Jönköping: Driftstekniker till FLINTAB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Driftstekniker till FLINTAB i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-28 // Varaktighet: Heltid

Är du en ansvarstagande Driftstekniker som vill arbeta med intern IT på ett framgångsrikt bolag? Vill du vara med och säkerställa att våra system och tjänster fungerar smidigt och säkert? Då har vi helt rätt utmaning för dig! Flintab växer och utökar nu sin IT-organisation med en Driftstekniker. Tjänsten är en tillsvidareanställning och med placering på kontoret i Jönköping. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Driftstekniker kommer du tillsammans med IT-ansvarig ansvara för att organisationens IT-infrastruktur och system fungerar smidigt och effektivt samt verka som ett stöd för affärsverksamheten. En viktig del i tjänsten är att hantera och minimera riskerna för IT-relaterade problem och bidra till organisationens övergripande framgång genom att tillhandahålla pålitliga och säkra IT-tjänster. Din roll blir viktig för att implementera säkerhetsåtgärder och policys för att skydda organisationens data och IT-resurser från cyberhot och dataintrång
Du kommer hantera en rad kritiska uppgifter för organisationens tekniska infrastruktur. Detta inkluderar bland annat administration av MS 365-tjänster och Microsoft Azure-plattformen samt driftövervakning och konfiguration av olika servrar. Du kommer också att hantera domänkontrollanter och SAN-lagringsenheter samt hantera -databaser och webbserveradministration. Du övervakar och underhåller nätverksinfrastrukturen, servrar, databaser och andra IT-system för att säkerställa deras korrekta och effektiva funktion. Att erbjuda teknisk support och hjälp till användare inom organisationen för att lösa IT-relaterade problem och frågor är också en daglig uppgift.
På Flintab välkomnas du in i en kreativ atmosfär med stora påverkansmöjligheter. Det är en god sammanhållning som genomsyrar hela verksamheten och du blir en del av ett gäng engagerade kollegor med hög drivkraft. Varumärket har ett gott renommé, är väl inarbetat på marknaden och är marknadsledande i sin nisch.  
Vem är du?

Vi vill arbeta med dig som utbildat dig inom IT, och gärna har flera års erfarenhet av att arbeta med IT på ett mindre eller medelstort bolag. Alternativt har du kanske arbetat som IT-konsult tidigare. Vi förväntar oss att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med underhåll av servrar, infrastruktur och applikationer, samt förståelse för IT-säkerhet och ISO-standarder. Vi hoppas att du har goda kunskaper inom och finner det meriterande om du har erfarenhet av att driva SaaS-plattformar.
Som person är du "doer" som får saker att hända samtidigt som du är självgående, ansvarstagande, analytisk och kommunikativ. Du är öppen och flexibel i ditt arbetssätt och delar gärna med dig av insikter och kompetens till andra i organisationen.  Dina tekniska kunskaper är minst lika viktiga som din inställning och känsla för att utföra ett ansvarsfullt arbete.
Om Flintab
Flintab präglas av en stark teamkänsla, kvalitet och långsiktighet. Huvudkontoret ligger i Jönköping, och vi verkar inom Norden genom en väl utbyggd sälj-, leverans- och eftermarknadsorganisation. Flintab har certifierade ledningssystem för kvalitet, miljö, arbetsmiljö och informationssäkerhet, och är både ackrediterat kontrollorgan samt laboratorium sedan många år. Vi har en lång historia som sträcker sig tillbaka till 1870-talet, då de första vågarna tillverkades i Jönköpingstrakten. Flintab ingår i Dacke Industri, som har långsiktigt och hållbart ägande i fokus. Läs gärna mer på www.flintab.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Drifttekniker, data

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Drifttekniker, data.

IT-och drifttekniker till FLINTAB

Läs mer Maj 8
Är du en ansvarstagande IT-tekniker som vill arbeta med intern IT på ett framgångsrikt bolag? Vill du vara med och säkerställa att våra system och tjänster fungerar smidigt och säkert? Då har vi helt rätt utmaning för dig! Flintab växer och utökar nu sin IT-organisation med en IT-tekniker. Tjänsten är en tillsvidareanställning och med placering på kontoret i Jönköping. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som IT-tekniker kommer du tillsammans med IT-ansvarig ansvara för att organisationens IT-infrastruktur och system fungerar smidigt och effektivt samt verka som ett stöd för affärsverksamheten. En viktig del i tjänsten är att hantera och minimera riskerna för IT-relaterade problem och bidra till organisationens övergripande framgång genom att tillhandahålla pålitliga och säkra IT-tjänster. Din roll blir viktig för att implementera säkerhetsåtgärder och policys för att skydda organisationens data och IT-resurser från cyberhot och dataintrång
Du kommer hantera en rad kritiska uppgifter för organisationens tekniska infrastruktur. Detta inkluderar bland annat administration av MS 365-tjänster och Microsoft Azure-plattformen samt driftövervakning och konfiguration av olika servrar. Du kommer också att hantera domänkontrollanter och SAN-lagringsenheter samt hantera -databaser och webbserveradministration. Du övervakar och underhåller nätverksinfrastrukturen, servrar, databaser och andra IT-system för att säkerställa deras korrekta och effektiva funktion. Att erbjuda teknisk support och hjälp till användare inom organisationen för att lösa IT-relaterade problem och frågor är också en daglig uppgift.
På Flintab välkomnas du in i en kreativ atmosfär med stora påverkansmöjligheter. Det är en god sammanhållning som genomsyrar hela verksamheten och du blir en del av ett gäng engagerade kollegor med hög drivkraft. Varumärket har ett gott renommé, är väl inarbetat på marknaden och är marknadsledande i sin nisch.  
Vem är du?

Vi vill arbeta med dig som utbildat dig inom IT, och gärna har flera års erfarenhet av att arbeta med IT på ett mindre eller medelstort bolag. Alternativt har du kanske arbetat som IT-konsult tidigare. Vi förväntar oss att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med underhåll av servrar, infrastruktur och applikationer, samt förståelse för IT-säkerhet och ISO-standarder. Vi hoppas att du har goda kunskaper inom och finner det meriterande om du har erfarenhet av att driva SaaS-plattformar.
Som person är du "doer" som får saker att hända samtidigt som du är självgående, ansvarstagande, analytisk och kommunikativ. Du är öppen och flexibel i ditt arbetssätt och delar gärna med dig av insikter och kompetens till andra i organisationen.  Dina tekniska kunskaper är minst lika viktiga som din inställning och känsla för att utföra ett ansvarsfullt arbete.
Om Flintab
Flintab präglas av en stark teamkänsla, kvalitet och långsiktighet. Huvudkontoret ligger i Jönköping, och vi verkar inom Norden genom en väl utbyggd sälj-, leverans- och eftermarknadsorganisation. Flintab har certifierade ledningssystem för kvalitet, miljö, arbetsmiljö och informationssäkerhet, och är både ackrediterat kontrollorgan samt laboratorium sedan många år. Vi har en lång historia som sträcker sig tillbaka till 1870-talet, då de första vågarna tillverkades i Jönköpingstrakten. Flintab ingår i Dacke Industri, som har långsiktigt och hållbart ägande i fokus. Läs gärna mer på www.flintab.se

Ansök nu

Testtekniker till globalt bolag i Jönköping!

Läs mer Feb 24
Nu söker vi dig som är i starten av din tekniska resa och som vill få arbeta hands on i en miljö som kantas av teknik i absoluta framkant! Nyfikenhet, viljan att lära och det tekniska intresset är det absolut viktigaste för att du ska passa in och trivas i rollen, resten kommer teamet lära dig!

OM TJÄNSTEN
För kunds räkning söker vi nu testtekniker till ett team som arbetar med testning av avancerade produkter för grönområdesskötsel. I denna roll kommer du arbeta i häftiga miljöer, både ute på fält och i labb, där din roll innebär att stötta ingenjörerna i testarbetet. Du kommer här ansvara för det förberedande arbetet och se till att både produkterna samt miljön för testningen är redo. Du kommer också få vara delaktig i testarbetet där du verkligen får utveckla din problemlösande förmåga. Här arbetar du med analys, buggidentifiering och kreativt, lösningsorienterat arbete. Varje produkt ska nå marknaden i toppform, med en kvalitet, funktion och användarvänlighet som leder till de absolut nöjdaste kunderna. Något du och ditt team kommer spela en viktig roll i.

Nämnde vi föresten att testverksamheten dessutom någon gång om året förflyttar sig till varmare breddgrader? Packa solhatten, för du kommer få möjlighet att arbeta ett par veckor i södra Europa varje år!

Du erbjuds
- En roll hos en världsledande aktör där du får möjlighet att utvecklas och bredda dina tekniska kunskaper
- En plats i ett team där kreativitet, posititivt och agila samarbeten gör varje dag spännande och trivsam
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning, samt ett stort intresse för teknik
- Har god datorvana, då det behövs för ditt dagliga arbete
- Har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, då det är koncernspråket
- Har B-körkort, då resor till och från testfält kommer ske i tjänsten

Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter eller fritidsintressen inom ett tekniskt område . Till exempel data, fordon, robotik eller liknande.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Innovativ
- Självgående
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

BLUERANGE SÖKER PROBLEMLÖSANDE HOSTINGTEKNIKER

Läs mer Okt 3
Arbetsuppgifter
Du kommer vara del i vårt hosting-team som ansvarar för uppsättning och drift av våra och kunders servrar och nätverk. Du kommer att hjälpa kunder med att lösa problem som uppstår samt jobba proaktivt för att undvika driftstörningar.
Det är viktigt att du har god förståelse för hur du löser vardagsproblem och på ett pedagogiskt sätt kan förklara och dokumentera arbetet. Majoriteten av kommunikationen sker på svenska, men då viss kommunikation och de flesta system är på engelska är det viktigt att du behärskar båda språken väl.
För att lyckas i tjänsten är det också viktigt att du har god hårdvarukännedom, både virtuell och fysisk. Det är även viktigt att du har ett genuint IT-intresse samt att du är lugn och metodisk i ditt arbetssätt. Du ska vara en problemlösare och nyfiken, men det viktigaste är att du tycker det är kul att hjälpa andra.
Tjänsten kan även innefatta jobb ute hos kund med on-prem-lösningar, ny- samt ominstallationer av datorer och enklare felsökning på plats varpå körkort är ett krav.
Urval sker löpande, så kom med din ansökan redan idag! Vi tar emot ansökan via mail, inga krångliga siter att registrera sig på.
Om Bluerange
Bluerange startade i Jönköping redan 1996 och har sedan dess genomgått flera faser. Vi är nu i en fas där vi vill växa och vill ha in dig som vill vara med på resan. Det finns alla möjligheter till personlig utveckling, vi har en helt nyuppdaterad datahall som driftar servrar åt både företag och myndigheter över hela norden.
Meriterande erfarenheter
- Microsoft Active Directory och Microsoft 365 användarhantering
- ESXi, HyperV eller jämförbar virtualiseringsplattform.
- Windows och Ubuntu Server
- Backuphantering
- Ärendehanteringssystem
- Grundläggande programmeringskunskaper i t.ex Powershell och Bash
Villkor
Start: omgående
Omfattning: heltid, dagtid
Lön: enligt överenskommelse
Placeringsort: Jönköping
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

BLUERANGE SÖKER PROBLEMLÖSANDE HOSTINGTEKNIKER

Läs mer Aug 31
Arbetsuppgifter
Du kommer vara del i vårt hosting-team som ansvarar för uppsättning och drift av våra och kunders servrar och nätverk. Du kommer att hjälpa kunder med att lösa problem som uppstår samt jobba proaktivt för att undvika driftstörningar.
Det är viktigt att du har god förståelse för hur du löser vardagsproblem och på ett pedagogiskt sätt kan förklara och dokumentera arbetet. Majoriteten av kommunikationen sker på svenska, men då viss kommunikation och de flesta system är på engelska är det viktigt att du behärskar båda språken väl.
För att lyckas i tjänsten är det också viktigt att du har god hårdvarukännedom, både virtuell och fysisk. Det är även viktigt att du har ett genuint IT-intresse samt att du är lugn och metodisk i ditt arbetssätt. Du ska vara en problemlösare och nyfiken, men det viktigaste är att du tycker det är kul att hjälpa andra.
Tjänsten kan även innefatta jobb ute hos kund med on-prem-lösningar, ny- samt ominstallationer av datorer och enklare felsökning på plats varpå körkort är ett krav.
Om Bluerange
Bluerange startade i Jönköping redan 1996 och har sedan dess genomgått flera faser. Vi är nu i en fas där vi vill växa och vill ha in dig som vill vara med på resan. Det finns alla möjligheter till personlig utveckling, vi har en helt nyuppdaterad datahall som driftar servrar åt både företag och myndigheter över hela norden.
Meriterande erfarenheter
- Microsoft Active Directory och Microsoft 365 användarhantering
- ESXi, HyperV eller jämförbar virtualiseringsplattform.
- Windows och Ubuntu Server
- Backuphantering
- Ärendehanteringssystem
- Grundläggande programmeringskunskaper i t.ex Powershell och Bash
Villkor
Start: omgående
Omfattning: heltid, dagtid
Lön: enligt överenskommelse
Placeringsort: Jönköping
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB .

Säljledare till Kinnarps i Jönköping

Säljledare
Läs mer Maj 2
Kinnarps söker en Säljledare med placering i Jönköping! Söker du efter något nytt och vill få chansen att komma till en fantastisk arbetsplats med drivna medarbetare? Då kan du vara den vi söker! Varmt välkommen med din ansökan!

Det här är Kinnarps
Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder.
Om din roll
Vi kan erbjuda dig en säljroll där du kommer få använda alla dina tidigare erfarenheter inom försäljning. I rollen arbetar du tätt tillsammans med ditt säljteam med att förbättra vår affär i syfte att öka Kinnarps marknadsandelar samt utveckla försäljningen inom Kinnarps Jönköpings försäljningsområde.
Du upprätthåller och skapar goda relationer med befintliga kunder samt bearbetar marknaden och prospektkunder. Du är duktig på försäljning och tillsammans med dina medarbetare utvecklar ni tillsammans ert geografiska område med uppdraget att öka marknadsandelar och lönsamhet. Där du kommer leda genom att stötta och coacha våra säljare för att nå önskade resultat. Som säljledare har du ett personalansvar och ett eget budgetansvar.
Fokus i din roll

Försäljningsutveckla och bearbeta din kundplattform


Projektleda arbetet vid upphandling, beställning och offerthantering


Medverka och genomföra lokala event och delta vid mässor


Följa upp och säkerställa genomförda leveranser


Vem är du?
Du som söker jobbar troligtvis idag i en säljledande roll, och/eller med uppsökande försäljning där du ansvarar för din egen försäljningsbudget.
Som person är du ambitiös och resultatorienterad med högt eget driv och har lätt att ta kontakt och skapa kundmöten. Du är en modig ledare som tar initiativ och har en stark vilja att driva förändringar inom Kinnarps. Med en vinnarinsikt och rätt inställning är du redo att anta utmaningar och genomföra det som krävs för att leda gruppen framåt. Vidare behöver du kunna hålla i många frågor och kontakter samt att vara strukturerad är några grundläggande krav för tjänsten.

Erfarenhet av försäljning inom B2B


Presentationsteknik och förhandlingsvana


God affärsförståelse och erfarenhet inom ekonomi


Kontaktnät inom regionen


Branschvana är meriterande


Eftergymnasial utbildning inom sälj eller ekonomi


B-körkort är ett krav då tjänsten innebär resor till kund


Då rollen är kontaktintensiv och ställer höga krav på aktivitet och flexibilitet behöver du vara noggrann och ha ett utpräglat intresse för att möta människor och för affären. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet i denna rekrytering.
Bra för dig att veta

Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning.


Placeringsort Jönköping.


Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Lovisa Fransson på Lovisa.Fransson@poolia.se eller 072-987 27 50.

Ansök nu

Controller till Jordbruksverket

Controller
Läs mer Maj 10
Nu söker vi en engagerad Controller till Jordbruksverket i Jönköping. Uppdraget är på heltid med planerad start den 10 juni 2024 tom 28 februari 2025, med möjlighet till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som Controller kommer du att tillhöra näringsutvecklingsenheten på myndigheten. Enheten arbetar bland annat med att främja småskaliga livsmedelsföretag. Du arbetar främst med ekonomisk lägesrapportering av myndighetens egna projekt, ansökan om utbetalning av EU-stöd samt tillhörande stödjande arbetsuppgifter. Det omfattar uppgifter som budgetuppföljning- och sammanställning samt att vara behjälplig vid frågor om fakturor och andra budgetfrågor.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser
• Analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat
• Sammanställande av rapporter
• Ta fram prognoser kopplade till verksamheten
• Ta fram riktlinjer för budgetarbete
• Genomföra budgetarbete och budgetuppföljning
• Servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion
• Arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)

Vem är du?
För tjänsten krävs följande:

• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Genomgått utbildning inom aktuellt område
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Det är meriterande om du har följande erfarenhet:

• 3 årig relevant högskoleutbildning inom ekonomi
• Minst 6 månaders erfarenhet av Agresso
• Erfarenhet av utbetalning från EU-fonder

Som person är du trygg, nyfiken och kommunikativ. Du är en ihärdig person med en analytisk anda. Du är strukturerad, proaktiv och självständig med en förmåga att leda ditt egna arbete. Därtill ser vi också att du har en god samarbetsförmåga.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Produktägare Hårdvara till Seneco

Elektronikkonstruktör
Läs mer Maj 1
Är du genuint intresserad av teknik och vill verka i en internationell miljö med mycket utrymme för innovation och samarbete tillsammans med andra? Vill du vara en del av ett mindre bolag med korta beslutsvägar, samtidigt som du vill ha tryggheten från en stor, stabil koncern i ryggen? Då kanske detta är rätt möjlighet för dig. Hos Seneco får du nämligen allt detta (och lite till)! Seneco, som är en del av Fagerhult Group, söker nu en Produktägare. Intervjuer och urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Produktägare väntar en spännande vardag för dig som vill delta i den dagliga utvecklingsprocessen som beslutsstöd och beställare mot RnD samt ta ett helhetsansvar för bolagets fysiska produkter. Du arbetar nära utvecklingsteamet som produktchefens förlängda arm. Ditt huvudansvar blir att äga och säkerställa produktens funktion, kvalitet, produktion och utförande i egenskap av beställare. Vidare förväntas du transformera högnivåvisioner till hanterbara produkter, skapa specifikationer, detaljerande krav och skriva user stories. Du arbetar tätt mot flera stakholders i organisationen, såsom RnD, supply chain och scrumteamen, där du ansvarar för att samtliga har rätt information och hjälper till med prioriteringar i utvecklingsprocessen. Rollen innebär även kontakt med externa kunder där du ansvarar för att insamla information för att sedan omsätta till hårdvaruspecifikationer till utvecklingsteamet. Du förväntas även presentera Senecos produkter för kund och hålla kortare utbildningar.
I rollen som Produktägare har du en aktiv roll i industrialisering av våra produkter vilket innebär nära samarbete med våra fabriker samt leverantörer, där du ansvarar för certifieringar och standarder gällande våra produktspecifikationer. Rollen innefattar även att initiera cost-down aktiviteter när möjlighet finns och analysera kostnaderna i produktion, samt vara delaktig i val och sourcing av komponenter.

På Seneco välkomnas du in i ett snabbfotat företag med startup-mentalitet, samtidigt som det är en del av den stabila belysningskoncernen Fagerhult Group. Du får möjlighet att arbeta i en internationell miljö med många kontaktytor och får en viktig roll i företagets fortsatta tillväxtresa. Detta är chansen för dig som vill arbeta brett i ett mindre team med såväl operativa som strategiska inslag och mycket framåtanda. Du rapporterar till Produktchef.
Placeringsort är på Fagerhults huvudkontor i Fagerhult (Habo), med möjlighet till distansarbete 2 dagar per vecka. Tjänsten är en tillsvidareanställning där Poolia enbart hanterar rekryteringsprocessen. Vid frågor kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Linnea Broman, 072 078 83 17.
Vem är du?
Vi söker dig med en god teknisk förståelse, erfarenhet av arbete med elektronisk hårdvara och erfarenhet av projektledning. Vi erbjuder en mångfacetterad roll och vi ser därför potentialen i olika bakgrunder. Kanske arbetar du som Produktägare idag men vill ta steget in i en framåtlutad bransch? En annan möjlighet är att du har genomfört en resa från ingenjörsutbildning till ett konsultbolag och vill hamna inhouse på ett tryggt bolag. Vi ser gärna att du har en ingenjörsutbildning med inriktning mot teknik eller elektronik, men det viktigaste för oss är att hitta dig med rätt erfarenhet och kunskap som vill utvecklas tillsammans med oss. Du uttrycker dig obehindrat i både svenska och engelska i såväl tal som skrift och känner dig bekväm med att tala inför mindre grupper.
Som person är du en äkta lagspelare med en attityd som får saker att hända. Du har ett strukturerat och analytiskt arbetssätt med en förståelse för tekniska samband. Du är driven, pedagogisk och genuint intresserad av teknik. För att trivas i rollen ser vi att du är nyfiken och ansvarstagande person som trivs att arbeta tillsammans med andra.
Om verksamheten
Seneco A/S, grundat i Danmark 2010 samt del av Fagerhult Group sedan 2021, är ett företag som är specialiserat på smarta uppkopplade system för professionell utomhusbelysning.
Bolagets produktplattform, Citygrid, består av en komplett trådlös produktportfölj för utomhusarmaturer. I denna inkluderas en uppkopplad portal för fjärrövervakning och integration mot andra system och installationer inom ramen för den Smarta Staden. Utöver att skapa trygga utomhusmiljöer, bidrar systemet till betydande energibesparingar och minskade underhållskostnader, vilket starkt bidrar till koncernens högt ställda mål gällande hållbarhet. Majoriteten av Senecos installationer återfinns idag i Norden och på närliggande europeiska marknader men installationer finns även i Afrika och Australien.

Ansök nu

Chef Juridik Skador till Länsförsäkringar Jönköping

Regionchef, försäkring
Läs mer Maj 7
Är du utbildad jurist och har erfarenhet av ledarskap? Vill du bli en del av ett engagerat team med fokus på trygghet, engagemang och hållbarhet? Då kanske tjänsten som Chef för Juridik Skador är något för dig? Hos oss på Länsförsäkringar Jönköping kommer du ansvara för att leda och utveckla vårt team av jurister, samtidigt som du får vara med och forma framtidens skadereglering i Jönköpings län. Intervjuer och urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Enheten för Juridik Skador hanterar ansvars-, entreprenad, och rättsskyddsskador, regressärenden och andra typer av juridiska frågor inom skadeförsäkring. Gruppen består idag av sju jurister som jobbar i olika roller med olika inriktningar och som chef har du personalansvar för samtliga.
Ditt huvudsakliga ansvar är att leda och fördela arbetet för gruppen, stötta och utveckla medarbetarna på kort och lång sikt samt ansvara för personlig uppföljning och rapportering. Du har även budget-, mål- och resultatansvar. Du är inte rädd för att ta tag i utmaningar och hitta lösningar som gynnar såväl teamet som våra kunder.  I denna roll får du möjligheten att inte bara leda, utan också att inspirera och driva ditt team framåt mot nya höjder. Din roll innebär att du aktivt kommer att arbeta för att förbättra våra befintliga processer och vara den ledande kraften i att hålla oss i framkant gällande att hantera olika juridiska frågeställningar och skadeärenden inom det juridiska området.
Du är länken som stöttar och ger råd till dina medarbetare när det behövs, och skiftar mellan operativa och taktiska frågor. Du stöttar gruppen i såväl bedömningar av olika juridiska frågeställningar som den praktiska hanteringen av olika ärendetyper. Du ansvarar också för omprövningar av enskilda ärenden.
Som chef för Juridik Skador ingår du i ledningsgruppen för affärsområde Skador. Här samverkar du tillsammans med övriga chefer inom detta affärsområde och tillsammans strävar ni mot att skapa förutsättningar för trygghet och möjligheter i länet. Du ingår även i samarbetsforum på företaget samt i grupperingar där representanter från andra länsförsäkringsbolag ingår. Du har även kontaktytor med kunder, försäkringsförmedlare och andra externa intressenter. Du rapporterar till Affärsområdeschef skador.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och placerad i Jönköping. Poolia hanterar enbart rekryteringsprocessen.
Vem är du?
Vi letar efter en framåtblickande ledare med tidigare erfarenhet av att utveckla team med goda resultat. Du har i tidigare roller visat din förmåga att göra skillnad genom ett pragmatiskt och kommunikativt ledarskap. Du har en examen inom juridik och har troligen arbetat i en processtyrd organisation tidigare. Erfarenhet från att ha praktiserat ersättningsrätt, entreprenadrätt eller processrätt kan vara meriterande. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.
Som person är du engagerad, affärsmässig och nyfiken. Du tar initiativ, och inspirerar andra att göra detsamma. Du delar gärna med dig av din kunskap, är duktig på att lyfta fram dina medarbetare och har ett coachande förhållningssätt. För att trivas i rollen ser vi att du trygg i dig själv, strukturerad och att ditt beslutsfattande präglas av mod och sunt förnuft. Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Vi erbjuder
Länsförsäkringar Jönköpings värdeord är nyfikenhet, långsiktighet och omtänksamhet och vi är övertygade om att de medarbetare som trivs hos oss drivs av företagets värderingar. Vi består av 290 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Vi vill tillsammans göra mer än att erbjuda de bästa tjänsterna inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Hos oss har alla medarbetare ett meningsfullt jobb, som bidrar till något större. Vi erbjuder dig möjligheten att skapa trygghet i våra kunders vardag, vara engagerad i lokalsamhället och tillsammans prioritera hållbarhetsarbetet högt. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar innovation, främjar samarbete och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Hos oss får du en plats att växa och bidra i ett lokalt styrt bolag med stor gemenskap.
Om Länsförsäkringar
Länsförsäkringar Jönköping är ett av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag i Länsförsäkringsgruppen. Vi erbjuder ett komplett utbud inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vi finns nära våra kunder i hela Jönköpings län och kan därmed lägga kraft på att lära känna våra kunder och säkerställa deras behov. Som kundägt bolag fokuserar vi på att skapa trygghet och möjligheter i vardagen. Vi arbetar aktivt med att förebygga olyckor och skador, något som också är bra för miljön och samhället omkring oss.

Ansök nu

IT-och drifttekniker till FLINTAB

Drifttekniker, data
Läs mer Maj 8
Är du en ansvarstagande IT-tekniker som vill arbeta med intern IT på ett framgångsrikt bolag? Vill du vara med och säkerställa att våra system och tjänster fungerar smidigt och säkert? Då har vi helt rätt utmaning för dig! Flintab växer och utökar nu sin IT-organisation med en IT-tekniker. Tjänsten är en tillsvidareanställning och med placering på kontoret i Jönköping. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som IT-tekniker kommer du tillsammans med IT-ansvarig ansvara för att organisationens IT-infrastruktur och system fungerar smidigt och effektivt samt verka som ett stöd för affärsverksamheten. En viktig del i tjänsten är att hantera och minimera riskerna för IT-relaterade problem och bidra till organisationens övergripande framgång genom att tillhandahålla pålitliga och säkra IT-tjänster. Din roll blir viktig för att implementera säkerhetsåtgärder och policys för att skydda organisationens data och IT-resurser från cyberhot och dataintrång
Du kommer hantera en rad kritiska uppgifter för organisationens tekniska infrastruktur. Detta inkluderar bland annat administration av MS 365-tjänster och Microsoft Azure-plattformen samt driftövervakning och konfiguration av olika servrar. Du kommer också att hantera domänkontrollanter och SAN-lagringsenheter samt hantera -databaser och webbserveradministration. Du övervakar och underhåller nätverksinfrastrukturen, servrar, databaser och andra IT-system för att säkerställa deras korrekta och effektiva funktion. Att erbjuda teknisk support och hjälp till användare inom organisationen för att lösa IT-relaterade problem och frågor är också en daglig uppgift.
På Flintab välkomnas du in i en kreativ atmosfär med stora påverkansmöjligheter. Det är en god sammanhållning som genomsyrar hela verksamheten och du blir en del av ett gäng engagerade kollegor med hög drivkraft. Varumärket har ett gott renommé, är väl inarbetat på marknaden och är marknadsledande i sin nisch.  
Vem är du?

Vi vill arbeta med dig som utbildat dig inom IT, och gärna har flera års erfarenhet av att arbeta med IT på ett mindre eller medelstort bolag. Alternativt har du kanske arbetat som IT-konsult tidigare. Vi förväntar oss att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med underhåll av servrar, infrastruktur och applikationer, samt förståelse för IT-säkerhet och ISO-standarder. Vi hoppas att du har goda kunskaper inom och finner det meriterande om du har erfarenhet av att driva SaaS-plattformar.
Som person är du "doer" som får saker att hända samtidigt som du är självgående, ansvarstagande, analytisk och kommunikativ. Du är öppen och flexibel i ditt arbetssätt och delar gärna med dig av insikter och kompetens till andra i organisationen.  Dina tekniska kunskaper är minst lika viktiga som din inställning och känsla för att utföra ett ansvarsfullt arbete.
Om Flintab
Flintab präglas av en stark teamkänsla, kvalitet och långsiktighet. Huvudkontoret ligger i Jönköping, och vi verkar inom Norden genom en väl utbyggd sälj-, leverans- och eftermarknadsorganisation. Flintab har certifierade ledningssystem för kvalitet, miljö, arbetsmiljö och informationssäkerhet, och är både ackrediterat kontrollorgan samt laboratorium sedan många år. Vi har en lång historia som sträcker sig tillbaka till 1870-talet, då de första vågarna tillverkades i Jönköpingstrakten. Flintab ingår i Dacke Industri, som har långsiktigt och hållbart ägande i fokus. Läs gärna mer på www.flintab.se

Ansök nu

Business Controller till Brenderup

Business controller
Läs mer Maj 7
Trivs du i en Controllerroll som är både varierande och verksamhetsnära med mycket ansvar? Vill du verka i ett internationellt företag som är på en spännande utvecklingsresa? Då har vi rätt möjlighet för dig! Brenderup utökar nu sitt controller-team i Jönköping med ytterligare en Business Controller! Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Business Controller väntar en spännande vardag med huvudansvar för ett av Brenderups affärsområden- Rental Sales. Du får möjlighet till en bred överblick över verksamheten och chansen att med stor självständighet driva processer, funktioner och utförande av controllingarbetet.

Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att:

Proaktivt föreslå förbättringar och förändringar för ökad lönsamhet


Utveckla och förbättra analyser och processer


Analysera marginalutveckling


Stödja agendan för finansutveckling


Äga och ansvara för planeringsprocessen för Business Unit Rental i enlighet med koncernens riktlinjer


Delta i likviditetsplanering


Aktivt delta i möten med kunder


Analysera månatligt ekonomiskt utfall


Räkna på kund case och vara en aktiv del av Rental Management


Analysera och räkna på nya rental concept


Bidra till utveckling av ekonomifunktionens arbetssätt


Vad erbjuder vi dig?
Du välkomnas in i ett team bestående av engagerade, erfarna och positiva kollegor som ständigt är ”on the move”. Brenderup erbjuder dig en arbetsplats där du får möjlighet att göra skillnad på riktigt och bidra med dina kunskaper och erfarenheter. Du blir ett viktigt bollplank som använder din fallenhet för ekonomiska analys för att stötta och utmana såväl chefer som ledningen inom affärsområdet. Rollens inriktning är ny och det finns därför goda förutsättningar för att anpassa innehållet utifrån dina styrkor och intresseområden. Med rätt mentalitet och drivkraft finns goda möjligheter att växa i tjänsten och internt inom bolaget.

Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Brenderup AB och du rapporterar till Group Controlling Manager som är placerad i Malmö och ingår i gruppledningen. Placeringsort är på Stigamo i Jönköping där du blir del av ett ekonomiteam bestående av sex kollegor som arbetar med redovisning för Skandinavien samt Group Business controlling. Arbetet sker främst i affärssystemet AX Dynamics som i nuläget uppdateras till Microsoft Dynamics 365. Tjänsten innebär ett visst mått av planerade resor.
Vem är du?
Vi söker dig med en akademisk utbildning inom ekonomi i kombination med minst 5 års relevant erfarenhet av analys och ekonomiarbete, gärna från en kommersiellt driven organisation. Du är van vid att analysera och följa upp försäljningspriser, avvikelser och marginaler, i analysverktyg samt Excel. Har du tidigare varit med i ett ERP-systembyte finner vi det meriterande. Du verkar i en europeisk koncern med många kontaktytor och det är viktigt att du uppskattar interaktioner med olika delar av verksamheten och är bekväm att effektivt kommunicera på både svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person har du en positiv inställning och stark drivkraft med mycket framåtanda och ”Can-do attityd”. Du är trygg i din kompetens, etablerar förtroendefulla relationer och är lyhörd till verksamhetens behov. För att lyckas i rollen ser vi att du har en god analytisk förmåga för att se ekonomiska samband, dra slutsatser och identifiera prioriterade områden med utvecklingspotential. Du är en ”doer” som arbetar i den strategiska riktningen för att skapa affärsmässiga resultat på kort och lång sikt. Till dina starka egenskaper hör även är att du är proaktiv, framtidsorienterad och har ett lösningsorienterat arbetssätt.
Om verksamheten
Brenderup Groups välkända varumärken som Brenderup, Fogelsta, Tysse, Ellebi, OneWay, Transparts, USE4FREE och 24Rental ger kunderna pålitliga och lättanvända släpvagnar samt ett brett utbud av tillbehör. Produktsortimentet omfattar fritids-, proffs-, båt- och skotervagnar, tillbehör och reservdelar. Produkterna används för privata, professionella och semiprofessionella applikationer. Brenderup Rental  har funnits på marknaden sedan 1981 och är marknadsledande inom traileruthyrning i Skandinavien med Europas största trailerflotta Förutom traditionella uthyrningskoncept erbjuder vi helt digitala koncept så som Use4Free samt 24Rental.
Brenderup Group har 400 anställda och omsätter 1,3 miljard kronor. Koncernen har sitt huvudkontor i Malmö och driver produktionsanläggningar i Wiele?, Polen, Tyssebotnen, Norge, och en monteringsfabrik i Stigamo, söder om Jönköping. Försäljningskontor finns i Sverige, Norge, Danmark, Polen, Tyskland, Frankrike och Italien. 
Brenderup Group är en del av Storskogen Group, som är uppdelat I tre affärsområden och består av 129 affärsenheter med över 12 0000 anställda i framförallt Sverige, men även i övriga Norden, Tyskland, Schweiz, Singapore samt Storbritannien.
Mer information om oss finns på www.brenderupgroup.com  samt https://www.brenderuprental.com/se/ och https://www.use4free.se/se/

Ansök nu