Jönköping: Interim Internrevior till Jordbruksverket i Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Interim Internrevior till Jordbruksverket i Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-01-22 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi dig som är intresserad och kvalificerad för ett uppdrag som internrevisor hos Jordbruksverket i Jönköping.

Omfattning: Deltid 70-100% (beroende på vad som passar dg)
Start: Så snart som möjligt
Längd: 6 månader, eventuellt längre

Distansarbete: önskvärt med fysisk närvaro 2-3 dagar i veckan med möjlighet att arbeta övrig tid på
distans

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Om tjänsten
Internrevisionen granskar Jordbruksverkets processer för intern styrning och kontroll och lämnar
därefter förslag till förbättringar.

Det är Jordbruksverkets styrelse som styr och beslutar om internrevisionens inriktning och arbete. Det är också styrelsen som beslutar om vad vi ska göra när internrevisionen hittar brister. Internrevisionen är helt fristående från övrig verksamhet. Det beror på att de ska vara objektiva och oberoende när de granskar Jordbruksverket.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I denna tjänst ingår nedan arbetsuppgifter/ansvar:

• Du leder, organiserar och följer upp Jordbruksverkets internrevisionsarbete och är närmaste chef för enhetens 4 medarbetare.
• Du ansvarar för kvalitetssäkring och kvalitetskontroll av verksamheten.
• Du rapporterar direkt till Jordbruksverkets styrelse.
• Du föredrar ärenden som rör internrevision samt deltar i styrelsemöten.
• Du styr den verksamhet du ansvarar för i enlighet med gällande rätt, interna regler, vägledningar och andra styrande dokument.
• Du leder på ett sätt som bidrar och utvecklar en god förvaltning och god arbetsmiljö.

Som interrevisionschef arbetar du direkt mot myndighetens styrelse och rapporterar till
styrelsens ordförande.

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Dokumenterad erfarenhet av intern revision inom den offentliga sektorn
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Ledarskap som överensstämmer med Jordbruksverkets syn på ledarskap om att skapa resultat, driva utveckling och skapa tillit.
• Kommunicerar tydligt mål, prioriteringar och arbetsuppgifter, samt hur var och en kan bidra med sin kunskap och kompetens för
Jordbruksverkets bästa.
• Visar förtroende, ger stort handlingsutrymme inom tydliga ramar och följer regelbundet upp mål och leveranser.
• Visar intresse för nya möjligheter och lösningar och är öppen med information
• Engagerar medarbetare i dialog och samverkan och får alla att känna sig betydelsefulla.



Om verksamheten
Låter detta som et uppdrag som skulle passa dig?
Då är du välkommen att söka via länken i annonsen.
Urvalet sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Internrevisor

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Internrevisor.

Internrevisionschef till Jordbruksverket

Läs mer Apr 9
Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1750 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.

Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.

Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs

ARBETSUPPGIFTER
Vill du leda och utveckla internrevisionsarbetet på Jordbruksverket?

Vi söker nu en erfaren och engagerad internrevisionschef som vill spela en nyckelroll i att säkerställa den interna styrning och kontrollen samt identifiera förbättringsområden, i en komplex, bred och intressant organisation.

Internrevisionens uppdrag är att granska Jordbruksverkets verksamhet och lämna förslag till förbättringar av myndighetens riskhantering och interna styrning och kontroll samt ge råd och stöd till myndighetens ledning. Internrevisionen är en självständig och oberoende funktion som arbetar på uppdrag av styrelsen.

Som internrevisionschef ansvarar du för att utveckla verksamheten och att den styrs i enlighet med bland annat internrevisionsförordningen och internationella standards. Du kommer vara internrevisionschef för hela Jordbruksverket med särskilt lednings- och chefsansvar för internrevisionsenheten. Ansvaret innefattar ekonomi, personal, arbetsmiljö och leverans på uppsatta mål. Enheten består idag av fyra medarbetare.

Du arbetar både strategiskt och operativt då du genomför granskningar, riskanalyser, framtagande av riktlinjer, uppföljningsarbete, samt tar fram förslag på årlig revisionsplan. Du kommunicerar resultaten till verksamhet, ledning och styrelse. Vissa rådgivningsuppdrag och revisioner genomför du på egen hand men du är också medarbetarnas stöd i de revisioner och rådgivningsuppdrag de ansvarar för. Du ansvarar för omvärldsbevakning inom området och i rollen ingår också att representera funktionen vid bland annat olika EU-sammanhang.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen tillsammans med flerårig erfarenhet av internrevisionsarbete. Du har flera års erfarenhet som ledare och trivs i en ledande position. Det är meriterande om du har erfarenhet från statlig internrevision eller internrevision utifrån internationella standards och är certifierad internrevisor (CIA eller motsvarande).

Som person är du trygg, har hög integritet och en god förmåga att se till helheten. Du inger förtroende och är lyhörd, både gentemot dina medarbetare och verksamheten. Du har lätt för att kommunicera och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor.

Som chef och ledare på Jordbruksverket förväntas du leverera resultat, driva utveckling och skapa tillit, vilket utgår från vår syn på ledarskap. Du är även en bärare av vår kultur, som bygger på engagemang, mod, öppenhet och delaktighet. Vi är en myndighet med engagerade och kunniga medarbetare som trivs med att jobba för vårt viktiga samhällsuppdrag. Du kan läsa mer om vår syn på ledarskap och vår kultur här: https://jordbruksverket.se/om-jordbruksverket/jobba-hos-oss/att-jobba-pa-jordbruksverket#h-Varavarderingar

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping med möjlighet att arbeta delar av arbetstiden på distans.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning. Våra chefsförordnanden är tidsbegränsade förordnanden med en tillsvidareanställning i grunden.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Ansök nu

Interimschef inom internrevision till Statens jordbruksverk i Jönköping

Läs mer Jan 19
Är du interimschef med kunskap inom internrevision? Har du även tidigare erfarenhet inom offentlig sektor? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi en erfaren interimschef till Statens Jordbruksverk i Jönköping.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en Interimschef till Statens jordbruksverk i Jönköping.

Som Interimschef kommer du att tillhöra myndighetens Internrevisionsenhet. Enheten arbetar med att granska myndighetens processer för intern styrning och kontroll och lämnar därefter förslag till förbättringar. Det är Jordbruksverkets styrelse som styr och beslutar om internrevisionens inriktning och arbete. Det är även styrelsen som beslutar om vilka åtgärder som ska tas när internrevisionen hittar brister. Internrevisionen är helt fristående från övrig verksamhet. Det beror på att de ska vara objektiva och oberoende när de granskar Jordbruksverket.

Till denna roll söker vi dig som är trygg och stabil, du trivs i samarbete med andra och har ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du har en god kommunikativ förmåga, visar intresse för nya idéer och utmanar i en positiv anda för att utveckla både medarbetare och verksamhet.

Exempel på dina arbetsuppgifter 

Du leder, organiserar och följer upp Jordbruksverkets internrevisionsarbete och är närmaste chef för enhetens 4 medarbetare
Du ansvarar för kvalitetssäkring och kvalitetskontroll av verksamheten
Du rapporterar direkt till Jordbruksverkets styrelse
Du föredrar ärenden som rör internrevision samt deltar i styrelsemöten.
Du styr den verksamhet du ansvarar för i enlighet med gällande rätt, interna regler, vägledningar och andra styrande dokument
Du leder på ett sätt som bidrar och utvecklar en god förvaltning och god arbetsmiljö.
Som interrevisionschef arbetar du direkt mot myndighetens styrelse och rapporterar till styrelsens ordförande.


Krav för tjänsten

Dokumenterad erfarenhet av intern revision inom den offentliga sektorn
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Kunna lämna två referenser från tidigare liknande uppdrag.


Meriterande krav för tjänsten

Arbetslivserfarenhet som internrevisionschef
Erfarenhet av ledarerfarenhet som inneburit personalansvar.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på 70-100% under kontorstider med planerad omgående och pågår tom 2024-12-31 med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Jönköping med möjlighet till distansarbete ca 2-3 dagar i veckan.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-02-04 Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Internrevisor sökes till kund i Jönköping

Läs mer Jan 24
Dina arbetsuppgifter
Om rollen:
I den här rollen kommer du att vara en viktig del av vårt team. Ditt arbete innefattar att övervaka och förbättra våra interna processer för styrning och kontroll. Du kommer att arbeta självständigt, men ditt arbete kommer att ha stor påverkan på hela organisationen.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:
• Leda och koordinera vårt internrevisionsteam, bestående av fyra medarbetare.
• Ansvara för att säkerställa hög kvalitet i våra processer och verksamheter.
• Direktrapportering till styrelsen.
• Hantera ärenden relaterade till internrevision och delta i styrelsemöten.
• Se till att verksamheten följer lagar, interna riktlinjer och policyer.
• Skapa en positiv arbetsmiljö och bidra till god förvaltningspraxis.

Vem är du (krav)?
• Du har dokumenterad erfarenhet av internrevision, särskilt inom offentlig sektor.
• Du är flytande i både svenska och engelska, i tal och skrift.

Personliga egenskaper:
• Ledning som fokuserar på att skapa resultat, driva utveckling och etablera förtroende.
• Tydlig kommunikation av mål, prioriteringar och arbetsuppgifter, med betoning på hur varje individs kunskap och kompetens bidrar till organisationens framgång.
• Utvisar förtroende genom att ge stor handlingsfrihet inom klara ramar och följer upp mål och leveranser regelbundet.
• Visar öppenhet för nya möjligheter och lösningar och är transparent med information.
• Engagerar medarbetare i dialog och samverkan, och förmedlar en känsla av betydelse för varje enskild individ.


Tillträde och ansökan
Start: Omgående/Enligt överenskommelse
Slut: 6 månader från start
Omfattning: 70-100%
Längd: 6 månader
Plats: Jönköping (Hybrid)
Kontaktperson: +46 79 58 555 99)

Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Internrevisor till Jordbruksverket

Läs mer Mar 21
Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1700 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.

Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.

Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs

ARBETSUPPGIFTER
På Jordbruksverket vill vi hela tiden förbättra oss, och som internrevisor har du en betydelsefull roll i det arbetet.

Genom att systematiskt och strukturerat granska effektiviteten och utvärdera riskhantering, ledningsprocesser samt den interna styrningen och kontrollen hjälper du Jordbruksverket att nå sina mål. Granskningsuppdragen utgår från en revisionsplan som har beslutats av vår uppdragsgivare som är Jordbruksverkets styrelse.

I rollen arbetar du med samtliga delar av revisionsprocessen, det vill säga att genomföra riskanalys, ta fram årlig revisionsplan och utföra revisioner. Vi strävar tillsammans mot gemensamma mål och arbetet kräver en god kvalitet och noggrannhet i dokumentation, både vad gäller genomförandet och resultatet. Momenten utförs antingen självständigt eller tillsammans med kollegor på enheten.

Resultatet av revisionerna rapporteras både muntligt och skriftligt. Arbetet innebär löpande dialog med chefer och medarbetare vid Jordbruksverket samt andra myndigheter och revisionsorgan.

Resor i begränsad omfattning ingår i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av arbete med internrevision/revision. Du har högskoleexamen inom ekonomi; IT, juridik eller annan relevant utbildning. Du har förmåga att se både till detaljer och helheten och kan använda din erfarenhet och kompetens i arbetet som internrevisor.

Vidare är det meriterande om du innehar en internrevisionscertifiering.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor och söker dig som är ödmjuk, har hög integritet, kan planera och driva ditt arbete framåt samt har förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift. Du är van att arbeta både självständigt och i grupp och levererar ditt arbete i tid med en god kvalitet.

Är du nyfiken på Jordbruksverket och vill vara med och bidra till samhället? Då är du varmt välkommen att kontakta oss eller skicka in din ansökan.

ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping men vi tillämpar mobilt arbetssätt och möjlighet att arbeta delar av arbetstiden på distans.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB .

Säljledare till Kinnarps i Jönköping

Säljledare
Läs mer Maj 2
Kinnarps söker en Säljledare med placering i Jönköping! Söker du efter något nytt och vill få chansen att komma till en fantastisk arbetsplats med drivna medarbetare? Då kan du vara den vi söker! Varmt välkommen med din ansökan!

Det här är Kinnarps
Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder.
Om din roll
Vi kan erbjuda dig en säljroll där du kommer få använda alla dina tidigare erfarenheter inom försäljning. I rollen arbetar du tätt tillsammans med ditt säljteam med att förbättra vår affär i syfte att öka Kinnarps marknadsandelar samt utveckla försäljningen inom Kinnarps Jönköpings försäljningsområde.
Du upprätthåller och skapar goda relationer med befintliga kunder samt bearbetar marknaden och prospektkunder. Du är duktig på försäljning och tillsammans med dina medarbetare utvecklar ni tillsammans ert geografiska område med uppdraget att öka marknadsandelar och lönsamhet. Där du kommer leda genom att stötta och coacha våra säljare för att nå önskade resultat. Som säljledare har du ett personalansvar och ett eget budgetansvar.
Fokus i din roll

Försäljningsutveckla och bearbeta din kundplattform


Projektleda arbetet vid upphandling, beställning och offerthantering


Medverka och genomföra lokala event och delta vid mässor


Följa upp och säkerställa genomförda leveranser


Vem är du?
Du som söker jobbar troligtvis idag i en säljledande roll, och/eller med uppsökande försäljning där du ansvarar för din egen försäljningsbudget.
Som person är du ambitiös och resultatorienterad med högt eget driv och har lätt att ta kontakt och skapa kundmöten. Du är en modig ledare som tar initiativ och har en stark vilja att driva förändringar inom Kinnarps. Med en vinnarinsikt och rätt inställning är du redo att anta utmaningar och genomföra det som krävs för att leda gruppen framåt. Vidare behöver du kunna hålla i många frågor och kontakter samt att vara strukturerad är några grundläggande krav för tjänsten.

Erfarenhet av försäljning inom B2B


Presentationsteknik och förhandlingsvana


God affärsförståelse och erfarenhet inom ekonomi


Kontaktnät inom regionen


Branschvana är meriterande


Eftergymnasial utbildning inom sälj eller ekonomi


B-körkort är ett krav då tjänsten innebär resor till kund


Då rollen är kontaktintensiv och ställer höga krav på aktivitet och flexibilitet behöver du vara noggrann och ha ett utpräglat intresse för att möta människor och för affären. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet i denna rekrytering.
Bra för dig att veta

Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning.


Placeringsort Jönköping.


Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Lovisa Fransson på Lovisa.Fransson@poolia.se eller 072-987 27 50.

Ansök nu

Produktägare Hårdvara till Seneco

Elektronikkonstruktör
Läs mer Maj 1
Är du genuint intresserad av teknik och vill verka i en internationell miljö med mycket utrymme för innovation och samarbete tillsammans med andra? Vill du vara en del av ett mindre bolag med korta beslutsvägar, samtidigt som du vill ha tryggheten från en stor, stabil koncern i ryggen? Då kanske detta är rätt möjlighet för dig. Hos Seneco får du nämligen allt detta (och lite till)! Seneco, som är en del av Fagerhult Group, söker nu en Produktägare. Intervjuer och urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Produktägare väntar en spännande vardag för dig som vill delta i den dagliga utvecklingsprocessen som beslutsstöd och beställare mot RnD samt ta ett helhetsansvar för bolagets fysiska produkter. Du arbetar nära utvecklingsteamet som produktchefens förlängda arm. Ditt huvudansvar blir att äga och säkerställa produktens funktion, kvalitet, produktion och utförande i egenskap av beställare. Vidare förväntas du transformera högnivåvisioner till hanterbara produkter, skapa specifikationer, detaljerande krav och skriva user stories. Du arbetar tätt mot flera stakholders i organisationen, såsom RnD, supply chain och scrumteamen, där du ansvarar för att samtliga har rätt information och hjälper till med prioriteringar i utvecklingsprocessen. Rollen innebär även kontakt med externa kunder där du ansvarar för att insamla information för att sedan omsätta till hårdvaruspecifikationer till utvecklingsteamet. Du förväntas även presentera Senecos produkter för kund och hålla kortare utbildningar.
I rollen som Produktägare har du en aktiv roll i industrialisering av våra produkter vilket innebär nära samarbete med våra fabriker samt leverantörer, där du ansvarar för certifieringar och standarder gällande våra produktspecifikationer. Rollen innefattar även att initiera cost-down aktiviteter när möjlighet finns och analysera kostnaderna i produktion, samt vara delaktig i val och sourcing av komponenter.

På Seneco välkomnas du in i ett snabbfotat företag med startup-mentalitet, samtidigt som det är en del av den stabila belysningskoncernen Fagerhult Group. Du får möjlighet att arbeta i en internationell miljö med många kontaktytor och får en viktig roll i företagets fortsatta tillväxtresa. Detta är chansen för dig som vill arbeta brett i ett mindre team med såväl operativa som strategiska inslag och mycket framåtanda. Du rapporterar till Produktchef.
Placeringsort är på Fagerhults huvudkontor i Fagerhult (Habo), med möjlighet till distansarbete 2 dagar per vecka. Tjänsten är en tillsvidareanställning där Poolia enbart hanterar rekryteringsprocessen. Vid frågor kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Linnea Broman, 072 078 83 17.
Vem är du?
Vi söker dig med en god teknisk förståelse, erfarenhet av arbete med elektronisk hårdvara och erfarenhet av projektledning. Vi erbjuder en mångfacetterad roll och vi ser därför potentialen i olika bakgrunder. Kanske arbetar du som Produktägare idag men vill ta steget in i en framåtlutad bransch? En annan möjlighet är att du har genomfört en resa från ingenjörsutbildning till ett konsultbolag och vill hamna inhouse på ett tryggt bolag. Vi ser gärna att du har en ingenjörsutbildning med inriktning mot teknik eller elektronik, men det viktigaste för oss är att hitta dig med rätt erfarenhet och kunskap som vill utvecklas tillsammans med oss. Du uttrycker dig obehindrat i både svenska och engelska i såväl tal som skrift och känner dig bekväm med att tala inför mindre grupper.
Som person är du en äkta lagspelare med en attityd som får saker att hända. Du har ett strukturerat och analytiskt arbetssätt med en förståelse för tekniska samband. Du är driven, pedagogisk och genuint intresserad av teknik. För att trivas i rollen ser vi att du är nyfiken och ansvarstagande person som trivs att arbeta tillsammans med andra.
Om verksamheten
Seneco A/S, grundat i Danmark 2010 samt del av Fagerhult Group sedan 2021, är ett företag som är specialiserat på smarta uppkopplade system för professionell utomhusbelysning.
Bolagets produktplattform, Citygrid, består av en komplett trådlös produktportfölj för utomhusarmaturer. I denna inkluderas en uppkopplad portal för fjärrövervakning och integration mot andra system och installationer inom ramen för den Smarta Staden. Utöver att skapa trygga utomhusmiljöer, bidrar systemet till betydande energibesparingar och minskade underhållskostnader, vilket starkt bidrar till koncernens högt ställda mål gällande hållbarhet. Majoriteten av Senecos installationer återfinns idag i Norden och på närliggande europeiska marknader men installationer finns även i Afrika och Australien.

Ansök nu

Teknisk Säljare till Momentum Industrial AB

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Apr 12
Brinner du för att fånga affärsmöjligheter och bygga starka relationer med såväl nya som befintliga kundkontakter? Vill du vara drivande i projekt inom kundunika lösningar? Då har vi helt rätt tjänst för dig! Till Momentum Industrial AB söker vi en resultatinriktad och förtroendeingivande Teknisk säljare. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Momentum Industrial. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Teknisk säljare får du möjlighet att presentera Momentum Industrials varumärke och tillhörande produktsortiment. Ditt främsta fokus är att utveckla såväl försäljning som långsiktiga kundrelationer inom ditt geografiska område. Det innebär ett dedikerat arbete med ansvar för hela säljprocessen, från att initialt prospektera potentiella kunder till att säkra affärer som resulterar i hög kundnöjdhet. Med den goda tekniska förståelse som du kommer utveckla hjälper du kunden att välja rätt lösning för sitt behov och besvarar specifika produktfrågor. Du rapporterar till Distriktschefen.
Du får en betydande frihet att utveckla ditt område, leverera resultat och verkligen göra skillnad genom ditt arbete. Vi förväntar oss att du vill vara ute och besöka kunder varje vecka vilket medför att resor är vanligt förekommande, inga övernattningar.
För övriga frågor, vänligen kontakta Rekryteringskonsult Jonna Jonsson på Jonna.jonsson@poolia.se eller på 072-177 52 68.
Vem är du?
Vi söker en passionerad individ med dokumenterad erfarenhet inom försäljning. För att lyckas i rollen ser vi att du besitter teknisk kompetens, antingen från tidigare arbetslivserfarenhet eller personliga intressen. Du är skicklig på att skapa långsiktiga kundsamarbeten och bygga starka nätverk. Till dina kunskaper hör att du talar och skriver obehindrat på svenska. Körkort är ett krav.
Vi letar efter en driven person med rätt inställning till resultat och som trivs med uppsökande försäljning. Som person har du ett genuint engagemang och är resultatinriktad samt brinner för att fånga affärsmöjligheter. Du är duktig på att hantera olika typer av människor och har en stark social färdighet, både internt och externt. Du behöver inte vara expert på alla teknikområden från början, om du är rätt person ser vi dig gärna långsiktigt i teamet. I dialog med kund är du lyhörd och förtroendeingivande, samtidigt som du är rak och tydlig.  För att lyckas som Teknisk säljare behöver du vara lösningsorienterad och tänka utanför boxen. Till dina egenskaper hör att du är strukturerad och har ett arbetssätt som präglas av planering och eget ansvar. Du är en sann lagspelare som alltid gör sitt yttersta för att teamet tillsammans ska nå nya höjder.
Om bolaget
Momentum Industrial AB är en marknadsledande distributör av industriella komponenter och tjänster till den svenska och norska industrin. Vår mission är Tillsammans för en hållbar industri, vilket för oss innebär att vi finns till för att tillsammans med våra intressenter bidra till att skapa en hållbar industri ur ett socialt, miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi omsätter cirka 1,3 miljarder SEK och har 330 talangfulla medarbetare. Momentum Industrial AB ingår i Momentum Group som är noterat på Stockholmsbörsen. För ytterligare information, besök gärna vår hemsida: www.momentum-industrial.com

Ansök nu

Senior Business Controller till ett framåtsträvande bolag

Business controller
Läs mer Apr 19
Vi letar nu efter en passionerad och erfaren Business Controller till ett internationellt bolag. Företaget är just nu i pågående expansion i Sverige, därför behövs du! Om du är en analytisk person som motiveras av att kombinera affärsstrategier med finansiell expertis så kan detta vara tjänsten för dig. Här får du vara med att påverka på riktigt och samtidigt bli en del av ett växande internationellt företag.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsmöjlighet både i Jönköping, Malmö eller Stockholm. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Business Controller kommer du att ha en central roll i att analysera och tolka företaget på nationell nivå. Du identifierar möjligheter och risker och ger strategisk rådgivning till företagets beslutsfattande funktioner. Stor del av din roll fokuserar på att tillhandahålla insikter, analyser och prognoser för att säkerställa att företagets affärsbeslut är välgrundade och effektiva. Kvalitetssäkring och uppföljning av företagets tjänster och kunder kommer vara en stor del av ditt arbete samtidigt som du förser dina kollegor med underlag för beslut i olika frågor. Du är även involverad i frågor som rör prognos och budgetarbete. Med hjälp av din expertis inom analys och förmåga att kunna se från ett helhetsperspektiv, kommer du ha stora möjligheter att få vara med och påverka i bolagets beslutsprocesser.
Som Business Controller har du ett tätt samarbete med beslutsfattande funktioner i Sverige, så som VD, produktionschefer, HR, inköpschef samt säljare.
UTBILDNING OCH ERFARENHET

Relevant ekonomisk utbildning inom ekonomi eller redovisning


Tidigare erfarenhet av rollen som Controller, gärna i en större organisation


Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en matrisorganisation


Starkt finansiellt ledarskap och god kommunikationsförmåga


Erfarenhet av budget- och prognosarbete


Goda kunskaper inom både det svenska och engelska språket


DU SOM PERSON
Som person är du trygg, nyfiken och kommunikativ och har förmågan att förstå kopplingen mellan affär och ekonomi. Du är en ihärdig person med en analytisk anda som motiveras av att driva ständiga förbättringar. För att bli framgångsrik i rollen krävs det att du kan kombinera ditt detaljfokus och din noggrannhet med att vara kommunikativ för att på ett pedagogiskt sätt kunna förklara ekonomiska samband för övriga personer i organisationen. Till sist är du en nytänkande och prestigelös lagspelare som inger ett stort förtroende till resten av arbetsgruppen. 
Då du kommer ha en kommunikativ roll och arbeta i en internationell verksamhet är det av stor vikt att du är initiativtagande och bekväm med ett brett internationellt kontaktnät.
Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
BRA FÖR DIG ATT VETA

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.


Arbetstider är förlagda på kontorstider måndag till fredag.


Tjänsten innebär resor till olika kontor runt om i Sverige, därav bör du vara bekväm med detta.


Placeringsort är möjlig i Jönköping, Malmö eller Stockholm.


Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Jonna Jonsson på jonna.jonsson@poolia.se eller 072-177 52 68.



VÅR REKRYTERINGSPROCESS:
I denna process använder vi oss av löpande urval vilket innebär att vi fortlöpande går igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Intervjuer och tillsättning kan göras innan sista ansökningsdag. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester och referenstagning. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.

Ansök nu

Employer Branding & Talent Acquisition Assistent

HR-assistent
Läs mer Maj 2
Har du studerat en utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller HR? Brinner du för att arbeta med Employer branding, sociala medier och att driva event? Nu finns möjligheten att ta sig an rollen som Employer branding & Talent Acquisition Assistent på Husqvarna. Tjänsten är initialt på konsultbasis fram till årsskiftet med en ambition om övertag i anställning för rätt person. Önskat startdatum är i slutet av maj. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som Employer branding & Talent Acquisition Assistent assisterar du Husqvarnas Employer Branding Manager och Talent Acquistion Manager inom deras respektive områden. Du tillhör ett team om nio personer bestående av Talent Acquisition Partners, Employer Branding Manager och Talent Acquisition Manager. Det är en nyckelroll där du genomför employer branding-strategier samt är ett stöd för teamet. Du får möjligheten att vara mitt i händelsernas centrum på Husqvarna, där det gäller att hitta och behålla rätt personer för organisationen. I rollen bygger du ett stort nätverk inom organisationen och har kontakt med externa intressenter. Du är behjälplig vid evenemang och mässor, och tjänsteresor inom Sverige ingår i rollen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Koordinera employer branding-event, vilket inkluderar allt från marknadsföring och praktisk logistik till genomförande och analys efter eventet
- Ansvarig för att samordna studentmässor på universitet runt om i Sverige
- I nära samarbete med intressenter, hantera och driva processerna kring sommarjobb, praktikplatser och examensarbeten
- Ansvara som go-to när det gäller frågor om pågående employer branding-evenemang
- Ansvara som studentkontaktperson och tillsammans med viktiga intressenter, definiera ett nytt sätt att överbrygga kommunikationen mellan studenter och Husqvarna
- Skapa framgångsrikt innehåll på sociala medieplattformar och följa upp KPI:er för att spåra framsteg
- Skapa övertygande presentationer och analyser i ppt och excel för att följa upp resultat
- Koordinera och administrera interna tvärfunktionella möten
- Bidra med hjälp till teamet genom att hantera uppgifter relaterade till pågående rekryteringsprocesser


Vem är du?
Vi ser att du har en utbildning inom ett relevant område såsom kommunikation, marknadsföring eller HR. För att lyckas i rollen har du ett intresse av Employer branding & Talent Acquisition, erfarenhet av att driva event och uppdaterad kunskap om att arbeta med sociala medier. Du har god kommunikationsförmåga och är flytande i engelska och svenska, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du är duktig på att skapa övertygande PPT:er och arbeta med Excel för att presentera resultat samt analyser. Som person är du strukturerad och noggrann i ditt arbete och du ser till att inget faller mellan stolarna. Vidare är du en driven, lösningsorienterad och serviceminded person som trivs i en operativ roll med många kontakter.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Operations & Sales Coordinator to Coloreel Group AB

Ordermottagare
Läs mer Apr 22
Är du vass på att koordinera och trivs med varierande arbetsuppgifter? Drivs du av att kombinera administrativa och systembaserade arbetsuppgifter med många sociala kontaktytor på internationell nivå? Till Coloreel söker vi en driven och framåtlutad Operations and Sales Coordinator för att stärka teamet i Jönköping. Tjänsten är inledningsvis på konsultbasis på heltid i sex månader, därefter har Coloreel uttalat en ambition om övertag i anställningen.

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan!


Om tjänsten
I rollen som Operations and Sales Coordinator på Coloreel är du ansvarig för hanteringen av alla försäljnings- och operationstransaktioner i företagets affärssystem. Detta inkluderar även att fungera som superanvändare av systemen, samt att samordna sjöfarten. Din roll kan delas upp i tre huvudsakliga ansvarsområden: orderadministration, säljstöd och kundsupport. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är bland annat: ta emot och administrera ordrar, räkna fram offert och offertunderlag till säljarna, kontrollerar lagersaldo, kontakt med logistikpartner gällande utleveranser samt svara på frågor från kunder via mail och telefon. Du uppmuntras även att ta initiativ och bidra till att utveckla din del av verksamheten.

Du arbetar på kontoret i Centrala Jönköping där cirka 25 kollegor är placerade. I din roll arbetar du med flertalet kontaktytor dagligen båda nationellt, men framför allt internationellt. Du arbetar i nära samarbete med dina kollegor på sälj, som befinner sig både lokalt och ute i olika delar av världen. Du blir en viktig del av både säljteamet och teamet på Operation and Product Management.

Du välkomnas till en kreativ och mångsidig företagskultur som präglas av gemenskap och snabba förändringar. Sammantaget genomstrålas teamet på Coloreel av driv och entreprenöriell anda. Möjlighet till distansarbete finns enligt en 3/2-princip och organisationsspråket är engelska, därav förväntas du prata engelska i såväl möten som i fikarummet.



Vem är du?
För att passa i rollen skall du behärska engelska flytande i både tal och skrift. Vi lägger vikt vid personliga egenskaper för denna tjänst, men ställer krav på relevant arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom orderflöden / Supply Chain. Du bör också ha god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet. Därtill ha lätt för att lära dig nya system och program. Vi ser det även som starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av ERP-system och kännedom om internationella handelstermer.

Som person har du ett högt driv och trivs om omväxlande och föränderlig miljö. Du har en positiv inställning och stark initiativkraft med mycket framåtanda. Du beskriver dig själv som flexibel och strukturerad. Dessa kompetenser visar du genom att ha en lösningsorienterad inställning, skapa ordning och reda omkring dig samt genom att våga ta första dialogen med diverse kontaktytor. Vidare är du en kommunikativ person som bidrar med positiv energi bland dina kollegor, du är hjälpsam och tar gärna egna initiativ som gynnar verksamheten.


Om verksamheten
Coloreel är ett svenskt företag inom textilinnovation med en banbrytande teknik för broderi som möjliggör högkvalitativ färgning av textiltråd, vilket skapar stora möjligheter för textilindustrin.

Företaget använder egen teknik för att både bevara broderiets hantverk och ta broderiet till nästa nivå. Kort sagt, Coloreel stärker kreativitet och förbättrar kvalitet och effektivitet, vilket gör det extraordinärt.

Coloreel är också en del av rörelsen för att minska svinnet och flytta textilindustrin mot en mer hållbar produktion. Genom att färga tråden direkt blir det inget avloppsvatten, alltså ingen vattenförorening. Och att använda en enda trådrulle och nål innebär också minimerad trådsvinn och minimerad mikrofiberförorening.

Ansök nu