Jönköping: Kundservice onboarding till Fraktjakt

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundservice onboarding till Fraktjakt i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-04-25 // Varaktighet: Heltid

Om Fraktjakt AB
Fraktjakt etablerades 2009 och är en oberoende tjänsteleverantör inom frakt och logistik. Vi är idag 16 medarbetare och befinner oss i stark tillväxt. Vårt kontor på Science Park i Jönköping blir alltmer livligt och nya lanseringar av tjänster och mervärdesfunktioner innebär en otroligt spännande arbetsplats där ingen vecka är den andra lik. Hos oss behövs våra teammöten för att samverka och jobba i fas med varandra och varje röst är lika mycket värd.
Hos oss jämförs och bokas frakter från flera olika fraktbolag på en och samma webbsida. Frakterna vi hanterar inkommer huvudsakligen direkt från webbutiker online och ska skickas ut både till privatpersoner och företag runtom i världen. Till hjälp har vi utvecklat starka system som kopplar samman köp i webbutiken direkt med en fraktetikett. Vår kund är oftast ett företag och vi hjälper exempelvis till med att adressändra, boka upphämtning av paket, handlägga ersättning för skador m.m.
Om arbetet som onboardare
Våra kunder är olika företag som driver webbutiker. När konsumenter handlar i deras webbutik behöver produkter fraktas så snabbt som möjligt till köparen. Vi har ett komplett system som automatiskt köper rätt frakt, sänder ut en chaufför för upphämtning samma dag, skickar mejl/sms till köparen osv.
Vi söker nu en person som hjälper våra företagskunder att koppla ihop sitt system med oss genom våra färdiga kopplingar. Genom att ansluta systemen överförs orderinformationen för att skapa fraktetiketter automatiskt. Vi har en mängd verktyg för att skräddarsy lösningen efter önskemål. Det mesta går att lösa direkt med en inställning, men ibland behöver man ta hjälp av flera inställningar parallellt för att ställa in en önskad funktion. Därför är arbetet lite tekniskt lagt och man får hitta olika lösningar beroende på kundens önskemål.
Möten sker ofta över videolänk men även telefonsamtal, chatt och mejl är vanligt förekommande. Du trivs bra i att planera din tid och att hjälpa kunden från början till slut. Utanför dina inplanerade möten arbetar du även med kundtjänstärenden där kunder främst behöver hjälp med enskilda frakter.
Om dig
Om du har egenskaper såsom att vara frågvis, uppmärksam och snabblärd kommer det här vara en roll som passar dig eftersom du kommer snappa upp och förstå kundens önskemål. Om du är lösningsorienterad kommer du finna lösningar på komplexa problem när flera parametrar inverkar på varandra för att tillgodose kundens önskemål.
Om du är en god presentatör kommer du göra dig förstådd med ett enkelt språk när du lägger fram din lösning för våra kunder.
Flera av våra kunder är engelsktalande därför är både Svenska och Engelska flytande i tal och skrift är ett krav. Det är meriterande om du har en generell förståelse av mjukvara i allmänhet och API i synnerhet.
---
Vänta inte med din ansökan om det låter intressant. Tjänsten tillsätts när vi hittar rätt kandidat. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Skicka din ansökan med cv och personlighet brev till jobb@fraktjakt.se
Placering: Jönköping
Omfattning: Heltid

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Kundtjänstmedarbetare.

Customer Support

Läs mer Apr 26
For our a client in Husqvarna we are looking for a Customer Support Specialist.

Assignment Description
Customer Support and Care for the Swedish sales organisation.

Tasks
To provide the outmost service to customers by answering the phone and e-mails.
Place orders in the sales tool.
Be keen on providing service and not hesitant in contacting customers or internal the Swedish sales organization.


Required skills
Good understanding of the Office package.
Experience in a business sales system is very good.


Start Date of the Assignment: 2024-05-01
Duration of the Assignment: 2024-12-31
Location: Huskvarna
Estimated Workload: 100%
Working Language: Swedish

Ansök nu

Drivna kundtjänstmedarbetare med passion för cykel sökes!

Läs mer Mar 1
Älskar du cyklar & kundkontakt?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra cykelbutiker på cykelkraft.se (https://www.cykelkraft.se/), cykelkraft.fi (https://www.cykelkraft.fi/), cykloteket.se (https://www.cykloteket.se/), spobik.se (https://www.spobik.se/), kronan (https://www.kronan.com/) och tooorch.com (https://www.tooorch.com/).

Om jobbet
Är du en social och driven person som älskar kundkontakt och har ett brinnande intresse för cyklar? Då har vi jobbet för dig!



Som en del av vårt kundtjänst-team är du ansiktet utåt och representerar Spobik ABs produkter och varumärken. Som kundtjänstmedarbetare ansvarar du för att besvara inkommande samtal, mejl och chatt. Kundtjänstteamet består av ett gäng passionerade cykel och hockeyfantaster, så om du även har ett stort intresse eller erfarenhet av hockey så ser vi det som ett stort plus!



Vem är du? Som person är du ansvarsfull, lösningsorienterad och social. Du ska ha sinne för ordning, vara lättlärd och noggrann. Arbetet kräver även att du har god datorkunskap, vana av att arbeta i grupp och inte vara rädd för att ta egna initiativ. För att trivas i vårt team krävs det att man tycker att det är roligt att ta sig an nya arbetsuppgifter och kollegor.

Vad kan vi erbjuda? Kundtjänstarbete under kontorstider, mån-fre med möjlighet till visst helgarbete. Ett roligt arbete med härliga kollegor. För rätt person finns det stora möjligheter kring utveckling och större ansvar.

Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:

- Erfarenhet av arbete med cyklar eller ett stort intresse för cyklar
- Trivs med högt tempo
- Ansvarstagande och driven
- Datorkunskap
- Gillar att jobba i team
- Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska


Erfarenheter/egenskap som är meriterande

- Tidigare erfarenhet av servicerelaterat yrke

- Erfarenhet av arbete med cyklar

- Erfarenhet av att arbeta med hockey och eller ett stort intresse för hockey


Anställningsform och lokalisering: Vi söker både dig som vill arbeta på heltid och dig som söker ett deltidsjobb. Arbetet utförs i våra nya lokaler beläget på Hedenstorp i Jönköping.

Intresserad? Är du vår nästa kundtjänstmedarbetare? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tillsätts efterhand!

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Sales Assistant Customer Service

Läs mer Maj 7
Arbetsbeskrivning
Är du en lösningsorienterad, nyfiken och kommunikativ person som tycker om att vara en del av hela leveranskedjan? Då kan du vara den vi söker till rollen som sales assistant inom Customer Service hos Isaberg Rapid!
Isaberg Rapid är en av de ledande tillverkarna av kontors- och industriella förbrukningsvaror med en imponerande historia som sträcker sig över åttio år. Vår passion för innovation och högkvalitativa produkter har gjort oss till ett företag som står för pålitlighet och effektivitet.
I rollen som sales assistant är dina huvuduppgifter att professionellt och effektivt hantera förfrågningar både från intern säljorganisation som externa kunder. Detta inkluderar support för orderhantering, bevakning av produkttillgång och leveranstider samt att säkerställa relevant kundinformation i SAP. Dagligt arbete innefattar koordinering av leveranskedjan mellan sälj och kund, produktion, demand planning och logistik. I den här rollen arbetar du specifikt mot den internationella marknaden som ställer krav på att kunna hantera dokumentation för export samt transportbokningar. Du kommer även analysera och sammanställa månadsrapportering med hjälp av försäljningsdata som levereras till försäljningschef.
Som person söker vi dig som är ansvarstagande, har ett öga för detaljer och är noggrann i ditt arbete. Med fördel trivs du att växla mellan olika ärenden med bibehållen detaljfokus såväl som att fortsatt möta kunder på bästa sätt. Stundtals kan tempot vara lite högre och därför underlättar det om du är kommunikativ, både internt och externt, och strukturerad i ditt arbetssätt. Du är bekväm med att arbeta i affärssystem och att kunna bidra till kontinuerliga förbättringar inom ditt arbetsområde.
Isaberg Rapid erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär. Rollen rapporterar till Customer Service Manager och du utgår ifrån vårt huvudkontor i Hestra med möjlighet till distansarbete. Vi kommer att publicera annonsen i flera orter: Hestra, Jönköping, Borås och Värnamo.
Om du är redo att ta dig an en spännande utmaning och bidra till Isaberg Rapids framgång, skicka in din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag: 2024-05-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt!
För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simona Möller via e-post: simona.moller@randstad.se

Ansvarsområden
Orderhantering med bevakning av produkttillgång och leveranstider inom ditt regionala ansvarsområde
Reklamationshantering
Rapportsammanställning försäljning inom ditt regionala fokusområde
 Nära samarbete och relationer med ditt team samt interna och externa kontaktytor
 Fakturering, kreditering och debitering samt leverantörsfakturor
Transportbokningar samt hantering av exportdokumentation


Kvalifikationer
Har en relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren anser vara likvärdig
Erfarenhet av kundservice och/eller innesälj
Vana av affärssystem, med fördel SAP
Flytande svenska och engelska i tal och skrift 


Om företaget

Isaberg Rapid AB
ISABERG RAPID AB är en världsledande fästspecialist med ett av marknadens starkaste erbjudande inom häftning, smältlim, blindnitning och varmluft. Med egen utveckling, tillverkning, distribution och marknadsföring skapar vi starka band hela vägen från idé till att produkten landar hos användaren. Genom återförsäljarnät över hela världen och egna säljkontor i Europa används våra produkter av hemmafixare och proffs världen över. Vårt huvudkontor är i Hestra sedan företaget grundades 1936.
Vi tillhör ACCO Brands Corporation, ett börsnoterat amerikanskt företag med världsledande varumärken inom ett brett utbud av kategorier. Vi marknadsför och utvecklar innovativa lösningar för att bättre organisera och förenkla modernt arbete. I portföljen ingår över 40 varumärken såsom Leitz®, Rexel®, Esselte®, Rapid®, Nobo®, GBC®, Derwent® och Kensington®.
Det är viktigt för oss att du trivs oavsett om du sitter på vårt huvudkontor eller om du arbetar hemifrån. Vår organisationskultur stavas gemenskap, delaktighet och glädje. Därför vill vi erbjuda dig en stimulerande roll där du har möjlighet att utvecklas - tillsammans med oss.

Ansök nu

Utbildande Servicerådgivare

Läs mer Maj 8
Nu söker vi en ambitiös UtbildandeServicerådgivaretill Jönköping! Har duförmågan att arbeta noggrant och strukturerat? Skulle du dessutom motiveras av attutbilda våra nya Servicerådgivare i Holmgrens Bil,kan du vara rätt person för tjänsten
Om digFör oss på Holmgrens Bil är det viktigt att rätt person är på rätt plats. Din personlighet och attityd är därför avgörande för tjänsten. För att trivas i rollen söker vi därför dig som:Brinner för kundrelationer Är pedagogisk och vill arbeta med utbildning och introduktion av nya kollegor Trivs med att arbeta bådesjälvständigt och i team Gillar ordning och reda Ärlyhörd och nyfiken
Du som sökerhar tidigare arbetat med ett serviceyrke. Om du dessutom har arbetat med att instruera, handleda eller utbilda i någon formär det ett plus.Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.Har du arbetat som Servicerådgivare eller Kundmottagare är det starkt meriterande. Likaså om du har erfarenhet från Fordonsdatas affärssystem Kobra eller annat verkstadssystem.
Om jobbetSom Utbildande Servicerådgivarehos oss är du med och utvecklar sättet vi bemöter våra kunder på, nu och i framtiden. En del av din roll innebär attjobba nära våra kunder i servicefrågor. Den andra delen av ditt jobb innefattar atthålla i interna utbildningar för nya och befintliga Servicerådgivare och varaen ambassadör för Holmgrens Bil. Du kommer att ingå i ett team som tillhörHolmgrenscentrala funktioner som arbetar mot våra15 anläggningar.
Vi strävar efter att erbjuda bästa möjliga service och välkomnar nya idéer. Du får jobba i ett engagerat team som hjälper varandra och har roligt på jobbet.

Omfattning: 100%, heltidArbetstider: Enligt schemaPlaceringsort: JönköpingTillträde: Enligt överenskommelse
Vad Holmgrens Bil erbjuderHolmgrens Bil erbjuder en spännande arbetsplats som bygger på sunda värderingar i en händelserik bransch. Vårt varumärkeslöfte Vi bryr oss och våra kärnvärden glädje, respekt, ansvar och sparsamhet genomsyrar allt vi gör och står för. Den riktar sig inte bara till våra kunder, utan i allra högsta grad även till alla våra medarbetare. Hos oss finns det möjligheter till både personlig och karriärmässig utveckling. Holmgrens Bil erbjuder dessutom en rad personalförmåner, allt ifrån friskvårdsbidrag till möjligheten att nyttja en fjällstuga i Björnrike. Som anställd hos oss kan du känna dig trygg- vi är anslutna till kollektivavtal!
Lär känna oss bättre genom att besöka vår Instagram och karriärsida.
AnsökanAnsök senast28 maj2024.För mer information eller frågorom tjänsten kontakta Servicechef Mohamed Tataripå mejlmohamed.tatari@holmgrensbil.se

Ansök nu

Customer Support till Husqvarna Construction!

Läs mer Apr 25
Vill du vara en del av ett dynamiskt team som strävar efter att leverera exceptionell kundservice till företagets kunder? Husqvarna Construction söker en engagerad och kundfokuserad Customer Support för att förstärka sitt team i Jönköping. Om du brinner för att lösa problem, har en passion för att hjälpa andra och trivs i en snabbrörlig miljö, kan detta vara din nästa karriärutmaning!

OM TJÄNSTEN
Vi på Academic Work söker nu för kunds räkning en Customer Support som kommer att vara ansiktet utåt för Husqvarna Construction genom att tillhandahålla förstklassig service till deras kunder. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att svara på telefonsamtal och e-post, lägga order i säljverktyget samt upprätthålla nära samarbete både med kunder och internt inom den svenska säljorganisationen. Vi letar efter en person som brinner för att ge förstklassig service och som inte tvekar att ta kontakt med kunder för att lösa deras problem och behov.

Du erbjuds
- En stimulerande och utmanande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Upprätthålla nära samarbete med den svenska säljorganisationen för att säkerställa en smidig kommunikation och flöde av information
* Svara på telefonsamtal och e-post från kunder
* Hantera orderprocesser i säljverktyget


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av kundsupport eller liknande roll
- Har goda kunskaper i MS Office 365
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor, kunder och leverantörer

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i affärssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta start up. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Fraktjakt AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Fraktjakt AB .

Frontendutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 22
Fraktjakt AB är en etablerad leverantör av internettjänster för hantering av frakter. Våra tjänster används av svenska e-handlare och andra verksamheter som är beroende av transporter. Vår tjänsteplattform bygger på en robust mjukvarulösning som utvecklats i Ruby on Rails. Du kommer att få jobba i ett entreprenörsdrivet företag med trevliga och kompetenta kollegor. Nu satsar vi på att bygga ut utvecklingsteamet och snabba på införandet av nya tjänster

Beskrivning av tjänsten:
Vi söker en frontendutvecklare till vårt kontor i Jönköping.
Som frontendutvecklare hos Fraktjakt kommer du att arbeta nära vårt kompetenta kollegor i ett entreprenörsdrivet företagsteam för att skapa smidiga och attraktiva användarupplevelser som förbättrar kundinteraktionen och ökar användarnas engagemang.

Vi önskar att du har:
Universitetsexamen inom datavetenskap, teknik eller relaterat område.
Bevisad erfarenhet som frontendutvecklare, med minst 2 års erfarenhet inom webbutveckling.
Kunskap inom UI/UX och design.
Kunskap om HTML, CSS, JavaScript och frontendramverk.
Kunskap om REST, Web Services, SOAP, JSON, YAML, XML, EDIFACT, Ajax.
Bekantskap med versionshanteringssystem (t.ex. Git).
Utmärkta problemlösningsförmågor och uppmärksamhet på detaljer.
Stark kommunikations- och samarbetsförmåga.

Meriterande att ha:
Erfarenhet av att delta i agila projekt.
Grund förståelse för principerna för objektorienterad programmering.
Vara bekant med relationsdatabaser (t.ex. Postgre, My)
Erfarenhet med e-handelsplattformar
Kunskap inom transportbranschen

Förmåner:
Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete.
Livlig företagskultur med teambyggande aktiviteter och evenemang.
Vi erbjuder kollektivavtal och tjänstepension.
Vi erbjuder ett årligt friskvårdsbidrag på 4 000 kr.

Är du den vi söker?
Vi tror att du som person är positiv, målmedveten, noggrann, strukturerad och har en god kommunikationsförmåga. Vidare tror vi att du motiveras av att hitta effektiva och kvalitetsmässiga lösningar samt att du arbetar lika bra självständigt som i team.

Hur du ansöker:
Vår ambition är att påbörja anställningen så fort som möjligt.
Skicka din ansökan med cv och personlighet brev till jobb@fraktjakt.se
Märk din ansökan med Frontend
Placering: Jönköping
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Systemutvecklare med inriktning på backend

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 22
Fraktjakt AB är en etablerad leverantör av internettjänster för hantering av frakter. Våra tjänster används av svenska e-handlare och andra verksamheter som är beroende av transporter. Vår tjänsteplattform bygger på en robust mjukvarulösning som utvecklats i Ruby on Rails. Du kommer att få jobba i ett entreprenörsdrivet företag med trevliga och kompetenta kollegor. Nu satsar vi på att bygga ut utvecklingsteamet och snabba på införandet av nya tjänster.


Beskrivning av tjänsten:
Som systemutvecklare med inriktning på backend hos Fraktjakt AB kommer du att spela en avgörande roll i utvecklingen och underhållet av våra skalbara webbapplikationer. Du kommer att arbeta nära vårt tvärfunktionella team för att översätta affärsbehov till högkvalitativ kod och bidra till hela mjukvaruutvecklingslivscykeln.


Huvudsakliga ansvarsområden:
Utveckla och underhålla skalbara webbapplikationer med hjälp av Ruby on Rails-ramverket. Samarbeta med produktchefer och designers för att översätta affärsbehov till tekniska specifikationer.
Designa och implementera effektiv, återanvändbar och pålitlig Ruby-kod.
Optimera applikationsprestanda och säkerställa skalbarhet.
Genomföra kodgranskningar och ge konstruktiv feedback till teammedlemmar.
Hålla dig uppdaterad om nya teknologier och bästa praxis inom webbutveckling.


Vi önskar att du har:
Universitetsexamen inom datavetenskap, teknik eller relaterat område.
Bevisad erfarenhet som systemutvecklare, med minst 2 års erfarenhet inom webbutveckling.
Kunskaper inom Ruby on Rails.
Stark förståelse för principerna för objektorienterad programmering.
Kunskap om REST, Web Services, SOAP, JSON, YAML, XML, EDIFACT, Ajax.
Erfarenhet med API:er för systemintegration
Erfarenhet av relationsdatabaser (t.ex. Postgre, My)
Vara bekant med grundläggande avi HTML, CSS, JavaScript och frontendramverk
Bekantskap med versionshanteringssystem (t.ex. Git).
Utmärkta problemlösningsförmågor och uppmärksamhet på detaljer.
Stark kommunikations- och samarbetsförmåga.


Meriterande att ha:
Erfarenhet av att delta i agila projekt.
Erfarenhet med e-handelsplattformar.
Kunskap inom transportbranschen.

Förmåner:
Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete.
Livlig företagskultur med teambyggande aktiviteter och evenemang.
Vi erbjuder kollektivavtal och tjänstepension.
Vi erbjuder ett årligt friskvårdsbidrag på 4 000 kr.


Är du den vi söker?
Vi tror att du som person är positiv, målmedveten, noggrann, strukturerad och har en god kommunikationsförmåga. Vidare tror vi att du motiveras av att hitta effektiva och kvalitetsmässiga lösningar samt att du arbetar lika bra självständigt som i team.


Hur du ansöker:
Vår ambition är att påbörja anställningen så fort som möjligt.
Skicka din ansökan med cv och personlighet brev till jobb@fraktjakt.se
Märk din ansökan med Backend
Placering: Jönköping
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Systemutvecklare/Programmerare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 31
Fraktjakt AB är en etablerad leverantör av internetbaserad frakthantering till svenska ehandlare och andra verksamheter som är beroende av transporter. Vår tjänsteplatform bygger på en robust mjukvarulösning som utvecklats i Ruby on Rails. Lösningens kommunikation med externa system behöver ständigt utökas, anpassas och förbättras för att möta kundernas behov.
Hos oss jobbar du i ett entreprenörsdrivet företag med en familjär gemenskap.
Vi söker systemutvecklare.
Krav för tjänsterna:
Utbildad systemutvecklare
Erfarenhet med att använda och/eller utveckla API:er för systemintegration.
Kunskap inom systemintegration med REST, Web Services, SOAP, JSON, YAML, XML.
Svenska - Flytande i tal och skrift.
Engelska - Goda kunskaper i tal och skrift.



Meriterande:
Ruby on Rails
Scrum eller annan agil systemutvecklingsmetodik.
EDIFACT.
Databas: My.
Programmeringsspråk: javascript, PHP.
Erfarenhet av systemintegration mot transportörer, ehandelssystem, affärssystem, banktjänster och/eller betalningsväxlar.
Erfarenhet med användning av tredjeparts-integrationsväxlar.
Kunskap/erfarenhet inom transportbranschen.
Kunskap/erfarenhet inom e-handelsbranschen.
Erfarenhet med webbutiksplatformar.



Som person är du målmedveten, noggrann, strukturerad och har en god kommunikationsförmåga. Du motiveras av att hitta effektiva och kvalitetsmässiga lösningar. Du arbetar lika bra självständigt som i team.
I denna tjänst har du möjlighet att vara med och att ta fram framtidens kommunikationslösningar för ehandelslogistik och samtidigt utveckla din personliga potential hos ett företag med stark framåtanda.
Arbetsplatsen är Fraktjakts lokaler centralt i Jönköping. Distansarbete förekommer och det är inget krav att du bor i Jönköping. I dagsläget är de flesta medarbetare på kontoret minst en dag i veckan. De flesta av våra kollegor väljer sedan att arbeta hemifrån de andra dagarna.


Vår ambition är att påbörja anställningen så fort som möjligt.
Skicka din ansökan med cv och personlighet brev till jobb@fraktjakt.se
Placering: Jönköping
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Scrum Master

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 31
Fraktjakt AB är en etablerad leverantör av internettjänster för hantering av frakter. Våra tjänster används av svenska e-handlare och andra verksamheter som är beroende av transporter. Tjänsteplattformen bygger på en egenutvecklad systemlösning. Nu satsar vi på att bygga ut utvecklingsteamet och snabba på införandet av nya tjänster. I samband med detta söker vi en erfaren Scrum master till våra systemutvecklingsprojekt.
Krav för tjänsten
• Flera års erfarenhet som Scrum master
• Svenska - Flytande i tal och skrift
• Engelska - Flytande i tal och skrift
Meriterande
• Certifiering inom Scrum och/eller annan agil utvecklingsprocess
• Utbildning och erfarenhet inom utveckling av internettjänster
• Kännedom om systemutvecklingsplattformen Ruby on Rails.
• Kunskap/erfarenhet inom transportbranschen.
• Kunskap/erfarenhet inom e-handel
Som person är du målmedveten, strukturerad och har en mycket god kommunikationsförmåga. Du är bra på att förstå produktägarnas målsättningar och prioriteringar, kundernas behov och teamets styrkor och brister. Du motiveras av att hjälpa teamet att uppnå sin potential och utveckla rätt sak i rätt tid. Våra fasta lokaler är på Science Park i Jönköping, så det blir en fördel men inget krav att du bor i Jönköping.
Hos oss jobbar du i ett entreprenörsdrivet företag med en familjär gemenskap.


Vår ambition är att påbörja anställningen så fort som möjligt.
Skicka din ansökan med cv och personlighet brev till jobb@fraktjakt.se
Placering: Jönköping
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Systemutvecklare/Programmerare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 9
Fraktjakt AB är en etablerad leverantör av internetbaserad frakthantering till svenska ehandlare och andra verksamheter som är beroende av transporter. Vår tjänsteplatform bygger på en robust mjukvarulösning som utvecklats i Ruby on Rails. Lösningens kommunikation med externa system behöver ständigt utökas, anpassas och förbättras för att möta kundernas behov.
Hos oss jobbar du i ett entreprenörsdrivet företag med en familjär gemenskap.
Vi söker systemutvecklare.
Krav för tjänsterna:
Utbildad systemutvecklare
Erfarenhet med att använda och/eller utveckla API:er för systemintegration.
Kunskap inom systemintegration med REST, Web Services, SOAP, JSON, YAML, XML.
Svenska - Flytande i tal och skrift.
Engelska - Goda kunskaper i tal och skrift.



Meriterande:
Ruby on Rails
Scrum eller annan agil systemutvecklingsmetodik.
EDIFACT.
Databas: My.
Programmeringsspråk: javascript, PHP.
Erfarenhet av systemintegration mot transportörer, ehandelssystem, affärssystem, banktjänster och/eller betalningsväxlar.
Erfarenhet med användning av tredjeparts-integrationsväxlar.
Kunskap/erfarenhet inom transportbranschen.
Kunskap/erfarenhet inom e-handelsbranschen.
Erfarenhet med webbutiksplatformar.



Som person är du målmedveten, noggrann, strukturerad och har en god kommunikationsförmåga. Du motiveras av att hitta effektiva och kvalitetsmässiga lösningar. Du arbetar lika bra självständigt som i team.
I denna tjänst har du möjlighet att vara med och att ta fram framtidens kommunikationslösningar för ehandelslogistik och samtidigt utveckla din personliga potential hos ett företag med stark framåtanda.
Arbetsplatsen är Fraktjakts lokaler centralt i Jönköping. Distansarbete förekommer och det är inget krav att du bor i Jönköping. I dagsläget är de flesta medarbetare på kontoret minst en dag i veckan. De flesta av våra kollegor väljer sedan att arbeta hemifrån de andra dagarna.


Vår ambition är att påbörja anställningen så fort som möjligt.
Skicka din ansökan med cv och personlighet brev till jobb@fraktjakt.se
Placering: Jönköping
Omfattning: Heltid

Ansök nu