Jönköping: Digital Marketing Specialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Digital Marketing Specialist i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-04 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med i den spännande utvecklingen hos Husqvarna Group?
Husqvarna söker nu en Digital Marketing Specialist som ska hjälpa oss att skapa en inspirerande och engagerande kundupplevelse. Tjänsten innehåller en variation av uppgifter såsom webpubliceringar, sociala medier, nyhetsbrev och analyser. Fokus ligger på digitala kanaler, men även andra uppgifter inom marknadsföring förekommer, så var beredd på att ingen dag är den andra lik.
Om tjänsten:
Du kommer vara en del av det svenska marknadsteam som ansvarar för marknadsföringsaktiviteter på den svenska marknaden. En stor del handlar om att ansvara för www.husqvarna.com/se: översättningar, publiceringar, sökordsoptimering och analys. Du kommer också att ansvara för våra organiska sociala medier, såsom Instagram, Facebook, Youtube och LinkedIn. Andra kanaler som ingår i tjänsten är nyhetsbrev till slutkunder och inte minst kommunikation i vår Automower Connect-app för robotgräsklippare.
Tjänsten kräver ett stort eget driv och individuellt arbete för att lösa uppgifterna och uppnå de uppsatta målen. Men den ställer också krav på förmåga att samarbeta, då tjänsten arbetar nära både interna lokala och centrala team, såväl som externa samarbetspartners.
Den här rollen har fokus på den svenska marknaden och kräver flytande svenska i tal och skrift och gärna ett intresse för kommunikation. Husqvarna är ett internationellt företag och affärsspråket är engelska.
Observera att detta är ett vikariat från 10/6 2024 till 15/1 2025.
Kunskaper och erfarenhet
BSc eller MSc, gärna inom marknadsföring
Minst 2 år erfarenhet inom digital marknadsföring
Erfarenhet av arbete med webb och sociala medier
Gärna erfarenhet av att arbeta i Sitecore CMS
Förmåga att adaptera texter från engelska till svenska för tex webb, sociala medier och nyhetsbrev
Förmåga att arbeta i en komplex och internationell organisation

Om dig:
Du är en driven, operativ och självgående marknadsförare som gärna vill utvecklas och växa i en stor internationell organisation. Vi tror att du brinner för att leverera den bästa kundupplevelsen, är datadriven och utmanas av att kontinuerligt hitta nya lösningar och förbättra arbetssätt. Dina bästa arbetsdagar innehåller en mängd olika arbetsuppgifter, större och mindre, som ger dig möjlighet att addera värde och bidra med nya idéer.
Placeringsort: Huskvarna, vi erbjuder en hybrid arbetsmodell med närvaro på kontoret minst 3 dagar i veckan. Vissa resor framför allt inom Sverige kan förekomma.
Din ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och vi ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För specifikt info om tjänsten kontakta rekryterande chef Karolina Zenk, karolina.zenk@husqvarnagroup.com
För frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Talent Acquisition Partner Josephine Tjernlund josephine.tjernlund@husqvarnagroup.com
Vad händer efter din ansökan?
I denna process använder vi oss av löpande urval vilket innebär att vi fortlöpande går igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel.
Vårt sortiment omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Marknadskommunikatör

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Marknadskommunikatör.

Marknadskommunikatör

Läs mer Mar 27
Gillar du att utmana dig själv och vara kreativ?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad.
Om jobbetSom en del avmarknadsteamet på Spobik ABkommer du att utgöra en viktig roll i kommunikationen utåt till våra kunder, både på sajten och i digitala kanaler.
I rollen som marknadskommuniköringår det att skapa kampanjmaterial och contenttill våra sajter, mailutskick, sociala medier m.m. Vi i marknadsteametjobbartätt tillsammans med it,inköp- och säljför att tillsammansskapa kampanjer och innehåll på sajterna som alltid genomsyrar rätt budskap och tonalitet.
Vem är du?Som person gillar du högt tempo, du är ansvarsfull och noggrann.Du är en kreativ person med många nya idéer och tankesätt. Du strävar hela tiden efter att nå uppsatta mål tillsammans med dina kollegor. Du bör kunna arbeta självständigt samt i grupp.
Vad kan vi erbjuda?Ett roligt arbete med härliga kollegor.För rätt person finns det stora möjligheter kring utveckling och större ansvar.
Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:
Erfarenhet inom marknadsföring och e-handel (utbildning/tidigare arbete)
God förståelse för marknaden
Kunskaper i Adobe eller liknande program
Gillar att jobba med snabba deadlinesoch i team
Ansvarstagande

Anställningsform och lokalisering:Vi söker både dig som vill arbeta heltid. Arbetet utförs på vårt kontor beläget på Hedenstorp i Jönköping.
Intresserad?Låter detta för roligt att vara sant? Bifoga CV, portfolio på tidigare foto/filmprojektoch ettpersonligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen.Tjänsten tillsätts efter överrenskommelse.
Om företagetSpobik ABär en del av Wesports Scandinavia AB.WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken.Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer påwesports.se

Ansök nu

Marknadskommunikatör

Läs mer Apr 17
Gillar du att utmana dig själv och vara kreativ?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad.
Om jobbetSom en del avmarknadsteamet på Spobik ABkommer du att utgöra en viktig roll i kommunikationen utåt till våra kunder, både på sajten och i digitala kanaler.
I rollen som marknadskommuniköringår det att skapa kampanjmaterial och contenttill våra sajter, mailutskick, sociala medier m.m. Vi i marknadsteametjobbartätt tillsammans med it,inköp- och säljför att tillsammansskapa kampanjer och innehåll på sajterna som alltid genomsyrar rätt budskap och tonalitet.
Vem är du?Som person gillar du högt tempo, du är ansvarsfull och noggrann.Du är en kreativ person med många nya idéer och tankesätt. Du strävar hela tiden efter att nå uppsatta mål tillsammans med dina kollegor. Du bör kunna arbeta självständigt samt i grupp.
Vad kan vi erbjuda?Ett roligt arbete med härliga kollegor.För rätt person finns det stora möjligheter kring utveckling och större ansvar.
Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:
Erfarenhet inom marknadsföring och e-handel (utbildning/tidigare arbete)
God förståelse för marknaden
Kunskaper i Adobe eller liknande program
Gillar att jobba med snabba deadlinesoch i team
Ansvarstagande

Anställningsform och lokalisering:Vi söker både dig som vill arbeta heltid. Arbetet utförs på vårt kontor beläget på Hedenstorp i Jönköping.
Intresserad?Låter detta för roligt att vara sant? Bifoga CV, portfolio på tidigare foto/filmprojektoch ettpersonligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen.Tjänsten tillsätts efter överrenskommelse.
Om företagetSpobik ABär en del av Wesports Scandinavia AB.WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken.Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer påwesports.se

Ansök nu

Employer branding specialist!

Läs mer Jan 15
Din framtida utmaning
Sesol är ett av Sveriges största bolag inom solenergi och nu söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta framgångsresa. Vi söker nu efter en specialist inom employer branding för att utveckla vårt arbetsgivarvarumärke och attrahera nya talanger. Du kommer ha en nyckelroll i att utveckla Sesols positionering på arbetsmarknaden som en attraktiv arbetsgivare och bidra till företagets kort- och långsiktiga kompetensförsörjning. Du kommer att tillhöra talent acquisition teamet men även arbeta i nära samarbete med vår marknadsavdelning.

Som employer branding specialist hos oss kommer du arbeta med både operativa och strategiska frågor inom området. I rollen kommer du att få ansvar för att utforma och utveckla en employer branding strategi med tillhörande implementering och efterlevnad. I detta ingår det att definiera mål och nyckeltal samt genomförande av strategins tillhörande handlingsplaner och aktiviteter. Du kommer även ha ansvar för att bygga upp proaktiva kandidatnätverk med tillhörande kommunikationsplaner.

Vem är vår perfekta matchning?
För att trivas i rollen som employer branding specialist hos oss vill vi att du har erfarenhet av att framgångsrikt leda arbete inom employer branding. Du har en förmåga att leda stora projekt och få saker att hända. Vi letar efter dig med både strategiska och operativa förmågor som är orädd, har ett kreativt tänkande och vill vara med och utveckla ett av Sveriges mest spännande tillväxtbolag. Vidare tror vi att du delar samma värderingar som oss. Hos oss har vi identifierat framgång i drivna och engagerade medarbetare som vågar vara nytänkande. För oss är den interna företagskulturen ovärderlig. Oavsett vem du är och vilken avdelning du tillhör låter vi den familjära känslan genomsyra hela Sesol.

Vi vill att du

- har högskoleutbildning inom relevant område.

- har minst 5 års arbetslivserfarenhet av att leda arbete inom employer branding.

- är flexibel och van vid att arbeta i en tillväxtfas och trivs med att leda projekt och människor.

- har goda kunskaper inom kommunikation och digital marknadsföring.

Om anställningen
Lön: Fast

Placering: Jönköping

Tillträde: Enligt ök

Anställningsvillkor: Heltid.



Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också bra att veta!
Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Manager Henric Lilja. Mail: henric.lilja@sesol.se Tel: 0735236402. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

På Sesol blir alla arbetstimmar soliga. Gör som över 1000 andra och maxa dina soltimmar du också. Kliv in i värmen hos oss på Sesol - en solsäker arbetsplats.

Om Sesol AB
Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.

Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Ansök nu

Employer branding specialist!

Läs mer Jan 11
Din framtida utmaning
Sesol är ett av Sveriges största bolag inom solenergi och nu söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta framgångsresa. Vi söker nu efter en specialist inom employer branding för att utveckla vårt arbetsgivarvarumärke och attrahera nya talanger. Du kommer ha en nyckelroll i att utveckla Sesols positionering på arbetsmarknaden som en attraktiv arbetsgivare och bidra till företagets kort- och långsiktiga kompetensförsörjning. Du kommer att tillhöra talent acquisition teamet men även arbeta i nära samarbete med vår marknadsavdelning.

Som employer branding specialist hos oss kommer du arbeta med både operativa och strategiska frågor inom området. I rollen kommer du att få ansvar för att utforma och utveckla en employer branding strategi med tillhörande implementering och efterlevnad. I detta ingår det att definiera mål och nyckeltal samt genomförande av strategins tillhörande handlingsplaner och aktiviteter. Du kommer även ha ansvar för att bygga upp proaktiva kandidatnätverk med tillhörande kommunikationsplaner.

Vem är vår perfekta matchning?
För att trivas i rollen som employer branding specialist hos oss vill vi att du har erfarenhet av att framgångsrikt leda arbete inom employer branding. Du har en förmåga att leda stora projekt och få saker att hända. Vi letar efter dig med både strategiska och operativa förmågor som är orädd, har ett kreativt tänkande och vill vara med och utveckla ett av Sveriges mest spännande tillväxtbolag. Vidare tror vi att du delar samma värderingar som oss. Hos oss har vi identifierat framgång i drivna och engagerade medarbetare som vågar vara nytänkande. För oss är den interna företagskulturen ovärderlig. Oavsett vem du är och vilken avdelning du tillhör låter vi den familjära känslan genomsyra hela Sesol.

Vi vill att du

- har högskoleutbildning inom relevant område.

- har minst 5 års arbetslivserfarenhet av att leda arbete inom employer branding.

- är flexibel och van vid att arbeta i en tillväxtfas och trivs med att leda projekt och människor.

- har goda kunskaper inom kommunikation och digital marknadsföring.

Om anställningen
Lön: Fast

Placering: Jönköping

Tillträde: Enligt ök

Anställningsvillkor: Heltid.



Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också bra att veta!
Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Manager Henric Lilja. Mail: henric.lilja@sesol.se Tel: 0735236402. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

På Sesol blir alla arbetstimmar soliga. Gör som över 1000 andra och maxa dina soltimmar du också. Kliv in i värmen hos oss på Sesol - en solsäker arbetsplats.

Om Sesol AB
Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.

Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Husqvarna AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Husqvarna AB .

Supply & Inventory Planner

Logistiker
Läs mer Apr 30
About the organization
To our Supply Planning & Inventory Management team we are looking for a Supply & Inventory planner. The Supply Planning & Inventory Management function is organized under the planning function for Global Operations in the Husqvarna Forest & Garden division. Our organization serves as the central hub for all communication between sales companies/distributors and factories/suppliers, encompassing aspects such as forecasts, orders, delivery information and invoicing.
About the position
In this position you play a key role in the interface between our factories/suppliers and sales companies/distributors and a part of the work entails establishing long-term relationships with international customers and colleagues within Husqvarna Group. We are at an interesting stage of development and looking for someone who can contribute to our progress.
The team operates within a dynamic global CBP (collaborative business planning) framework and collaborates extensively with various departments, including sales, marketing, finance, product management and internal/external suppliers.
We are responsible for:
· Processing demand to supply plans
· Managing inventory levels
· Monitoring the execution of the plans
Additionally, we streamline the flow of goods from factories and suppliers to sales companies and distributors. Success in this role relies on a deep understanding of forecasting and planning best practices, strong analytical and statistical skills, attention to details and effective communication abilities.
About you
To be considered for the position, you have:
· University degree (BSc/MSc) in supply chain management or a related field
· 3-5-year track record in supply chain management.
· Good knowledge in Office 365 is and advanced excel skills
· Experience of ERP and advanced planning systems like SAP and Logility APO
Power-BI skills are preferable!
As an individual, you are service-minded, driven by a structured and analytical mindset, you are used to taking initiatives and being ambitious in delivering high quality on time. Husqvarna Group develops in a fast-pace so being flexible to meet our customers' demands comes naturally for you. Proficiency in English is a must, while fluency in Swedish is a bonus.
Location: Husqvarna site in Huskvarna, after a 3–6-month onsite introduction a hybrid working model can be offered to the right candidate.
The application?
Can you envision yourself being part of this? If so, apply as soon as possible, we are going through the applications continuously.?Due to GDPR we do not accept applications via mail.?
For more information about the position please contact hiring manager Johanna Wixe, johanna.wixe@husqvarnagroup.com. For more information about the recruitment process please contact Josephine Tjernlund, Talent Acquisition Partner. josephine.tjernlund@husqvarnagroup.com
Husqvarna Group is the world’s largest producer of outdoor power products including robotic lawn mowers, garden tractors, chainsaws and trimmers. The Group is also the European leader in consumer watering products and one of the world leaders in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries. The Group’s products and solutions are sold via dealers and retailers to both consumers and professional users in more than 100 countries. The head office is located in Stockholm, Sweden, and the share is listed on NASDAQ OMX Stockholm Exchange.

Ansök nu

Marketing Specialist

Marknadsförare
Läs mer Apr 29
Vill du vara med i den spännande utvecklingen hos Husqvarna Group?
Husqvarna Construction söker nu en Marketing Specialist som ska hjälpa oss att skapa en inspirerande och engagerande kundupplevelse. Husqvarna Construction är en av Husqvarna Groups divisioner och fokuset är byggprodukter, maskiner och diamantverktyg och kundkretsen är mestadels andra industriföretag. Tjänsten innehåller en variation av uppgifter såsom skapa innehåll både för print och online produktion, sociala medier, nyhetsbrev och analyser. Du kommer att vara med och planera och genomföra spännande aktiviteter och evenemang.
Om tjänsten
Du kommer vara en viktig del av teamet som ansvarar för marknadsföringsaktiviteter på den svenska marknaden och stötta i strategiska frågor. En stor del handlar om att ansvara för översättningar, publiceringar, sökordsoptimering och analys samt framtagande av trycksaker och annat marknadsmaterial. Du kommer också att vara del av vårt sociala media team. Andra kanaler som ingår i tjänsten är produktkataloger och kampanjmaterial samt arbete med mässor.
Tjänsten kräver ett stort eget driv och förmåga i att vara operativ för att lösa uppgifterna och uppnå de uppsatta målen. Men den ställer också krav på förmåga att samarbeta, då tjänsten arbetar nära både interna lokala och centrala team, såväl som externa samarbetspartners.
Den här rollen har fokus på den svenska marknaden och kräver flytande svenska i tal och skrift och gärna ett intresse för kommunikation. Husqvarna är ett internationellt företag och affärsspråket är engelska.
Kunskaper och erfarenhet
BSc eller MSc, gärna inom marknadsföring och kommunikation.
Minst 2 år erfarenhet inom marknadsföring.
Goda kunskaper i grafisk design genom program i Adobe som InDesign, Illustrator och Photoshop.
Erfarenhet av arbete med webb och sociala medier.
Förmåga att adaptera texter från engelska till svenska för tex webb, sociala medier och nyhetsbrev.
Gärna erfarenhet av att arbeta med hemsidor tex i Sitecore CMS.
Förmåga att arbeta i en komplex och internationell organisation.

Om dig
Du är en driven, operativ och självgående marknadsförare som gärna vill utvecklas och växa i en stor internationell organisation. Vi tror att du brinner för att leverera den bästa kundupplevelsen och utmanas av att kontinuerligt hitta nya lösningar och förbättra arbetssätt. Du är medtänkande och vill lära dig om våra produkter. Dina bästa arbetsdagar innehåller en mängd olika arbetsuppgifter, större och mindre, som ger dig möjlighet att addera värde och bidra med nya idéer.
Placeringsort: Jönköping. Vissa resor framför allt inom Sverige kan förekomma.
Din ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och vi ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För specifikt info om tjänsten kontakta rekryterande chef Sofia Runn sofia.runn@husqvarnagroup.com
För frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Talent Acquisition Partner Josephine Tjernlund josephine.tjernlund@husqvarnagroup.com
Vad händer efter din ansökan??
I denna process använder vi oss av löpande urval vilket innebär att vi fortlöpande går igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten. ?
Husqvarna Construction
I över 325 år har vi drivit innovation och teknisk utveckling som överträffar slutkundernas förväntningar. Husqvarna Construction, en division inom Husqvarna Group, är en världsledande leverantör av maskiner och diamantverktyg för bygg- och stenindustrierna. För att kunna erbjuda professionella användare de mest framgångsrika och effektiva lösningarna är grundstenen prioritering av produkt- och teknikledarskap. Detta i sin tur säkerställs genom betydande investeringar i produktutveckling med användaren i fokus. Produkter och tjänster distribueras globalt via alla relevanta försäljningskanaler. Läs mer på www.husqvarnaconstruction.com/se

Ansök nu

Junior Collaborative Business Planner

Logistiker
Läs mer Apr 29
Junior Collaborative Business Planner
Responsible for driving and integrating the Portfolio & Marketing, EU Distributors & IKAM Sales review steps in the Collaborative Business Planning process (CBP process). Secure alignment between business functions and ensures our strategies are executed through our business plans. This position requires a combination of tactical thinking, leadership acumen and an excellent understanding of the business.
Role Overview:
Execution of the CBP process
•Proactively identify and prepares options for how to solve unique and complex cross-functional business planning problems for the EU Distributors & I-KAM in scope
•Collate data and presentations for the different reviews (Distributors & I-KAM), put together agenda with recommendations, discuss and draw out the issues, facilitate meetings and required decisions, take the outcome of the reviews and ensure actions are taken, links up with the other “CBP Regional Leads” to ensure co-ordination and resolution of the issues
•Secure strong results in FC accuracy and Bias.
Stakeholder Management, Cross-Functional Collaboration & Leadership
•Act as a key liaison between various Distributors, business functions and stakeholders to foster collaboration and to ensure a synchronized and collaborative planning approach
•Foster a culture of communication and collaboration to enhance cross-functional understanding and cooperation.
Monitoring & optimization of the CBP process
•Implement agreed continuous improvement initiatives to enhance the efficiency, accuracy, robustness and agility of the CBP process
Design & implement the CBP process
•Participate in the development and design of the CBP process, tailored to the needs of the entire Distributors and I-KAM scopes, delivering business results through proactive management of gaps to our targets and strategy
•Participate in the implementation of the new CBP process and strategy for Distributors and I-KAM Business and lead the implementation.
•Educate and support all relevant stakeholders to ensure everyone understands and engages to expectations
Who We’re Looking For:
•Minimum bachelor's degree in business-related field or Supply Chain management is required.
•5 years of experience in international cross-functional business-related roles
•3 years of specific experience in Finance Planning, Supply Chain or Business Planning or Management.
•Strong analytical and problem-solving skills, with a focus on data-driven decision-making.
•Great project management/process improvement skills
•Strong verbal and written communication skills
Apply Today:
Does this sound like an interesting role that you would like to know more about? Welcome with your application or contact us if you have any questions about the position. fabrice.pinel@husqvarnagroup.com (recruiting manager)
erica.lindau@husqvarnagroup.com (recruiter)
What happens after you apply? In this process, we continuously evaluate applications. If we believe you are a potential candidate for the role, you will be invited for an initial interview. If you are not selected to proceed further, you will be informed of this at the latest when the position has been filled.
About Husqvarna Group
Husqvarna Group is the world’s largest producer of outdoor power products including robotic lawn mowers, garden tractors, chainsaws and trimmers. The Group is also the European leader in consumer watering products and one of the world leaders in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries. The Group’s products and solutions are sold via dealers and retailers to both consumers and professional users in more than 100 countries. The head office is located in Stockholm, Sweden, and the share is listed on NASDAQ OMX Stockholm Exchange.

Ansök nu

Kvalitetsingenjör

Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin
Läs mer Apr 30
Till Husqvarna söker vi nu en driftig och nyfiken kvalitetsingenjör!
Husqvarnas fabriker Chains & Bars tillverkar motorsågskedjor, svärd och dess delkomponenter. Fabrikerna består av nya och högt automatiserade maskinparker där produktionsledning, underhåll, produktionsteknik och kvalitet har kontor mitt i fabriken. Fabrikerna i stort består av ca 250 personer och du ansluter till kvalitets- och EHS-avdelningen som i dagsläget består av fem personer där du dagligen kommer samverka med andra avdelningar som produktionsledare, verktygstekniker och produktionstekniker.
Om Rekryterande chef Robert Söderlund – Quality & EHS manager - själv får beskriva tjänsten och vem han söker säger han :
”Jag vill komplettera teamet med en praktisk och analytisk ingenjör som motiveras av att arbeta, tillsammans med andra, med tekniskt utmanade interna kvalitetsärenden och produktionsstörningar. Personen bör trivas i sociala sammanhang, men också känna ro med att stänga om sig för att knacka lite excel. En person som vill åstadkomma förändring, påverkar sin omgivning, och driver arbetspaket i mål.”
Exempel på huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Driva och implementera kvalitetsförbättrande åtgärder inom arbetssätt, mätteknik, utvärderingstekniker, förbättringsmetodik
Genomföra avancerade utredningar inom arbetssätt, mätteknik, avvikelser
Analysera, upprätta och förbättra mättekniker
Genomföra, förmedla och förbättra statistiska analyser och kvalitetsförbättrande åtgärder

Vad tjänsten erbjuder
I den här rollen kommer du få en övergripande förståelse för produktionsflödet och att alla olika situationer kräver sin speciella anpassning. Med en hög produktionstakt och tillverkning av miljarder komponenter, står vi inför utmaningar inom produktionsteknik och produktionskvalitet som ständigt utvecklar oss. En till synes liten defekt, kan i sammanhanget få stora konsekvenser, och den lilla defekten kan kräva en typ av åtgärd medan konsekvenserna kräver en annan. Genom statistiska analyser och djup teknisk förståelse för produkterna och produktionen utmanas vi dagligen att lösa komplexa problem och tillsammans gnugga geniknölarna och komma på nya lösningar.
Vi erbjuder ett ledarskap som är avslappnat och transparant med en teknisk kunnig chef som inspireras och motiveras av handlingskraftiga och driftiga medarbetare.
Om dig
Krav för tjänsten är att du i grunden har en högskole/- civilingenjörsutbildning (gärna inom maskininriktning), utöver detta så är det ditt stora driv och intresse för kvalitet som är avgörande! Du är nyfiken på att lära, kommer med nya idéer och driver gärna förändrings- och förbättringsarbeten. Genom din bakgrund förstår du samband och tycker om variationen av det sociala samarbetet med andra avdelningar lika mycket som djupare analysarbete.
Det är självklart en stor bonus och meriterande i urvalet om du sedan tidigare har en vana vid att göra komplicerade rotorsaksanalyser och besitter god förståelse för ritningsteknik och mätteknik. Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift är ett krav.
Placeringsort Huskvarna
Ansökan
Känner du igen i beskrivningen och är sugen på att ansluta till Roberts team? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Av hänsyn till GDPR tar vi ej emot ansökningar via mejl. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta Talent Acquisition Partner Josephine Tjernlund josephine.tjernlund@husqvarnagroup.com?
Vad händer efter din ansökan?
?I denna process använder vi oss av löpande urval vilket innebär att vi fortlöpande går igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel.
Vårt sortiment?omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin.

Ansök nu

Product Support Specialist

Produktutvecklare
Läs mer Apr 8
About the job
Husqvarna Division is on the journey to becoming the top brand in the market for our customers and dealers. The organization is living a transformation when it comes to its structure and focus, and we want you to join us in this pivotal moment.
In this position you will be a Product Support Specialist for the Light Agriculture & Pacific Business Unit, dedicated to contributing to the productivity and effectiveness of our staff, business partners and end customers on small farms, in plantation forestry and in commercial green space maintenance, executing on the agreed strategy to enhance the brand experience for all stakeholders.
Responsible for managing the product quality continuous improvement process you will respond to market feedback in a timely and constructive manner, initiate and manage product improvement projects approved in the Product Improvement Arena and ensure all new product projects managed by the business unit meet brand values and quality expectations. You will also support other functions to improve dealer partner workshop and service strategies with a focus on promoting digital systems, genuine parts, and service for end users. Communication and feedback will be key to build trust and support within our distribution network and with internal stakeholders.
Key Responsibilities
Manage and respond to quality issues identified in the business unit markets. For Light Ag CSU product platforms, and together with other BU Technical support teams.
As part of the new product Go to Market project team, working with the Light Ag CSU, manage product quality reviews, serviceability, parts stock recommendations, and service checklists on new product projects.
Develop specific Quality Assurance recommendations for new product projects including lessons learned.
Improve product Service Call Rate, and other quality metrics, data collection and country reporting processes to help identify and prioritize Product Improvement projects.
Ensure all service bulletins and other technical documents are up to date and amended to reflect all product changes.
Report major technical issues to relevant stake holders to ensure transparency.
Coordinate and propose resolutions to technical or performance issues that support our customer focus objectives.
Ensure all relevant stakeholders are kept informed of actions and progress on PI Projects.
Light Ag & Pacific Business Unit PI Arena ownership and chairperson. Other BU PI Arena participation.

Relevant background
Bachelor’s degree in mechanical engineering, or related area.
Proven experience (at least 3 to 5 years) in product and after sales support.
Fluent in English (preferably also additional languages).
Project management (i.e., initiating, execute and follow-up projects).

Location: Huskvarna. For the right candidate a remote/hybrid working model can be discussed.
Who You Are!
You are hands-on, believe people can learn and develop by doing, and you lead by example. You are solution-oriented, making a difference for internal and external customers through your curiosity and ability to provide solutions. Your business acumen makes you understand business operations to match product quality improvement opportunities and ramp up projects to grow sales and profitability. You truly enjoy business analysis, business cases and dashboards. Your critical thinking enables you to assess status quo and ways to promote business change management. You are a genuine team player, have strong interpersonal skills, accomplishing your work goals by collaborating and seeking collaboration.
Our team is a diverse group of individuals where we genuinely believe in being empowered and where your knowledge, ideas, and personality is a success factor. The Light Agriculture & Pacific Business Unit leads business operations in emerging markets, from Asia to Latin America and Eastern Europe as well as mature markets in the pacific region including Japan, Australia and New Zealand, your availability to travel and your genuine interest and respect for different cultures and environments are crucial for this position.
Your Application
Does this sound like the opportunity you been waiting for? Don't hesitate to apply as soon as possible. Please submit your CV and Cover Letter. We do not accept applications via e-mail due to GDPR regulations
If you have any questions regarding the position, please contact Stephen Clark - stephen.clark@husqvarnagroup.com
If you have any questions regarding the recruitment process, please contact Talent Acquisition Partner, Sebastian Glaas - Sebastian.glaas@husqvarnagroup.com
What happens after you applied??
In this process we are applying for an ongoing selection, so please apply today. If we believe you are a potential candidate for the role, you will be, or have been, invited for an initial interview. If you aren’t chosen to proceed in the process, you will be informed of this at the latest when the position has been filled.?
Husqvarna Group is the world’s largest producer of outdoor power products including robotic lawn mowers, garden tractors, chainsaws and trimmers. The Group is also the European leader in consumer watering products and one of the world leaders in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries. The Group’s products and solutions are sold via dealers and retailers to both consumers and professional users in more than 100 countries. The head office is located in Stockholm, Sweden, and the share is listed on NASDAQ OMX Stockholm Exchange.

Ansök nu