samarbete med andra och har ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du har en god kommunikativ förmåga, visar intresse för nya idéer och utmanar i en positiv anda för att utveckla både medarbetare och verksamhet.

Exempel på dina arbetsuppgifter 

Ingå i avdelningens ledningsgrupp
Personalansvar
Kompetensförsörjning och kompetensutveckling
Driva enheten mot uppsatta mål inom uppsatta ekonomiska ramar
Resurs- och kompetensplanering utifrån uppdrag
Utveckla och säkerställa metod och arbetssätt inom arkitekturförvaltning och arkitekturarbete i
utvecklingsinitiativ
Informationsägare, systemägare utvecklingsplattformar
Styrgrupper och portföljforum.


Krav för tjänsten

Akademisk högskoleutbildning inom relevant område för tjänsten
Minst 9 års erfarenhet av systemutveckling och arkitekturarbete
Minst 5 års chefserfarenhet med budget och personalansvar
Minst 5 års erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsledning
Erfarenhet av att leda workshops och att leda team
Kunna lämna två referenser från tidigare liknande uppdrag.


Meriterande krav för tjänsten

Flerårig erfarenhet av att arbeta strategiskt i en stor organisation
Flerårig erfarenhet av att arbeta som IT-arkitekt eller chef för IT-arkitekter
Flerårig erfarenhet av att arbeta i en ledande befattning inom en större IT- eller systemutvecklingsavdelning 100+ medarbetare
Certifiering inom arkitektur
Möjlighet att arbeta 100% på plats på huvudkontoret i Jönköping.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider med planerad omgående och pågår tom 2024-12-31 med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Jönköping.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-12-27. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Enhetschef, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Enhetschef, offentlig förvaltning.

Enhetschef till enheten för administration

Läs mer Apr 18
Utbildningsförvaltningen

Har du ett stort intresse för administration? Vill du dessutom arbeta för en väl fungerande förskola och grundskola? Nu har vi en möjlighet för dig som vill leda andra i arbetet med att förvalta och utveckla administrativa processer. Välkommen att söka tjänsten som enhetschef till enheten för administration!


Ditt nya jobb
I din roll som enhetschef har du personalansvar, budgetansvar och verksamhetsansvar. Din uppgift är att säkerställa att det finns väl fungerande administrativa rutiner och även vara ansvarig för olika administrativa beslut. Du behöver även ha ett fokus på utveckling och digitalisering av administrativa processer.

Kundfokus är centralt då arbetet medför många kontakter med vårdnadshavare och personal på skolenheterna. Du kommer också att samarbeta med andra enheter på utbildningsförvaltningen och i viss mån även med andra funktioner i kommunen. Du kommer som chef arbeta genom dina medarbetare, så ett viktigt fokus är att stödja och utveckla medarbetarna.


Välkommen till oss
Enheten för administration har 18 medarbetare och är en av fem enheter på samordningsavdelningen, vars uppgift är att bistå kärnverksamheten med olika stödfunktioner. Enheten för administration ansvarar för barn- och elevadministration till och med årskurs 6. Detta innebär bland annat placering av barn och elever på olika skolenheter och skolpliktsbevakning. I uppdraget ingår även samordning av kommunens skolskjutsar. Vidare ansvarar enheten för förvaltningens diariefunktion och arkiv samt systemadministration av barn- och elevregistret.

Läs mer om hur det är att jobba i Jönköpings kommun på jonkoping.se (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)


Din kompetens
Du har en gedigen erfarenhet av administrativa uppgifter. Det är meriterande om du har arbetat inom förskola eller grundskola. Kunskap inom områden som diarier, arkiv eller samordning av skolskjutsar är också meriterande. Erfarenhet av arbete med processutveckling värdesätts också.

Din utbildningsbakgrund är på gymnasienivå. Relevant utbildning på högskola/universitet är meriterande. Du kan ha arbetat som chef tidigare, men det viktigaste är att du har goda ledaregenskaper.

Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten och initiativtagande. Du klarar också av att ta självständiga beslut. Även en god förmåga att bygga förtroende och skapa relationer är viktigt i den här tjänsten.

Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker.
Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Vill du veta mer?
Avdelningschef Claes Tidanå, 036-106709
Facklig företrädare Vision Rebecca Färgh, 036-102925
Här hittar du kontaktuppgifter till fackliga företrädare på utbildningsförvaltningen. (https://www.jonkoping.se/fackligaubf)
(https://www.jonkoping.se/fackligaubf)
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som enhetschef på enheten för administration.


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Enhetschef till näringsutvecklingsenheten

Läs mer Apr 9
Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1750 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.

Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet. Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss. Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.

Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en enhetschef till vår näringsutvecklingsenhet!

Näringsutvecklingsenheten tillhör jordbruk- och analysavdelningen och har i uppdrag att främja och stärka en hållbar konkurrenskraft för de gröna näringarna inom jordbruk och trädgård samt livsmedels- och besöksnäringen i linje med Jordbruksverkets och den nationella Livsmedelsstrategins mål. Verktygen för detta är i huvudsak de åtgärder och ekonomiska medel som finns inom den svenska strategiska planen för den gemensamma jordbrukspolitiken, CAP. Åtgärderna ska även bidra till att stärka lantbrukets kunskaps- och innovationssystem (AKIS). Ett effektivt arbete med utlysningar och upphandlingar av de medel som finns tillgängliga inom enhetens ansvarsområden är därför centralt. Dialog med kunderna och god kännedom om behoven är viktigt.

Som enhetschef arbetar du med att operativt och strategiskt leda din enhet med 21 medarbetare. Du har ansvar för ekonomi, personal, arbetsmiljö och leverans på uppsatta mål och att ta tillvara på medarbetares kompetens, lärande och drivkraft. I den här rollen kommer viktiga uppgifter präglas av utveckling, målstyrning och samverkan. Du och dina medarbetare har många samverkansytor externt med näringarna, andra myndigheter och akademin. Du har även många viktiga samarbetsytor internt där vi jobbar tillsammans som en helhet.

Du är en del av i jordbruk- och analysavdelningens ledningsgrupp tillsammans med avdelningschefen som leder gruppen, biträdande avdelningschef och enhetscheferna för övriga åtta enheter på avdelningen. I nära samarbete driver ni avdelningens utveckling framåt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som ledare som trivs i en verksamhet med fokus på utveckling, främjande och samverkan. Du är en trygg och tydlig ledare som har förmågan att arbeta strategiskt och utvecklingsinriktat. Det är viktigt att du har helhetsperspektivet och kan driva arbetet framåt eftersom du kommer vara ett stöd till dina medarbetare i prioriteringar och målstyrningen av den Strategiska planen.

Eftersom rollen har många samverkansytor behöver du också vara relationsinriktad och besitta god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du har en för enhetens ansvarsområde relevant högskoleexamen och ledarerfarenhet med personalansvar. Har du erfarenhet av arbete med företags- och näringsutveckling inom de gröna näringarna inklusive livsmedels- och besöksnäring är det meriterande. En vana att arbeta mål- och resultatinriktat är också meriterande.

Som ledare på Jordbruksverket utgår du från vår syn på ledarskap, där ditt uppdrag är att leverera resultat, driva utveckling och skapa tillit. Läs mer om vår syn på ledarskap här: https://jordbruksverket.se/om-jordbruksverket/jobba-hos-oss/attjobba-pa-jordbruksverket-h-Varavarderingar

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping med möjlighet att arbeta delar av arbetstiden på distans.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning. Våra chefsförordnanden är tidsbegränsade förordnanden med en tillsvidareanställning i grunden.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Ansök nu

Sommarjobba som enhetschef

Läs mer Jan 31
Socialförvaltningen, äldre- och funktionshinderomsorg

Är du ansvarstagande och söker ett meningsfullt jobb där du kan göra skillnad på riktigt? Är du nyfiken och vill testa på chefsyrket? Socialförvaltningen söker dig som vill jobba som enhetschef sommaren 2023!

”Att arbeta som semestervikarierande enhetschef var väldigt lärorikt och varierande. Ena stunden sitter man koncentrerad i ett av våra verksamhetssystem och jobbar med bemanningsfrågor och den andra studenten sitter man och tar en kaffe med de äldre på boendet. Ingen dag är den andra lik. Något som jag upplevde väldigt positivt var också möjligheten att nätverka med andra chefer inom kommunen. Stödet som finns runt omkring gjorde att jag aldrig kände mig ensam." - enhetschef, äldreomsorgen

Ditt nya jobb
Som vikarierande enhetschef är du ansvarig för verksamheten, personalen, ekonomin och arbetsmiljön på arbetsplatsen. I ditt arbete har du stöttning av HR-konsult, rekryteringskonsult och ekonom med flera. Du har kontakt med såväl medarbetare, medborgare, anhöriga som med andra myndigheter.

Formella kompetenser

• Du har en avslutad eller pågående högskoleutbildning om lägst 180 hp inom socialt arbete, hälso- och sjukvård eller HR/ledarskap
• Tidigare arbetslivserfarenhet från ovanstående områden är meriterande , detta ska du kunna styrka
• Har du tidigare arbetat som chef eller har erfarenhet inom ledarskap är det meriterande
• B-körkort är meriterande

Personliga egenskaper
Som person är du förtroendeingivande, ansvarstagande och trygg i dig själv. Du tar egna initiativ och har en god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete. För att trivas i rollen som enhetschef har du ett lösningsfokuserat förhållningsätt och är trygg med att hantera olika situationer som uppstår på ett effektivt sätt. Givetvis brinner du för arbetet med människor och har alltid medborgaren och medarbetaren i fokus i ditt arbete.

Våra verksamheter
Äldreomsorgen riktar sig till personer som behöver service och omvårdnad på grund av ålder, sjukdom eller funktionsnedsättning. Arbetet utgår från äldreomsorgens värdegrund som syftar till att skapa förutsättningar för att den äldre att ha en aktiv och meningsfull tillvaro i gemenskap med andra. Som enhetschef kan du exempelvis ha ansvar för ett av våra äldreboenden eller inom hemtjänst.

Funktionshinderomsorgen riktar sig till personer (vuxna eller barn) som på grund av sjukdom eller skada har en nedsatt intellektuell, psykisk eller fysisk funktionsförmåga och är beviljad stöd utifrån socialtjänstlagen (SoL) eller lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Insatserna som ges ser olika ut baserat på medborgarens behov. Stöd och service för att kunna leva som andra. Som enhetschef kan du exempelvis ansvara för område inom personlig assistans eller ett/flera gruppboenden/serviceboenden.

Läs mer om funktionshinderomsorgen och äldreomsorgens verksamheter här: Verksamhetsbeskrivningar inom vård och omsorg - Jönköpings kommun (jonkoping.se) (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/sommarjobbijonkopingskommun/sommarjobbainomvardochomsorg/verksamhetsbeskrivningarinomvardochomsorg.4.4c1955991604eb6e2df792c.html)

Upplysningar
Rekryteringen avser semestervikariat, heltid, med tillträde och avslut enligt överenskommelse. Din arbetstid är heltid eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder omväxlande arbetsuppgifter med avtalsenlig lön samt introduktion i arbetet. Vår semesterperiod sträcker sig mellan v. 25 till v. 34. Vi prioriterar de sökande som kan arbeta hela sommaren eller en sammanhängande period om minst 8 veckor.

Ansökan

• Ange i din ansökan vilka veckor du kan arbeta.
• Var tydlig med att ange tidigare erfarenhet och praktik om du har detta.
• För en smidig rekryteringsprocess ber vi dig också att bifoga tjänstgöringstintyg och examensbevis/studieintyg i ansökan.

Vi träffar kandidater löpande under hela annonseringstiden. Välkommen in med din ansökan redan idag!

Kontakt
Har du frågor?
Ställ din fråga i frågeformuläret här. (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/sommarjobbochferiepraktik/stalldinfragaomsommarjobbinomsocialforvaltningensverksamhet.4.374329081859b0c257460821.html)

Fackliga representanter, se http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka sommarjobb som enhetschef! https://www.jonkoping.se/


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Enhetschef till äldreomsorgen

Läs mer Feb 29
Mjölkafållans äldreboende, Huskvarna

Har du erfarenhet av ledarskap och vill vara med och forma framtidens äldreomsorg i Jönköpings kommun? Drivs du av att utveckla och motivera andra till att nå gemensamma mål? Vi söker nu en driven och engagerad enhetschef till Mjölkafållans äldreboende i Huskvarna.

Äldreomsorgen är en del av socialförvaltningen i Jönköpings kommun och har till uppgift att tillgodose äldres individuella behov av vård, omsorg och trygghet i enlighet med verksamhetens mål, riktlinjer och rådande förutsättningar. Inom Jönköpings kommun finns fem olika geografiska äldreområden som består av ett antal äldreboenden. Varje äldreområde har mellan 5-8 äldreboenden.

Mjölkafållans äldreboende är ett äldreboende med inriktning demens. På äldreboendet finns 4 enheter för medborgare som bor permanent hos oss och en enhet som är korttidsboende.

Ditt nya jobb
Som enhetschef ansvarar du för äldreboendet tillsammans med din chefskollega, där du har i uppgift att leda och driva verksamheten. Du skapar genom ditt arbete förutsättningar för dina medarbetare att bidra till att våra hyresgäster kan leva ett värdigt liv och känna välbefinnande.

Du har verksamhets-, ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. Utvecklings- och förbättringsarbete ingår som en naturlig del i ditt ledaruppdrag. Organisatoriskt är du underställd områdeschef och i ditt arbete har du stöd av HR-konsult, rekryteringskonsult och ekonom. På plats ute i verksamheten har du också stöd av din enhetsadministratör och samordnare.

Din kompetens

• Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskole- eller universitetsutbildning om lägst 180 hp som arbetsgivaren anser likvärdig
• Vi vill att du som söker tjänsten har erfarenhet från ledande befattningar med personal-, budget-, och arbetsmiljöansvar
• Du har tidigare erfarenhet från äldreomsorgen och god kunskap om äldres behov
• Du har god kunskap om demenssjukdom, psykiatri samt missbruk
• Erfarenhet från politiskt styrd organisation och kommunal verksamhet är meriterande

Som enhetschef är du närvarande, trygg och förtroendeingivande. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har intresse för att driva processer och verksamhetens utveckling framåt, detta gör du bland annat genom att leda och förse andra med befogenheter som krävs för att nå gemensamma mål. Självklart tycker du att ett delat och nära ledarskap är grunden för ett lyckat chefssamarbete och ditt ledarskap präglas av närvaro, lyhördhet, delaktighet och engagemang.

Vidare har du förmågan att värna om goda relationer till den enskilde, dess anhöriga, medarbetare samt kollegor.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper!

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig ett spännande, utmanande och omväxlande arbete tillsammans med engagerade kollegor och medarbetare. Som ny chef i Jönköpings kommun kommer du genomgå en chefsintroduktion och ges möjlighet till personlig vidareutveckling.

Läs mer om vilka förmåner du får som anställd i Jönköpings kommun här. (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)

Upplysningar
Tjänsten avser 1 enhetschefstjänst, tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Äldreområde fyra, där Mjölkafållan ingår, består i nuläget av ca 13 st chefskollegor fördelade på fem boenden. På Mjölkafållans äldreboende kommer ni att vara 2 st chefskollegor som samarbetar och delar ansvaret.

Testverktyg kan komma att tillämpas.

I tjänsten ska du kunna arbeta brett och vara ett stöd för dina chefskollegor inom området och även gällande samplaneringen av natten.

Vi kommer löpande att välja ut kandidater till intervjuer för tjänsten. Dessa kommer att hållas tisdag förmiddag den 26 mars samt torsdag eftermiddag den 28 mars. Samma dag kommer fackliga intervjuer att hållas.

Kontakt
Jenny Wiberg Larsson, områdeschef Ä4
Tel: 036-10 69 65
Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc

Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Enhetschef IVO Jönköping

Läs mer Feb 19
Avdelning sydöst finns i Jönköping och har Jönköpings län, Kalmar län och Östergötlands län som tillsynsområde.

Är du en trygg ledare med erfarenhet av förändringsledning? Vill du vara med att utveckla IVO:s verksamhet? Då kanske detta är rollen för dig.

Vi söker enhetschef till IVO med placering i Jönköping. Som enhetschef kommer du arbeta med hela IVO:s tillsynsuppdrag men i första hand med fokus på socialtjänstområdet.

 

Rollen som enhetschef

Som enhetschef kommer du att leda avdelningen tillsammans med övriga chefer på avdelningen. Du kommer att ha personal- och budgetansvar för din enhet och vara direkt underställd avdelningschefen samt ingå i avdelningens ledningsgrupp. Du ingår även i myndighetens chefsgrupp som gemensamt tar ansvar för myndighetens utveckling och dagliga verksamhet. I arbetet kommer du i kontakt med representanter för de verksamheter som IVO tillsynar, dess personal, brukare, allmänhet och media.

Vidare representerar du IVO i extern samverkan med andra myndigheter. Du kommer att leda enheten i en myndighet som är i ständig utveckling. Det innebär att du ansvarar för det dagliga arbetet och har en viktig roll som drivande i det förändringsarbete som pågår i samarbetet med andra enheter och avdelningar.

IVO:s omfattande uppdrag ställer krav på utvecklade arbetssätt för att nå ökad måluppfyllelse. Myndighetens strategiska inriktning syftar till att nå ett ökat genomslag för patienter och brukare, genom att arbeta mer tillsammans och mer riskbaserat. Digitalisering, datadriven analys och stärkt rättstillämpning är centrala utvecklingsområden, tillsammans med utvecklat ledarskap och medarbetarskap.

 

Din profil

Vi söker en trygg ledare med god analytisk förmåga och ett strategiskt förhållningssätt. Ditt ledarskap präglas av mod, tydlighet och integritet. Vidare är du utvecklings- och resultatorienterad och har en förmåga att se och agera för helheten.

Vi ser även att du har god förmåga att skapa goda relationer och samarbeta med andra. Du leder på ett tydligt och coachande sätt och kan skapa de förutsättningar som krävs för att medarbetarna ska känna sig engagerade och delaktiga. Ditt engagemang i ledarskapet är stort och den statliga värdegrunden genomsyrar ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.

Vi söker dig som har:


• relevant akademisk utbildning i kombination med erfarenhet inom socialtjänst, funktionshinderområdet och/eller hälso- och sjukvård
• flerårig och aktuell chefserfarenhet och goda ledaregenskaper
• vana att ta initiativ, driva och genomföra utvecklings- och förändringsarbete
• förmåga att kommunicera på ett tydligt och förtroendeingivande sätt, både muntligt och skriftligt

Det är meriterande är om du har:


• kunskap om lagar och regelverk som styr IVO:s tillsynsområden
• erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete inom området som arbetsgivaren bedömer relevant
• erfarenhet och kännedom om lagar och förordningar som råder för statlig verksamhet
• erfarenhet av att företräda arbetsgivaren i externa samarbeten

IVO – Inspektionen för vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har ca 800 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning, analys, planering och kommunikation samt verksamhetsstöd är placerade i Stockholm, liksom generaldirektörens stab.

Vad kan IVO erbjuda dig?

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat. Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställningen är tillsvidare och inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten avser heltid med placering i Jönköping. Tillträde sker enligt överenskommelse.

 

Hur du ansöker

Märk din ansökan med dnr. 2.1.1-07141/2024. Sista ansökningsdag är den 2024-03-10

Bifoga personligt brev och CV. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen.

Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

 

Välkommen med din ansökan

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Novare Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Novare Bemanning AB .

Controller till Jordbruksverket i Jönköping

Controller
Läs mer Maj 8
Jordbruksverket är Sveriges förvaltningsmyndighet inom jordbruk, fiske och landsbygd. De arbetar för att Sverige ska producera mat på ett hållbart och lönsamt sätt. De bidrar även till en god djurvälfärd i hela Sverige och en levande landsbygd. När du arbetar hos Jordbruksverket bidrar du till ett bättre samhälle, samtidigt som du själv får utvecklas och uppnå nya mål varje dag. Jordbruksverket har ungefär 1 600 anställda. De flesta arbetar på huvudkontoret i Jönköping, men Jordbruksverket har också regionala kontor i Landskrona, Kalmar, Linköping, Skara, Uppsala, Göteborg och Söderhamn. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Är du controller med minst tre års erfarenhet? Drivs du av att arbeta mot uppsatta mål? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi efter en controller till Jordbruksverket i Jönköping.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en controller till Jordbruksverket i Jönköping.

Som controller kommer du att tillhöra näringsutvecklingsenheten på myndigheten. Enheten arbetar bland annat med att främja småskaliga livsmedelsföretag. Du kommer främst att arbeta med ekonomisk lägesrapportering av myndighetens egna projekt, ansökan om utbetalning av EU-stöd samt tillhörande stödjande arbetsuppgifter. Det omfattar uppgifter som budgetuppföljning- och sammanställning samt att vara behjälplig vid frågor om fakturor och andra budgetfrågor.

Till denna roll söker vi dig som har en god analytisk förmåga. Du arbetar självgående och värdesätter ett gott samarbete. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och strävar ständigt efter förbättring.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser.
analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat.
sammanställande av rapporter.
ta fram prognoser kopplade till verksamheten.
ta fram riktlinjer för budgetarbete.
genomföra budgetarbete och budgetuppföljning.
servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion.
arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.).


Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning.
genomgått utbildning inom aktuellt område.
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller.
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.


Meriterande krav för tjänsten

3 årig relevant högskoleutbildning inom ekonomi
minst 6 månaders erfarenhet av Agresso
erfarenhet av utbetalning från EU-fonder.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med planerad start den 10:e juni tom. 28 februari 2025, med möjlighet till förlängning, möjlighet till semester finns. Placeringsort är hos myndigheten i Jönköping.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-05-27. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Interimschef inom internrevision till Statens jordbruksverk i Jönköping

Internrevisor
Läs mer Jan 19
Är du interimschef med kunskap inom internrevision? Har du även tidigare erfarenhet inom offentlig sektor? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi en erfaren interimschef till Statens Jordbruksverk i Jönköping.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en Interimschef till Statens jordbruksverk i Jönköping.

Som Interimschef kommer du att tillhöra myndighetens Internrevisionsenhet. Enheten arbetar med att granska myndighetens processer för intern styrning och kontroll och lämnar därefter förslag till förbättringar. Det är Jordbruksverkets styrelse som styr och beslutar om internrevisionens inriktning och arbete. Det är även styrelsen som beslutar om vilka åtgärder som ska tas när internrevisionen hittar brister. Internrevisionen är helt fristående från övrig verksamhet. Det beror på att de ska vara objektiva och oberoende när de granskar Jordbruksverket.

Till denna roll söker vi dig som är trygg och stabil, du trivs i samarbete med andra och har ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du har en god kommunikativ förmåga, visar intresse för nya idéer och utmanar i en positiv anda för att utveckla både medarbetare och verksamhet.

Exempel på dina arbetsuppgifter 

Du leder, organiserar och följer upp Jordbruksverkets internrevisionsarbete och är närmaste chef för enhetens 4 medarbetare
Du ansvarar för kvalitetssäkring och kvalitetskontroll av verksamheten
Du rapporterar direkt till Jordbruksverkets styrelse
Du föredrar ärenden som rör internrevision samt deltar i styrelsemöten.
Du styr den verksamhet du ansvarar för i enlighet med gällande rätt, interna regler, vägledningar och andra styrande dokument
Du leder på ett sätt som bidrar och utvecklar en god förvaltning och god arbetsmiljö.
Som interrevisionschef arbetar du direkt mot myndighetens styrelse och rapporterar till styrelsens ordförande.


Krav för tjänsten

Dokumenterad erfarenhet av intern revision inom den offentliga sektorn
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Kunna lämna två referenser från tidigare liknande uppdrag.


Meriterande krav för tjänsten

Arbetslivserfarenhet som internrevisionschef
Erfarenhet av ledarerfarenhet som inneburit personalansvar.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på 70-100% under kontorstider med planerad omgående och pågår tom 2024-12-31 med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Jönköping med möjlighet till distansarbete ca 2-3 dagar i veckan.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-02-04 Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Handläggare till Jordbruksverket i Jönköping

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Dec 1
Jordbruksverket är Sveriges förvaltningsmyndighet inom jordbruk, fiske och landsbygd. De arbetar för att Sverige ska producera mat på ett hållbart och lönsamt sätt. De bidrar även till en god djurvälfärd i hela Sverige och en levande landsbygd. När du arbetar hos Jordbruksverket bidrar du till ett bättre samhälle, samtidigt som du själv får utvecklas och uppnå nya mål varje dag. Jordbruksverket har ungefär 1 600 anställda. De flesta arbetar på huvudkontoret i Jönköping, men Jordbruksverket har också regionala kontor i Landskrona, Kalmar, Linköping, Skara, Uppsala, Göteborg och Söderhamn. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Är du handläggare och intresserad av Jordbruksverkets verksamhet? Har du relevant utbildning och erfarenhet inom djurinförsel? Då kan detta vara något för dig! Djurinförselenheten hos Jordbruksverket i Jönköping letar nu efter en duktig handläggare.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig värde genom karriärrådgivning, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu erbjuder vi dig en möjlighet att arbeta som handläggare på Djurinförselenheten hos Jordbruksverket i Jönköping. Djurinförselenheten arbetar med frågor kopplade till införsel av levande djur och avelsmaterial. Frågorna rör alla djurslag och alla typer av verksamheter med djur. Jordbruksverket hjälper privata djurhållare och verksamhetsutövare med svar på frågor om vad som gäller för att förflytta djur till landet, från alla länder i världen. Det innebär kontakt med såväl myndigheter som privatpersoner.

I rollen som handläggare kommer du att bland annat arbeta med ärendeberedning i framför allt införselärenden. Det kan till exempel handla om införselhandlingar och id-dokument gällande djur som ska jämföras med de krav som ställs i enlighet med lagstiftning och som beskrivs i processbeskrivningar. Dessa underlag utgör grund för beslut om huruvida djuret ska släppas in I Sverige eller inte. Även enklare beslut om avvisning eller karantän som tas i samarbete med andra handläggare förekommer. Arbetat innefattar även att hitta alternativ, ta fram riktlinjer och processer, samla underlag och föreslå lösningar på problem. Kommunicera med och ta fram svar på frågor från kund, utreda svar, formulera språkregler, standardisera och effektivisera kundkontakter.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
planera och följa upp ärenden
utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
genomföra och följa upp aktiviteter.


Krav för tjänsten

högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
erfarenhet av handläggning av ärenden och frågor avseende införsel av djur och avelsmaterial till Sverige från andra länder
goda kunskaper i befintliga handläggningssystem, såsom Public 360 och/eller Djuhr.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider med planerad start 2 januari 2024 t.o.m. 28 juni 2024 med möjlighet till 6 månaders förlängning.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-12-10. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Handläggare till Jordbruksverket i Jönköping

Handläggare, utredare, arbetslöshetskassa
Läs mer Aug 22
Jordbruksverket är Sveriges förvaltningsmyndighet inom jordbruk, fiske och landsbygd. De arbetar för att Sverige ska producera mat på ett hållbart och lönsamt sätt. De bidrar även till en god djurvälfärd i hela Sverige och en levande landsbygd. När du arbetar hos Jordbruksverket bidrar du till ett bättre samhälle, samtidigt som du själv får utvecklas och uppnå nya mål varje dag. Jordbruksverket har ungefär 1 600 anställda. De flesta arbetar på huvudkontoret i Jönköping, men Jordbruksverket har också regionala kontor i Landskrona, Kalmar, Linköping, Skara, Uppsala, Göteborg och Söderhamn. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Är du handläggare och intresserad av Jordbruksverkets verksamhet? Har du relevant utbildning och erfarenhet inom djurinförsel? Då kan detta vara något för dig! Djurinförselenheten hos Jordbruksverket i Jönköping letar nu efter en duktig handläggare.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig värde genom karriärrådgivning, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu erbjuder vi dig en möjlighet att arbeta som handläggare på Djurinförselenheten hos Jordbruksverket i Jönköping. Djurinförselenheten arbetar med frågor kopplade till införsel av levande djur och avelsmaterial. Frågorna rör alla djurslag och alla typer av verksamheter med djur. Jordbruksverket hjälper privata djurhållare och verksamhetsutövare med svar på frågor om vad som gäller för att förflytta djur till landet, från alla länder i världen. Det innebär kontakt med såväl myndigheter som privatpersoner.

I rollen som handläggare kommer du att bland annat arbeta med ärendeberedning i framför allt införselärenden. Det kan till exempel handla om införselhandlingar och id-dokument gällande djur som ska jämföras med de krav som ställs i enlighet med lagstiftning och som beskrivs i processbeskrivningar. Dessa underlag utgör grund för beslut om huruvida djuret ska släppas in I Sverige eller inte. Även enklare beslut om avvisning eller karantän som tas i samarbete med andra handläggare förekommer. Tillsammans med det övriga teamet arbeta fram möjliga hanteringssätt för sällskapsdjur som följer med flyktingar från Ukraina. Arbetat innefattar även att hitta alternativ, ta fram riktlinjer och processer, samla underlag och föreslå lösningar på problem. Kommunicera med och ta fram svar på frågor från kund, utreda svar, formulera språkregler, standardisera och effektivisera kundkontakter.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
planera och följa upp ärenden
utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
genomföra och följa upp aktiviteter.


Krav för tjänsten

högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
erfarenhet av handläggning av ärenden och frågor avseende införsel av djur och avelsmaterial till Sverige från andra länder
goda kunskaper i befintliga handläggningssystem, såsom Public 360 och/eller Djuhr.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider med planerad start den 1 oktober och pågår till och med 31 december 2023, med möjlighet till 6 månaders förlängning.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-08-29. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Handläggare till Jordbruksverket i Jönköping

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Mar 16
Jordbruksverket är Sveriges förvaltningsmyndighet inom jordbruk, fiske och landsbygd. De arbetar för att Sverige ska producera mat på ett hållbart och lönsamt sätt. De bidrar även till en god djurvälfärd i hela Sverige och en levande landsbygd. När du arbetar hos Jordbruksverket bidrar du till ett bättre samhälle, samtidigt som du själv får utvecklas och uppnå nya mål varje dag. Jordbruksverket har ungefär 1 600 anställda. De flesta arbetar på huvudkontoret i Jönköping, men Jordbruksverket har också regionala kontor i Landskrona, Kalmar, Linköping, Skara, Uppsala, Göteborg och Söderhamn. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Är du handläggare och intresserad av Jordbruksverkets verksamhet? Har du relevant utbildning och erfarenhet inom djurinförsel? Då kan detta vara något för dig! Djurinförselenheten hos Jordbruksverket i Jönköping letar nu efter en duktig handläggare.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig värde genom karriärrådgivning, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu erbjuder vi dig en möjlighet att arbeta som handläggare på Djurinförselenheten hos Jordbruksverket i Jönköping. Djurinförselenheten arbetar med frågor kopplade till införsel av levande djur och avelsmaterial. Frågorna rör alla djurslag och alla typer av verksamheter med djur. Jordbruksverket hjälper privata djurhållare och verksamhetsutövare med svar på frågor om vad som gäller för att förflytta djur till landet, från alla länder i världen. Det innebär kontakt med såväl myndigheter som privatpersoner.

I rollen som handläggare kommer du att bland annat arbeta med ärendeberedning i framför allt införselärenden. Det kan till exempel handla om införselhandlingar och id-dokument gällande djur som ska jämföras med de krav som ställs I enlighet med lagstiftning och som beskrivs i processbeskrivningar. Dessa underlag utgör grund för beslut om huruvida djuret ska släppas in I Sverige eller inte. Även enklare beslut om avvisning eller karantän som tas i samarbete med andra handläggare förekommer. Tillsammans med det övriga teamet arbeta fram möjliga hanteringssätt för sällskapsdjur som följer med flyktingar från Ukraina. rbetet innefattar Arbetat innefattar även att hitta alternativ, ta fram riktlinjer och processer, samla underlag och föreslå lösningar på problem. Kommunicera med och ta fram svar på frågor från kund, utreda svar, formulera språkregler, standardisera och effektivisera kundkontakter.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
planera och följa upp ärenden
utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
genomföra och följa upp aktiviteter.


Krav för tjänsten

högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
erfarenhet av handläggning av ärenden och frågor avseende införsel av djur och avelsmaterial till Sverige från andra länder
goda kunskaper i befintliga handläggningssystem, såsom Public 360 och/eller Djuhr.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår fr.o.m. 1 april till och med 30 juni 2023, med möjlighet till 6 månaders förlängning.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-03-22. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen

Ansök nu