Jönköping: Projektledare till Sesols entreprenadavdelning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare till Sesols entreprenadavdelning i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-01 // Varaktighet: Heltid

Entreprenadavdelningen på Sesol växer! Vi vill utvidga vårt team med ytterligare projektledare. Ta möjligheten att bli en del av vår resa framåt!

Om jobbet
Som projektledare på Sesols entreprenadavdelning så kommer du primärt att arbeta med våra större installationer och det blir din uppgift att projektera helhetslösningar för solceller, laddboxar, batterilösningar, IMD och betallösningar. Du kommer ingå i ett projektteam med andra projektledare som utgår ifrån olika distrikt. Teamet har regelbundna träffar och jobbar gemensamt mot en och samma målbild.

I tjänsten har du som projektledare fullt ägandeskap för hela projektet, från start till mål! Vid ett första kundmöte går du igenom såld anläggning för att säkerställa att vi uppfyller kravställningar, samt dokumenterar noggrant för att kunna projektera och dimensionera både montage och elinstallationer. Du koordinerar projektet och ser till att alla parter i projektet jobbar mot samma mål, samtidigt som du säkerställer att vi uppfyller samtliga kvalitets- och miljöarbeten. I rollen sätter vi höga krav på att kunna kommunicera och informera kund genom hela resan så att de känner sig trygga.



Vem är du?
Vi söker nu personer som har tidigare erfarenheter av att jobba med större installationer och projekt. Eftersom vi jobbar relativt självständigt i våra projekt, krävs det att du känner dig trygg i arbetsbeskrivningen. Vi värdesätter om du har tidigare erfarenheter av ABT06 och känner dig bekväm med att läsa igenom och tyda ett anbud/FFU.

För att passa i rollen som projektledare ser vi att du är en initiativtagande och ansvarsfull person som alltid sätter kunden i fokus. Du kan jobba organiserat även med många bollar i luften och gillar ett högt tempo med snabba omställningar. Då vår avdelning fortfarande håller på att formas samt att branschen i sig är relativt ny så drivs du av att lösa utmaningar och kommer gärna med input i hur vi kan förbättra vårt arbete. Eftersom arbetet innefattar mycket resor så förväntas du var flexibel.

Krav för att söka tjänsten:

- Elkunskap

- Erfarenhet av större projekt

- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt engelska

- Erfarenhet av att arbeta administrativt vid dator samt surfplatta

- B-körkort


Följande är meriterande:
- Högspänningskunskap

- BAS P/U

- Entreprenadsjuridik

- Tidigare projektledning

- Tak- och fallsäkerhet

- ABT06 / AB04

- Erfarenhet av SIS bygghandlingar

- Erfarenhet av att arbeta på tak

- Erfarenheter från vind/solparker




Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du frihet under ansvar i ditt arbete och goda möjligheter till utveckling. Du kommer ha ett roligt arbete med goda förmåner och arbetsvillkor ihop med förmånsbil. Du får även möjlighet att delta i interna tävlingar.

Om anställningen:

- Lön:?Fast lön

- Placering: Jönköping

- Tillträde: Enligt överenskommelse?

- Anställningsvillkor: Heltid, 6 månaders provanställning



Om Sesol AB
Vi är det självklara valet för installation av solcellsanläggningar, elbilsladdare och IMD. Vi har all personal in-house och levererar alltid med högsta kundnöjdhet i fokus. Med passion för förnybar energi skapar vi nya och smarta lösningar för våra kunder. Vår kundkrets innefattar allt från den lilla villan till stora solcellsparker. Vi har etablerat oss på 14 orter i södra och mellersta Sverige, med huvudkontor i Jönköping. Detta gör att vi är en lokal leverantör där både privat- och företagskunder hittar sina lösningar. Det är med våra 1000 medarbetare som vi dagligen bidrar till att skapa en hållbar värld där vi är en trygg partner för både kunder och kollegor.

Välkommen in med din ansökan!
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. OBS: Ansökan tas endast emot via vår karriärsida.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Projektledare, bygg och anläggning.

Planerande projektledare till Byggnadsverk

Läs mer Apr 17
Som projektledare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige genom att driva formandet av framtidens infrastruktur.


Planerande projektledare till Byggnadsverk

Arbetsuppgifter

Du kommer till enheten Infrateknik där du blir en viktig kugge i vår förvaltning av broar i Region Sydöstra. Enheten ansvarar för drift och underhåll av broar, bergsslänter och elanslutna anläggningar längs med väg inom regionen. I vårt uppdrag ingår att bedöma tillståndet, planera och utföra förebyggande och avhjälpande åtgärder samt ibland även byta ut befintliga konstruktioner.
Som planerande projektledare Byggnadsverk kommer du att ansvara för planering av framtida underhållsåtgärder för broar på det allmänna vägnätet inom Sydöstra regionen, med fokus på att vidmakthålla en fungerande anläggning samt projektleda broinspektioner inom regionen. Du säkerställer att broarna inom ditt område har en aktuell tillståndsstatus, att de inspekteras kontinuerligt och att rapportering sker i vårt förvaltningssystem BaTMan. Baserat på resultatet från inspektionerna upprättar du egna planeringar utifrån tillståndet, strategier och utredningar som underlag till underhållsplanen. En utredning kan omfatta både skadeutredning och bärighetsberäkningar. Du kommer att arbeta nära tekniska konsulter och enhetens övriga projektteam som utför drift- och underhållsåtgärder. Du ansvarar även för att beställa, leda, styra och följa upp uppdrag avseende inspektion och planering av kommande åtgärder. Du kommer få många kontakter och ett varierande arbete som innehåller både planeringsfrågor, teknik och ekonomi.

Övrig information

CV ska bifogas ansökan.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Intervjuer sker digitalt via Skype, preliminärt under vecka 21 och 22.
Möjliga placeringsorter är: Jönköping, Kalmar, Linköping eller Norrköping
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Thomas Persson, se kontaktuppgifter nedan.

Kvalifikationer

Vem är du?
För att lyckas i rollen är behöver du vara proaktiv, strukturerad och kvalitetsmedveten i dina åtaganden och har en god analytisk problemlösningsförmåga. Du kommunicerar på ett lyhört och tydligt sätt och samverkar väl med andra. Din förmåga att prioritera, planera och strukturera bland arbetsuppgifter är god, och du är trygg med att följa upp och att rapportera resultat vidare i organisationen. Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra.
Vi söker dig som
har en universitets- eller högskoleutbildning 180 hp (120 p) med byggnadsteknisk inriktning eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
har flerårig aktuell och för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet från något av följande alternativ: Planering av underhållsåtgärder inom broar eller övriga byggnadsverk eller
Utförande av underhållsåtgärder på broar eller övriga byggnadsverk från ledande roller som projektledare, uppdragsledare, arbetsledare, platschef eller liknande

har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
har giltigt körkort för personbil

Det är meriterande om du
har erfarenhet av att genomföra broinspektioner enligt Trafikverkets krav
har aktuella kunskaper i entreprenadjuridik inom AB/ABT/ABK och AMA
har erfarenhet av att arbetat i förvaltningssystemet BaTMan
har utbildning eller erfarenhet inom brokonstruktioner
har utbildning betong klass 1


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Byggprojektledare

Läs mer Apr 12
Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Domstolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Vi erbjuder också möjlighet till distansarbete. Mer information om Domstolsverket finns på www.domstol.se.



Engagerad och målinriktad byggprojektledare till Fastighetsavdelningen
Är du en fena på att driva och leda projektteam inom byggprocesser och byggprojektering? Då har du hittat rätt!

Arbetet innebär
Domstolsverket söker en engagerad och målinriktad byggprojektledare som är bra på att driva, leda projekt och projektteam. Hos oss är ledarskap, medarbetarskap, tydlighet, struktur samt ordning och reda några av hörnpelarna i en framgångsrik projektledning.

Du kommer att arbeta med lokalprojekt inom Sveriges Domstolar från inledande behovsanalys, via förstudie, till ett projektgenomförande inkluderande projektering, upphandling och genomförande av byggåtgärder. Domstolsverket förhyr sina lokaler.


Vem är du?

Vi söker dig som har förmågan att coacha och motivera dina kollegor och inhyrda konsulter i projekt. Du är kommunikativ, lyhörd och utåtriktad, och har lätt för att samarbeta och bygga relationer.

Vidare har du:

• högskoleutbildning som civilingenjör/byggingenjör eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer som relevant

• erfarenhet av projektledning. Den erfarenhet du har med dig avgör vilken typ av projekt som du kommer att antingen leda eller medverka i

• kunskap och erfarenhet av byggprocesser och byggprojektering

• kännedom om lagar, bestämmelser och standarder inom byggområdet

• erfarenhet av, och kunskap om upphandling enligt LOU

• erfarenhet av förvaltningsåtgärder

För att kunna ge bra stöd till Sveriges Domstolar med dess drygt 80 självständiga myndigheter så är hög kundorientering avgörande för att skapa goda relationer och tillit till avdelningens verksamhet. Du har en god analytisk förmåga och du arbetar strukturerat och resultatinriktat utifrån våra processer med stor beslutsförmåga.

För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Vilka är vi
Lokalenheten består av 16 medarbetare som arbetar som byggprojektledare, inredningsprojektledare, fastighetsförvaltare, ekonomer och fastighetsjurister. Vi utgör en av tre enheter på Fastighetsavdelningen. Vårt uppdrag är att ansvara för Sveriges Domstolars lokalförsörjning, vilket innefattar inhyrning samt om-, till- och nybyggnation av domstolslokaler.




Övrigt
Anställningen är en tillsvidare på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tjänsten har placeringsort Jönköping. Resor inom Sverige ingår i din anställning varför B-körkort är ett krav.

Några av våra befattningar kräver säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) i förekommande fall kommer att genomföras. Om det är aktuellt för den anställning du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Projektledare

Läs mer Mar 20
Utvecklings- och trafikavdelningen

Vill du vara med och utveckla framtidens Jönköping? Har du ett genuint intresse för samhällsbyggnadsfrågor och en vilja att få påverka utformningen av stadens gator och torg. Då kanske du är vår nya projektledare?!

Ditt nya jobb
Hos oss är du med och bidrar till en hållbar stadsutveckling i en snabbt växande kommun. Att arbeta som projektledare på utvecklings- och trafikavdelningen innebär att du får en varierande och utvecklande arbetsmiljö där du kommer att driva investeringsprojekt inom stadsmiljö och infrastruktur i allt från tidiga skeden och utredningar till genomförande av åtgärder.

I din roll som projektledare leder, styr och koordinerar du projekt som utredningar, förstudier, projekteringar och byggnationer och du genomför olika typer av upphandlingar. De uppdrag du leder kan variera från mindre trafiksäkerhetsåtgärder till komplexa stadsbyggnadsprojekt. Du har ansvar för att följa upp projekts tidplan, ekonomi och måluppfyllelse. Som projektledare samordnar du projektgrupper med specialister inom olika ämnesområden som bidrar med kunskap. Du har också tillgång till stödfunktioner inom till exempel upphandling, juridik, kommunikation och miljöfrågor. Utöver att driva egna projekt kan du komma att ingå som expertstöd i interna processer eller i andra förvaltningars projekt.

Din slutkund är invånare och besökare i Jönköpings kommun och du verkar på ett politiskt uppdrag. I arbetet kommer du att få ett stort kontaktnät och representera avdelningen i olika sammanhang, där du självständigt driver våra frågor. Du ansvarar för projektets kommunikation med allmänhet, myndigheter, kommunen och andra intressenter.

Din kompetens
Du bör ha en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) med teknisk inriktning inom anläggning alternativt annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du bör ha erfarenheter från att ha arbetat med budget, ekonomiuppföljning, tidsplanering och riskhantering. Vi ser gärna att du har relevanta kunskaper inom offentlig upphandling och juridik.

Som person är du självgående, social, målinriktad och strukturerad. Du vågar fatta egna beslut och kan hantera flera projekt parallellt. Du har ett kommunikativt och tydligt förhållningssätt till ditt uppdrag, har lätt för att motivera andra och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Din förmåga att samverka med interna och externa aktörer samt leverantörer är betydelsefull för att nå ett bra resultat. Då du kommer ha hela kommunen som ditt arbetsfält är B-körkort är ett krav.

Vi erbjuder dig
Hos oss får du ett roligt, utvecklande och varierande arbete tillsammans med andra. Du ges möjlighet för individuell kompetensutveckling samt erfarenhets- och kunskapsutbyte med kollegor som har olika professioner. Som medarbetare hos oss har du trygga anställningsvillkor och möjlighet till distansarbete. Läs mer om våra förmåner här (https://www.jonkoping.se/jobbahososs/jonkopingskommunsomarbetsgivare/dettafardunardujobbarhososs.4.1a919e4187db69ce016b8fe.html).

Välkommen till oss
Jönköpings kommun är en kommun i stark tillväxt. Ambitionen är att vår stadskärna ska bli den mest attraktiva i sin storlek. Alla kommundelar ska leva och hela kommunen ska växa. Stadsbyggnadskontoret är en förvaltning med cirka 110 medarbetare. Förvaltningen arbetar aktivt för att kommunen ska erbjuda en vacker, säker och långsiktigt hållbar livsmiljö och vårt gemensamma arbete är en förutsättning för att kommunens utbyggnadsstrategi för 200 000 invånare ska kunna realiseras.

Utvecklings- och trafikavdelningen arbetar med frågor inom samhällsbyggnad och infrastruktur. Du kommer att bli en av cirka 25 medarbetare på avdelningen och kommer ingå i en grupp om fyra projektledare. Avdelningen ansvarar för ett brett kompetensområde som hållbart resande, myndighetsfrågor, trafiksäkerhet, stadsutveckling, kommundelsutveckling och olika investeringsprojekt. Som medarbetare hos oss arbetar du på ett konkret sätt med utvecklingen av Jönköpings kommun och vår stad. Vår arbetsplats är centralt belägen med goda buss- och tågförbindelser.

Bra att veta
Rekryteringen avser en tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.

Urval och intervjuer kommer att göras efter ansökningstidens slut. I rekryteringsprocessen kommer vi att genomföra tester som komplement till anställningsintervjun.

För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga betyg på adekvat utbildning och tjänstgöringsintyg i din ansökan. Om du blir kallad till intervju, fundera över två referenser varav en nuvarande/senaste chef.

Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Mikael Enarsson, verksamhetschef, 036-10 51 68 eller Peder Lundberg, projektledare, 036-10 52 31
Fackliga representanter är Carlos Trischler, Sveriges ingenjörer, 036-10 51 77 och Magnus Blom, Vision, 036-10 53 27


Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Välkommen att söka tjänsten som projektledare i vår växande kommun senast den 14 april.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Solansvarig projektledare till TAKAB

Läs mer Feb 23
Är du en erfaren projektledare som drivs av att säkerställa lönsam tillväxt med kvalitet? Brinner du för solenergi och besitter erfarenhet inom området du gärna vill dela och utveckla hos andra? Trivs du med att arbeta operativt parallellt med övergripande ansvar? Då ska du arbeta med oss.

Med huvudkontor i Jönköping levererar vi kompletta takentreprenader, solcellslösningar och tjänster över hela Sverige som ger täta tak och konstruktioner under lång tid. Sedan 2022 ingår vi i Soltechkoncernen och i och med det började vår utveckling mot att erbjuda solcellslösningar. Det är här du kommer in.

Som Solansvarig projektledare hos oss har du ett övergripande ansvar för affärsområdet vilket innefattar personal- och budgetansvar liksom ansvar för övergripande rutiner och arbetssätt för att uppnå lönsam tillväxt med kvalitet.

Du arbetar operativt som projektledare, det vill säga att samordna och leda projekt inom solenergi. Du fördelar arbetsuppgifter efter uppdragets kompetensbehov, upprättar planeringsdokument, elsäkerhetsplanering och förser monteringspersonal med projekteringsdokumentation. Ditt ansvar innefattar att säkerställa budget och tidsplaner, materialplanering (beställa och koordinera leveranser) och att samordna egen personal, underentreprenörer och leverantörer. Du styr och leder tillgängliga projektresurser och säkerställer att installations-, arbetsmiljö-, säkerhets- och kvalitetskraven uppfylls. Det innebär bland annat att bevaka att det systematiska elsäkerhetsarbetet tillämpas, att personal har rätt kvalifikationer för det arbete som ska utföras och att tillverkarens installations- och monteringsanvisning tillämpas. Din roll innefattar även att projektera solenergianläggningar och att vara behjälplig med framtagande av anbud mot kund. Kundkontakter och resor kommer att vara en del av arbetet.

Din kunskap och tidigare erfarenhet inom området är ett viktigt tillskott i vår organisation och kommer att utgöra spetskompetens. Du arbetar nära dina kollegor internt och deltar även i forum inom koncernen med solansvariga kollegor där du representerar bolaget. Du rapporterar till VD.

Förutom att du ska har en grundläggande kunskap inom tak och särskilt inom solenergi och installationsarbete, ser vi gärna att du är en person med högt engagemang, affärsmässighet och som drivs av kund- och resultatfokus.

Visst vill du bli en del av TAKAB och Soltechkoncernen?

För att passa i rollen som solansvarig projektledare är du strukturerad med god kommunikativ förmåga och goda ledaregenskaper. Du har utöver erfarenhet inom solenergi också ett gediget intresse för området. Det är viktigt att du är lyhörd och har ett flexibelt tänkande. Din erfarenhet inom installationsarbete och projektledning inom området solenergi bidrar till din förmåga att uppnå resultat och nöjda kunder liksom projektmedarbetare. Vi ser till personlig lämplighet.

Vi ser gärna att du har:
• Tidigare erfarenhet av projektledning inom solenergi och vana av tak.
• Ledarvana, du är en rutinerad ledare
• Eftergymnasial relevant utbildning
• Branschutbildning eller motsvarande inom projektering, dimensionering och installation av solcellsanläggningar
• Praktisk erfarenhet av montage och installationsarbete är meriterande
• Goda datakunskaper i Excel, Word, byggsamordningsprogram.
• God kommunikativ förmåga
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• B-körkort.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Jönköping.

Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt! Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Samtal och mail från externa rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes.

Välkommen med din ansökan!

TAKAB grundades 1992 och är etablerade i Jönköping, men arbetar över hela Sverige. Företagets montörer är erfarna och certifierade och de flesta har arbetat hos TAKAB i flera år.
Vi gör allt från små garage till stora industritak. Vi erbjuder tätskiktssystem för låglutande och branta tak samt för parkeringsdäck och terrasser. Produktkvalitet är viktigt för oss och därför använder vi svenska produkter som är anpassade för det svenska klimatet. Sedan hösten 2022 är vi en del i Soltechkoncernen och satsar nu stort på solenergi.

Ansök nu

Projekt- och byggledare infrastruktur till SYSTRA i Jönköping

Läs mer Mar 11
Vill du jobba på ett av världens största konsultbolag inom infrastruktur? Då vill vi att du vänder blickarna mot oss på SYSTRA. Vi är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag med 10 000 anställda runt om i världen. Nu utökar vi vår organisation ytterligare och söker i samband med det en Projekt- och byggledare!
Om jobbet
Som projekt- och byggledare är du en central del av projekten. Du kommer bidra som sakkunnig i tidiga skeden av nya projekt och med byggledning i pågående projekt. Du kommer leda och samordna frågor avseende produktionen inom entreprenaden och skapa förutsättningar för en effektiv och säker byggnation avseende tid, kostnad och innehåll.
Här får du en nyckelposition i en omväxlande och koordinerande roll med möjlighet att anpassa inriktning utifrån din profil och intressen. Resor i tjänsten kan förekomma.
Hos oss har du stor möjlighet att vara med och påverka samt utveckla vår verksamhet och kan beroende på din bakgrund och erfarenhet jobba i varierande bygg-och projektledningsuppdrag inom bland annat:
• Järnväg och väg
• Anläggning
• Beläggning/Asfalt
• Berg/Geoteknik
• Drift & Underhåll
• VA/Ledningar
• Besiktningar
På SYSTRA är vi mycket glada för den starka sammanhållningen inom koncernen vilket medför att vi kan erbjuda en arbetsplats som ger dig som individ de bästa förutsättningarna för att utvecklas i din roll och bli expert inom ditt område.
Vem är du?
Du som söker har en bakgrund som högskole- eller civilingenjör med några års- till livslång arbetslivserfarenhet från arbete som byggledare, projektledare, platschef/produktionschef, arbetsledare eller entreprenadingenjör. Vidare ser vi att du behärskar det svenska språket flytande i både tal och skrift, detta då all vår dokumentation sker på svenska samt för att kunna tillgodose våra kunders behov. Då resor i tjänst med bil kommer förekomma, är körkort således ett krav.
Eftersom det är du som driver projekten från start till mål så söker vi dig som är handlingskraftig, lösningsorienterad samt har ett affärsmässigt förhållningssätt. Vi tror att du har ett stort teknikintresse, känner stort ansvar för ditt arbete och tar egna initiativ. Arbetet innebär många kontaktytor både internt och externt på olika nivåer vilket ställer krav på din kommunikativa förmåga. Du värdesätter goda relationer, har ett prestigelöst förhållningssätt och är duktig på att skapa samarbeten där fokus ligger på det gemensamma målet.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder ett utvecklande arbete i ett företag under stark tillväxt i Sverige.
På SYSTRA arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och teamwork. Vi har ett ständigt utbyte av erfarenhet och kunskap såväl inom som mellan trafikgrenarna.
Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar. På SYSTRA deltar du i skapandet av ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar för miljön, projekten, medarbetarna och som skapar verklighet av sina visioner.
Om SYSTRA
Med våra 10 000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor.
Med närmare 800 medarbetare på SYSTRA AB, erbjuder vi ett brett spektrum av tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se.
SYSTRA-confidence moves the world
Kontaktuppgifter
Morgan Blomqvist, Gruppchef
mblomqvist@systra.com


Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA
jekman@systra.com
Ansökan
Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Sesol AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Sesol AB .

Teknisk Chef

Gruppchef, teknik
Läs mer Apr 30
Nytt
Som Teknisk chef hos oss på Sesol blir du en del av Sesol-familjen och får arbeta med kollegor som jobbar hårt för att vi ska vara det självklara valet inom solceller, batterier och elbilsladdare.
Din framtida utmaning
Som teknisk chef på Sesol har du huvudansvaret att säkerställa en strikt efterlevnad gällande regelverk och standarder inom elinstallationer. Du kommer bland annat att genomföra regelbundna revisioner och inspektioner för att säkerställa att installationsavdelningen följer bästa praxis och använder sig av effektiva processer. Målet är att optimera arbetsflöden och säkerställa att installationsavdelningen har den nödvändiga kompetensen och utrustningen för att uppfylla branschens krav och standarder. Du behöver ständigt hålla dig informerad om de senaste teknologiska och branschspecifika trenderna, så att vi som organisation kan hålla oss uppdaterade om det senaste i branschen. Vi ser gärna att du är med och utvärderar och identifierar nya affärsområden inom företaget.
Som teknisk chef kommer du att leda och inspirera ett team av tekniska rådgivare inom el och bygg. Vi ser att du är mån om att skapa en positiv arbetsmiljö och främja samarbete inom teamet. Tillsammans kommer ni att samarbeta för att erbjuda tekniskt stöd och rådgivning till andra avdelningar. För att öka kompetens hos medarbetarna inom organisationen kommer du vara med att utveckla och implementera utbildningsprogram för att stärka medarbetarnas tekniska färdigheter.

Vem är vår perfekta matchning?
Som teknisk chef kommer du leda ett team utav tekniska rådgivare.Dukommer ingå i ledningsgruppen för installationsavdelningen, tillsammans med installationschefen för Sverige och COO. Därav är det viktigt att du som person har en god samarbetsförmåga och är kommunikativ. Dessutom krävs en det att du som person gillar att leverera god service då rollen innefattar mycket stöd och rådgivning till andra avdelningar inom organisationen.
Tack vare att du har en stor erfarenhet och kunskap gällande regelverk och standarder inom elinstallationer, så ser vi att du är självgående och kan ta mycket initiativ på avdelningen. Vi ser även att du är kreativ och har en förmåga att analysera och lösa komplexa tekniska problem samt implementera effektiva lösningar.
Vi vill att du har Minst 5 års erfarenhet av liknande roll
Elutbildning
Allmän Behörighet
Körkort
Det är extra bra om du även har Erfarenhet inom solcellsbranschen
Vidareutbildning inom teknik, exempelvis inom energi, miljö eller annan relevant inriktning
Detta gör livet trevligt hos oss Goda förmåner och arbetsvillkor
Interna tävlingar
Du ingår i ett välkomnande och familjärt team


Bra att veta om anställningen
Lön: Fast
Placering: Jönköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsvillkor: Heltid
Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också braatt veta!
Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakten finner du nedan. Urval kommer ske löpande.

Om Sesol ABVi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.
Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Ansök nu

Teknisk Chef

Kvalitetsingenjör/-tekniker, elkraft
Läs mer Apr 29
Som Teknisk chef hos oss på Sesol blir du en del av Sesol-familjen och får arbeta med kollegor som jobbar hårt för att vi ska vara det självklara valet inom solceller, batterier och elbilsladdare.
Din framtida utmaning
Som teknisk chef på Sesol har du huvudansvaret att säkerställa en strikt efterlevnad gällande regelverk och standarder inom elinstallationer. Du kommer bland annat att genomföra regelbundna revisioner och inspektioner för att säkerställa att installationsavdelningen följer bästa praxis och använder sig av effektiva processer. Målet är att optimera arbetsflöden och säkerställa att installationsavdelningen har den nödvändiga kompetensen och utrustningen för att uppfylla branschens krav och standarder. Du behöver ständigt hålla dig informerad om de senaste teknologiska och branschspecifika trenderna, så att vi som organisation kan hålla oss uppdaterade om det senaste i branschen. Vi ser gärna att du är med och utvärderar och identifierar nya affärsområden inom företaget.
Som teknisk chef kommer du att leda och inspirera ett team av tekniska rådgivare inom el och bygg. Vi ser att du är mån om att skapa en positiv arbetsmiljö och främja samarbete inom teamet. Tillsammans kommer ni att samarbeta för att erbjuda tekniskt stöd och rådgivning till andra avdelningar. För att öka kompetens hos medarbetarna inom organisationen kommer du vara med att utveckla och implementera utbildningsprogram för att stärka medarbetarnas tekniska färdigheter.

Vem är vår perfekta matchning?
Som teknisk chef kommer du leda ett team utav tekniska rådgivare.Dukommer ingå i ledningsgruppen för installationsavdelningen, tillsammans med installationschefen för Sverige och COO. Därav är det viktigt att du som person har en god samarbetsförmåga och är kommunikativ. Dessutom krävs en det att du som person gillar att leverera god service då rollen innefattar mycket stöd och rådgivning till andra avdelningar inom organisationen.
Tack vare att du har en stor erfarenhet och kunskap gällande regelverk och standarder inom elinstallationer, så ser vi att du är självgående och kan ta mycket initiativ på avdelningen. Vi ser även att du är kreativ och har en förmåga att analysera och lösa komplexa tekniska problem samt implementera effektiva lösningar.
Vi vill att du har Minst 5 års erfarenhet av liknande roll
Elutbildning
Allmän Behörighet
Körkort
Det är extra bra om du även har Erfarenhet inom solcellsbranschen
Vidareutbildning inom teknik, exempelvis inom energi, miljö eller annan relevant inriktning
Detta gör livet trevligt hos oss Goda förmåner och arbetsvillkor
Interna tävlingar
Du ingår i ett välkomnande och familjärt team


Bra att veta om anställningen
Lön: Fast
Placering: Jönköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsvillkor: Heltid
Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också braatt veta!
Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakten finner du nedan. Urval kommer ske löpande.

Om Sesol ABVi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.
Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Ansök nu

Supportchef till Sesol!

Kundtjänstchef
Läs mer Apr 17
Din framtida utmaningI rollen som Supportchef har man det yttersta ansvaret för Sesols Supportavdelning. Avdelningen består för närvarandeav 12-17 medarbetare. Teamet har olika arbetsområden, en specialistfunktion för kundhantering, och en teknisk support för hantering av kunder på eftermarknad. Det gemensamma målet för teamet är att leverera en högkvalitativ och professionell service. Teamet har en strävan att bemöta varje kund med en service som är i världsklass.
Som supportchef kvalitetssäkrar du att Sesol uppnår, bibehåller och utvecklar branschens högsta kundnöjdhet. Du har både ett operativt och strategiskt ansvar för efterlevnad av rutiner och processer.I detta ingår att identifiera utvecklingsområden medtillhörande handlingsplaner.
Du har personalansvar för samtliga medarbetare i teamet där duleder, utvecklar och stöttar teamet i det dagliga arbetet.
Vem är vår perfekta matchning?
Som supportchef är du en nyckelfunktion för vår framtida utveckling och tillväxt. Vi söker dig som har ett tydligt, framåtriktat men även empatiskt ledarskap och har minst några års erfarenhet av att leda supportteam. Du är en närvarande och coachande ledare som med stor handlingskraft tar initiativför att utveckla verksamheten.
För att trivas och bli framgångsrik irollen behöver du ha ett stort tekniskt intresse och förståelse. Du har en även passion attleverera service och support av högsta kvalitet till våra kunder.
Vi vill att du:
har yrkeserfarenhet som chef med personalansvar
har yrkeserfarenhet inom kundservice
älskar att arbeta i team och komma med nya kreativa perspektiv på utveckling


Meriterande för denna position är:
relevant eftergymnasial utbildning
yrkeserfarenhet inom teknisk eller närliggande branch
erfarenheter inom solcellsbranschen
Om anställningen:
Lön: Fast
Placering: Jönköping
Tillträde: Enligt ök
Anställningsvillkor: Heltid
Om Sesol AB
Vi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige och Norge är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.
Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!
Välkommen in med din ansökan idag!

Ansök nu

Key Account Manager till Sesol!

Key account manager
Läs mer Apr 17
Din framtida utmaning
Som Key Account Manager hos oss på Sesol kommer du arbeta med att strategiskt driva och utveckla försäljningen gentemot våra största kunder.Du kommer arbeta tätt ihop med projekt, beräkning och även andra delar inom organisationen och skapa förutsättningar för dem att få leverera de riktigt stora projekten genom långsiktiga samarbeten inom både privat och offentlig sektor.
En stor avdel av din arbetstidkommer spenderas med kunder, såväl på telefon som i fysiska möten.Därför gäller det att alltid vara på tårna och vara redo att möta kundens behov och vara en pärla på uppföljning, återkoppling och kommunikation vilket i sin tur ska leda till affärer med våra kunder. Du förväntas ha en mycket god förmåga att arbeta med stora kunder i längre säljcykler där tålamod och uthållighet är viktigt. Du rapporterar till försäljningschef entreprenad Sverige.
Du kommer i rollen som Key Account Manager jobba med:
-Fastighetsbolag-Installationsföretag-Solcellsparker
Vem är vår perfekta matchning?
Som ett nyetablerat ben inom organisationen kommer det krävas ett högt driv och ett lösningsorienterat mindset från våra Key Account Managers.Du behöver förstå verksamhetsstrategier och prioriteringar och tillämpa denna kunskap för att generera affärer. Kortfattat handlar det om att kunnaförstå olika företagsverksamheter och hur vi kan göra affärer tillsammans.
Du fokuserar din energi och dina resurser på uppgifter som genererar ett värde. Du ska kunna göra avvägningar och kunna ställa motkravför att kunna landa affärer. I din roll som Key Account Manager på Sesol initierar, driver och följer du upp utveckling av säljprocesser och dialogen med dina kunder.För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är van vid att jobba på ett strukturerat sätt, du är lösningsorienterad, förändringsbenägen och har stort fokus på resultat. Du tycker också om att arbeta mot resultat och utvecklar din kompetens kontinuerligt.
Vi vill att
Duhar minst 5 års erfarenhet avB2B försäljning och försäljning med.
Du ska kunna förstå verksamheter, ha erfarenhet av kundmöten och duska kunna agera professionelltpå ett möte.
Du ska ha en förmåga att förhandla och upprätta komplexa avtal som täcker olika kundsegment.
Du har B-körkort.
Du har erfarenhet av CRM-system.
Det är meriterande
Det är meriterande om du har en eftergymnasialutbildning.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med partnerprogram och ramavtal.
Som person är du
Mycket bra på att kommunicera med kunder, medarbetare och samarbetspartners på ett respektfullt och professionellt sätt.
Analytisk och problemlösningsorienterad
Resultatfokuserad.
Öppen för att be om hjälp när det behövs och du strävar alltid efter att göra ditt bästa.
Om anställningen
Lön: Fast och rörlig.
Placering: Jönköping, resor förekommer.
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.
Anställningsvillkor: Heltid, vid tillämpar provanställning på 6 månader.
Om Sesol AB
Vi är det självklara valet för installation av solcellsanläggningar, elbilsladdare och IMD. Vi har all personal in-house och levererar alltid med högsta kundnöjdhet i fokus. Med passion för förnybar energi skapar vi nya och smarta lösningar för våra kunder. Vår kundkrets innefattar allt från den lilla villan till stora solcellsparker. Vi har etablerat oss på 14 orter i södra och mellersta Sverige, med huvudkontor i Jönköping. Detta gör att vi är en lokal leverantör där både privat- och företagskunder hittar sina lösningar. Det är med våra 1000 medarbetare som vi dagligen bidrar till att skapa en hållbar värld där vi är en trygg partner för både kunder och kollegor.
Välkommen in med din ansökan idag!
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anna Henebäck (anna.heneback@sesol.se).
OBS: Ansökan tas endast emot via vår hemsida.

Ansök nu

Rekryterare till Sesol!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 13
Är du en person som vill utvecklas i din yrkesroll och vill arbeta i ett av Sveriges största bolag inom solenergi? Ansök idag och kliv in i värmen hos oss på Sesol!
Din framtida utmaning
Som rekryterare på Sesol arbetar du med företaget kortsiktiga och långsiktiga kompetensförsörjningsbehov. Du kommer bli en viktig del av vårt härliga talent acquisition team där vi målinriktat arbetar för att attrahera och rekrytera nya fantastiska medarbetare. Ditt huvudfokus kommer vara på rekrytering inom tjänstemannasidan där du kommer ha ansvar för hela rekryteringsprocessen. Detta innefattar bland annatsearch, kravprofil & annons till kompetensbaserade urval, intervjuer, kvalitetssäkring och referenser.
Som rekryterare är du ansiktet utåt mot våra kandidater och presumtiva medarbetare. Du kommer här bygga upp långsiktiga och förtroendefulla relationer. En annan viktig del av tjänsten är search och att bygga upp kandidatnätverk. Här vill vi att du tar initiativ och hittar nya innovativa metoder som bidrar till utveckling och vår framtida kompetensförsörjning.
Vem är vår perfekta matchning?
Vi söker dig med erfarenhet av rekrytering med relevant utbildning. Du älskar att arbeta i team och drivs av att komma med nya kreativa tankesätt och idéer. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, är trygg i din yrkesroll och trivs med att få ett stort eget ansvar där du får ta initiativ till utveckling.Vi vill att du:
har yrkeserfarenhet inom rekrytering
har relevant eftergymnasial utbildning
har goda kunskaper inom search
älskar att arbeta i team och komma med nya kreativa perspektiv på utveckling.


Om anställningen Lön: Fast
Placering: Jönköping
Tillträde: Enligt ök
Anställningsvillkor: Heltid
Om Sesol AB
Vi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige och Norge är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.
Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!
Välkommen in med din ansökan idag!

Ansök nu

Rekryterare/Talent acquisition, vikariat

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Mar 20
Vill du bli en del av Sveriges största och mest växande företag inom solenergi? Skicka då in din ansökan redan idag!

Din framtida utmaning

Som rekryterare på Sesol arbetar du med företaget kortsiktiga och långsiktiga kompetensförsörjningsbehov. Du kommer bli en viktig del av vårt framgångsrika talent acquisition team där vi målinriktat arbetar för att attrahera och rekrytera nya fantastiska medarbetare. I uppdraget kommer du ha ansvar för hela rekryteringsprocessen. Detta innefattar search, kravprofil & annons till kompetensbaserade urval, intervjuer, kvalitetssäkring och referenser.

Som rekryterare är du ansiktet utåt mot våra kandidater och presumtiva medarbetare. Du kommer här bygga upp långsiktiga och förtroendefulla relationer. En annan viktig del av tjänsten är search och att bygga upp kandidatnätverk. Här vill vi att du tar initiativ och hittar nya innovativa metoder som bidrar till utveckling och vår framtida kompetensförsörjning.

Tjänsten är ett vikariat på 1 år med möjligheter till förlängning.

Vem är vår perfekta matchning?

Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom HR för uppdraget. Kanske studerar du idag och tar examen till sommaren 2024. Du älskar att arbeta i team och drivs av att komma med nya kreativa tankesätt och idéer. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och trivs med att få ett stort eget ansvar där du får ta initiativ till utveckling.

Vi vill att du:

- har relevant högskoleutbildning

- är nyfiken och vill utvecklas i din yrkesroll

- älskar att arbeta i team och komma med nya kreativa perspektiv på utveckling.

Om anställningen

Lön: Fast

Placering: Jönköping

Tillträde: Enligt ök

Anställningsvillkor: Vikariat



Om Sesol AB

Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige och Norge är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.

Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Välkommen in med din ansökan idag!

Ansök nu