Jönköping: Redovisningsekonom sommarjobb

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom sommarjobb i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-01 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta inom redovisning i sommar hos en av våra kunder strax utanför Jönköping. Har du en bakgrund inom ekonomi och redovisning eller har du nyligen studerat ekonomi och redo för nästa steg? Då kan det vara dig vi söker! 
Som redovisningsekonom arbetar du främst med löpande redovisning, moms och skatt i affärssystemet SAP. Du kommer att arbeta varierat och täcka upp på ekonomiavdelningen där det behövs under sommaren. Arbetstiden är förlagd på dagtid med flex, start i juni fram till augusti.
Vi söker dig med erfarenhet från löpande redovisning, antingen från tidigare arbete alt. eftergymnasial utbildning inom ekonomi, redovisning och/eller finans. Vi tror att du trivs med att hantera många bollar i luften och att du är en problemlösare. Vidare ser vi att du är driven, analytisk och har ett sinne för siffror. Du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Vår kund är global vilket ställer krav på att du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal som skrift. B körkort och tillgång till bil är ett krav för tjänsten. Det är starkt meriterande med erfarenhet från SAP.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Tjänsten är en visstidsanställning över sommaren där du blir anställd av Randstad men arbetar hos vår kund. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef på mail: sara.bakkioui@randstad.se
Välkommen med din ansökan!



Ansvarsområden
Löpande redovisning
Skatt och moms hantering


Kvalifikationer
Erfarenhet av löpande redovisning alt. eftergymnasial utbildning inom området.
B Körkort och tillgång till bil
Goda kunskaper i såväl svenska som engelska


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom sökes omgående!

Läs mer Apr 6
S&F Nordica Legal söker dig som brinner för redovisning och som vill fortsätta att utvecklas i rollen som redovisningsekonom.
Vi söker just nu en redovisningsekonom på 100 %. I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta i en bred tjänst med krav på erfarenhet av att kunna arbeta självständigt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Leverantörsfakturor
Kundfakturor
In- och utbetalningar
Löpande bokföring
Momsdeklarationer/Skattedeklarationer
Avstämningar
Månadsrapport
Bokslut

Vi erbjuder en trygg men samtidigt dynamisk arbetsmiljö där det finns möjlighet att vara med och påverka och där du får chans att utvecklas.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev till valentine.audisho@sfnordica.com.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Ansök nu

Servicecenter ekonom/redovisningsexpert

Läs mer Apr 24
Är du sugen på att arbeta som expert gentemot våra kunder för våra system Vitec Ekonomi och Vitec Verksamhetsanalys? Jobbet innebär daglig kundkontakt och du blir del av ett team med positiv energi och framåtanda.
Vitec Fastighet, en del av Vitec Software Group är Sveriges största leverantör av affärssystem för fastighetsbranschen. Genom innovativa lösningar och lång erfarenhet är vi stolta att erbjuda systemstöd av högsta kvalité.
Vi erbjuder en spännande arbetsplats, med möjligheter till utveckling. Att jobba hos oss är populärt, vi har ett ENPS-index på 50, ett av de högsta i branschen och flera av de som tidigare lämnat oss har sökt sig tillbaka till oss som arbetsgivare. Något vi är väldigt stolta över.
Om tjänsten
Ditt ansvar blir att ge expertråd och stöd främst åt kunder inom våra produkter Vitec Ekonomi och Vitec Verksamhetsanalys och vi ser därför att du behöver ha goda ekonomi- och redovisningskunskaper. Du behöver även vara en nyfiken problemlösare med ett analytiskt angreppssätt. Det är ett stort plus om du även har erfarenhet från fastighetsbranschen. Arbetet utförs främst via telefon och vårt ärendehanteringssystem.
Du kommer tillhöra ett team som består av 22 mycket erfarna medarbetare och som finns på flera orter. Vi brinner för våra kunder och har en stark gemenskap där vi hjälper varandra. Vi jobbar hårt för att hålla en hög servicenivå med personlig touch gentemot våra kunder. Ett arbete som du kommer att bli delaktig i.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är en engagerad person med en positiv inställning och som alltid är mån om att leverera utmärkt service. Vi värdesätter samarbete och ödmjukhet, där du aktivt stödjer dina kollegor och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du bör tycka om att lösa komplexa problem och kunna sätta dig in i kundens behov. Vidare behöver du vara nyfiken, kommunikativ och redo att ta ansvar.
Vilken erfarenhet ska du ha?
· minst 2-3 års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
· erfarenhet av att jobba med systemstöd av programvaror · erfarenhet av service och kundkontakt
Du är civilekonom eller har motsvarande högskoleexamen och vi tror attdu idag arbetar med redovisning alltifrån löpande bokföring till controlling.
Om du har erfarenhet av någon av våra produkter eller om du tidigare arbetat med redovisning på ett fastighetsbolag så är det meriterande. Då alla våra kunder finns i Sverige behöver du tala och skriva svenska obehindrat.
Vad erbjuder vi?
Hos oss får du en trygg anställning med extra semesterdagar, friskvårdsbidrag, teamkänsla och möjlighet till distansarbete. Vi prioriterar en stark gemenskap och anordnar därför olika sammankomster och konferenser, senast besökte vi Gotland som bjöd på både härliga aktiviteter och sol! Vi är bra på det vi gör, mycket beroende på att vi trivs tillsammans och har skapat en gemensam företagskultur driven av en stark värdegrund. Vill du läsa mer om vår verksamhet och få en närmare beskrivning om hur det är att arbeta på Vitec så följ denna länk: www.vitec-fastighet.com/kontakt-om-oss/om-oss/
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse
Omfattning: Tillsvidareanställning
Plats: Stockholm, Jönköping, Örebro, Kalmar, Västerås
Sista ansökningsdag: Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2023-05-15. Rekrytering sker löpande.
I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Therese Ericson, Gruppchef Vitec ServiceCenter, therese.ericson@vitecsoftware.com

Om Vitec Fastighet
Som en del i Vitec Software Group finns affärsenheten Fastighet, Sveriges största leverantör av heltäckande affärssystem till fastighetsbranschen. Vi är ca 150 medarbetare fördelade på 9 orter i landet med ett gemensamt uppdrag att leverera tillförlitliga system som hjälper våra kunder i deras vardag.
Vi som jobbar på Vitec bidrar alla till samhällsnyttiga och samhällskritiska produkter. Sanningen är att många verksamheter skulle stanna utan Vitec. Därför måste vi tänka långsiktigt, vilket också uttrycks i vårt varumärkeslöfte – To rely on today and tomorrow. Läs mer om oss på www.vitec-fastighet.com.
Om Vitec Software Group
Vitec är ledande inom Vertical Software och har sitt ursprung och huvudkontor i Umeå. Våra produkter har utvecklats utifrån specifika behov inom olika nischer i samhället. Medarbetarnas expertis, i kombination med vår gemensamma företagskultur och affärsmodell, möjliggör ständiga förbättringar och innovationer. Vi växer genom våra affärsenheters framgångar och genom förvärv. Allt vi gör, gör vi med ett långsiktigt perspektiv. För vi är att lita på – idag och imorgon. Vitec har 1 500 anställda, är noterat på Nasdaq Stockholm och hade 2023 en nettoomsättning på 2 778 miljoner kronor. Läs mer på vitecsoftware.com.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Finnvedens Lastvagnar i Jönköping

Läs mer Apr 22
Vill du få möjlighet att arbeta med en bred och utvecklande tjänst som Redovisningsekonom? Har du ett par års erfarenhet inom redovisning och är trygg och självgående i din arbetsroll? Då har vi möjligheten för dig! Till Finnvedens Lastvagnar söker vi nu en Redovisningsekonom. Tjänsten är på konsultbasis med önskad start i augusti fram till mars år 2026. Möjlighet till förlängning eller övergång i anställning finns för rätt person.

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!


Om tjänsten
I rollen som Redovisningsekonom hos Finnvedens Lastvagnar får du möjligheten att utvecklas i en bred roll med ansvar för olika ekonomiska arbetsuppgifter på ett företag med ambitiösa tillväxtplaner. Du erbjuds ett kompetent och positivt ekonomiteam som hjälps åt när det behövs. Därtill har du daglig kontakt med servicechefer och den interna säljorganisationen, som du stödjer med ekonomiska rapporter och underlag. För dig med ett stort systemintresse och ett förbättringsdriv finns det goda möjligheter att involveras i projekt och utveckling av arbetsprocesser och transaktionsflöden.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
• Löpande redovisning
• Ekonomiska rapporter och kostnadsanalyser
• Avstämningar
• Leverantörsfakturahantering
• Upprättande av månads- och årsbokslut
• Årsredovisning och deklaration
• Budgetarbete
• Service och uppföljning gentemot regionchefer, servicechefer samt ledning
• Delaktighet i ekonomiska projekt


Arbetstider är vanliga kontorstider med utrymme för flex.


Vem är du?
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är självgående i en roll som Redovisningsekonom. Du har en ekonomiutbildning i grunden, yrkeshögskola eller en högskoleexamen. Du har med fördel erfarenhet från redovisnings-/revisionsbranschen. Vidare har du en mycket god IT-system vana och framför allt behärskar du Excel mycket väl. Du talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.

För att trivas i rollen är du ansvarstagande, noggrann och van vid att arbeta mot deadlines. Därtill tycker du om att samarbeta med andra och har en kommunikativ samt stödjande förmåga då rollen innefattar mycket kontakt med övriga kollegor internt. Vidare ser vi gärna att du som person är handlingskraftig, prestigelös och bidrar till en positiv stämning.


Om verksamheten
Finnvedens Lastvagnar startades 1997 när man särskilde lastvagnsverksamheten från personbilar på den dåvarande huvudanläggningen i Värnamo. Sedan dess har man expanderat kraftigt genom ett antal förvärv i närliggande distrikt. Idag är bolaget den största privata återförsäljaren av Volvo Lastvagnar och finns representerade på 20 orter i södra Sverige. Huvudkontoret ligger strategiskt beläget utmed E4:an i Jönköping. Genom att i samma bolag kunna erbjuda helhetslösningar i form av försäljning, service, uthyrning, reservdelar, försäkringar och finansiering är man en självklar och trygg partner för alla som arbetar yrkesmässigt med åkeriverksamhet och transporter. Målet med verksamheten är att kontinuerligt arbeta för att höja servicegraden i området genom nära och enhetlig service på samtliga anläggningar. Ett flertal prestigefulla priser har erhållits på senare år, bland annat bästa Volvo Action Service och bästa mekanikerteam.

Finnvedens Lastvagnar ger dig en anställning i ett tryggt och stabilt familjeföretag med ett starkt varumärke, offensiv tillväxtstrategi, framåtanda och snabba beslutsvägar. De är en arbetsgivare med ett starkt medarbetarperspektiv som alltid vill bli bättre och utvecklas.

Deras värdegrund är den som genomsyrar allt de gör på Finnvedens Lastvagnar. Den står för hur de bemöter deras kunder och varandra. Deras ledstjärnor i vardagen är yrkesstolthet, driv, öppenhet och närhet.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Läs mer Apr 25
Om oss
Länsförsäkringar Jönköping består av 290 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Vi vill tillsammans göra mer än att erbjuda de bästa tjänsterna inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Hos oss har alla medarbetare ett meningsfullt jobb, som bidrar till något större. Vi erbjuder dig möjligheten att skapa trygghet i våra kunders vardag, vara engagerad i lokalsamhället och tillsammans prioritera hållbarhetsarbetet högt. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar innovation, främjar samarbete och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Hos oss får du en plats att växa och bidra i ett lokalt styrt bolag med stor gemenskap.


Vi erbjuder dig
Länsförsäkringar Jönköping är ett av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag i Länsförsäkringsgruppen. Vi erbjuder ett komplett utbud inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vi finns nära våra kunder i hela Jönköpings län och kan därmed lägga kraft på att lära känna våra kunder och säkerställa deras behov. Som kundägt bolag fokuserar vi på att skapa trygghet och möjligheter i vardagen. Vi arbetar aktivt med att förebygga olyckor och skador, något som också är bra för miljön och samhället omkring oss.

Är du en driven ekonom med ett starkt intresse av att fortsätta växa och utvecklas på bredden inom redovisning? Är du dessutom analytisk och har en god samarbetsförmåga? Då kan du vara den person som vi söker till en tjänst som redovisningsekonom till Länsförsäkringar Jönköping.

Om jobbet
I rollen som redovisningsekonom är du en viktig del av avdelningen Ekonomi & Finans. Där kommer du att medverka i arbetet med att upprätta bolagets redovisning, månads- och årsbokslut, årsredovisning, deklarationer med mera. Du kommer att ha ett eget ansvar för vissa bokslutsprocesser, redovisningsfrågor och avstämningar. Då Länsförsäkringar Jönköping är ett tillståndspliktigt bolag så kommer du att vara med och upprätta och kvalitetssäkra bolagets myndighetsrapportering. Du kommer att medverka till bolagets utveckling genom analys och kvalitetssäkring av data. Företaget står inför flera spännande utmaningar till följd av bland annat nya regelverk och systembyten, varför en annan viktig del i tjänsten är att aktivt delta i arbetet med effektivisering och utveckling av processer, rutiner och arbetssätt. I rollen kommer du att arbeta nära övriga medarbetare vid ekonomi- och finansavdelningen samt ha såväl interna som externa kontakter.

Om dig
Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller motsvarande och har några års erfarenhet med ekonomiarbete, gärna med arbetslivserfarenhet från försäkringsföretag alternativt arbete med revision av finansiella företag vid revisionsbyrå.  Som person är du analytisk och förstår komplexa strukturer och frågeställningar. Du är kommunikativ och kan uttrycka dig pedagogiskt i både tal och skrift. Jobbet kräver goda kunskaper i Microsoft Office såsom Word och Excel. Du har en god samarbetsförmåga och trivs att samverka med kollegor i en prestigelös miljö. Att du är en självständig person som kan planera, organisera och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard tror vi är viktigt för att lyckas med denna roll. Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och detta kräver att du som person är anpassningsbar och har ett positivt förhållningssätt och nyfikenhet till förändringar och nya arbetssätt. 
Eftersom vi ägs av våra kunder handlar en stor del av jobbet om att finnas där för dem i vardagen när livet händer, med fokus på långsiktiga och hållbara relationer. Länsförsäkringar Jönköpings värdeord är långsiktighet, omtänksamhet och nyfikenhet, vilket är egenskaper vi söker hos dig som är intresserad av att arbeta hos oss.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Troax

Läs mer Apr 22
Har du ett brinnande intresse för siffror och är redo för nya utmaningar? Härligt! Troax i Hillerstorp behöver nu förstärka sin organisation med en redovisningsekonom. Vi söker dig som har ett stort driv och vill fortsätta din karriär inom redovisning.

Om företaget
Troax Group startades 1955 i småländska Hillerstorp och är idag den ledande globala leverantören av områdesskydd för inomhusanvändning inom marknadsområdena Maskinskydd, Lager samt Förråd. Troax mission är att utveckla högkvalitativa och innovativa säkerhetslösningar som skyddar människor, egendom och processer. Troax har utvecklats till en framgångsrik börsnoterad internationell koncern med en stark säljstyrka samt effektiv logistikfunktion, vilket möjliggör lokal närvaro och korta leveranstider i över 45 länder. Antalet anställda är idag ca 1200 medarbetare. Huvudkontoret är beläget i Hillerstorp. Läs mer om oss och vår fantastiska resa på www.troax.com

Dina arbetsuppgifter
Välkommen till oss på Troax! Vi erbjuder en trygg men samtidigt dynamisk arbetsmiljö där det finns möjlighet att vara med och påverka och där du får chans att utvecklas. I rollen som redovisningsekonom kommer du arbeta med löpande redovisning, avstämningar samt bokslut med efterföljande rapportering för 3 svenska försäljningsbolag. Vid sidan av dina ordinarie arbetsuppgifter finns det möjlighet att engagera sig i olika förbättrings- och effektiviseringsprojekt.

I ditt ansvarsområde ingår även:
• Vara behjälplig vid upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer
• Arbete med budget samt statistik och KPI:er
• Rapportering till myndigheter

Du ingår i ett team om sju personer och rapporterar till Accounting Manager. Då vi har kontor både i Hillerstorp och Jönköping så går det bra att fördela sin arbetstid på båda orterna.

Din profil
Vi vill jobba med dig som har relevant utbildning inom ekonomi från universitet alternativt yrkeshögskola. Om du dessutom har något års erfarenhet av liknande arbete blir vi extra glada. Du har lätt för att sätta dig in i olika system, har goda kunskaper i Excel och behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift.

På Troax värnar vi om teamet, därför är du som söker en lagspelare som tror på att vi arbetar bäst tillsammans. Du tycker om att ha kul på jobbet och bidrar därmed till den goda stämningen både i det dagliga arbetet och vid fikabordet. Som person är du ansvarstagande, engagerad och har förmågan att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en naturlig fallenhet för siffror och har en bredare förståelse för ekonomi samt vilja att analysera, dra slutsatser samt ge förslag på förändringar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi ser fram emot att välkomna dig till ett stabilt bolag där glädje, energi och en genuin och familjär anda kännetecknar vår kultur.

Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess samarbetar Troax med Skill. Du är välkommen med din ansökan på skill.se. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linda Algeskog på 036-18 82 96, linda.algeskog@skill.se alternativt Maria Svensson på 076–6771288, maria.svensson@skill.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Randstad AB .

Mechanical Designer

Civilingenjör, maskin
Läs mer Mar 25
Job description
Randstad Engineering are currently seeking a Mechanical Designer with experience of working with plastic materials for a challenging and exciting consultant assignment. As a Mechanical Designer on this assignment, you will play a vital role in the design and development of mowers and engines at our customer's site.


Randstad Engineering is specialized in competences within engineering. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Engineering, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities. 





Responsibilities
Collaborate with cross-functional teams to contribute to the design of mower and electric motor components, focusing on plastic injection parts.
Engage with testing teams for both system and mechanical testing, demonstrating a keen interest in testing outcomes.
Ensure designs are easy to disassemble and reassemble, minimizing the risk of incorrect assembly.
Conduct stress and plastic simulations to optimize product durability and performance.
Work closely with manufacturing sites to align design processes with production capabilities.
Participate in weekly mechanical check-ins and pulse meetings to stay informed about project developments.
Manage individual work packages in Jira, contributing to the overall goals of the team.
Collaborate with the prototype workshop to expedite the verification of solutions at the component level.
Promote close collaboration with other departments.




Qualifications
Bachelor's or higher degree in Mechanical Engineering or a related field.
Proven experience in mechanical design, preferably in the development of mowers or similar products.
Proficiency in 3D modeling and simulation tools for stress and plastic analysis.
Strong understanding of materials, with experience in plastics such as ASA and PP.
Excellent communication and collaboration skills, with the ability to work effectively in a team-oriented environment.
Curiosity and a proactive approach to problem-solving.
Familiarity with the full product development life-cycle, from concept to manufacturing.
Previous experience with Jira or similar project management tools is a plus.




About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Kundansvarig Säljare

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Feb 27
Arbetsbeskrivning
Är du en driven säljare med intresse för relationer och utveckling av affärer? Är du tekniskt lagd och är nyfiken på framtiden inom energibranschen? Då kan det vara dig vi söker till Jönköping Energi!
Som utesäljare ansvarar du för att utveckla och driva affärer inom området fjärrvärme. Säljarbetet innefattar både bearbetning av befintliga och nya kunder, att agera på nya förfrågningar samt merförsäljning på befintliga avtal. Vidare tar du fram affärsförslag, förhandlar och sätter priser. Uppföljning och affärsutveckling är en del av säljarbetet och att vara ajour med marknaden. Du tillhör ett team av 6 säljare och rapporterar till enhetschef.
Arbetstiden är förlagd på dagtid med flex och resor i tjänsten förekommer med poolbil.
Vi tror att du tidigare arbetat med försäljning på operationell nivå, gärna inom teknik eller komplex försäljning. Du kanske tidigare arbetat som säljare, account manager, kundansvarig, KAM eller liknande. Har du utbildning inom ekonomi, försäljning eller likvärdigt ses det som meriterande. Vidare tror vi att du är en god kommunikatör som har lätt för att skapa och bibehålla relationer. Du är van vid att hålla presentationer och komma med lösningar på problem. Jönköping Energi är verksamma inom energibranschen, det är därför starkt meriterande med en teknisk bakgrund. För rollen krävs att du är flytande i såväl svenska som engelska och att du innehar B körkort.
Detta är en visstidsanställning på 6 månader med start enligt överenskommelse. Det finns stora möjligheter till förlängning och övertag av vår kund.
Varmt välkommen med din ansökan på www.randstad.se, senast 2024-03-25. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Bakkioui på sara.bakkioui@randstad.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Randstad. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Utveckla och driva försäljningsarbetet inom fjärrvärme
Boka kundmöten
Skriva offerter och affärsförslag
Hålla i presentationer
Hantera inkommande förfrågningar
Agera som stöd för organisationen i säljfrågor
Uppföljning och affärsutveckling


Kvalifikationer
Tidigare arbetat med komplex försäljning
Goda datorkunskaper
B Körkort
Meriterande med eftergymnasial utbildning


Om företaget

Jönköping Energi AB
En god kraft för ett gott samhälle är Jönköping Energis vision. Vi vill bidra till att driva regionens utveckling. Det gör vi genom att erbjuda hållbara och innovativa tjänster, nu och i framtiden. Hos oss ska det vara enkelt att vara kund. Vi finns nära, och tillsammans med våra kunder bidrar vi till ett hållbart samhälle. Idag förser vi 57 000 kunder med ljus, kraft, värme, kyla och stadsnät. Vi omsätter 1,3 miljarder kronor per år och har 300 anställda. Jönköping Energi ägs av kommunen och vår vinst går tillbaka till dig, som bor i Jönköping, i form av investeringar i koncernen, kommunen och genom ett starkt lokalt engagemang.

Ansök nu

Kundservice

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 1
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en driven och engagerad kundservicemedarbetare för vår kund belagd strax utanför Jönköping.
Att arbeta med kundservice är en värdefull erfarenhet för din framtida karriär. Här får du arbeta i en trevlig kontorsmiljö och bemöter olika slags människor på ett proffsigt och serviceorienterat sätt över telefon. Genom att hjälpa företag och privatpersoner att lösa deras problem får du en chans att göra deras dag bättre. Som kundservicemedarbetare blir du en viktig del av företags kärnverksamhet. Här får du möjlighet att arbeta med människor, både de kunder du hjälper över telefon och mail men även dina kollegor. Arbetstiderna är förlagda 07.30-16.00 måndag-fredag
Du har din bakgrund från service på ett eller annat sätt och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Kanske har du jobbat som butiksmedarbetare, handläggare, administratör eller haft en supportroll och vill nu utvecklas vidare inom kundservice. Vi tror att du är en driven, kommunikativ och strukturerad person som brinner för att ge bra service. Vi ser att du har en gymnasieutbildning och goda kunskaper i såväl svenska som engelska. 


Låter det spännande? Vänta inte, utan sök direkt. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vid frågor kring tjänsten kontakta ansvarig konsultchef Sara Bakkioui på sara.bakkioui@randstad.se Vi tar ej emot ansökningar via mail.
Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Ta emot inkommande samtal och mail
Lösa kundens problem och ge god service
Administration i kundsystem
Orderläggning


Kvalifikationer
Gymnasieexamen
Flytande svenska samt god engelska
Erfarenhet av service/kundtjänst
Körkort B och tillgång till bil
Tidigare erfarenhet av att arbeta med telefon som arbetsverktyg är starkt meriterande


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Terminalarbetare extra vid behov

Terminalarbetare
Läs mer Apr 17
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu drivna och arbetsvilliga medarbetare som vill arbeta extra på lager hos vår kund ute på Norra Stigamo. Är du student och vill utvidga studentkassan? Eller har du en annan sysselsättning på minst 50%? Då kan vi på Randstad ha nästa uppdrag för dig!
I rollen kommer du att ansvara för att ta emot inkommande paket och gods för att sedan säkerställa korrekt utleverans. Arbetet innefattar paketsortering. Du kommer att täcka upp vid behov såsom vid sjukdom eller frånvaro Arbetstiderna är under kvällstid 14:30 - 23:00
Vi söker dig som studerar eller innehar annan huvudsaklig sysselsättning och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för rollen. Är du en strukturerad person som trivs med ett fysiskt arbete, och har tidigare erfarenhet av arbete inom terminalen kan denna roll passa dig! I rollen som terminalarbetare söker vi dig som är noggrann och är en pålitlig lagspelare.
Då det går väldigt dåligt med kollektivtrafik till våran kund så är det krav på körkort och tillgång till bil.
Vi ser gärna att du är flytande i svenska i såväl tal som skrift. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder.
Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV.
Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Tjänsten är en timanställning med start enligt överenskommelse där du blir anställd av Randstad.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Bakkioui på sara.bakkioui@randstad.se Vi tar ej emot ansökningar via mail.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Plock
Paketsortering


Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet av terminal och lagerarbete
Körkort och tillgång till bil är krav
Flytande svenska i tal och skrift
Annan huvudsaklig sysselsättning eller studier på minst 50% är krav


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Operativ inköpare

Inköpare
Läs mer Apr 22
Arbetsbeskrivning
Är du en driven operativ inköpare med en skarp analytisk förmåga? Är du redo att ta dig an en ny utmaning i en global miljö? Ta steget mot en spännande karriär som operativ Inköpare hos Isaberg Rapid!
Isaberg Rapid är en av de ledande tillverkarna av kontors- och industriella förbrukningsvaror med en imponerande historia som sträcker sig över åttio år. Vår passion för innovation och högkvalitativa produkter har gjort oss till ett företag som står för pålitlighet och effektivitet.
Som operativ inköpare kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa en smidig och effektiv inköpsprocess för våra produkter. Du kommer att ansvara för att övervaka leveranser och lagerstatus, utveckla supplier flödet med kund samt optimera inköpsprocessen för att säkerställa kostnadseffektivitet och kvalitet.
Rollen innebär att du tar ansvar för hela inköpsprocessen, från början till slut. Det innebär att säkerställa effektiva och lönsamma leverantörsrelationer samt samarbeta nära våra interna team för att uppnå gemensamma mål. Din förmåga att hantera flera projekt och uppgifter samtidigt är avgörande för att säkerställa effektivitet och framgång. Dessutom krävs en stark analytisk förmåga för att identifiera och lösa eventuella utmaningar under inköpsprocessen. Att kunna arbeta under tryck och bibehålla noggrannheten och kvaliteten i arbetet är också viktigt för att leverera resultat inom de givna tidsramarna. Du kommer att ha kontakter med leverantörer för världens alla hörn, därav är det fördelaktigt om du har erfarenhet av att arbeta inom en global koncern där kontakterna är sporadiska och kan sträcka sig över geografiska områden. Ytterligare erfarenhet av att hantera leverantörer från olika regioner såsom Europa, Asien och Sverige är också betydelsefullt för att navigera genom olika krav och kulturella skillnader.
Isaberg Rapid erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär. Rollen rapporterar till Inköpschef och du utgår ifrån vårt huvudkontor i Hestra med möjlighet till distansarbetet. Vi kommer att publicera annonsen i flera orter: Hestra, Jönköping, Borås och Värnamo.
Om du är redo att ta dig an en spännande utmaning och bidra till Isaberg Rapids framgång, skicka in din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag: 2024-05-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt!
För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simona Möller via e-post: simona.moller@randstad.se

Ansvarsområden
Inköp
Övervaka leveranser
Utvärdera leverantörer
Utveckla supplier flödet med kund
Optimera kostnader och minimera risker

 

Kvalifikationer
3-5 års erfarenhet av Operativt inköp
Utbildning inom ekonomi, Logistik och/eller inköp eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Goda kunskaper inom SAP
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
Annan ERP-erfarenhet

Du som söker tjänsten som operativ inköpare är en lagspelare med utmärkta kommunikationsförmågor, nätverkande talanger och en förmåga att lösa problem på ett strukturerat och noggrant sätt. Du är analytisk, strukturerad och trivs med förändring.

Om företaget

Isaberg Rapid AB
ISABERG RAPID AB är en världsledande fästspecialist med ett av marknadens starkaste erbjudande inom häftning, smältlim, blindnitning och varmluft. Med egen utveckling, tillverkning, distribution och marknadsföring skapar vi starka band hela vägen från idé till att produkten landar hos användaren. Genom återförsäljarnät över hela världen och egna säljkontor i Europa används våra produkter av hemmafixare och proffs världen över. Vårt huvudkontor är i Hestra sedan företaget grundades 1936.

Vi tillhör ACCO Brands Corporation, ett börsnoterat amerikanskt företag med världsledande varumärken inom ett brett utbud av kategorier. Vi marknadsför och utvecklar innovativa lösningar för att bättre organisera och förenkla modernt arbete. I portföljen ingår över 40 varumärken såsom Leitz®, Rexel®, Esselte®, Rapid®, Nobo®, GBC®, Derwent® och Kensington®.

Det är viktigt för oss att du trivs oavsett om du sitter på vårt huvudkontor eller om du arbetar hemifrån. Vår organisationskultur stavas gemenskap, delaktighet och glädje. Därför vill vi erbjuda dig en stimulerande roll där du har möjlighet att utvecklas - tillsammans med oss.

Ansök nu

Gjutare

Gjuterioperatör
Läs mer Apr 10
Arbetsbeskrivning
Är du en självgående problemlösare som gillar att jobba praktiskt och redo för nästa utmaning?
Har du tidigare erfarenhet från gjuteribranschen eller liknande industri och vill vara en del av ett härligt gäng? Då kan detta vara jobbet för dig! Just nu söker vi två gjutare till vår kund i Jönköping.
I rollen som gjutare kommer du att arbeta med gjutning, rensning, smältning, slipning och kvalitetskontroller. Du kommer tillsammans med ditt skiftlag sköta driften på gjuteriet, där arbetstiden ligger på skift, både 2-skift samt natt kan förekomma.
I din roll som gjutare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: Gjutning, kvalitetskontroll och processövervakning.
Vi söker dig som tidigare har jobbat som gjutare, alternativt jobbat i en tung industri eller har relevant utbildning. Eftersom att du kommer jobba i ett team är det viktigt att du har en hög samarbetsförmåga, samt att språket är flytande i tal och läsförståelse. Vidare ser vi att du tänker på säkerheten och har ett tekniskt intresse. Som person är du självgående och ska kunna ta egna beslut. Du är en problemlösare och duktig på att se helheten. Du är flexibel och ska kunna arbeta fysiskt i en lite tuffare arbetsmiljö.
Viktigt för tjänsten är: Erfarenhet av processövervakning och styrsystem, säkerhetstänk samt samarbetsförmåga
För att passa in i rollen som lagermedarbetare tror vi att du är driven, noggrann och flexibel.  Svenska flytande i tal som skrift är ett krav för tjänsten. Har du truckkort är det meriterande. 
Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt.  Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef på sara.bakkioui@randstad.se Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Gjutning
Rensning
Smältning
Slipning
Kvalitetskontroller
Processövervakning


Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet av gjutning
Industriarbetare
Kan arbeta 2 skift samt natt
Problemlösare
Tekniskt intresse
Körkort är krav
Truckkort är meriterande
Svenska i tal och läsförståelse


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu