Jönköping: Redovisningskonsult - VALIDI

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningskonsult - VALIDI i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-01-25 // Varaktighet: Heltid

Är du intresserad av siffror, affärer och att samarbeta med människor? VALIDI, den nya tidens redovisnings- och verksamhetskonsult, söker nu en skicklig Redovisningskonsult för våra kontor i Jönköping och Anderstorp.

 



 

Om tjänsten

I rollen som Redovisningskonsult hos VALIDI kommer du få arbeta med varierande och spännande arbetsuppgifter inom vårt tjänsteutbud. Möjligheten att utvecklas och engagera dig i uppdrag över olika branscher och med olika kundföretag av varierande storlek kommer att vara en central del av din roll.

Din dag kommer att involvera löpande redovisning och digital hantering av kund- och leverantörsreskontra. Månads- och årsbokslut, rapportering, skatter, analyser, rapportering av moms, skatter och avgifter, enklare löneuppdrag, upprättande av årsredovisningar samt inkomstdeklarationer. Du kommer också ha kundkontakt och eget ansvar för att säkerställa att ditt arbete bidrar till att förbättra våra kunders vardag.

 

 

Om dig

För att trivas och lyckas i rollen som Redovisningskonsult hos VALIDI bör du ha erfarenhet av redovisningsarbete och kunskaper inom bokföring, reskontrahantering och avstämningar. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att ta ansvar för hela eller delar av redovisningsprocesser, inklusive månads- och årsbokslut, skattehantering och rapportering. Vidare har du relevant utbildning inom ekonomi. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt erfarenhet av Microsoft Office-program och affärssystem är också viktigt för rollen.

Vi lägger särskilt stor vikt vid din personlighet och egenskaper som service- och teamkänsla, noggrannhet, strukturerat arbete med uppmärksamhet på detaljer, samt proaktivitet och initiativförmåga. På VALIDI värdesätter vi självledarskap och ger dig stort eget ansvar samt möjlighet att påverka din utveckling och kompetens.

 

 

VALIDI tar ordet!

På VALIDI kommer du att vara en viktig del av vårt växande företag och team, där du ges möjligheten att utvecklas och trivas i en innovativ och nytänkande arbetsmiljö. Vi använder digitala verktyg för att skapa en flexibel arbetsmiljö med möjligheter för både kunder och anställda. Hos oss på VALIDI är teamkänslan viktig.

Läs mer om oss på www.validi.se och ansök redan idag för att vara med på vår spännande resa!

 

 

Bra att veta

Tjänsten är placerad i Jönköping eller Anderstorp med möjlighet att till viss del arbeta på distans beroende på uppdrag. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval.

 

 

VEM är VEM?

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Redovisningskonsult.

Redovisningsassistent för konsultuppdrag i Jönköping

Läs mer Apr 10
Vi på Jefferson Wells söker en noggrann och engagerad Redovisningsassistent med kunskap inom bokföring till vår kund i Jönköping. Låter det intressant? Tveka inte, sök redan idag!

Vi söker Redovisningsassistent för kortare uppdrag. Som Redovisningsassistent kommer du att stödja vår kunds redovisningsteam genom att hantera olika uppgifter inom bokföring, fakturering, momsredovisning och andra relaterade aktiviteter. Du kommer att arbeta nära våra övriga ekonomifunktioner för att säkerställa att alla uppgifter utförs korrekt och i enlighet med gällande lagar och regler.

Detta är ett konsultuppdrag under kortare period med möjlighet till förlängning vid behov. Arbetsbelastningen kan variera och uppdragens längd kan vara flexibel beroende på vår kunds behov.



Arbetsuppgifter

* Assistera i bokföringsaktiviteter, inklusive inmatning av transaktioner och hantering av kontoutdrag.
* Hantera faktureringsprocessen och säkerställa att alla fakturor skickas ut i tid.
* Stödja vid momsredovisning och andra skatteförpliktelser.
* Assistera i att förbereda rapporter och analyser för ledningsgruppen.
* Utföra ad hoc-uppgifter inom redovisning och ekonomi vid behov.



Kvalifikationer

* Tidigare erfarenhet av arbete inom redovisning eller ekonomi.
* God förståelse för bokföringsprinciper och förmåga att hantera grundläggande redovisningsuppgifter.
* God kunskap om MS Office-program, särskilt Excel.
* Noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer.
* Förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i team.
* God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift.



Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Jefferson Wells får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Du blir heltidsanställd på Jefferson Wells men jobba ute hos vår kund.


Kontakt och ansökan
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. Observera att vi inte tar emot ansökningar på mail. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta

Therese Johansson eller Cherie Enhörning via e-post: therese.johansson@manpower.se / cherie.enhorning@manpower.se

Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningskonsult till Bareda Redovisning

Läs mer Nov 16
Bareda Redovisning är redovisningsbyrån som erbjuder en mängd olika tjänster, samt en nära och personlig service åt sina kunder. Som Redovisningskonsult blir du en del av ett härligt gäng som värdesätter en trevlig stämning och bra samarbete på jobbet!

Om Bareda Redovisning
Bareda Redovisning är den lokala byrån som erbjuder tjänster inom redovisning, bokslut, årsredovisning, rådgivning, deklaration och lön mot små och medelstora bolag. Idag är det 6 medarbetare som delar kontor med två mindre bolag. Bareda Redovisning har sitt kontor centralt beläget i Bankeryd, en mil norr om Jönköping. Kontoret ligger nära busshållplatser, matbutiker och restauranger. För dig som känner önskar en löprunda under lunchrasten är det nära till elljusspår intill vackra Vättern!

För mer information om företaget, besök: https://www.bareda.se/.

Om rollen
Nu söker Bareda Redovisning en ny Redovisningskonsult som på ett självständigt sätt vill ta sig an arbetsuppgifter inom löpande redovisning, bokslutsarbete och årsbokslut. Du kommer ta över arbetsuppgifter och kundkontakter som andra på bolaget driver idag. Det kommer finnas ett stort utrymme till flexibilitet i tjänsten där du kan kombinera arbete hemifrån med arbete från kontoret. Tjänsten innebär mycket kundkontakt och du kan få åka på kundbesök såväl som att ta emot kunder på kontoret. Initialt kommer du att hjälpa befintliga kunder med redovisning och bokslut men på sikt finns möjligheten finns att få bearbeta nya.

Detta erbjuda du som Redovisningskonsult på Bareda Redovisning
•Ett tryggt och stabilt företag
•Erfarna kollegor som gärna stöttar dig
•Utbildning och fortbildning
•Tjänstepension, 5000 kr i friskvård
•Frukost på jobbet
•Gratis parkering

Du som söker tjänsten är en ödmjuk och trevlig person både mot kollegor och kunder. Du värdesätter en god sammanhållning med dina kollegor och bemöter kunderna respektfullt. Du kan agera rådgivande mot kunden, både vad gäller hur de ska sköta sin ekonomi och rekommendera dem hjälp med olika tjänster som de kan behöva. Du kan vara rak och tydlig i din kommunikation, när det behövs. Vi tror även att du som söker kan vara flexibel med dina arbetsuppgifter och anpassa dig utifrån kunden behov. Du tycker också om att arbeta mot uppsatta deadlines.

Skallkrav för tjänsten:
•Gymnasial examen
•Arbetat med löpande redovisning
•Upprättat bokslut och momsdeklarationer självständigt
•Flytande svenska i tal och skrift

Meriterande för tjänsten:
•Upprättat årsredovisning
•Auktorisation som Redovisningskonsult
•Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning/motsvarande
•Arbetat som Redovisningskonsult mot flera bolag
•B-körkort

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

I rollen som Redovisningskonsult kommer du anställas direkt av Bareda Redovisning.

Rekryteringsprocessen
I rekryteringsprocessen kommer Framtiden kommer göra första urvalet. göra första urvalet. du går vidare i processen kommer du få träffa rekryterande chef på Bareda Redovisning. Därefter tas beslut om anställning. Urvalet sker löpande, sök via https://www.framtiden.com/. Välkommen med din ansökan redan idag!

Villkor
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Bankeryd, hybrid
Arbetstider: Dagtid, må-fr
Omfattning: Heltid/deltid

Ansök nu

Interimskonsulter inom ekonomi till Meritmind Jönköping

Läs mer Nov 24
Arbetar du idag som redovisningsekonom och är nyfiken på att se nya spännande branscher och företag? Är du intresserad av att bli anställd konsult och utvecklas vidare och samtidigt ha en trygg anställning? Då är rollen som ekonomikonsult på Meritmind interim kanske något för dig! Vi har just nu stor efterfrågan från våra kunder i Jönköping på interimskonsulter inom ekonomiområdet. Har du eget bolag med F-skattesedel eller går i tankar om att börja konsulta?
Vi stärker nu upp vårt konsultteam och söker dig som erfaren ekonom för intressanta konsultuppdrag i varierade bolag och branscher. Som interimskonsult på Meritmind går du ut i uppdrag som redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, koncernredovisare, ekonomichef, Business Controller eller Financial Controller beroende på din kompetens och kundens behov. Meritmind erbjuder både anställning och möjlighet att vara underkonsult.


Dina arbetsuppgifter som konsult varierar beroende på konsultuppdragets utformning. Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning är;
Löpande redovisning och avstämningar
Självständiga månads- och periodbokslut
Årsbokslut samt årsredovisning
Koncernredovisning
Moms- och skattedeklarationer
Analys och rapportering
Budget- och prognosarbete
Förbättringar och utveckling av redovisningsfunktionen



Kvalifikationer och erfarenhet
Du har en ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande och flerårig erfarenhet från olika roller inom ekonomiområdet, gärna med självständigt bokslutsarbete. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du är van användare av större ekonomi-/affärssystem och om du har goda kunskaper i Excel.


Personliga egenskaper
Som person är du en affärsorienterad, proaktiv och analytisk problemlösare som kontinuerligt söker förbättringspotential samt har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vidare tycker du om att arbeta mot deadlines och har en god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen som interimskonsult ser vi även att du har en prestigelös inställning, är serviceinriktad och ansvarstagande samt stimuleras av att möta nya miljöer.


Förutom ett intressant arbete erbjuder Meritmind
En trygg tillsvidareanställning med fast lön både under och mellan uppdrag
Kollektivavtal
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Generöst friskvårdsbidrag
Kompetensutveckling, konsultfrukostar, nätverksträffar och andra sociala aktiviteter
Kollegor med härlig stämning och mycket skratt!



Om Meritmind
Meritmind är marknadsledande inom kvalificerade tjänster inom ekonomi samt bank, finans och försäkringsområdet. Vi har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås, Linköping och Jönköping. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på?www.meritmind.se
Meritmind har utsetts till Gasellföretag (DI), Superföretag (Veckans Affärer), ”Snabbväxare” på Tillväxtlistan (Affärsvärlden/Ahrens). Meritminds grundare och vd, Helena Casserlöv-Kvist, utsågs till ”Årets företagerska” under Beautiful Business Award 2011, blev nominerad till ”Alla tiders entreprenör” av Svenska Dagbladet (2014) och har utsetts till en av Sveriges mäktigaste kvinnliga entreprenörer i Veckans Affärer 2014, 2015, 2016 och 2017.
Låter detta intressant men du har ännu inte tagit steget mot att börja arbeta som konsult kan du läsa mer via vår hemsida här; https://meritmind.se/interim/jobba-som-underkonsult/ och https://meritmind.se/jobba-som-konsult/


Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta
Konsultchef, Anna Henebäck på anna.heneback@meritmind.se, 076-495 42 24
Konsultchef, Louice Silvärn på louice.silvarn@meritmind.se, 070-166 08 59
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Junior redovisningskonsult, Jönköping

Läs mer Dec 25
Studerar du ekonomi på universitet eller högskola och söker efter ditt första jobb efter examen? Till vårt kontor i Jönköping söker vi nu dig som vill rivstarta din karriär som redovisningskonsult hos oss på Aspia. Vi är marknadsledande inom redovisning och erbjuder en mängd företagsnära tjänster. Vårt breda utbud ger fantastiska möjligheter för både kunder och medarbetare. Häng med på vår resa!

Ditt uppdrag

I rollen som redovisningskonsult på Aspia har du ett omväxlande och självständigt arbete, där du arbetar på olika uppdrag åt våra kunder. Vi arbetar alltid i team och du kommer därmed ha ett nära samarbete med dina kollegor. Tillsammans ser vi till att ge en högkvalitativ leverans till kund samt ger input och feedback till varandra utifrån respektive roll. Arbetet sker normalt både på vårt eget kontor samt ute hos kund.

Dina arbetsuppgifter består främst av:

- Löpande bokföring
- Upprättande av månadsbokslut
- Månatliga avstämningar
- Rapportering till kund

Hos oss på Aspia får du lära dig redovisningsyrket från grunden. Vi utmanar dig, stöttar dig och tror på dig!

Vem är du?

Vi söker dig som studerar/har studerat ekonomi på universitet, högskola eller yrkeshögskola och kommer ta din examen senast september 2024 eller januari 2025. Vi ser gärna att du vid examen uppfyller de teoretiska kunskapskraven för att bli auktoriserad redovisningskonsult (för information, läs mer på www.far.se). Vidare ser vi även att du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.

För att du ska trivas och utvecklas i rollen som junior redovisningskonsult hos oss tror vi att du är en driven person som trivs i mötet med kunden och har lätt för att etablera förtroendefulla kontakter. Eftersom vi arbetar i team är det viktigt att du också trivs med att arbeta i grupp samt har förmågan att samarbeta med andra. Vidare ser vi även att du har lätt för att anpassa dig till nya situationer samt har förmågan att arbeta parallellt med flera uppgifter.

Du erbjuds

Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om balansen mellan privatliv och arbete. Hos oss får du ett arbete med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Praktiskt om tjänsten

Tjänsten är på heltid med primärt tillträdesdatum i september 2024 och januari 2025. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Placeringsort: Jönköping
Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!
Du söker enkelt med CV och genom att besvara ett par urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. När du skickat in din ansökan kommer du inom kort att få en inbjudan till att genomföra två olika arbetspsykologiska tester. Testerna mäter problemlösningsförmåga och personliga egenskaper.

Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens och potential att växa i rollen.

På grund av GDPR så tar vi inte emot ansökningar via mejl.

Varmt välkommen med din ansökan!

Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1200 medarbetare på drygt 60 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig.

Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från VEM Chefsrekrytering & Interim AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från VEM Chefsrekrytering & Interim AB .

Senior Elektronikingenjör Global Pro Robotics

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Maj 6
Här får du möjligheten att kombinera och realisera moderna elektrifieringstrender med nyutveckling av banbrytande världsledande produkter med allt mindre miljöpåverkan.

 

Om rollen

Som senior elektronikingenjör, blir du en del av ett dynamiskt Embedded och Electronics-team, bestående av 20 motiverade och högkvalificerade ingenjörer som förverkligar framtidens robotgräsklippare. I denna roll blir du en viktig person i utvecklingen av specifika elektronikkomponenter för Husqvarna Pro Robotics. Du kommer att arbeta med projekt, förstudier och koncept med schema, layout, dokumentation och test över hela produktlivscykeln. I rollen driver du, i nära samspel med andra funktioner inom Pro Robotics, kostnadseffektiva lösningar gentemot Husqvarnas professionella användare. Med målbilden om att förverkliga innovativa idéer för nästa generation av robotgräsklipparteknik, samarbetar du dessutom med PCB-leverantörer och partners.  

 

 

Om Dig

Vi söker dig med ett flertal års erfarenhet inom elektronikkonstruktion som vill bli en nyckelperson bakom att förverkliga framtidens robotgräsklippare för marknadens professionella kunder.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från att ha arbetat med konsumentelektronik eller liknande. Även erfarenhet av arbete med utomhusprodukter med integration av elektronik, sensorer och motorer är meriterande. Du kan ha haft en roll som teamledare eller arkitekt men vill nu ha en mer kombinerad roll där du under perioder bidrar mer operativt. Har du arbetat med OrCad är det en fördel, men absolut inget krav.

Som person är du både kreativ och strukturerad samt målmedveten och en naturlig lagspelare som värdesätter samarbete. Rätt person har mycket goda förutsättningar att växa in i en ännu mer ledande roll. Vi ser att du kan både svenska och engelska i tal och skrift.

 

 

Husqvarna Group tar ordet

Vill du vara med och forma framtiden för robotik inom professionell grönyteskötsel?

Vår enhet är specialiserad på att designa och underhålla avancerade robotgräsklippare för professionella kunder inom sport, golf och fastighet. Vi är strategiskt placerade nära andra robotikteam inom Husqvarna, detta för att främja samarbete och innovation.

Idag är Husqvarna Group en världsledande tillverkare av produkter för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Verksamheten omsätter ca 54 miljarder SEK och koncernen har över 14 400 anställda i 40 länder och 28 produktionssiter världen över. Vår 330 år gamla historia bevisar att vi kan förändra och anpassa oss om och om igen. Vi är på en ständig förändringsresa. Nya kundbeteenden och snabb teknisk utveckling kommer att fortsätta att förändra hur vi gör affärer, och vi behöver de bästa medarbetarna för att hjälpa oss på denna resa.

 

 

 

Bra att veta

Rollen är placerad i Huskvarna men det finns möjlighet till arbete på distans 1–2 dagar i veckan. Du rapporterar till R&D Manager Global Pro Robotics, Anders Flygare. Vi hanterar ansökningar löpande, men önskar din ansökan senast den 20 maj.

 

 

VEM är VEM

 

VEM är ett utvecklingsinriktat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande tjänster.

Ansök nu

BDO AB

Administrativ chef
Läs mer Mar 22
VEM söker en kreativ och driven ledare med förmåga att utveckla både medarbetare och verksamhet till att etablera BDO:s framtida Shared Service-verksamhet i Jönköping.

 



Nu gör BDO en av sina största satsningar nationellt och söker en erfaren ledare som ska bygga upp, driva och utveckla deras Shared Service-funktion. Välkommen till att bli en del av BDO, marknadens mest engagerade affärspartner med branschens nöjdaste kunder i över ett decennium!

 

Om tjänsten

Som Operations Manager har du det övergripande ansvaret för etableringen, den dagliga produktionen och utvecklingen av BDO:s centrala Shared Service-verksamhet med placering i Jönköping. Medarbetarna inom Shared Service-funktionen supporterar och avlastar BDO:s konsulter i befintliga kunduppdrag. Initiativet syftar till att modernisera arbetssätt genom att öka effektivitet och tekniknyttjande för att växa affären och öka attraktionskraften.

En av dina första uppgifter är att rekrytera ditt blivande team som du leder och coachar i den spännande utvecklingsresan som väntar verksamheten. Under etableringsfasen fokuserar du på onboarding, utbildning och ledning av nya medarbetare samtidigt som du implementerar och vidareutvecklar arbetssätt. Allt för att skapa en stabil och välfungerande avdelning kring de tjänster som erbjuds. Redan idag finns ett etablerat tjänsteerbjudande, men det finns ett uttalat mål att kontinuerligt förädla och vidareutveckla tjänsteutbudet. Med insikter från verksamheten förväntas du utvärdera möjligheter, förpacka och kommunicera nya erbjudanden till samtliga kontor över hela Sverige. En annan prioritet är att identifiera och implementera innovativa digitala lösningar för att automatisera processer som möjliggör än mer effektiva arbetssätt.

Inom organisationen finns dedikerade medarbetare som ger ditt team stöd i kvalitetssäkring och sakfrågor kopplat till tjänsterna inom tex revision, redovisning eller skatt. Vidare finns centrala nyckelfunktioner inom t.ex. HR, marknad och ekonomi, som stödjer dig i vardagen. I rollen arbetar du nära din chef, som är bolagets Affärsutvecklingschef, samt region- och affärsområdeschefer och andra nyckelpositioner. Allt för att vidareutveckla ett attraktivt och kostnadseffektivt tjänsteutbud. Tillika har du en del externa kontakter t.ex. med skolor och leverantörer.

 

Om dig

Vi söker dig som är en erfaren ledare och som har byggt upp eller varit en del av en verksamhet som har tydliga processer, rutiner och standardiserade arbetssätt, företrädesvis inom området för tjänsteleveranser. Du har intresse för och god kännedom kring digitala verktyg och systemstöd och kan implementera olika automatiseringsteknologier i syfte att effektivisera processer. Rollen kräver flytande kunskaper i svenska och engelska. Notera att rollen inte kräver sakkunskaper inom revision och/eller redovisning, men ses som meriterande.

Du har ett ledarskap som utmärks av utveckling och målstyrning på ett inspirerande och coachande sätt. Vidare är du handlingskraftig och trivs i en operativ roll där du kan nyttja dina förmågor inom både kommunikation och samarbete för att effektivt samverka med både interna och externa intressenter. Som person är du innovativ och öppen för att utforska både nya teknologier såväl som nya arbetsmetoder, samtidigt som du har ett tydligt leverans- och kvalitétsfokus.

 

BDO tar ordet!

Våra drygt 700 medarbetare är grunden till vår utveckling och vår absolut viktigaste tillgång. Därför vill vi vara en av branschens mest attraktiva arbetsplatser. För femte året i rad tog vi emot utmärkelsen Karriärföretag 2024.

Hos oss får du chansen att utvecklas i en trivsam arbetsmiljö och inkluderande företagskultur. Vår verksamhet präglas av goda relationer, delaktighet och långsiktiga karriärvägar. Du får tidigt stort ansvar samt möjlighet att påverka ditt arbete. Vårt breda tjänsteutbud innebär också att vi kan hjälpa kunderna på många plan. På så vis växer både du, ditt team och vi som bolag.

Läs mer om BDO som företag www.bdo.se

 

Bra att veta

Rapportering sker till Affärsutvecklingschefen som utgår från BDO:s kontor i Stockholm. Tjänsten innebär en del resor, men merparten av tiden utgår du från BDO:s kontor i Jönköping. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 8 april.

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Ansök nu

Business Controller - Herenco, Affärsområdet Indoor Climate

Business controller
Läs mer Maj 8
Affärsområdet Indoor Climate befinner sig på en spännande resa med ambitionen att bygga ett affärsområde i miljardklassen. Utvecklingen förväntas ske både organiskt och via förvärv, med långsiktighet och lönsamhet som ledord. 

 

 

Om tjänsten 

Som Business Controller kommer du, tillsammans med Affärsområdeschef, bygga upp och driva utvecklingen av det nybildade affärsområdet. Då både rollen Business Controller och Affärsområdeschef är nya får du vara med och forma innehållet för att på bästa sätt ytterligare förbättra affärsområdets affär. 

 

Som Business Controller kommer du att spela en viktig roll i att stötta i ekonomiska och strategiska beslut. Du kommer arbeta verksamhetsnära med analyser, framtagande av beslutsunderlag och agera som ett aktivt och proaktivt stöd. Affärsområdet består idag av fem bolag och du kommer arbeta nära respektive bolag samt ekonomiavdelningen på Herenco. Du driver utvecklingen av de ekonomiska styrmedel affärsområdet behöver för att analysera insatser samt nå målen för tillväxt och lönsamhet. Du kommer även utveckla arbetet och processen kring budget, prognos, uppföljning och rapportering inom affärsområdet.   

 

 

Om dig 

Vi söker dig som har god erfarenhet från att ha arbetat som Business Controller, som har arbetat med verksamhetsnära analyser och drivs av verksamhetsstyrning. Det är meriterande om du har erfarenhet från snabbväxande bolag och/eller har varit delaktig i förvärv, då kompletterande förvärv är en del av affärsområdets tillväxtstrategi. Vi ser även gärna att du har arbetat med analyser av framförallt sälj- och marknadsfunktioner. Du har en akademisk utbildning som civilekonom eller motsvarande och du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.  

 

Som person är du strukturerad, analytisk och affärsorienterad i ditt sätt. Du är trygg och självständig i din roll samtidigt som du är handlingskraftig och framåtlutad. Vidare är du bra på att etablera förtroende och bygga relationer med personer på olika nivåer i en verksamhet.  

 

Ambitionen är att erbjuda en tydlig karriärutvecklingsväg för Business controllern för att på sikt ta sig an en större roll inom affärsområdet. Om du som person drivs av att få vara med och påverka, ta ansvar och bygga något nytt är detta en spännande möjlighet för dig.  

 

 

Om Herenco  

Herenco är ett Jönköpingsbaserat familjedrivet ägarbolag i fjärde generationen, grundat 1865. Genom att förvärva och utveckla fina företag i branscher där Herenco kan bidra med stabilitet och växtkraft, bygger Herenco en stark och diversifierad industrigrupp, som ska kunna lämnas över till nästa generation. Inom Herenco finns idag förpackningskoncernen Emballator, som utgör affärsområdet Packaging Solutions, samt de tre nybildade affärsområdena; Indoor Climate, Flooring och Sun Shading. Herenco omsätter omkring 3 500 MSEK och har cirka 1 100 medarbetare. 

 

 

Bra att veta 

Placeringsort är Herencos kontor i Jönköping alternativt något av bolagen i Bankeryd, Mullsjö eller Taberg. Du rapporterar till Affärsområdeschef Indoor Climate. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och vi önskar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 26 maj.? 





VEM är VEM 

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Ansök nu

Säljorienterad VD - Svenska Pool & Spa

Verkställande direktör/VD
Läs mer Maj 2
VEM söker en driven och resultatorienterad VD till Svenska Pool & Spa

 

Det här är rollen för dig som drivs av försäljning och affärsutveckling och som nu vill ta steget in i en spännande roll som VD.  Med ditt ambitiösa och engagerade förhållningssätt leder du Svenska Pool & Spa på deras uttalade expansionsresa av franchisekonceptet.

 

Om tjänsten

I rollen som VD på Svenska Pool & Spa får du ett övergripande ansvar för verksamheten och du tar vid i en spännande fas och förväntas leda och driva tillväxtresan. Det finns en tydligt uttalad strategi att fortsätta driva och utöka franchisekonceptet och dagens sju butiker ska mer än dubbleras inom de närmsta åren. Du kommer även ansvara för den digitala resa verksamheten står inför.

Det är en hands-on position där du arbetar både strategiskt och operativt för att maximera företagets potential. Som VD kommer du att ha ett stort fokus på att identifiera och etablera nya franchisebutiker runt om i landet samtidigt som du har en nära kontakt med och skapar bästa förutsättningar för befintliga butiker att vara framgångsrika in sin försäljning. Du ansvarar även för att underhålla och utveckla leverantörskontakter och säkerställer en attraktiv och relevant produktportfölj med ett konkurrenskraftigt priserbjudande. Organisationen består idag av fem medarbetare fördelade på lager, marknad, ekonomi och den egenägda butiken.

 

Om dig

Vi söker dig som är en driven och ambitiös ledare med god erfarenhet av att driva försäljning och affärsutveckling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av franchiseverksamhet eller liknande affärsupplägg. Du har en bred teknisk förståelse gärna med erfarenhet av arbete angränsande mot bygg, vatten eller kemi. Har du erfarenhet från branschen är det starkt meriterande. Erfarenhet av försäljning av kapitalintensiva konsumentvaror/sällanköpsvaror är också meriterande.

Som person gillar du att arbeta med affärsutveckling och tillväxt av bolag samtidigt som du är duktig på att engagera och motivera din organisation till att nå uppsatta mål. Du är resultatorienterad, lösningsorienterad och prestigelös i ditt sätt.  Du trivs bäst när du får verka nära affären samtidigt du arbetar både operativt, taktiskt och strategiskt.

 

 

Svenska Pool & Spa tar ordet

Här får du möjligheten att ha ett övergripande ansvar för en hel verksamhet med ett tydligt tillväxtfokus! Du har får driva utvecklingen av bolaget samtidigt som du har en trygghet hos ägarna, där du får tillhöra ett större sammanhang med kollegor och kompetensutveckling.

Svenska Pool & Spa är en framstående leverantör av premiumkompletta pool- och spapaket med ett starkt fokus på kvalitet och skräddarsydda lösningar för privata pool- och spaägare. Bolaget grundades 2017 i Motala och har idag utvecklats till ett attraktivt franchisekoncept med sju butiker över hela Sverige. Sedan 2022 är verksamheten en del av MIDAQ-koncernen med säte i Jönköping. Inom MIDAQ-koncernen ingår Svenska Pool & Spa i affärsområdet Outdoor Living, vilket erbjuder ett brett utbud av utomhusprodukter för hem och trädgård.

 

Bra att veta

Placeringsort är flexibel men fördel i närheten av Jönköping alt. den egenägda butiken i Motala. Du rapporterar till VD på MIDAQ, Stefan Engdahl. Tjänsten innefattar ett relativt stort antal resdagar, främst inom Sverige. För denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan via vår hemsida senast 22 maj.

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Ansök nu

Produktionschef - Konfidentiellt

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Sep 20
Till vår kund i Jönköpingsregionen söker vi en erfaren och engagerande Produktionschef med tekniskt intresse som drivs av att leda förbättringar och skapa framgångsrika resultat.

 

Om tjänsten

Vår kund är ett ledande större internationellt bolag som är dedikerat till att producera högkvalitativa och innovativa produkter till kunder i hela Europa. I rollen som Produktionschef har du det övergripande ansvaret för att leda och vidareutveckla produktionen. Du arbetar främst på en strategisk och taktisk nivå där du ansvarar för att identifiera, implementera och följa upp förbättringsprojekt, bland annat för att öka produktionens automatiseringsgrad, kvalitet och effektivitet. Detta samtidigt som rollen har flera inslag av mer operativ och daglig karaktär.

 

Din produktionsorganisation består av drygt 100 medarbetare med en handfull direktrapporterande, för vilka du med ett närvarande ledarskap stöttar och motiverar.  Du får en viktig roll och blir den som, tillsammans med din produktionsorganisation, säkerställer att produktionen levererar med rätt kvalité i rätt tid. Du är en del av ledningsgruppen där du på en övergripande nivå är med om bidrar till den förändringsresa bolaget har påbörjat.

 

Om dig

Vi söker dig med gedigen erfarenhet inom tillverkande industri med god förståelse för processer och flöden. Du har ett tekniskt intresse och vi ser gärna att du har dokumenterat goda resultat av att ha drivit förändrings- och förbättringsarbete. Du är en trygg och stabil ledare med en vana att implementera och följa upp KPIer. Vidare har du en god förståelse för ekonomi och tillämpar ett verksamhetsövergripande perspektiv. Är du van vid att arbeta i en stor internationell koncern och/eller har erfarenhet från produktion med hög automatiseringsgrad är det meriterande.

 

Du är en prestigelös, öppen och närvarande ledare som motiveras av att se dina medarbetare utvecklas. Du har en hög kommunikativ förmåga och kan engagera din omgivning till att nå uppsatta mål på ett framgångsrikt sätt. Goda kunskaper i engelska är en förutsättning för att lyckas i rollen.

 

Bra att veta

Placeringsort är i Jönköpingsregionen och du rapporterar till VD. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval och vi önskar din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 8 oktober.

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Ansök nu