Jönköping: Speditör sökes till Scandinavian Shipping & Logistics i Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Speditör sökes till Scandinavian Shipping & Logistics i Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-21 // Varaktighet: Heltid

Vi på Scandinavian Shipping & Logistics är en kundorienterad, kompetensbaserad och affärsdriven internationell logistikleverantör med lång erfarenhet och stor kunskap inom logistik. Vi har ett brett nätverk av agenter och partners runt om i världen vilket gör att vi kan erbjuda våra kunder ett omfattande sortiment av logistiklösningar. Vi är ett bolag som står för kvalitet, god service och trygghet. SSL gruppen består totalt av 65 anställda med kontor i Göteborg (huvudkontor), Jönköping, Norrköping, Malmö, Ystad, Helsingfors och Vilnius. Vi har under de senaste åren växt betydande genom flera nya bolagsförvärv.
Vi strävar efter att vara ett bolag där våra medarbetare kan utvecklas och känna stolthet. Vi fokuserar på välmående samt utveckling, och vi tror att med en stark kultur som bygger på delaktighet så skapar vi ett sammansvetsat team som levererar förstklassig kundservice.
Vill du bli en av oss och vara med och bidra till vår resa framåt, sök då jobb hos oss!


Arbetsuppgifter
På kontoret i Jönköping jobbar vi främst med spedition av biltransporter till och från Baltikum, östra Europa, Centralasien, Mellanöstern och Nordafrika. Du kommer att ingå i ett team med åtta kunniga och engagerade kollegor. Vi är ett målinriktat och inbjudande team som gillar att ha roligt på arbetet.
Som speditör hos oss kommer du dagligen att ha kontakt med såväl kunder som leverantörer på en internationell nivå och hitta lösningar för dem inom hela transportkedjan. Vidare kommer du planera, boka och leveransbevaka sändningar samt hantera tullärenden och fakturering ut mot kund. Dina arbetstider är dagtid.

Kvalifikationer
Vi söker nu dig som har gymnasieexamen och du har minst 3 års erfarenhet av bilspedition samt kunskaper inom tullhantering. Vidare behöver du behärska det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift. Du har också lätt för att lära dig nya datorsystem och har god erfarenhet av MS Office. Om du har en högskoleutbildning inom logistik så ser vi detta som meriterade. Har du även B-körkort samt god körvana så ser vi även detta som meriterande men inte som ett krav.
Som person är du ansvarsfull, initiativtagande, serviceinriktad och strukturerad. Du har också sinne för affärer och vill arbeta i en internationell miljö där du bidrar och värdesätter ett gott samarbete. Vidare delar du våra värderingar; personlig, tillgänglig, engagerad, proaktiv och pålitlig.
Om det här låter som en tjänst för dig, tveka inte att ansöka redan idag!


Anställningens omfattning
Plats: Jönköping
Tillträde: Så snart som möjligt

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Speditionstjänsteman

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Speditionstjänsteman.

Tullspecialist

Läs mer Aug 2
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel.
Vårt sortiment omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Koncernen har cirka 12 400 medarbetare i 40 länder
Import & customs compliance avdelning hanterar klassificering ,Frihandelsavtal ,import tulldeklarationer inhouse och fraktfakturor för alla transporter. Vår Customs Compliance team behöver förstärkas med en tullspecialist med fokus på klassificering av varor.
Vi söker dig som har väldokumenterad erfarenhet av tullarbete (deklarationer, regelverk, klassificering, granskning mm) samt relevant utbildning i klassificering enligt Tullverkets kurs eller likvärdig. Du bör också ha utbildning inom Frihandelsreglerna.
För att lyckas i rollen krävs att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
Arbetsuppgifter:


I denna tjänst jobbar man till största delen med klassificering men även med andra tullrelaterade uppgifter.
Man ska kunna klassificera en vara enligt Allmänna bestämmelser samt övrigt i regelverket. Varuhandböcker, anmärkningar samt beslut i klassificeringsfrågor ska vara kända och ha används.
Ansöka om BKB.
Varje ny artikel ska registreras med korrekt klassificering samt korrekt ursprung. Ursprung ska även kontrolleras och säkerställas enligt Frihandelsavtalens regelverk för preferenshandel. Kontakter med leverantörer och insamlande av uppgifter.
Uppdatera sälj- och inköp-system med korrekta uppgifter.
Underhåll och genomgång av befintliga artiklar av tullrelaterad data.
Vara behjälplig i att driva processen internt för att säkerställa kvalitet och leveranstider.
Vara behjälplig mot organisationen i frågor kring EU`s Frihandelsavtal.
Sprida kunskap om import / export regler till interna stakeholders
Delaktig vid eventuella restriktioner som införs och support till Legal samt Demand/Marknad.
Import Tulldeklarationer
Vara delaktig i tillståndshantering, omprövningar mm.

Vem är du?


Du har relevant högskoleutbildning som bas och önskvärt är att du har flerårig erfarenhet av klassificering av olika varor inom tillverkande industri. Som person är du noggrann och strukturerad. Det är viktigt att du är en ansvarsfull person med god förmåga att lösa problem. Du har god kommunikationsförmåga och arbetar gärna självständigt, men du fungerar lika bra i team. För att passa i tjänsten som Tullspecialist i en spännande internationell miljö med högt tempo tror vi att du har en egen drivkraft och en hög social kompetens.
Placeringsort: Huskvarna
Din ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 31 augusti.
För specifikt info om tjänsten kontakta Rekryterande chef - Marija Slivic marija.sljivic@husqvarnagroup.com
För frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Rekryterare – Sofia Cohn sofia.cohn@husqvarnagroup.com
Fackliga representanter
Soili Johansson – Unionen, soili.johansson@husqvarnagroup.com Cameron Rad, Sveriges Ingenjörer; Akademikerföreningen (Representerar alla fackföreningar hos Saco), Cameron.Rad@husqvarnagroup.com.
Vad händer efter din ansökan?
När ansökningstiden för tjänsten har stängt kommer vi gå igenom ansökningarna för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.
Kultur är en viktig byggsten för Husqvarna Group, våra nyckelbeteenden är därför någonting som grundar sig i eget ägandeskap där vi ställer oss själva frågan: Vad kan jag göra? Det är viktigt för oss att i alla möten och beslut söka kundens synpunkt. Då samarbete är en central del i vår verksamhet delar vi med oss av vår kunskap och erfarenhet och hjälps åt, detta medan vi behåller vårt fokus och en enkelhet i vårt arbete. Är detta någonting som stämmer överens med din syn på kultur? Tveka inte, sök dig till oss redan idag!
Sista ansökningsdag
31 augusti 2022

Ansök nu

Speditör till kund i Jönköping

Läs mer Okt 19
Arbetsbeskrivning
Trivs du med att ha många bollar i luften samtidigt? Då har vi nu en tjänst för dig! Vi söker till vår kunds spedititionsavdelning en resurs som ska jobba som Speditionskoordinator på exporten. Det innebär att man skapar sändningar, bokar dessa med speditörer, har kontakt med lager samt fakturerar och ser till att angivet gods lämnas enligt överenskommen tid. 




Ansvarsområden
Det är en mycket bred tjänst men i rollen som speditör kommer du framförallt att arbeta med:


Att sammanställa sändningar och boka transporter. 
Debiteringar och krediteringar
Fakturering av olika sändningar samt skapande av sändningar
Hantera och ta fram dokumentationer både vid export och import


Arbetstider
Heltid

Kvalifikationer
Du har med fördel en högskoleexamen inom logistik eller arbetslivserfarenhet som kan likställas med detta
Du trivs med att ge god service gentemot kunder både externt och internt
God erfarenhet av arbete med tullhantering
Du är en person som trivs med att arbeta både i team samt självständigt och har lätt att anpassa dig
Du talar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. 
Meriterande är även om du har erfarenhet av arbete i REX och TLS tidigare




Ansökan
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Tveka därmed inte att ansöka redan idag. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Speditionskoordinator till internationellt företag

Läs mer Mar 16
Vi söker nu en speditionskoordinator till en av våra större kunder. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och till och med 30 augusti. Det kan eventuellt finnas möjligt till förlängning då då företaget är i en mycket expansiv fas. Urval kommer att ske löpande så tveka inte med din ansökan.

Om oss
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, lager- och logistik, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på 40 orter i Sverige, och har över 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.

För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss, eller rekrytering till någon av våra kunder.

www.onepartnergroup.se

Dina arbetsuppgifter
Som speditionskoordinator kommer du ha varierade arbetsuppgifter inom logistik och spedition, där hela världen kommer att vara din spelplan. Du kommer både att inneha interna kontakter med lager och produktion, såväl som externa kontakter med kunder, speditörer och transportföretag. Du kommer bland annat att arbeta med transportbokningar, fakturauppgifter, krediteringar, granskning och kontering. En stor del av avdelningens arbete innebär tullhantering och har du arbetat med det tidigare så är det mycket meriterande till denna tjänst. Har du dessutom tidigare erfarenhet av ekonomiassistans är även det meriterande.

Vill du ta chansen att jobba med internationell spedition och logistik på ett marknadsledande företag? Då är detta jobbet för dig!

Din profil
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning som gillar arbete i högt tempo och med en internationell touch. Du är en utpräglad servicemänniska och drivs av att ge service både internt och externt. Du gillar att arbeta i team, men räds inte att ta egna initiativ för att utveckla och utvecklas. Du talar flytande svenska och engelska och du ser inga hinder i att kommunicera professionellt på någon av dessa språk.

Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt via www.onepartnergroup.se. Har du frågor eller funderingar så är du välkommen att höra av dig till Marcus Rosenblom på 036-4409011 alt marcus.rosenblom@onepartnergroup.se, alt Matilda Björkegren på 036-4409022 eller matilda.bjorkegren@onepartnergroup.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Speditionskoordinator till internationellt företag

Läs mer Mar 22
Vi söker nu en speditionskoordinator till en av våra större kunder. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och till och med 30 augusti. Det kan eventuellt finnas möjligt till förlängning då då företaget är i en mycket expansiv fas. Urval kommer att ske löpande så tveka inte med din ansökan.

Om oss
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, lager- och logistik, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på 40 orter i Sverige, och har över 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.

För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss, eller rekrytering till någon av våra kunder.

www.onepartnergroup.se

Dina arbetsuppgifter
Som speditionskoordinator kommer du ha varierade arbetsuppgifter inom logistik och spedition, där hela världen kommer att vara din spelplan. Du kommer både att inneha interna kontakter med lager och produktion, såväl som externa kontakter med kunder, speditörer och transportföretag. Du kommer bland annat att arbeta med transportbokningar, fakturauppgifter, krediteringar, granskning och kontering. En stor del av avdelningens arbete innebär tullhantering och har du arbetat med det tidigare så är det mycket meriterande till denna tjänst. Har du dessutom tidigare erfarenhet av ekonomiassistans är även det meriterande.

Vill du ta chansen att jobba med internationell spedition och logistik på ett marknadsledande företag? Då är detta jobbet för dig!

Din profil
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning som gillar arbete i högt tempo och med en internationell touch. Du är en utpräglad servicemänniska och drivs av att ge service både internt och externt. Du gillar att arbeta i team, men räds inte att ta egna initiativ för att utveckla och utvecklas. Du talar flytande svenska och engelska och du ser inga hinder i att kommunicera professionellt på någon av dessa språk.

Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt via www.onepartnergroup.se. Har du frågor eller funderingar så är du välkommen att höra av dig till Marcus Rosenblom på 036-4409011 alt marcus.rosenblom@onepartnergroup.se, alt Matilda Björkegren på 036-4409022 eller matilda.bjorkegren@onepartnergroup.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Scandinavian Shipping & Logistics AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Scandinavian Shipping & Logistics AB .

Speditörer sökes till Scandinavian Shipping & Logistics i Jönköping

Speditör
Läs mer Mar 6
Vi på Scandinavian Shipping & Logistics är en kundorienterad, kompetensbaserad och affärsdriven internationell logistikleverantör med lång erfarenhet och stor kunskap. Vi strävar efter att vara ett bolag där våra medarbetare kan utvecklas och känna stolthet och vi tror att med en stark kultur som bygger på delaktighet skapar vi ett sammansvetsat team som levererar förstklassig kundservice.
Vi är ett bolag som har växt betydande under de senaste åren och idag är vi ca 80 medarbetare placerade i Jönköping, Norrköping, Malmö, Ystad, Borås, Helsingfors, Vilnius samt Göteborg.
Vill du bli en av oss och vara med och bidra till vår resa framåt, sök då jobb hos oss!
Arbetsuppgifter
Vi söker nu två speditörer till vårt kontor i Jönköping då en av våra speditörer ska få axla rollen som säljare samt ett stundande föräldravikariat. Den ena tjänsten än således en tillsvidareanställning medan den andra är ett vikariat på ca 1,5 år.
På kontoret i Jönköping jobbar vi främst med spedition av biltransporter till och från Baltikum, östra Europa, Centralasien, Mellanöstern, Nordafrika och du kommer ingå i ett team med sju kunniga och engagerade kollegor. Du kommer mest att fokusera på destinationer inom EU, där det också ingår en hel del läkemedelstransporter.
Som speditör hos oss kommer du dagligen att ha kontakt med såväl kunder som leverantörer på en internationell nivå och hitta lösningar för dem inom hela transportkedjan. Vidare kommer du planera, boka och leveransbevaka sändningar samt fakturering ut mot kund. Vi är ett målinriktat och inbjudande team som gillar att ha roligt på arbetet. Dina arbetstider är dagtid.
Kvalifikationer
För oss är det viktigt att du är en person som vill jobba inom spedition. Att du värnar om relationer, såväl interna som externa och att du känner engagemang inför ditt jobb och vill göra det där lilla extra. Vi tror på att affärer görs mellan människor. Vi vill också att du som person är ansvarsfull, serviceinriktad och strukturerad. Du har sinne för affärer och vill arbeta i en internationell miljö där du bidrar och värdesätter ett gott samarbete.
Utöver dina personliga egenskaper vill vi även att du har en eftergymnasial utbildning inom logistik, alternativt så har du i stället arbetslivserfarenhet inom spedition. Vidare behöver du behärska det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift. Du har också lätt för att lära dig nya datorsystem och har god erfarenhet av MS Office. Om du har en högskoleutbildning inom logistik så ser vi detta som meriterade men inte som ett krav.
Om det här låter som en tjänst för dig, tveka inte att ansöka redan idag då intervjuer hålls löpande!
Anställningens omfattning
Plats: Jönköping
Tjänsterna: En är en tillsvidareanställning och den andra är ett vikariat på ca 1,5 år, båda är på heltid.
Tillträde: Så snart som möjligt
Ansökan
Välkommen med din ansökan (CV & personligt brev) som vi vill ha senast 17 mars.
Du skickar den till andreas.bodin@scandinavianshipping.se
Vi frågor kring tjänsten kontakta Magnus Flodwall, mail: magnus.flodwall@ssl-overland.se

Ansök nu