Jönköping: Enhetschef för kanslienhet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Enhetschef för kanslienhet i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-21 // Varaktighet: Heltid

Kanslienheten

Vill du vara med och utveckla Jönköping? Vill du göra en insats för demokratin som stöd till de centrala politiska organen? Har du erfarenhet av att leda andra i en kommun eller liknande organisation? Då har du ett jobb att söka.

Ditt nya jobb
Kanslienheten på Stadskontoret, Jönköpings kommun, ansvarar för beredning till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och valnämnden. Tyngdpunkten i kansliets ansvarsområde är det direkta stödet till de centrala politiska organen vilket innebär hela processen från postöppning och ärenderegistrering via beredning och politisk behandling till arkivering. Kansliet ansvarar också för konsultationer inom handläggning av ärenden samt stödjer valnämnden i att genomföra val. Från kansliet utgår även kommunens funktioner för dataskydd och informationssäkerhet samt stadskontorets vaktmästeri.

Som Enhetschef ansvarar du för enhetens personal-, budget- och verksamhetsplanering. Du säkerställer att processen fungerar tryggt, transparent och effektivt. Tillsammans med dina medarbetare arbetar du för att utveckla arbetet inom stadskontoret, ta vara på digitaliseringens möjligheter och samordna utvecklingen med övriga förvaltningar. Du leder arbetet och är ett bollplank för medarbetarna, samt utvecklar och följer upp enhetens arbete. Du förväntas ta ett operativt ansvar i det dagliga arbetet inom kansliet. Du rapporterar till avdelningschefen och är en del av avdelningens ledningsgrupp.

Dina kompetenser
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av att arbeta som chef och ledare, gärna i en politiskt styrd organisation. Du har en högskoleutbildning inom statsvetenskap, juridik eller annan utbildning som vi, tillsammans med erfarenhet, bedömer relevant för tjänsten. För att lyckas i ditt uppdrag behöver du ha erfarenhet av nämndadministration alternativt erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Har du även erfarenhet av att arbeta med informationshantering och/eller att leda arbete med val är det meriterande. Du behärskar svenska väl, både i tal och skrift.

Som person är du trygg i ditt ledarskap och leder, motiverar och skapar engagemang och delaktighet i gruppen genom en tydlig närvaro och dialog. Du ser både helheten och delarna och har lätt för att prioritera och planera, allt med verksamhetens bästa för ögonen. Då rollen innehåller många kontaktytor är det viktigt att du har lätt för att skapa goda relationer och arbetar väl tillsammans med andra.


Om oss
Den administrativa avdelningen består av fyra enheter: kanslienheten, juridiska enheten, överförmyndarenheten och stadsarkivet med sammanlagt 35 medarbetare. Avdelningens samlade uppdrag består i rådgivning, handläggning och sekreterarskap för rättssäkra beslut. Vi arbetar även med ledning, stöd och tillsyn för en korrekt och säker arkiv- och informationshantering i kommunkoncernen.

Övrigt
Tjänsten är en ny enhetschefsroll då enheten tidigare varit organiserad direkt under avdelningschefen. Tjänsten är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse.

Vi planerar att genomföra de första intervjuerna i slutet av vecka 11 alt. början av vecka 12.

För frågor
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Avdelningschef Frida Hammar, tfn 036-10 55 46.
Facklig företrädare https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/sa-soker-du-jobb-hos-oss/fackliga-foretradare-pa-stadskontoret

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som Enhetschef.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Administrativ chef

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Administrativ chef.

BDO AB

Läs mer Mar 22
VEM söker en kreativ och driven ledare med förmåga att utveckla både medarbetare och verksamhet till att etablera BDO:s framtida Shared Service-verksamhet i Jönköping.

 



Nu gör BDO en av sina största satsningar nationellt och söker en erfaren ledare som ska bygga upp, driva och utveckla deras Shared Service-funktion. Välkommen till att bli en del av BDO, marknadens mest engagerade affärspartner med branschens nöjdaste kunder i över ett decennium!

 

Om tjänsten

Som Operations Manager har du det övergripande ansvaret för etableringen, den dagliga produktionen och utvecklingen av BDO:s centrala Shared Service-verksamhet med placering i Jönköping. Medarbetarna inom Shared Service-funktionen supporterar och avlastar BDO:s konsulter i befintliga kunduppdrag. Initiativet syftar till att modernisera arbetssätt genom att öka effektivitet och tekniknyttjande för att växa affären och öka attraktionskraften.

En av dina första uppgifter är att rekrytera ditt blivande team som du leder och coachar i den spännande utvecklingsresan som väntar verksamheten. Under etableringsfasen fokuserar du på onboarding, utbildning och ledning av nya medarbetare samtidigt som du implementerar och vidareutvecklar arbetssätt. Allt för att skapa en stabil och välfungerande avdelning kring de tjänster som erbjuds. Redan idag finns ett etablerat tjänsteerbjudande, men det finns ett uttalat mål att kontinuerligt förädla och vidareutveckla tjänsteutbudet. Med insikter från verksamheten förväntas du utvärdera möjligheter, förpacka och kommunicera nya erbjudanden till samtliga kontor över hela Sverige. En annan prioritet är att identifiera och implementera innovativa digitala lösningar för att automatisera processer som möjliggör än mer effektiva arbetssätt.

Inom organisationen finns dedikerade medarbetare som ger ditt team stöd i kvalitetssäkring och sakfrågor kopplat till tjänsterna inom tex revision, redovisning eller skatt. Vidare finns centrala nyckelfunktioner inom t.ex. HR, marknad och ekonomi, som stödjer dig i vardagen. I rollen arbetar du nära din chef, som är bolagets Affärsutvecklingschef, samt region- och affärsområdeschefer och andra nyckelpositioner. Allt för att vidareutveckla ett attraktivt och kostnadseffektivt tjänsteutbud. Tillika har du en del externa kontakter t.ex. med skolor och leverantörer.

 

Om dig

Vi söker dig som är en erfaren ledare och som har byggt upp eller varit en del av en verksamhet som har tydliga processer, rutiner och standardiserade arbetssätt, företrädesvis inom området för tjänsteleveranser. Du har intresse för och god kännedom kring digitala verktyg och systemstöd och kan implementera olika automatiseringsteknologier i syfte att effektivisera processer. Rollen kräver flytande kunskaper i svenska och engelska. Notera att rollen inte kräver sakkunskaper inom revision och/eller redovisning, men ses som meriterande.

Du har ett ledarskap som utmärks av utveckling och målstyrning på ett inspirerande och coachande sätt. Vidare är du handlingskraftig och trivs i en operativ roll där du kan nyttja dina förmågor inom både kommunikation och samarbete för att effektivt samverka med både interna och externa intressenter. Som person är du innovativ och öppen för att utforska både nya teknologier såväl som nya arbetsmetoder, samtidigt som du har ett tydligt leverans- och kvalitétsfokus.

 

BDO tar ordet!

Våra drygt 700 medarbetare är grunden till vår utveckling och vår absolut viktigaste tillgång. Därför vill vi vara en av branschens mest attraktiva arbetsplatser. För femte året i rad tog vi emot utmärkelsen Karriärföretag 2024.

Hos oss får du chansen att utvecklas i en trivsam arbetsmiljö och inkluderande företagskultur. Vår verksamhet präglas av goda relationer, delaktighet och långsiktiga karriärvägar. Du får tidigt stort ansvar samt möjlighet att påverka ditt arbete. Vårt breda tjänsteutbud innebär också att vi kan hjälpa kunderna på många plan. På så vis växer både du, ditt team och vi som bolag.

Läs mer om BDO som företag www.bdo.se

 

Bra att veta

Rapportering sker till Affärsutvecklingschefen som utgår från BDO:s kontor i Stockholm. Tjänsten innebär en del resor, men merparten av tiden utgår du från BDO:s kontor i Jönköping. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 8 april.

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Ansök nu

Administrativ chef med ekonomiansvar

Läs mer Jan 16
Sanda utbildningscentrum

Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Vill du vara med och utveckla verksamheten på Sanda utbildningscentrum? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen. Vi kallar det lärglädje.

Välkommen till Sanda utbildningscentrum!
Sanda Utbildningscentrum i Huskvarna består av fyra olika skolformer; gymnasiet, anpassad gymnasieskola, anpassad grundskola och högstadium. Sanda Idrottscentrum är också en del av verksamheten där idrottsutbildning bedrivs på skoltid som en del av gymnasieutbildningen. På Sanda Utbildningscentrum studerar drygt 1400 elever.

Här får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare, där vi arbetar efter våra kärnvärden glädje, engagemang, trygghet, utmaning och professionalism. Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas. Vår vision är att vara lite mer än en vanlig skola och det vill vi ska genomsyra hela verksamheten, varje dag. Hälsa och idrott är en del av vårt DNA och vi värnar om en hållbar hälsa för både elever och personal.

På vår hemsida (https://www.sandauc.se/) kan du läsa mer om Sanda utbildningscentrum.

Läs mer om hur det är att jobba i Jönköpings kommun på jonkoping.se (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html).

Ditt nya jobb
Vi söker en administrativ chef med ekonomiansvar som tillsammans med oss i skolans ledningsgrupp tar ansvar för skolans hela verksamhet. Ditt arbete kommer ytterst att handla om att ge stöd och service till skolans rektorer och personal så att vi kan uppfylla vårt huvuduppdrag med god kvalitet, men även att arbeta nära gymnasiechef i utvecklingsfrågor. Vår ledningsgrupp, består av fem rektorer, en gymnasiechef, en chef för Sanda idrottscentrum och en kökschef.

Dina arbetsuppgifter inom ekonomi inkluderar ansvar för budgetunderlag och stöd vid verksamhetsplanering, löpande redovisning, lön och analysarbete, samt att upprätta månads- och årsbokslut. Din roll är avgörande för att säkerställa att skolans ekonomiska resurser hanteras effektivt och ansvarsfullt.

Utöver detta kommer du också att ha ansvar för skolans lokaler och vara närmaste chef för våra servicetekniker, skoladministratörer och HR-handläggare. Lokalansvaret inkluderar underhåll och reparationer, kontakter med vår hyresvärd, samt hanterar inventarieförteckning och utför kontinuerliga inventeringar. Utvecklande och implementering av en underhållsplan för skolans lokaler samt ansvara för skolövergripande fysisk arbetsmiljö som rör säkerhet och hälsa för elever och personal ingår också i ditt ansvarsområde. Du kommer även att vara ett stöd till vår ekonomiadministratör som ansvarar för fakturahantering och inköp.

Din kompetens
Vi söker en pålitlig och ansvarstagande person med tidigare erfarenhet av arbete som ekonomiansvarig, en person med ett ledarskap som grundar sig i tillitsbaserad styrning där du visar stor tilltro till dina medarbetares kunskaper, engagemang och vilja att lyckas med sitt uppdrag.

Du som söker har en kandidatexamen eller högre inom ekonomi, redovisning eller liknande områden, samt erfarenhet och kompetens inom utvecklingsprocesser. Du bör vara en skicklig Excelanvändare och ha goda kunskaper i Office-paketet och ett intresse för system. Vi förväntar oss att du har erfarenhet av bokföring, budgetering och redovisning med färdigheter i relevant programvara. Om du har tidigare erfarenhet av Proceedo och Personec P som affärssystem likaså arbete med ekonomisk förvaltning inom utbildning eller offentlig sektor, är det en fördel.

Som person är du en initiativtagare och är motiverad av att identifiera förbättringar. Du är bekväm med att arbeta i en skolmiljö och har en flexibel inställning med hög servicegrad. Du trivs med en roll som innebär ansvar och är medveten om vikten av att stödja verksamheten. För att trivas i denna roll krävs det att du är systematisk och har starka analytiska och problemlösningsförmågor. Du bör ha god organisationsförmåga och vara van vid att hantera flera projekt samtidigt och kunna hantera tidsfrister. Eftersom du kommer att vara ensam i din roll samtidigt som du är en viktig medlem i vår ledningsgrupp, är det viktigt att du har en god kommunikationsförmåga och förmåga att effektivt arbeta i team. Att du som söker dessutom är noggrann och strukturerad ser vi som en självklarhet.

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidare anställning under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

I samband med din ansökan ber vi dig bifoga ett personligt brev med motivering till varför tjänsten söks, beskrivning av relevanta kunskaper och erfarenheter samt dina akademiska meriter. Samt att du bifogar för tjänsten relevanta betyg och intyg, alternativt att du tar med dem vid en eventuell intervju.

Tänk på att Skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag från belastningsregistret (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/) (extern länk) och att handläggningstiden för detta dokument kan vara lång, därav kan det vara en bra idé att beställa i samband med att du söker tjänsten. Utdraget har en giltighetstid på ett år och behöver inte vara förseglat.

Var god ange även minst två referenser, varav en tidigare chef, i samband med din ansökan.
Vår förhoppning är att tillsätta tjänsten inom kort och kallelse till intervjuer kan komma att ske innan dess att sista ansökningsdatum löpt ut. Tveka därför inte med att inkomma med din ansökan snarast!

Intervjuer kommer ske måndag 5/2 samt torsdag 8/2.
Arbetsprov kommer ske 9/2.


Vill du veta mer?
Linda Davidsson, Gymnasiechef, 036-10 63 33 alt. linda.davidsson2@jonkoping.se
Ewelina Möller, HR, 036-10 68 70 alt. ewelina.moller@jonkoping.se

Här hittar du kontaktuppgifter till fackliga företrädare på utbildningsförvaltningen (https://www.jonkoping.se/fackligaubf).

Välkommen med din ansökan. Tillsammans skapar vi lärglädje!


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Administrativ chef

Läs mer Okt 24
Vi söker Administrativ chef till Pingst Jönköping
Om oss
Vi vill vara en växande gemenskap där människor finner livet med Jesus och växer i tron på honom. Vi vill ge människor hopp och vara en kyrka som i kärlek är med och gör Jönköping och världen till en bättre plats.
Pingst Jönköping har drygt 2300 medlemmar med en bred verksamhet med flera olika delar, t.ex. barn- och ungdomsverksamhet, stor diakonal verksamhet, sång- och musikliv och mycket mer. Vi är en personalgrupp på ungefär 25 personer och har även en stor och engagerad volontärorganisation.
Om jobbet
Vi söker en engagerad administrativ chef för vår församling i Jönköping. Som administrativ chef har du ett övergripande ansvar för administrationen inom församlingen samt samordna olika verksamheter, lokaler och volontärer. Du har också ekonomi/budgetansvar, personalansvar samt samordnar övriga arbetsgivaransvarsfrågor och arbetsmiljöarbete.
Om dig
Du är nyfiken på att lära känna nya människor och ett nytt sammanhang. Du är flexibel och öppen för utveckling och nya samverkansformer. Du har en bred kompetens förvärvad genom högskoleutbildning eller motsvarande. Vi ser gärna att du har en utbildning inom ekonomi eller har erfarenhet som bedöms likvärdig. Du är strukturerad, har en analytisk förmåga, är flexibel och lösningsorienterad. Du har en god ledarskapsförmåga, är lyhörd och empatisk och bygger hållbara team. Erfarenhet av att leda volontärer inom en församling är meriterande.
Om du är en entusiasmerande ledare med erfarenhet inom församlingsarbete och har de övriga kvalifikationerna som vi söker, uppmanar vi dig att söka tjänsten som administrativ chef hos oss.
Vänligen skicka din ansökan med personligt brev och CV till ansokan@pingstjonkoping.se senast den 17:e november. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och har en tjänstegrad på 100% eller enligt överenskommelse. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår föreståndare Marcus Ardenfors: marcus.ardenfors@pingstjonkoping.se
Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar dig till vårt team!

Ansök nu

Uppdragschef sökes till Humana assistans

Läs mer Sep 21
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana! Vi söker nu en uppdragschef till Humana Assistans med placering i Jönköping eller Växjö.



Om tjänsten



Som uppdragschef är din huvuduppgift att samordna den personliga assistansen för våra kunder. Det innebär att du samordnar våra kunders assistans och är närmsta chef för deras personliga assistenter. Dina arbetsuppgifter är varierande men omfattar huvudsakligen kontakter med kunder, arbetsledare och personliga assistenter. Att arbeta som uppdragschef ställer höga krav på dig som medarbetare. Du är spindeln i nätet som, förutom att samordna den dagliga assistansen kring en person med funktionsnedsättning, även har hand om arbetsmiljöfrågor samt arbetar med konflikthantering och problemlösning på högsta nivå. Du arbetar gentemot Försäkringskassan, kommuner, fackliga organisationer och andra instanser i vårt samhälle.


Din placering är på Humanas kontor, antingen i Växjö eller Jönköping. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.



Vem är du?



Vi söker dig som vill arbeta efter våra värdeord; glädje, engagemang och ansvar. Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta med kundservice, dokumentation & uppföljning, personaladministration eller liknande arbete - gärna även med arbetsledning. Har du dessutom högskoleexamen som personal-/beteendevetare ser vi det som meriterande. Har du erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar är det ett stort plus. Körkort B är ett krav då det förekommer resor till våra kunder och våra olika kontor. Som person är du trygg med mod att agera, strukturerad och noggrann.



Vi ser att du har lätt för att skapa långvariga relationer och har ett brinnande intresse för människor. För att lyckas i rollen så krävs det att du är en driven person som gillar att arbeta med högt tempo där lösningsfokus, servicemedvetenhet och samarbetsförmåga står i fokus.



Att jobba på Humana



Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16?000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9?000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete.



Våra värdegrundsord - engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.



Vad händer nu?



Under rekryteringsprocessen kan du få genomgå telefonintervjuer, tester och kompetensbaserade intervjuer. Skicka gärna din ansökan så snart du kan då vi kommer göra löpande urval och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden gått ut.



Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Jönköpings kommun

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Jönköpings kommun .

Timanställda till förskola, skola och fritidshem

Förskollärare
Läs mer Jan 4
Utbildningsförvaltningen

Tycker du att det är roligt att arbeta med barn och unga och vill se olika pedagogiska verksamheter? Vill du göra skillnad där det behövs? Då är du kanske en av de kompetenta och engagerade medarbetare som vi söker!

Din kompetens

Vi söker både dig som har en lärarexamen och dig som inte har lärarexamen men som tidigare har arbetat inom förskola, skola eller fritidshem. Vi söker också dig som har annan ledarerfarenhet med barn och ungdomar.

Du har en god pedagogisk förmåga och ett positivt förhållningssätt gentemot barn och elever. Du har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider då arbetet kan innebära att du bokas på en skola med kort varsel. Hög anpassningsförmåga och lyhördhet är en förutsättning för att snabbt sätta sig in i nya miljöer och därmed kunna bidra till en fungerande verksamhet. Vidare är det viktigt att du är ansvarsfull, initiativtagande, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser när det behövs. För att kommunicera med elever behöver du behärska det svenska språket väl i tal och skrift.

Studerar du till förskol-, grundskol, gymnasielärare eller lärare inriktning fritidshem på högskola och vill ha ett fast vikariat på timmar på en skola? Sök då i stället tjänsten som studentlärare här! (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/ledigajobb.4.74fef9ab15548f0b80012c7.html?url=610352682/data/jp/public/JobPosition.aspx?Id=16634&sv;.url=12.74fef9ab15548f0b80025537) Som studentlärare kan du dryga ut studentkassan, skaffa dig arbetslivserfarenhet och bli del av ett nätverk inför kommande karriär.

Att vara timvikarie innebär

• att oftast arbeta på korta vikariat 1-14 arbetsdagar per uppdrag
• att arbeta med barn/elever på flera olika arbetsplatser
• att du ersätter ordinarie personal vid frånvaro
• att din arbetstid är enligt överenskommelse utifrån verksamhetens behov och dina önskemål
• att du har tillgång till mobil och/eller dator för att aktivt kunna lägga schema i vårt bemanningssystem. Du blir kontaktad via sms angående korttidsvikariat vilket innebär att många kontakter sker med kort varsel, ofta samma dag som behovet gäller

Vi erbjuder

• ett viktigt arbete där du får vara med och påverka barns och elevers lärande och utveckling
• ett flexibelt arbete där du själv bestämmer när du vill vara tillgänglig för jobb
• ett omväxlande arbete där du får arbeta på olika arbetsplatser, inom olika verksamheter och ta del av olika arbetssätt
• en möjlighet att på sikt få längre anställningar i vår verksamhet
• en möjlighet att skaffa dig goda referenser för framtida jobb

Bra att veta
För att få arbeta inom en pedagogisk verksamhet måste vi ha ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Beställ ett direkt i samband med att du lämnar in din ansökan då normal handläggningstid hos Polisen är ca 2 veckor.
Blanketten för att söka utdraget ur belastningsregister hittar du här. (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/)

Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta: bemanningscentrum@jonkoping.se

Välkommen med din ansökan. Tillsammans skapar vi lärglädje!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Sommarjobba i Funktionshinderomsorgens verksamheter!

Stödassistent
Läs mer Jan 31
Funktionshinderomsorgen

Vill du vara med och skapa glädje och gemenskap i sommar? Då är det dig vi söker för sommarjobb inom funktionshinderomsorgen. Här får du möjlighet att skapa meningsfulla dagar för personer i behov av extra stöd.

Ett sommarjobb inom funktionshinderomsorgen riktar sig till dig som har ett genuint intresse för att arbeta med människor samt vill arbeta motiverande och utvecklande. Du får ett roligt och givande arbete med fokus på att aktivera och stötta de medborgare som vi finns till för. Du kan arbeta med antingen barn eller vuxna med intellektuell-, fysisk- eller psykisk funktionsnedsättning. Inom funktionshinderomsorgen kan du arbeta på:

• Gruppbostad
• Servicebostad
• Personlig assistans
• Korttidshem för barn
• Barn/ungdomsboende
• Boendestöd
• Daglig verksamhet
• Ledsagning och avlösning

Arbetsuppgifter
Som semestervikarie hos oss får du ett omväxlande och socialt arbete. Gemensamt för våra verksamheter är att ge stöd åt medborgaren för att skapa en innehållsrik och meningsfull vardag. I ditt arbete har du alltid individen i fokus och arbetet syftar till att främja medborgarens personliga förmågor.

Arbetsuppgifter som är gemensamma för ALLA våra verksamheter:

• Personlig omvårdnad – stöd vid på- och avklädning
• Personlig hygien – stöd vid dusch och toalettbesök
• Serviceinsatser - såsom tvätt, städ och inköp.
• Sociala aktiviteter – ex. promenader och utflykter

Läs mer om funktionshinderomsorgens verksamheter och bestäm vad som passar dig bäst här: https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/sommarjobbochferiepraktik (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/sommarjobbochferiepraktik.4.499359bb184e6dad05a242fb.html)

Vem är du?
Du som söker har ett genuint intresse för människor och en positiv inställning till ditt arbete. Precis som vi ser du vikten av ett gott samarbete kollegor emellan och du värdesätter teamarbete. I yrket förekommer även ensamarbete vilket ställer krav på att du tar egna initiativ, är lyhörd för andra och ansvarstagande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för arbetet!

Vidare ser vi det som önskvärt att du har pågående utbildning eller är utbildad undersköterska, har gått barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning med pedagogisk alternativt social inriktning som ses som likvärdig, men det är inget krav. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg sedan tidigare ser vi även som meriterande.

Du behärskar det svenska språket i tal, skrift och läsförståelse då du ska kunna kommunicera med medborgare, anhöriga och kollegor samt kunna skriva och läsa anteckningar i det dagliga arbetet. I majoriteten av verksamheterna krävs det att du har fyllt 18 år för att kunna arbeta hos oss.

En del verksamheter ställer krav på att du har B-körkort och god körvana. För arbete inom boendestöd och korttidshem är det alltid krav på B-körkort för manuell växellåda.

Vi erbjuder dig!

• Omväxlande arbetsuppgifter med avtalsenlig lön
• Gedigen introduktion till arbetet
• Ett meningsfullt, flexibelt och framförallt roligt arbete
• Trygg arbetsgivare och en trygg anställning
• För dig som visar framfötterna har du chans till fortsatt arbete även i höst, perfekt för dig som studerar.

Bonus till semestervikarier: För dig som arbetar under 6 veckor eller mer utgår också en bonus utöver din ordinarie lön. För dig som har sommarjobbat hos oss på Socialförvaltningen i Jönköpings kommun tidigare år utgår en högre bonus förutsatt att du arbetar minst 6 veckor. Du kan läsa mer om det här https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/sommarjobb-och-feriepraktik/bonusnivaer-sommarjobb-2024
(https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/sommarjobbijonkopingskommun/sommarjobbainomvardochomsorg.4.74fef9ab15548f0b8001fb8.html)

Bra att veta
Rekryteringen avser semestervikariat. Din arbetstid är heltid eller enligt överenskommelse på dag, kväll eller natt både vardag och helg. Vår semesterperiod sträcker sig mellan v. 25 till 34. Vi ser gärna att du som söker kan arbeta sammanhängande, minst 6 veckor eller längre under semesterperioden.

Ansökan

• Ange i din ansökan vilka veckor du kan arbeta i sommar.
• Ange vilket verksamhetsområde och geografiskt område du önskar att arbeta inom. Tänk på att du ska kunna ta dig till och från arbetsplatsen som ligger i det/de geografiska områden du önskar i din ansökan.
• Vi försöker matcha dina önskemål, men det kan komma att styras av verksamheternas nuvarande behov.

För att få arbeta hos oss måste du visa ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Beställ ett direkt i samband med att du skickar in din ansökan. Blanketten du ska begära ut heter ”kontroll av egna uppgifter”, du hittar den här: Länk till blankett (https://polisen.se/siteassets/blanketter/polisens-blanketter-442-3.pdf). Om det blir aktuellt med anställning önskar vi utdraget i ett oöppnat kuvert.

Låter det här som ett sommarjobb för dig? Vi träffar kandidater löpande under hela annonseringstiden, vilket innebär att vissa verksamheter kan bli klara med sin sommarbemanning tidigt under våren! Skicka in din ansökan redan idag!

Kontakt
Rekryteringsenheten besvarar dina frågor via frågeformuläret som du hittar här (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/sommarjobbochferiepraktik/stalldinfragaomsommarjobbinomsocialforvaltningensverksamhet.4.374329081859b0c257460821.html)
Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som Semestervikarie till Funktionshinderomsorgens verksamheter! https://www.jonkoping.se/


Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Sommarjobba i Äldreomsorgens verksamheter!

Vårdbiträde
Läs mer Jan 31
Äldreomsorgen

Sommarjobba inom äldreomsorgen och skapa meningsfulla stunder för våra äldre. Vill du vara med och sprida glädje? Att uppmuntra, stötta och hjälpa samt vara någons vän och förlängda arm. Då är det dig vi söker!

Ett sommarjobb inom äldreomsorgen riktar sig till dig som har ett genuint intresse för att arbeta med människor samt vill arbeta med vård och omsorg. Du får ett roligt och varierande arbete där du träffar och lär känna många olika personer samt får ta del av deras livshistorier. Inom äldreomsorgen kan du arbeta inom följande områden:

• Hemtjänst
• Äldreboende
• Patrull
• Hemteam
• Dagverksamhet

Dina arbetsuppgifter
Som semestervikarie hos oss får du ett omväxlande och socialt arbete. Gemensamt för våra verksamheter är att ta hand om de äldre samt skapa en innehållsrik och meningsfull vardag. I ditt arbete har du alltid individen i fokus och arbetsuppgifterna du utför syftar till att främja medborgarens personliga förmågor.

Arbetsuppgifter som är gemensamma för ALLA våra verksamheter:

• Personlig omvårdnad – hjälp vid på- och avklädning
• Personlig hygien – hjälp vid dusch och toalettbesök
• Serviceinsatser, såsom tvätt, städ och inköp.
• Sociala aktiviteter – ex. promenader och fika

Läs mer om äldreomsorgens verksamheter och bestäm vad som passar dig bäst här: https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/sommarjobbochferiepraktik (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/sommarjobbochferiepraktik.4.499359bb184e6dad05a242fb.html)

Vem är du?
Du som söker har ett genuint intresse för människor och en positiv inställning till ditt arbete. Precis som vi ser du vikten av ett gott samarbete kollegor emellan och du värdesätter teamarbete. I yrket förekommer även ensamarbete vilket ställer krav på att du tar egna initiativ, lyhörd för andra och är ansvarstagande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för arbetet!

Vidare ser vi det som önskvärt att du har pågående eller avslutad utbildning inom omvårdnadsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet, men det är inget krav. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg sedan tidigare ser vi även som meriterande.

Du behärskar det svenska språket i tal, skrift och läsförståelse då du ska kunna kommunicera med medborgare, anhöriga och kollegor samt kunna skriva och läsa anteckningar i det dagliga arbetet. I majoriteten av verksamheterna krävs det att du har fyllt 18 år för att kunna arbeta hos oss. Undantag gäller i enstaka fall.

För dig som önskar att arbeta inom hemtjänst krävs det att du kan cykla eller har B-körkort och god körvana. För arbete inom patrull är det krav på B-körkort för automatisk växellåda och för arbete inom hemteam är det krav på B-körkort för manuell växellåda.

Vi erbjuder dig!

• Omväxlande arbetsuppgifter med avtalsenlig lön
• Ett meningsfullt, flexibelt och framförallt roligt arbete
• Gedigen introduktion till arbetet
• Trygg arbetsgivare och en trygg anställning
• För dig som visar framfötterna har chans till fortsatt arbete även i höst, perfekt för dig som studerar.

Bonus till semestervikarier: För dig som arbetar under 6 veckor eller mer utgår också en bonus utöver din ordinarie lön. För dig som har sommarjobbat hos oss på Socialförvaltningen i Jönköpings kommun tidigare år utgår en högre bonus förutsatt att du arbetar minst 6 veckor. Du kan läsa mer om det här https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/sommarjobb-och-feriepraktik/bonusnivaer-sommarjobb-2024

Bra att veta
Rekryteringen avser semestervikariat. Din arbetstid är heltid eller enligt överenskommelse på dag, kväll eller natt både vardag och helg. Vår semesterperiod sträcker sig mellan v. 25 till 34. Vi ser gärna att du som söker kan arbeta sammanhängande, minst 6 veckor eller längre under semesterperioden.

Ansökan

• Ange i din ansökan vilka veckor du kan arbeta i sommar.
• Ange vilket verksamhetsområde och geografiskt område du önskar att arbeta inom. Tänk på att du ska kunna ta dig till och från arbetsplatsen som ligger i det/de geografiska områden du har valt i din ansökan.
• Vi försöker matcha dina önskemål, men det kan komma att styras av verksamheternas nuvarande behov.

För att få arbeta hos oss måste du visa ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Beställ ett direkt i samband med att du skickar in din ansökan. Blanketten du ska begära ut heter ”kontroll av egna uppgifter”, du hittar den här: Länk till blankett (https://polisen.se/siteassets/blanketter/polisens-blanketter-442-3.pdf). Om det blir aktuellt med anställning önskar vi utdraget i ett oöppnat kuvert.

Låter det här som ett sommarjobb för dig? Vi träffar kandidater löpande under hela annonseringstiden, vilket innebär att vissa verksamheter kan bli klara med sin sommarbemanning tidigt under våren. Skicka in din ansökan redan idag!

Kontakt
Rekryteringsenheten besvarar dina frågor via frågeformuläret som du hittar här (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/sommarjobbochferiepraktik/stalldinfragaomsommarjobbinomsocialforvaltningensverksamhet.4.374329081859b0c257460821.html) (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/sommarjobbochferiepraktik/stalldinfragaomsommarjobbinomsocialforvaltningensverksamhet.4.374329081859b0c257460821.html)
Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som Semestervikarie till Äldreomsorgens verksamheter! https://www.jonkoping.se/


Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Sommarjobba i Gränna hemtjänst

Vårdbiträde
Läs mer Jan 31
Äldreomsorgen

Vill du ha ett roligt och viktigt arbete där du gör skillnad i en annan människas liv? Att uppmuntra, stötta och hjälpa samt vara någons vän och förlängda arm. Då är det dig vi söker till Gränna hemtjänst!

Som semestervikarie på Gränna hemtjänst arbetar du med att ge individuellt anpassad och personlig vård och omsorg till våra kunder. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att utföra vardagliga sysslor som promenader, städning, matlagning, ledsagning och personlig hygien. Vi arbetar för att stärka och stödja individens egna förmågor utifrån behov och önskemål. Din roll som semestervikarie är viktig då du är ett stöd för den enskilde i dennes vardag och ger både individanpassar vård och omsorg samt social stimulans - alltid med individen i fokus.

Vem är du?
Du som söker har ett genuint intresse för människor och en positiv inställning till ditt arbete. Precis som vi ser du vikten av ett gott samarbete kollegor emellan och du värdesätter teamarbete. I yrket förekommer även ensamarbete vilket ställer krav på att du tar egna initiativ, lyhörd för andra och är ansvarstagande. Vi välkomnar även dig som är 17 år att söka till oss!

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för arbetet!

Vidare ser vi det som önskvärt att du har pågående eller avslutad utbildning inom omvårdnadsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet, men det är inget krav. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg sedan tidigare ser vi även som meriterande.

Du behärskar det svenska språket i tal, skrift och läsförståelse då du ska kunna kommunicera med medborgare, anhöriga och kollegor samt kunna skriva och läsa anteckningar i det dagliga arbetet. För tjänsten krävs det att du kan cykla och/eller har B-körkort och god körvana.

Vi erbjuder dig!

• Omväxlande arbetsuppgifter med avtalsenlig lön
• Ett meningsfullt, flexibelt och framförallt roligt arbete
• Gedigen introduktion till arbetet
• Trygg arbetsgivare och en trygg anställning
• För dig som visar framfötterna har chans till fortsatt arbete även i höst, perfekt för dig som studerar.

Bonus till semestervikarier:
För dig som arbetar under 6 veckor eller mer utgår också en bonus utöver din ordinarie lön. För dig som har sommarjobbat hos oss på Socialförvaltningen i Jönköpings kommun tidigare år utgår en högre bonus förutsatt att du arbetar minst 6 veckor.


Bra att veta
Rekryteringen avser semestervikariat. Din arbetstid är heltid eller enligt överenskommelse på dag, kväll eller natt både vardag och helg. Vår semesterperiod sträcker sig från v. 25 till 34. Vi ser gärna att du som söker kan arbeta sammanhängande, minst 6 veckor eller längre under semesterperioden. Ange vilka veckor du kan arbeta i sommar.

För att få arbeta hos oss måste du visa ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Beställ ett direkt i samband med att du skickar in din ansökan. Blanketten du ska begära ut heter ”kontroll av egna uppgifter”, du hittar den här: Länk till blankett (https://polisen.se/siteassets/blanketter/polisens-blanketter-442-3.pdf). Om det blir aktuellt med anställning önskar vi utdraget i ett oöppnat kuvert.

Låter det här som ett sommarjobb för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Kontakt
Lovisa Aldensjö Lago, enhetschef
Tel: 036-10 38 22
E-post: lovisa.aldensjo-lago@jonkoping.se

Ann Berg, enhetschef
Tel: 036-10 62 89E-post: ann.berg@jonkoping.se

Fackliga representanter, se http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Välkommen att söka tjänsten som semestervikarie till Gränna hemtjänst! https://www.jonkoping.se/

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Miljö- och hälsoskyddsinspektör

Miljö- och hälsoskyddsinspektör
Läs mer Maj 2
Nytt
Miljöskyddsenheten

Arbetsplatsbeskrivning
Vi utvecklar samhället och har ett brett uppdrag inom bland annat strategisk planering, tillstånd och tillsyn. Vi vågar tänka nytt och erbjuder en arbetsplats med kreativa och härliga samtal, högt tempo och lösningsfokuserade arbetssätt. Miljö-och hälsoskyddsnämnden är en lokal tillsynsmyndighet för verksamheter som omfattas av miljöbalken, livsmedelslagen, m.fl. lagar. På miljö-och hälsoskyddsförvaltningen arbetar ett 50-tal medarbetare indelade i fyra enheter: miljöskydd, hälsoskydd, livsmedel och administration.

Arbetsuppgifter
I rollen som miljö- och hälsoskyddsinspektör kommer du i huvudsak att arbeta tillsammans med övriga miljöspecialister med utredning, bedömning och utveckling av förorenade områden (mark, vattenområden, byggnader, anläggningar). Arbetet erbjuder komplexa problemställningar och behov av platsspecifika lösningar. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att handlägga ärenden om sanering, påträffande av föroreningar, markundersökningar och kontrollprogram. Arbetet avser också granskning av detaljplaner, bygglov och att besvara förfrågningar och remisser inom förorenade områden. Övrigt tillsynsarbete sker främst inom prioriterade områden.

Kompetenskrav
Du behöver ha en tydlig och god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Arbetet är självständigt med stort eget ansvar samtidigt som du ska tycka om att samarbeta. Det är viktigt att du är både serviceinriktad, flexibel och tycker om att möta nya människor. Arbetet kräver ett strukturerat arbetssätt och ett gott omdöme samt en utvecklad helhetssyn.
Ett krav är att inneha en högskole- eller universitetsexamen inom relevant område.

För den här tjänsten är det meriterande att ha arbetat med miljögeoteknik eller uppdrag kopplat till förorenade områden. Tidigare erfarenhet av tillsyn inom miljö- och hälsoskydd är också meriterande.

Övrigt
B-körkort är ett krav

Upplysningar
Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden.
Enhetschef miljöskyddsenheten, Henrik Dinkel henrik.dinkel@jonkoping.se tel. 036-10 54 49.
Miljödirektör, Niclas Purfurst niclas.purfurst@jonkoping.se tel. 036-10 54 36.

Fackliga företrädare
Naturvetarna: Karin Berg karin.berg@jonkoping.se tel. 036-10 50 57.
Vision: Amira Oruc amira.oruc@jonkoping.se tel. 036-10 50 51.
Karin Stennek karin.stennek@jonkoping.se tel. 036-10 80 35.

Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan med både ett personligt brev och CV.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Sjuksköterska till HS-team 8

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Apr 26
Hälso- och sjukvårdsfunktionen

Vi söker dig som är sjuksköterska/specialistsjuksköterska och som vill arbeta i hemsjukvården och hälso- och sjukvårdsteam 8. Är du vår nya kollega?

I hälso- och sjukvårdsteam 8 får du ett omväxlande arbete med möjlighet att påverka hur din arbetsdag ser ut. Vi är ett härligt gäng som arbetar i ett tvärprofessionellt team sjuksköterskor, undersköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter. Tillsammans skapar vi en god vård. Din arbetsplats varierar beroende på var patienten bor vilket gör att ingen dag är den andra lik. Hos oss gör vi hembesök både centralt och ute på landsbygden vilket ger en bra variation. Vi tycker det är viktigt att du kan kombinera ditt privatliv med arbetslivet, vilket möjliggörs med att våra arbetstider mestadels är dagtid men med möjlighet till flexibilitet. Viss kvälls- och helgtjänstgöring ingår.

Hälso- och sjukvårdsteam 8, är en del av hälso- och sjukvårdsfunktionen i Jönköpings kommun som består av 13 hälso- och sjukvårdsteam samt ett hemteam. Vårt upptagningsområde omfattar Bäckalyckan, Mariebo, Dalvik, Hisingsorp, Samset och Skänkeberg samt Bottnaryd med omnejd. I upptagningsområdet finns tre äldreboenden; Mogårdens äldreboende, Solstickegatans äldreboende och Stattutgatans äldreboende. Vi utgår från teamlokalen på Skeppsbron.

Ditt arbete
Som sjuksköterska ansvarar du för både planerade och akuta hälso- och sjukvårdsinsatser i den enskildes hem oavsett boendeform. Du kommer att möta såväl yngre som äldre patienter med varierat vårdbehov. En stor del av vårt arbete inom hälso- och sjukvårdsfunktionen består av avancerad sjukvård/omvårdnad. I din roll har du nära samverkan med både primär- och slutenvård för att anpassa vårdbehovet. Vårt arbete utgår från personcentrerad vård vilket bland annat innebär att ge patienten inflytande och möjlighet att ta eget ansvar och uppleva trygghet i hemmet. Hos oss har du möjligheten att följa patienten under en längre tid.

Din kompetens
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska eller utbildad specialistsjuksköterska. B-körkort ett krav då bil används som transportmedel i arbetet. Som person är du trygg och stabil och har ett flexibelt förhållningssätt med fokus på patienten. För att fungera i rollen behöver du vara självständig och serviceinriktad då du under en dag möter många olika personer. Det är viktigt att du har en god förmåga att kunna samarbeta då du kommer att arbeta i ett team med härliga kollegor. Stor vikt läggs vid personlig mognad.

Vi erbjuder
Som anställd hos oss får du betald semester första anställningsåret och generöst flextidsavtal. När du börjar kommer vi tillsammans överens om ett introduktionsprogram anpassat utifrån dina erfarenheter och förkunskaper. Du kommer även att få handledning av mer erfarna kollegor. De varierade arbetsuppgifterna och samverkan med både interna och externa samverkanspartners möjliggör kollegialt lärande och utveckling av den egna kompetensen, samt tillvaratagande av egna kunskaper i sin profession med teamsamverkan. Vi arbetar med ett nära tillitsbaserat ledarskap vilket innebär att du får frihet att självständigt planera och strukturera upp din arbetsdag. Hälso- och sjukvårdsfunktionen erbjuder flyttbidrag till dig som bor utanför Jönköpings län. Läs mer om vilka förmåner du får som anställd i Jönköpings kommun här. (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)

Upplysningar
Rekryteringen avser tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd främst till dagtid, viss tjänstgöring kväll och helg ingår. Helgtjänstgöring förekommer cirka var femte vecka.

Vi träffar kandidater löpande under ansökningsperioden och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Välkommen in med din ansökan redan idag!

Mer information om hälso- och sjukvårdsfunktionen hittar du här. (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/jobbainomhalsoochsjukvard.4.14bc49b517f465136805cb4.html)
Kolla in vårt Instagramkonto:@Jkpg_halsosjukvard (https://www.instagram.com/jkpg_halsosjukvard/)

Kontakt
Maria Arlenby, enhetschef hälso- och sjukvårdsteam 8
Tfn: 036-10 75 25
E-post: maria.arlenby@jonkoping.se

Fackliga representanter www.jonkoping.se/fackligasoc (http://www.jonkoping.se/fackligasoc)

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som sjuksköterska/specialistsjuksköterska till hälso- och sjukvårdsteam 8! https://www.jonkoping.se/

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu