Jönköping: Biträdande butikschef till vår butik i Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Biträdande butikschef till vår butik i Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-10-24 // Varaktighet: Heltid

Erikshjälpen söker nu en biträdande butikschef till vår butik i Jönköping. Vill du bidra till att förverkliga barns drömmar och rättigheter genom att tillsammans med kollegorna i ledningsteamet leda butikens operativa arbete är det här rollen för dig. Välkommen med din ansökan!
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 16 länder och vi driver 51 butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige, Norge och online. Vi arbetar efter visionen; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter, världen över. Läs mer Om Erikshjälpen.
I Jönköping drivs butiken i ett samarbete mellan Pingst Jönköping och Erikshjälpen Second Hand. Pingstförsamlingen i Jönköping grundades 1924 och har ca 2300 medlemmar. I församlingens vision ligger att förmedla tro, hopp och kärlek i vår samtid. Församlingen har ett omfattande socialt/diakonalt arbete lokalt och globalt. Exempelvis att erbjuda mötesplatser och nätverk för ensamstående föräldrar. Församlingens medlemmar är också engagerade volontärt i second hand-butiken. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.pingstjonkoping.se
Beskrivning
Som biträdande butikschef är du operativ och leder det dagliga arbetet i butiken så att fastlagda överskottsmål, sociala mål och miljömål uppnås. Tillsammans med butikschef bidrar du till verksamhetens utveckling.
Arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:
· Du samordnar och ansvarar för arbetsmarknadsinsatser i nära samarbete med myndigheter och andra externa samarbetspartners
· Att ha kontakt med Arbetsförmedling, kommun, Frivård och andra partners för att bereda plats för människor att göra praktik och arbetsprövning.
· Du introducerar, coachar och utvecklar personer via arbetsmarknadsinsatser.
· Tillsammans med butikschef utvecklar ni verksamheten med fokus på personal, budget, arbetsmiljö och försäljning
· Bemanningsfrågor och schemaläggning
· Du fungerar som ledare för anställda, frivilligarbetare och personer som utför arbetsprövning, aktiviteter eller annan sysselsättning via myndigheter.
· Under butikschefens frånvaro ansvarar du för ledning av butiken.
· I tätt samarbete med butikschef planerar ni, bearbetar och utvecklar butiken och dess arbetssätt
· Du bidrar till och skapar arbetsglädje i butiken
· Du rapporterar till butikschef.
Kvalifikationer
Du har:
· samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
· arbetslivserfarenhet inom social verksamhet eller arbetsmarknadsåtgrder eller arbetsledning.
· delar Vår värdegrund som bygger på tre grundprinciper; FN:s barnkonvention, Eriks anda och en kristen människosyn.
Meriterande om du har:
· ett brinnande intresse för bistånds- och secondhandarbete
· dokumenterad erfarenhet från butiksverksamhet
· erfarenhet av eget volontärt arbete, samt att leda volontärer
· ekonomisk kompetens
Du är:
· en glädjefull ledare som kan leda människor utifrån deras egen förmåga.
· en relationsbyggare som är van vid att möta människor i olika livssituationer och sammanhang.
· självgående, ansvarstagande och tycker om att arbeta målinriktat och strukturerat.
· genuint engagerad för människor och ser varje människas unika möjlighet till personlig utveckling och förändring.
· en sann inspiratör och har lätt att entusiasmera och har lätt att se och skapa strukturer i arbetet
· lösningsorienterad och har förmågan att verka för helheten utifrån uppsatta mål, för att utveckla och driva verksamheten framåt
· social och har en god kommunikativ förmåga
Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen, genom att generera medel till sociala och humanitära insatser. Genom att främja och utveckla återanvändning av begagnade varor är du med och bidrar till en hållbar utveckling och ett mer effektivt utnyttjande av jordens resurser. Du blir också del i en bred social gemenskap, då Erikshjälpen Second Hands butiker ger meningsfull sysselsättning för anställda, volontärer och praktikanter.
Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året.
Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Butikspersonal Handelsanställdas förbund.
Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad - för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former.

Villkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning.
Omfattning: Heltid
Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse

Sök tjänsten
· Skicka ditt CV och ett personligt brev till: ansokan@erikshjalpen.se
· Märk ansökan med ”Biträdande butikschef Jönköping”.
· Skicka din ansökan senast den 5 november
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Butikschef, Caroline Phers
e-post: caroline.pehrs@erikshjalpen.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Biträdande butikschef

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Biträdande butikschef.

https://ilvaswe.youngcrm.com/jobportal/9745

Läs mer Maj 17
Nytt
Assistant Store Manager till vår helt nya butik, ILVA Jönköping
Var med och öppna vår helt nya och moderna butik med hög kvalitet inom nordisk design
Får du ett leende på läpparna, när du tänker på inredning med kvalitetsmöbler i inspirerande nordisk design, kombinerat med personlig försäljning, där du får möjlighet att arbeta nära kunder och hjälpa dem att förverkliga sina inredningsdrömmar? Är du en teamplayer med ett stort T, som tar ansvar för dina egna så väl som teamets uppgifter? Då är det kanske du som får möjligheten att bli en del av vårt helt nya team, till vår helt nya butik i Jönköping.
“Det bästa med att jobba på ILVA är att ha tydliga yttre ramar och samtidigt ha friheten att utveckla mig själv och mitt team i vårt möte med kunden" berättar Michael, biträdande butikschef på ILVA Malmö.
Som Michael berättar, prioriteras både din och ditt teams utveckling högt hos oss. Vi lägger stor vikt vid att skapa förutsättningar för att alla våra medarbetare ska kunna utvecklas - både professionellt och personligt. Detta kommer du att märka från dag ett, då du kommer att bli utbildad av ett tillmötesgående och inkluderande team i en av våra butiker i Skåne. Vi tror på att utveckling och resultat bäst skapas, när vi står enade som ett team. Detta får du och din butikschef fria händer att göra i vår nya butik. Till detta tillkommer en dos tävlingsanda butikerna emellan, men även i form av att du utöver din fasta lön, kan uppnå bonus baserat på dina egna försäljningssiffror.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som biträdande butikschef är:
Att skapa försäljning genom att förstå och uppfylla kundens förväntningar och behov. Hos oss är det inte tillräckligt att endast expediera kunderna. Om du inte redan har bred personlig erfarenhet av personlig försäljning, kommer du bli utbildad i att kartlägga samt förstå kunders förväntningar och behov. På så vis blir du i kundens ögon en tillförlitlig sparringpartner, som genom det nära samtalet, kan skapa den rätta försäljningen för kunden.
Att utveckla, utbilda och inspirera dina kollegor i butiken.
Att vara proaktiv och ta ansvar för att butiken alltid står snygg och inspirerande för kunderna, inklusive plockning av varor, finjusteringar, lätt städning/rengöring och liknande.

Butiken kommer preliminärt att öppna i augusti 2024. Innan dess kommer du att genomgå en gedigen utbildning som hålls av din ledare samt dina kollegor i de andra butikerna. Således är tillträdesdatum snarast möjligt.
Hur du blir framgångsrik i rollen som biträdande butikschef
På ILVA fattar vi beslut utifrån vår levnadsregel: “Ur kundens perspektiv”. För oss betyder detta att beslut tas utifrån frågeställningen: “Vad är bäst för våra kunder?”. Om du kan se dig själv i detta, är redan på god väg att bli en framgångsrik del av ILVA-kulturen. Härutöver, är följande kompetenser viktiga i rollen som biträdande butikschef:
Du är en entusiastisk och duktig säljare, som har en naturlig vilja av att driva försäljning och finna de rätta lösningarna för våra kunder, bland annat för att våra kunder snabbt inser om de kan lita på dina lösningar.
Du är lojal och tar ansvar, och man kan räkna med att allting är under kontroll när du jobbar. Du glider smidigt in i rollen som butikschef när denne inte är på plats.
Du är diplomatisk och kan fylla din mellanchefsroll genom att vara en sparringpartner för dina kollegor, samtidigt som du kan sätta riktning och ta ledning.
Du har en stark vinnarmentalitet och du går det extra avståndet för att hitta rätt lösning för kunden och därigenom skapa försäljning - både när det gäller din egen samt dina kollegors försäljning.
Du sätter teamet före dig själv och förstår att detta gör att vi tillsammans uppnår våra mål.
Du förstår vikten av att vara en förebild för teamet, och du tar täten oavsett om det handlar om försäljning eller städning.
Ledarskapserfarenhet är meriterande men inte ett krav.

Är det dig vi behöver, som en del av det team som ska sätta ILVA på landskartan i Jönköping?
Om tjänsten låter som något för dig, och du matchar ovanstående, erbjuder vi dig ett spännande och utmanande jobb i en stor och dynamisk möbel- och inredningskoncern, där tonen är informell och ambitionerna är höga. Förhoppningsvis är du redan nyfiken på tjänsten, men vi tycker alltjämt att du ska veta att vi erbjuder dig:
Bra pensionsplan.
Personalrabatt i samtliga verksamheter under Lars Larsen Group (ILVA, JYSK, Bolia, SOFACOMPANY, SENG, Restaurang Tiende i Aarhus, HimmerLand Spa & Golf Resort).

Skicka in din ansökan och CV genom att klicka på “Ansök”. Vi håller intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag. Skulle du ha frågor om tjänsten, är du mer än välkommen att kontakta regionschef Per Pedersen på telefonnummer 073-644 30 13 eller på e-postadress pmpe@ilva.se.

Ansök nu

https://ilvaswe.youngcrm.com/jobportal/9746

Läs mer Maj 17
Nytt
Store Manager till vår helt nya butik, ILVA Jönköping
Var med och öppna vår helt nya och moderna butik med möbler av hög kvalitet i nordisk design.
Nu har du en sällsynt möjlighet att bli en del av ILVAs expansion i Sverige. För närvarande har vi 39 butiker i Danmark och 4 butiker i Sverige som är belägna i Malmö, Kristianstad, Halmstad och Helsingborg – ska du få ansvaret för den femte? Du kommer att mötas av ett starkt team av butikschefer, som kommer hjälpa dig att få en ordentlig start och se till att du är redo att öppna ILVA Jönköping i augusti 2024.
“Att få möjligheten att jobba som butikschef på ILVA ger mig en frihet att skapa framgång för mitt team och butiken, och för att ILVA är ett innovativt företag som delar mina värderingar”, berättar Andreas, butikschef på ILVA Helsingborg.
Som Andreas berättar, ger vi dig möjligheten att sätta din prägel på butiken och ditt team. Hos oss står både din och ditt teams utveckling högt på agendan, och vi lägger stor vikt vid att skapa förutsättningar för alla våra medarbetare att utvecklas - både professionellt och personligt. Inget av detta är dock möjligt, om vi inte aktivt arbetar med att skapa och upprätthålla en bra arbetsmiljö, vilket du snabbt kommer att få uppleva under din utbildning, och som du förväntas att ta med dig till Jönköping. Allt detta kryddar vi till med en dos tävlingsanda butikerna emellan, men också genom att du förutom din fasta lön, kan uppnå bonus baserad på dina egna försäljningssiffror.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som butikschef
Din roll som butikschef kännetecknas av, att allt som du själv kan, bör du vara villig och ha kompetens till att kunna förmedla till dina medarbetare, och samtidigt ha en proaktiv inställning till att lära dig av dina medarbetare. Konkret blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Att bygga upp ett nytt team som snabbt blir skickligt på att samarbeta och som arbetar målinriktat för att vara redo för öppning i augusti.
Att skapa överblick och struktur både under öppningsfasen och därefter, när butiken ska drivas. Detta inkluderar bland annat schemaläggning, utbildning och träning, de dagliga/veckoliga uppgifterna på golvet, kampanj- och kunduppföljning, säsongsbyte (byte av produkter) o.s.v.
Att driva och utveckla butikens försäljning. Du skapar själv försäljning genom att förstå samt uppfylla kundens förväntningar och behov, för att därigenom skapa den rätta försäljningen för våra kunder.

Butiken i Jönköping öppnar i slutet av augusti, och du kommer innan dess att genomgå en gedigen utbildning som hålls av din chef samt dina butikschefskollegor i våra befintliga butiker i Skåne. Således är tillträdesdatum snarast möjligt.
Hur du blir framgångsrik i rollen som butikschef
På ILVA fattar vi våra beslut utifrån vår levnadsregel: “Ur kundens perspektiv”. För oss betyder detta att beslut tas utifrån frågeställningen: “Vad är bäst för våra kunder?”. Om du kan se dig själv i detta, är du redan på god väg att bli en framgångsrik del av ILVA-kulturen. Därutöver är följande kompetenser viktiga i rollen som butikschef:
Du har en naturlig nyfikenhet som du använder dig av i samspelet med dina medarbetare så väl som kunder, samt produkter och system.
Du ser vikten av att alternera din ledarskapsstil och kommunikation sett till vilken medarbetare du interagerar med, och du ser även att det är ditt ansvar att anpassa ledarskapsstilen.
Du har struktur och överblick, och behåller lugnet - även när det går fort. Detta gör dig kapabel att agera agilt och flexibelt när det krävs.
Du är ihärdig och håller fast vid dina mål, och har en stark vinnarmentalitet. Du går det extra avståndet för att hitta rätt lösning - för dina kunder så väl som för dina medarbetare.
Du är en entusiastisk och skicklig säljare, som naturligt brinner för att driva försäljning och hitta de allra bästa lösningarna för våra kunder, delvis för att våra kunder snabbt inser om de kan lita på dina lösningar. Samtidigt har du förmågan att kunna dra dig tillbaka och låta dina medarbetare ta över.
Du är tillgänglig för dina medarbetare och förstår vikten av att vara en förebild för teamet. Inga uppgifter är för stora eller för små för dig, och du tar täten oavsett om det handlar om försäljning eller städning.
Du har förmågan att sätta en tydlig riktning för teamet, och vet hur du ska motivera ditt team att följa denna riktning.
Det är meriterande om du har minst 2 års ledarskapserfarenhet från detaljhandeln.

Är det dig vi behöver för att bli en del av det team som ska sätta ILVA på kartan i Jönköping?
Om tjänsten låter intressant och du matchar ovanstående, erbjuder vi en spännande och utmanande tjänst i en stor och dynamisk möbel- och inredningskoncern, där tonen är informell och ambitionerna är höga. Förhoppningsvis har du redan blivit nyfiken på tjänsten, men alltjämt önskar vi att du ska veta att vi bland annat erbjuder dig:
Bra pensionsplan.
Personalrabatt i alla verksamheter under Lars Larsen Group (ILVA, JYSK, Bolia, SOFACOMPANY, SENG, Restaurang Tiende i Aarhus, HimmerLand Spa & Golf Resort).

Skicka in din ansökan och CV genom att klicka på “Ansök”. Skicka gärna in din ansökan redan idag, då vi håller intervjuer löpande. Om du har frågor om tjänsten är du mer än välkommen att kontakta regionschef Per Pedersen på telefonnummer 073-644 30 13 eller på e-postadress pmpe@ilva.se.

Ansök nu

Deputy Market Manager, IKEA Jönköping

Läs mer Jan 17
WHO YOU ARE
Would you like to be a part of creating an iconic movement in IKEA’s home market Sweden? Want to drive extraordinary profitable growth and brand positioning, encouraging an excellent customer experience and develop people? Then join our team in Sweden!
Now there is an amazing development opportunity in the beautiful city of Jönköping.
We are looking for a leader with a strong commercial background to take on the Deputy Market Manager role for IKEA Jönköping.
As a foundation, you are a role model of the IKEA culture & values.
Furthermore, you are an entrepreneur who takes calculated risks and is willing to share responsibility with others, with an eagerness to exceed goals and targets. You understand the importance of creating collaborative teams across your own organization but also are used to cooperating with other parts of IKEA.
Last, but not least, you have a passion for Home Furnishing!

YOUR RESPONSIBILITIES
Your overall assignment is to drive extraordinary growth and brand positioning, maximizing sales and encouraging an excellent shopping experience in an omni-channel environment, strengthening the competitive position of IKEA in the market. You are a strong contributor in positioning IKEA as Sweden’s leading interior design retailer by presenting the IKEA range in an inspiring and commercial way - always with the customer in focus. Together with other Market Managers, the Area Manager and Country Service Office you share entrepreneurial ideas and express opportunities for improvement on current ways of working.
You actively engage with and share the responsibility in the delivery of the INGKA sustainability strategy to enable the ongoing transformation and growth of the IKEA business.
You ensure high quality execution of all People processes securing performing, competent and engaged co-workers. As a digital ambassador in the function, you embrace the omni-channel transformation in the market.
You represent the IKEA market in Jönköping, by building networks with all relevant stakeholders in the local community as well as on the national and global arena in IKEA.
You lead and develop the unit Management Team to achieve IKEA goals and standards, delivering an efficient and profitable operation in line with the IKEA Concept to secure IKEA as the best home furnishings company in the local market!

TOGETHER AS A TEAM
We take pride in seeing everyone around us grow and develop, and we encourage people to experiment, test, try - and sometimes fail.
As long as they learn along the way! We know that everything is changing more rapidly today and that we sometimes need to lead in the unknown. We throw ourselves out there to explore new possibilities and ways of doing things to make both our people and our business successful.
FOR THIS ROLE, WE ALREADY HAVE INTERNAL PREFERRED CANDIDATES FOR THE POSITION.

Ansök nu

Team leader

Läs mer Maj 2
Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem. Vi strävar efter att jobba smartare varje dag när vi hjälper kunder med smarta produkter och tjänster som förenklar vardagen. Som arbetsgivare erbjuder vi dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig att vara dig själv. Clas Ohlson har funnits i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att finnas i minst 100 år till.

Är du redo?

Som team leader är din främsta uppgift att leda, coacha och utveckla dina kollegor för att skapa en positiv kundupplevelse. Som en god förebild deltar du och butikens resterande ledningsgrupp i arbetet på butiksgolvet med att leverera kundservice i världsklass till våra kunder. Ditt dagliga arbete omfattar också uppgifter som säljare där du aktivt hjälper och möter våra kunder, står i kassan och fyller på varor. Som team leader inspirerar, motiverar och driver du gruppen mot de uppsatta målen.

I denna roll som team leader ingår att vara ansvarig över den kommersiella biten i butiken. Du leder arbetet med produkt- och butikskommunikation för att skapa positiva shoppingsupplevelser för våra kunder. Du ansvarar för att coacha och utbilda dina kollegor kring omhändertagandet av butikskonceptet i syfte att maximera inspiration och försäljning. Vid behov kan du, eller någon annan medlem av ledningsgruppen, behöva agera ställföreträdande butikschef.

För att lyckas med detta arbetar du bland annat med att:

- Utbilda, coacha och utveckla medarbetarna i kunskap om merchandising och Clas Ohlsons butikskoncept

- Leda och säkerställa att presentationen av sortimentet går i linje med gällande butikskoncept och säsong

- Säkerställa tidsplanering och byggnation inför alla kommersiella aktiviteter

- Samarbeta tätt med avdelningsansvariga för att skapa en god struktur i den dagliga driften

- Säkerställa medarbetarnas introduktion, utbildning samt löpande kompetensutveckling tillsammans med butikschef

- Följa upp och analysera definierade nyckeltal samt beslutar åtgärder för dessa

Vem söker vi?

- Avklarad gymnasieutbildning, meriterande med utbildning inom Handel- och administration och/eller butiksledning

- Minst ett års arbetslivserfarenhet av merchandising inom detaljhandeln, meriterande med erfarenhet av arbete med ledarskap inom detaljhandeln

- Grundläggande färdigheter inom MS Office

- Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

- Du måste vara 18 år för att arbeta hos oss

För att trivas i rollen som team leader är du en trygg ledare som drivs och inspireras av att få både verksamheten och medarbetare att utvecklas. Vidare har du förmågan att hitta kreativa lösningar och förverkligar dem i butik utifrån dess förutsättningar. Du har också ett öga för detaljer, ett strukturerat arbetssätt samt förmåga att planera på kort och lång sikt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start 14/8 eller enligt överenskommelse. Clas Ohlson tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid tillsvidareanställning.

Passar vi dig?

Vi vill att du ska kliva in här i butiken och känna att du kan vara precis den du är. Vår arbetsplats erbjuder en tillåtande och uppmuntrande miljö där vi förväntas ta initiativ och ha mod att prova nya saker. Ditt driv och din lust att utveckla Clas Ohlson tillsammans med oss är det som får oss att ligga steget före. Vi tror på mångfald och att våra medarbetares olika bakgrund, personlighet, erfarenhet och kompetenser är vägen till framgång. Tillsammans med dig vill vi förenkla vardagen för alla våra kunder!

För att veta mer om vi är ett företag som passar Dig, klicka på den här länken (https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https://open.spotify.com/embed/episode/5hSLMdD0rlz3yBXHtjNLvw?utm_source=generator&theme=0&data=05|01|Rasmus.Ericsson@clasohlson.se|9bb0d03f4f3d4b21e7d408dab7f63b91|080917a78e764eca9b40d8771092fc58|0|0|638024565987226614|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=SJPTUkiidVCjna28hedTKndiyMKxLWFHc2OBofuGFX0=&reserved=0) och lyssna när några av våra medarbetare berättar om hur det är att jobba på Clas Ohlson!

Bli en del av oss!

Tycker du rollen låter spännande? Tveka inte med att skicka in din ansökan! Rekryteringsprocessen är igång och vi gör intervjuer och urval löpande, vi ser därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt - dock inte senare än 28/5.

Om du har ytterligare frågor kopplat till tjänsten ber vi dig kontakta rekryterande chef på: jennifer.jernfalt@clasohlson.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Fören Erikshjälpen Second Handbutiker

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Fören Erikshjälpen Second Handbutiker .

Verksamhetscontroller till Erikshjälpen Second Hand

Business controller
Läs mer Maj 2
Erikshjälpen söker nu en Verksamhetscontroller till Erikshjälpen Second Hand. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde sommaren 2024. Har du erfarenhet av målstyrning, uppföljning och analys? Är du Intresserad av att vara del i en verksamhet som arbetar för att stärka och hjälpa barn? Välkommen med din ansökan!
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 17 länder och vi driver ett 50-tal butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige, Norge och online. Vi arbetar efter visionen ”En förändrad värld där barns drömmar får liv”. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter världen över. Läs mer Om Erikshjälpen.
Beskrivning
Som verksamhetscontroller ansvarar du för att leda och vidareutveckla ekonomistyrningen inom Erikshjälpen Second Hand, en dynamisk och expansiv verksamhet som satsar stort på framtiden. Till din hjälp har du två erfarna medarbetare, och du rapporterar till Verkställande Chef för Second Hand. Du arbetar även nära regioncheferna inom Second Hand samt ekonomiavdelningen och ekonomichef för Erikshjälpen.
Verksamhetscontroller hos Erikshjälpen är en serviceinriktad och stöttande roll med många interna och externa kontakter. Du är aktiv i det strategiska samtalet, driver självständigt olika processer i nära samarbete med andra. Du har ett viktigt uppdrag i att leda, utveckla och förstärka ekonomistyrningen samt att analysera samt ge konsultativt stöd för att säkerställa välgrundade beslutsunderlag för verksamheten, chefer, ledningsgrupp och styrelse mfl.
Arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:
Mål, resultat, budget, uppföljning, analys och rapportering.
Månadsrapportering för Erikshjälpen Second Hand på helhetsnivå och butiksnivå.
Ekonomisk uppföljning av utvecklingsprojekt.
Ledningsgrupp samt delta i den strategiska planeringen för verksamheten.
Vara en del av Erikshjälpens Second Hands ledningsgrupp.
Uppföljning av avtal med samarbetspartners
Rapportering till styrelse
Driva utvecklingsfrågor inom IT, Ekonomi för Erikshjälpens Second Hands räkning.
Löpande administrativa frågor såsom försäkringar, telefoner, bilar och fastigheter.
Följa upp nyckeltal och redovisa resultat/balansrapporter.
I dagsläget rapporterar 2 medarbetare till rollen som verksamhetscontroller.

Kvalifikationer
Du:
Är affärsmässig, resultat- och målinriktad samtidigt som du har en god förståelse för de mjuka värden som skapas i en ideell
Har lätt för att samarbeta både internt och externt med människor på alla nivåer.
Besitter en förmåga att göra komplexa samband begripliga för övriga i organisationen
Ligger steget före och är redo att komma med förslag till effektivisering, utveckling och förändring.
Är analytisk och har en god organisationsförmåga
Är väl förtrogen med digitala analysverktyg
Vill göra skillnad i ditt arbete och har ett brinnande intresse för hållbarhetsfrågor.

Du:
Har relevant akademisk examen samt minst 5 års yrkeserfarenhet inom området
Har några års dokumenterad chef- och ledarerfarenhet
Har erfarenhet från detaljhandeln, Second Hand eller kedjedrift
Delar Vår värdegrund som bygger på tre grundprinciper; FN:s barnkonvention, Eriks anda och en kristen människosyn.

Meriterande om du:
Har erfarenhet från ideell sektor.

Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen.
Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året.
Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Tjänstemän i civilsamhället (Unionen/Akademikerförbunden).
Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad – för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former.
Villkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning.
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Antal platser: 1.
Placering: Huskvarna, med möjlighet till distansarbete några dagar i veckan.
Sök tjänsten
Skicka ditt CV och ett personligt brev till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med ”Verksamhetscontroller”.
Skicka din ansökan senast 26 maj.

Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljning och rekryteringsföretag.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Verkställande chef, Anette Alm Gustafsson, Tel: 070-609 34 38, e-post: anette.alm.gustafsson@erikshjalpen.se
Facklig representant
Unionen, Styrelseordförande, Daniel Gleisner, Tele: 0735 010 504, e-post: daniel.gleisner@eriksdevelopment.org

Ansök nu

Arbetsledare till vår pop up-butik

Butiksansvarig
Läs mer Feb 2
Erikshjälpen söker nu en Arbetsledare till vår pop-up butik på Asecs shoppingcenter i Jönköping. Vill du bidra till att förverkliga barns rättigheter genom att arbeta operativt och leda det dagliga arbetet är det här rollen för dig. Välkommen med din ansökan!
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 16 länder och vi driver 50-tal butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige, Norge och online. Vi arbetar efter visionen; "En förändrad värld där barns drömmar får liv". Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter, världen över. Läs mer Om Erikshjälpen.
Beskrivning
Som arbetsledare är du operativ och leder det dagliga arbetet i butiken så att överskottsmål och miljömål uppnås. Butiken kommer att finnas på Asecs i ca 1 år.
Arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:
· · Att tillsammans med butikens medarbetare ansvara, delta i och leda det dagliga arbetet i butiken.
· Du fungerar som arbetsledare för anställda, frivilligarbetare och personer som utför arbetsprövning, aktiviteter eller annan sysselsättning via myndigheter
· Du har ansvar för försäljning av varor
· Du har butiksansvar vissa helger
· Du rapporterar till regionchefen
Kvalifikationer
Du är:
· en relationsbyggare som är van vid att möta människor i olika livssituationer och sammanhang.
· självgående, ansvarstagande och tycker om att arbeta målinriktat och strukturerat.
· öppen, trevlig och har ett representativt sätt med hög servicekänsla

Du har:
· relevant arbetslivserfarenhet inom arbetsledning
· god social förmåga och erfarenhet av kundmöten
· ett intresse för bistånds- och secondhandarbete
· delar Vår värdegrund som bygger på tre grundprinciper; FN:s barnkonvention, Eriks anda och en kristen människosyn.
Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen, genom att generera medel till sociala och humanitära insatser. Genom att främja och utveckla återanvändning av begagnade varor är du med och bidrar till en hållbar utveckling och ett mer effektivt utnyttjande av jordens resurser. Du blir också del i en bred social gemenskap, då Erikshjälpen Second Hands butiker ger meningsfull sysselsättning för anställda, volontärer och praktikanter.
Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året.
Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Butikspersonal Handelsanställdas förbund.
Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad - för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former.
Villkor
Anställningsform: visstidsanställning under ca 1 år
Omfattning: 100%
Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse
Antal platser: 1
Placering: Jönköping Asecs-området
Sök tjänsten
· Skicka ditt CV och ett personligt brev till: ansokan@erikshjalpen.se
· Märk ansökan med ”Arbetsledare Asecs”.
· Skicka din ansökan senast den 14 februari.
· Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta
Regionchef, Hanna Hägg, e-post: hanna.hagg@erikshjalpen.se

Ansök nu

Marknadskommunikatör

Marknadskommunikatör
Läs mer Jan 25
Erikshjälpen söker nu en marknadskommunikatör med inriktning grafisk kommunikation. Vill du bidra till att förverkliga barns rättigheter genom att arbeta med marknadskommunikation och butikskommunikation? Då är detta rollen för dig.
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 16 länder och vi driver 51 butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige och Norge. Vi arbetar efter visionen; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter, världen över. Läs mer Om Erikshjälpen.
Beskrivning
Som marknadskommunikatör är du med i ett kreativt och drivet team som jobbar för att Erikshjälpen second hand fortsatt ska kunna vara Sveriges ledande secondhand-kedja även i framtiden. Du jobbar pro-aktivt och har ett öra ut mot omvärlden för att vi ska kunna ha en marknadsledande marknadskommunikation.
Arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:
· Du ansvarar för att ta fram marknadskommunikation för alla våra fysiska butiker i Sverige och Norge, för våra sociala kanaler.
· Du utvecklar och arbetar utefter vår grafiska profil och har ett särskilt ansvar för detta.
· Du arbetar med såväl digitalt samt fysiskt material både i form av butikskommunikation och marknadskommunikation
· Layout, texter, bilder och rörligt media, sociala medier, butiks-TV, hemsida och kampanjer för butiker är exempel på arbetsuppgifter
· Du har ett stilsäkert öga och tycker om att leka med ord och skapa bra content.
· Du rapporterar till tillförordnad Marknadschef
Kvalifikationer
Du har:
· eftergymnasial utbildning inom marknadskommunikation/kommunikation/grafisk kommunikation
· erfarenhet av arbete med marknadskommunikation inom reklambranschen, detaljhandeln eller liknande företag med säljfokus
· erfarenhet av arbete med grafisk kommunikation
· goda kunskaper inom Officepaketet och Adobepaketet
· grundläggande kunskaper inom digital marknadsföring samt Facebook och Googles annonsplattformar.
· intresse för bistånds- och secondhandarbete
· delar Vår värdegrund som bygger på tre grundprinciper; FN:s barnkonvention, Eriks anda och en kristen människosyn.
Du är:
· En god kommunikatör i de relationer du bygger på arbetsplatsen
· självgående, ansvarstagande och tycker om att arbeta målinriktat och strukturerat.
Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen, genom att generera medel till sociala och humanitära insatser. Genom att främja och utveckla återanvändning av begagnade varor är du med och bidrar till en hållbar utveckling och ett mer effektivt utnyttjande av jordens resurser. Du blir också del i en bred social gemenskap, då Erikshjälpen Second Hands butiker ger meningsfull sysselsättning för anställda, volontärer och praktikanter.
Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året.
Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Tjänstemän inom civilsamhället.
Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad - för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former.
Villkor
Anställningsform: Vikariat för en föräldraledig kollega
Omfattning: 100%
Tillträde: 1 maj eller enligt överenskommelse
Antal platser: 1
Placering: Huskvarna
Sök tjänsten
· Skicka ditt CV och ett personligt brev till: ansokan@erikshjalpen.se
· Märk ansökan med ”Marknadskommunikatör”.
· Skicka din ansökan senast den 18 februari
· Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta
Hållbarhets- och t.f. Marknadschef Cathrine Kylesten, e-post: cathrine.kylesten@erikshjalpen.se

Ansök nu

Miljöstrateg

Miljösamordnare/Miljökoordinator
Läs mer Jan 25
Erikshjälpen Second Hand söker nu en miljöstrateg. Vill du bidra till att förverkliga barns rättigheter genom att arbeta med miljö och hållbarhet i ideell organisation? Då är detta rollen för dig.
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 16 länder och vi driver 51 butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige, Norge och online. Vi arbetar efter visionen; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter, världen över. Läs mer Om Erikshjälpen.
Beskrivning
Som miljöstrateg är du en del av vår hållbarhetsavdelning där vi jobbar med miljömässig och social hållbarhet utifrån våra mål som second hand-aktör. Genom tydlig kommunikation av vårt uppdrag bidrar du till en miljömässigt hållbar konsumtion på en alltmer attraktiv och konkurrensutsatt marknad.
Arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:
· Du ansvarar för mål, resultat och uppföljning av Erikshjälpen Second Hands miljöarbete.
· Du projektleder den årliga hållbarhetsrapporteringen och stödjer ledning och driver organisationens arbete i miljöfrågor.
· Du omvärldsbevakar inom hållbarhetsarbete och säkerställer att organisationen är uppdaterad i miljö- och hållbarhetsfrågor och samverkar med andra organisationer
· Du leder tillsammans med Hållbarhetschef Erikshjälpens och Erikshjälpen Second Hands arbete med miljödiplomering.
· Du utbildar olika delar av organisationen i miljöfrågor utifrån behov och är en stödfunktion till dina kollegor.
· I rollen ingår även vissa administrativa uppgifter
· Du rapporterar till Hållbarhetschef
Kvalifikationer
Du har:
· utbildning på högskolenivå inom miljöområdet eller erfarenhet som kan bedömas likvärdig
· erfarenhet av arbete som projektledare
· intresse för hållbarhetsarbete, både social och ekologisk hållbarhet.
Meriterande om du har:
· erfarenhet av arbete inom klimat och miljö
· tidigare erfarenhet från detaljhandeln
Du är:
· målinriktad och engagerad
· lyhörd och serviceinriktad
· bra på att se ur ett helhetsperspektiv
· bra på att skapa och upprätthålla goda kontakter med hjälp av god kommunikation.
· lösningsorienterad
Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos Erikshjälpen Second hand får du arbeta i en verksamhet där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen, genom att generera medel till sociala och humanitära insatser. Genom att främja och utveckla återanvändning av begagnade varor är du med och bidrar till en hållbar utveckling och ett mer effektivt utnyttjande av jordens resurser. Du blir också del i en bred social gemenskap, då Erikshjälpen Second Hands butiker ger meningsfull sysselsättning för anställda, volontärer och praktikanter.
Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året.
Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Tjänsteman i civilsamhället genom Unionen.
Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad - för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former.
Villkor
Anställningsform: vikariat för en föräldraledig kollega
Omfattning: 50%
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Antal platser: 1
Placering: Huskvarna
Sök tjänsten
· Skicka ditt CV och ett personligt brev till: ansokan@erikshjalpen.se
· Märk ansökan med ”Miljöstrateg”.
· Skicka din ansökan senast den 11 februari
· Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta
Hållbarhetschef Cathrine Kylesten, e-post: cathrine.kylesten@erikshjalpen.se

Ansök nu

Arbetsledare till vår butik i Jönköping

Butiksansvarig
Läs mer Dec 18
Erikshjälpen söker nu en arbetsledare till vår butik i Jönköping. Vill du bidra till att förverkliga barns drömmar och rättigheter genom att tillsammans med kollegorna i ledningsteamet leda butikens operativa arbete är det här rollen för dig. Välkommen med din ansökan!
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 16 länder och vi driver 51 butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige, Norge och online. Vi arbetar efter visionen; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter, världen över. Läs mer Om Erikshjälpen.
I Jönköping drivs butiken i ett samarbete mellan Pingst Jönköping och Erikshjälpen Second Hand. Pingstförsamlingen i Jönköping grundades 1924 och har ca 2300 medlemmar. I församlingens vision ligger att förmedla tro, hopp och kärlek i vår samtid. Församlingen har ett omfattande socialt/diakonalt arbete lokalt och globalt. Exempelvis att erbjuda mötesplatser och nätverk för ensamstående föräldrar. Församlingens medlemmar är också engagerade volontärt i second hand-butiken. Läs gärna mer om oss här
Beskrivning
Som arbetsledare är du operativ och leder det dagliga arbetet i butiken så att fastlagda överskottsmål, sociala mål och miljömål uppnås.
Arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:
· Du leder och deltar det dagliga arbetet i butik och gåvomottagning tillsammans i butiksledningen och med butikens medarbetare.
· Du fungerar som arbetsledare för anställda, volontärer och personer som utför arbetsprövning, aktiviteter eller annan sysselsättning via myndigheter
· Ditt fokusområde i butiken är att leda arbetet i vårt café, andra avdelningar kommer tilldelas efter tillsättning av tjänst.
· Du har tillsammans med butiksledningen ansvar för försäljning av varor
· Gemensamt ansvara för butiken under öppettid, kommer även ha butiksansvar varannan lördag
· Du introducerar, coachar och utvecklar personer via arbetsmarknadsinsatser.
· Tillsammans i butiksledningen utvecklar ni verksamheten
· I tätt samarbete med butikschef planerar ni, bearbetar och utvecklar butiken och dess arbetssätt
· Du bidrar till och skapar arbetsglädje i butiken
· Du rapporterar till butikschef.
Kvalifikationer
Du har:
· relevant arbetslivserfarenhet inom arbetsledning
· god social förmåga och erfarenhet av kundmöten
· ett brinnande intresse för bistånds- och secondhandarbete
· delar Vår värdegrund som bygger på tre grundprinciper; FN:s barnkonvention, Eriks anda och en kristen människosyn.
Meriterande om du har:
· Erfarenhet av och/eller kunskap om värdering av secondhandvaror
· dokumenterad erfarenhet från butiksverksamhet
· erfarenhet av arbete i café
· erfarenhet av eget volontärt arbete, samt att leda volontärer
Du är:
· en relationsbyggare som är van vid att möta människor i olika livssituationer och sammanhang.
· självgående, ansvarstagande och tycker om att arbeta målinriktat och strukturerat.
· en glädjefull ledare som kan leda människor utifrån deras egen förmåga.
· genuint engagerad för människor och ser varje människas unika möjlighet till personlig utveckling och förändring.
· lösningsorienterad och har förmågan att verka för helheten utifrån uppsatta mål, för att utveckla och driva verksamheten framåt
Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen, genom att generera medel till sociala och humanitära insatser. Genom att främja och utveckla återanvändning av begagnade varor är du med och bidrar till en hållbar utveckling och ett mer effektivt utnyttjande av jordens resurser. Du blir också del i en bred social gemenskap, då Erikshjälpen Second Hands butiker ger meningsfull sysselsättning för anställda, volontärer och praktikanter.
Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året.
Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Butikspersonal Handelsanställdas förbund.
Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad - för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former.
Villkor:
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning.
Omfattning: Heltid
Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse
Sök tjänsten
· Skicka ditt CV och ett personligt brev till: ansokan@erikshjalpen.se
· Märk ansökan med ” Arbetsledare Jönköping”.
· Skicka din ansökan senast den 7 januari 2024
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Butikschef, Caroline Phers
e-post: caroline.pehrs@erikshjalpen.se

Ansök nu

Ekonomiassistent till vårt huvudkontor i Huskvarna

Ekonomiassistent
Läs mer Nov 23
Erikshjälpen söker nu en ekonomiassistent till vår ekonomi- & administrationsavdelning. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde i januari 2024 eller enligt överenskommelse. Vill du bidra till att förverkliga barns drömmar genom att vara med i teamet som tar hand om den ekonomiska redovisningen är det här rollen för dig. Välkommen med din ansökan!
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 17 länder och vi driver ett 50-tal butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige, Norge och online. Vi arbetar efter visionen ”En förändrad värld där barns drömmar får liv”. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter, världen över. Läs mer om Erikshjälpen.
Beskrivning
I rollen som ekonomiassistent hanterar du den löpande ekonomiadministrationen och bistår våra redovisningsansvariga med avstämningar i samband med period- och årsbokslut.
Arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:
Återredovisning av betalningen från bank.
Hantering av kassaverifikationer och avstämning mot bank.
Bokföring av försäljningsrapporter.
Svara på frågor från butik.
Medverkan i bokslutsarbete, period- som årsbokslut.
Vid behov kommer du att hjälpa till med andra arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen och inom organisationen.

Kvalifikationer
Du:
Är noggrann och trivs med att vara självgående med ett eget ansvar.
Är prestigelös, kommunikativ, pedagogisk och har förmåga att skapa goda relationer.
Är strukturerad och har lätt för att prioritera dina arbetsuppgifter efter verksamhetens behov.
Är serviceinriktad och flexibel.

Du:
Har gymnasieexamen inom företagsekonomi eller annan likvärdig utbildning.
Har ett par års relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi och redovisning.
Har tidigare erfarenhet från en ekonomiavdelning.
Har goda kunskaper i Microsoft Officepaketet med fokus på Excel och Word.
Delar vår värdegrund som bygger på tre grundprinciper: Eriks anda, en kristen människosyn och FN:s barnkonvention.

Meriterande om du
Har tidigare erfarenheter av ekonomisystemet Pyramid.



Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen.
Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året.
Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Tjänstemän i civilsamhället (Unionen/Akademikerförbunden).
Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad – för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former.
Villkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med tillämpad sex månaders provanställning.
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Januari 2024 eller enligt överenskommelse.
Antal platser: 1.
Placering: Huvudkontoret i Huskvarna, med möjlighet till distansarbete någon dag i veckan.
Sök tjänsten
Skicka ditt CV och ett personligt brev till: ansokan@erikshjalpen.se.
Märk ansökan med ”Ekonomiassistent”.
Skicka din ansökan senast den 10 december.



Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu