Jönköping: Resultatinriktad Personaladministratör & Jobbmatchare sökes till Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Resultatinriktad Personaladministratör & Jobbmatchare sökes till Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-17 // Varaktighet: Heltid

Är du resultat- och kundorienterad, nöjd först när du tillsatt ditt rekryteringsuppdrag? Engagerad, ansvarstagande med ett brinnande intresse för rekrytering, bemanning och coachning? Då har vi jobbet för dig!

Till vårt team i Jönköping söker vi nu en ny kollega för en tjänst som personaladministratör och jobbmatchare på heltid. Tjänsten är tilltänkt att starta enligt överenskommelse.
I rollen som personaladministratör och jobbmatchare kommer du att spela en central roll i vårt team och stötta våra rekryterare och konsultchefer i att bygga vårt framgångsrika team av kandidater och konsulter. Du kommer vara med och påverka vår tillväxt och vara en viktig länk i att skapa den bästa arbetsupplevelsen för våra konsulter, kunder & kandidater.

I rollen arbetar du med;
- Ansvar för kandidatinflöde till olika tjänster, via bla. search, mässor och sociala medier.
- Rekrytering av nya konsulter. Från annonsutformning till urval, intervjuer, referenstagning och sedan anställning.
- Schemaläggning och sjukfrånvarohantering.
- Daglig kontakt med konsulter och kunder, främst kring beställning och schemaläggning.
- Administrativa uppgifter rörande både kandidater och konsulter.

Du kommer även att arbeta inom ramen för Arbetsförmedlingens upphandlade jobbmatchningstjänst ROM (Rusta och Matcha). Arbetet präglas av ett tydligt resultatfokus med målsättningen att så snabbt som möjligt få ut deltagaren i egenförsörjning.
Dina arbetsuppgifter består av:
- Coaching via individuella samtal
- Genomföra workshops och seminarium
Vi som jobbar på StudentConsulting trivs i en nytänkande, snabbt föränderlig och tempofylld arbetsmiljö där vi arbetar tillsammans för att nå resultat samt att bygga långsiktiga relationer med kandidater, konsulter och kunder. StudentConsulting är ett av Sveriges ledande bolag inom bemanning och rekrytering med kontor över hela Norden. Vi är ett ungt bolag där det är högt i tak och kreativiteten flödar.

I uppdraget arbetar du tillsammans med dina kollegor som består av Kundansvarig, Rekryterare, Personaladministratörer, Jobbmatchare och enhetens Affärschef. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda under kontorstid, måndag-fredag, 08:00-17:00.

Din profil
Vi söker dig som har en akademisk examen, gärna inom personal och arbetsliv eller liknande inriktning. Du är i början av karriären men har runt 1 års erfarenhet från rekryterings- och personalarbete.

Som person är du resultatorienterad, självgående, initiativtagande och handlingskraftig. Du brinner för affärer och mötet med människor. Du är mycket strukturerad med en god förmåga att prioritera ditt arbete. Du har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift och du formulerar lätt och snabbt attraktiva texter för exempelvis platsannonser eller presentationer mot kund. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Vidare är du lyhörd, lösningsorienterad och professionell i ditt bemötande mot kandidater, konsulter och kunder. Ditt arbete genomsyras av hög servicenivå och kvalité, såväl internt som externt då det är viktigt för dig att både kund, kandidat och konsult får en positiv upplevelse av rekryteringsprocessen. Det är krav att du som söker har B-körkort då resor i tjänst kan förekomma.

Vi vill också att du gör de tre tester som finns tillgängliga på din profil i samband med att du skickar in din ansökan. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Affärschef Sanna Jörnling på sanna.jornling@studentconsulting.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som HR-assistent

Nedan visas andra jobb i Jönköping som HR-assistent.

Resultatinriktad Personaladministratör & Jobbmatchare sökes till Jönköping!

Läs mer Nov 17
Är du resultat- och kundorienterad, nöjd först när du tillsatt ditt rekryteringsuppdrag? Engagerad, ansvarstagande med ett brinnande intresse för rekrytering, bemanning och coachning? Då har vi jobbet för dig!

