Jönköping: Administratör till statlig myndighet i sommar

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör till statlig myndighet i sommar i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-04 // Varaktighet: Deltid

Är du på jakt efter ett jobb i sommar? Har du intresse för administration och trivs med att arbeta strukturerat? Är du självständig, noggrann och vill få möjligheten att arbeta statligt? Då har vi rollen för dig! Nu söker vi en administratör till en statlig myndighet i Jönköping. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en administratör till sommaren för kunds räkning. Vår kund är en statlig myndighet och här får du möjlighet att arbeta i en spännande verksamhet och samtidigt chansen att bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Rollen är av administrativ karaktär men innehåller även mycket kontakt med kunder och kollegor. Som administratör kommer du att arbeta med de administrativa rutinerna samt agera operativt stöd för verksamheten. Uppdraget är på halvtid, önskvärd förlagt på förmiddagarna.

Du erbjuds:
- Ett arbete inom en statlig myndighet
- Nya fräscha lokaler
- En god introduktion till arbetet
- Möjligheten att ingå i ett kompetent team
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Effektuera beställningar för sällskapsdjurspass (t ex hund, katt, illrar)
* Order- och fakturering samt dokumentationsuppgifter
* Kundsamtal och kommunikation via telefon e-post


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst en gymnasial utbildning eller likvärdigt
- Har kunskaper i MS Office eller likva?rdigt
- Har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kunder och kollegor

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Administrativ assistent.

Administratör till Cramo

Läs mer Mar 20
Sedan 2020 är Cramo en del av Boels Rental och tillsammans är vi Europas ledande uthyrningsleverantör. Som helhetsleverantör av uthyrning av maskiner, utrustning och tjänster hjälper vi små och stora företag inom byggbranschen, men även till industriprojekt, offentlig sektor och privatkunder . Vi växer och söker därför en Administratör till vår Trade Depå i Taberg, Jönköping.

Cramo är en ledande aktör inom byggindustrin, vi fokuserar på innovativ uthyrning av utrusning för att främja en hållbar utveckling. Vi strävar efter att driva framgångsrika automatiserings- och digitaliseringsprojekt för att stärka både vår uthyrningsverksamhet och supportavdelningar

Tjänsten: Som Administratör kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor på avdelningen Fleet Used Equipment. Gruppen ansvarar för att maximera värdet av våra använda produkter och maskiner genom att sälja dem till andra företag, individer eller entreprenörer. Du kommer att ha nära kontakt med våra kunder och du kommer framför allt att arbeta med administration av in och ut leveranser i våra avtalssystem. Du kommer även att:

- Fota samt dokumentera alla inkommande maskiner som ska säljas, för att sedan publicera annons på vår hemsida.
- Besvara frågor från kunder och kollegor via telefon och e-post i hela Europa gällande bland annat transport och tillgänglighet av maskiner samt pris och offerter.
- Assistera med administrativa uppgifter såsom att offerera och faktura.

Framåt kommer vi att fokusera på digitalisering och automatisering genom implementering av nya system och du kommer i din roll att bidra till detta. Vi kommer att arbeta med förändring av processer för att optimera vårt arbete. Att hitta balansen mellan att få saker gjorda och hur de kan förbättras är därför avgörande.
Din bakgrund:

Du har fullgjort gymnasieutbildning, goda kunskaper i Officepaketet och är en van användare av systemstöd. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntlig. Erfarenhet från byggbranschen eller närliggande bransch är meriterande. Vi förväntar oss inte att du ska ha kunskap om våra nischade produkter men värdesätter nyfikenhet och viljan att lära sig och utvecklas tillsammans med oss.

Som person är du positiv, flexibel och utåtriktad. Du är självgående och en god lagspelare som tycker om att hjälpa till där det behövs och trivs med att ha många kontaktytor. Du har en central roll på vår Trade Depå i Jönköping och det är därför viktigt att du är kontaktskapande och serviceinriktad.

Vad erbjuder vi dig?
På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget. Det är det som skapar vår sanna laganda. Att omge sig av fantastiska, kompetenta medarbetare är en viktig anledning till att vi går till arbetet varje dag. Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur, goda anställningsvillkor och personalförmåner.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Sophie Welin på sophie.welin@cramo.com

As part of the sharing economy, Cramo is one of the leading providers of equipment rental services in Europe and a frontrunner in sustainability and digital innovation in the rental industry.

We offer a full range of state-of-the-art construction machinery and equipment, innovative digital solutions as well as value-adding services to construction companies and customers in trade, industry and the public sector, as well as private customers.

We serve more than 100,000 customers through a network of 200 depots and a digital solution with an easy-to-access web portal and mobile applications. Through our digital solutions, we simplify the whole rental process and make it easier for our customers to plan, rent and manage equipment digitally, get a better overview of their rentals and manage returns of equipment. By making the sharing of our rental solutions and services easy and convenient, we are also driving the development towards a sharing economy across the industry.

Since 2020, Cramo is part of the Boels-Cramo Group which employs some 7,500 rental professionals in 17 countries across Europe, creating a culture defined by the values Attitude, Boels as one and Commitment. Cramo employs some 1800 rental professionals in Finland, Sweden, Norway, Estonia, Lithuania and Latvia.

Ansök nu

Administratör till Cramo

Läs mer Mar 22
Sedan 2020 är Cramo en del av Boels Rental och tillsammans är vi Europas ledande uthyrningsleverantör. Som helhetsleverantör av uthyrning av maskiner, utrustning och tjänster hjälper vi små och stora företag inom byggbranschen, men även till industriprojekt, offentlig sektor och privatkunder . Vi växer och söker därför en Administratör till vår Trade Depå i Taberg, Jönköping.

Cramo är en ledande aktör inom byggindustrin, vi fokuserar på innovativ uthyrning av utrusning för att främja en hållbar utveckling. Vi strävar efter att driva framgångsrika automatiserings- och digitaliseringsprojekt för att stärka både vår uthyrningsverksamhet och supportavdelningar

Tjänsten: Som Administratör kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor på avdelningen Fleet Used Equipment. Gruppen ansvarar för att maximera värdet av våra använda produkter och maskiner genom att sälja dem till andra företag, individer eller entreprenörer. Du kommer att ha nära kontakt med våra kunder och du kommer framför allt att arbeta med administration av in och ut leveranser i våra avtalssystem. Du kommer även att:

- Fota samt dokumentera alla inkommande maskiner som ska säljas, för att sedan publicera annons på vår hemsida.
- Besvara frågor från kunder och kollegor via telefon och e-post i hela Europa gällande bland annat transport och tillgänglighet av maskiner samt pris och offerter.
- Assistera med administrativa uppgifter såsom att offerera och faktura.

Framåt kommer vi att fokusera på digitalisering och automatisering genom implementering av nya system och du kommer i din roll att bidra till detta. Vi kommer att arbeta med förändring av processer för att optimera vårt arbete. Att hitta balansen mellan att få saker gjorda och hur de kan förbättras är därför avgörande.
Din bakgrund:

Du har fullgjort gymnasieutbildning, goda kunskaper i Officepaketet och är en van användare av systemstöd. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntlig. Erfarenhet från byggbranschen eller närliggande bransch är meriterande. Vi förväntar oss inte att du ska ha kunskap om våra nischade produkter men värdesätter nyfikenhet och viljan att lära sig och utvecklas tillsammans med oss.

Som person är du positiv, flexibel och utåtriktad. Du är självgående och en god lagspelare som tycker om att hjälpa till där det behövs och trivs med att ha många kontaktytor. Du har en central roll på vår Trade Depå i Jönköping och det är därför viktigt att du är kontaktskapande och serviceinriktad.

