Jönköping: Customer Support till Husqvarna Construction

Hitta ansökningsinfo om jobbet Customer Support till Husqvarna Construction i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-25 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara en del av ett dynamiskt team som strävar efter att leverera exceptionell kundservice till företagets kunder? Husqvarna Construction söker en engagerad och kundfokuserad Customer Support för att förstärka sitt team i Jönköping. Om du brinner för att lösa problem, har en passion för att hjälpa andra och trivs i en snabbrörlig miljö, kan detta vara din nästa karriärutmaning!

OM TJÄNSTEN
Vi på Academic Work söker nu för kunds räkning en Customer Support som kommer att vara ansiktet utåt för Husqvarna Construction genom att tillhandahålla förstklassig service till deras kunder. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att svara på telefonsamtal och e-post, lägga order i säljverktyget samt upprätthålla nära samarbete både med kunder och internt inom den svenska säljorganisationen. Vi letar efter en person som brinner för att ge förstklassig service och som inte tvekar att ta kontakt med kunder för att lösa deras problem och behov.

Du erbjuds
- En stimulerande och utmanande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Upprätthålla nära samarbete med den svenska säljorganisationen för att säkerställa en smidig kommunikation och flöde av information
* Svara på telefonsamtal och e-post från kunder
* Hantera orderprocesser i säljverktyget


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av kundsupport eller liknande roll
- Har goda kunskaper i MS Office 365
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor, kunder och leverantörer

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i affärssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta start up. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Kundtjänstmedarbetare.

Customer Support

Läs mer Apr 26
For our a client in Husqvarna we are looking for a Customer Support Specialist.

Assignment Description
Customer Support and Care for the Swedish sales organisation.

Tasks
To provide the outmost service to customers by answering the phone and e-mails.
Place orders in the sales tool.
Be keen on providing service and not hesitant in contacting customers or internal the Swedish sales organization.


Required skills
Good understanding of the Office package.
Experience in a business sales system is very good.


Start Date of the Assignment: 2024-05-01
Duration of the Assignment: 2024-12-31
Location: Huskvarna
Estimated Workload: 100%
Working Language: Swedish

Ansök nu

Drivna kundtjänstmedarbetare med passion för cykel sökes!

Läs mer Mar 1
Älskar du cyklar & kundkontakt?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra cykelbutiker på cykelkraft.se (https://www.cykelkraft.se/), cykelkraft.fi (https://www.cykelkraft.fi/), cykloteket.se (https://www.cykloteket.se/), spobik.se (https://www.spobik.se/), kronan (https://www.kronan.com/) och tooorch.com (https://www.tooorch.com/).

Om jobbet
Är du en social och driven person som älskar kundkontakt och har ett brinnande intresse för cyklar? Då har vi jobbet för dig!



Som en del av vårt kundtjänst-team är du ansiktet utåt och representerar Spobik ABs produkter och varumärken. Som kundtjänstmedarbetare ansvarar du för att besvara inkommande samtal, mejl och chatt. Kundtjänstteamet består av ett gäng passionerade cykel och hockeyfantaster, så om du även har ett stort intresse eller erfarenhet av hockey så ser vi det som ett stort plus!



Vem är du? Som person är du ansvarsfull, lösningsorienterad och social. Du ska ha sinne för ordning, vara lättlärd och noggrann. Arbetet kräver även att du har god datorkunskap, vana av att arbeta i grupp och inte vara rädd för att ta egna initiativ. För att trivas i vårt team krävs det att man tycker att det är roligt att ta sig an nya arbetsuppgifter och kollegor.

Vad kan vi erbjuda? Kundtjänstarbete under kontorstider, mån-fre med möjlighet till visst helgarbete. Ett roligt arbete med härliga kollegor. För rätt person finns det stora möjligheter kring utveckling och större ansvar.

Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:

- Erfarenhet av arbete med cyklar eller ett stort intresse för cyklar
- Trivs med högt tempo
- Ansvarstagande och driven
- Datorkunskap
- Gillar att jobba i team
- Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska


Erfarenheter/egenskap som är meriterande

- Tidigare erfarenhet av servicerelaterat yrke

- Erfarenhet av arbete med cyklar

- Erfarenhet av att arbeta med hockey och eller ett stort intresse för hockey


Anställningsform och lokalisering: Vi söker både dig som vill arbeta på heltid och dig som söker ett deltidsjobb. Arbetet utförs i våra nya lokaler beläget på Hedenstorp i Jönköping.

Intresserad? Är du vår nästa kundtjänstmedarbetare? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tillsätts efterhand!

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Customer Support till Husqvarna Construction!

Läs mer Apr 25
Vill du vara en del av ett dynamiskt team som strävar efter att leverera exceptionell kundservice till företagets kunder? Husqvarna Construction söker en engagerad och kundfokuserad Customer Support för att förstärka sitt team i Jönköping. Om du brinner för att lösa problem, har en passion för att hjälpa andra och trivs i en snabbrörlig miljö, kan detta vara din nästa karriärutmaning!

OM TJÄNSTEN
Vi på Academic Work söker nu för kunds räkning en Customer Support som kommer att vara ansiktet utåt för Husqvarna Construction genom att tillhandahålla förstklassig service till deras kunder. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att svara på telefonsamtal och e-post, lägga order i säljverktyget samt upprätthålla nära samarbete både med kunder och internt inom den svenska säljorganisationen. Vi letar efter en person som brinner för att ge förstklassig service och som inte tvekar att ta kontakt med kunder för att lösa deras problem och behov.

Du erbjuds
- En stimulerande och utmanande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Upprätthålla nära samarbete med den svenska säljorganisationen för att säkerställa en smidig kommunikation och flöde av information
* Svara på telefonsamtal och e-post från kunder
* Hantera orderprocesser i säljverktyget


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av kundsupport eller liknande roll
- Har goda kunskaper i MS Office 365
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor, kunder och leverantörer

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i affärssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta start up. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Customer support

Läs mer Apr 25
We are looking for a Consultant Customer Support Specialist for a global Client in Jönköping. Start May 2024, 8 months limited contract.
Assignment Description
Customer Support and Care for the Swedish sales organisation at the Client site.
Tasks
To provide the outmost service to customers by answering the phone and e-mails.
Place orders in the sales tool.
Be keen on providing service and not hesitant in contacting customers or internal the Swedish sales organization.

Required skills
Good understanding of the Office package.
Experience in a business sales system is very good.
Swedish working language

We will review applications on an ongoing basis so please apply with CV and cover letter as soon as possible.

Ansök nu

Customer support till Husqvarna Construction

Läs mer Apr 24
Vi söker en engagerad och serviceinriktad person till Husqvarna Constructions kundsupportavdelning! Som Customer support kommer du att vara den första kontaktpunkten för våra kunder i den svenska säljorganisationen, du spelar en viktig roll i att ge dem en positiv upplevelse.

Arbetsuppgifter i rollen som Customer support:•Ta emot ordrar via telefon och gruppmail
•Besvara kundens frågor och ge information om våra produkter och tjänster
•Hantera reklamationer och teknisk support
•Arbeta i affärssystemet REX för att hantera ärenden, administrera ordrar och ta fram artikelnummer för smådelar
•Samarbeta med kollegor för att lära dig om våra produkter och få hjälp när det behövs
Som customer support är servicekänslan det allra viktigaste. Du är en person som gärna gör det lilla extra för att se till att kunden blir nöjd. Du blir en del av ett härligt gäng på 6 personer. och placering är på Ljungarum i Jönköping.

Skallkrav:•Flytande Svenska i tal & skrift
•Serviceminded•Intresse för teknik och byggprodukter
•Nyfiken och vilja att utvecklas

Meriterande:
•Erfarenhet av produkter för bygg, rivnings- & demoleringsmaskiner
•Tidigare erfarenhet av kundsupport

Om Husqvarna
Husqvarna Group är ett internationellt bolag med anrik historia inom produktutveckling sedan 1689. Idag är de världsledande inom utomhusprodukter för grönytor inom både privat & offentlig sektor.

Husqvarna har en oerhört stark innovationsfilosofi och de efterlever sin företagskultur genom att fokusera på individer, hållbarhet & mångfald.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Husqvarna.

Villkor
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Jönköping
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Mån-tors 7:30-16:30. Fre 7:30-15:00
Lön: Enligt överenskommelse

Vill du ha ett roligt jobb på ett internationellt bolag och brinner för att ge bra service, sök tjänsten redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Academic Work Sweden AB .

Administratör till statlig myndighet i sommar!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Maj 4
Nytt
Är du på jakt efter ett jobb i sommar? Har du intresse för administration och trivs med att arbeta strukturerat? Är du självständig, noggrann och vill få möjligheten att arbeta statligt? Då har vi rollen för dig! Nu söker vi en administratör till en statlig myndighet i Jönköping. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en administratör till sommaren för kunds räkning. Vår kund är en statlig myndighet och här får du möjlighet att arbeta i en spännande verksamhet och samtidigt chansen att bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Rollen är av administrativ karaktär men innehåller även mycket kontakt med kunder och kollegor. Som administratör kommer du att arbeta med de administrativa rutinerna samt agera operativt stöd för verksamheten. Uppdraget är på halvtid, önskvärd förlagt på förmiddagarna.

Du erbjuds:
- Ett arbete inom en statlig myndighet
- Nya fräscha lokaler
- En god introduktion till arbetet
- Möjligheten att ingå i ett kompetent team
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Effektuera beställningar för sällskapsdjurspass (t ex hund, katt, illrar)
* Order- och fakturering samt dokumentationsuppgifter
* Kundsamtal och kommunikation via telefon e-post


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst en gymnasial utbildning eller likvärdigt
- Har kunskaper i MS Office eller likva?rdigt
- Har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kunder och kollegor

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Super User till Husqvarna Group!

Systemadministratör
Läs mer Maj 3
Ta steget in i en nyckelroll hos Husqvarna och bli hjärnan bakom deras verksamhetssystem! Som ansvarig Super User får du en unik möjlighet att vara spindeln i nätet för organisationens alla stöddokument, policys och utvecklingsprocesser. Om du söker en dynamisk roll där din expertis och kommunikativa förmåga får blomstra, då är detta jobbet för dig!

OM TJÄNSTEN
I denna rollen kommer du att vara ansvarig Super User inom Husqvarnas verksamhetssystem. Det här systemet är navet för alla stöddokument, policys och utvecklingsprocesser för organisationen. Du kommer att vara en del av ett team på tre personer som ger stöd och hjälp inom systemet på olika sätt, men det är endast du som kommer att inneha rollen som Super User. Detta innebär ett betydande ansvar för ditt arbete.

Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att stödja olika avdelningar med deras process- och utvecklingsarbete genom systemet. Det innebär att du kommer att vara spindeln i nätet när det gäller att hjälpa till att navigera genom systemets olika funktioner och möjligheter. Din expertis och kunskap kommer att vara avgörande för att säkerställa smidiga och effektiva arbetsflöden för hela organisationen.
Utöver att vara en resurs för avdelningarna kommer du också att ha ansvaret för att hålla utbildningar och träna användare i systemet. Detta innebär att du inte bara är en expert på systemet själv, utan också en skicklig kommunikatör och lärare som kan förmedla kunskap och färdigheter till andra medlemmar inom organisationen. För att lyckas väl i rollen är det viktigt att trivs i en kommunikativ roll och uppskattar att ha många kontaktytor.

Du erbjuds:
- En social roll med många samarbeten inom organisationen
- En stor möjlighet att utvecklas och bli duktig inom system för processutveckling
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administrera ledningssystemet, t.ex. för att stödja uppdateringar och ändringar, skapa sidor, hantera behörigheter för användare
* Utbildning av processägare, process, redaktörer och användare av ledningssystemet, inklusive introduktionsutbildning för ledningssystemet
* Stödja interna processägare och redaktörer i att definiera sina processer, rutiner etc
* Rita processflöden i Visio till ledningssystemet


VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleingenjörsexamen där du fått förståelse för organisationer och system alternativt arbetslivserfarenhet från en liknande roll
- Har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift då arbetet sker helt på engelska
- Har ett stort tekniskt intresse

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i en produktutvecklingsmiljö eller har erfarenhet av kvalitetsledningssystem
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med processutveckling
- Erfarenhet av att arbeta i Microsoft sharepoint och/eller Microsoft Visio
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Kommunikativ

Övrigt:
- Start: Omgående eller enligt överenskommelse
- Placering: Huskvarna, med möjlighet att jobba hemifrån 1-2 dagar i veckan

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Kvalitetsingenjör till Husqvarna Group!

Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin
Läs mer Maj 3
Vill du arbeta i en ansvarstagande roll inom kvalitet? Här får du möjligheten att ta dig an rollen som kvalitetsingenjör på Husqvarna Group! Välkommen in i en modern produktion med nära samarbeten och en trevlig stämning!

OM TJÄNSTEN
Välkommen till Husqvarnas Svärdproduktion. Hit söker vi nu en kvalitetsingenjör med ett nyfiket och genuint intresse för området. Du kommer arbeta nära produktionen och ingå i flera förbättringsteam med processoperatörer och tekniker.
I rollen kommer du axla ansvar för att allt kvalitetstekniskt arbete följer gällande system, avtal rutiner och policys.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Medverka i projekt vid framtagande av PFMEA och kontrollpaneler
* Utreda och felsöka avvikelser kopplade till intern tillverkningsprocess och konstruktion
* Utveckla analys och kontrollmetoder
* Medverka vid framtagning av intern PPAP för nya processer


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad ingenjörsutbildning inom ett för tjänsten relevant område
- Har erfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkande industri, antingen som kvalitetsingenjör eller mot produktutveckling
- Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, då det kommer krävas i ditt dagliga arbete

Det är meriterande om du har
- Kunskap inom mätteknik och ritningsförståelse

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kvalitetsmedveten
- Självgående
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta start up. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Compensation & Benefits/HR-admin till Husqvarna Group!

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Apr 30
Har du ett brinnande intresse för service och kompensationsfrågor och vill kombinera detta med HR-relaterade frågor? Vill du vara med och utveckla Husqvarnas service inom området lön och förmåner samtidigt som du får möjligheten att arbeta med HR? Då kan du vara rätt person för denna roll! Här erbjuds du ett stimulerande arbete som ger dig ett brett nätverk och goda möjligheter till personlig utveckling. Välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för Husqvarna Groups räkning en Compensation & Benefits/HR-admin till ett team som just nu befinner sig i en intensiv och spännande utvecklingfas! Här erbjuds du möjligheten att bli en del av ett utvecklande och framåtsträvande team med högt i tak där ingen dag är den andra lik, där ni gemensamt arbetar för att påverka, förbättra och stärka Husqvarnas kompensationspaket. Här får du även möjligheten att få en fot in i det HR-relaterade arbetet, vilket inkluderar allt från rekryteringar till att stötta chefer kring olika anställningsavtal och annan personaladministration.

Teamet består av olika roller, bland annat lönespecialister, experter inom kompensationsstrukturer och resehanteringsspecialister samt HR-administratörer. Tillsammans arbetar teamet för att leverera rätt lön och andra ersättningar till Husqvarnas cirka 2600 medarbetare runt om i Sverige. I din roll som Compensation & Benefits/HR-admin kommer du, förutom att leverera rätt lön till Husqvarnas medarbetare, även medverka för att förbättra dess processer bland annat kopplat till rekrytering m.m.

Rollen kräver att du är utåtriktad och har en god kommunikativ förmåga då rollen inkluderar många interna och även en del externa kontaktytor. Det innebär att förväntas vara tillgänglig och kunna besvara frågor som dagligen kommer in från HR BP, chefer och medarbetare runt om i organisationen. Det externa kontaktytorna innefattar fram för allt kontakt med leverantörer inom löne- och tidsrapporteringssystem. Tjänsten är ett vikariat på 12 månader.

Du erbjuds
- En flexibel arbetsplats vilket ger friheten att till viss del arbeta hemifrån
- Ett utvecklande arbete i ett team som ständigt strävar efter förbättring hos en världsledande aktör
- Stora kontaktytor både med interna och externa kontakter
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en färdig eftergymnasial utbildning inom exempelvis HR, ekonomi eller annat relevant område, alternativt erfarenhet som bedöms som likvärdig
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor

Det är meriterande om du har
- Har erfarenhet från en liknande roll där du arbetat med kvalificerat lönearbete eller HR arbete
- Har erfarenhet av systemen HR Plus/Medvind
- Har tidigare erfarenhet av arbete med kollektivavtal inom den privata industrisektorn

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta startup. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Employer Branding & Talent Accusition Assistant till Husqvarna Group!

Marknadsförare
Läs mer Apr 30
Husqvarna Group strävar ständigt efter att attrahera och behålla de bästa talangerna i branschen. Som ledande inom deras industri är Husqvarna Group dedikerade till att skapa en arbetsmiljö som inspirerar tillväxt, innovation och gemenskap. Nu söker vi en passionerad och engagerad individ som vill vara med och forma deras framgångsrika resa som Employer Branding Coordinator and Talent Acquisition Assistant!

OM TJÄNSTEN
Som Employer Branding Coordinator och Talent Acquisition Assistant kommer du att stötta Husqvarnas Employer Branding Manager och Talent Acquisition Manager i deras ansvarsområden. Du blir en viktig del av ett dynamiskt team på nio personer, bestående av talent acquisition partners, employer brand manager och talent acquisition manager. Denna nyckelroll innebär att du kommer att vara mitt i händelsernas centrum på Husqvarna, ansvarig för att genomföra vår employer branding-strategi och stödja vårt Talent Acquisition Team i rekryteringsprocesser.

För att blomstra i denna roll krävs rätt attityd, passion för employer branding och Talent Acquisition samt ett genuin intresse för sociala medier. Att vara engagerad, kreativ och proaktiv kommer att vara nyckeln till framgång i den här rollen.

Du erbjuds
- En flexibel arbetsplats vilket ger friheten att till viss del arbeta hemifrån
- Ett utvecklande arbete i ett team som ständigt strävar efter förbättring hos en världsledande aktör
- Stora kontaktytor både med interna och externa kontakter
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Koordinera employer branding-event, inklusive allt från marknadsföring och praktisk logistik till genomförande och analys efter eventet
* Ansvarig för att samordna studentmässor på universitet runt om i Sverige
* Bidra med assistans till det svenska Talent Acquisition-teamet genom att hantera uppgifter relaterade till pågående rekryteringsprocesser
* Skapa framgångsrikt innehåll på sociala medier och följa upp KPI:er för att spåra framsteg
* I nära samarbete med intressenter, hantera och driva processer gällande sommarjobb, praktikplatser och examensarbeten


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller HR
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor och andra externa parter
- Har goda kunskaper inom marknadsföring och är van användare av sociala medier
- Har goda kunskaper i att skapa presentationer och analyser

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Nätverkande
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta startup. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Studentinformatör till Vision i Jönköping!

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Apr 25
Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig!

OM TJÄNSTEN
Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av din verksamhetsledare.

Du erbjuds:
- Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb.
- Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget.
- Fast timlön och individuell löneökning terminsvis.
- Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring.
- Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs.
- Introduktion i och kunskap om den fackliga världen.
- En merit för ditt framtida arbetsliv!

VI SÖKER DIG SOM
- Är student på Högskolan i Jönköping.

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av service och/eller försäljning.
- Har minst 1 år kvar av din studietid.
- Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetar bra i team.
- Social, utåtriktad och kreativ.
- Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål.
- Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad.

Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 15 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024 där Vision står för eventuella reseomkostnader

Vår rekryteringsprocess

Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: dinara.garipova@vision.se

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

Ansök nu