Till vårt team i Jönköping söker vi nu en ny kollega för en tjänst som personaladministratör och jobbmatchare på heltid. Tjänsten är tilltänkt att starta enligt överenskommelse.
I rollen som personaladministratör och jobbmatchare kommer du att spela en central roll i vårt team och stötta våra rekryterare och konsultchefer i att bygga vårt framgångsrika team av kandidater och konsulter. Du kommer vara med och påverka vår tillväxt och vara en viktig länk i att skapa den bästa arbetsupplevelsen för våra konsulter, kunder & kandidater.

I rollen arbetar du med;
- Ansvar för kandidatinflöde till olika tjänster, via bla. search, mässor och sociala medier.
- Rekrytering av nya konsulter. Från annonsutformning till urval, intervjuer, referenstagning och sedan anställning.
- Schemaläggning och sjukfrånvarohantering.
- Daglig kontakt med konsulter och kunder, främst kring beställning och schemaläggning.
- Administrativa uppgifter rörande både kandidater och konsulter.

Du kommer även att arbeta inom ramen för Arbetsförmedlingens upphandlade jobbmatchningstjänst ROM (Rusta och Matcha). Arbetet präglas av ett tydligt resultatfokus med målsättningen att så snabbt som möjligt få ut deltagaren i egenförsörjning.
Dina arbetsuppgifter består av:
- Coaching via individuella samtal
- Genomföra workshops och seminarium
Vi som jobbar på StudentConsulting trivs i en nytänkande, snabbt föränderlig och tempofylld arbetsmiljö där vi arbetar tillsammans för att nå resultat samt att bygga långsiktiga relationer med kandidater, konsulter och kunder. StudentConsulting är ett av Sveriges ledande bolag inom bemanning och rekrytering med kontor över hela Norden. Vi är ett ungt bolag där det är högt i tak och kreativiteten flödar.

I uppdraget arbetar du tillsammans med dina kollegor som består av Kundansvarig, Rekryterare, Personaladministratörer, Jobbmatchare och enhetens Affärschef. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda under kontorstid, måndag-fredag, 08:00-17:00.

Din profil
Vi söker dig som har en akademisk examen, gärna inom personal och arbetsliv eller liknande inriktning. Du är i början av karriären men har runt 1 års erfarenhet från rekryterings- och personalarbete.

Som person är du resultatorienterad, självgående, initiativtagande och handlingskraftig. Du brinner för affärer och mötet med människor. Du är mycket strukturerad med en god förmåga att prioritera ditt arbete. Du har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift och du formulerar lätt och snabbt attraktiva texter för exempelvis platsannonser eller presentationer mot kund. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Vidare är du lyhörd, lösningsorienterad och professionell i ditt bemötande mot kandidater, konsulter och kunder. Ditt arbete genomsyras av hög servicenivå och kvalité, såväl internt som externt då det är viktigt för dig att både kund, kandidat och konsult får en positiv upplevelse av rekryteringsprocessen. Det är krav att du som söker har B-körkort då resor i tjänst kan förekomma.

Vi vill också att du gör de tre tester som finns tillgängliga på din profil i samband med att du skickar in din ansökan. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Affärschef Sanna Jörnling på sanna.jornling@studentconsulting.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Praktikplats People & Culture, IKEA Torsvik, Jönköping

Läs mer Okt 25
Vi ser fram emot möjligheten att ta emot en student som läser HR- eller PA programmet som praktikant till vår distributionscentral på Torsvik under v. 9 till och med v. 13 våren 2024. Förutom ett intresse för det breda personalarbetet ser vi gärna att du är intresserad av att lära dig mer om rekrytering, Employer Branding och även de administrativa delarna av personalarbete. För att trivas hos oss under din praktik är det en fördel om du är nyfiken och får energi av lära dig nya saker samt att du gärna delar med dig av dina erfarenheter och kunskaper för att inspirera andra i din omgivning.
I din ansökan ser vi gärna att du lägger fokus på ett personligt brev där du delar med dig av vilka områden inom personalarbete du är intresserad av främst och att du svarar på de urvalsfrågor vi har ställt. Vi ber även att du laddar upp studieintyg i din ansökan. Då svenska används dagligen inom denna avdelning och på varuhuset ska man behärska svenska för att vara aktuell för den här praktikplatsen.
Teamet
Placeringen för denna praktik är i Torsvik, på vår distributionsenhet, där du kommer att tillhöra vår People & Culture-funktion, som vi kallar IKEAs HR-funktioner. I vårt team i Torsvik ingår fyra stycken People and Culture generalister, en People and Culture Manager samt en People Planning Specialist och teamet präglas av att ha högt i tak, humor och en härlig teamkänsla. Enheten supporterar Torsvik med alltifrån deras rekryteringsprocesser till kompetensutveckling och arbetsmiljöfrågor.
People & Culture
IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna.?Våra värderingar och vår starka kultur gör IKEA unikt, både som arbetsplats och som varumärke. Hos oss är begreppet ”tillsammans” en viktig värdering som genomsyrar vår verksamhet och beskriver hur vi tycker om att arbeta. På IKEA har vi en passion för människor och en stark tro på att alla individer vill och kan utvecklas. Vi motiveras av att utveckla vår verksamhet och leverera resultat genom människor - alltid med våra?kollegor, kunder och affär i fokus.
På IKEA arbetar och samarbetar man dagligen med många människor och bygger förtroendefulla relationer med chefer, medarbetare, förtroendevalda fackombud samt skyddsombud. Vi är därför ett team där vi tillsammans säkrar kvalitén i vårt personalarbete.
Under hela praktikperioden kommer du ha löpande handledning och avstämningar inom funktionen, People & Culture samt nära kontakt med din närmaste mentor, Lisa Berg.
FRÅGOR OCH SUPPORT? LÅT OSS KNYTA KONTAKT!?
Annonsen avser en praktikplats förlagd till IKEA Torsvik, Jönköping. Har du några frågor angående praktiken eller rekryteringsprocessen, så kontakta Jesper Borg på jesper.borg@ingka.ikea.com
Praktikperioden, som är?obetald, kommer ske enligt överenskommelse samt?utifrån?stadgar i LIA/VFU/APU.
Skicka in din ansökan senast tisdag 7/11. Urval sker löpande, och annonsen kan tas bort tidigare ifall vi har hittat rätt kandidat.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Compensation & Benefits Specialist

Läs mer Jun 8
Har du ett brinnande intresse för kompensationsfrågor och vill vara med och fortsätta att utveckla vår kund i Huskvarna inom området lön och förmåner? Då är kanske detta jobb något för dig!

Din roll: I din roll som lönespecialist kommer du, förutom att leverera rätt lön till medarbetarna även att medverka till att förbättra processerna. Du har möjlighet att delta i spännande projekt som syftar till att föra verksamheten framåt som ett viktigt led i att automatisera och digitalisera delar av arbetet. Du kommer att ha många interna kontakter, vilket innebär hög tillgänglighet för att kunna svara på frågor från HR Business Partners, chefer och medarbetare gällande lön, övriga förmåner samt skatter med mera. Du kommer även att ha en del extern kontakt med exempelvis leverantörerna av löne- och tidrapporteringssystem (HR Plus och Medvind).

Din profil För att lyckas i denna roll tror vi att du är en självständig och driven person som trivs med att arbeta i ett team med bra samarbetsförmåga. Du har lätt för att lära dig och sätta dig in i nya system. Du är stresstålig och besitter en förmåga att agera effektivt även när förutsättningarna förändras. Då arbetet innefattar både externa och interna kontakter är du utåtriktad och har en god kommunikationsförmåga. Vidare är du en person som tycker om att samarbeta, är positiv och nyfiken på utveckling och ständiga förbättringar.
? Önskade erfarenheter och kvalifikationer: 1. Har en examen från högskola/Universitet eller KY-utbildning, gärna inom HR eller Ekonomi eller kompetens genom erfarenhet som bedöms som likvärdig. 2. 1-3 års erfarenhet från kvalificerat lönearbete är meriterande. 3. Du behärskar mycket väl både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. 4. Det är en fördel om du har arbetat i företag som tillämpat kollektivavtalen inom den privata industrisektorn. 5. Erfarenhet av systemen HR Plus/Medvind är meriterande.

Om anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning. Uppstart i mitten av augusti. Du kommer vara anställd hos Unik Resurs som konsult med placering hos vår kund i Huskvarna. Självklart har vi kollektivavtal och olika förmåner så som friskvårdsbidrag och kompetensutveckling.

Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Madeleine Sandberg på 0704-10 63 98 alternativt madeleine.sandberg@unikresurs.se Rebecca Pontmark på 0704-10 63 97 alternativt rebecca.pontmark@unikresurs.se



Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Ansök nu

Rekryteringsassistent till Academic Work i Jönköping

Läs mer Apr 15
Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Detta kan bli din start på en lysande karriär hos oss - Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Rekryteringsassistent (Staffing & Recruitment Assistant) kommer du att tillhöra ett team som arbetar mycket med uppdrag inom affärsområdet Teknik och Ekonomi, där du kommer få en stor inblick i intressanta bolag inom regionen.Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Din teamledare Vilma arbetar som Consultant Manager. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef.

ARBETSUPPGIFTER
- Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
- Administration: Hjälpa till med bland annat lönehantering och arbetsgivarintyg
- Training program: En strukturerad plan där du tar dig an mer och mer avancerade arbetsuppgifter. Det gör att du succesivt skaffar dig mer kunskap

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en utbildning inom HR, beteendevetenskap, ekonomi, service management eller liknande och har åtminstone 1,5 år kvar av din utbildning dvs. tre hela terminer
- Tidigare har erfarenhet från arbeten inom service, administration och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken
- Tycker om att arbeta i team och har en god samarbetsförmåga

We reward ambition. Det betyder att i din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

Vi söker dig som har följande kompetenser:


* Strukturerad
* Ansvarstagande
* Flexibel
* Orädd
* Självgående


Vår kultur #weareacademicwork

Vår kultur & våra värderingar

Vår mission – We make people grow

Instagram@academicwork

Facebook

Övrig information

Start: Omgående

Omfattning: Deltid, ca 16 timmar per vecka, fördelat på hel-eller halvdagar (samt heltid i perioder under jul och sommar)

Placering: Centrala Jönköping

Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil. Efter att du skickat in din ansökan och kommit vidare i processen är det första steget i vår process att utföra två tester, ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma), vilka skickas till dig via mejl.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på Work@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För fjärde året i rad vann vi 2020 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

Ansök nu

People & Culture / HR-Generalist - Tidaholm/Jönköping

Läs mer Apr 17
Vill du vara med på Nobias förändringsresa? Nu förstärker vi vår People & Culture (P&C) avdelning och söker en teamorienterad, professionell och proaktiv HR-Generalist till vår produktionsenhet i Tidaholm. Du kommer att arbeta med chefer och medarbetare för att supportera Nobias fortsatta tillväxt och framgång.

Vi bygger just nu en av Europas modernaste fabriker för tillverkning av kök i Jönköping. Med en hög grad av automation och stora satsningar på hållbarhet blir det en spännande och utvecklande arbetsplats. Arbetet är i full gång och 2024 beräknas de första köken lämna fabriken. Du erbjuds arbete i ett företag som satsar på framtiden med utbildningar och investeringar utöver det vanliga. Fabriken i Tidaholm står inför stora förändringar där du blir en viktig del i att uppfylla vår vision "Designing Kitchens for Life", och möjlighet till att vara med på en unik förändringsresa.

Om rollen:

I rollen som HR-Generalist tillhandahåller du dagligt HR-stöd till Tidaholms-organisationen och P&C Business Partner, med primärt fokus på ledarna inom organisationen. Huvudfokus är inom Supply Chain, men det kommer även att finnas uppgifter från den kommersiella sidan. Den exakta fördelningen av arbetsuppgifter kommer utformas efter din kompetens och verksamhetens behov. Tjänsten är till en början placerad i Tidaholm där du kommer vara involverad i flytten av vår produktion från Tidaholm till Jönköping. Efter flytten till Jönköping kommer du att utgå från vår nya fabrik på Torsvik.

Exempel på arbetsuppgifter / ansvarsområden:

• Utförande av administrativa uppgifter och processer inom HR
• Arbetsuppgifter relaterade till svensk lagstiftning och juridiska frågor – hålla dig informerad om kollektivavtal samt arbetsrätt
• Stödja P&C Business Partner i pågående utveckling, planering och implementering av P&C-processer samt praxis
• Månads-, kvartals- och årsredovisningskrav

Vem är du?

För att lyckas och trivas i rollen bör du ha ett intresse av att arbeta brett inom HR-området. En generellt positiv inställning, strukturerat arbetssätt och ett detaljorienterat "mindset" ger goda förutsättningar. Då vi just nu genomgår en stor förändring där vi ska flytta produktionen från Tidaholm till vår nya fabrik i Jönköping kommer du mötas av en del större utmaningar vid olika tillfällen.

Du har några års erfarenhet från brett operativt HR-arbete i bolag inom produktion. Du besitter en akademisk examen i personalvetenskap eller motsvarande. Du har goda kunskaper inom arbetsrätt och erfarenhet av förhandling samt facklig samverkan. Det är starkt meriterande om du dessutom har kunskaper om kollektivavtal, eller om du har utvecklat processer och förändringsarbete. Du uttrycker dig väl på både på svenska och engelska i tal och skrift.

Varför jobba på Nobia?

På Nobia designar vi kök för livet. För oss betyder det att vi utvecklar väldesignade, vackra och känslomässigt konceptualiserade kök som talar till våra kunders hjärtan och sinnen. Kök som möjliggör en hållbar livsstil och minskad klimatpåverkan. Vi är femton starka lokala och internationella varumärken som drar nytta av fördelarna med att arbeta tillsammans. Med verksamhet som omfattar hela värdekedjan från design till installation, drivs vi av en gemensam ambition att leda vägen inom design och hållbarhet i vår bransch. Tillsammans bildar vi Europas ledande köksspecialist.

Om rekryteringsprocessen

För att hjälpa oss att placera rätt personer i rätt roll tror vi på vetenskapsbaserade och rättvisa bedömningsmetoder. Vi följer en kompetensbaserad, strukturerad intervjuprocess där dina färdigheter, erfarenheter och attribut som är relevanta för rollen och Nobia kommer att bedömas. Som en del av vår rekryteringsprocess används tester före anställning för att hjälpa oss att öka vår anställningsframgång genom att identifiera de kandidater som är mest benägna att trivas och bli framgångsrika i rollen. Vi är medvetna om att det finns två parter som fattar ett beslut i denna process och välkomnar dig att ställa alla frågor du kan ha i något skede av processen.

Vi ber dig skicka in din ansökan så snart som möjligt men senast 2023-04-23. Om du har några frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Jonatan Lindoff, Talent Acquisition Partner, jonatan.lindoff@nobia.com

Vi ser fram emot att höra av dig!

Vi söker duktiga medarbetare som kan tillföra värde till vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra anställda ska kunna utvecklas på våra arbetsplatser, oavsett kön, ålder, etnicitet, sexuell läggning, religion eller funktionshinder.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Studentconsulting Sweden AB (Publ) .

B-chaufför sökes för extrajobb i Jönköping!

Budbilsförare
Läs mer Nov 28
Söker du ett extrajobb vid sidan av dina studier? Är du intresserad av att jobba som budbilschaufför? Då har vi uppdraget för dig!

För kommande uppdrag söker vi dig som studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% till vår kund i Jönköping. Arbetsuppgifterna består av att leverera bud hem till kund efter en förutbestämd rutt.

Arbetstiderna kan variera men är oftast förlagda måndag-fredag, 16:00-21:00. Vi ser gärna att du som söker är tillgänglig minst två pass i veckan.

Tjänsten innebär att du kommer vara anställd som konsult hos StudentConsulting, men arbetet kommer vara förlagt ute hos vår kund. Vi ser långsiktigt på uppdraget och ser att du som söker har minst ett år kvar av dina studier.

Din profil
Vi söker dig som är noggrann, stresstålig, serviceinriktad samt har god teknisk förståelse. Du har körvana samt en god lokalkännedom i Jönköping med omnejd. Arbetet är periodvis tungt, varför du bör ha en god fysik. Vidare klarar du av att arbeta självständigt i ett högt och tidsanpassat tempo utan problem. Då bilkörning är en naturlig del av arbetet är B-körkort är ett krav.
Du som söker är gärna flexibel och kan arbeta eftermiddagar/kvällar på vardagar.

Låter detta som något för dig? Skicka då in din ansökan redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Resultatinriktad Personaladministratör & Jobbmatchare sökes till Jönköping!

HR-assistent
Läs mer Nov 17
Är du resultat- och kundorienterad, nöjd först när du tillsatt ditt rekryteringsuppdrag? Engagerad, ansvarstagande med ett brinnande intresse för rekrytering, bemanning och coachning? Då har vi jobbet för dig!

Till vårt team i Jönköping söker vi nu en ny kollega för en tjänst som personaladministratör och jobbmatchare på heltid. Tjänsten är tilltänkt att starta enligt överenskommelse.
I rollen som personaladministratör och jobbmatchare kommer du att spela en central roll i vårt team och stötta våra rekryterare och konsultchefer i att bygga vårt framgångsrika team av kandidater och konsulter. Du kommer vara med och påverka vår tillväxt och vara en viktig länk i att skapa den bästa arbetsupplevelsen för våra konsulter, kunder & kandidater.

I rollen arbetar du med;
- Ansvar för kandidatinflöde till olika tjänster, via bla. search, mässor och sociala medier.
- Rekrytering av nya konsulter. Från annonsutformning till urval, intervjuer, referenstagning och sedan anställning.
- Schemaläggning och sjukfrånvarohantering.
- Daglig kontakt med konsulter och kunder, främst kring beställning och schemaläggning.
- Administrativa uppgifter rörande både kandidater och konsulter.

Du kommer även att arbeta inom ramen för Arbetsförmedlingens upphandlade jobbmatchningstjänst ROM (Rusta och Matcha). Arbetet präglas av ett tydligt resultatfokus med målsättningen att så snabbt som möjligt få ut deltagaren i egenförsörjning.
Dina arbetsuppgifter består av:
- Coaching via individuella samtal
- Genomföra workshops och seminarium
Vi som jobbar på StudentConsulting trivs i en nytänkande, snabbt föränderlig och tempofylld arbetsmiljö där vi arbetar tillsammans för att nå resultat samt att bygga långsiktiga relationer med kandidater, konsulter och kunder. StudentConsulting är ett av Sveriges ledande bolag inom bemanning och rekrytering med kontor över hela Norden. Vi är ett ungt bolag där det är högt i tak och kreativiteten flödar.

I uppdraget arbetar du tillsammans med dina kollegor som består av Kundansvarig, Rekryterare, Personaladministratörer, Jobbmatchare och enhetens Affärschef. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda under kontorstid, måndag-fredag, 08:00-17:00.

Din profil
Vi söker dig som har en akademisk examen, gärna inom personal och arbetsliv eller liknande inriktning. Du är i början av karriären men har runt 1 års erfarenhet från rekryterings- och personalarbete.

Som person är du resultatorienterad, självgående, initiativtagande och handlingskraftig. Du brinner för affärer och mötet med människor. Du är mycket strukturerad med en god förmåga att prioritera ditt arbete. Du har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift och du formulerar lätt och snabbt attraktiva texter för exempelvis platsannonser eller presentationer mot kund. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Vidare är du lyhörd, lösningsorienterad och professionell i ditt bemötande mot kandidater, konsulter och kunder. Ditt arbete genomsyras av hög servicenivå och kvalité, såväl internt som externt då det är viktigt för dig att både kund, kandidat och konsult får en positiv upplevelse av rekryteringsprocessen. Det är krav att du som söker har B-körkort då resor i tjänst kan förekomma.

Vi vill också att du gör de tre tester som finns tillgängliga på din profil i samband med att du skickar in din ansökan. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Affärschef Sanna Jörnling på sanna.jornling@studentconsulting.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Extrajobb som handledare/jobbmatchare i Jönköping!

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Nov 13
Nu söker vi en ny kollega till kontoret i Jönköping som vill utmanas och utvecklas i en roll som handledare/jobbmatchare vid sidan av sina studier eller annan huvudsakliga syssla!

För att lyckas i rollen som handledare/jobbmatchare måste du verkligen brinna för att stötta och motivera andra människor ut i arbete. För att vara aktuell för tjänsten är du student eller har en annan huvudsaklig syssla på minst 50% och ute efter ett deltidsarbete.

Du kommer att arbeta inom ramen för Arbetsförmedlingens upphandlade jobbmatchningstjänster "Kundval Rusta och Matcha". Uppdraget förväntas uppta ca 2 dagar/vecka och är förlagt under kontorstid, 8-17. Hur du förlägger din tid är flexibelt och går att anpassa efter dina studier eller annan huvudsaklig syssla.

Arbetsuppgifterna består främst av att, genom bland annat individuella samtal, workshops och seminarium coacha, vägleda och stötta arbetssökande till arbete eller till reguljära studier.
Arbetet präglas av ett tydligt resultat fokus med målsättningen att så snabbt som möjligt få ut deltagaren i egenförsörjning. Vi ser långsiktigt på detta uppdrag och vill helst att du som söker har minst ett år kvar av dina studier.

Tjänsten kan i perioder även inkludera stöttning i våra rekryteringsprocesser såsom telefonintervjuer, referenstagning, urval, annonsskrivning och andra vanligt förekommande uppgifter.

Det är meriterande om du som söker har kunskap inom andra språk än svenska då många av de arbetssökande har annan bakgrund.

Tillsättning av tjänsten sker när vi hittat rätt kandidat och stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper.

Din profil
Vi söker dig som vill jobba deltid som jobbcoach, kanske är du student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning.

I övrigt måste du uppfylla något av nedan krav för att vara aktuell;

Alternativ 1
Utbildning: Ho?gskoleutbildning om la?gst 180 ho?gskolepoa?ng (120 poa?ng enligt tidigare system)..
Arbetslivserfarenhet: Minst tva? (2) a?rs arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. A?ven deltid kan godka?nnas om den sammanra?knade arbetstiden motsvarar heltid under tva? (2) a?r.

Alternativ 2
Utbildning: Minst ett (1) a?rs heltidsstudier pa? eftergymnasial niva? med minst godka?nt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) a?rs arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i na?got eller
na?gra av fo?ljande yrken eller arbetsuppgifter:
- Arbetsledning med personalansvar.
- Rekrytering.
- Omsta?llningsarbete fo?r arbetsso?kande.
- Studie- och yrkesva?gledning.
- Handla?ggning i personalfra?gor (ej enbart personaladministration).
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfra?gor.
- Arbete med social- och gruppsykologi.
- Karria?rva?gledning.

A?ven deltid kan godka?nnas om den sammanra?knade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) a?r.

Vi ser gärna att du har mycket god kommunikationsförmåga och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du som söker har tidigare erfarenhet av coachning, vägledning och/eller rekrytering och bemanning.

Som person är du noggrann, flexibel, kreativ och social. Du brinner för att bygga relationer. Du gillar ett högt tempo och trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Du är duktig på att inspirera och övertyga andra samt är hjälpsam och trygg i dig själv. Du värdesätter olikheter hos människor och har stor förståelse för den påverkan som olikheterna kan ge upphov till.

Är du den vi söker? Ansök redan idag via www.studentconsulting.se

Vi jobbar med löpande urval och intervjuer.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Personaladministratör sökes för extrajobb!

Personaladministratör/Personalassistent
Läs mer Nov 14
Är du student och nyfiken på att starta en karriär inom rekryterings och bemanningsbranschen? Vill du ha ett utmanande arbete vid sidan av dina studier? Då har vi rätt tjänst för dig!

Vi söker nu dig som är student och vill arbeta internt hos oss med assistering kring bemanning samt vår rekryteringsprocess. Din roll som personaladministratör kommer variera beroende på behov och vi ser gärna att du är flexibel både vad gäller arbetstider och arbetsuppgifter.

För att söka tjänsten krävs att du är student på minst 50 % och vi ser gärna att du läser en inriktning mot ekonomi, personal, beteendevetenskap, marknadsföring eller likvärdig utbildning på högskola eller universitet.

Vi har ett långsiktigt behov av tjänsten och ser gärna att du har minst ett års studier kvar. Tjänsten kommer att tillsättas så snart rätt kandidat har hittats.

Arbetstiderna är flexibla och kan förläggas mellan kl. 08:00 och 17:00, måndag-fredag. Du kommer arbeta vid behov och tjänstgöringsgraden kommer att variera. Vi krav ställer dock att du ska kunna arbeta i snitt cirka 10 timmar/vecka.

Exempel på arbetsuppgifter är att kunna ta referenser, gå igenom urval, genomföra telefonintervjuer, personliga intervjuer, lägga schema m.m.

Din profil
För att passa hos oss krävs att du är självgående, initiativtagande och att du ser utveckling och ansvar som en spännande utmaning.

Du bör trivas i att arbeta i ett högt tempo och med varierande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du är flexibel då behovet snabbt kan ändras både vad gäller arbetsuppgifternas innehåll och arbetstider.

Kravet för att söka denna tjänst är att du läser en universitets- eller högskoleutbildning på minst 50% med inriktning mot personal, beteendevetenskap, marknadsföring eller likvärdig utbildning. Du har god datorvana och behärskar engelska i så väl tal och skrift. Eftersom det kan förekomma resor i arbetet är B-körkort ett krav.

Blir du vår nästa personaladministratör? Anta utmaningen och skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tillsättning av tjänsten sker när vi hittat rätt person. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Nätverkstekniker sökes till Invid i Jönköping

Nätverkstekniker
Läs mer Nov 20
Trivs du med att arbeta med att konfigurera, installera, design och drift av nätverk samt kommunikationslösningar i nära samarbete med kollegor? Då är denna tjänst något för dig!

Invids uppdrag är att göra IT enkelt - de förenklar sina kunders vardag och stärker deras utveckling med teknik och rådgivning. Deras gedigna erfarenhet och breda kompetens inom IT-branschen är ett tryggt stöd i arbetet att göra IT enkelt. Arbetssättet karaktäriseras av tre kärnvärden - Personliga, Engagerade och Kompetenta.

• Grundades 1995
• 9 kontor i mellersta och södra Sverige med lokal närhet till kunderna
• 130 anställda och omsätter cirka 250 miljoner
• 1000+ kunder, nationellt och internationellt

Du som söker har ett stort engagemang och tar personligt ansvar vilket är en viktig del av hela leveransen till kunderna. Utveckling är också en viktig del och du gillar att fördjupa färdigheterna inom områden du brinner extra mycket för. Kollegorna är ett väl sammanhållet team som är kompetenta och engagerade.

Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Placeringsort är på huvudkontoret i Jönköping.

Detta är ett rekryteringsuppdrag, vilket innebär att StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen men du blir anställd direkt av kund.

Din profil
Krav:
• Arbetat med något av de större märkena på marknaden såsom Fortinet, CISCO med flera
• 2-5års erfarenhet inom installation, konfiguration och drift av nät/kom
• Bibehålla och utveckla goda kundrelationer
• Nätverk – Switchar, Brandväggar och Wifi
• Microsoft Klient/Server

Meriterande:
• VMware
• Linux

Låter detta som en tjänst för dig? Passa på att sök redan idag! Vi hanterar alla ansökningar löpande.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Lagermedarbetare sökes för heltidstjänst på Schenker Logistics i Jönköping!

Lagerarbetare
Läs mer Okt 31
Är du intresserad av lager och logistik? Är du resultatfokuserad, driven och redo för ett heltidsarbete? Då kan vi ha jobbet för dig!

Vår kund älskar logistik och täcker idag hela världen med transport via flyg, båt, lastbil och tåg. De erbjuder sina kunder en fullständig logistikösning med lagerhållning och informationstjänster. Idag har Schenker 3500 medarbetare fördelade i hela landet. Nu söker de nya medarbetare till deras lager i Torsvik. Har du det som krävs för att bli en del av deras team? Läs då vidare för att få mer information om tjänsten!

Som lagermedarbetare på Schenker arbetar du resultatinriktat med fokus på måltal. Arbetsuppgifterna består främst av plock och pack och hantering av gods. Vidare kan det även bli aktuellt med truckkörning, varpå vi söker dig med truckkort A+B.

Detta är en heltidstjänst där arbetstiderna är förlagda måndag-fredag, mellan 08:15-17:00. Tjänsten förväntas starta omgående eller enligt överenskommelse och inleds med introduktion hos kund. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting men jobbar ute hos vår kund. Vi ser långsiktigt på uppdraget och det finns det goda utvecklingsmöjligheter inom Schenker.

Din profil
Vår kund är kvalitetsmedvetna och strävar efter bästa kundnöjdhet och därför söker vi dig som har ett kvalitetstänk och är noggrann i ditt arbete. Som person är du engagerad, driven och effektiv. Du gillar att arbeta i team och har enkelt för att samarbeta med andra. Då truckkörning kan förekomma, söker vi dig som har truckkort A+B. Vidare krav för tjänsten är svenska i tal och skrift.

Låter detta som något för dig? Sök då tjänsten redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu