Jönköping: Hållbarhetsstrateg, Miljö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Hållbarhetsstrateg, Miljö i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-09 // Varaktighet: Heltid

Nu letar vi efter vår nya kollega som brinner för hållbarhetsfrågor och som med god struktur och kommunikativ förmåga har erfarenhet av att driva strategiskt arbete i kombination med operativa insatser. Välkommen till Hållbarhetsteamet hos oss på Vätterhem!
Hos oss på Hållbarhetsavdelningen på Vätterhem får du arbeta tillsammans med tre härliga kollegor som alla har ett brett intresse för hållbarhetsfrågor. Nuvarande hållbarhetsstrateg kommer att finnas kvar inom avdelningen men i en ny roll. Hon har lagt en god grund för tjänsten och det finns idag tydliga mål och inriktning som väntar på att nästa person förvaltar och utvecklar uppdraget vidare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Strategisk planering och operativ förankring av aktiviteter kopplade till de miljömässiga målen i Vätterhems Hållbarhetsplan. Du kommer att driva eller vara delaktig i arbetsuppgifter kopplade till bland annat; Klimatanpassning, Cirkularitet och Transporter.
Granska, uppdatera, kommunicera och följa upp lagefterlevnad gällande miljölagstiftning, inklusive hantering av relevanta tillstånd.
Vara länken till skyddskommittén inom ramen för miljölagstiftning och miljörelaterad kemikaliehantering.
Vara delaktig i upphandlingsprocessen och ställa relevanta miljökrav.
Vara hållbarhetscontrollern behjälplig med att ta fram statistik till olika interna rapporter och myndighetsrapporter inom miljöområdet.
Ansvara för att utveckla och förvalta Vätterhems processer och styrande dokumentation för miljö.
Delta i och omvärldsbevaka genom relevanta miljönätverk.
Vara rådgörande i frågor beträffande miljörisker och miljöriskanalyser.

Kvalifikationer:
Vi ser att du har flera års arbetslivserfarenhet (minst 3) med relevant högskoleutbildning, till exempel inom miljöområdet- och eller med miljölagstiftning som en del av din bas. Med rätt profil kan eventuellt arbetslivserfarenheten vara kortare. Erfarenhet från fastighets- eller byggbranschen är meriterande. Vi vill gärna komma i kontakt med dig som har en förståelse för hur du driver strategiskt arbete i kombination med operativa insatser. Du har stor förståelse för arbetsgången när det gäller förankring och implementering inom en organisation.
B-körkort är önskvärt men inget krav. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för tjänsten.
Din profil:
Du har ett affärsmässigt angreppssätt när det gäller miljöfrågor samt stor förståelse för bolagets olika intressenter. I denna roll uppstår det ofta intressekonflikter som du behöver förhålla dig till på ett strategiskt och lösningsorienterat sätt. Du har en god förmåga att på ett pedagogiskt och engagerande vis kommunicera vikten och fördelarna med att fatta hållbara affärsbeslut och agera miljömedvetet både på ett operativt och strategiskt plan. Vi tror att du är en person som tar dig an ditt arbete ur ett långsiktigt perspektiv där vardagen kommer att kräva att du har tålamod i förankringsprocesser.
Du har en positiv inställning och bidrar till god stämning i teamet. Vidare kommunicerar du med lätthet och tydlighet och har förmåga att anpassa din kommunikation beroende på mottagare. Slutligen tror vi att du är van och trivs med många kontaktytor och att du gärna och enkelt, samarbetar med andra både internt och externt.
Vi utgår från vår värdegrund LUTA; Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar, i allt vi gör. Som medarbetare hos oss är det viktigt att du aktivt arbetar utifrån dessa ledord.
Vårt erbjudande till dig:
Att få vara med och utveckla och utvecklas inom en bransch där hållbarhetsfrågorna är/kommer att vara prioriterade
Stor delaktighet i implementeringsprocessen av vår Hållbarhetsplan
Stor möjlighet att utifrån nuvarande grund och uppsatta mål, ta arbetet vidare med stor frihet
Du kommer att ingå i ett hållbarhetsteam med kollegor som stöttar varandra inom sina expertisområden
Tillgång till nätverk för erfarenhetsutbyte
Ett mångsidigt och fritt arbete där du själv har stor möjlighet att påverka din arbetsdag
En arbetsplats där vi kontinuerligt ser till medarbetarnas utveckling och trivsel
Internutbildning om det behövs, samt de verktyg du behöver för att du ska lyckas i ditt arbete

Övrig information och ansökan:
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med start efter överenskommelse. Provanställning kan tillämpas.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta Hanna Törnqvist, Hållbarhetschef och vice VD på tel. 076-864 77 55
Kollektivavtal finns med Vision. Fackliga frågor besvaras av Nicklas Johansson tel. 036-199439
Vi hanterar urvalsprocessen löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka därför in din ansökan till oss redan idag. Dock senast 5 maj 2024.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Vätterhem tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Krav
Flera års arbetslivserfarenhet (minst 3) inom miljöområdet- och eller med miljölagstiftning
Relevant högskoleutbildning, till exempel inom miljöområdet- och eller med miljölagstiftning som en del av din bas

Meriterande
Erfarenhet från fastighets- eller byggbranschen
B-körkort



Om arbetsgivaren - Vätterhem
Vätterhem är ett av Smålands största bostadsbolag med över 88 % nöjda hyresgäster och en omsättning på ca 700 mkr. Vår vision är att utveckla framtidens stadsdelar och bidra till en hållbar samhällsutveckling i Jönköpings kommun. Hos Vätterhem har alla medarbetare möjligheter att påverka det egna arbetet och företaget som helhet. Vi har olika roller men samma värde för bolaget. Vår värdegrund LUTA innebär att vi prioriterar Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar i vårt arbete. År 2023 ska vi vara Sveriges ledande bostadsbolag med flest nöjda hyresgäster.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Miljö- och klimatstrateg

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Miljö- och klimatstrateg.

Miljö- och hållbarhetsansvarig till Sesol!

Läs mer Feb 13
Välkommen till oss på Sesol!

Våra medarbetare är vår största tillgång, därför får du de bästa förutsättningarna för att växa hos oss, både i karriären och som person.

Om jobbet
Brinner du för miljö- och hållbarhetsarbete? Då har vi tjänsten för dig. I din roll kommer du ta täten i företagets miljö- och hållbarhetsarbete och vägleda och styra företaget inom miljö och hållbarhet.

I rollen kommer du samarbeta med alla företagets avdelningar och stödja dem inom miljö- och hållbarhet. Det här är tjänsten för dig som har lätt för att kommunicera men också att leda och visa vägen.

Rollen är helt ny, därav får du stor frihet att själv utforma den men det innebär också att vi söker en person med mångårig erfarenhet från området.

En förutsättning för att trivas i tjänsten är att du gillar att arbeta i ett snabbväxande företag med korta beslutsvägar och högt tempo.

Vem är du?
- Du brinner för miljö- och hållbarhetsfrågor.
- Du är ansvarstagande och driven och har inga problem med att själv driva arbetet inom området.
- Du är en visionär som tänker nytt och har lätt för att inspirera andra.
- Du har en hög ambitionsnivå och trivs att arbeta i ett högt tempo mot högt uppsatta mål.
- Du är socialt kompetent, ansvarsfull, självgående och har en stark vilja att lyckas tillsammans med bolaget.

Exempel på arbetsuppgifter är:
- Utveckla, samordna och genomföra miljö- och hållbarhetsarbete
- Kommunicera hållbarhetsarbetet internt och externt
- Dokumentera företagets miljö- och hållbarhetsarbete
- Utveckla policyer och handlingsplaner avseende hållbarhet
- Arbeta med ISO-certifiering inom området
- Hållbarhetsrapportering
- Bevaka lagkrav och trender inom området

Krav
- Minst 5 års erfarenhet av arbete med miljö- och hållbarhetsfrågor
- Examen inom relevanta områden (civilingenjör, civilekonom mm.)
- Tidigare erfarenhet av att arbeta strategiskt, taktiskt och operativt med miljö och hållbarhet

Meriterande
- Erfarenhet av exempelvis cirkulär ekonomi, CSR-strategier och livscykelanalyser

- Erfarenhet av arbete med miljöledningssystem

- Erfarenhet som miljö- och hållbarhetskonsult
- Erfarenhet av att leda och utbilda
- Erfarenhet från ett snabbväxande bolag

Vad erbjuder vi dig?

- Chansen att arbeta på en av marknadsledarna inom ny energi i Sverige

- Stor frihet att utforma och påverka din roll

- Möjligheten att arbeta på ett snabbväxande bolag

- Bra lön och förmåner

Om anställningen
Lön: Fast

Placering: Jönköping

Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna så fort som möjligt

Anställningsvillkor: Heltid. Vi tillämpar 6-månaders provanställning på samtliga av våra anställda.

Kontaktperson: Verksamhetsutvecklingschef Elias Arshi elias.arshi@sesol.se

Om Sesol AB
Vi är en trygg partner för de som ska investera i solceller, elbilsladdare eller batterier.

Vi är idag över 900 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger i Jönköping, vi har också etablerat oss på 13 andra orter runt om i landet. Bland annat Kalmar, Helsingborg, Örebro, Södra Stockholm, Göteborg, Norrköping och Uppsala.

Varje dag levererar vi anläggningar med högsta kundnöjdhet i fokus. Eftersom fler och fler får upp ögonen för solceller, elbilsladdare och batterier så innebär det att vi arbetar med anläggningar i alla storlekar, från en helt vanlig villa till stora parker. All vår personal är behörig och anställda direkt i Sesol vilket är viktigt för oss för att kunna leverera den kvalité vi står för som företag. Vi kan stolt säga att vi är en helhetsleverantör, på riktigt.

Välkommen in med din ansökan idag!

Ansök nu

Miljö- och hållbarhetsansvarig till Sesol!

Läs mer Jan 26
Välkommen till oss på Sesol!

Våra medarbetare är vår största tillgång, därför får du de bästa förutsättningarna för att växa hos oss, både i karriären och som person.

Om jobbet
Brinner du för miljö- och hållbarhetsarbete? Då har vi tjänsten för dig. I din roll kommer du ta täten i företagets miljö- och hållbarhetsarbete och vägleda och styra företaget inom miljö och hållbarhet.

I rollen kommer du samarbeta med alla företagets avdelningar och stödja dem inom miljö- och hållbarhet. Det här är tjänsten för dig som har lätt för att kommunicera men också att leda och visa vägen.

Rollen är helt ny, därav får du stor frihet att själv utforma den men det innebär också att vi söker en person med mångårig erfarenhet från området.

En förutsättning för att trivas i tjänsten är att du gillar att arbeta i ett snabbväxande företag med korta beslutsvägar och högt tempo.

Vem är du?
- Du brinner för miljö- och hållbarhetsfrågor.
- Du är ansvarstagande och driven och har inga problem med att själv driva arbetet inom området.
- Du är en visionär som tänker nytt och har lätt för att inspirera andra.
- Du har en hög ambitionsnivå och trivs att arbeta i ett högt tempo mot högt uppsatta mål.
- Du är socialt kompetent, ansvarsfull, självgående och har en stark vilja att lyckas tillsammans med bolaget.

Exempel på arbetsuppgifter är:
- Utveckla, samordna och genomföra miljö- och hållbarhetsarbete
- Kommunicera hållbarhetsarbetet internt och externt
- Dokumentera företagets miljö- och hållbarhetsarbete
- Utveckla policyer och handlingsplaner avseende hållbarhet
- Arbeta med ISO-certifiering inom området
- Hållbarhetsrapportering
- Bevaka lagkrav och trender inom området

Krav
- Minst 5 års erfarenhet av arbete med miljö- och hållbarhetsfrågor
- Examen inom relevanta områden (civilingenjör, civilekonom mm.)
- Tidigare erfarenhet av att arbeta strategiskt, taktiskt och operativt med miljö och hållbarhet

Meriterande
- Erfarenhet av exempelvis cirkulär ekonomi, CSR-strategier och livscykelanalyser

- Erfarenhet av arbete med miljöledningssystem

- Erfarenhet som miljö- och hållbarhetskonsult
- Erfarenhet av att leda och utbilda
- Erfarenhet från ett snabbväxande bolag

Vad erbjuder vi dig?

- Chansen att arbeta på en av marknadsledarna inom ny energi i Sverige

- Stor frihet att utforma och påverka din roll

- Möjligheten att arbeta på ett snabbväxande bolag

- Bra lön och förmåner

Om anställningen
Lön: Fast

Placering: Jönköping

Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna så fort som möjligt

Anställningsvillkor: Heltid. Vi tillämpar 6-månaders provanställning på samtliga av våra anställda.

Kontaktperson: Verksamhetsutvecklingschef Elias Arshi elias.arshi@sesol.se

Om Sesol AB
Vi är en trygg partner för de som ska investera i solceller, elbilsladdare eller batterier.

Vi är idag över 900 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger i Jönköping, vi har också etablerat oss på 13 andra orter runt om i landet. Bland annat Kalmar, Helsingborg, Örebro, Södra Stockholm, Göteborg, Norrköping och Uppsala.

Varje dag levererar vi anläggningar med högsta kundnöjdhet i fokus. Eftersom fler och fler får upp ögonen för solceller, elbilsladdare och batterier så innebär det att vi arbetar med anläggningar i alla storlekar, från en helt vanlig villa till stora parker. All vår personal är behörig och anställda direkt i Sesol vilket är viktigt för oss för att kunna leverera den kvalité vi står för som företag. Vi kan stolt säga att vi är en helhetsleverantör, på riktigt.

Välkommen in med din ansökan idag!

Ansök nu

Miljö- och hållbarhetsansvarig till Sesol!

Läs mer Dec 28
Välkommen till oss på Sesol!

Våra medarbetare är vår största tillgång, därför får du de bästa förutsättningarna för att växa hos oss, både i karriären och som person.

Om jobbet
Brinner du för miljö- och hållbarhetsarbete? Då har vi tjänsten för dig. I din roll kommer du ta täten i företagets miljö- och hållbarhetsarbete och vägleda och styra företaget inom miljö och hållbarhet.

I rollen kommer du samarbeta med alla företagets avdelningar och stödja dem inom miljö- och hållbarhet. Det här är tjänsten för dig som har lätt för att kommunicera men också att leda och visa vägen.

Rollen är helt ny, därav får du stor frihet att själv utforma den men det innebär också att vi söker en person med mångårig erfarenhet från området.

En förutsättning för att trivas i tjänsten är att du gillar att arbeta i ett snabbväxande företag med korta beslutsvägar och högt tempo.

Vem är du?
- Du brinner för miljö- och hållbarhetsfrågor.
- Du är ansvarstagande och driven och har inga problem med att själv driva arbetet inom området.
- Du är en visionär som tänker nytt och har lätt för att inspirera andra.
- Du har en hög ambitionsnivå och trivs att arbeta i ett högt tempo mot högt uppsatta mål.
- Du är socialt kompetent, ansvarsfull, självgående och har en stark vilja att lyckas tillsammans med bolaget.

Exempel på arbetsuppgifter är:
- Utveckla, samordna och genomföra miljö- och hållbarhetsarbete
- Kommunicera hållbarhetsarbetet internt och externt
- Dokumentera företagets miljö- och hållbarhetsarbete
- Utveckla policyer och handlingsplaner avseende hållbarhet
- Arbeta med ISO-certifiering inom området
- Hållbarhetsrapportering
- Bevaka lagkrav och trender inom området

Krav
- Minst 5 års erfarenhet av arbete med miljö- och hållbarhetsfrågor
- Examen inom relevanta områden (civilingenjör, civilekonom mm.)
- Tidigare erfarenhet av att arbeta strategiskt, taktiskt och operativt med miljö och hållbarhet

Meriterande
- Erfarenhet av exempelvis cirkulär ekonomi, CSR-strategier och livscykelanalyser

- Erfarenhet av arbete med miljöledningssystem

- Erfarenhet som miljö- och hållbarhetskonsult
- Erfarenhet av att leda och utbilda
- Erfarenhet från ett snabbväxande bolag

Vad erbjuder vi dig?

- Chansen att arbeta på en av marknadsledarna inom ny energi i Sverige

- Stor frihet att utforma och påverka din roll

- Möjligheten att arbeta på ett snabbväxande bolag

- Bra lön och förmåner

Om anställningen
Lön: Fast

Placering: Jönköping

Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna så fort som möjligt

Anställningsvillkor: Heltid. Vi tillämpar 6-månaders provanställning på samtliga av våra anställda.

Kontaktperson: Verksamhetsutvecklingschef Elias Arshi elias.arshi@sesol.se

Om Sesol AB
Vi är en trygg partner för de som ska investera i solceller, elbilsladdare eller batterier.

Vi är idag över 900 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger i Jönköping, vi har också etablerat oss på 13 andra orter runt om i landet. Bland annat Kalmar, Helsingborg, Örebro, Södra Stockholm, Göteborg, Norrköping och Uppsala.

Varje dag levererar vi anläggningar med högsta kundnöjdhet i fokus. Eftersom fler och fler får upp ögonen för solceller, elbilsladdare och batterier så innebär det att vi arbetar med anläggningar i alla storlekar, från en helt vanlig villa till stora parker. All vår personal är behörig och anställda direkt i Sesol vilket är viktigt för oss för att kunna leverera den kvalité vi står för som företag. Vi kan stolt säga att vi är en helhetsleverantör, på riktigt.

Välkommen in med din ansökan idag!

Ansök nu

Hållbarhetsstrateg

Läs mer Mar 21
XANO utvecklar, förvärvar och driver nischade teknikföretag som erbjuder tillverknings- och utvecklingstjänster för industriprodukter och automationsutrustning. Verksamheten är uppdelad i tre affärsenheter och koncernen finns representerad i Norden, Estland, Nederländerna, Polen, Kina och USA. Koncernens nettoomsättning uppgår till 3,5 miljarder SEK och antalet anställda är ca 1 400. XANOs B-aktie är sedan 1988 noterad på Stockholmsbörsen. Läs mer på www.xano.se.
XANO är en industrikoncern präglad av entreprenörsanda. Vi tar oss an kundspecifika uppdrag och utvecklar även egna produkter och lösningar. Varje företag inom koncernen har som mål att vara marknadsledande inom sin nisch och kan med hög tekniknivå och flexibilitet möta en krävande marknads behov och önskemål. Långsiktighet och hållbarhet är ledord såväl i vår verksamhet som i våra affärer.
Hållbarhetsstrateg
Vi vill göra en tydlig förflyttning med visionen att inom vårt kompetensområde vara en ledande aktör och samarbetspartner, som möjliggör omställning till ett mer hållbart samhälle och företagande. För att säkerställa detta behöver vi därför utöka vår organisation med en ny funktion i koncernstaben, en hållbarhetsstrateg. Tjänsten innefattar ett övergripande ansvar för att leda, utveckla och driva XANO-koncernens hållbarhetsarbete samt implementering och uppföljning av processer, strategier och mål. Att dessutom vara ett stöd i relevanta hållbarhetsfrågor gentemot affärsenheterna och dotterbolagen ryms också i tjänsten.
Det är viktigt för oss att kontinuerligt flytta fram våra positioner utifrån våra värderingar, affärsmål och internationella lagkrav. I den här rollen kommer du att få arbeta brett, både strategiskt och operativt. En viktig del i tjänsten är att planera och genomföra utbildningsinsatser kopplade till trender och lagkrav, framför allt för att höja den allmänna kunskapsnivån i koncernen. Du tar också ansvar för koncernens hållbarhetsrapportering och den årliga hållbarhetsrapporten.
Vi söker dig som har en strategisk höjd med ett genuint intresse för trender och regelverk inom hållbarhet. Som person är du prestigelös, har en stor inre drivkraft och är en fena på att skapa engagemang och bygga förtroendefulla relationer. Då du kommer att arbeta brett över koncernens funktioner och kontaktytor tror vi att du är bra på att se möjligheter och att du trivs i en entreprenörsdriven företagskultur. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Jönköping och du rapporterar till koncernledningen.
Du har en akademisk utbildning med inriktning mot miljö/hållbarhet eller motsvarande. Du har några års erfarenhet ifrån liknande uppdrag eller från arbete i en konsultroll inom miljö- och hållbarhetsområdet. Att ha kunskap om relevant lagstiftning är viktigt för tjänsten, och vi ser gärna att du dessutom har erfarenhet av arbete i en internationell koncern. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Erfarenhet av verktyg för systematisk verksamhetsuppföljning är meriterande. För oss är det viktigt att du är affärsinriktad och har en god förmåga att se helheten. Du är pedagogisk och trivs med att arbeta både enskilt och tillsammans med andra. Det är också betydelsefullt att du brinner för ny teknik, nya idéer och nya sätt att tänka för att främja en hållbar utveckling.
Vi erbjuder ett spännande uppdrag i en internationell koncern med stor möjlighet att påverka ditt arbete och göra aktiv skillnad.
För mer information om uppdraget:
Kontakta FINNVEDEN EXECUTIVE, rekryteringskonsult Ulrika Danielsson tfn +46 702 33 81 67 för mer information om tjänsten. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. För att få en hög kvalitet i rekryteringsprocessen vill vi att du skickar in din ansökan via vår hemsida. Börja med att trycka på ansökningsknappen nedan. En bekräftelse på mottagen ansökan skickas alltid till den angivna e-postadressen.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Ls Jobbet AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Ls Jobbet AB .

Kund- och personalansvarig inom personlig assistans

Personalansvarig
Läs mer Maj 10
Just nu söker vi på Alma Assistans Kundansvariga till Växjö, Göteborg och Jönköping. Tycker du att förändring är roligt och vill du vara med och nå våra mål samtidigt som du utvecklas i en organisation med hjärtat på rätt ställe? Då kan du vara den vi söker. Vi är det familjära bolaget med de stora resurserna!
Om tjänsten
Som Kund- och personalansvarig hos oss får du ett omväxlande arbete med mycket frihet under ansvar. Du arbetar nära kunder och personal men i din roll har du även kontakt med myndigheter som kommun och försäkringskassa. Tillsammans med dina kunder och din personal formar du en individuellt anpassad och väl fungerande assistans. Du kommer att arbeta med den dagliga driften och sköta såväl schemaläggning som arbetsmiljöfrågor.
Alma Assistans är det medelstora bolaget med de stora resurserna. Hos oss är det högt i tak och kollegorna finns alltid nära till hands om du behöver ett bollplank, eller stöd i någon fråga. På Alma är vi vana att jobba i ett högt tempo med stort ansvar och vi har nära till skratt och glömmer aldrig bort att måna om varandra.
Om dig
Vi söker dig som har kunskap inom LSS och annan relevant lagstiftning som t ex. arbetstidslagen. Du har minst ett par år av ledarerfarenhet med personal-/ bemanningsansvar. Har du tidigare erfarenhet av personlig assistans är det ett plus. Har du erfarenhet av olika funktionsvariationer ser vi det som meriterande. B-körkort är ett krav eftersom du behöver kunna ta dig ut till våra kunder.
Som person är du driven och självständig i ditt arbete, du gillar att ta eget ansvar. Du har en god samarbetsförmåga och en stark känsla för service. Det mänskliga mötet är viktigt för dig och du brinner för att jobba med samt tycker om att ha kontakt med flera olika typer av människor. För att lyckas i rollen är det även viktigt att du har ett flexibelt och lösningsfokuserat arbetssätt och att du arbetar proaktivt och strukturerat.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är heltid tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse.
I denna rekrytering kan det i ett senare skede bli aktuellt med bakgrundskontroll av slutkandidat.
Välkommen med din ansökan senast den 16 juni. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Andrea Hartwig, Jobbet.se på 076-7230727.
Välkommen till oss!
Om vill läsa mer om Alma Assistans, besök gärna www.almaassistans.se.
Krav
Kunskap inom LSS och annan relevant lagstiftning som arbetstidslagen
Minst ett par års ledarerfarenhet med personal/-bemanningsansvar
B-körkort

Meriterande
Tidigare erfarenhet av personlig assistans
Erfarenhet av olika funktionsvariationer



Om arbetsgivaren - Alma Assistans
Alma Assistans är ett rikstäckande företag verksamma inom branschområdet personlig assistans. Alma har sedan starten 2010 successivt vuxit från ett litet företag till ett medelstort företag med drygt 700 personliga assistenter över hela Sverige. Vi strävar inte efter att bli störst utan bäst, bäst på att utföra assistans av god kvalitet. Vi vet att goda relationer med kunder och medarbetare är en förutsättning till en väl fungerande assistans.
Alma Assistans är en del av Friab-koncernen som med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd.

Ansök nu

Parkvärd Österängen

Parkarbetare/Utemiljöarbetare/Miljövärd
Läs mer Apr 19
Vi söker nu en tillsvidareanställd parkvärd till vår förvaltning på Österängen som ska ansvara för skötsel av grönytor och utemiljöer. Som medarbetare hos oss på Vätterhem får du vara med och bidra till en god arbetsmiljö samt till att uppfylla ett utav våra mål – mest nöjda hyresgäster!
Österängens förvaltning är indelad i tre team där både reparatörer, parkvärdar och fastighetsvärdar ingår. Vi arbetar tillsammans för att nå vårt gemensamma mål: Sveriges bästa hyresvärd, med mest nöjda hyresgäster.
Huvudsakliga arbetsuppgifter för tjänsten som parkvärd:
Städning av trapphus
Städning av gemensamma utrymmen
Daglig hantering av avfall vid och i våra miljöhus
Renhållning
Gräsklippning
Rabattrensning
Beskärning
Utformning av planteringar
Viss service av mindre maskiner
Viss transportkörning med hjullastare
Snöröjning och halkbekämpning

Kvalifikationer:
Du behöver ha en slutförd gymnasieutbildning och det är en fördel om du har yrkeslivserfarenhet av arbete med grönytor, utemiljöer och trädgård. Det är meriterande om du har erfarenhet av trädgårdsmaskiner samt hjullastare. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Du behöver även ha en god förmåga att kommunicera tydligt på svenska i såväl tal som skrift. Behärskar du även andra språk ser vi det som meriterande.
Din person:
Du är en person som gillar variation i arbetet, är duktig på att planera och prioritera dina arbetsuppgifter med en förmåga att skifta fokus utifrån verksamhetens behov. Du är ödmjuk, lyhörd, bra på att bygga förtroendefulla relationer och bidrar till en god arbetsmiljö.
I teamet tycker vi om att hjälpa varandra och diskutera frågor som uppstår. För att du ska trivas är det en förutsättning att du är öppen och vill arbeta som ett lag. Som medarbetare hos oss är du vårt ansikte utåt och därför krävs det att du förstår vikten av att sätta hyresgästen i centrum i alla situationer och att ge god service till alla som bor och verkar i vårt område.
Vi utgår från vår värdegrund LUTA; Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar, i allt vi gör. Som medarbetare hos oss är det viktigt att du aktivt arbetar utifrån dessa ledord.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vårt erbjudande till dig:
Ett mångsidigt och fritt arbete där du själv har stor möjlighet att påverka din arbetsdag
En arbetsplats där vi kontinuerligt ser till medarbetarnas utveckling och trivsel
Internutbildning vid behov, samt de verktyg du behöver för att du ska lyckas i ditt arbete

Övrig information och ansökan:
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta: Malin Johansson / Förvaltare Österängen, telefon: 036-199452 Mail: malin.johansson@vatterhem.se
Kollektivavtal finns med Fastighetsanställdas Förbund. Fackliga frågor besvaras av Dan Gustafsson telefon: 036-777 88 41
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 19 maj 2024.
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Slutförd gymnasieutbildning
Körkort för personbil
God förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift

Meriterande
Erfarenhet av trädgårdsmaskiner samt hjullastare
Tidigare yrkeserfarenhet av arbete med grönytor, utemiljöer och trädgård
Kunskaper inom andra språk än svenska

Ansök nu

Medarbetare inom trädgård och transport, City

Trädgårdsarbetare/Plantskolearbetare, trädgård
Läs mer Mar 5
Vi söker dig som vill bli en del av vårt team och ansvara för transporter på City! Här får du tillsammans med dina kollegor arbeta för att leverera högsta service och bidra till att våra bostadsområden är trivsamma för våra hyresgäster!
Är du intresserad av att jobba hos oss på City får du totalt 34 kollegor med Maths Carlgren som förvaltningschef. Du ingår i ett team tillsammans med reparatörer där Jan Magnusson är förvaltare och närmaste chef.
Som Transportansvarig hos oss kommer du jobba med varierande arbetsuppgifter som:
Transportuppdrag
Renhållning
Mindre anläggningsarbeten
Avfallshantering
Snöröjning
Installationer och byten av vitvaror
Inköp och beställning av varor och tjänster

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har rätt inställning och erfarenhet av praktiskt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av anläggningsarbete samt att köra hjullastare.
Du har en god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift med såväl kollegor som hyresgäster. Behärskar du även andra språk ser vi det som meriterande.
Då du arbetar över hela förvaltningsområdet är B-körkort ett krav.
Din person:
Som person är du noggrann, flexibel och självgående med förmåga att prioritera och ta egna initiativ. Du sätter alltid hyresgästen i centrum och brinner för att ge god service internt och externt. Då detta är viktigt för oss så kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Vi utgår från vår värdegrund LUTA; Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar, i allt vi gör. Som medarbetare hos oss är det viktigt att du aktivt arbetar utifrån dessa ledord.
Vårt erbjudande till dig:
Ett mångsidigt och fritt arbete där du själv har möjlighet att påverka din arbetsdag.
Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi ständigt ser till medarbetarnas utveckling och trivsel.
Vi erbjuder dig internutbildning om det behövs, samt de verktyg du behöver för att du ska lyckas i ditt arbete

Övrig information och ansökan:
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid, provanställning kan komma att tillämpas. Startdatum så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta: Jan Magnusson, förvaltare, 036-19 94 61
Kollektivavtal finns med fastighetsanställdas förbund. Fackliga frågor besvaras av Dan Gustafsson, 036-777 88 41
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 7 april 2024.
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Erfarenhet av praktiskt arbete
God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet av anläggningsarbete samt att köra hjullastare
Behärskar andra språk, utöver svenska



Om arbetsgivaren - Vätterhem
Vätterhem är ett av Smålands största bostadsbolag med över 88 % nöjda hyresgäster och en omsättning på ca 700 mkr. Vår vision är att utveckla framtidens stadsdelar och bidra till en hållbar samhällsutveckling i Jönköpings kommun. Hos Vätterhem har alla medarbetare möjligheter att påverka det egna arbetet och företaget som helhet. Vi har olika roller men samma värde för bolaget. Vår värdegrund LUTA innebär att vi prioriterar Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar i vårt arbete. År 2023 ska vi vara Sveriges ledande bostadsbolag med flest nöjda hyresgäster.

Ansök nu

Inköpare/upphandlare

Inköpare
Läs mer Mar 19
Vill du bli vår nya kollega på inköpsavdelningen?
Vätterhem växer och har gjort en fantastisk resa de senaste åren. Vi har idag ett starkt driv och ett högt tempo på företaget och söker därför en erfaren kollega för att kunna möta verksamhetens behov. Som inköpare hos oss kommer du att vara Vätterhems kontakt med marknaden. I stora drag så kommer du, tillsammans med kollegorna på inköp, att ansvara för affärsutveckling, samordna inköp, genomföra upphandlingar, ingå avtal, förhandla, följa upp, och vara ett generellt stöd i anskaffningsfrågor för hela verksamheten. Kort sagt, du kommer vara inblandad i alla delar av inköpsprocessen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter för tjänsten:
Företräda Vätterhem i frågor som rör det egna ansvarsområdet.
Långsiktig och övergripande styrning av tilldelade inköpskategorier.
Framtagande och verkställande av strategier för tilldelade inköpskategorier.
Identifiera och generera ökat värde, effektiviseringar och besparingar.
Följa upp inköpsverksamheten samt bistå med analyser och handlingsalternativ.
Bidra till ledning och utveckling av kategorierna samt utveckla leverantörsrelationer.
Bistå med förvaltning och utveckling av inköpsrutiner med tillhörande system.
Upphandla såväl ramavtal som projektköp samt förhandla och ingå avtal.
Bistå verksamheten i inköpsfrågor, bereda ärenden och förbereda beslutsunderlag.
Aktivt delta i revisioner och vara föredragande i frågor inom det egna ansvarsområdet.
Hålla sig uppdaterad om utvecklingen inom det egna ansvarsområdet

Kvalifikationer:
För att lyckas i rollen bör du ha en slutförd högskoleutbildning inom exempelvis juridik, ekonomi, teknik eller en YH-utbildning med inriktning mot inköp alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är önskvärt om du har tre års arbetslivserfarenhet som inköpare eftersom vi främst letar efter en person som kan leverera inom en relativt kort inlärningsprocess.
Som vår blivande inköpare är det fördelaktigt om du har erfarenhet av offentlig upphandling då Vätterhem är ett kommunalägt bolag och tillämpar lagen om offentlig upphandling. Du behöver även ha en god förhandlingsvana samt kunskaper om kontrakt, standardavtal och affärsrätt. Har du tidigare erfarenhet av vårt nuvarande upphandlingssystem Tendsign är det ett plus men inget krav.
Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet. Eftersom språket är vårt primära arbetsredskap behöver du vara skicklig på att kommunicera på svenska både i tal och i skrift. Andra språkkunskaper är meriterande men inget krav.
B-körkort är meriterande.
Din person:
I den här rollen är nödvändigt att du kan se till helhetsperspektivet, att du är affärsmässig, och att du besitter en god analytisk förmåga så att du ser vad som behövs göras. Att ha tålamod och arbeta långsiktigt är nyckelegenskaper. Du behöver även ha en förmåga att kunna driva, planera, prioritera, och strukturera ditt arbete självständigt. Andra egenskaper som underlättar för dig att lyckas i rollen är att kunna lyssna aktivt, vara nyfiken, ha ett flexibelt sinne, och att vara resultatorienterad.
Vi utgår från vår värdegrund LUTA; Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar, i det vi gör. Som medarbetare hos oss är det viktigt att arbeta utifrån dessa ledord som ska genomsyra vår verksamhet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vårt erbjudande till dig:
Hos oss får du ett omväxlande och fritt arbete där du själv har stor möjlighet att påverka utformningen av ditt arbete. Om det behövs utbildar vi dig internt eller externt, samt ger dig de verktyg som du behöver för att du ska lyckas i ditt arbete. Det är viktigt för oss att skapa de bästa förutsättningarna för din utveckling och trivsel.
Vi vill såklart vara en attraktiv arbetsgivare och fortsätter därför utveckla våra satsningar på friskvård, kompetensutveckling samt ledarskap och medarbetarskap.
Övrig information och ansökan:
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid enligt överenskommelse. Provanställning kommer att tillämpas.
Placering: Huvudkontoret på Klostergatan 10 i Jönköping, ca 3 min gångväg från centralstationen.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta Anders Saltin, inköpschef på mobil: 070-899 94 18 / mail: anders.saltin@vatterhem.se.
Kollektivavtal finns med Vision. Fackliga frågor besvaras av Nicklas Johansson, på tel: 036-19 94 39 / nicklas.johansson@vatterhem.se
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 8 april 2024.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Vätterhem tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Krav
Minst tre års yrkeslivserfarenhet av inköpsarbete
Slutförd högskoleutbildning inom t.ex. juridik, ekonomi eller teknik alt. YH-utbildning med inriktning mot inköp eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Goda kunskap i officepaketet
God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
God förhandlingsvana samt kunskaper om kontrakt, standardavtal och affärsrätt

Meriterande
Erfarenhet av offentlig upphandling
Tidigare erfarenhet av upphandlingssystemet Tendsign
Körkort

Om arbetsgivaren - Vätterhem
Vätterhem är ett av Smålands största bostadsbolag med över 88 % nöjda hyresgäster och en omsättning på ca 700 mkr. Vår vision är att utveckla framtidens stadsdelar och bidra till en hållbar samhällsutveckling i Jönköpings kommun. Hos Vätterhem har alla medarbetare möjligheter att påverka det egna arbetet och företaget som helhet. Vi har olika roller men samma värde för bolaget. Vår värdegrund LUTA innebär att vi prioriterar Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar i vårt arbete. År 2023 ska vi vara Sveriges ledande bostadsbolag med flest nöjda hyresgäster.

Ansök nu

Vätterhem söker sommarjobbare!

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Jan 25
Vi på Vätterhem söker semestervikarier! Varje sommar anställer vi cirka 100 medarbetare. Hoppas att du vill vara en av dem!
Vi söker dig som tycker om ett varierande, socialt och fysiskt arbete. Service är viktigt för dig och du vill bidra till att hålla det fint och tryggt på våra förvaltningsområden. Hos oss blir du en del av en härlig gemenskap där alla bidrar genom att ta ansvar för sina arbetsuppgifter.
Vi söker dig som:
Är engagerad, ansvarsfull och kan arbeta självständigt.
Har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet och körkort.

Vi söker Fastighetsmedarbetare till Österängen, Råslätt, Råslätt Studie, Öxnehaga och City
Arbetsuppgifter:
Inre skötsel: städning av trapphus och allmänna utrymmen.
Mindre reparationer i lägenheter kan förekomma beroende på förvaltningsområde.
Yttre skötsel: rensa ogräs, klippa gräs och sophantering.

Vi söker Fastighetsvärdar och parkvärdar till Österängen
Arbetsuppgifter:
Inre skötsel: städning av trapphus och allmänna utrymmen.
Yttre skötsel: rensa ogräs, klippa gräs och sophantering.

Vi söker Trädgårdsarbetare till Råslätt och City/Strandängen
Arbetsuppgifter:
Grönyteskötsel: Gräsklippning, rensning av rabatter, bevattning av sommarblommor och transporter.

Vi söker Receptionist till Österängen och Råslätt
Arbetsuppgifter:
Besvara frågor i telefon
Besvara mejl samt övrigt arbete med våra system i datorn
Kundkontakt, ett bra bemötande och god service gentemot våra hyresgäster

Kvalifikationer: Telefon- och datorvana.
Vi söker Lokalvårdare till Råslätt/Råslätt Studie
Arbetsuppgifter:
Städ av lägenheter i första hand men även trapphus och lokaler kan förekomma. Det kan även ingå yttre skötsel på området.

Kvalifikationer: Körkort
Sommarjobbsveckorna på Vätterhem sträcker sig mellan v. 23 - 34 i olika perioder, beroende på område och arbetsuppgifter. Du arbetar måndag till fredag och arbetstiderna är 7–16. I urvalsfrågorna på nästa sida får du kryssa i de veckor, arbetsuppgifter och de/det område du önskar att jobba inom.
Om du har några frågor är du välkommen att kontakta: sommarjobb@vatterhem.se
Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt men senast den 31 mars 2024.
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Vätterhem tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Om arbetsgivaren - Vätterhem
Vätterhem är ett av Smålands största bostadsbolag med över 88 % nöjda hyresgäster och en omsättning på ca 700 mkr. Vår vision är att utveckla framtidens stadsdelar och bidra till en hållbar samhällsutveckling i Jönköpings kommun. Hos Vätterhem har alla medarbetare möjligheter att påverka det egna arbetet och företaget som helhet. Vi har olika roller men samma värde för bolaget. Vår värdegrund LUTA innebär att vi prioriterar Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar i vårt arbete. År 2023 ska vi vara Sveriges ledande bostadsbolag med flest nöjda hyresgäster.

Ansök nu