Jönköping: Customer Support

Hitta ansökningsinfo om jobbet Customer Support i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-26 // Varaktighet: Heltid

For our a client in Husqvarna we are looking for a Customer Support Specialist.

Assignment Description
Customer Support and Care for the Swedish sales organisation.

Tasks
To provide the outmost service to customers by answering the phone and e-mails.
Place orders in the sales tool.
Be keen on providing service and not hesitant in contacting customers or internal the Swedish sales organization.


Required skills
Good understanding of the Office package.
Experience in a business sales system is very good.


Start Date of the Assignment: 2024-05-01
Duration of the Assignment: 2024-12-31
Location: Huskvarna
Estimated Workload: 100%
Working Language: Swedish

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Kundtjänstmedarbetare.

Drivna kundtjänstmedarbetare med passion för cykel sökes!

Läs mer Mar 1
Älskar du cyklar & kundkontakt?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra cykelbutiker på cykelkraft.se (https://www.cykelkraft.se/), cykelkraft.fi (https://www.cykelkraft.fi/), cykloteket.se (https://www.cykloteket.se/), spobik.se (https://www.spobik.se/), kronan (https://www.kronan.com/) och tooorch.com (https://www.tooorch.com/).

Om jobbet
Är du en social och driven person som älskar kundkontakt och har ett brinnande intresse för cyklar? Då har vi jobbet för dig!



Som en del av vårt kundtjänst-team är du ansiktet utåt och representerar Spobik ABs produkter och varumärken. Som kundtjänstmedarbetare ansvarar du för att besvara inkommande samtal, mejl och chatt. Kundtjänstteamet består av ett gäng passionerade cykel och hockeyfantaster, så om du även har ett stort intresse eller erfarenhet av hockey så ser vi det som ett stort plus!



Vem är du? Som person är du ansvarsfull, lösningsorienterad och social. Du ska ha sinne för ordning, vara lättlärd och noggrann. Arbetet kräver även att du har god datorkunskap, vana av att arbeta i grupp och inte vara rädd för att ta egna initiativ. För att trivas i vårt team krävs det att man tycker att det är roligt att ta sig an nya arbetsuppgifter och kollegor.

Vad kan vi erbjuda? Kundtjänstarbete under kontorstider, mån-fre med möjlighet till visst helgarbete. Ett roligt arbete med härliga kollegor. För rätt person finns det stora möjligheter kring utveckling och större ansvar.

Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:

- Erfarenhet av arbete med cyklar eller ett stort intresse för cyklar
- Trivs med högt tempo
- Ansvarstagande och driven
- Datorkunskap
- Gillar att jobba i team
- Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska


Erfarenheter/egenskap som är meriterande

- Tidigare erfarenhet av servicerelaterat yrke

- Erfarenhet av arbete med cyklar

- Erfarenhet av att arbeta med hockey och eller ett stort intresse för hockey


Anställningsform och lokalisering: Vi söker både dig som vill arbeta på heltid och dig som söker ett deltidsjobb. Arbetet utförs i våra nya lokaler beläget på Hedenstorp i Jönköping.

Intresserad? Är du vår nästa kundtjänstmedarbetare? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tillsätts efterhand!

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Sales Assistant Customer Service

Läs mer Maj 7
Arbetsbeskrivning
Är du en lösningsorienterad, nyfiken och kommunikativ person som tycker om att vara en del av hela leveranskedjan? Då kan du vara den vi söker till rollen som sales assistant inom Customer Service hos Isaberg Rapid!
Isaberg Rapid är en av de ledande tillverkarna av kontors- och industriella förbrukningsvaror med en imponerande historia som sträcker sig över åttio år. Vår passion för innovation och högkvalitativa produkter har gjort oss till ett företag som står för pålitlighet och effektivitet.
I rollen som sales assistant är dina huvuduppgifter att professionellt och effektivt hantera förfrågningar både från intern säljorganisation som externa kunder. Detta inkluderar support för orderhantering, bevakning av produkttillgång och leveranstider samt att säkerställa relevant kundinformation i SAP. Dagligt arbete innefattar koordinering av leveranskedjan mellan sälj och kund, produktion, demand planning och logistik. I den här rollen arbetar du specifikt mot den internationella marknaden som ställer krav på att kunna hantera dokumentation för export samt transportbokningar. Du kommer även analysera och sammanställa månadsrapportering med hjälp av försäljningsdata som levereras till försäljningschef.
Som person söker vi dig som är ansvarstagande, har ett öga för detaljer och är noggrann i ditt arbete. Med fördel trivs du att växla mellan olika ärenden med bibehållen detaljfokus såväl som att fortsatt möta kunder på bästa sätt. Stundtals kan tempot vara lite högre och därför underlättar det om du är kommunikativ, både internt och externt, och strukturerad i ditt arbetssätt. Du är bekväm med att arbeta i affärssystem och att kunna bidra till kontinuerliga förbättringar inom ditt arbetsområde.
Isaberg Rapid erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär. Rollen rapporterar till Customer Service Manager och du utgår ifrån vårt huvudkontor i Hestra med möjlighet till distansarbete. Vi kommer att publicera annonsen i flera orter: Hestra, Jönköping, Borås och Värnamo.
Om du är redo att ta dig an en spännande utmaning och bidra till Isaberg Rapids framgång, skicka in din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag: 2024-05-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt!
För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simona Möller via e-post: simona.moller@randstad.se

Ansvarsområden
Orderhantering med bevakning av produkttillgång och leveranstider inom ditt regionala ansvarsområde
Reklamationshantering
Rapportsammanställning försäljning inom ditt regionala fokusområde
 Nära samarbete och relationer med ditt team samt interna och externa kontaktytor
 Fakturering, kreditering och debitering samt leverantörsfakturor
Transportbokningar samt hantering av exportdokumentation


Kvalifikationer
Har en relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren anser vara likvärdig
Erfarenhet av kundservice och/eller innesälj
Vana av affärssystem, med fördel SAP
Flytande svenska och engelska i tal och skrift 


Om företaget

Isaberg Rapid AB
ISABERG RAPID AB är en världsledande fästspecialist med ett av marknadens starkaste erbjudande inom häftning, smältlim, blindnitning och varmluft. Med egen utveckling, tillverkning, distribution och marknadsföring skapar vi starka band hela vägen från idé till att produkten landar hos användaren. Genom återförsäljarnät över hela världen och egna säljkontor i Europa används våra produkter av hemmafixare och proffs världen över. Vårt huvudkontor är i Hestra sedan företaget grundades 1936.
Vi tillhör ACCO Brands Corporation, ett börsnoterat amerikanskt företag med världsledande varumärken inom ett brett utbud av kategorier. Vi marknadsför och utvecklar innovativa lösningar för att bättre organisera och förenkla modernt arbete. I portföljen ingår över 40 varumärken såsom Leitz®, Rexel®, Esselte®, Rapid®, Nobo®, GBC®, Derwent® och Kensington®.
Det är viktigt för oss att du trivs oavsett om du sitter på vårt huvudkontor eller om du arbetar hemifrån. Vår organisationskultur stavas gemenskap, delaktighet och glädje. Därför vill vi erbjuda dig en stimulerande roll där du har möjlighet att utvecklas - tillsammans med oss.

Ansök nu

Utbildande Servicerådgivare

Läs mer Maj 8
Nu söker vi en ambitiös UtbildandeServicerådgivaretill Jönköping! Har duförmågan att arbeta noggrant och strukturerat? Skulle du dessutom motiveras av attutbilda våra nya Servicerådgivare i Holmgrens Bil,kan du vara rätt person för tjänsten
Om digFör oss på Holmgrens Bil är det viktigt att rätt person är på rätt plats. Din personlighet och attityd är därför avgörande för tjänsten. För att trivas i rollen söker vi därför dig som:Brinner för kundrelationer Är pedagogisk och vill arbeta med utbildning och introduktion av nya kollegor Trivs med att arbeta bådesjälvständigt och i team Gillar ordning och reda Ärlyhörd och nyfiken
Du som sökerhar tidigare arbetat med ett serviceyrke. Om du dessutom har arbetat med att instruera, handleda eller utbilda i någon formär det ett plus.Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.Har du arbetat som Servicerådgivare eller Kundmottagare är det starkt meriterande. Likaså om du har erfarenhet från Fordonsdatas affärssystem Kobra eller annat verkstadssystem.
Om jobbetSom Utbildande Servicerådgivarehos oss är du med och utvecklar sättet vi bemöter våra kunder på, nu och i framtiden. En del av din roll innebär attjobba nära våra kunder i servicefrågor. Den andra delen av ditt jobb innefattar atthålla i interna utbildningar för nya och befintliga Servicerådgivare och varaen ambassadör för Holmgrens Bil. Du kommer att ingå i ett team som tillhörHolmgrenscentrala funktioner som arbetar mot våra15 anläggningar.
Vi strävar efter att erbjuda bästa möjliga service och välkomnar nya idéer. Du får jobba i ett engagerat team som hjälper varandra och har roligt på jobbet.

Omfattning: 100%, heltidArbetstider: Enligt schemaPlaceringsort: JönköpingTillträde: Enligt överenskommelse
Vad Holmgrens Bil erbjuderHolmgrens Bil erbjuder en spännande arbetsplats som bygger på sunda värderingar i en händelserik bransch. Vårt varumärkeslöfte Vi bryr oss och våra kärnvärden glädje, respekt, ansvar och sparsamhet genomsyrar allt vi gör och står för. Den riktar sig inte bara till våra kunder, utan i allra högsta grad även till alla våra medarbetare. Hos oss finns det möjligheter till både personlig och karriärmässig utveckling. Holmgrens Bil erbjuder dessutom en rad personalförmåner, allt ifrån friskvårdsbidrag till möjligheten att nyttja en fjällstuga i Björnrike. Som anställd hos oss kan du känna dig trygg- vi är anslutna till kollektivavtal!
Lär känna oss bättre genom att besöka vår Instagram och karriärsida.
AnsökanAnsök senast28 maj2024.För mer information eller frågorom tjänsten kontakta Servicechef Mohamed Tataripå mejlmohamed.tatari@holmgrensbil.se

Ansök nu

Customer Support till Husqvarna Construction!

Läs mer Apr 25
Vill du vara en del av ett dynamiskt team som strävar efter att leverera exceptionell kundservice till företagets kunder? Husqvarna Construction söker en engagerad och kundfokuserad Customer Support för att förstärka sitt team i Jönköping. Om du brinner för att lösa problem, har en passion för att hjälpa andra och trivs i en snabbrörlig miljö, kan detta vara din nästa karriärutmaning!

OM TJÄNSTEN
Vi på Academic Work söker nu för kunds räkning en Customer Support som kommer att vara ansiktet utåt för Husqvarna Construction genom att tillhandahålla förstklassig service till deras kunder. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att svara på telefonsamtal och e-post, lägga order i säljverktyget samt upprätthålla nära samarbete både med kunder och internt inom den svenska säljorganisationen. Vi letar efter en person som brinner för att ge förstklassig service och som inte tvekar att ta kontakt med kunder för att lösa deras problem och behov.

Du erbjuds
- En stimulerande och utmanande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Upprätthålla nära samarbete med den svenska säljorganisationen för att säkerställa en smidig kommunikation och flöde av information
* Svara på telefonsamtal och e-post från kunder
* Hantera orderprocesser i säljverktyget


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av kundsupport eller liknande roll
- Har goda kunskaper i MS Office 365
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor, kunder och leverantörer

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i affärssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta start up. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Danda AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Danda AB .

IT-Tekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 2
Vi söker en driven och engagerad supporttekniker som vill bli en del av vårt team på Jönköping energi. Som supporttekniker kommer du att spela en viktig roll i att tillhandahålla teknisk support och lösa problem för våra användare. Vi letar efter någon som brinner för teknik, är självgående och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Som person är du flexibel och har en vilja att lära sig nya tekniker och verktyg.

Krav:
Erfarenhet av att tillhandahålla teknisk support via telefon, e-post och andra kommunikationskanaler.
Kunskaper kring Windows 11 och Microsoft Office 365.
Erfarenhet av att identifiera och lösa tekniska problem för användare på ett effektivt och professionellt sätt.
Erfarenhet av att dokumentera och spåra kundförfrågningar och ärenden i vårt ärendehanteringssystem.
Förmåga att samarbeta med andra avdelningar för att lösa tekniska frågor och förbättra kundupplevelsen.
Erfarenhet av teknisk support eller kundservice.
Goda kunskaper inom IT och förmåga att felsöka och lösa tekniska problem.
Erfarenhet kring användarsupport.
Utmärkta kommunikationsförmåga på svenska, både skriftligt och muntligt.
Förmåga att arbeta under press och hantera flera ärenden samtidigt.
Kunskap om grundläggande säkerhetsprinciper och förmåga att identifiera och hantera säkerhetsrelaterade frågor såsom virus, malware, phishing och andra hot.
Tillgänglig för att arbeta på plats hos kund på 100%
Grundläggande kunskaper i Active Directory.
Grundläggande kunskaper inom Print och konferensutrustning. Hårdvaru- och mjukvarufelsökning.
Förståelse för hur nätverk fungerar och hur man felsöker nätverksrelaterade problem.

Ansök nu

IT-tekniker - Jönköping

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 3
Vi söker just nu en IT-tekniker till vår kund Jönköpings Energi.

Vi söker en driven och engagerad supporttekniker som vill bli en del av vårt team på Jönköping energi. Som supporttekniker kommer du att spela en viktig roll i att tillhandahålla teknisk support och lösa problem för våra användare. Vi letar efter någon som brinner för teknik, är självgående och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Som person är du flexibel och har en vilja att lära sig nya tekniker och verktyg.

Krav:
Erfarenhet av att tillhandahålla teknisk support via telefon, e-post och andra kommunikationskanaler.
Kunskaper kring Windows 11 och Microsoft Office 365.
Erfarenhet av att identifiera och lösa tekniska problem för användare på ett effektivt och professionellt sätt.
Erfarenhet av att dokumentera och spåra kundförfrågningar och ärenden i vårt ärendehanteringssystem.
Förmåga att samarbeta med andra avdelningar för att lösa tekniska frågor och förbättra kundupplevelsen.
Erfarenhet av teknisk support eller kundservice.
Goda kunskaper inom IT och förmåga att felsöka och lösa tekniska problem.
Erfarenhet kring användarsupport.
Utmärkta kommunikationsförmåga på svenska, både skriftligt och muntligt.
Förmåga att arbeta under press och hantera flera ärenden samtidigt.
Kunskap om grundläggande säkerhetsprinciper och förmåga att identifiera och hantera säkerhetsrelaterade frågor såsom virus, malware, phishing och andra hot.
Tillgänglig för att arbeta på plats hos kund på 100%
Grundläggande kunskaper i Active Directory.
Grundläggande kunskaper inom Print och konferensutrustning. Hårdvaru- och mjukvarufelsökning.
Förståelse för hur nätverk fungerar och hur man felsöker nätverksrelaterade problem.

Ansök nu

Lönespecialist

Löneadministratör
Läs mer Aug 22
Din roll:

I din roll som lönespecialist kommer du, förutom att leverera rätt lön till medarbetarna även att medverka till att förbättra processerna. Husqvarna levererar expertis till företagets chefer, HR Business Partners och medarbetare. Du har möjlighet att delta i spännande projekt som syftar till att föra verksamheten framåt som ett viktigt led i automatisera och digitalisera delar av arbetet.

Du kommer att ha många interna kontakter, vilket innebär hög tillgänglighet för att kunna svara på frågor från HR Business Partners, chefer och medarbetare gällande lön, övriga förmåner samt skatter med mera. Du kommer även att ha en del extern kontakt med exempelvis leverantörerna av löne- och tidrapporteringssystem (HR Plus och Medvind).

Din profil:

För att lyckas i denna roll tror Husqvarna att du är en självständig och driven person som trivs med att arbeta i ett team med bra samarbetsförmåga. Du har lätt för att lära dig och sätta dig in i nya system. Gillar du system, att förbättra dem och att jobba strategiskt för att förenkla arbetssätt med hjälp av dem är det ett stort plus. Du är stresstålig och besitter en förmåga att agera effektivt även när förutsättningarna förändras. Då arbetet innefattar både externa och interna kontakter är du utåtriktad och har en god kommunikationsförmåga. Vidare är du en person som tycker om att samarbeta, är positiv och nyfiken på utveckling och ständiga förbättringar.

Önskade erfarenheter och kvalifikationer:

- Har en examen från högskola/Universitet eller KY-utbildning, gärna inom HR eller Ekonomi eller kompetens genom erfarenhet som bedöms som likvärdig.
- 1-3 års erfarenhet från kvalificerat lönearbete är meriterande.
- Du behärskar mycket väl både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
- Det är en fördel om du har arbetat i företag som tillämpat kollektivavtalen inom den privata industrisektorn.
- Erfarenhet av systemen HR Plus/Medvind är meriterande.

Ansök nu

IT-supportekniker 1:a linje

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Aug 14
Uppdraget avser arbete i 1:a linje vilket sker på plats hos Digitaliseringsavdelningens Servicedesk. Uppdraget utförs i samarbete med den gruppering som arbetar i Servicedesk. Arbetet utförs via telefon och fjärrstyrning. Arbetet innebär att svara i telefon och avhjälpa fel eller ge användarstöd till kommunens anställda. 1:a linjearbete innefattar områden som till exempel:

- Hårdvara

- Mjukvara

- AD-konto

- Nätverk

Skallkrav (måste ha):

Erbjuden konsult ska ha erfarenhet (kunskaper och färdigheter erhållna genom något som man varit med om) och kännedom om (teoretiska kunskaper inom området) vissa områden för att klara uppdraget:

- Ha en utbildning med inriktning mot IT

- Ha minst 1 års arbetserfarenhet med inriktning mot IT (Erfarenhet i antal månader innebär antal arbetade månader inom rollen, d.v.s. inte nödvändigtvis i antal månader som konsult i aktuell roll)

- Ha kännedom om Microsoft 365

- Ha kännedom om Windows 10 och 11

- Ha kännedom inom Active Directory

- Ha kännedom inom nätverk

- Ha erfarenhet av felsökning inom IT-miljö

Ha förmåga att bemöta kunder på ett professionellt sätt, det innebär bland annat att konsulten ska:

- Kunna bemöta kvinnor och män på ett likvärdigt sätt oavsett bakgrund eller ålder

- Kunna anpassa sig till kundens kunskapsnivå

- Besitta social förmåga

- Då stor del av arbetet innebär kommunikation med användare i kommunens verksamheter är det därför ett krav att konsulten talar och skriver svenska obehindrat.

- B-körkort

Meriterande krav:

- erfarenhet av 1:a linje support.

Ansök nu

Systemutvecklare

Systemtestare
Läs mer Mar 9
Uppdragsbeskrivning:

Vår kund är världsledande tillverkare av utomhusprodukter som motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och trädgårdstraktorer.

Din roll kommer att vara systemtestning och verifiera beteenden och funktioner i kundens robotgräsklippare. Du kommer jobba med regressionstest, verifiering av buggrättning, hitta avvikelser mot krav och dokumentera buggar. Detta är ett varierande jobb med många kontakter till andra avdelningar. Vi söker dig som är påväg att ta examen eller som är i början av din karriär och vill arbeta som systemtestare. Som person är du kommunikativ, ansvarstagande, driven och vill fortsätta utvecklas tillsammans.

Kompetenskrav:

- Utbildning inom Mekatronik, mjukvara, elektronik, teknisk fysik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Mycket god kunskap i Svenska och Engelska.
- B-körkort
- Det är även meriterande om du har erfarenhet av Phyton eller annat scriptspråk.


Start Date of the Assignment 2022-08-15

Location Huskvarna

Estimated Workload 100%

Working Language English & Swedish

Ansök nu