Vad erbjuder vi dig?
På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget. Det är det som skapar vår sanna laganda. Att omge sig av fantastiska, kompetenta medarbetare är en viktig anledning till att vi går till arbetet varje dag. Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur, goda anställningsvillkor och personalförmåner.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Sophie Welin på sophie.welin@cramo.com

As part of the sharing economy, Cramo is one of the leading providers of equipment rental services in Europe and a frontrunner in sustainability and digital innovation in the rental industry.

We offer a full range of state-of-the-art construction machinery and equipment, innovative digital solutions as well as value-adding services to construction companies and customers in trade, industry and the public sector, as well as private customers.

We serve more than 100,000 customers through a network of 200 depots and a digital solution with an easy-to-access web portal and mobile applications. Through our digital solutions, we simplify the whole rental process and make it easier for our customers to plan, rent and manage equipment digitally, get a better overview of their rentals and manage returns of equipment. By making the sharing of our rental solutions and services easy and convenient, we are also driving the development towards a sharing economy across the industry.

Since 2020, Cramo is part of the Boels-Cramo Group which employs some 7,500 rental professionals in 17 countries across Europe, creating a culture defined by the values Attitude, Boels as one and Commitment. Cramo employs some 1800 rental professionals in Finland, Sweden, Norway, Estonia, Lithuania and Latvia.

Ansök nu

Teknisk administratör

Läs mer Jan 26
Om kunden
Kunden är ledande inom konsumentsegmentet i sin nisch och produkterna säljs världen över. Mer information ges vid intervjutillfälle.

Om tjänsten
Som teknisk administratör kommer du att vara den interna koordinatorn för alla aktiviteter gällande immateriella rättigheter (IPR) och vara huvudkontakt gentemot externa patentadvokater. Du kommer också att administrera data/information kring exempelvis produkters SKU nummer, testrapporter och följa upp och säkerställa att leverantörer och nya ändringar är uppdaterade både i ett PLM system och i ett dokumenthanteringssystem.

Vi söker dig som är en erfaren administratör, (gärna från en teknisk verksamhet), som trivs långsiktigt med administrativa uppgifter. Eftersom rollen innebär många olika kontaktytor är det viktigt att du är en god kommunikatör och du drar dig inte för att prata om tekniska frågor med ingenjörer. Företaget är ett globalt bolag och därmed är det ett krav att du både pratar och skriver flytande på engelska. Som person är du också självgående, duktig på att prioritera och strukturera och har du ett tekniskt intresse är ett plus!

Övrigt

Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Jönköping

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.

Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här (https://www.procruitment.se/arets-raket-och-arets-rekryteringsfoeretag).

Ansök nu

Administrativ koordinator inom Forskning och Utbildning

Läs mer Maj 15
Hälsohögskolan är en del av Jönköping University och ger akademiska utbildningar inom hälsa, vård och socialt arbete.?Hälsohögskolan har en omfattande samverkan med det omgivande samhället såväl regionalt som nationellt och internationellt. Därigenom byggs en stark och attraktiv akademisk miljö samtidigt som Hälsohögskolan medverkar i samhällets förnyelse och utveckling.



Som administrativ koordinator tillhör du organisatoriskt avdelningen vd-kansli.

Vd har tillsammans med medarbetare på vd-kansli en övergripande ledande, men också stödjande funktion. Det innefattar strategiskt arbete samt planering, genomförande, uppföljning och utveckling av Hälsohögskolans verksamheter såsom forskning, utbildning samt samverkan med lokala, regionala, nationella och internationella aktörer. Vd-kansli består av vd, avdelningschef/operativ chef, forskningschef, utbildningschef, biträdande utbildningschef, utbildningskoordinator, verksamhetsstrateg, administrativ koordinator inom forskning och utbildning samt vd-sekreterare.

 

Arbetsuppgifter

Som administrativ koordinator arbetar du i nära samverkan med forskningschef, forskningsmiljöansvarig, utbildningschef och bitr. utbildningschef vid Hälsohögskolan.

Uppdraget omfattar:

 

- Administrativt stöd till forsknings- och utbildningsverksamheten: - samordna och dokumentera möten, exempelvis Hälsohögskolans forsknings- och utbildningsråd och dess utskott samt rekryteringskommitténs möten.
- administrera och dokumentera ansökningar om externa forskningsmedel.
- stötta i forsknings- och utbildningskommunikation.
- vara ett administrativt stöd i Yh- och uppdragsutbildningsverksamheten.



 

- Deltagande i utvecklingsarbete kopplat till forsknings- och utbildningsverksamheten: - medverka i utveckling av rutiner och processer.
- medverka i och stötta utvecklingsprojekt relaterade till Hälsohögskolans forsknings- och utbildningsverksamhet.
- representera Hälsohögskolan i JU-övergripande frågor och aktiviteter som berör administrativ forsknings- och utbildningsverksamhet.



 

- Koordinering av studentaktiviteter: - koordinera introduktion och avslutning för studenter på grundnivå och avancerad nivå.
- koordinera Öppet Hus för potentiella studenter.
- koordinera Hälsohögskolans alumnverksamhet.



 

- Medverkan i utvecklingsarbetet på vd-kansliet, samt vara delaktig i vd-kansliets gemensamma uppdrag som verksamhetsstöd till Hälsohögskolans kärnverksamhet.

 

Kvalifikationer

För att du ska trivas och lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, gärna från en roll som ledningsstöd inom akademin. Du bör ha erfarenhet av att organisera och koordinera event, möten och aktiviteter. Du har gymnasial utbildning inom relevant område, akademisk utbildning är meriterande.

Då vi arbetar både nationellt och internationellt kräver arbetet att du har mycket goda kunskaper i både engelska och svenska, i både tal och skrift. Du har mycket goda kunskaper inom Microsoft Office och andra digitala verktyg relevanta för administrativ stödverksamhet.  

Som forsknings- och utbildningskoordinator har du en central roll i organisationen och vi sätter stort värde på dina personliga egenskaper. Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt varvid vi värdesätter serviceanda och att du är prestigelös i ditt sätt att arbeta. Du är kommunikativ, relationsskapande och utåtriktad samtidigt som du har hög integritet. Du är strukturerad och har god förmåga att organisera och planera ditt arbete. Vidare trivs du med att arbeta självständigt och tar gärna egna initiativ. Vi ser det som viktigt att du vill vara med och utveckla arbetet på vd kansliet och aktivt bidrar till en god arbetsmiljö.

Information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med start i augusti 2024. Provanställning tillämpas vanligen om sex månader.

Ansökan

Välkommen med din ansökan tillsammans med CV, personligt brev och referenser senast 10 juni.

Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på https://ju.se/

Ansök nu

Administratör till statlig myndighet i sommar!

Läs mer Maj 4
Är du på jakt efter ett jobb i sommar? Har du intresse för administration och trivs med att arbeta strukturerat? Är du självständig, noggrann och vill få möjligheten att arbeta statligt? Då har vi rollen för dig! Nu söker vi en administratör till en statlig myndighet i Jönköping. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en administratör till sommaren för kunds räkning. Vår kund är en statlig myndighet och här får du möjlighet att arbeta i en spännande verksamhet och samtidigt chansen att bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Rollen är av administrativ karaktär men innehåller även mycket kontakt med kunder och kollegor. Som administratör kommer du att arbeta med de administrativa rutinerna samt agera operativt stöd för verksamheten. Uppdraget är på halvtid, önskvärd förlagt på förmiddagarna.

Du erbjuds:
- Ett arbete inom en statlig myndighet
- Nya fräscha lokaler
- En god introduktion till arbetet
- Möjligheten att ingå i ett kompetent team
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Effektuera beställningar för sällskapsdjurspass (t ex hund, katt, illrar)
* Order- och fakturering samt dokumentationsuppgifter
* Kundsamtal och kommunikation via telefon e-post


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst en gymnasial utbildning eller likvärdigt
- Har kunskaper i MS Office eller likva?rdigt
- Har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kunder och kollegor

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Academic Work Sweden AB .

Controller till Jordbruksverket i Jönköping!

Controller
Läs mer Maj 14
Är du en analytisk och affärsinriktad person med goda ekonomiska kunskaper? Har du erfarenhet av att hantera ekonomiska processer och vill vara en del av ett framstående team inom jordbrukssektorn? Då kan du vara den Controller vi letar efter till Jordbruksverket i Jönköping!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för Jordbruksverkets räkning en controller. Du kommer att tillhöra Näringsutvecklingsenheten, som bland annat arbetar med att främja småskaliga livsmedelsföretag och besöksnäringen.

Arbetet består i huvudsak av att jobba med ekonomisk lägesrapportering av Jordbruksverkets egna projekt, ansökan om utbetalning av EU-stöd samt tillhörande stödjande arbetsuppgifter. Det omfattar uppgifter som budgetuppföljning- och sammanställning samt att vara behjälplig vid frågor om fakturor och andra budgetfrågor. Det är viktigt att arbetet på enheten håller hög kvalitet och effektivitet, då Jordbruksverket ständigt arbetar med att utveckla sina processer.

För att lyckas väl i rollen är det viktigt att du har ett kundfokus, med en förmåga att samarbeta med andra. Du som person bör vara noggrann, självgående och ta ansvar för ditt arbete. Vidare är det viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt och kan driva ditt arbete framåt. Jordbruksverket ser positivt på utveckling och därför ska du vara intresserad av att arbeta med ständiga förbättringar. Arbetsbelastningen kommer periodvis att vara hög under hösten och vintern eftersom många projekt ska slutredovisas. Det är därför viktigt att du är stabil under högre arbetstempo.

Du erbjuds
- En god introduktion till arbetet
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser
* Analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat
* Ta fram prognoser kopplade till verksamheten
* Ta fram riktlinjer för budgetarbete
* Genomföra budgetarbete och budgetuppföljning


VI SÖKER DIG SOM
- Har gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
- Har genomgått utbildning inom aktuellt område
- Har minst tre års arbetslivserfarenhet som controller
- Har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Har kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
- Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift då det krävs i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har:
- Har 3 årig relevant ekonomisk högskoleutbildning
- Har arbetat i Agresso i minst 6 månader
- Har erfarenhet av utbetalning från EU-fonder

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Studentinformatör till Vision i Jönköping!

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Apr 25
Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig!

OM TJÄNSTEN
Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av din verksamhetsledare.

Du erbjuds:
- Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb.
- Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget.
- Fast timlön och individuell löneökning terminsvis.
- Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring.
- Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs.
- Introduktion i och kunskap om den fackliga världen.
- En merit för ditt framtida arbetsliv!

VI SÖKER DIG SOM
- Är student på Högskolan i Jönköping.

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av service och/eller försäljning.
- Har minst 1 år kvar av din studietid.
- Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetar bra i team.
- Social, utåtriktad och kreativ.
- Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål.
- Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad.

Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 15 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024 där Vision står för eventuella reseomkostnader

Vår rekryteringsprocess

Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: dinara.garipova@vision.se

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

Ansök nu

Employer Branding & Talent Acusition Assistant till Husqvarna Group!

Marknadsförare
Läs mer Apr 30
Husqvarna Group strävar ständigt efter att attrahera och behålla de bästa talangerna i branschen. Som ledande inom deras industri är Husqvarna Group dedikerade till att skapa en arbetsmiljö som inspirerar tillväxt, innovation och gemenskap. Nu söker vi en passionerad och engagerad individ som vill vara med och forma deras framgångsrika resa som Employer Branding Coordinator and Talent Acquisition Assistant!

OM TJÄNSTEN
Som Employer Branding Coordinator och Talent Acquisition Assistant kommer du att stötta Husqvarnas Employer Branding Manager och Talent Acquisition Manager i deras ansvarsområden. Du blir en viktig del av ett dynamiskt team på nio personer, bestående av talent acquisition partners, employer brand manager och talent acquisition manager. Denna nyckelroll innebär att du kommer att vara mitt i händelsernas centrum på Husqvarna, ansvarig för att genomföra vår employer branding-strategi och stödja vårt Talent Acquisition Team i rekryteringsprocesser.

För att blomstra i denna roll krävs rätt attityd, passion för employer branding och Talent Acquisition samt ett genuin intresse för sociala medier. Att vara engagerad, kreativ och proaktiv kommer att vara nyckeln till framgång i den här rollen.

Du erbjuds
- En flexibel arbetsplats vilket ger friheten att till viss del arbeta hemifrån
- Ett utvecklande arbete i ett team som ständigt strävar efter förbättring hos en världsledande aktör
- Stora kontaktytor både med interna och externa kontakter
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Koordinera employer branding-event, inklusive allt från marknadsföring och praktisk logistik till genomförande och analys efter eventet
* Ansvarig för att samordna studentmässor på universitet runt om i Sverige
* Bidra med assistans till det svenska Talent Acquisition-teamet genom att hantera uppgifter relaterade till pågående rekryteringsprocesser
* Skapa framgångsrikt innehåll på sociala medier och följa upp KPI:er för att spåra framsteg
* I nära samarbete med intressenter, hantera och driva processer gällande sommarjobb, praktikplatser och examensarbeten


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller HR
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor och andra externa parter
- Har goda kunskaper inom marknadsföring och är van användare av sociala medier
- Har goda kunskaper i att skapa presentationer och analyser

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Nätverkande
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta startup. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Projektkordinator till Husqvarna Group!

Inköpsingenjör
Läs mer Maj 9
Har du en högskolebakgrund inom teknik eller ekonomi och trivs när du får arbeta både analytiskt, kommunikativt och administrativt i en teknisk miljö? Då kan rollen som projektkoordinator passa dig!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi en projektkoordinator till Husqvarna Group. Välkommen in i en väldigt trevlig atmosfär med högt i tak och väldigt trevliga arbetsdagar där man har roligt på projekten!

Vad kommer du göra?
I din roll som Projektkoordinator är du den som håller koll på artikellistor och ser till att vi har en bra överblick i projektet. Du skapar och hanterar detaljerade tidsplaner för alla projektets komponenter. Du är teamets materialmästare där du beställer och hanterar material för testning och verifiering. Du övervakar och rapporterar produktkostnader.
Du är brobyggare – när komponentansvar går från projekt till industrialisering, är du där och ser till att allt flyter smidigt.

Utmaningen i tjänsten är att kunna lägga komponentplanering genom hela projektet, administrera projektlogistik och order samt följa upp din planering tillsammans med projektledare och övriga projektmedlemmar.

Du blir det tvärfunktionella navet mellan projektledare, R&D, inköp, produktion, fabriksplanering samt leverantörer. Därför är det viktigt att du har ett proaktivt arbetssätt och kan kommunicera effektivt med alla inblandade parter.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleutbildning inom teknik, logistik eller ekonomi
- Har goda kunskaper i Excel
- Har mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Arbetslivserfarenhet från utvecklings- eller projektarbete
- Erfarenhet från Controlling

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Affärsmässig
- Ansvarstagande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta start up. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Test Engineer till Husqvarna Group!

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Maj 7
Är du intresserad av att vara med och skapa framtidens utvecklingsavdelning hos Husqvarna? Nu har du chansen att vara med och forma en spännande satsning på handhållna batteriprodukter för deras privatkunder. Vi välkomnar dig till ett team där alla delar en gemensam vision och arbetar tillsammans mot gemensamma mål.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för kund räkning en Test Engineer till deras nya utvecklingsavdelning! På den här avdelningen kommer man att fokusera på att utveckla batteridrivna verktyg som motorsågar, grästrimmers, blåsare och häcksaxar, skräddarsydda för privatmarknadens behov. Med deras 18-volts plattform stöder Husqvarna den globala marknaden, i nära samarbete med deras Kina-baserade R&D-funktion. Samtidigt fortsätter dem att förbättra sitt egna 36-volts system för att möta deras kunders unika behov.

I rollen som Test Engineer kommer du att vara verksam i deras labb och ansvara för att utföra tester på komponent- och produktionsnivå för att garantera både mekanisk och elektronisk funktionalitet. Dina uppgifter inkluderar att författa testprotokoll och sammanställa rapporter för att dokumentera resultat och analyser. Dessutom kommer du att ta fram verifikationsplaner för att säkerställa att Husqvarnas produkter uppfyller specifikationer och kunders krav. Husqvarna arbetar kontinuerligt med att förbättra sina testmetoder och processer för att öka effektiviteten och precisionen i deras testarbete. Genom din roll kommer du att vara en nyckelfigur i att säkerställa hög kvalitet och tillförlitlighet i deras produkter.

Du erbjuds:
- Möjligheten att vara med från början och forma både kulturen och dynamiken på avdelningen.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en civili- eller högskoleingenjörsexamen inom mekanik, mekatronik eller liknande
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska, då det krävs i det dagliga arbetet med kunder och kollegor

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet från en liknande roll

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Systemingenjör till Husqvarna Group!

Systemarkitekt
Läs mer Maj 7
Är du intresserad av att vara med och skapa framtidens utvecklingsavdelning hos Husqvarna? Nu har du chansen att vara med och forma en spännande satsning på handhållna batteriprodukter för deras privatkunder. Vi välkomnar dig till ett team där alla delar en gemensam vision och arbetar tillsammans mot gemensamma mål.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för kund räkning en systemingenjör till deras nya utvecklingsavdelning! På den här avdelningen kommer man att fokusera på att utveckla batteridrivna verktyg som motorsågar, grästrimmers, blåsare och häcksaxar, skräddarsydda för privatmarknadens behov. Med deras 18-volts plattform stöder Husqvarna den globala marknaden, i nära samarbete med deras Kina-baserade R&D-funktion. Samtidigt fortsätter dem att förbättra sitt egna 36-volts system för att möta deras kunders unika behov.

I rollen som systemingenjör har du ansvaret för systemarbetet kring arkitektur och krav för både nuvarande och framtida handhållna produkter. Du kommer att navigera genom komplexa system bestående av mjukvara, elektronik och mekanik, med stor möjlighet att påverka teknikvalen för nästa generations handhållna produkter. Din huvudsakliga uppgift är att vara ansvarig för att samla in och definiera krav, samt att utforma arkitekturen och koordinera systemet inom projekten. Du kommer att hantera frågor om hur olika funktioner ska implementeras för att uppnå de bästa produktfunktionerna för våra kunder, samtidigt som kostnadseffektivitet beaktas.

Ditt arbete innebär att du regelbundet agerar som en centralfigur i tvärfunktionella sammanhang, där alla delar av utvecklingsorganisationen är involverade. Dessutom ansvarar du för att dokumentera systemet både internt och externt, samt för att leda det löpande säkerhetsarbetet tillsammans med certifierade organ.

Du erbjuds:
- Möjligheten att vara med från början och forma både kulturen och dynamiken på avdelningen.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en civil- eller högskoleingenjörsexamen inom elektronik, teknisk fysik, mekatronik eller mjukvara
- Har ett brinnande tekniskt intresse och ett driv att ständigt utvecklas
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska, då det krävs i det dagliga arbetet med kunder och kollegor

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med kravställningar i produktutvecklingsprojekt
- Tidigare erfarenhet av process- och metodutveckling

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu