Jönköping: Teknisk Projektledare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknisk Projektledare i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-04 // Varaktighet: Heltid

Om företaget
För vår kund söker vi en projektledare inom elektronik.

Dina arbetsuppgifter


Ansvarsområden:

- Ansvarig för alla viktiga projektaktiviteter från början till slut, vanligtvis ett år efter projektstart.
- Rapporterar framsteg, ger råd och stöd till beslutsfattare för att säkerställa starkt stöd för projekten.
- Hanterar proaktivt kommunikationen med alla relevanta intressenter.
- Löser eventuella problem med projektomfattningen tillsammans med teamet.
- Bidrar till att förbättra projektavdelningens arbete enligt branschstandarder.

Färdigheter:

- Kandidatexamen inom relevant område; projektledningscertifiering är fördelaktig.
- Minst 7 års relevant erfarenhet från alla projektfaser, inklusive teamledning, planering, budgetering, ekonomisk uppföljning.

- Flytande engelska i både skrift och tal är ett måste; kunskaper i svenska eller tyska är en fördel.
- Förväntas resa till andra platser och leverantörer.
- Rollen kräver fysisk närvaro på kontoret, men de flesta rutinmässiga arbetsuppgifter kan utföras utanför kontoret.
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i ett hybridprojekt där elektronik och programvara ingår.
- God erfarenhet av att arbeta med projektverktyget TooLink.
- Intresse och god kunskap inom elektronik (batterier).
- Erfarenhet av att vara projektledare för hybridprojekt (mekanik, mjukvara, hårdvara), minst 7 år.
- Ledning av distribuerade team, utmärkt tidsplanering.
- Praktisk erfarenhet från de flesta PMI/PMP-processgrupper och kunskapsområden.






Din profil


• Mycket erfaren och driven problemlösare som alltid söker lösningar med ett positivt tillvägagångssätt.

• Analytisk och kan förenkla komplexa frågor till det väsentliga.

• Välorganiserad, noggrann med förmågan att regelbundet skifta fokus från en detaljerad nivå till ett övergripande perspektiv.

• Bra kommunikationsfärdigheter och intressenthantering.

• Bra på att strukturera arbetet och förstå nyttan av informationens noggrannhet.











Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Projektledare, bygg och anläggning.

Planerande projektledare till Byggnadsverk

Läs mer Apr 17
Som projektledare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige genom att driva formandet av framtidens infrastruktur.


Planerande projektledare till Byggnadsverk

Arbetsuppgifter

Du kommer till enheten Infrateknik där du blir en viktig kugge i vår förvaltning av broar i Region Sydöstra. Enheten ansvarar för drift och underhåll av broar, bergsslänter och elanslutna anläggningar längs med väg inom regionen. I vårt uppdrag ingår att bedöma tillståndet, planera och utföra förebyggande och avhjälpande åtgärder samt ibland även byta ut befintliga konstruktioner.
Som planerande projektledare Byggnadsverk kommer du att ansvara för planering av framtida underhållsåtgärder för broar på det allmänna vägnätet inom Sydöstra regionen, med fokus på att vidmakthålla en fungerande anläggning samt projektleda broinspektioner inom regionen. Du säkerställer att broarna inom ditt område har en aktuell tillståndsstatus, att de inspekteras kontinuerligt och att rapportering sker i vårt förvaltningssystem BaTMan. Baserat på resultatet från inspektionerna upprättar du egna planeringar utifrån tillståndet, strategier och utredningar som underlag till underhållsplanen. En utredning kan omfatta både skadeutredning och bärighetsberäkningar. Du kommer att arbeta nära tekniska konsulter och enhetens övriga projektteam som utför drift- och underhållsåtgärder. Du ansvarar även för att beställa, leda, styra och följa upp uppdrag avseende inspektion och planering av kommande åtgärder. Du kommer få många kontakter och ett varierande arbete som innehåller både planeringsfrågor, teknik och ekonomi.

Övrig information

CV ska bifogas ansökan.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Intervjuer sker digitalt via Skype, preliminärt under vecka 21 och 22.
Möjliga placeringsorter är: Jönköping, Kalmar, Linköping eller Norrköping
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Thomas Persson, se kontaktuppgifter nedan.

Kvalifikationer

Vem är du?
För att lyckas i rollen är behöver du vara proaktiv, strukturerad och kvalitetsmedveten i dina åtaganden och har en god analytisk problemlösningsförmåga. Du kommunicerar på ett lyhört och tydligt sätt och samverkar väl med andra. Din förmåga att prioritera, planera och strukturera bland arbetsuppgifter är god, och du är trygg med att följa upp och att rapportera resultat vidare i organisationen. Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra.
Vi söker dig som
har en universitets- eller högskoleutbildning 180 hp (120 p) med byggnadsteknisk inriktning eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
har flerårig aktuell och för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet från något av följande alternativ: Planering av underhållsåtgärder inom broar eller övriga byggnadsverk eller
Utförande av underhållsåtgärder på broar eller övriga byggnadsverk från ledande roller som projektledare, uppdragsledare, arbetsledare, platschef eller liknande

har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
har giltigt körkort för personbil

Det är meriterande om du
har erfarenhet av att genomföra broinspektioner enligt Trafikverkets krav
har aktuella kunskaper i entreprenadjuridik inom AB/ABT/ABK och AMA
har erfarenhet av att arbetat i förvaltningssystemet BaTMan
har utbildning eller erfarenhet inom brokonstruktioner
har utbildning betong klass 1


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Byggprojektledare

Läs mer Apr 12
Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Domstolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Vi erbjuder också möjlighet till distansarbete. Mer information om Domstolsverket finns på www.domstol.se.



Engagerad och målinriktad byggprojektledare till Fastighetsavdelningen
Är du en fena på att driva och leda projektteam inom byggprocesser och byggprojektering? Då har du hittat rätt!

Arbetet innebär
Domstolsverket söker en engagerad och målinriktad byggprojektledare som är bra på att driva, leda projekt och projektteam. Hos oss är ledarskap, medarbetarskap, tydlighet, struktur samt ordning och reda några av hörnpelarna i en framgångsrik projektledning.

Du kommer att arbeta med lokalprojekt inom Sveriges Domstolar från inledande behovsanalys, via förstudie, till ett projektgenomförande inkluderande projektering, upphandling och genomförande av byggåtgärder. Domstolsverket förhyr sina lokaler.


Vem är du?

Vi söker dig som har förmågan att coacha och motivera dina kollegor och inhyrda konsulter i projekt. Du är kommunikativ, lyhörd och utåtriktad, och har lätt för att samarbeta och bygga relationer.

Vidare har du:

• högskoleutbildning som civilingenjör/byggingenjör eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer som relevant

• erfarenhet av projektledning. Den erfarenhet du har med dig avgör vilken typ av projekt som du kommer att antingen leda eller medverka i

• kunskap och erfarenhet av byggprocesser och byggprojektering

• kännedom om lagar, bestämmelser och standarder inom byggområdet

• erfarenhet av, och kunskap om upphandling enligt LOU

• erfarenhet av förvaltningsåtgärder

För att kunna ge bra stöd till Sveriges Domstolar med dess drygt 80 självständiga myndigheter så är hög kundorientering avgörande för att skapa goda relationer och tillit till avdelningens verksamhet. Du har en god analytisk förmåga och du arbetar strukturerat och resultatinriktat utifrån våra processer med stor beslutsförmåga.

För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Vilka är vi
Lokalenheten består av 16 medarbetare som arbetar som byggprojektledare, inredningsprojektledare, fastighetsförvaltare, ekonomer och fastighetsjurister. Vi utgör en av tre enheter på Fastighetsavdelningen. Vårt uppdrag är att ansvara för Sveriges Domstolars lokalförsörjning, vilket innefattar inhyrning samt om-, till- och nybyggnation av domstolslokaler.




Övrigt
Anställningen är en tillsvidare på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tjänsten har placeringsort Jönköping. Resor inom Sverige ingår i din anställning varför B-körkort är ett krav.

Några av våra befattningar kräver säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) i förekommande fall kommer att genomföras. Om det är aktuellt för den anställning du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Projektledare

Läs mer Mar 20
Utvecklings- och trafikavdelningen

Vill du vara med och utveckla framtidens Jönköping? Har du ett genuint intresse för samhällsbyggnadsfrågor och en vilja att få påverka utformningen av stadens gator och torg. Då kanske du är vår nya projektledare?!

Ditt nya jobb
Hos oss är du med och bidrar till en hållbar stadsutveckling i en snabbt växande kommun. Att arbeta som projektledare på utvecklings- och trafikavdelningen innebär att du får en varierande och utvecklande arbetsmiljö där du kommer att driva investeringsprojekt inom stadsmiljö och infrastruktur i allt från tidiga skeden och utredningar till genomförande av åtgärder.

I din roll som projektledare leder, styr och koordinerar du projekt som utredningar, förstudier, projekteringar och byggnationer och du genomför olika typer av upphandlingar. De uppdrag du leder kan variera från mindre trafiksäkerhetsåtgärder till komplexa stadsbyggnadsprojekt. Du har ansvar för att följa upp projekts tidplan, ekonomi och måluppfyllelse. Som projektledare samordnar du projektgrupper med specialister inom olika ämnesområden som bidrar med kunskap. Du har också tillgång till stödfunktioner inom till exempel upphandling, juridik, kommunikation och miljöfrågor. Utöver att driva egna projekt kan du komma att ingå som expertstöd i interna processer eller i andra förvaltningars projekt.

Din slutkund är invånare och besökare i Jönköpings kommun och du verkar på ett politiskt uppdrag. I arbetet kommer du att få ett stort kontaktnät och representera avdelningen i olika sammanhang, där du självständigt driver våra frågor. Du ansvarar för projektets kommunikation med allmänhet, myndigheter, kommunen och andra intressenter.

Din kompetens
Du bör ha en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) med teknisk inriktning inom anläggning alternativt annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du bör ha erfarenheter från att ha arbetat med budget, ekonomiuppföljning, tidsplanering och riskhantering. Vi ser gärna att du har relevanta kunskaper inom offentlig upphandling och juridik.

Som person är du självgående, social, målinriktad och strukturerad. Du vågar fatta egna beslut och kan hantera flera projekt parallellt. Du har ett kommunikativt och tydligt förhållningssätt till ditt uppdrag, har lätt för att motivera andra och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Din förmåga att samverka med interna och externa aktörer samt leverantörer är betydelsefull för att nå ett bra resultat. Då du kommer ha hela kommunen som ditt arbetsfält är B-körkort är ett krav.

Vi erbjuder dig
Hos oss får du ett roligt, utvecklande och varierande arbete tillsammans med andra. Du ges möjlighet för individuell kompetensutveckling samt erfarenhets- och kunskapsutbyte med kollegor som har olika professioner. Som medarbetare hos oss har du trygga anställningsvillkor och möjlighet till distansarbete. Läs mer om våra förmåner här (https://www.jonkoping.se/jobbahososs/jonkopingskommunsomarbetsgivare/dettafardunardujobbarhososs.4.1a919e4187db69ce016b8fe.html).

Välkommen till oss
Jönköpings kommun är en kommun i stark tillväxt. Ambitionen är att vår stadskärna ska bli den mest attraktiva i sin storlek. Alla kommundelar ska leva och hela kommunen ska växa. Stadsbyggnadskontoret är en förvaltning med cirka 110 medarbetare. Förvaltningen arbetar aktivt för att kommunen ska erbjuda en vacker, säker och långsiktigt hållbar livsmiljö och vårt gemensamma arbete är en förutsättning för att kommunens utbyggnadsstrategi för 200 000 invånare ska kunna realiseras.

Utvecklings- och trafikavdelningen arbetar med frågor inom samhällsbyggnad och infrastruktur. Du kommer att bli en av cirka 25 medarbetare på avdelningen och kommer ingå i en grupp om fyra projektledare. Avdelningen ansvarar för ett brett kompetensområde som hållbart resande, myndighetsfrågor, trafiksäkerhet, stadsutveckling, kommundelsutveckling och olika investeringsprojekt. Som medarbetare hos oss arbetar du på ett konkret sätt med utvecklingen av Jönköpings kommun och vår stad. Vår arbetsplats är centralt belägen med goda buss- och tågförbindelser.

Bra att veta
Rekryteringen avser en tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.

Urval och intervjuer kommer att göras efter ansökningstidens slut. I rekryteringsprocessen kommer vi att genomföra tester som komplement till anställningsintervjun.

För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga betyg på adekvat utbildning och tjänstgöringsintyg i din ansökan. Om du blir kallad till intervju, fundera över två referenser varav en nuvarande/senaste chef.

Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Mikael Enarsson, verksamhetschef, 036-10 51 68 eller Peder Lundberg, projektledare, 036-10 52 31
Fackliga representanter är Carlos Trischler, Sveriges ingenjörer, 036-10 51 77 och Magnus Blom, Vision, 036-10 53 27


Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Välkommen att söka tjänsten som projektledare i vår växande kommun senast den 14 april.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Solansvarig projektledare till TAKAB

Läs mer Feb 23
Är du en erfaren projektledare som drivs av att säkerställa lönsam tillväxt med kvalitet? Brinner du för solenergi och besitter erfarenhet inom området du gärna vill dela och utveckla hos andra? Trivs du med att arbeta operativt parallellt med övergripande ansvar? Då ska du arbeta med oss.

Med huvudkontor i Jönköping levererar vi kompletta takentreprenader, solcellslösningar och tjänster över hela Sverige som ger täta tak och konstruktioner under lång tid. Sedan 2022 ingår vi i Soltechkoncernen och i och med det började vår utveckling mot att erbjuda solcellslösningar. Det är här du kommer in.

Som Solansvarig projektledare hos oss har du ett övergripande ansvar för affärsområdet vilket innefattar personal- och budgetansvar liksom ansvar för övergripande rutiner och arbetssätt för att uppnå lönsam tillväxt med kvalitet.

Du arbetar operativt som projektledare, det vill säga att samordna och leda projekt inom solenergi. Du fördelar arbetsuppgifter efter uppdragets kompetensbehov, upprättar planeringsdokument, elsäkerhetsplanering och förser monteringspersonal med projekteringsdokumentation. Ditt ansvar innefattar att säkerställa budget och tidsplaner, materialplanering (beställa och koordinera leveranser) och att samordna egen personal, underentreprenörer och leverantörer. Du styr och leder tillgängliga projektresurser och säkerställer att installations-, arbetsmiljö-, säkerhets- och kvalitetskraven uppfylls. Det innebär bland annat att bevaka att det systematiska elsäkerhetsarbetet tillämpas, att personal har rätt kvalifikationer för det arbete som ska utföras och att tillverkarens installations- och monteringsanvisning tillämpas. Din roll innefattar även att projektera solenergianläggningar och att vara behjälplig med framtagande av anbud mot kund. Kundkontakter och resor kommer att vara en del av arbetet.

Din kunskap och tidigare erfarenhet inom området är ett viktigt tillskott i vår organisation och kommer att utgöra spetskompetens. Du arbetar nära dina kollegor internt och deltar även i forum inom koncernen med solansvariga kollegor där du representerar bolaget. Du rapporterar till VD.

Förutom att du ska har en grundläggande kunskap inom tak och särskilt inom solenergi och installationsarbete, ser vi gärna att du är en person med högt engagemang, affärsmässighet och som drivs av kund- och resultatfokus.

Visst vill du bli en del av TAKAB och Soltechkoncernen?

För att passa i rollen som solansvarig projektledare är du strukturerad med god kommunikativ förmåga och goda ledaregenskaper. Du har utöver erfarenhet inom solenergi också ett gediget intresse för området. Det är viktigt att du är lyhörd och har ett flexibelt tänkande. Din erfarenhet inom installationsarbete och projektledning inom området solenergi bidrar till din förmåga att uppnå resultat och nöjda kunder liksom projektmedarbetare. Vi ser till personlig lämplighet.

Vi ser gärna att du har:
• Tidigare erfarenhet av projektledning inom solenergi och vana av tak.
• Ledarvana, du är en rutinerad ledare
• Eftergymnasial relevant utbildning
• Branschutbildning eller motsvarande inom projektering, dimensionering och installation av solcellsanläggningar
• Praktisk erfarenhet av montage och installationsarbete är meriterande
• Goda datakunskaper i Excel, Word, byggsamordningsprogram.
• God kommunikativ förmåga
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• B-körkort.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Jönköping.

Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt! Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Samtal och mail från externa rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes.

Välkommen med din ansökan!

TAKAB grundades 1992 och är etablerade i Jönköping, men arbetar över hela Sverige. Företagets montörer är erfarna och certifierade och de flesta har arbetat hos TAKAB i flera år.
Vi gör allt från små garage till stora industritak. Vi erbjuder tätskiktssystem för låglutande och branta tak samt för parkeringsdäck och terrasser. Produktkvalitet är viktigt för oss och därför använder vi svenska produkter som är anpassade för det svenska klimatet. Sedan hösten 2022 är vi en del i Soltechkoncernen och satsar nu stort på solenergi.

Ansök nu

Projekt- och byggledare infrastruktur till SYSTRA i Jönköping

Läs mer Mar 11
Vill du jobba på ett av världens största konsultbolag inom infrastruktur? Då vill vi att du vänder blickarna mot oss på SYSTRA. Vi är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag med 10 000 anställda runt om i världen. Nu utökar vi vår organisation ytterligare och söker i samband med det en Projekt- och byggledare!
Om jobbet
Som projekt- och byggledare är du en central del av projekten. Du kommer bidra som sakkunnig i tidiga skeden av nya projekt och med byggledning i pågående projekt. Du kommer leda och samordna frågor avseende produktionen inom entreprenaden och skapa förutsättningar för en effektiv och säker byggnation avseende tid, kostnad och innehåll.
Här får du en nyckelposition i en omväxlande och koordinerande roll med möjlighet att anpassa inriktning utifrån din profil och intressen. Resor i tjänsten kan förekomma.
Hos oss har du stor möjlighet att vara med och påverka samt utveckla vår verksamhet och kan beroende på din bakgrund och erfarenhet jobba i varierande bygg-och projektledningsuppdrag inom bland annat:
• Järnväg och väg
• Anläggning
• Beläggning/Asfalt
• Berg/Geoteknik
• Drift & Underhåll
• VA/Ledningar
• Besiktningar
På SYSTRA är vi mycket glada för den starka sammanhållningen inom koncernen vilket medför att vi kan erbjuda en arbetsplats som ger dig som individ de bästa förutsättningarna för att utvecklas i din roll och bli expert inom ditt område.
Vem är du?
Du som söker har en bakgrund som högskole- eller civilingenjör med några års- till livslång arbetslivserfarenhet från arbete som byggledare, projektledare, platschef/produktionschef, arbetsledare eller entreprenadingenjör. Vidare ser vi att du behärskar det svenska språket flytande i både tal och skrift, detta då all vår dokumentation sker på svenska samt för att kunna tillgodose våra kunders behov. Då resor i tjänst med bil kommer förekomma, är körkort således ett krav.
Eftersom det är du som driver projekten från start till mål så söker vi dig som är handlingskraftig, lösningsorienterad samt har ett affärsmässigt förhållningssätt. Vi tror att du har ett stort teknikintresse, känner stort ansvar för ditt arbete och tar egna initiativ. Arbetet innebär många kontaktytor både internt och externt på olika nivåer vilket ställer krav på din kommunikativa förmåga. Du värdesätter goda relationer, har ett prestigelöst förhållningssätt och är duktig på att skapa samarbeten där fokus ligger på det gemensamma målet.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder ett utvecklande arbete i ett företag under stark tillväxt i Sverige.
På SYSTRA arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och teamwork. Vi har ett ständigt utbyte av erfarenhet och kunskap såväl inom som mellan trafikgrenarna.
Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar. På SYSTRA deltar du i skapandet av ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar för miljön, projekten, medarbetarna och som skapar verklighet av sina visioner.
Om SYSTRA
Med våra 10 000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor.
Med närmare 800 medarbetare på SYSTRA AB, erbjuder vi ett brett spektrum av tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se.
SYSTRA-confidence moves the world
Kontaktuppgifter
Morgan Blomqvist, Gruppchef
mblomqvist@systra.com


Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA
jekman@systra.com
Ansökan
Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från AB Söder & Co Consulting

Nedan visas andra jobb i Jönköping från AB Söder & Co Consulting .

IT-administratör

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Dec 11
Om företaget
Nu söker vi en erfaren IT-administratör till vår kund i centrala Jönköping. Företaget erbjuder ett öppet och ljust kontorslandskap med utsikt över vatten.

Dina arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår att se till att IT-utrustning fungerar och att tillhandahålla servicestöd via telefon, e-post och chat mot användare avseende hård- och mjukvara. Då du kommer ha mycket kontakt med inringande användare och instruera samt guida dem i användandet av olika program ställer det krav på att du är serviceinriktad och pedagogisk i ditt tillvägagångssätt. I arbetsuppgifterna förekommer även administration av IT-miljöer så som användarkonton, behörigheter och utskriftsköer med mera.

Din profil
Du som söker ska ha högskoleutbildning inom IT (exempelvis högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och ha minst 1 års arbetslivserfarenhet inom liknande arbete.
Alternativt ha gymnasieutbildning eller likvärdig kunskap samt 2 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.

Kompetenskrav:
• Utbildning samt erfarenhet av liknande tjänst.
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk samt informationssäkerhet.
• God kommunikativ förmåga.
• Grundkunskaper i MS Office eller liknande.
• Kunskaper om ärendehanteringssystem (Exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
• Tala obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Arbetet är förlagt dagtid.

Välkommen med din ansökan redan idag!


Om oss
Söder & Co är ett lokalt och auktoriserat rekryterings- och personaluthyrningsföretag och har lång erfarenhet från bemanningsbranschen. Som ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människorna skillnad.

Ansök nu

Automationstekniker!

Automationstekniker, maskin
Läs mer Dec 11
Om företaget
Nu söker vi en automationstekniker till vår kund. Kompetens inom automation kommer vara en viktig roll i vår verksamhets framtid där inriktningen går mot att bli mer automatiserad.

Dina arbetsuppgifter
Verksamheten omfattar idag maskin- och verktygsreparationer inom metall- och plastprocesser, verktygsmakeri, automationsprocess och prototyptillverkning samt svarar för teknisk service och support. Fabrikens framtidsfokus för en effektiv produktion bygger mycket på att automatisera flödesgrupper inom våra processer, innovativa lösningar kring förbättringsprojekt med ytterligare styrning mot automationsbaserade, cykeltidsreducerande och kvalitetssäkrande funktioner för att tillverka produkter med rätt kvalité, vid planerad tidpunkt på ett så kostnadseffektivt sätt som möjligt.

Som automationstekniker på vår underhållsavdelning har du en viktig roll i att ständigt utveckla våra automationsceller. Arbetsrollen inom automationsområdet innebär att se förbättringspotentialer för att förebygga fel i kombination med att vara problemlösningsorienterad vid akuta stopp. Vi bygger även en del automationer i eget hus där vi förutom att programmerar funktioner konstruerar, ritar och tillverkar komponenter. Vi arbetar i en grupp tillsammans med, mekaniker, prototyptekniker och produktionstekniker där arbete sker över gränserna.

I rollen kommer du att:
• arbeta förebyggande och avhjälpande med underhåll på företagets automationer och kringutrustning
• agera supportfunktion gentemot produktionens medarbetare, vilket innebär att hjälpa till med teknisk support och service
• arbeta med el, robotprogrammering, PLC styrsystem och PC-baserade system
• ansvara för back-up av programkod och säkerställa att systemmjukvaran är uppgraderad
• utföra felsökningar och förbyggande underhåll i automationer.
• felsöka och förbättra funktioner i kameravision-system
• läsa och felsöka i befintliga elritningar.


Din profil
Vi söker dig som har:
• teknisk utbildning på gymnasienivå inom automationsteknik eller motsvarande kompetens samt några års erfarenhet av
kvalificerat underhållsarbete inom industri med hög nivå av automation där nedanstående kunskaper är meriterande
• Erfarenhet av PLC programmering
• Programmeringskunskaper inom ABB robotstyrsystem
• Programhantering, felsökning styrsystem CNC maskiner

Som person ser vi att du är noggrann och självgående med god förmåga att prioritera och arbeta effektivt. Du har ett genuint intresse för ditt arbete, är en van problemlösare och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare är du ansvarsfull, serviceinriktad och arbetar systematiskt och analytiskt.

Tjänsten är på heltid med tillträde så snart som möjligt och du kommer att bli inhyrd konsult via Söder & Co.

Har du det som krävs för uppdraget? Tveka då inte att söka tjänsten på www.soderco.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.




Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1999. Vi skapar karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder, konsulter och kandidater.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Hos oss gör människor skillnad. Som anställd hos oss på Söder & Co arbetar du som konsult på uppdrag ute hos våra kunder. För oss är det av största vikt att du känner dig trygg i din anställning. Genom att vi är ett auktoriserat bemanningsföretag, ställer det krav på oss som arbetsgivare och det gör att du som konsult kan känna dig säker på att vi följer de kollektivavtal som är framförhandlade av parterna. Genom våra ledord långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende ser vi till att du blir en trygg och nöjd medarbetare.

Välkommen att bli en av oss i vårt härliga Söder & Co-team!.

Ansök nu

Interim chef till IT-arkitekturenhet!

Chief Information Officer/CIO/IT-chef
Läs mer Dec 11
Om företaget
Nu söker vi en interim chef till statlig verksamhet i Jönköping.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer arbeta som interim chef till arkitekturenheten med start omgående för ett uppdrag som pågår t.o.m. 2024-12-31 med möjlighet till 1 års förlängning med 6 månader i taget.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna kan bland annat bestå av:
• Ingå i avdelningens ledningsgrupp.
• Personalansvar.
• Kompetensförsörjning och kompetensutveckling.
• Driva enheten mot uppsatta mål inom uppsatta ekonomiska ramar.
• Resurs- och kompetensplanering utifrån uppdrag.
• Utveckla och säkerställa metod och arbetssätt inom arkitekturförvaltning och arkitekturarbete i utvecklingsinitiativ.
• Informationsägare, systemägare utvecklingsplattformar.
• Styrgrupper och portföljforum.

Din profil
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av chefsroller och gärna inom strategiskt arbete inom en stor organisation. Meriterande är även om du tidigare har arbetat som chef för IT-arkitekter eller som chef inom en större IT eller systemutvecklingsavdelning med fler än 100 medarbetare. Vi ser det även som starkt meriterande om du har certifiering inom arkitektur.

För att söka tjänsten krävs det att du uppfyller följande krav kring kompetens och tidigare erfarenheter:
• Ha akademisk högskoleutbildning inom relevant område för tjänsten.
• Ha minst 9 års erfarenhet av systemutveckling och arkitekturarbete.
• Ha minst 5 års chefserfarenhet med budget och personalansvar.
• Ha minst 5 års erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsledning.
• Ha erfarenhet av att leda workshops och att leda team.

Vidare behöver du även kunna arbeta minst 60% på plats på huvudkontoret i Jönköping, varav alltid på torsdagar då det är ledningsgruppsmöte. Övrig tid finns möjlighet att arbeta på distans.

Start sker omgående eller snarast möjliga enligt överenskommelse.
Tjänsten är på heltid.

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Ansök nu

Interim chef till IT-arkitekturenhet!

Chief Information Officer/CIO/IT-chef
Läs mer Dec 6
Om företaget
Nu söker vi en interim chef till statlig verksamhet i Jönköping.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer arbeta som interim chef till arkitekturenheten med start omgående för ett konsultuppdrag som pågår t.o.m. 2024-12-31 med möjlighet till 1 års förlängning med 6 månader i taget.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna kan bland annat bestå av:
• Ingå i avdelningens ledningsgrupp.
• Personalansvar.
• Kompetensförsörjning och kompetensutveckling.
• Driva enheten mot uppsatta mål inom uppsatta ekonomiska ramar.
• Resurs- och kompetensplanering utifrån uppdrag.
• Utveckla och säkerställa metod och arbetssätt inom arkitekturförvaltning och arkitekturarbete i utvecklingsinitiativ.
• Informationsägare, systemägare utvecklingsplattformar.
• Styrgrupper och portföljforum.

Din profil
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av chefsroller och gärna inom strategiskt arbete inom en stor organisation. Meriterande är även om du tidigare har arbetat som chef för IT-arkitekter eller som chef inom en större IT eller systemutvecklingsavdelning med fler än 100 medarbetare. Vi ser det även som starkt meriterande om du har certifiering inom arkitektur.

För att söka tjänsten krävs det att du uppfyller följande krav kring kompetens och tidigare erfarenheter:
• Ha akademisk högskoleutbildning inom relevant område för tjänsten.
• Ha minst 9 års erfarenhet av systemutveckling och arkitekturarbete.
• Ha minst 5 års chefserfarenhet med budget och personalansvar.
• Ha minst 5 års erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsledning.
• Ha erfarenhet av att leda workshops och att leda team.

Vidare behöver du även kunna arbeta minst 60% på plats på huvudkontoret i Jönköping, varav alltid på torsdagar då det är ledningsgruppsmöte. Övrig tid finns möjlighet att arbeta på distans.

Start sker omgående eller snarast möjliga enligt överenskommelse.
Tjänsten är på heltid.

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Ansök nu

Nu söker vi en underhållstekniker till vår kund i Jönköping!

Underhållsmekaniker
Läs mer Nov 27
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en driven, engagerad och flexibel underhållstekniker. Du är kvalitetsmedveten, ordningsam och har god problemlösningsförmåga.
Du gillar utmaningar och ansvar samt ser möjligheter i ditt arbete där du driver förbättringar och är proaktiv. Du är lugn, strukturerad, och bidrar gärna med ett gott humör.
Det är viktigt att du är en lagspelare men även att du har drivet att jobba självständigt. I rollen krävs ett tekniskt kunnande och förståelse av processer.

Arbetet sker 2-skift.

Din profil
Vi tror att du tidigare har arbetat i roller som operatör, mekaniker, elektriker, programmerare eller servicetekniker inom tillverkande industri.
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning med inriktning mot underhåll, fastighet, fordon, industri eller bygg.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett genuint intresse för att lösa problem, samt allmänt intresse för teknik och dess utveckling, gärna relaterat till produktion och industri. Du är lösningsorienterad, har en positiv inställning, gillar att ta eget ansvar och besitter en gedigen kunskap inom yrket.
Du behöver ha god svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande: Traversutbildning, svetscertifikat och truckkort.

Låter detta intressant? Då ser vi fram emot din ansökan redan idag.
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Ansök nu

Produktionsmedarbetare!

Montör, metallprodukter
Läs mer Nov 27
Om företaget
Har du tidigare arbetslivserfarenhet från industrin och ett öga för problemlösning? Då ska du fortsätta läsa för nu söker vi på Söder & Co personal till flera olika tjänster inom tillverkningsindustrin!

Du kommer få en anställning av Söder & Co och arbeta hos någon/några av våra kundföretag runt Jönköping. För rätt personer kan inhyrningen även övergå i en anställning direkt hos kunden. Tjänsten är på heltid och skiftarbete förekommer, vilket betyder att du behöver kunna arbeta obekväma arbetstider.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill bli en del av ett bemanningsföretag med lokal förankring och som vill kunna bidra till den dagliga verksamheten hos någon av våra kunder inom tillverkningsindustrin. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara montering av komponenter, övervakning av tillverkningsprocessen samt kontroll av slutprodukt. Beroende på vart du jobbar kan även andra arbetsuppgifter förekomma.

Din profil
För att passa in i den här rollen ser vi gärna att du har ett tekniskt intresse samt tidigare arbetslivserfarenhet från tillverkningsindustrin.

Kvalifikationer:
* Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift
* Har B-körkort och tillgång till egen bil

Meriterande:
* Tidigare erfarenhet från industrin
* Erfarenhet av felsökning och reparation
* Truckkort

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och med rätt inställning kommer man långt! Du som söker är en noggrann, flexibel och engagerad person som har ett tekniskt intresse och en vilja att lära nytt. Du har ett öga för problemlösning, utför dina arbetsuppgifter med effektivitet och har hela tiden kvalité som högsta prioritering.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag!

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullservice företag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning.
Hos oss gör människor skillnad.

Ansök nu