Jönköping: Webb- and Marketing coordinator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Webb- and Marketing coordinator i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-27 // Varaktighet: Heltid

Är du en kreativ och engagerad person som är duktig på att arbeta med grafisk design och digital marknadsföring med fokus webb? Då kan det vara dig vi söker till rollen som Webb- and Marketing coordinator på Habo Gruppen.

Vad innebär rollen?
Som en del av marknadsteamet på Habo Gruppen, arbetar du i en bred, kreativ och omväxlande roll, där du ansvarar för design och innehåll på våra externa webbplatser. I detta ingår bland annat att skriva och utveckla SEO-vänligt innehåll, däribland beskrivande produkttexter och redaktionellt innehåll. Du säkerställer att innehållet går i linje med vårt grafiska manér, tonalitet, kommersiella prioriteringar och andra mediala aktiviteter. Du arbetar proaktivt, tar egna initiativ och trivs med att ha egna ansvarsområden likväl som du trivs med att arbeta tillsammans med andra i teamet och övriga avdelningar i bolaget.

Några av dina arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer att vara:

- Planera, skapa och publicera innehåll på våra webbplatser; Habo och Muurikka och dess landsunika siter
- Skriva texter med fokus på digitala kanaler / webb
- Bildhantering och bildredigering
- Arbeta i vårt Product Information Management system (PIM)
- Kontakt mot externa samarbetspartners och byråer
- Vara med och utveckla vår digitala närvaro

Anställningen är tidsbegränsad på heltid i minst 1 år.

Du rapporterar till Kommunikationschef.
Vi söker dig som gillar och är duktig på att arbeta med design/layout och innehåll på webbplatser.
Du skriver obehindrat för digitala kanaler och kan anpassa text till olika målgrupper. Du har också förståelse för SEO för att skapa värdefullt innehåll. Då mycket av det vi producerar innefattar layout, färg och form, så ser vi att du har en mycket god känsla för det och är van att arbeta med bilder och rörlig media. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i PIM system och har du arbetat i Litium/Litium PIM så är det meriterande.

Dina kunskaper har du från relevant utbildning inom kommunikation och media eller genom tidigare liknande arbete.

Vi ser också att du har:

- Mycket goda kunskaper i Adobe program såsom Indesign, Photoshop och Illustrator. Meriterande är erfarenhet av att jobba i After Effects och Premiere Pro
- Kunskap och erfarenhet av andra digitala kanaler och annonsering
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Mycket goda kunskaper i MS Office

Vi söker dig som är initiativtagande, ansvarsfull och engagerad och som person är du också glad, positiv, flexibel och prestigelös. Du trivs med att ha egna ansvarsområden, att arbeta i ett högt tempo och mot deadlines. Vidare så är du en teamspelare som gillar att arbeta tillsammans med andra för att nå uppsatta mål.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 14/1. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan.

Varmt välkommen att söka tjänsten!

Habo Gruppen AB startade sin verksamhet 1921 och är idag marknadsledande i Norden inom beslag och inredningsdetaljer. Habo Gruppen AB omsätter idag ca 615 MSEK och har ca 60 anställda, varav hälften arbetar på huvudkontoret som vid årsskiftet 23/24 flyttar till nya lokaler i Jönköping. Bolaget är väl representerat i de nordiska länderna genom egna dotterbolag. Under varumärket Habo utvecklar, marknadsför och säljer företaget beslag och inredningsprodukter för den nordiska marknaden. Sortimentet består av mer än 5000 artiklar som säljs främst via bygg och järnvaruhandeln samt stormarknader.

2019 förvärvade Habo Gruppen finska företaget Pisla och där produkter för matlagning utomhus under varumärket Muurikka numera marknadsförs och säljs av Habo Gruppen AB.

Habo Gruppen AB ägs av börsnoterade Volati, med en omsättning på 8 Mdr och 1900 anställda. Volati är uppdelat på tre olika affärsområden och där Habo Gruppen AB ingår i affärsområde Salix Group med en omsättning på 3,3 Mdr. Ytterligare information finns på www.habo.com.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Marknadskoordinator

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Marknadskoordinator.

Marketing-& Content Coordinator till Hudoteket i Jönköping

Läs mer Mar 1
Vill du ha världens roligaste jobb? Lucky you! För nu söker Hudoteket en social och kreativ marknadsförare och innehållsskapare som vill vara med och utveckla innehållet i Hudotekets samtliga marknadskanaler. Du ingår i Hudotekets glada marknads- och inköpsteam. Tjänsten är placerad i Jönköping och är på heltid.

Det här innebär tjänsten
Digital kommunikatör, marknadskoordinator, webbredaktör eller content creator - vad du kallar dig spelar inte så stor roll. Det vi söker är en digital doer som har förståelse för helheten i digital kommunikation och förmågan att både skapa och få ut träffsäkert och engagerande innehåll. Tjänstens fokus är att driva vår marknadsföring och sociala medier, samt producera olika former av personligt innehåll.

Du ska få människor att upptäcka Hudoteket och allt kul som händer hos oss. Som vår egen nyhetsreporter formar du olika typer av innehåll utifrån vad som engagerar och attraherar målgruppen. Tjänsten passar dig som vill kombinera marknadsstrategi och operativt arbete och som vill vara med från kreativ idé till lanseringen av rätt content i rätt kanal. Du kommer att jobba för att öka synlighet, kännedom, trafik och försäljning - både organiskt och betalt.

På Hudoteket blir du en ”spindeln i nätet”-person som har nära kontakt med alla avdelningar. Du gillar att vara med där det händer och att förmedla detta externt. I rollen driver du också vårt beauty community genom att arbeta med organiskt innehåll och skapa aktiviteter som stärker relationen med våra engagerade följare.

Exempel på uppgifter som ingår i arbetet

- Planera, skapa och publicera innehåll och aktiviteter för Hudotekets olika marknadskanaler och sociala medier i form av text, bild, grafik och video.

- Skriva beautytexter till olika kanaler, bland annat till vår Beautypedia och nyhetsmejl

- Planera och genomföra fysiska och interaktiva event som intervjuer och livesändningar.

- Skapa relation till influencers, affiliatenätverk, leverantörer och vårt community

- Skapa annonser och formulera marknadsförande copy

Det här är du
För att trivas i denna roll bör du vara en naturlig projektledare, redaktör och producent. Du har alltid mobilen i handen redo att föreviga, fånga och förmedla. Som person är du en social och prestigelös lagspelare som samtidigt har ett driv och tar ansvar. Du är kreativ, idérik och har en förmåga att omvandla information till attraktivt och kommunikativt innehåll för våra kanaler.

Vi ser gärna att du

- har kunskap om och ett stort intresse för marknadskommunikation och sociala medier samt att du håller dig uppdaterad om dessa

- är riktigt vass på att berätta genom content som du själv producerar. Du är en en typisk "multimediaperson" som har en bred palett när det kommer till bild, film, text och grafik, men vi tror att du alltid haft en extra fallenhet för just text.

- är van att arbeta i ett högt tempo, kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och har förmågan att behålla ordning även i situationer där det krävs snabba puckar

Dessutom behöver du

- ha en eftergymnasial utbildning inom exempelvis marknadskommunikation, journalistik, innehållsproduktion, rörlig bild eller copy, alternativt likvärdig utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som relevant

- kunna använda Adobes program/Canva och Office-paketet

- vara lika hud- och skönhetsintresserad som vi är! Mycket cremetestning blir det.

Meriter
Det är meriterande om du, utöver ovan, har erfarenhet av något av nedan

- SEO

- mejlutskick

- marknadsplanering och budgetering

- PR

- CRM/kundresa/kundlojalitet

- social ads

- analys

Tjänsten
Tjänsten är på 100 % och är placerad i Jönköping. Ditt kontor kommer vara på Hudoteket Top Floor på Östra Storgatan 6, men du är ofta på Herkulesvägen 6 och hälsar på.

Ansökan och tillträde
Skicka in din ansökan via knappen på den här sidan så snart som möjligt. Skicka gärna med en länk till din portfolio eller bifoga exempel på relevant material du gjort tidigare. Senare i processen kan du bli ombedd att göra ett arbetsprov.

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi intervjuar personer löpande så tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. För att alla personuppgifter ska hamna på rätt ställe tar vi inte emot några ansökningar via mejl.

Vi hörs!

Ansök nu

Marknadskoordinator till kund i Ulricehamn

Läs mer Feb 17
Har du tidigare erfarenhet av att hantera produktinformation och sociala medier? Drivs du av att arbeta med optimering av kommunikationsinsatser? Då har vi möjligheten för dig här!

Till kund i Ulricehamn söker vi nu en självständig Marknadskoordinator med omgående start. Tjänsten är initialt på konsultbasis i 6 månader med mycket goda chanser för övergång i anställning för rätt person.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!


Om tjänsten
I din arbetsroll som Marknadskoordinator blir du en viktig nyckelperson där din främsta arbetsuppgift blir att driva företagets varumärkesinnehåll samt optimera deras produktinformation. Du hanterar både det operativa och det strategiska marknads- och kommunikationsarbetet. Andra exempel på arbetsuppgifter:

• Proaktivt arbeta och driva företagets sociala medier
• Initiera strategier för att förbättra den sociala medienärvaron
• Skapa nya produktbeskrivningar samt optimera befintliga
• Organisera och hantera produktinformation
• Arbeta med målgruppsanpassning
• Ta fram enklare grafiskt material och skapa nyhetsbrev

I rollen som Marknadskoordinator får du möjlighet att samarbeta mycket med andra interna enheter inom företaget.

Arbetstid: Kontorstider måndag till fredag
Distansarbete: Möjligt på onsdagar och fredagar. Arbete på plats på kontoret önskas måndag, tisdag och torsdag.
Placeringsort: Ulricehamn


Vem är du?
Vi söker dig som har ett par års arbetslivserfarenhet inom marknad och kommunikation. Med fördel har du tidigare arbetat med produktinformation och sociala medier. Du har grundläggande kunskaper inom Adobe programmen. För tjänsten krävs det även att du både talar och skriver flytande på svenska och engelska då du i rollen kommer att ha många olika kontaktytor.

För att trivas i rollen som Marknadskoordinator är du kommunikativ och inlyssnande. Du har en god problemlösningsförmåga och är kreativ i ditt tänkande. Vidare har du en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete, samt tycker om att arbeta och samarbeta med andra.


Om verksamheten
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Varmt välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att få träffa dig!

Ansök nu

Marketing-& Content Coordinator till Hudoteket i Jönköping

Läs mer Jan 30
Vill du ha världens roligaste jobb? Lucky you! För nu söker Hudoteket en social och kreativ marknadsförare och innehållsskapare som vill vara med och utveckla innehållet i Hudotekets samtliga marknadskanaler. Du ingår i Hudotekets glada marknads- och inköpsteam. Tjänsten är placerad i Jönköping och är på heltid.

Det här innebär tjänsten
Digital kommunikatör, marknadskoordinator, webbredaktör eller content creator - vad du kallar dig spelar inte så stor roll. Det vi söker är en digital doer som har förståelse för helheten i digital kommunikation och förmågan att både skapa och få ut träffsäkert och engagerande innehåll. Tjänstens fokus är att driva vår marknadsföring och sociala medier, samt producera olika former av personligt innehåll.

Du ska få människor att upptäcka Hudoteket och allt kul som händer hos oss. Som vår egen nyhetsreporter formar du olika typer av innehåll utifrån vad som engagerar och attraherar målgruppen. Tjänsten passar dig som vill kombinera marknadsstrategi och operativt arbete och som vill vara med från kreativ idé till lanseringen av rätt content i rätt kanal. Du kommer att jobba för att öka synlighet, kännedom, trafik och försäljning - både organiskt och betalt.

På Hudoteket blir du en ”spindeln i nätet”-person som har nära kontakt med alla avdelningar. Du gillar att vara med där det händer och att förmedla detta externt. I rollen driver du också vårt beauty community genom att arbeta med organiskt innehåll och skapa aktiviteter som stärker relationen med våra engagerade följare.

Exempel på uppgifter som ingår i arbetet

- Planera, skapa och publicera innehåll och aktiviteter för Hudotekets olika marknadskanaler och sociala medier i form av text, bild, grafik och video.

- Skriva beautytexter till olika kanaler, bland annat till vår Beautypedia och nyhetsmejl

- Planera och genomföra fysiska och interaktiva event som intervjuer och livesändningar.

- Skapa relation till influencers, affiliatenätverk, leverantörer och vårt community

- Skapa annonser och formulera marknadsförande copy

Det här är du
För att trivas i denna roll bör du vara en naturlig projektledare, redaktör och producent. Du har alltid mobilen i handen redo att föreviga, fånga och förmedla. Som person är du en social och prestigelös lagspelare som samtidigt har ett driv och tar ansvar. Du är kreativ, idérik och har en förmåga att omvandla information till attraktivt och kommunikativt innehåll för våra kanaler.

Vi ser gärna att du

- har kunskap om och ett stort intresse för marknadskommunikation och sociala medier samt att du håller dig uppdaterad om dessa

- är riktigt vass på att berätta genom content som du själv producerar. Du är en en typisk "multimediaperson" som har en bred palett när det kommer till bild, film, text och grafik, men vi tror att du alltid haft en extra fallenhet för just text.

- är van att arbeta i ett högt tempo, kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och har förmågan att behålla ordning även i situationer där det krävs snabba puckar

Dessutom behöver du

- ha en eftergymnasial utbildning inom exempelvis marknadskommunikation, journalistik, innehållsproduktion, rörlig bild eller copy, alternativt likvärdig utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som relevant

- kunna använda Adobes program/Canva och Office-paketet

- vara lika hud- och skönhetsintresserad som vi är! Mycket cremetestning blir det.

Meriter
Det är meriterande om du, utöver ovan, har erfarenhet av något av nedan

- SEO

- mejlutskick

- marknadsplanering och budgetering

- PR

- CRM/kundresa/kundlojalitet

- social ads

- analys

Tjänsten
Tjänsten är på 100 % och är placerad i Jönköping. Ditt kontor kommer vara på Hudoteket Top Floor på Östra Storgatan 6, men du är ofta på Herkulesvägen 6 och hälsar på.

Ansökan och tillträde
Skicka in din ansökan via knappen på den här sidan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 13 februari 2024. Skicka gärna med en länk till din portfolio eller bifoga exempel på relevant material du gjort tidigare. Senare i processen kan du bli ombedd att göra ett arbetsprov.

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi intervjuar personer löpande så tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. För att alla personuppgifter ska hamna på rätt ställe tar vi inte emot några ansökningar via mejl.

Vi hörs!

Ansök nu

Marketing & Brand Coordinator

Läs mer Dec 8
ITAB Group sells, designs, develops, manufactures and installs complete shop concepts for retail chain stores. With our expertise, long-term relations and innovative solutions ITAB is at the forefront as partner in the retail business.

ITAB offers career opportunities in an international workplace. Continously we act and strive together for a sustainable future – for business, people and environment. ITAB as a friendly place to work with good working conditions in an attractive, equal-opportunity, safe and healthy workplace.

Please find out more at www.itab.com.

Om Rollen

Som en viktig del i vårt team på Solution Design Nordic blir din huvuduppgift att forma, paketera, och kommunicera vårt erbjudande på den nordiska marknaden. Det innebär ett nära samarbete med kollegor i de övriga nordiska länderna.

Ditt ansvar omfattar utvecklingen av vår närvaro på olika sociala plattformar, där du anpassar innehåll och tonalitet efter syfte och målgrupp. Du kommer även att administrera och uppdatera vår E-handelsplattform med bilder och data.

Du blir en viktig spelare i teamet, som vi lutar oss mot för stöd och support när det gäller presentationsmaterial, trycksaker och marknadsmaterial. Du stöttar även upp vid mässor, event och vissa kundbesök.

Du kommer att samarbeta med koncernens marknadsavdelning för att säkerställa att strategierna och varumärkesarbetet kanaliserar ut på ett enhetligt sätt, och du ingår i ett tvärfunktionellt team som spänner över de geografiska gränserna. Tjänsten är placerad i Jönköping och rapporterar till Commercial Director

Din Profil

Vi söker dig som tar idéerna hela vägen från tanke till leverans – en ”kreativ doer” helt enkelt. Du har hunnit arbeta med marknadsföring några år, och trivs i en roll där du förväntas ta egna initiativ och inspirera vår målgrupp med din kommunikation.

Goda kunskaper i Adobe CS paketet är en självklarhet. Du kan skapa visuellt engagerande material och har förmågan att fånga känslan i foto och film. Konsten att kombinera ord till texter som både informerar och inspirerar, hanterar du med lätthet. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i någon E-handelsplattform, ser vi det som ett plus.

Då vi är ett globalt företag är det viktig att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Vi uppskattar en eftergymnasial utbildning inom marknad och kommunikation, men det viktigaste är att du kan visa på praktisk erfarenhet och resultat från tidigare arbete inom marknadsföring och varumärkesarbete.

Vi Erbjuder

Du välkomnas in i dynamisk arbetsmiljö där din kreativitet och initiativförmåga uppmuntras. Du får en variation i dina arbetsuppgifter och du kommer få möjlighet att vara med och forma och utveckla både rollen och vårt sätt att kommunicera. Du blir en del av ett internationellt bolag som ändå har en lokal och familjär stämning.

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Mia Boozer på 036 - 291 2450. Vi tillämpar löpande urval - så välkommen med din ansökan snarast!

Om ITAB

ITAB säljer, designar, utvecklar och installerar kompletta butikskoncept till butikskedjor inom detaljhandeln. Med vår expertis, långsiktiga relationer och innovativa lösningar är ITAB i framkant som partner inom retail.

ITAB erbjuder karriärmöjligheter i en internationell miljö och strävar efter mångfald samt goda arbetsvillkor. Vi strävar tillsammans för en hållbar framtid - för affären, människorna och miljön. Vi verkar för en vänlig, attraktiv och hälsosam arbetsplats med lika möjligheter och goda arbetsvillkor.

Mer information om oss hittar du på: itab.com.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Påverka Nu Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Påverka Nu Sverige AB .

Relationskapande Säljare

Säljledare
Läs mer Apr 25
Vi söker nu en relationskapande och konsultativ säljare till Qvalify

Som ackrediterat certifieringsorgan är det Qvalify´s jobb att utföra revisioner inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö, informationssäkerhet och oberoende granskningar. Vill du veta mer om Qvalify och om dina framtidsmöjligheter hos dem – tveka inte att skicka in din ansökan!

Ditt arbete utförs i linje med företagets mål och strategiska ansvar att aktivt driva försäljning och marknadsföring av företagets hela utbud av tjänster. Du kommer ta hand om både befintlig och upparbetad kundstock men även direkt nyförsäljning. Försäljningsarbetet innebär dels uppsökande försäljning med kundbesök men framför allt byggande av nätverk och relationer riktad mot definierad marknad med kontakter mot exempelvis slutkund, projektansvariga och underleverantörer vilket företrädesvis sker på kontoret i Jönköping.

Qvalify lägger stort fokus på att bygga långvariga kundrelationer och du fungerar som en rådgivande, konsulterande och närvarande säljare som är delaktig i hela säljprocessen. Du lyssnar in behov och skapar den bästa lösningen för din specifika kund. Som kundansvarig är du med under hela förloppet från försäljning till slutleverans och stöttar verksamhet och kund i frågor som uppkommer.

Övriga arbetsuppgifter innefattar:

- Hantering av förfrågningar och kundärenden som inkommer via mail och telefon
- Skriva avtal och ansvara för att skapa och lämna offerter
- Konkurrent- och marknadsbevakning
- Medverka vid mässor och kundaktiviteter
- Administrera i affärssystemet Microsoft Business Central samt Office 365

Vi söker en projektsäljare som brinner för att skapa och upprätthålla goda relationer till sina kunder och som trivs med att arbeta rådgivande och konsulterande. Du arbetar fritt i din roll, med övriga säljare, marknadsansvarig och affärsområdeschef som bollplank. Vi ser att du är självgående och att du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, se resultat och att ro affärer i land. Som person har du stort driv, engagemang och är uthållig i ditt arbetssätt. Vi tror även att du är lösningsorienterad, tålmodig och arbetar strukturerat.

För att lyckas i rollen har du:

- Tidigare erfarenhet av att arbeta som relationskapande säljare
- Erfarenhet och kunskap inom KMA
- Flytande kunskaper i det svenska och engelska språket
- God datorvana
- God förhandlingsvana
- Körkort

Qvalify är Sveriges ledande företag för certifiering av ledningssystem, bland annat enligt standarderna ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001 samt ISO 45001. Som oberoende part kan vi även ge dig en ärlig bild av organisationens förmågor, resurser, risker – eller i princip vad som helst där du behöver en oberoende granskning.

DET GÅR BRA FÖR OSS OCH VI SÖKER DÄRFÖR ALLTID FLER KVALIFICERADE MEDARBETARE

Men… det är vi inte ensamma om. Det är konkurrens om ”humankapitalet” och idag är det lika mycket du som arbetstagare som ställer krav. Därför har vi frågat oss själva: Är Qvalify ett företag där människor vill arbeta och utvecklas? Är kollegorna schyssta, är chefen bra och smakar kaffet gott? Kort sagt: DO WE QVALIFY?

Qvalify är ett av Sveriges största certifieringsorgan. Vi har hjälpt praktiskt taget alla typer av verksamheter att kvalificera sig för sin marknad sedan 1992. I dag anlitas Qvalify av drygt 2000 företag och organisationer i varierande storlekar. Allt från de riktigt små till de riktigt stora. Anledningen till att de valt oss varierar också; kanske är det vårt affärsmässiga fokus eller det pragmatiska arbetssättet?

Qvalify består idag av 11 fast anställda och ca 50 underleverantörer. Fast egentligen så behandlar vi alla på samma sätt, det är bara en annan betalningsform.

Som ackrediterat certifieringsorgan är det vårt jobb att utföra revisioner inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö, informationssäkerhet och oberoende granskningar. Men det är inte upp till oss att bedöma om vi är rätt arbetsgivare för dig. Så om du vill veta mer om oss och om dina framtidsmöjligheter på Qvalify – tveka inte att skicka in din ansökan via paverka.nu!

Ansök nu

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 26
Nu söker vi för kunds räkning en ekonomiassistent i centrala Jönköping.
Som ekonomiassistent kommer du att sköta den löpande bokföring, kundreskontra- och /eller leverantörsreskontra, betalningar, avstämningar mm. Vidare sköter du administrationen av kundfakturor, både till svenska och utländska kunder. Arbetet innefattar fakturahantering, samt uppföljning i ekonomisystemet. Allmänna administrativa uppgifter inom ekonomi samt sortering, scanning och arkivering kommer också ingå.

Vi söker dig som är noggrann, strukturerad, har god teamkänsla, är samarbetsinriktad och tar gärna för dig i jobbet. När det dyker upp utmaningar har du förmågan att söka lösningar och bibehålla en positiv inställning. Du vågar fråga, tar eget initiativ och ansvar. Du trivs med att periodvis jobba i ett högt tempo. Du är snabb på att fånga upp nya saker i din omgivning och tycker det är roligt med den digitala utvecklingen. Vi ser även att du har ett flexibelt arbetssätt och är beredd att ändra dina arbetsuppgifter utifrån förändrade förutsättningar

Du bör ha dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är mycket meriterande om du har ekonomiutbildning på gymnasie- eller högskolenivå alternativt en KY-utbildning med ca 2-3 års tidigare erfarenhet som ekonomiassistent. Du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Excel.

Vi är rekryterare. Rådgivare. Forskare. Konsulter. Uppdragstagare och givare. Finansiärer, kundansvariga och investerare av tid, samtidigt. Men framförallt är vi människor — med ett starkt fokus på andra individer. Och när vi ser till individen först, stärks i själva verket den del som utgör grunden till organisationens framtida utveckling. En utveckling som ger ringar på vattnet.

Ansök nu

Relationskapande Säljare

Säljledare
Läs mer Apr 15
Vi söker nu en relationskapande och konsultativ säljare till Qvalify

Som ackrediterat certifieringsorgan är det Qvalify´s jobb att utföra revisioner inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö, informationssäkerhet och oberoende granskningar. Vill du veta mer om Qvalify och om dina framtidsmöjligheter hos dem – tveka inte att skicka in din ansökan!

Ditt arbete utförs i linje med företagets mål och strategiska ansvar att aktivt driva försäljning och marknadsföring av företagets hela utbud av tjänster. Du kommer ta hand om både befintlig och upparbetad kundstock men även direkt nyförsäljning. Försäljningsarbetet innebär dels uppsökande försäljning med kundbesök men framför allt byggande av nätverk och relationer riktad mot definierad marknad med kontakter mot exempelvis slutkund, projektansvariga och underleverantörer vilket företrädesvis sker på kontoret i Jönköping.

Qvalify lägger stort fokus på att bygga långvariga kundrelationer och du fungerar som en rådgivande, konsulterande och närvarande säljare som är delaktig i hela säljprocessen. Du lyssnar in behov och skapar den bästa lösningen för din specifika kund. Som kundansvarig är du med under hela förloppet från försäljning till slutleverans och stöttar verksamhet och kund i frågor som uppkommer.

Övriga arbetsuppgifter innefattar:

- Hantering av förfrågningar och kundärenden som inkommer via mail och telefon
- Skriva avtal och ansvara för att skapa och lämna offerter
- Konkurrent- och marknadsbevakning
- Medverka vid mässor och kundaktiviteter
- Administrera i affärssystemet Microsoft Business Central samt Office 365

Vi söker en projektsäljare som brinner för att skapa och upprätthålla goda relationer till sina kunder och som trivs med att arbeta rådgivande och konsulterande. Du arbetar fritt i din roll, med övriga säljare, marknadsansvarig och affärsområdeschef som bollplank. Vi ser att du är självgående och att du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, se resultat och att ro affärer i land. Som person har du stort driv, engagemang och är uthållig i ditt arbetssätt. Vi tror även att du är lösningsorienterad, tålmodig och arbetar strukturerat.

För att lyckas i rollen har du:

- Tidigare erfarenhet av att arbeta som relationskapande säljare
- Erfarenhet och kunskap inom KMA
- Flytande kunskaper i det svenska och engelska språket
- God datorvana
- God förhandlingsvana
- Körkort

Qvalify är Sveriges ledande företag för certifiering av ledningssystem, bland annat enligt standarderna ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001 samt ISO 45001. Som oberoende part kan vi även ge dig en ärlig bild av organisationens förmågor, resurser, risker – eller i princip vad som helst där du behöver en oberoende granskning.

DET GÅR BRA FÖR OSS OCH VI SÖKER DÄRFÖR ALLTID FLER KVALIFICERADE MEDARBETARE

Men… det är vi inte ensamma om. Det är konkurrens om ”humankapitalet” och idag är det lika mycket du som arbetstagare som ställer krav. Därför har vi frågat oss själva: Är Qvalify ett företag där människor vill arbeta och utvecklas? Är kollegorna schyssta, är chefen bra och smakar kaffet gott? Kort sagt: DO WE QVALIFY?

Qvalify är ett av Sveriges största certifieringsorgan. Vi har hjälpt praktiskt taget alla typer av verksamheter att kvalificera sig för sin marknad sedan 1992. I dag anlitas Qvalify av drygt 2000 företag och organisationer i varierande storlekar. Allt från de riktigt små till de riktigt stora. Anledningen till att de valt oss varierar också; kanske är det vårt affärsmässiga fokus eller det pragmatiska arbetssättet?

Qvalify består idag av 11 fast anställda och ca 50 underleverantörer. Fast egentligen så behandlar vi alla på samma sätt, det är bara en annan betalningsform.

Som ackrediterat certifieringsorgan är det vårt jobb att utföra revisioner inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö, informationssäkerhet och oberoende granskningar. Men det är inte upp till oss att bedöma om vi är rätt arbetsgivare för dig. Så om du vill veta mer om oss och om dina framtidsmöjligheter på Qvalify – tveka inte att skicka in din ansökan via paverka.nu!

Ansök nu

Relationskapande Säljare

Säljledare
Läs mer Apr 11
Vi söker nu en relationskapande och konsultativ säljare till Qvalify

Som ackrediterat certifieringsorgan är det Qvalify´s jobb att utföra revisioner inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö, informationssäkerhet och oberoende granskningar. Vill du veta mer om Qvalify och om dina framtidsmöjligheter hos dem – tveka inte att skicka in din ansökan!

Ditt arbete utförs i linje med företagets mål och strategiska ansvar att aktivt driva försäljning och marknadsföring av företagets hela utbud av tjänster. Du kommer ta hand om både befintlig och upparbetad kundstock men även direkt nyförsäljning. Försäljningsarbetet innebär dels uppsökande försäljning med kundbesök men framför allt byggande av nätverk och relationer riktad mot definierad marknad med kontakter mot exempelvis slutkund, projektansvariga och underleverantörer vilket företrädesvis sker på kontoret i Jönköping.

Qvalify lägger stort fokus på att bygga långvariga kundrelationer och du fungerar som en rådgivande, konsulterande och närvarande säljare som är delaktig i hela säljprocessen. Du lyssnar in behov och skapar den bästa lösningen för din specifika kund. Som kundansvarig är du med under hela förloppet från försäljning till slutleverans och stöttar verksamhet och kund i frågor som uppkommer.

Övriga arbetsuppgifter innefattar:

- Hantering av förfrågningar och kundärenden som inkommer via mail och telefon
- Skriva avtal och ansvara för att skapa och lämna offerter
- Konkurrent- och marknadsbevakning
- Medverka vid mässor och kundaktiviteter
- Administrera i affärssystemet Microsoft Business Central samt Office 365

Vi söker en projektsäljare som brinner för att skapa och upprätthålla goda relationer till sina kunder och som trivs med att arbeta rådgivande och konsulterande. Du arbetar fritt i din roll, med övriga säljare, marknadsansvarig och affärsområdeschef som bollplank. Vi ser att du är självgående och att du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, se resultat och att ro affärer i land. Som person har du stort driv, engagemang och är uthållig i ditt arbetssätt. Vi tror även att du är lösningsorienterad, tålmodig och arbetar strukturerat.

För att lyckas i rollen har du:

- Tidigare erfarenhet av att arbeta som relationskapande säljare
- Erfarenhet och kunskap inom KMA
- Flytande kunskaper i det svenska och engelska språket
- God datorvana
- God förhandlingsvana
- Körkort

Qvalify är Sveriges ledande företag för certifiering av ledningssystem, bland annat enligt standarderna ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001 samt ISO 45001. Som oberoende part kan vi även ge dig en ärlig bild av organisationens förmågor, resurser, risker – eller i princip vad som helst där du behöver en oberoende granskning.

DET GÅR BRA FÖR OSS OCH VI SÖKER DÄRFÖR ALLTID FLER KVALIFICERADE MEDARBETARE

Men… det är vi inte ensamma om. Det är konkurrens om ”humankapitalet” och idag är det lika mycket du som arbetstagare som ställer krav. Därför har vi frågat oss själva: Är Qvalify ett företag där människor vill arbeta och utvecklas? Är kollegorna schyssta, är chefen bra och smakar kaffet gott? Kort sagt: DO WE QVALIFY?

Qvalify är ett av Sveriges största certifieringsorgan. Vi har hjälpt praktiskt taget alla typer av verksamheter att kvalificera sig för sin marknad sedan 1992. I dag anlitas Qvalify av drygt 2000 företag och organisationer i varierande storlekar. Allt från de riktigt små till de riktigt stora. Anledningen till att de valt oss varierar också; kanske är det vårt affärsmässiga fokus eller det pragmatiska arbetssättet?

Qvalify består idag av 11 fast anställda och ca 50 underleverantörer. Fast egentligen så behandlar vi alla på samma sätt, det är bara en annan betalningsform.

Som ackrediterat certifieringsorgan är det vårt jobb att utföra revisioner inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö, informationssäkerhet och oberoende granskningar. Men det är inte upp till oss att bedöma om vi är rätt arbetsgivare för dig. Så om du vill veta mer om oss och om dina framtidsmöjligheter på Qvalify – tveka inte att skicka in din ansökan via paverka.nu!

Ansök nu

Operativ Inköpare till Habo Gruppen

Inköpare
Läs mer Jan 29
Som operativ inköpare har du många kontaktytor, främst med leverantörer som finns i Asien och Europa, men även internt med övriga avdelningar och våra nordiska säljbolag. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Löpande inköps- och avropsarbete till vårt centrallager
- Bevakning och uppföljning av lagertillgänglighet och lagernivåer
- Uppdatera systemparametrar som t.ex. ledtid, prognoser och beställningskvantiteter
- Fakturamatchning
- Reklamationshantering mot leverantörer
- Planering och koordinering av förpackningstjänster hos extern leverantör.

Tjänsten är ett vikariat med placering på vårt huvudkontor beläget på Hedenstorp utanför Jönköping.
Du är en ordningsam, prestigelös och positiv person som gärna jobbar under eget ansvar, likväl tillsammans med andra i grupp.

Vi söker dig som är kommunikativ och ansvarstagande med god analytisk förmåga och goda kunskaper i Officepaketet/Excel. Tidigare erfarenhet från inköpsarbete och/eller relevant utbildning är meriterande.

Då tjänsten innefattar flertalet kontaktytor såväl internt som externt är det viktigt att du samarbetar med andra på ett lyhört och smidigt sätt för att nå gemensamma mål. Vidare har du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Hos oss får du en utvecklande roll och blir en viktig del av ett engagerat, stöttande och kunnigt inköpsteam. Som ett bolag i växande företagsgrupp och med Habo Gruppens ambitioner för framtiden finns för rätt person mycket goda möjligheter till fortsatt anställning. Välkommen med din ansökan!

Habo Gruppen AB startade sin verksamhet 1921 och är idag marknadsledande i Norden inom beslag och inredningsdetaljer. Habo Gruppen AB omsätter idag ca 615 MSEK och har ca 60 anställda, varav hälften arbetar på huvudkontoret som sedan årsskiftet finns i nyrenoverade lokaler på Hedenstorp i Jönköping. Bolaget är väl representerat i de nordiska länderna genom egna dotterbolag. Under varumärket Habo utvecklar, marknadsför och säljer företaget beslag och inredningsprodukter för den nordiska marknaden. Sortimentet består av mer än 5000 artiklar som säljs främst via bygg- och järnvaruhandeln samt stormarknader.

2019 förvärvade Habo Gruppen finska företaget Pisla och där produkter för matlagning utomhus under varumärket Muurikka numera marknadsförs och säljs av Habo Gruppen AB.

Habo Gruppen AB ägs av börsnoterade Volati, med en omsättning på 8 Mdr och 1900 anställda. Volati är uppdelat på tre olika affärsområden och där Habo Gruppen AB ingår i affärsområde Salix Group med en omsättning på 3,3 Mdr. Ytterligare information finns på www.habo.com.

Ansök nu