Jönköping: PURCHASE PLANNER – TILL EUROPAS MODERNASTE KÖKSFABRIK

Hitta ansökningsinfo om jobbet PURCHASE PLANNER – TILL EUROPAS MODERNASTE KÖKSFABRIK i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-03 // Varaktighet: Heltid

Nobia är Europas ledande köksspecialist. Vi är stolta över att vara en del av miljontals människors vardag där köket fått en alltmer central roll. I gruppen är vi arton lokalt starka varumärken, bland andra Marbodal, HTH, Sigdal och Uno form.

Med ambition att visa vägen inom design och hållbarhet bygger vi nu en unik fabrik i Jönköping - Europas modernaste köksfabrik. Här låter vi hantverket möta den senaste automatiserade tekniken för att skapa skräddarsydda kvalitetskök. Det blir en spännande arbetsplats i nybyggd, modern miljö.

Nu har du chansen att vara med från start när vår nya köksfabrik i Jönköping etableras och vi söker nu en Purchase Planner.

DET HÄR SKA DU GÖRA
Nu har du chansen att vara med från start och påverka när vår nya köksfabrik etableras.
Brinner du för Inköp och planering och vill vara med och utveckla framtida arbetssätt? Då är detta något för dig!

I rollen som Purchase Planner är du en viktig del i flödet av material in till våra fabriker. Du ansvarar för att vi har rätt lagernivåer genom planering av inköpsorder och proaktiv uppföljning av våra leverantörers förmåga. Eftersom vår nya fabrik i Jönköping är under uppbyggnad har du stor möjlighet att vara med och påverka framtidens arbetssätt. Vi ser gärna att du vill utvecklas med rollen och de utmaningar som kommer.

DITT ANSVAR KOMMER BLAND ANNAT VARA:

• att planera för lageroptimering och inköp av material med ett totalkostnads- och servicenivåfokus
• att planera och skapa inköpsorder enligt definierade avtal
• detaljplanering av inleveranser för optimerad materialförsörjning
• att samarbeta nära båden den lokala- och den regionala logistikorganisationen
• att utveckla ett bra samarbete med intressenter kring inköp av material
• att bidrag till att utveckla samarbetet med leverantörer tillsammans med vår strategiska inköpsorganisation
• att arbeta proaktiv för att säkerställa definierad leveransprestanda för leverantören

Tjänsten är en heltidstjänst och är placerad i vår nya fabrik i Jönköping.

DU ÄR:

Vi söker dig med högskolexamen inom logistikområdet med några års arbetslivserfarenhet i en produktionsmiljö, eller en lång praktisk erfarenhet av inköp eller planering i en tillverkande industri med dokumenterat resultat av förbättringsarbete inom din roll. Du har en god förståelse för planeringsprocesser både ur ett praktiskt- och ERP-systemperspektiv (erfarenhet av SAP är meriterande). Förståelse för hur dina beslut inom inköp påverkar andra delar av verksamheten är också mycket väsentlig för rollen.

För att trivas i rollen vill vi att du brinner för inköp, planering och processer. Nu söker vi dig som har motivation att vara med på en resa för att skapa en ny arbetsplats i Jönköping. För att bli framgångsrik i rollen så söker vi en lagspelare som har god förmåga att skapa förtroende men även vågar ställa krav. Då mycket av vår kommunikation sker på engelska är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

VARFÖR BÖRJA PÅ NOBIA?

På Nobia har vi en företagskultur där vi stöttar, litar på och respekterar varandra och där vi gör det möjligt för människor att nå sin fulla potential och uppnå personlig och professionell utveckling. Vi tror på tvärfunktionellt samarbete och utbyte av bästa praxis i hela gruppen.

OM REKRYTERINGSPROCESSEN
För att hjälpa oss att placera rätt personer i rätt roll tror vi på vetenskapsbaserade och rättvisa bedömningsmetoder. Vi följer en kompetensbaserad, strukturerad intervjuprocess där dina färdigheter, erfarenheter och attribut som är relevanta för rollen och Nobia kommer att bedömas. Som en del av vår rekryteringsprocess används tester före anställning för att hjälpa oss att öka vår anställningsframgång genom att identifiera de kandidater som mest sannolikt kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen. Vi erkänner att det finns två parter som fattar ett beslut i denna process och välkomnar dig att ställa alla frågor du kan ha när som helst i processen.

Vi jobbar med löpande urval och ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 7 december 2023. Om du har några frågor angående tjänsten, vänligen kontakta Magnus Johansson, Logistics Development Manager, Supply Chain Region North (magnus.johansson@nobia.com)

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vi söker kompetenta medarbetare som kan tillföra värde till vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska kunna utvecklas på våra arbetsplatser, oavsett kön, ålder, etnicitet, sexuell läggning, religion eller funktionsnedsättning.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Inköpare.

Sortimentsansvarig till cykelavdelningen

Läs mer Apr 15
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker inom cykel och hockey. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Våra kontor och butiker är belägna i Jönköping, Stockholm och Karlstad.Välkommen att läsa mer kring våra butiker på cykelkraft.se, cykelkraft.fi, cykloteket.se, spobik.se, kronan.com,tooorch.com,hockeystore.se, hockeystore.com, hockeytown.se.
Om rollenSpobik AB växer snabbt i Sverige och över Europa. För att fortsätta vår tillväxtresa söker vi nu ytterligare en erfaren och engagerad sortimentsansvarig till cykelavdelningen. Vår målsättning är att etablera Nordens främsta cykel- och hockeydestination och söker en lagspelare som delar vår passion för träning och affärer.
För att fortsätta vår tillväxtresa söker vi nuytterligare en erfaren och engagerad sortimentsansvarig till cykelavdelningen. Vår målsättning är att etablera Nordens främsta cykel- och hockeydestination och söker en lagspelare som delar vår passion för träning och affärer.
Som sortimentsansvarig för cykelkategorinkommer du haett övergripande ansvarför inköp och försäljning av produkter inom ett eller flera produktsortiment. Din huvudsakliga uppgift är att bygga en varierad och attraktiv produktportfölj från olika leverantörer och skapa ett starkt erbjudande på våra olika e-handelssajter.
Vi jobbar stenhårt för att alltid leverera ett attraktivt sortiment till våra kunder och därför kommer ditt fokus ligga på att säkerställa dettatill konkurrenskraftiga priser, snabb omsättningshastighet och med god lönsamhet. Eftersom vårt arbete är starkt förankrat i data är förmågan till analys och effektiv omvandling av siffror till affärsmöjligheter av avgörande betydelse.
Dina ansvarsområden inkluderar bland annat:
Utveckla sortimentstrategi enligt bolagets strategiska mål
Avtalsförhandlingar
Inköp och orderläggning
Kampanjplanering tillsammans med marknadsavdelningen
Strategisk prissättning och löpande prisuppdateringar
Upprätthålla en god bruttomarginal samt lageromsättningshastighet enligt bolagets finansiella mål

Vem är du?
Vi söker efter en engagerad och affärsinriktad person med starka analytiska färdigheter och hög effektivitet. Vi ser att du har ett stort intresse för cykel samt tidigare erfarenhet av arbete i cykelbranschen som t. ex.produktchef, försäljningschef, säljare, marknadsansvarig eller liknande roller.
Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:
Erfarenhet av inköp inom cykel
Erfarenhet av inköp inom e-handel
Erfarenhet av framgångsrika förhandlingar med leverantörer
Förståelse för lagerhantering, transport och ledtider
Stark analytisk förmåga
Vana vid att hantera stora mängder data i ERP, BI och Excel
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Vi lägger stor vikt vid att alltid förbättra våra arbetsprocesser, dels med kompetent personal men också med system för att utveckla våra processer. Vi söker alltid efter engagerade medarbetare som brinner för både den personliga- som för den professionella utvecklingen och som drivs av att komma med nya idéer och har lätt att anpassa sig.
Vad kan vi erbjuda? Att vara en del av Spobik innebär att du får möjlighet att ta en ledande roll i en unik tillväxtresa. Du blir en del av en snabbt föränderlig miljö där du kan påverka och driva förändring. Vi strävar efter att erbjuda betydande utvecklingsmöjligheter och du kommer att spela en nyckelroll i vår fortsatta expansion.
Anställningsform och lokalisering:Vi söker dig som vill arbeta heltid.Tjänsten är lokaliserad i Jönköping, på Hedenstorpoch tillträde sker enligt överenskommelse.
Intresserad?Vi genomför löpande urvalsprocesser, så vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt för att säkerställa att den beaktas. Vi ser fram emot din ansökan!
Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se

Ansök nu

Sortimentsansvarig till cykelavdelningen

Läs mer Mar 27
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker inom cykel och hockey. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Våra kontor och butiker är belägna i Jönköping, Stockholm och Karlstad.Välkommen att läsa mer kring våra butiker på cykelkraft.se, cykelkraft.fi, cykloteket.se, spobik.se, kronan.com,tooorch.com,hockeystore.se, hockeystore.com, hockeytown.se.
Om rollenSpobik AB växer snabbt i Sverige och över Europa. För att fortsätta vår tillväxtresa söker vi nu ytterligare en erfaren och engagerad sortimentsansvarig till cykelavdelningen. Vår målsättning är att etablera Nordens främsta cykel- och hockeydestination och söker en lagspelare som delar vår passion för träning och affärer.
För att fortsätta vår tillväxtresa söker vi nuytterligare en erfaren och engagerad sortimentsansvarig till cykelavdelningen. Vår målsättning är att etablera Nordens främsta cykel- och hockeydestination och söker en lagspelare som delar vår passion för träning och affärer.
Som sortimentsansvarig för cykelkategorinkommer du haett övergripande ansvarför inköp och försäljning av produkter inom ett eller flera produktsortiment. Din huvudsakliga uppgift är att bygga en varierad och attraktiv produktportfölj från olika leverantörer och skapa ett starkt erbjudande på våra olika e-handelssajter.
Vi jobbar stenhårt för att alltid leverera ett attraktivt sortiment till våra kunder och därför kommer ditt fokus ligga på att säkerställa dettatill konkurrenskraftiga priser, snabb omsättningshastighet och med god lönsamhet. Eftersom vårt arbete är starkt förankrat i data är förmågan till analys och effektiv omvandling av siffror till affärsmöjligheter av avgörande betydelse.
Dina ansvarsområden inkluderar bland annat:
Utveckla sortimentstrategi enligt bolagets strategiska mål
Avtalsförhandlingar
Inköp och orderläggning
Kampanjplanering tillsammans med marknadsavdelningen
Strategisk prissättning och löpande prisuppdateringar
Upprätthålla en god bruttomarginal samt lageromsättningshastighet enligt bolagets finansiella mål

Vem är du?
Vi söker efter en engagerad och affärsinriktad person med starka analytiska färdigheter och hög effektivitet. Vi ser att du har ett stort intresse för cykel samt tidigare erfarenhet av arbete i cykelbranschen som t. ex.produktchef, försäljningschef, säljare, marknadsansvarig eller liknande roller.
Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:
Erfarenhet av inköp inom cykel
Erfarenhet av inköp inom e-handel
Erfarenhet av framgångsrika förhandlingar med leverantörer
Förståelse för lagerhantering, transport och ledtider
Stark analytisk förmåga
Vana vid att hantera stora mängder data i ERP, BI och Excel
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Vi lägger stor vikt vid att alltid förbättra våra arbetsprocesser, dels med kompetent personal men också med system för att utveckla våra processer. Vi söker alltid efter engagerade medarbetare som brinner för både den personliga- som för den professionella utvecklingen och som drivs av att komma med nya idéer och har lätt att anpassa sig.
Vad kan vi erbjuda? Att vara en del av Spobik innebär att du får möjlighet att ta en ledande roll i en unik tillväxtresa. Du blir en del av en snabbt föränderlig miljö där du kan påverka och driva förändring. Vi strävar efter att erbjuda betydande utvecklingsmöjligheter och du kommer att spela en nyckelroll i vår fortsatta expansion.
Anställningsform och lokalisering:Vi söker dig som vill arbeta heltid.Tjänsten är lokaliserad i Jönköping, på Hedenstorpoch tillträde sker enligt överenskommelse.
Intresserad?Vi genomför löpande urvalsprocesser, så vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt för att säkerställa att den beaktas. Vi ser fram emot din ansökan!
Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se

Ansök nu

Sortimentsansvarig till cykelavdelningen

Läs mer Feb 20
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker inom cykel och hockey. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Våra kontor och butiker är belägna i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra butiker på cykelkraft.se (https://www.cykelkraft.se/), cykelkraft.fi (https://www.cykelkraft.fi/), cykloteket.se (https://www.cykloteket.se/), spobik.se (https://www.spobik.se/), kronan.com (https://www.kronan.com/), tooorch.com (https://www.tooorch.com/), hockeystore.se (https://www.hockeystore.se/), hockeystore.com (https://www.hockeystore.com/), hockeytown.se (https://www.hockeytown.se/).

Om rollen
Spobik AB växer snabbt i Sverige och över Europa. För att fortsätta vår tillväxtresa söker vi nu ytterligare en erfaren och engagerad sortimentsansvarig till cykelavdelningen. Vår målsättning är att etablera Nordens främsta cykel- och hockeydestination och söker en lagspelare som delar vår passion för träning och affärer.

För att fortsätta vår tillväxtresa söker vi nu ytterligare en erfaren och engagerad sortimentsansvarig till cykelavdelningen. Vår målsättning är att etablera Nordens främsta cykel- och hockeydestination och söker en lagspelare som delar vår passion för träning och affärer.

Som sortimentsansvarig för cykelkategorin kommer du ha ett övergripande ansvar för inköp och försäljning av produkter inom ett eller flera produktsortiment. Din huvudsakliga uppgift är att bygga en varierad och attraktiv produktportfölj från olika leverantörer och skapa ett starkt erbjudande på våra olika e-handelssajter.

Vi jobbar stenhårt för att alltid leverera ett attraktivt sortiment till våra kunder och därför kommer ditt fokus ligga på att säkerställa detta till konkurrenskraftiga priser, snabb omsättningshastighet och med god lönsamhet. Eftersom vårt arbete är starkt förankrat i data är förmågan till analys och effektiv omvandling av siffror till affärsmöjligheter av avgörande betydelse.

Dina ansvarsområden inkluderar bland annat:

- Utveckla sortimentstrategi enligt bolagets strategiska mål

- Avtalsförhandlingar

- Inköp och orderläggning

- Kampanjplanering tillsammans med marknadsavdelningen

- Strategisk prissättning och löpande prisuppdateringar

- Upprätthålla en god bruttomarginal samt lageromsättningshastighet enligt bolagets finansiella mål

Vem är du?

Vi söker efter en engagerad och affärsinriktad person med starka analytiska färdigheter och hög effektivitet. Vi ser att du har ett stort intresse för cykel samt tidigare erfarenhet av arbete i cykelbranschen som t. ex. produktchef, försäljningschef, säljare, marknadsansvarig eller liknande roller.

Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:

- Erfarenhet av inköp inom cykel

- Erfarenhet av inköp inom e-handel

- Erfarenhet av framgångsrika förhandlingar med leverantörer

- Förståelse för lagerhantering, transport och ledtider

- Stark analytisk förmåga

- Vana vid att hantera stora mängder data i ERP, BI och Excel

- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Vi lägger stor vikt vid att alltid förbättra våra arbetsprocesser, dels med kompetent personal men också med system för att utveckla våra processer. Vi söker alltid efter engagerade medarbetare som brinner för både den personliga- som för den professionella utvecklingen och som drivs av att komma med nya idéer och har lätt att anpassa sig.

Vad kan vi erbjuda? Att vara en del av Spobik innebär att du får möjlighet att ta en ledande roll i en unik tillväxtresa. Du blir en del av en snabbt föränderlig miljö där du kan påverka och driva förändring. Vi strävar efter att erbjuda betydande utvecklingsmöjligheter och du kommer att spela en nyckelroll i vår fortsatta expansion.

Anställningsform och lokalisering: Vi söker dig som vill arbeta heltid. Tjänsten är lokaliserad i Jönköping, på Hedenstorp och tillträde sker enligt överenskommelse.

Intresserad? Vi genomför löpande urvalsprocesser, så vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt för att säkerställa att den beaktas. Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Lead Buyer Distribution

Läs mer Feb 2
Are you ready to play a crucial role in shaping the success of a dynamic and thriving organization? We are seeking a skilled and dedicated Lead Buyer Distribution to join our Supply Chain team in the North region. If you are passionate about streamlining distribution processes, negotiating contracts, and fostering strong stakeholder relationships, this opportunity is for you!

Just a kitchen, some might think. But at Nobia, we recognize its deeper essence. It's more than a space - it's the very soul of a home where mornings are greeted, and evenings wind down. It is the place where we connect and unite, share love and memories, recharge and make new ideas come to life. Kitchens set the stage for the stories of tomorrow. Join us in our mission of Designing Kitchens for Life!

About the role:

In your role you will collaborate with various business units to gather and understand distribution requirements, ensuring alignment with organizational goals. You will identify and evaluate optimal service providers that meet the business requirements, fostering efficiency in the distribution network.

Key Responsibilities:

Contract Management: Take ownership of all distribution contracts, including transportation, warehousing, 3PL services, and more. Prepare and support negotiations, ensuring favorable terms and conditions.

RFQ/RFI Processes:
Facilitate Request for Quotation (RFQ) and Request for Information (RFI) processes, ensuring transparency and competitiveness in service provider selection.

Budgetary Control: Manage distribution costs through effective budgetary control, optimizing spending while maintaining service excellence.

Supplier Development:
Support supplier development initiatives, building strong partnerships that contribute to overall supply chain success.

Compliance: Ensure compliance with Health, Safety, and Environmental regulations in all Nordic countries, fostering a culture of safety and responsibility.

Strategic Contribution: Play a key role in developing and implementing distribution strategies that align with Nobia's overarching business strategy.

You use a pro-active leadership which includes driving improvements and foster innovation within the distribution team. You will deliver good results, foster collaboration and maintain a customer-centric focus in all distribution operations.

Who are you?

You are an excellent communicator who likes to create engagement, and actively develop the skills and potential of our distribution team.

You have a bachelor's degree in Business, Supply Chain Management, or a related field. You have proven experience in distribution management and contract negotiations as well as strong understanding of Health, Safety, and Environmental regulations. You are familiar with RFQ/RFI processes and budgetary control.

You are fluent in English and one of the Scandinavian languages both orally and written.

This position is preferably located at our factory in Jönköping, Sweden and you will report to the Distribution Manager Nordic located in Finland.

Join our team and be a driving force in elevating Nobia's distribution capabilities to new heights. If you are ready for a challenging and rewarding career, apply now and help us shape the future of our Supply Chain Region North!

About your application

To help us place the right people in the right role, we believe in science-based and fair assessment methods.?We follow a competence-based, structured interview process where your skills, experience, and attributes relevant to the role and?Nobia?will be assessed.?We acknowledge that two parties are making a decision?in this process and welcome you to ask any questions you may have at any stage of the process.

If you have any questions regarding the process, please contact Talent Acquisition Specialist Emma Elofsgård, emma.elofsgard@nobia.com

We are looking for skilled employees who can add value to our business. We work actively to ensure that our employees can develop at our workplaces, irrespective of their sex, age, ethnicity, sexual orientation, religion or disability.

Our story:

The kitchen is a place for all aspects of life, all times of the day. As Europe’s leading kitchen specialist, Nobia strives to lead the way for purposeful designed and sustainable kitchen solutions. We let our 100 years of expertise meet with new habits, trends and techniques. We design, manufacture and sell well-designed, functional and emotionally appealing kitchens that enable a sustainable lifestyle with reduced climate impact. We are a group of 16 strong local brands, produced in our 12 factories. Our community of 5,500 co-workers are driven by our core values Care - Inspire - Deliver. We foster an open, supportive and innovative work environment where we encourage each other to reach our full potential for personal and professional growth - across the group, from the Nordics to the UK, Austria and the Netherlands. Read more about us at About us - Nobia

Ansök nu

Operativ inköpare

Läs mer Apr 22
Arbetsbeskrivning
Är du en driven operativ inköpare med en skarp analytisk förmåga? Är du redo att ta dig an en ny utmaning i en global miljö? Ta steget mot en spännande karriär som operativ Inköpare hos Isaberg Rapid!
Isaberg Rapid är en av de ledande tillverkarna av kontors- och industriella förbrukningsvaror med en imponerande historia som sträcker sig över åttio år. Vår passion för innovation och högkvalitativa produkter har gjort oss till ett företag som står för pålitlighet och effektivitet.
Som operativ inköpare kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa en smidig och effektiv inköpsprocess för våra produkter. Du kommer att ansvara för att övervaka leveranser och lagerstatus, utveckla supplier flödet med kund samt optimera inköpsprocessen för att säkerställa kostnadseffektivitet och kvalitet.
Rollen innebär att du tar ansvar för hela inköpsprocessen, från början till slut. Det innebär att säkerställa effektiva och lönsamma leverantörsrelationer samt samarbeta nära våra interna team för att uppnå gemensamma mål. Din förmåga att hantera flera projekt och uppgifter samtidigt är avgörande för att säkerställa effektivitet och framgång. Dessutom krävs en stark analytisk förmåga för att identifiera och lösa eventuella utmaningar under inköpsprocessen. Att kunna arbeta under tryck och bibehålla noggrannheten och kvaliteten i arbetet är också viktigt för att leverera resultat inom de givna tidsramarna. Du kommer att ha kontakter med leverantörer för världens alla hörn, därav är det fördelaktigt om du har erfarenhet av att arbeta inom en global koncern där kontakterna är sporadiska och kan sträcka sig över geografiska områden. Ytterligare erfarenhet av att hantera leverantörer från olika regioner såsom Europa, Asien och Sverige är också betydelsefullt för att navigera genom olika krav och kulturella skillnader.
Isaberg Rapid erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär. Rollen rapporterar till Inköpschef och du utgår ifrån vårt huvudkontor i Hestra med möjlighet till distansarbetet. Vi kommer att publicera annonsen i flera orter: Hestra, Jönköping, Borås och Värnamo.
Om du är redo att ta dig an en spännande utmaning och bidra till Isaberg Rapids framgång, skicka in din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag: 2024-05-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt!
För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simona Möller via e-post: simona.moller@randstad.se

Ansvarsområden
Inköp
Övervaka leveranser
Utvärdera leverantörer
Utveckla supplier flödet med kund
Optimera kostnader och minimera risker

 

Kvalifikationer
3-5 års erfarenhet av Operativt inköp
Utbildning inom ekonomi, Logistik och/eller inköp eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Goda kunskaper inom SAP
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
Annan ERP-erfarenhet

Du som söker tjänsten som operativ inköpare är en lagspelare med utmärkta kommunikationsförmågor, nätverkande talanger och en förmåga att lösa problem på ett strukturerat och noggrant sätt. Du är analytisk, strukturerad och trivs med förändring.

Om företaget

Isaberg Rapid AB
ISABERG RAPID AB är en världsledande fästspecialist med ett av marknadens starkaste erbjudande inom häftning, smältlim, blindnitning och varmluft. Med egen utveckling, tillverkning, distribution och marknadsföring skapar vi starka band hela vägen från idé till att produkten landar hos användaren. Genom återförsäljarnät över hela världen och egna säljkontor i Europa används våra produkter av hemmafixare och proffs världen över. Vårt huvudkontor är i Hestra sedan företaget grundades 1936.

Vi tillhör ACCO Brands Corporation, ett börsnoterat amerikanskt företag med världsledande varumärken inom ett brett utbud av kategorier. Vi marknadsför och utvecklar innovativa lösningar för att bättre organisera och förenkla modernt arbete. I portföljen ingår över 40 varumärken såsom Leitz®, Rexel®, Esselte®, Rapid®, Nobo®, GBC®, Derwent® och Kensington®.

Det är viktigt för oss att du trivs oavsett om du sitter på vårt huvudkontor eller om du arbetar hemifrån. Vår organisationskultur stavas gemenskap, delaktighet och glädje. Därför vill vi erbjuda dig en stimulerande roll där du har möjlighet att utvecklas - tillsammans med oss.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från NOBIA Production Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från NOBIA Production Sweden AB .

Health & Safety Engineer till Nobia Jönköping

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Mar 6
Health & Safety Engineer

Nobia är Europas ledande köksspecialist. Vi är stolta över att vara en del av miljontals människors vardag där köket fått en alltmer central roll. I gruppen är vi arton lokalt starka varumärken, bland andra Marbodal, HTH, Sigdal och Uno form.

Med ambition att visa vägen inom design och hållbarhet bygger vi nu en unik fabrik i Jönköping - Europas modernaste köksfabrik. I vår ambition att bygga hållbart så siktar vi högt genom att miljöcertifiera byggnaden enligt Breeam. Här låter vi hantverket möta den senaste automatiserade tekniken för att skapa skräddarsydda kvalitetskök. Det blir en spännande arbetsplats i nybyggd, modern miljö.

Nu har du chansen att vara med från start när vår nya köksfabrik i Jönköping etableras och vi söker nu en Arbetsmiljöingenjör.

Vad innebär rollen?

Som Arbetsmiljöingenjör har du en god förståelse för ledningssystem, arbetsmiljölagar, standarder och vad som är viktigt för att bygga en god säkerhetskultur. På Nobia är medarbetares hälsa och säkerhet viktigast av allt. Vi ser att du strävar efter att skapa en säker arbetsplats som präglas av ett tänk där risker försöker förebyggas. I denna roll letar vi efter en person som kan vara coachande och stödjande, men också kravställande mot organisationen.

Under kommande år ska organisationen bland annat certifiera sig mot ISO 9001/14001/45000, i denna rollen blir du en viktigt spelare för att lyckas med ISO 45000. Vidare ansvarar du för att ständigt utveckla det systematiska arbetsmiljöarbetet och tillsammans med organisationen bygga en god säkerhetskultur. Att stötta organisationen i arbetet med riskanalyser och dagliga rutiner kopplat till en god säkerhetskultur är ett viktigt fokus i denna roll.

Vem är du?

Vi söker dig som har ett antal års erfarenhet av en likande roll och som triggas av att vara med på en resa för att skapa en ny arbetsplats i Jönköping. För att bli framgångsrik i rollen är du en lagspelare som har god förmåga att skapa förtroende men även vågar ställa krav. Du som söker har en högskoleutbildning, gärna med inriktning mot arbetsmiljö i kombination med relevant erfarenhet. Du kan också ha praktiska färdigheter inom arbetsmiljörelaterat arbete och nu är på jakt efter nya möjligheter? Det viktigaste för oss är att du på något sätt har en bakgrund inom tillverkande företag och ett stort intresse för arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Andra kompetenser/kunskaper vi uppskattar är:

- Erfarenhet från ytbehandling eller träindustri kan vara en fördel

- Kunskap och praktiska erfarenhet av lagar inom arbetsmiljö

- Kännedom om ISO 45000

- Erfarenhet av att bygga en säkerhetskultur

- Förmåga att leda och samarbeta med interna och externa team

- God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både tal och skrift

Vem är du?

Vi söker en kollega som är lösningsorienterad, målfokuserad och flexibel samt också har lätt för att anpassa sig till förändrade omständigheter. Du har en positiv grundsyn och vill vara med och bidra för att skapa de bästa förutsättningarna för den nya fabriken. Vidare är du nyfiken och tycker om att sätta dig in i nya saker och vid behov också ta hjälp av specialister. Gentemot dina kollegor är du en social lagspelare och bidrar med positiv energi. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varför börja på Nobia?

På Nobia har vi en företagskultur där vi stöttar, litar på och respekterar varandra och där vi gör det möjligt för människor att nå sin fulla potential och uppnå personlig och professionell utveckling. Vi tror på tvärfunktionellt samarbete och utbyte av bästa praxis i hela gruppen.

Om rekryteringsprocessen
För att hjälpa oss att placera rätt personer i rätt roll tror vi på vetenskapsbaserade och rättvisa bedömningsmetoder. Vi följer en kompetensbaserad, strukturerad intervjuprocess där dina färdigheter, erfarenheter och attribut som är relevanta för rollen och Nobia kommer att bedömas. Som en del av vår rekryteringsprocess används tester före anställning för att hjälpa oss att öka vår anställningsframgång genom att identifiera de kandidater som mest sannolikt kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen. Vi erkänner att det finns två parter som fattar ett beslut i denna process och välkomnar dig att ställa alla frågor du kan ha när som helst i processen.

Vi ber dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt men senast den 31 mars 2024.

Om du har några frågor angående tjänsten, vänligen kontakta Emma Elofsgård, Talent Acqusition Specialist ( emma.elofsgard@nobia.com (mailto:eva.nyberg@nobia.com))

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vi söker kompetenta medarbetare som kan tillföra värde till vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska kunna utvecklas på våra arbetsplatser, oavsett kön, ålder, etnicitet, sexuell läggning, religion eller funktionsnedsättning.

Ansök nu

Lead Buyer Distribution

Inköpare
Läs mer Feb 2
Are you ready to play a crucial role in shaping the success of a dynamic and thriving organization? We are seeking a skilled and dedicated Lead Buyer Distribution to join our Supply Chain team in the North region. If you are passionate about streamlining distribution processes, negotiating contracts, and fostering strong stakeholder relationships, this opportunity is for you!

Just a kitchen, some might think. But at Nobia, we recognize its deeper essence. It's more than a space - it's the very soul of a home where mornings are greeted, and evenings wind down. It is the place where we connect and unite, share love and memories, recharge and make new ideas come to life. Kitchens set the stage for the stories of tomorrow. Join us in our mission of Designing Kitchens for Life!

About the role:

In your role you will collaborate with various business units to gather and understand distribution requirements, ensuring alignment with organizational goals. You will identify and evaluate optimal service providers that meet the business requirements, fostering efficiency in the distribution network.

Key Responsibilities:

Contract Management: Take ownership of all distribution contracts, including transportation, warehousing, 3PL services, and more. Prepare and support negotiations, ensuring favorable terms and conditions.

RFQ/RFI Processes:
Facilitate Request for Quotation (RFQ) and Request for Information (RFI) processes, ensuring transparency and competitiveness in service provider selection.

Budgetary Control: Manage distribution costs through effective budgetary control, optimizing spending while maintaining service excellence.

Supplier Development:
Support supplier development initiatives, building strong partnerships that contribute to overall supply chain success.

Compliance: Ensure compliance with Health, Safety, and Environmental regulations in all Nordic countries, fostering a culture of safety and responsibility.

Strategic Contribution: Play a key role in developing and implementing distribution strategies that align with Nobia's overarching business strategy.

You use a pro-active leadership which includes driving improvements and foster innovation within the distribution team. You will deliver good results, foster collaboration and maintain a customer-centric focus in all distribution operations.

Who are you?

You are an excellent communicator who likes to create engagement, and actively develop the skills and potential of our distribution team.

You have a bachelor's degree in Business, Supply Chain Management, or a related field. You have proven experience in distribution management and contract negotiations as well as strong understanding of Health, Safety, and Environmental regulations. You are familiar with RFQ/RFI processes and budgetary control.

You are fluent in English and one of the Scandinavian languages both orally and written.

This position is preferably located at our factory in Jönköping, Sweden and you will report to the Distribution Manager Nordic located in Finland.

Join our team and be a driving force in elevating Nobia's distribution capabilities to new heights. If you are ready for a challenging and rewarding career, apply now and help us shape the future of our Supply Chain Region North!

About your application

To help us place the right people in the right role, we believe in science-based and fair assessment methods.?We follow a competence-based, structured interview process where your skills, experience, and attributes relevant to the role and?Nobia?will be assessed.?We acknowledge that two parties are making a decision?in this process and welcome you to ask any questions you may have at any stage of the process.

If you have any questions regarding the process, please contact Talent Acquisition Specialist Emma Elofsgård, emma.elofsgard@nobia.com

We are looking for skilled employees who can add value to our business. We work actively to ensure that our employees can develop at our workplaces, irrespective of their sex, age, ethnicity, sexual orientation, religion or disability.

Our story:

The kitchen is a place for all aspects of life, all times of the day. As Europe’s leading kitchen specialist, Nobia strives to lead the way for purposeful designed and sustainable kitchen solutions. We let our 100 years of expertise meet with new habits, trends and techniques. We design, manufacture and sell well-designed, functional and emotionally appealing kitchens that enable a sustainable lifestyle with reduced climate impact. We are a group of 16 strong local brands, produced in our 12 factories. Our community of 5,500 co-workers are driven by our core values Care - Inspire - Deliver. We foster an open, supportive and innovative work environment where we encourage each other to reach our full potential for personal and professional growth - across the group, from the Nordics to the UK, Austria and the Netherlands. Read more about us at About us - Nobia

Ansök nu

Underhållstekniker till Nobia Jönköping

Underhållsmekaniker
Läs mer Feb 2
Nobia, Europas ledande köksspecialister med 17+ varumärken, inklusive Marbodal, HTH, Magnet och Sigdal, befinner sig i den mest ambitiösa perioden i företagets historia och söker nu Underhållstekniker med inriktning El eller Mekanik.

Är du intresserad av att vara med i processen att inrätta en toppmodern underhållsfunktion i en greenfield-verksamhet? Föredrar du att arbeta i en operativ roll med frihet under ansvar? Här finns en enastående möjlighet att verkligen vara med från start när Nobia bygger en av Europas mest avancerade fabriker för kök i Jönköping. Nobia investerar i förstklassig utrustning och räknar med att nå full kapacitet 2024. I rollen som Underhållstekniker kommer du att ingå i ett litet nystartat team som arbetar med att modernisera, effektivisera och optimera alla aspekter av de underhållstekniska processerna. Välkommen att följa med oss på denna resa!

Om Tjänsten

Som vår nya Underhållstekniker kommer du ingå i fabrikens Underhållsfunktion och kommer inledningsvis att i nära samarbete med projektteamet i Jönköping att bygga upp och bidra till den nya fabrikens underhållsarbete. Ansvaret övergår sedan till att säkerställa högsta möjliga driftsäkerhet, tillgänglighet och produktionskapacitet genom att genomföra underhållsaktiviteter enligt fastställda rutiner och tidsplaner samt bidra till ständiga förbättringsarbeten.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:

- Förebyggande underhåll av elektrisk/mekanisk utrustning

- Felsökning maskiner/utrustning

- Underhåll som berör fastigheten och dess infrastruktur

- Delta i ansvarsgrupper och ständiga förbättringsarbeten

Du har grundläggande förståelse för underhållets funktion och syfte och du gillar problemlösning. Engelska i tal och skrift är meriterande, likaså truckkort, Heta Arbeten, traverskort samt mobila arbetsplattformar

Exempel på vad har du med dig in i rollen (Underhållstekniker El)

- Grundläggande kunskaper och bildning inom elektronik

- Erfarenhet av Industriautomation eller liknande

- Goda kunskaper i styr och reglerteknik

- Elektromekanik

- Kraftelektronik, frekvensomvandlare

Exempel på vad har du med dig in i rollen (Underhållstekniker Mekanik)

- Goda kunskaper i att hantera de flest förekommande verkstadsmaskiner i en serviceverkstad

- Har grundläggande kunskaper/förståelse för Mekanik, Pneumatik och hydraulik

- Har kunskaper i att läsa och förstå ritningsunderlag

- Mätteknik med vanligt förekommande mätinstrument

Har du en relevant utbildning är det meriterande men inget krav, vi lägger större vikt på dina personliga egenskaper och tidigare erfarenheter.

Du kommer att trivas här om du

- Vill arbeta i ett tvärfunktionellt sammanhang och stödja kollegor att arbeta bra tillsammans

- Har en fördomsfri personlighet och tänker "utanför boxen" med utgångspunkt från intressenternas behov

- Lyssna på och acceptera olika åsikter och åsikter; proaktivt dela kunskap och aktivt visa och skapa öppenhet inom teamet

- Är en bra lagspelare och bidrar till en säker, trivsam och rolig arbetsplats

Varför arbeta i Nobia?

På Nobia designar vi kök för livet. För oss betyder det att vi utvecklar väldesignade, vackra och känslomässigt konceptualiserade kök som talar till våra kunders hjärtan och sinnen. Kök som möjliggör en hållbar livsstil och minskad klimatpåverkan. Vi är femton starka lokala varumärken som drar nytta av fördelarna med att arbeta tillsammans. Med verksamhet som omfattar hela värdekedjan från design till installation, drivs vi av en gemensam ambition att leda vägen inom design och hållbarhet i vår bransch. Tillsammans bildar vi Europas ledande köksspecialist.

På Nobia har vi en företagskultur där vi stöttar, litar på och respekterar varandra och där vi gör det möjligt för människor att nå sin fulla potential och uppnå personlig och professionell tillväxt. Vi tror på tvärfunktionellt samarbete och att dela bästa praxis över hela gruppen.

Om rekryteringsprocessen

För att hjälpa oss placera rätt personer i rätt roll tror vi på vetenskapsbaserade och rättvisa bedömningsmetoder. Vi följer en kompetensbaserad, strukturerad intervjuprocess där dina färdigheter, erfarenheter och egenskaper relevanta för rollen och Nobia kommer att bedömas. Som en del av vår rekryteringsprocess används tester före anställning för att hjälpa oss att öka vår rekryteringsframgång genom att identifiera de kandidater som med största sannolikhet kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen. Vi är medvetna om att det finns två parter som fattar ett beslut i denna process och välkomnar dig att ställa alla frågor du kan ha i något skede av processen.

Vi ber dig skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-02-18. För frågor om tjänsten, kontakta Underhållsledare David Magnusson, (david.magnusson@nobia.com) alternativt Underhållschef Johan Rydström, (johan.rydstrom@nobia.com). Du behöver inte bifoga personligt brev, det räcker med ett enklare CV eller länk till LinkedIn-profil.

För frågor gällande rekryteringsprocessen hör av dig till Talent Acquisition Specialist Emma Elofsgård emma.elofsgard@nobia.com

Vi ser fram emot att höra av dig!

Vi söker duktiga medarbetare som kan tillföra värde till vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska kunna utvecklas på våra arbetsplatser, oavsett kön, ålder, etnicitet, sexuell läggning, religion eller funktionsnedsättning.

Ansök nu

Teknisk Projektledare till Nobia Jönköping

Produktionsingenjör, textil, trä, glas, förpackningar
Läs mer Feb 2
Nobia, Europas ledande köksspecialister med 15+ varumärken, inklusive Marbodal, HTH, Magnet och Sigdal, befinner sig i den mest ambitiösa perioden i företagets historia och söker nu efter en Teknisk Projektledare till vår nya fabrik i Jönköping. Här finns en enastående möjlighet att verkligen vara med från start när Nobia bygger en av Europas mest avancerade fabriker för kök. Nobia investerar i förstklassig utrustning och räknar med att nå full kapacitet 2024.

Om Rollen:

Till vår nya fabrik i Jönköping söker vi nu en teknisk projektledare. Du kommer ansvara för att driva projekt i syfte att utveckla, underhålla samt att avveckla produkter inom Nobias totala produktsortiment. Dina övergripande mål är att driva projekt inom Supply Chain North från förstudie till färdig och lanserad produkt/lösning, med fokus på implementeringsprocessen i fabrik.

En av de mest centrala uppgifterna är att leda projektgruppen och skapa förutsättningar så att alla projektmedlemmar kan arbeta, samverka och kommunicera på ett effektivt sätt för att nå uppsatta mål i projektet.

Andra exempel på arbetsuppgifter/ansvar:

- Du leder och koordinerar arbetet i projektgruppen samt ansvarar för att uppnå projektets mål inom budget

- Fastställer i samverkan med projektbeställaren projektets mål, omfattning och avgränsningar

- Organiserar projektet och säkerställer med resursansvariga gällande förfogande av personella och övriga resurser

- Koordinerar arbetsinsatserna och håller uppe tempot genom aktiv daglig ledning och effektiv mötesstruktur så att projektet levererar resultat med rätt kvalitet och kostnad på utsatt tid

- Håller intressenter informerade om nuläget och eventuella avvikelser, bl.a. genom statusrapporter och styrgruppsmöten

- Granskar tekniskt underlag och genomför riskanalyser.

Vem är du?

Vi välkomnar ansökningar från individer med bakgrund inom teknikyrken, särskilt inom process & produktion. Du har erfarenhet av projektledning, produktionsteknik, kvalitetsteknik, beredning eller produktionsledning.

Du är en passionerad ledare med hög social kompetens och har lätt för att kommunicera med andra. Din förmåga att analysera, strategisera och strukturera kommer vara nyckeln till att forma och driva vägen framåt. Som en självgående och driven individ är du redo att leda, organisera och fördela arbete på ett sätt som inspirerar och skapar resultat. Din målinriktade inställning och starka tekniska intresse kommer att vara drivkraften bakom vårt fortsatta framgångsäventyr.

Vi ser att du behärskar god engelska i tal och skrift.

Resor kan förekomma, framför allt till vår fabrik i Tidaholm, så körkort är ett krav.

Din ansökan

För att hjälpa oss placera rätt personer i rätt roll tror vi på vetenskapsbaserade och rättvisa bedömningsmetoder. Vi följer en kompetensbaserad, strukturerad intervjuprocess där dina färdigheter, erfarenheter och egenskaper relevanta för rollen och Nobia kommer att bedömas. Som en del av vår rekryteringsprocess används tester före anställning för att hjälpa oss att öka vår rekryteringsframgång genom att identifiera de kandidater som med största sannolikhet kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen. Vi är medvetna om att det finns två parter som fattar ett beslut i denna process och välkomnar dig att ställa alla frågor du kan ha i något skede av processen.

Vi ber dig skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-02-16.

Om du har några frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Emma Elofsgård, Talent Acquisition Specialist, emma.elofsgard@nobia.com

Vi söker duktiga medarbetare som kan tillföra värde till vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska kunna utvecklas på våra arbetsplatser, oavsett kön, ålder, etnicitet, sexuell läggning, religion eller funktionsnedsättning.

Ansök nu

Produktionstekniker/Ingenjör Skärande bearbetning till Nobia Jönköping

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Feb 2
Om tjänsten

Vi söker en erfaren och kvalificerad produktionstekniker inom skärande bearbetning för att ansluta till vårt team inom bearbetning. Vi söker dig som är specialist på verktyg och bearbetningsprocesser. Du kommer att spela en central roll i att säkerställa effektivitet och precision i vår produktionsprocess.

Tillsammans med dina kollegor i produktionsområdena och projektteamet kommer du vara en nyckelperson när våra processer och flöden inom skärande bearbetning byggs upp från grunden. Du kommer ansvara för utprovning, inköp och uppföljning av bearbetningsverktyg genom hela vårt flöde - formatsåg, kantbearbetning, CNC och borrning.

Ansvarsområden:

- Välja verktyg och bearbetningsmetoder

- Val och inköp av verktyg

- Uppföljning av bearbetningsdata och prestanda.

- Ansvara för intern utbildning av operatörer och underhållspersonal

- Delta i produktionsutvecklingsprocessen och ge teknisk expertis för att optimera produktionsflödet.

- Utföra kvalitetskontroller och säkerställa att produkterna uppfyller de angivna specifikationerna.

- Samarbeta med andra teammedlemmar för att lösa tekniska problem och förbättra produktionsmetoder.

- Följa säkerhetsföreskrifter och arbetsmetoder för att säkerställa en trygg arbetsmiljö.

Detta kan du:

- Erfarenhet av skärande bearbetning inom trä- eller möbelindustrin är ett krav.

- Relevant utbildning inom träteknik, möbelsnickeri eller liknande är mycket meriterande.

- Djup teknisk kunskap om skärande verktyg och maskiner.

- Förmåga att läsa och förstå ritningar och tekniska specifikationer.

- Utmärkt problemlösningsförmåga och förmåga att arbeta självständigt.

- Teamorienterad inställning och förmåga att samarbeta med olika avdelningar.

Vem är du?

Vi söker dig som har passion och motivation att vara med på en resa för att skapa en ny arbetsplats i Jönköping! Eftersom vår nya fabrik i Jönköping är under uppbyggnad har du stor möjlighet att vara med och påverka framtidens arbetssätt och förbättringsarbete. Vi ser gärna att du vill utvecklas med rollen och de utmaningar som kommer.

För att lyckas i rollen vill vi att du brinner för träbearbetning, processer, produktions- och materialflöden och har god anpassningsförmåga i en mycket snabbt föränderlig miljö. Vi vill också att du har ett eget driv att genomföra och avsluta delprojekt som bygger en helhet.

Som person är du resultatorienterad, innovativ med ett lösningsorienterat mindset och en stor portion initiativförmåga. Vi värdesätter att du är prestigelös med en stor drivkraft för att förenkla och förbättra. Dina personliga egenskaper blir viktiga! Framgång når du genom att skaffa en hög kompetens inom området och samtidigt lyssna in dina medarbetare.

Du kommer att ha en nyckelroll i teknikorganisationen och bidra till en hållbar företagsutveckling.

Hur du söker tjänsterna?

För att hjälpa oss placera rätt personer i rätt roll tror vi på vetenskapsbaserade och rättvisa bedömningsmetoder. Vi följer en kompetensbaserad, strukturerad intervjuprocess där dina färdigheter, erfarenheter och egenskaper relevanta för rollen och Nobia kommer att bedömas. Som en del av vår rekryteringsprocess används tester före anställning för att hjälpa oss att öka vår rekryteringsframgång genom att identifiera de kandidater som med största sannolikhet kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen. Vi är medvetna om att det finns två parter som fattar ett beslut i denna process och välkomnar dig att ställa alla frågor du kan ha i något skede av processen.

Vi ber dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2 februari 2024. Urval sker löpande.

Om du har några frågor angående tjänsten, kontakta Talent Acquisition Specialist Emma Elofsgård, på mail: emma.elofsgard@nobia.com (mailto:fredrik.malberg@nobia.com)

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vi söker kompetenta medarbetare som kan tillföra värde till vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska kunna utvecklas på våra arbetsplatser, oavsett kön, ålder, etnicitet, sexuell läggning, religion eller funktionsnedsättning.

Ansök nu

Health & Safety Engineer till Nobia Jönköping

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Feb 2
Health & Safety Engineer

Nobia är Europas ledande köksspecialist. Vi är stolta över att vara en del av miljontals människors vardag där köket fått en alltmer central roll. I gruppen är vi arton lokalt starka varumärken, bland andra Marbodal, HTH, Sigdal och Uno form.

Med ambition att visa vägen inom design och hållbarhet bygger vi nu en unik fabrik i Jönköping - Europas modernaste köksfabrik. I vår ambition att bygga hållbart så siktar vi högt genom att miljöcertifiera byggnaden enligt Breeam. Här låter vi hantverket möta den senaste automatiserade tekniken för att skapa skräddarsydda kvalitetskök. Det blir en spännande arbetsplats i nybyggd, modern miljö.

Nu har du chansen att vara med från start när vår nya köksfabrik i Jönköping etableras och vi söker nu en Arbetsmiljöingenjör.

Vad innebär rollen?

Som Arbetsmiljöingenjör har du en god förståelse för ledningssystem, arbetsmiljölagar, standarder och vad som är viktigt för att bygga en god säkerhetskultur. På Nobia är medarbetares hälsa och säkerhet viktigast av allt. Vi ser att du strävar efter att skapa en säker arbetsplats som präglas av ett tänk där risker försöker förebyggas. I denna roll letar vi efter en person som kan vara coachande och stödjande, men också kravställande mot organisationen.

Under kommande år ska organisationen bland annat certifiera sig mot ISO 9001/14001/45000, i denna rollen blir du en viktigt spelare för att lyckas med ISO 45000. Vidare ansvarar du för att ständigt utveckla det systematiska arbetsmiljöarbetet och tillsammans med organisationen bygga en god säkerhetskultur. Att stötta organisationen i arbetet med riskanalyser och dagliga rutiner kopplat till en god säkerhetskultur är ett viktigt fokus i denna roll.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av en likande roll och som triggas av att vara med på en resa för att skapa en ny arbetsplats i Jönköping. För att bli framgångsrik i rollen är du en lagspelare som har god förmåga att skapa förtroende men även vågar ställa krav. Du som söker har en högskoleutbildning, gärna med inriktning mot arbetsmiljö, och ett antal års arbetslivserfarenhet inom området. Du kan också ha praktiska färdigheter inom arbetsmiljörelaterat arbete och nu är på jakt efter nya möjligheter? Det viktigaste för oss är att du på något sätt har en bakgrund inom tillverkande företag och ett stort intresse för arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Andra kompetenser/kunskaper vi uppskattar är:

- Erfarenhet från ytbehandling eller träindustri kan vara en fördel

- Kunskap och praktiska erfarenhet av lagar inom arbetsmiljö

- Kännedom om ISO 45000

- Erfarenhet av att bygga en säkerhetskultur

- Förmåga att leda och samarbeta med interna och externa team

- God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både tal och skrift

Vem är du?

Vi söker en kollega som är lösningsorienterad, målfokuserad och flexibel samt också har lätt för att anpassa sig till förändrade omständigheter. Du har en positiv grundsyn och vill vara med och bidra för att skapa de bästa förutsättningarna för den nya fabriken. Vidare är du nyfiken och tycker om att sätta dig in i nya saker och vid behov också ta hjälp av specialister. Gentemot dina kollegor är du en social lagspelare och bidrar med positiv energi. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varför börja på Nobia?

På Nobia har vi en företagskultur där vi stöttar, litar på och respekterar varandra och där vi gör det möjligt för människor att nå sin fulla potential och uppnå personlig och professionell utveckling. Vi tror på tvärfunktionellt samarbete och utbyte av bästa praxis i hela gruppen.

Om rekryteringsprocessen
För att hjälpa oss att placera rätt personer i rätt roll tror vi på vetenskapsbaserade och rättvisa bedömningsmetoder. Vi följer en kompetensbaserad, strukturerad intervjuprocess där dina färdigheter, erfarenheter och attribut som är relevanta för rollen och Nobia kommer att bedömas. Som en del av vår rekryteringsprocess används tester före anställning för att hjälpa oss att öka vår anställningsframgång genom att identifiera de kandidater som mest sannolikt kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen. Vi erkänner att det finns två parter som fattar ett beslut i denna process och välkomnar dig att ställa alla frågor du kan ha när som helst i processen.

Vi ber dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt men senast den 31 januari 2024.

Om du har några frågor angående tjänsten, vänligen kontakta Emma Elofsgård, Talent Acqusition Specialist ( emma.elofsgard@nobia.com (mailto:eva.nyberg@nobia.com))

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vi söker kompetenta medarbetare som kan tillföra värde till vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska kunna utvecklas på våra arbetsplatser, oavsett kön, ålder, etnicitet, sexuell läggning, religion eller funktionsnedsättning.

Ansök nu